comportament clio in accidente
![]() ![]() ![]() |
comportament clio in accidente
adyt |
![]()
Post
#31
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 29 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- Clio II, 1.2 16V 2002, Expression
|
|||
127.0.0.1 |
![]()
Post
#32
|
![]() no saint Group: Members Posts: 155 Joined: 24 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Trimite pe mail la: bitsofreality ( la ) gmail ( punct ) com materialele si le pun eu undeva sa avem toti acces.
Conditiile accidentului: soferita Clio-ului a vrut sa faca stanga de pe Strada Martisorului pe Calea Vacaresti. A fost prinsa de tramvaiul 34 si masina a fost mulata pe dupa un stalp de beton. Au scos-o cei de la descarcerare si este la spital in stare foarte grava (multiple traumatisme). Eu stiu foarte bine zona pentru ca trec pe acolo in fiecare dimineata cu masina si am mai facut si eu stanga de pe Martisorului pe Vacaresti. Manevra este foarte dificila pentru ca trebuie sa traversezi 3 benzi din Vacaresti (pe care daca nu se sta bara la bara atunci se merge tare), apoi doua linii de tramvai si sa te inscrii pe sensul normal de mers (pe care se merge de obicei foarte tare pentru sunt cei care au reusit sa scape din intersectia de la Piata Sudului si o calca). Eu mai faceam manevra asta ca sa evit coada de la Piata Sudului dar era cam sinucigasa. Nu stiu totusi de ce nu e pus un obligatoriu la dreapta pe iesirea de la Martisorului (sau nu era, poate se mai schimba ceva dupa accidentul asta) This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:47 |
--------------------
Renault
Megane e-Tech
2023, EV60 Techno+ Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol |
|
itharangus |
![]()
Post
#33
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Gresit!
Daca ai citi un pic ghidul utilizator de la Clio Symbol, ai vedea ca centurile de siguranta si airbagurile formeaza un sistem unitar de siguranta. Airbagurile nu se declanseaza decat la socuri foarte puternice, pe cand centura te protejeaza in orice situatie (mai ales la socuri de mai mica amploare). eu nu m-as baza doar pe airbaguri, sau doar pe centura. Parerea mea ... Referitor la cat de solida e masina, in fata totul e OK (are o bara de protectie in fata radiatorului destul de groasa), dar pe lateral sau in spate nu sunt chiar asa de sigur!... de aceea e de evitat coliziunile laterale sau din spate (bine, in general orice fel de coliziune e de evitat...). Poza la care se face referire e pe www.libertatea.ro... din 14.01.2005. |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
127.0.0.1 |
![]()
Post
#34
|
![]() no saint Group: Members Posts: 155 Joined: 24 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Din primul cuvant imi lasi impresia ca vrei sa ma contrazici... totusi nu vad unde se contrazice afirmatia mea cu ceea ce spui tu.
Poate n-am fost eu foarte clar in ceea ce voiam sa zic asa ca reiau: Exista masini la care airbag-urile nu se declanseaza decat daca soferul are centura pusa. Motivatia acestui comportament (din cate mi s-a explicat) este ca daca nu are centura pusa si sare airbag-ul frontal exista posibilitatea sa-l omoare pe sofer: primele fractiuni de secunda ale deschiderii airbag-ului sunt foarte violente si daca soferul nu avea centura cel mai probabil a fost proiectat pe volan/airbag de impact. Abia dupa ce se umfla un pic sacul incepe sa protejeze. La Clio nu stiu cum este (tinand cont ca exista un senzor la centura de la sofer cred ca ar fi fost extrem de usor sa puna si conditia asta la declansarea airbag-ului). N-am primit nici materialele pe mail sa vad cum este, dar tot nu vad ce ai vrut sa contrazici.... sau poate nu mi te adresai mie ![]() This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:47 |
--------------------
Renault
Megane e-Tech
2023, EV60 Techno+ Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol |
|
octavianf |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 15 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Am avut accicednt acum vreo 2 ani cu clio si nu aveam centra pusa. Am intrat frontal intr-un microbuz care intrase pe rosu in intersectie si pe care nu l-am vazut din cauza gardului viu. Masina s-a comportat foarte bine la accident dar nu s-au declansat airbagurile (pasagerul din dreapta avea centura pusa).
Pana la urma depinde de centura sau de un senzor de deformare? |
-------------------- Clio Symbol 1.4 16V 2002 Dynamique
Culoare: Rosu Optionale: ABS + Airbag pasager |
|
the_linu |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 52 Joined: 13 September 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
... si voi ziceti ca Symbol-ul are centuri fata cu pretensionare pirotehinica ???? ... hmmmm. M-as cam mira.
Eu ce pot sa va zic este ca un coleg de-al meu a avut un accident prin zona Bicaz - Bistrita cu un Clio Symbol care avea atunci vreo 1,5 luni de viata. La 80 km/h a prins o portiune cu polei si dus a fost ... intr-o buturuga serioasa. Am vazut-o, ce sa zic, doar ca a fost trecuta la firma de asigurari la "paguba totala". Fata era VARZA, a puscat airbag-ul si omul nu a patit nimic decat o zdruncinatura buna. Pot sa spun ca interiorul era INTACT. |
-------------------- ... parerea mea ...
|
|
McVic |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
@octavianf
Desi sustineam ca este legat numai de centura dupa un research pe net am vazut ca nu este asa. Depinde de mai multi senzori. This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:48 |
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|
electriczbif |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 255 Joined: 23 May 04 From: Cluj ![]() |
QUOTE Pana la urma depinde de centura sau de un senzor de deformare? Depinde de niste senzori inertiali de deceleratie amplasati pe ranforsarea longitudinala a caroseriei ("tunel") undeva in zona schimbator de viteze - frana de mana, si din cate stiu eu NU depinde de centura. Daca cineva STIE altfel as vrea sa ma contrazica cu argumente, evtl. link-uri, fiindca am mai avut discutia asta si s-a terminat in coada de peshte... |
--------------------
Renault
Megane II Sedan
2003
|
|
itharangus |
![]()
Post
#39
|
Membru Group: Members Posts: 141 Joined: 24 December 04 From: tm ![]() |
Scuze, era pentru toto care adusese aceste precizari (false dupa parerea mea):
Precizari: Centurile de siguranta pe Clio actioneaza independent de airbag. Acu 2 ani, cu un Clio Symbol, m-am rasturnat de vreo 2 ori, m-am oprit cu rotile in sus, airbag-urile au stat cuminti la locurile lor ca nu a fost impact frontal, insa eu am fost lipit de scaun de centura. Masina zic eu ca se comporta ok in caz de accidente. Nu pare f. solida dar e doar o aparenta. In accidentul de pe Vacaresti a mai observat cineva ca airbag-ul nu s-a declansat? Ciudat, la cum arata masina icon_question.gif Cam atat This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:48 |
-------------------- CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
|
|
strumfuadi |
![]()
Post
#40
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
bai frate itharangus.. bea o cafea...
pai tu shi toto spunetzi acelashi lucru.. ce nu e de intzeles?? centurile de sigurantza te protejeaza in orice situatzie, independent de airbag. a fost gandita sa asigure maxim de protectzie la un impact frontal impreuna cu airbagul, e adevarat, dar asta nu inseamna ca nu te va proteja la alte tipuri de impact la care airbagu' nu se va declansha.. cheers! |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
127.0.0.1 |
![]()
Post
#41
|
![]() no saint Group: Members Posts: 155 Joined: 24 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Ca sa o lamurim pe asta cu centura si airbag-ul...Am un mterial de trainig pt mecanicii (cica de Renault)...Problema e ca e in Franceza si eu nu stiu neam...Cu mare placere o postez pe Forum...dar nu vad unde... Materialul este pus aici: training_renault_airbag_fr.pdf !!! Are aproape 3 MB. N-am avut timp sa citesc tot si nici nu prea stiu franceza dar din cate mi-am dat seama nu se mentioneaza nicaieri ca declansarea airbag-urilor este conditionata de purtarea centurii. Asta e nasol si e un motiv in plus sa purtati centura cand mergeti cu Clio (eu unul cum ma asez pe scaun pun centura din reflex, si daca ma duc pana la coltul blocului). Tot materialul din cate mi se pare pleaca de la presupunerea ca centura este purtata tot timpul. |
--------------------
Renault
Megane e-Tech
2023, EV60 Techno+
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
La urma urmei, nici n-are importanta daca perna de aer depinde sau nu de centura. Problema este ca daca cumva se deschide cind tu nu porti centura, poate sa te si omoare. Nu mori de accident, dar mori de airbag in fata.
Ca sa concluzionam: se pare ca Clio se descurca excelent in caz de accident. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
claus |
![]()
Post
#43
|
![]() private spice Group: Members Posts: 1.695 Joined: 27 November 03 From: Bucuresti ![]() |
eu cred ca mai repede iei un airbag in gura decat un volan.. mi se pare mai moale, totusi...
a, si ar fi ciudat sa nu se deschida daca nu ai centura (sofer fiind).. ca, deh.. trebuie sa conduca cineva masina, doar nu merge singura, deci e cineva la volan.. nu ? This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:49 |
--------------------
renault
megane II
2003 confort dynamique
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Airbagul se deschide foarte violent si risti sa-ti rupa gitul, daca esti prea aproape de el cind "explodeaza". Cu un volan luat in fata sau in piept mai ai sansa sa scapi, fie chiar si cu niste coaste rupte sau citiva dinti lipsa.
![]() Ma rog, aici e vorba de probabilitati, nu de certitudini. Sint cazuri si cazuri. Eu oricum n-am cum sa verific chestia asta, pentru ca-mi pun centura mereu. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
127.0.0.1 |
![]()
Post
#45
|
![]() no saint Group: Members Posts: 155 Joined: 24 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Corect! Airbag-ul, atunci cand se umfla, se deplaseaza cu o viteza de peste 300Km/h. Daca ai ghinionul ca atunci sa fii in calea lui ranile pot fi foarte grave (cautati pe Google airbag decapitation si airbag injuries). Au fost cazuri de persoane care au murit din cauza airbag-ului.
Tineti minte ca scrie mare si in carte si in brosura de securitate si pe bord sa nu asezi copii cu capul in apropierea airbag-ului? Nu-i intamplator. Si chiar si adultii pot sa fie raniti destul de rau de airbag. Daca, in schimb, lovesti airbag-ul dupa ce s-a umflat atunci intervine cazul de utilizare normala. Centura are in acest caz rolul de a te retine in primele momente ale impactului astfel incat atunci cand lovesti airbag-ul acesta sa fie umflat si sa isi faca treaba. Si eu sunt de parere ca la capitolul siguranta pasiva Clio sta binisor pentru clasa ei. This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:49 |
--------------------
Renault
Megane e-Tech
2023, EV60 Techno+ Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol |
|
McVic |
![]()
Post
#46
|
Membru autentic Group: Banned Posts: 358 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
De asemenea se recomanda ca volanul sa fie orientat catre piept la o distanta de circa 30 cm.
|
-------------------- Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal Full options Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005 Negru ...on za uei |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th July 2025 - 09:00 |