Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

comportament clio in accidente

adyt
post 14 Jan 2005, 13:38
Post #31


Membru autentic


Group: Members
Posts: 215
Joined: 29 April 04
From: Bucuresti




Ca sa o lamurim pe asta cu centura si airbag-ul...Am un mterial de trainig pt mecanicii (cica de Renault)...Problema e ca e in Franceza si eu nu stiu neam...Cu mare placere o postez pe Forum...dar nu vad unde...


--------------------
Clio II, 1.2 16V 2002, Expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127.0.0.1
post 14 Jan 2005, 13:51
Post #32


no saint


Group: Members
Posts: 155
Joined: 24 November 04
From: Bucuresti




Trimite pe mail la: bitsofreality ( la ) gmail ( punct ) com materialele si le pun eu undeva sa avem toti acces.


Conditiile accidentului: soferita Clio-ului a vrut sa faca stanga de pe Strada Martisorului pe Calea Vacaresti. A fost prinsa de tramvaiul 34 si masina a fost mulata pe dupa un stalp de beton. Au scos-o cei de la descarcerare si este la spital in stare foarte grava (multiple traumatisme).

Eu stiu foarte bine zona pentru ca trec pe acolo in fiecare dimineata cu masina si am mai facut si eu stanga de pe Martisorului pe Vacaresti. Manevra este foarte dificila pentru ca trebuie sa traversezi 3 benzi din Vacaresti (pe care daca nu se sta bara la bara atunci se merge tare), apoi doua linii de tramvai si sa te inscrii pe sensul normal de mers (pe care se merge de obicei foarte tare pentru sunt cei care au reusit sa scape din intersectia de la Piata Sudului si o calca).

Eu mai faceam manevra asta ca sa evit coada de la Piata Sudului dar era cam sinucigasa. Nu stiu totusi de ce nu e pus un obligatoriu la dreapta pe iesirea de la Martisorului (sau nu era, poate se mai schimba ceva dupa accidentul asta)

This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:47


--------------------
Renault Megane e-Tech 2023, EV60 Techno+
Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid
Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itharangus
post 14 Jan 2005, 17:23
Post #33


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




Gresit!

Daca ai citi un pic ghidul utilizator de la Clio Symbol, ai vedea ca centurile de siguranta si airbagurile formeaza un sistem unitar de siguranta. Airbagurile nu se declanseaza decat la socuri foarte puternice, pe cand centura te protejeaza in orice situatie (mai ales la socuri de mai mica amploare). eu nu m-as baza doar pe airbaguri, sau doar pe centura.

Parerea mea ...

Referitor la cat de solida e masina, in fata totul e OK (are o bara de protectie in fata radiatorului destul de groasa), dar pe lateral sau in spate nu sunt chiar asa de sigur!... de aceea e de evitat coliziunile laterale sau
din spate (bine, in general orice fel de coliziune e de evitat...).
Poza la care se face referire e pe www.libertatea.ro... din 14.01.2005.


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127.0.0.1
post 14 Jan 2005, 17:44
Post #34


no saint


Group: Members
Posts: 155
Joined: 24 November 04
From: Bucuresti




Din primul cuvant imi lasi impresia ca vrei sa ma contrazici... totusi nu vad unde se contrazice afirmatia mea cu ceea ce spui tu.

Poate n-am fost eu foarte clar in ceea ce voiam sa zic asa ca reiau:

Exista masini la care airbag-urile nu se declanseaza decat daca soferul are centura pusa. Motivatia acestui comportament (din cate mi s-a explicat) este ca daca nu are centura pusa si sare airbag-ul frontal exista posibilitatea sa-l omoare pe sofer: primele fractiuni de secunda ale deschiderii airbag-ului sunt foarte violente si daca soferul nu avea centura cel mai probabil a fost proiectat pe volan/airbag de impact. Abia dupa ce se umfla un pic sacul incepe sa protejeze.

La Clio nu stiu cum este (tinand cont ca exista un senzor la centura de la sofer cred ca ar fi fost extrem de usor sa puna si conditia asta la declansarea airbag-ului). N-am primit nici materialele pe mail sa vad cum este, dar tot nu vad ce ai vrut sa contrazici.... sau poate nu mi te adresai mie wink.gif

This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:47


--------------------
Renault Megane e-Tech 2023, EV60 Techno+
Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid
Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
octavianf
post 14 Jan 2005, 22:59
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 278
Joined: 15 June 04
From: Bucuresti




Am avut accicednt acum vreo 2 ani cu clio si nu aveam centra pusa. Am intrat frontal intr-un microbuz care intrase pe rosu in intersectie si pe care nu l-am vazut din cauza gardului viu. Masina s-a comportat foarte bine la accident dar nu s-au declansat airbagurile (pasagerul din dreapta avea centura pusa).
Pana la urma depinde de centura sau de un senzor de deformare?


--------------------
Clio Symbol 1.4 16V 2002 Dynamique
Culoare: Rosu
Optionale: ABS + Airbag pasager
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
the_linu
post 15 Jan 2005, 02:26
Post #36


Membru incepator


Group: Members
Posts: 52
Joined: 13 September 04
From: Cluj-Napoca




... si voi ziceti ca Symbol-ul are centuri fata cu pretensionare pirotehinica ???? ... hmmmm. M-as cam mira.

Eu ce pot sa va zic este ca un coleg de-al meu a avut un accident prin zona Bicaz - Bistrita cu un Clio Symbol care avea atunci vreo 1,5 luni de viata. La 80 km/h a prins o portiune cu polei si dus a fost ... intr-o buturuga serioasa. Am vazut-o, ce sa zic, doar ca a fost trecuta la firma de asigurari la "paguba totala". Fata era VARZA, a puscat airbag-ul si omul nu a patit nimic decat o zdruncinatura buna. Pot sa spun ca interiorul era INTACT.


--------------------
... parerea mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 15 Jan 2005, 08:31
Post #37


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




@octavianf
Desi sustineam ca este legat numai de centura dupa un research pe net am vazut ca nu este asa. Depinde de mai multi senzori.

This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:48


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
electriczbif
post 15 Jan 2005, 11:03
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 255
Joined: 23 May 04
From: Cluj




QUOTE
Pana la urma depinde de centura sau de un senzor de deformare?

Depinde de niste senzori inertiali de deceleratie amplasati pe ranforsarea longitudinala a caroseriei ("tunel") undeva in zona schimbator de viteze - frana de mana, si din cate stiu eu NU depinde de centura. Daca cineva STIE altfel as vrea sa ma contrazica cu argumente, evtl. link-uri, fiindca am mai avut discutia asta si s-a terminat in coada de peshte...


--------------------
Renault Megane II Sedan 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
itharangus
post 21 Jan 2005, 10:33
Post #39


Membru


Group: Members
Posts: 141
Joined: 24 December 04
From: tm




Scuze, era pentru toto care adusese aceste precizari (false dupa parerea mea):
Precizari:
Centurile de siguranta pe Clio actioneaza independent de airbag.
Acu 2 ani, cu un Clio Symbol, m-am rasturnat de vreo 2 ori, m-am oprit cu rotile in sus, airbag-urile au stat cuminti la locurile lor ca nu a fost impact frontal, insa eu am fost lipit de scaun de centura.
Masina zic eu ca se comporta ok in caz de accidente. Nu pare f. solida dar e doar o aparenta.
In accidentul de pe Vacaresti a mai observat cineva ca airbag-ul nu s-a declansat? Ciudat, la cum arata masina icon_question.gif


Cam atat

This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:48


--------------------
CLIO SYMBOL dCI 65CP 45kkm VERDE 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
strumfuadi
post 21 Jan 2005, 10:43
Post #40


Former Laguna user.


Group: Members
Posts: 2.331
Joined: 25 February 04
From: B u c u r e s t i




bai frate itharangus.. bea o cafea...
pai tu shi toto spunetzi acelashi lucru.. ce nu e de intzeles??
centurile de sigurantza te protejeaza in orice situatzie, independent de airbag.
a fost gandita sa asigure maxim de protectzie la un impact frontal impreuna cu airbagul, e adevarat, dar asta nu inseamna ca nu te va proteja la alte tipuri de impact la care airbagu' nu se va declansha..

cheers!


--------------------
Honda Civic FN2 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127.0.0.1
post 23 Jan 2005, 23:06
Post #41


no saint


Group: Members
Posts: 155
Joined: 24 November 04
From: Bucuresti




QUOTE
Ca sa o lamurim pe asta cu centura si airbag-ul...Am un mterial de trainig pt mecanicii (cica de Renault)...Problema e ca e in Franceza si eu nu stiu neam...Cu mare placere o postez pe Forum...dar nu vad unde...


Materialul este pus aici: training_renault_airbag_fr.pdf !!! Are aproape 3 MB.

N-am avut timp sa citesc tot si nici nu prea stiu franceza dar din cate mi-am dat seama nu se mentioneaza nicaieri ca declansarea airbag-urilor este conditionata de purtarea centurii.

Asta e nasol si e un motiv in plus sa purtati centura cand mergeti cu Clio (eu unul cum ma asez pe scaun pun centura din reflex, si daca ma duc pana la coltul blocului).

Tot materialul din cate mi se pare pleaca de la presupunerea ca centura este purtata tot timpul.


--------------------
Renault Megane e-Tech 2023, EV60 Techno+
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 24 Jan 2005, 09:10
Post #42


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




La urma urmei, nici n-are importanta daca perna de aer depinde sau nu de centura. Problema este ca daca cumva se deschide cind tu nu porti centura, poate sa te si omoare. Nu mori de accident, dar mori de airbag in fata.

Ca sa concluzionam: se pare ca Clio se descurca excelent in caz de accident.


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claus
post 24 Jan 2005, 12:22
Post #43


private spice


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




eu cred ca mai repede iei un airbag in gura decat un volan.. mi se pare mai moale, totusi...
a, si ar fi ciudat sa nu se deschida daca nu ai centura (sofer fiind).. ca, deh.. trebuie sa conduca cineva masina, doar nu merge singura, deci e cineva la volan.. nu ?

This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:49


--------------------
renault megane II 2003 confort dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VladSoare
post 24 Jan 2005, 13:00
Post #44


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.716
Joined: 12 May 04
From: Voluntari, pe stīnga




Airbagul se deschide foarte violent si risti sa-ti rupa gitul, daca esti prea aproape de el cind "explodeaza". Cu un volan luat in fata sau in piept mai ai sansa sa scapi, fie chiar si cu niste coaste rupte sau citiva dinti lipsa. smile.gif

Ma rog, aici e vorba de probabilitati, nu de certitudini. Sint cazuri si cazuri.
Eu oricum n-am cum sa verific chestia asta, pentru ca-mi pun centura mereu. smile.gif


--------------------
Mondeo 2.0H 2016 / Kuga 1.5 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
127.0.0.1
post 24 Jan 2005, 14:34
Post #45


no saint


Group: Members
Posts: 155
Joined: 24 November 04
From: Bucuresti




Corect! Airbag-ul, atunci cand se umfla, se deplaseaza cu o viteza de peste 300Km/h. Daca ai ghinionul ca atunci sa fii in calea lui ranile pot fi foarte grave (cautati pe Google airbag decapitation si airbag injuries). Au fost cazuri de persoane care au murit din cauza airbag-ului.

Tineti minte ca scrie mare si in carte si in brosura de securitate si pe bord sa nu asezi copii cu capul in apropierea airbag-ului? Nu-i intamplator. Si chiar si adultii pot sa fie raniti destul de rau de airbag.

Daca, in schimb, lovesti airbag-ul dupa ce s-a umflat atunci intervine cazul de utilizare normala. Centura are in acest caz rolul de a te retine in primele momente ale impactului astfel incat atunci cand lovesti airbag-ul acesta sa fie umflat si sa isi faca treaba.

Si eu sunt de parere ca la capitolul siguranta pasiva Clio sta binisor pentru clasa ei.

This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 16:49


--------------------
Renault Megane e-Tech 2023, EV60 Techno+
Megane e-Tech EV60
C-HR 2.0 Hybrid
Ex: Kadjar, Captur, Kuga, Pathfinder, Focus, Clio Symbol
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
McVic
post 24 Jan 2005, 14:45
Post #46


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 358
Joined: 2 November 04
From: Bucuresti




De asemenea se recomanda ca volanul sa fie orientat catre piept la o distanta de circa 30 cm.


--------------------
Renault Clio Bicorp 1.4 16v 2003
Gri Boreal
Full options

Renault Clio Bicorp Extreme 1.4 16v BVA 2005
Negru
...on za uei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages < 1 2
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th July 2025 - 09:00
Dacia