Curea de accesorii, Cum ajung la ea?
![]() ![]() ![]() |
Curea de accesorii, Cum ajung la ea?
VladSoare |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
|
||
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|||
cipman |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Ai 4 fulii si 2 role:
- fulii: arbore cotit, compresorul de AC, alternator si pompa servodirectie - role: intinzatoare si de ghidaj (rola intinzatoare e cea dintre fulia arborelui cotit si cea a pompei de servo - in ordinea in care merge cureaua) si sunt cam una langa alta. Pompa de apa e antrenata de cureaua de distributie. Cum se schimba: - ridici masina pe cric, o asiguri si dai roata din dreapta fata si aparatoarea de noroi jos - cu o cheie de 13, inelara cu cot, rotesti de piulita din centrul rolei intinzatoare in sensul acelor de ceasornic ca sa fortezi arcul rolei; - blochezi rola in noua pozitie cu un inbus de 6 pe care-l introduci in (sa-i zicem) surubul pe care-l gasesti intre cele doua role; - inainte de scoate cureaua veche uita-te cum vine cureaua peste fiecare fulie; nu stiu daca e cazul la tine (sau la clio in general) dar unele fulii au un sant mai mult (6 in loc de 5); - scoti cureaua veche; - cureti cu o perie de sarma santurile de pe fiecare fulie de mizerie (si rolele daca e cazul); - controlezi cum se invart si ce zgomot fac cele doua role si alternatorul (daca tot ai desfacut); - pui cureaua noua; - tii fortat de cheia inelara si dai drumul la rola intinzatoare desfacand inbusul. - in ordinea inversa mai departe. N-aveai tu nevoie de atatea detalii dar daca tot m-am apucat de scris... |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
SorinV |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
mare grija ca intinzatorul este foarte puternic ! daca scapa cheia ori rupi urechea opritorului ori spargi rola ! si mai mare grija la maini ca e de belea !
|
--------------------
a
a
a
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Mersi, o să mai încerc o dată. M-am uitat pe dedesubt, dar nu m-am gîndit să dau roata jos și să-i scot apărătoarea de noroi. În week-endul viitor o să-i schimb discurile de frînă și atunci o să încerc din nou și cu cureaua.
La mine toate fuliile au șase șanțuri. Cureaua este tot cu șase. Cînd mi-a căutat-o în catalog a găsit două modele, una cu cinci și una cu șase, în funcție de data fabricației motorului. Eu aveam cu șase. ![]() Thanks, revin aici cu rezultatul săptămîna viitoare, că de-abia sîmbătă o să mai am timp de meșterit la mașină. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
OK, am reușit s-o schimb după îndelungi chinuri și după un set zdravăn de înjurături la adresa francezilor.
![]() N-am reușit să blochez întinzătorul după ce l-am slăbit. N-am înțeles unde să bag inbusul și oricum, chiar dacă aș fi înțeles, tot mi-ar mai fi trebuit încă două mîini ca s-o fac. Cu mașina pe elevator poate că se vede mai bine, dar cu mașina pe capră, stînd ghemuit pe jumătate sub ea, e mai greu. Iar pentru întinzător am folosit o cheie de 13 dreaptă, că aia cu cot nu încăpea. ![]() În fine, am slăbit întinzătorul cu o mînă scoțînd cureaua cu cealaltă. Mi-era teamă că nu voi reuși să fac același lucru și în sens invers, dar pînă la urmă mi-a mers. Rolele erau toate foarte curate și se mișcau ușor, fără nici o ezitare, fără nici un scîrțîit. Doamne, dar ce înghesuială e acolo! Nu mai înjur Fordul în viața mea. La Ford, chiar dacă motorul este foarte înghesuit, totuși poți lucra ușor la el. E adevărat că trebuie să desfaci ceva mai mult ca să ajungi unde trebuie, dar dacă urmezi procedura totul merge ușor. Cureaua de accesorii, de exemplu, se scoate ușor, pe sus, fară nici un efort. Dar aici, după ce am slăbit întinzătorul și am dat cureaua jos de pe fulia motorului, m-am chinuit juma' de oră ca s-o scot de tot. Spațiul dintre fulii și lonjeron este de aproximativ jumătate din lățimea curelei! Și mai greu a fost s-o bag pe cea nouă acolo și s-o înfășor pe toate rolele (că are și un traseu al naibii de încurcat). Mă rog, pînă la urmă am reușit, dar cu mult efort și mulți nervi. ![]() N-am reușit să schimb discurile de frînă, dar asta e altă poveste, care va fi povestită la timpul ei (vorba lui Michael Ende) ![]() This post has been edited by VladSoare: 27 Mar 2006, 07:42 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
michael38 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 19 December 05 ![]() |
Dupa ce ai dat jos cureaua veche ai dat drumul la rola intinzatoare?Nu s-a dat peste "cap".Ai scris ca nu ai blocat-o in noua pozitie.S-au ai stat cu ea sub presiune pina ai pus cureaua noua??Cit de puternic este arcul de la rola?Apropo cit a costat cureaua?Multumesc.
|
--------------------
Renault
Kadjar
Energy Intens 1.6 96kw 2015 Kadjar Energy Intens 1.6 96kw 4Ś4 2015
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Nu s-a dat peste cap. A stat în poziția normală, acolo unde stătea cînd era cureaua pusă (mă rog, poate o fi mers încă un pic mai departe, dar insesizabil). Am pus cureaua peste toate rolele cu excepția fuliei motorului, apoi cu o mînă am slăbit întinzătorul în timp ce cu cealaltă am pus cureaua pe fulie.
Întinzătorul este puternic, dar nu exagerat. Odată potrivită cheia în poziția corectă, îl slăbești ușor cu o singură mînă. Partea cea mai grea a fost scoaterea completă a curelei din înghesuiala aia. A trebuit s-o răsucesc în toate felurile, în condițiile în care de-abia îmi intrau acolo vîrfurile degetelor. Apoi operațiunea inversă cu cureaua nouă. ![]() Cureaua cu șase striații a fost 62 de lei la Augsburg. Mai aveau și o variantă cu cinci, de aproximativ 50 de lei. Trebuie să vezi de care ai tu, că ziceau că depinde de o serie de pe motor, care cică ar fi data fabricației motorului. Eu am pus pur și simplu mîna pe curea și am numărat striațiile. ![]() This post has been edited by VladSoare: 28 Mar 2006, 09:12 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
michael38 |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 19 December 05 ![]() |
Mersi de raspuns.Cureaua de distributie a avut cineva "curajul" sa o schimbe acasa.Ar fi interesant de aflat cum se schimba si asta
![]() |
--------------------
Renault
Kadjar
Energy Intens 1.6 96kw 2015 Kadjar Energy Intens 1.6 96kw 4Ś4 2015
|
|
michael38 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 19 December 05 ![]() |
O parere oameni buni.In iulie masina face 4 ani,dar are numai 26000 km.Dupa carte ar trebui sa schimb curelele.Voi ce ziceti???Sa le schimb,sa le m-ai las?
Vlad,din 2001 acum e prima oara cind schimbi cureaua de la accesori?A fost uzata? |
--------------------
Renault
Kadjar
Energy Intens 1.6 96kw 2015 Kadjar Energy Intens 1.6 96kw 4Ś4 2015
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Cureaua de distribuție aveam de gînd să o schimb singur, dar m-a speriat Cipman cu întinderea. Mă așteptam să se întindă automat exact atît cît trebuie, dar se pare că nu e chiar așa.
![]() Da, e prima oară cînd o schimb; am 50.000 de km. Arăta impecabil cînd am scos-o. Dacă aș curăța-o de praf ar părea nou-nouță. Am schimbat-o pentru că începuse să scîrțîie ocazional. Dintotdeauna, de cînd am luat mașina, scîrțîia un pic la pornire iarna, cînd era foarte frig, dar nu i-am dat importanță pentru că toate celelalte Cliouri pe care le mai văzusem făceau la fel. Acum vreo lună însă, într-o zi cu multă umezeală în aer, mi-a scîrțîit toată ziua chiar și cu motorul cald. Pe urmă i-a trecut, însă pentru 60 de lei n-avea rost să aștept să facă iar. ![]() This post has been edited by VladSoare: 30 Mar 2006, 07:48 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
michael38 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 19 December 05 ![]() |
Cind ai cumparat cureaua ai cautat o marca anume s-au ce ai gasit,ai luat??
|
--------------------
Renault
Kadjar
Energy Intens 1.6 96kw 2015 Kadjar Energy Intens 1.6 96kw 4Ś4 2015
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
N-am căutat o marcă. Am cerut curea de 1.4 8V și au găsit una Renault cu cinci șanțuri și una non-Renault cu șase. M-am dus la mașină, am pipăit cureaua (că era noapte, nu vedeam nimic) și am simțit că are șase șanțuri, așa că am luat-o pe aia cu șase. De fapt șase striații vreau să zic, că șanțurile sînt doar cinci.
![]() E Contitech și e făcută în România. Dacă e bună sau nu, rămîne de văzut. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 23:22 |