Mecanism inchidere portbagaj - probleme, cablu intrerupt / forfecat
![]() ![]() ![]() |
Mecanism inchidere portbagaj - probleme, cablu intrerupt / forfecat
Batrânul |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|||
Duyu |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru dependent de forum Group: Members Posts: 2.259 Joined: 10 March 06 From: B u c u r e ș t i ![]() |
Si la mine s-a rupt pentru a doua oara, in alt loc. L-am reparat, dar ma gandesc din ce in ce mai serios sa schimb tot cablul. A facut careva aceasta operatiune? Ma poate indruma careva, ce trebuie desfacut, eventual lipit, etc.?
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3 An Fabricație: 2006 Kilometraj: ~95.000 km |
|
vallixx |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Oare rezolvi ceva ? Ma gandesc ca te chinui sa schmbi un cablu, pui unul nou, dupa aia deschizand si inchizand portbagajul evident indoi firul in acelasi loc in mod repetat, pana cand invariabil iti va ceda si ala. Oare merita efortul sau mai bine il repari pe cel vechi ori de cate ori cade ?
Aici proiectarea sistemului e deficitara, nu neaparat calitatea cablului original.... This post has been edited by vallixx: 23 Jun 2009, 19:39 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
Duyu |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru dependent de forum Group: Members Posts: 2.259 Joined: 10 March 06 From: B u c u r e ș t i ![]() |
Pai firele sunt foarte subtiri si ma gandesc ca asta e cauza ruperii repetate. Poate daca pun un cablu in genul celui de la tv nu o sa mai fie probleme, firele, pe langa faptul ca sunt groase, fiind protejate si de acea izolatie exterioara.
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3 An Fabricație: 2006 Kilometraj: ~95.000 km |
|
Kr3atorU |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 10 May 07 From: Alba Iulia, via Alexandria ![]() |
Daca supradimensionezi nu este obligatoriu sa si tina. Cum a spus si vallixx, te chinui si oricum, inevitabilul se va produce. Incearca sa ii faci in zona respectiva o bucla mai mare, poate asa merge. (ca in fig. B )1.jpg ( Size: 87.18k )
Number of downloads: 1028
|
--------------------
Renault
Symbol phase 4
2007 Expression 1.4 8V | GPL ►Prietenii adevărați sunt ca stelele; nu-i vezi mereu, dar știi că mereu iți sunt alături.
|
|
vallixx |
![]()
Post
#96
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Corect, in plus, un cablu mai gros va si si mult mai rigid.
In plus de asta, cu un cablu mai gros vei avea si alte probleme si anume; grosimea firului este calculata si in functie de "cantitatea de curent" care trece prin el. Un fir mai gros ( mult mai gros ), va face ca si pierderea de curent sa fie mai mare si exista posibilitatea ca la actuator sa ajunga mult mai putin curent si astfel sa-i scazi puterea. Asta evident la diferente mari de diametru, la diferente mici nu sunt probleme, dar atunci nu mai are rost sa mai inlocuiesti cablul cu unul tot la fel.... Aceasta problema am avut-o eu cand am vrut sa-mi fac ridicarea geamurilor din alarma. (la armare ) Pentru ca masina nu are functia CONFORT, trebuia sa trag cablu separat de la modulul de ridicare dar in felul asta riscam sa scad puterea motorasului de la geam, din cauza pierderii de curent pe firul tras suplimentar. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
Flamingo |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru "SPARKY Team" Group: Banned Posts: 1.064 Joined: 20 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Tot bucla mai mare am si eu de prin februarie. Nu m-a costat nimic. M-a ajutat un coleg de forum.
![]() Pot spune (si n-aveti decat sa radeti), ca m-am obisnuit cu sunetul, iar daca se rup iar firele, imi voi da seama instant. Se rup fierele, dispare ecoul. ![]() |
--------------------
HYUNDAI
i10, full options
2008 A fost o data ca niciodata un Renault Clio DCI din 2004, full options, care s-a transformat intr-o zi de aprilie, in teren pentru casa...
|
|
lungan |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani ![]() |
Am patit-o iar, de data asta a ramas blocat pe pozitia inchis.
![]() ![]() Pe ce trebuie sa apas ca sa deschid portbagajul din interior? |
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
E faza cea mai nefericita. Toti ceilalti care am postat aici am patit-o cu portbagajul descuiat. Rabate bancheta spate si spatarul ei, intra in portbagaj cu o lanterna si o surubelnita si incearca sa apesi la clema metalica care prinde parghia de inchidere (clema e la partea fixa, cea de pe podeaua portbagajului). Nu sunt prea sigur ca va merge, cred ca trebuie incercari repetate.
|
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
realmcsar |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 6 February 07 ![]() |
Am schimbat actuatorul la IPSO. Pret piesa 200 lei, manopera 100 lei.
|
--------------------
Renault
Symbol Expression 1.4 8V 75cp
2006
|
|
pegas |
![]()
Post
#101
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 29 September 05 From: IASI ![]() |
nu neaparat pretul actuatorului ma impresioneaza (negativ) ci valoarea manoperei... adica au lucrat 1 ora si jumatate?
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2001/Dinamyque, 1.4 16V
|
|
lungan |
![]()
Post
#102
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 961 Joined: 28 May 05 From: Focsani ![]() |
Pana la urma am rezolvat relativ usor problema. Am rabatat bancheta, dupa care am miscat de cabluri in timp ce inchideam/deschideam usile din telecomanda. La un moment dat au facut contact in zona de unde s-au rupt si s-a deschis portbagajul. Sper ca de data asta sa tina mai mult.
|
--------------------
M3 - Kia Sportage
- Fiesta ST-Line Hybrid
2021 Drive carefully!
|
|
Batrânul |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.463 Joined: 22 March 05 From: Bucuresti ![]() |
Ma bucur sincer ca ai rezolvat, pentru ca, repet, mi se pare faza cea mai nefericita intreruperea firelor respective cu portbagajul incuiat. Parca tot mai sanatos era sistemul vechi (cu cheie).
|
--------------------
Renault
Clio IV
2015 / Life 1.2 16V Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte... |
|
trufasel |
![]()
Post
#104
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 9 August 05 ![]() |
Salutare,
Am si eu o problema cu inchiderea portbagajului la un Megane 1 care e la fel ca la clio...problema mea e ca s-a rupt piesa aceea de plastic alb care face se prinde intre tija si mecanismul de actionare. Stie cineva de unde o pot procura?...s-a mai lovit cineva de problema asta?...cum se poate rezolva? Merci |
--------------------
Renault
Megane Classic
2000, 1.9 dTi trufasel
Renault Megane Classic, 1.9dTi, 98CP, 2000 |
|
Duyu |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru dependent de forum Group: Members Posts: 2.259 Joined: 10 March 06 From: B u c u r e ș t i ![]() |
Incearca pe la dezmembrari daca nu reusesti sa o repari.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3 An Fabricație: 2006 Kilometraj: ~95.000 km |
|
trufasel |
![]()
Post
#106
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 9 August 05 ![]() |
mda....ma gandeam ca se gasesc si separat..prin vitan de ex..
|
--------------------
Renault
Megane Classic
2000, 1.9 dTi trufasel
Renault Megane Classic, 1.9dTi, 98CP, 2000 |
|
vallixx |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
O solutie inedita:
Mi-am montat acum ceva timp o alarma cu functie de deshidere portbagaj, inchidere geamuri la armare.....bla, bla, etc, etc. Partea buna este ca Symbolul neavand o functie de deschidere, a trebuit sa-i montez un actuator de inchidere centarlizata, pentru care se trage fir separat pentru a fi legat la alarma. Astfel, cand inevitabil am patit-o si eu, portbagajul blocat tot pe inchis, l-am deschis din telecomanda. La Symbolul PH4, fara inchuietoare se poate monta actuator, la cel de dinainte cu portbagaj cu broasca este foarte greu spre imposibil de pus actuatorul acolo intrucat e foarte putin loc de manevra, dar la cele cu broasca oricum nu mai e prea mare nevoie. This post has been edited by vallixx: 6 Jul 2009, 21:09 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
Duyu |
![]()
Post
#108
|
![]() Membru dependent de forum Group: Members Posts: 2.259 Joined: 10 March 06 From: B u c u r e ș t i ![]() |
Mda... am reparat pentru a treia sau a patra oara cablul respectiv.
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
1.5 dCi, 65 CP - with Vredestein Snowtrac 3 An Fabricație: 2006 Kilometraj: ~95.000 km |
|
jflaci |
![]()
Post
#109
|
![]() fiz. Group: Members Posts: 60 Joined: 17 February 09 ![]() |
QUOTE(vallixx @ 24 Jun 2009, 08:08) Corect, in plus, un cablu mai gros va si si mult mai rigid. In plus de asta, cu un cablu mai gros vei avea si alte probleme si anume; grosimea firului este calculata si in functie de "cantitatea de curent" care trece prin el. Un fir mai gros ( mult mai gros ), va face ca si pierderea de curent sa fie mai mare si exista posibilitatea ca la actuator sa ajunga mult mai putin curent si astfel sa-i scazi puterea. Asta evident la diferente mari de diametru, la diferente mici nu sunt probleme, dar atunci nu mai are rost sa mai inlocuiesti cablul cu unul tot la fel.... Aceasta problema am avut-o eu cand am vrut sa-mi fac ridicarea geamurilor din alarma. (la armare ) Pentru ca masina nu are functia CONFORT, trebuia sa trag cablu separat de la modulul de ridicare dar in felul asta riscam sa scad puterea motorasului de la geam, din cauza pierderii de curent pe firul tras suplimentar. Salut! Vallixx scuza ma ca te contrazic, dar nu suntem de aceeasi parere despre cunostintele de curent continuu. In cazul unui cablu mai gros se reduce rezistenta cablului, caci rezistenta cablului este de forma: R=ro*L/S , unde ro este rezistenta specifica a materialului, L este lungimea cablului, iar S este suprafata lui (sectiunea). Daca te uiti mai atent la fiecare aplicatie de curent continuu (si nu numai) sectiunea cablului creste cu necesarul de curent. Curent nu se "pierde" pe un circuit in serie, ci tensiune. Curent se "pierde" eventual la scheme unde sunt legati consumatori in paralel, dar nici acolo nu se pierde, ci se desparte, conform primei legi al lui Kirchoff. Laci. |
--------------------
Renault
Clio Symbol RNA 1.4 8V
2001
- MS-06-JIE Ansmann MadRat 1/10
Tamtech Gear Brushless Hornet 1/18 Tamiya TL-01 alias Bonzer 1/10 |
|
andurs |
![]()
Post
#110
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Ei, dupa 2 ani jumate de exploatare a venit momentul sa nu se mai deschida portbagajul.
![]() Misto moment. Am fost ieri pe partie cu fecior-miu cu sania si cand sa plec dau sa descui sa bag sania in portbagaj. Eroare. Initial am crezut ca am lasat masina descuiata si tocmai am incuiat-o si mai apas odata butonul. Nimic. Verific portierele, vad ca functioneaza normal inchiderea/deschiderea, bag urechea la incuietoarea portbagajului si ma joc cu butonul de pe cheie. Liniste totala. Atunci am tras concluzia ca mi s-a intamplat si mie treaba cu firele. Intrebarea e cum naiba deschid portbagajul din interior sa pot lucra si eu mai comod pe-acolo (daca se poate spune comod la temperaturile de-acum)? Mai sunt si alte metode inafara de ce a reusit lungan sau de ce a explicat batranul? P.S. Macar n-am avut emotii noaptea trecuta ca se poate sa-mi dispara ceva din portbagaj ![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#111
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Intreb si eu ... de ce nu se poate deschide cu cheia ? sau nu am inteles eu bine
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
Relu11 |
![]()
Post
#112
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Andrei Phase 4 nu mai are butuc la portbagaj.
![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
andurs |
![]()
Post
#113
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Exact
![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#114
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Oke ... scuuuuuze
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
andurs |
![]()
Post
#115
|
![]() membru Group: Members Posts: 612 Joined: 27 October 07 From: Iasi ![]() |
Un prim pas a fost facut. Am reusit sa-l deschid bagand mana prin spate si miscand firele. Acum nu se mai inchide, dar macar pot lucra la el
![]() |
--------------------
Renault
Scenic 3
2014 1.5 dci
|
|
vallixx |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
@jflaci
Teoretic ceea ce zici tu nu este gresit. Mai mult decat atat s-ar putea ca la portbagaj sa nu fie probleme intrucat ai consumatori mici, e vorba doar de un motoras simplu care n-are de facut decat o operatie simpla de inchidere / deschidere. In cazul unui consumator mai mare ( experienta mea a fost cu motorasele de le geamuri ) , daca inlocuiesti firul original cu unul mai gros si mai lung, iti garantez eu ca-ti scade puterea motorului. Si asta se intampla intrucat nu mai ajunge suficienta tensiune in el . Ori conf. legii lui Ohm, U=RI, daca scade tensiunea, tre scada si curentul intrucat rezistenta motorasului este aceeasi. Firul lung si gros se va comporta exact ca un rezistor inseriat, care mananca voltii. Ceea ce este adevarat este ca m-am exprimat gresit cand am zis ca pierde curent, dar m-am gandit ca pentru un necunoscator, sa ii zic tensiune sau sa ii zic curent e tot aia, asa ca denumirea generica de "curent" mi s-a parut mai potrivita. Ideea de baza era: daca vi se rupe un fir, de la geamuri, de la portbagaj, de oriunde, inlocuiti cu fir de diametru similar sau cat mai apropiat. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
jflaci |
![]()
Post
#117
|
![]() fiz. Group: Members Posts: 60 Joined: 17 February 09 ![]() |
[quote=vallixx,17 Dec 2009, 13:25]
@jflaci >>Teoretic ceea ce zici tu nu este gresit. Mai mult decat atat este corect! >>In cazul unui consumator mai mare ( experienta mea a fost cu motorasele de le >>geamuri ) , daca inlocuiesti firul original cu unul mai gros si mai lung, iti garantez >>eu ca-ti scade puterea motorului. Daca lungesti de 2 ori cablul si pui cu o sectiune de 2 ori o sa ai aceeasi rezistenta, deci nu scade, daca depasesti lungimea acesta scade. >>Si asta se intampla intrucat nu mai ajunge suficienta tensiune in el . Ori conf. legii >>lui Ohm, U=RI, daca scade tensiunea, tre scada si curentul intrucat rezistenta >>motorasului este aceeasi. Ok. >>Firul lung si gros se va comporta exact ca un rezistor inseriat, care mananca >>voltii. Ca si cablul subtire, iar de "mancat" apare o scadere de tensiune pe el. >>Ceea ce este adevarat este ca m-am exprimat gresit cand am zis ca pierde >>curent, dar m-am gandit ca pentru un necunoscator, sa ii zic tensiune sau sa ii zic >>curent e tot aia, asa ca denumirea generica de "curent" mi s-a parut mai potrivita. Pe parcursul studiilor am priceput un singur lucru cert: In momentul in care explici gresit la un necunoscator ceva, el o sa explice la unul si mai necunoscator, care se va face de ras ori public, ori in familie. Prin urmare: daca se poate sa ne tinem la explicatii corecte. Curentul este foarte bine definit, nu exista alta denumire pentru el, fie el generic sau nu. >>Ideea de baza era: daca vi se rupe un fir, de la geamuri, de la portbagaj, de >>oriunde, inlocuiti cu fir de diametru similar sau cat mai apropiat. Daca imi permiti as formula altfel: daca vi se rupe un fir, puteti sa-l inlocuiti cu unul cu sectiune identica sau mai mare avand grija sa nu-l lungiti. In cazul in care trebuie sa-l lungiti, daca puneti de 2 ori mai lung decat originalul, trebuie sa fie de minim 2 ori sectiunea. Inca un lucru. La cablurile din masini pot sa apara temperaturi chiar extreme (masina stationata in soare vara, sau masina lasata afara pe -25 grade). As recomanda folosirea cablurilor cu izolatie siliconica, care rezista mult mai bine la diferentele de temperatura. Spor, Laci |
--------------------
Renault
Clio Symbol RNA 1.4 8V
2001
- MS-06-JIE Ansmann MadRat 1/10
Tamtech Gear Brushless Hornet 1/18 Tamiya TL-01 alias Bonzer 1/10 |
|
vallixx |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Faci o mare confuzie.
Nu am sa-ti comentez decat o singura afirmatie dupa care nu mai revin pe aceasta tema intrucat ma indepartez de la subiect si ma bate hellcat sau Andrei la fundul gol. ![]() "Daca lungesti de 2 ori cablul si pui cu o sectiune de 2 ori o sa ai aceeasi rezistenta, deci nu scade, daca depasesti lungimea acesta scade." Nici gand. Cablul este un transportor de tensiune si curent => adica putere. Daca lungesti cablul vei avea pierdere de tensiune pe el. Pentru ca puterea sa ramana constanta ( pentru ca tu alimentezi un consumator de un anumit nr. de W ), va creste curentul. Asta este motivul pentru care un cablu lungit trebuie si ingrosat, ca sa poata sa suporte curentul in plus. Cresterea curentului, inseamna cresterea consumului, inseamna sarirea sigurantei sau incalzirea panoului. De asta iau multi foc cu masinile pe drum. Deci : NU schimbati lungimea sau sectiunea cablului. Lasati-l la fel ca cel original, iar daca vreti sa-l lungiti, o lungire cu 5-10 cm, nu mai mult, este ok, nu afecteaza. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
jflaci |
![]()
Post
#119
|
![]() fiz. Group: Members Posts: 60 Joined: 17 February 09 ![]() |
[quote=vallixx,17 Dec 2009, 16:34]
>>Faci o mare confuzie. >>Nu am sa-ti comentez decat o singura afirmatie dupa care nu mai revin pe aceasta >>tema intrucat ma indepartez de la subiect si ma bate hellcat sau Andrei la fundul >>gol. ![]() Stimate Vali! OK, daca tu vrei sa crezi ca fac confuzie sa fie. Iar despre hellcat sau Andrei nu cred ca ar fi cazul sa ne dea in fund, caci suntem exact pe tema, din cate stiu tema este repararea/inlocuirea unui cablu de pe un autoturism, iar daca cineva vrea s-o faca bine, îi trebuie informatie despre acest procedeu, poate chiar nu are cablu de sectiunea potrivita. >> Cablul este un transportor de tensiune si curent => adica putere. Cablul este un conductor cu o rezistenta specifica, cu o sectiune anume, izolatie si lungime. Nu se defineste nici unde ca fiind transportor. >>Daca lungesti cablul vei avea pierdere de tensiune pe el. Pentru ca puterea sa >>ramana constanta ( pentru ca tu alimentezi un consumator de un anumit nr. de W >>), va creste curentul. Asta este motivul pentru care un cablu lungit trebuie si >>ingrosat, ca sa poata sa suporte curentul in plus. Complet gresita ratiunea. Pe fiecare cablu ai cadere de tensiune, depinde de curentul care trece prin el, si rezistenta lui. In momentul ce ai o cadere de tensiune pe cablu, tensiunea de pe actuator scade, curentul absorbit scade, si prin urmare puterea ce ajunge la actuator scade. Pentru a reveni la puterea initiala trebuie sa reduci scaderea de tensiune pe cablu, deci sa-l ingrosesti. >>Cresterea curentului, inseamna cresterea consumului, inseamna sarirea >>sigurantei sau incalzirea panoului. De obiciei sigurantele sunt proiectate pentru a limita curentul si a intrerupe alimentarea in cazul unui scurtcircuit. Daca prin ingrosarea cablului ar creste atat puterea absorbita ar fi ceva fenomenal. Cateva calcule pe poza atasata. Image005.jpg ( Size: 187.27k ) Number of downloads: 1040 Deci in primul caz este un conductor de 1 mm2 de 4 metri, iar in al doilea unul de 1mm2 cu o lungime de 8 metri. Diferenta de putere ce ajunge pe actuator este de 0.286W, din cele 29W. Deci cam 1%. Daca facem calculele pentru cablul de 2 mm2 cu o lungime de 8 metri ajungem exact la cazul I pentru ca in formula pentru Rc o sa avem in loc de 4 8 si in loc de 1e-6 2e-6, care se simplifica. Scaderile de tensiune pe cablu: I: 0.138V II: 0.274V III: 0.138V Care e confuzia? Spor, Laci PS: pana la urma: cine nu pricepe o boaba din calculele ce am postat, mai bine nu repara pe masina sistem electric. ( <<-- Nu ma refer la Valixx cu aceasta propozitie, nu vreau sa jignesc pe nimeni.) Nu de alta dar daca faci o greseala serioasa, chiar poate sa-ti arda masina. PSII: daca-i chiar atat de off, imi gasesti e-mailul in profile, Vali This post has been edited by jflaci: 18 Dec 2009, 00:01 |
--------------------
Renault
Clio Symbol RNA 1.4 8V
2001
- MS-06-JIE Ansmann MadRat 1/10
Tamtech Gear Brushless Hornet 1/18 Tamiya TL-01 alias Bonzer 1/10 |
|
vallixx |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Puterea este produsul dintre tensiune si intensitate, ceea ce inseamna ca intensitatea este putere impartita la tensiune.
Daca ai un consumator de 5W la care ajung 12V, curentul este de 5/12 = 0.416A Daca la acelasi consumator de 5W, ajung 11V (in cazul in care grosimea cablului "mananca" sa zicem pt puterea exemplului 1V), atunci curentul ( intensiatea ) este 5/11 = 0.454A Intotdeauna puterea ramane constanta (ceruta de consumator), ceea ce inseamna ca daca ai scazut tensiunea, creste curentul , nu scade. Puterea scade doar in situatia in care sursa de curent nu mai are de unde sa suplimenteze curentul in plus necesar. Stai linistit, nu ma simt jignit, nici eu nu intentionez sa jignesc, am doar o alta opinie decat a ta. Iar topicul nu e neaparat despre schimbat un cablu ci despre nefunctionarea mecanismului de inchidere a portbagajului, de asta cred ca suntem un pic offtopic. Hai sa ne "contram" pe PM pe viitor , ok ! Toate bune ! This post has been edited by vallixx: 18 Dec 2009, 17:32 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th April 2025 - 00:02 |