Lichid racire antigel, nivel, completare, tip antigel
Lichid racire antigel, nivel, completare, tip antigel
vallixx |
28 Oct 2015, 21:35
Post
#481
|
||
Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.428 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti |
|
||
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|||
misterb |
29 Oct 2015, 11:23
Post
#482
|
Membru autentic Group: Members Posts: 259 Joined: 19 May 04 From: Bucuresti |
O intrebare ! Am masina din vara iar la primire in vasul de expansiune nivelul era intre max si minim fix la mijloc. Am mers vreo 8000 de km pana in prezent. Precizez ca saptamanal verific rapid daca nu curge ceva pe dedesubt, lichide etc. totul uscat. Zilele trecute deschid capota sa ma uit, totul curat dar in vasul de expansiune lichidul de racire usor scazut fata de nivelul initial ,adica usor peste minim. Verificarile toate pe care le fac sunt la rece adica in parcare dupa ce masina sta peste noapte.
Sa fie de la temperatura exterioara vara cald iar acum evident diminetile mai reci? Sa se fi evaporat cateva zeci de ml dupa vara..? e o marja de pierdere , normal acceptata pentru lichidul de racire? Scaderea e f mica dar cum ma uit la amanunte am sesizat-o. Banuiesc ca nu e o pierdere propriu-zisa ca altfel dupa 5 luni cred ca nici nu mai era lichid inauntru.. Eu o pun pe seama temperaturii de afara si pe o usoara evaporare ... Ce parere aveti. Din cate stiu ca antigel Renault recomanda Glaceol RX tip D.(galben) |
--------------------
Renault
Clio IV Estate 0,9 TCe
2015 Clio Estate 0.9 TCe
|
|
andutu |
29 Oct 2015, 13:06
Post
#483
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 27 September 10 From: Bucuresti |
Este verde nu galben si da acesta in timp se evapora, daca observi scaderi mici si in timp sunt normale.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.5 dci
2005
|
|
cj98czh |
29 Oct 2015, 13:20
Post
#484
|
Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.020 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca |
Glaceol RX Type D exista atat verde cat si galben ... si nu este normal sa scada foarte mult daca instalatie este etansa ... nu are unde se evapora ..
This post has been edited by cj98czh: 29 Oct 2015, 13:21 |
--------------------
Ford Mondeo
Titanium, bi-turbata, 2018
/ Mazda 3 , 2018
|
|
UXE |
29 Oct 2015, 13:51
Post
#485
|
Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti |
Pe la busonul vasului de expansiune care e facut special sa scape vapori daca presiunea este extrema pentru vas. Mie de ex mi-a crapat vasul pentru ca busonul s-a defectat (dupa 9 ani de zile).
|
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
cj98czh |
29 Oct 2015, 14:02
Post
#486
|
Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.020 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca |
Acolo este o supapa de presiune si cand intra aia in functiune in majoritatea cazurilor iti arunca antigel afara .. nu vapori si iti "spune" ca ai o problema pe la garnitura de chiuloasa .. presiune in instalatia de racire nu este mare daca totul este in regula pe acolo ..
|
--------------------
Ford Mondeo
Titanium, bi-turbata, 2018
/ Mazda 3 , 2018
|
|
andutu |
29 Oct 2015, 14:16
Post
#487
|
Membru autentic Group: Members Posts: 686 Joined: 27 September 10 From: Bucuresti |
Adica tie de la un schimb la altul nivelul este la fel?
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.5 dci
2005
|
|
plopii |
29 Oct 2015, 18:29
Post
#488
|
Ionescu Cezar Group: Members Posts: 112 Joined: 19 August 14 From: Plopii Slavitesti |
...ma bag si eu in vorba....cand e motorul cald e normal ca nivelul sa creasca vreo 2 degete...cand e rece scade la loc...
La cateva luni o mica completare nu inseamna ca ai probleme... |
--------------------
Renault
Clio (Symbol) 1.4 8v 75 CP
2003 Expression
- TR-05-PSU
|
|
alexgeogabriel |
29 Oct 2015, 19:35
Post
#489
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.418 Joined: 24 September 11 From: Bucuresti |
Da, este normal.
|
--------------------
Renault
Symbol
2007, 1.4, 75cp, 8v
- -
|
|
ryry |
2 Nov 2015, 19:36
Post
#490
|
Reno fan Group: Members Posts: 235 Joined: 20 April 07 From: Bucuresti |
Legat de antigel va recomand firma HEPU - nemtesc.
Costa 27 ron - bidonul de 1,5 L. Aveti poza atasata. Bafta Attached thumbnail(s) 12207882_982871051777132_1028257588_n.jpg ( Size: 63.33k ) Number of downloads: 771 |
--------------------
Renault
SYMBOL EXPRESSION 1.4 8V 75 CP benzinar + GPL
2007
- B 40 KAR CUM TRANSFORM H2O IN BENZINA ?
|
|
kretzu77 |
5 Nov 2015, 10:18
Post
#491
|
n00b Group: Members Posts: 310 Joined: 14 August 06 |
Esti sigur ca ce ai pus tu e D-zeu pe Pamant pentru Renault?
Nu de alta, dar la Renault trebuie tip D, iar ce ai pus tu nu prea e tip D. |
--------------------
Toyota
Corolla E15/Prius 3
2008 1.4D-4D/2012 Hybrid Ne nastem pe rand si murim pe sarite!
|
|
florinbarca |
5 Nov 2015, 11:06
Post
#492
|
membru activ Group: Members Posts: 150 Joined: 22 January 14 From: bucuresti |
eu zic sa nu va mai certati pe tipul de antigel. Ca recomanda renault un anumit tip de antigel OK...dar asta nu inseamna ca daca inlocuiesti cu altceva o sa se sparga motorul Fiecare producator de automobile face un contract cu diversi producatori, pt. ulei recomndat este Elf, pentru antigel recomanda cel de tip D etc. Asa ca, daca eu pun un ulei in motor altul decat cel recomandat de renault adica Elf, asta inseamna ca acel ulei nu e bun pt motor pentru ca nu este recomandat de renault?
Am vazut diverse pareri pe aici, ca daca se pune un alt antigel nu e bun pentru pompa ca isi face ungerea cu acel antigel etc. Total fals. Daca pe o masina nemteasca sa zicem unde este recomandat antigel Hepu se pune pompa de apa hepu. Acolo isi face ungerea acea pompa cu acest tip de antigel dar daca pun pompa de apa hepu pe un renault nu isi va mai face ungerea. Cum vine asta? Parerea mea este ca sunt doar mituri si supozitii. |
--------------------
renault
symbol
2006 diesel 1.5
|
|
kretzu77 |
5 Nov 2015, 11:56
Post
#493
|
n00b Group: Members Posts: 310 Joined: 14 August 06 |
Tip D este un fel de ACEA, ca sa fac o comparatie grosolana.
Renault nu specifica producatorul sau mai stiu eu ce musai. Doar tipul. Daca spune tip D, pai pui tip D. Nu conteaza producatorul antigelului. Ca nici la ulei nu iti permiti sa pui alt ulei decat ACEA xxx, pe care il zice producatorul. Tu ai avea tupeu sa pui ulei de motoare de barci pe masina, ca doar e mai bun? |
--------------------
Toyota
Corolla E15/Prius 3
2008 1.4D-4D/2012 Hybrid Ne nastem pe rand si murim pe sarite!
|
|
LUCCI LUCIANO |
9 Nov 2015, 11:57
Post
#494
|
Membru incepator Group: Members Posts: 56 Joined: 17 November 12 From: Ploiesti |
Am si eu o problema, poate ma ajutati cu un sfat pertinent, adica ati fost si voi patiti la fel, ca altfel nu mai stiu ce s acred. Am un Clio Symbol 2001, 1.4 16 v. Acum vreo 3 luni am inceput sa observ ca sub cutia aia mare anterioara filtrului de aer, sunt stropi albi , uscati, pe furtune, pierse ec din zona. Veerificand , am constatat faptul ca proveneau de la imbinarea unui ,,stut'' din plastic, in care este si termostatul, ce face legatura intre blocul motor si furtunul cu lichid de racire, catre radiator. L aturati de peste cca 3000ture, pe la imbinarea cu blocul motor, tasnea antigel. Mecanicul mi-a spus ca este specific motorului meu, ca stutul se dilata in timp si nu mai e etans. L-am schimbat, iclusiv garnitura de la imbinare(originala renault) a fost totul ok pana acum 3 sapt. cand iar am inceput sa pierd antigel, cu aceleasi simptome: stropii sub acea carcasa, ud, la imbinarea stutului-n-am verificat cum e la turatii inalte dar ama incercat sa nu o mai fostey, completand si urmarind nivelul. De trei yile nu mai pierdea dar ieri, dupa ce a stat masina cca 24 ore( nu sta de regula) cand am pornit-o, larece, AM AUZIT UN GALGAIT-CLIPOCIT IN ZONA DE SUB VOLAN, DE LICHID FARA A SE UDA CEVA LA INTERIOR , CARE SE AMPLIFICA CA SI SUNET CAND ACCELERAM USOR, LA RELANTI. Am verificat nivelul si , bineinteles era la minim. Am completat cu antigel diluat, am mai mers prin oras 10-20 km , mai se auzea acel sunet de zici ca te joci cu apa intr-un vas metalic, iar a scazut la mnim in vasul de expansiune. Tind sa schimb din nou stutul , sa ii pun niste pasta de etansare cand il montez in cele 3 suruburi, dar galgaitul ala de lichid....o fi de la autoaerisire... nu stiu ce sa zic. NU AM APA SAU LICHID LA INTERIOR DAR AM VAZUT CA PA CABLAJELE DE SUB STUT, VOLANTA, CUTIE ETC- SE CEDE UD, CU LICHID VERDE-GALBUI ADICA EU ZIC CA E ANTIGEL. Merci!
9 Nov 2015, 12:00: Scuzati-mi textul, va rog, nu l-am verificat inainte de postare.Multumesc! This post has been edited by LUCCI LUCIANO: 9 Nov 2015, 12:00 |
--------------------
Renault
Clio/Symbol
2002 1.4 16v,98CP Fatalitatea este acel ceva care conduce pe cel ce i se supune si taraste pe cel ce i se impotriveste!
|
|
misterb |
9 Nov 2015, 14:56
Post
#495
|
Membru autentic Group: Members Posts: 259 Joined: 19 May 04 From: Bucuresti |
Am lua o sticla de antigel 1 l renault glaceol rx tip D (asa cum recomanda producatorul) . 27 ron prin http://www.autokarma.ro/
La reprezentanta costa 50 de ron...asa ca idee....si poate mai vrea cineva ca rezerva... |
--------------------
Renault
Clio IV Estate 0,9 TCe
2015 Clio Estate 0.9 TCe
|
|
UXE |
10 Nov 2015, 10:02
Post
#496
|
Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti |
Se gaseste si mai ieftin.. 21 de lei..
|
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
florinbarca |
2 Dec 2015, 09:04
Post
#497
|
membru activ Group: Members Posts: 150 Joined: 22 January 14 From: bucuresti |
Salutare, am completat si eu in aceasta dimineata nivelul lichidului din vasul de expansiune, numai ca din greseala am turnat putin mai mult antigel fata de semnul maxim. Am depasit acel semn de maxim cu vreo 2-3 mm. E vreo problema daca merg cu el asa? Mentionez ca motorul era rece cand am facut completarea, adica avea cam 12 ore de cand mu mai fuseze pornita. Multumesc
|
--------------------
renault
symbol
2006 diesel 1.5
|
|
espacern |
2 Dec 2015, 09:08
Post
#498
|
ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.609 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya |
Poate sa fie o problema daca se depaseste semnul MAX.pentru ca se limiteaza spatiul din vas destinat expansiunii lichidului fierbinte.......refa nivelul corect cand masina este pe o suprafata plana si motorul rece.
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
florinbarca |
2 Dec 2015, 10:50
Post
#499
|
membru activ Group: Members Posts: 150 Joined: 22 January 14 From: bucuresti |
ok...multumesc frumos pentru raspuns.
|
--------------------
renault
symbol
2006 diesel 1.5
|
|
iNg424 |
18 Dec 2015, 12:01
Post
#500
|
Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 7 February 15 |
Salut, am si eu o problema cu nivelul antigelului. Am un clio 1.4 2006 si pierd antigel in apropiere de blocul motor unde e un surub de plastic (nu ma pricep sa explic, imi cer scuze). Cel mai bine se vede in poza. I-am facut revizia la 72000 km si tot atunci mi-a completat pana la maxim nivelul de antigel. Masina are acum 74800 km si deja la rece nivelul antigelului e sub jumatate. Nu merg foarte mult cu ea si nu cred ca e normal sa se duca asa repede.
Am mai gasit cateva persoane cu aceeasi problema ca a mea, dar nu au primit niciun raspuns. Daca schimb acel surub o sa mai curga? (am vazut ca cineva si-a pus de metal) Multumesc! Attached thumbnail(s) 20150818_111601.jpg ( Size: 1.27mb ) Number of downloads: 675 20150818_111542.jpg ( Size: 1.4mb ) Number of downloads: 631 |
--------------------
Renault
Symbol
2006/1.4 8V
|
|
helldriver11 |
27 Dec 2015, 14:02
Post
#501
|
Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 28 September 07 |
Intrucat in viitorul apropiat intentionez sa schimb pompa de apa si antigelul, am citit acest tpoic cu atentie.
Am mai citit si informatii despre antigel in general...G11 (culoare verde/albastru), care contine glicol, este pentru motoare de generatie mai veche, oferind mai putina protectie. G12 si G12+ (rosu/roz), care contine propilen, este destinat motoarelor mai noi, cu instalatie de climatizare. Acesta contine (cel putin teoretic) mai putini fosfati si deloc silicati. Am citit insa cu surprindere ca forumistii cu experienta recomanda utlizarea tipului G11. Trebuie sa inteleg astfel ca glicolul are propretati de lubrefiere, in timp ce propilenul nu are astfel de calitati? |
--------------------
renault
fost symbol 2007, actual Megane
1,4 TCE edc
|
|
Georgianagrama |
27 Dec 2015, 17:37
Post
#502
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 27 December 15 |
Bună ziua! Am și eu o mare problemă. Am un Renault Simbol 1.4 benzină din 2006 și în vasul de antigel e plin de un amestec uleios. Ca și cum ar fi intrat ulei în apă.. În motor la fel e același amestec . am desfăcut,am curățat instalația și am schimbat garnitură de chiulasă. Și pornind motorul să întâmplat din nou același lucru. Tot a creesxcut apă și să format același amestec de ulei în apă și în motor. Ce ar puterea fi? Inele,ceva sau vreo fisură la blocul motor? Cum verific asta?
|
--------------------
Renault
Symbol
2006
|
|
gabytzzu27 |
28 Dec 2015, 23:45
Post
#503
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 23 December 15 From: Bucuresti |
Salutare! Am o intrebare care nu gasesc raspuns pe aici.
In primul rand vreau sa va spun ca doar ce am cumparat un clio 2 din 2005, asta e prima mea masina de "tavaleala". De la cine am luat`o, mi`a zis sa schimb uleiul si filtrele plus sa pun antigel. Am cumparat tot ce trebuie. In seara asta am fost la un mecanic, am schimbat ulei+filtre iar la antigel a spus ca am si ca nu mai trebuie sa pun. In masina, atigelul este de culoare rosiatica, iar eu am luat de la o cunostinta antigel concentrat de culoare albastra si am zis sa pun ce am luat eu. Mecanicul a zis ca nu se poate pune o culoare diferita fata de ce am in masina pentru ca nu se amesteca, iar ca sa il dea pe tot jos zicea ca in proportie de 10% tot mai ramane prin instalatie si motor si nu trebuie amestecat. E adevarat ce a zis el? This post has been edited by gabytzzu27: 28 Dec 2015, 23:46 |
--------------------
Renault Clio II
Clio II
2005 Renault Clio II 2005
|
|
espacern |
29 Dec 2015, 08:53
Post
#504
|
ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.609 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya |
QUOTE(gabytzzu27 @ 28 Dec 2015, 23:45) Salutare! Am o intrebare care nu gasesc raspuns pe aici. Inseamna ca este un topic cu 17 pagini inutil......sau nu ai citit tu cu atentie! Pentru Renault se recomanda de fabricant antigel Typ D. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Ayden_CJ |
29 Dec 2015, 11:55
Post
#505
|
Membru autentic Group: Members Posts: 577 Joined: 28 February 07 From: Cluj |
@gabytzzu27, nu culoarea e importantă ci tipul lichidului (probabil culoarea e ca să le facă mai ușor de recunoscut) tu trebuie să pui identic sau compatibil cu ceaa ce a indicat espacern. Nu pune tu de capu tău sau pe baza indicațiilor unor cunoștințe. 1 litru de antigel nu e o avere.
Chiar dacă ai luat o mașină "de tăvăleală" nu înseamnă că poți s'o nenorocești cu ce vrei tu, adică, de fapt ... poți.. da' riști să rămîi în cîmp! This post has been edited by Ayden_CJ: 29 Dec 2015, 11:56 |
--------------------
Renault
Symbol
2006 EX1,4 16V
- CJ-x5-DXM
|
|
gabytzzu27 |
29 Dec 2015, 20:36
Post
#506
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 23 December 15 From: Bucuresti |
Eu asta am inteles ce tip de antigel trebuie sa pun! Dar eu intrebam cu totul altceva, ce nu am inteles de la mecanicul respectiv. Nu e o avere 1 sau 5 litrii de antigel. Iar de "tavaleala" ma refeream ca e prima masina si trebuie sa ma obisnuiesc in primul rand sa conduc mai ales in Buc, iar in al 2lea rand trebuie sa invat si eu cate ceva de masina... iar ce nu stiu e si normal sa intreb daca nu gasesc , mai ales aici pe forum.
|
--------------------
Renault Clio II
Clio II
2005 Renault Clio II 2005
|
|
espacern |
29 Dec 2015, 21:17
Post
#507
|
ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.609 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya |
QUOTE(gabytzzu27 @ 29 Dec 2015, 20:36) eu intrebam cu totul altceva, ce nu am inteles de la mecanicul respectiv. Raspunsul la intrebari de acest gen il gasesti scris pe ambalajul produsului.....nu poate nimeni sa-l ghiceasca doar dupa indicarea culorii lichidului. "Mecanicul" a verificat gradul de rezistenta la inghet al antigelului......sau doar a "aruncat" cu ochiul/sfatul? |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
gabytzzu27 |
29 Dec 2015, 22:55
Post
#508
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 23 December 15 From: Bucuresti |
Doar s`a uitat la culoarea din masina si la ce am eu si a zis sa iau tot de culoare rosie antigelul...
|
--------------------
Renault Clio II
Clio II
2005 Renault Clio II 2005
|
|
myhay1208 |
17 Jan 2016, 17:43
Post
#509
|
Membru autentic Group: Members Posts: 971 Joined: 15 August 07 |
Ati avut probleme cu lichidul de racire in perioadele reci ? Va intreb ca vad vreo cateva zile cu temperaturi de aproximativ -20 grade noaptea.
N-am nici cea mai mica idee ce concentratie are antigelul dar stiu ca mi-au pus cand am instalat GPL-ul in primavara... Completarea in vasul de expansiune cu antigel, pornirea motorului pentru a pune in miscare lichidul de racire, urmata de golirea partiala si reincarcare cu antigel poate fii utilizata ca o solutie temporara de completare cu antigel? Vreau doar sa stiu daca ar functiona temporar. In primavara intentionez sa mai fac o investitie mica in maina si sa ma inlocuiesc diverse componente care dau semne de oboseala asa ca am in vedere si schimbarea lichidului de racire. |
--------------------
Renou'
Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766
-- Clio 2002 / Scenic 2007 You know the secret...
|
|
Liquor77 |
17 Jan 2016, 19:41
Post
#510
|
Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 20 October 14 |
Poti completa doar cu antigel aceeasi culoare dar, ideal ar fi sa mergi la un mecanic sau sa iti cumperi un densimetru pentru antigel.
Orice mecanic are un densimetru, dureaza 3 minute sa verifice pana la cate grade rezista. Eu am completat cu antigel concentrat aceeasi culoare la inceputul sezonului rece, era putin sub nivelul minim, apoi cand am fost sa-l verific la mecanic imi arata -38 grade. |
--------------------
Renault
Clio 2 1.5dCI, Laguna III 1.5 dci
2009
|
|
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
căutare personalizată
|
||
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd September 2024 - 22:12 |