CONSUM 1.6 16v, totul despre consumul motorului 1.6 16v
![]() ![]() ![]() |
CONSUM 1.6 16v, totul despre consumul motorului 1.6 16v
segcm |
![]()
Post
#2941
|
||
![]() ... Entertainer Group: Members Posts: 642 Joined: 7 December 04 From: UE ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Grand ESPACE - 2.0 dci Automat
2012 Initiale Paris
- ** *1 *** Fara semnatura
|
|||
jenka.e |
![]()
Post
#2942
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
QUOTE(segcm @ 17 Aug 2012, 09:01) "Cum imi recomandati sa merg cu masina cat mai econom" In Germania, in oras mare, doar benzina ultimii 300km 9-9,5% cu clima 50% din timp. PS - Sper sa fie ultimul benzinar din viata mea... ![]() Ultimul benzinar ne-turbo vrei să zici... Dacă Diesel-urile nu aveau turbină acestea ar fi mers cu jumate din putere și cuplu și cu consum mai mare... Comparăm mere cu căpșune și le măsurăm unele cu kg și altele cu mc! Caută benzinar turbo și n-ai să regreți. Dacă mai iei în considerare și că în unele țări motorinarele nu au voie să circule prin orașe în anumite perioade din an și că emisiile lor sînt cu particule mai mari și deci "mai poluante" (ca să nu mai vb de prețul mai mare...) fiecare își alege convenabila mașină. Toți ar trebui să nu uite că randamentul benzinarelor e mai mic dar au și avantaje privind pornirea la rece. Consumul e relativ măsurat de noi (mai ales în orașe), muritorii de rînd, și cum am mai scris asta ține mult de comportamentul celui cu "coarba în mînă" și de "greutatea tălpii". Renault , în general, nu face auto de serie pt "nervoși" ci pt "casnici liniștiți" pt care a ajunge acasă în siguranță și în termeni rezonabili e mai important decît să-i enerveze pe ceilalți cu comportamente teribiliste ce pun în pericol viața celorlalți participanți la trafic. Consumul optim e întotdeauna pe la mijlocul plajei de turație și funcție de gradul de încărcare al auto! Dacă cineva pricepe ce am scris aici va putea să concluzioneze în favoarea propriilor concepții de viață, "lărgimea și adîncimea buzunarului propriu" și spre siguranța societății. This post has been edited by jenka.e: 17 Aug 2012, 13:00 |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
fulgerik91 |
![]()
Post
#2943
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 28 April 11 ![]() |
Din ce am citit pe topic..daca vin si va dau cateva cifre legate de consumul meu o sa credeti ca va mint
![]() Mioveni - Cluj ..mers normal AC pornit 30 % din drum 3 persoane in masina + bagaje 5.4%...la intoarcere aceleasi conditii un pic mai incarcata masina 5.6% Mioveni-Campulung...am mers cu intentia de a scoate un consum cat mai mic si fara AC,2 persoane in masina, mers putin si prin oras la dus 4.6% la intoarcere 3.8% ![]() Mioveni- Neptun pe centura bucuresti ..la plecare 7.3% AC non-stop, 3 persoane +bagaje mers in coloana 30 de min pe centura, pe autostrada peste 130 marea majoritate a drumului ...la intoarcere 7% AC non-stop mers in jur de 115 120 dar am stat la 2 cozi 2 ore in total in care am parcurs 10 -15 km Bucuresti-Mioveni mers linistit 100km/h pe autostrada AC pornit 3 sferturi din timp , subwoofer pornit 2 persoane si bagaje 5.8% Astea sunt valorile pe care mi le afisa CB ...si dupa calculele mele in functie de cata benzina mai aveam in masina erau corecte..stiu ca pentru unii o sa para incredibil...daca conduc un pic mai agresiv valori nu cresc cu mult...eu sunt multumit de consumul masinii. ![]() |
--------------------
Renault
Megane II
17.06.2009 Sedan 1.6 16v circula din 12.03.2010
- AG 03 UPW
|
|
cosmin_69 |
![]()
Post
#2944
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.333 Joined: 16 February 10 From: Curtea de Arges ![]() |
QUOTE(jenka.e @ 10 Aug 2012, 22:59) Verifică-ți presiunea în pneuri, caută pneuri cu rezistență redusă la rulare (ex: Pirelli - bunicele), balon de 195 (cu 205 consumul crește...) și vei face ca mine: afară 5,1 - 5,6l/%, în oraș între 7,2 și 8,2 (funcție de cît "ronțăi motorul pe loc... și cît de grăbit ești să ajungi la culoarea roșie a semaforului următor ![]() Consumul crește pe la 6-6,3l/% (afară) dacă mergi cu AC! Dar eu am de la inceput pneuri de 196 65 R15 . Vara - Michellin Iarna - Pirelli(de iarna bineinteles) 22 Aug 2012, 00:06: QUOTE(Doc @ 15 Dec 2004, 09:13) Nici la mine nu arata sub 30km/h, dar din cate stiu face media si cu statul pe loc la relanti. La frana de motor consumul tinde catre 0, pe liber creste pana aproape de 1l/100km. Si eu care cam obisnuiesc sa cobor pantele cu maneta scoasa din viteza ! ![]() This post has been edited by cosmin_69: 22 Aug 2012, 00:06 |
--------------------
renault
Megane IV
2018 renault sedan IV ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
|
|
xymzar |
![]()
Post
#2945
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 3 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane II Estate
2006 / 1.5 dci-74KW
|
|
cosmin_69 |
![]()
Post
#2946
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.333 Joined: 16 February 10 From: Curtea de Arges ![]() |
Am drumul de asa maniera incat dupa ce urc cu treapta 3 sau 2 apoi incep sa cobor mi-e teama sa nu supraturez motorul, viteza ramanand cea de urcare (adica 3 sau 2)asa cum stiu ca este regula adica viteza cu care urci cu aia cobori iar din inertie masina are tendinta sa prinda viteza la coborare.
Asa ca scot maneta din viteza dar motorul pornit. 22 Aug 2012, 10:23: In felul acesta gandesc eu las pinioanele de la cutie libere sa-si ia ele turatia buna nemaifiind obstructionate de cuplaj. This post has been edited by cosmin_69: 22 Aug 2012, 10:23 |
--------------------
renault
Megane IV
2018 renault sedan IV ex. renault megane II si nou in renault megane sedan IV gris titan
|
|
Tzus |
![]()
Post
#2947
|
![]() Membru Group: Members Posts: 149 Joined: 25 March 07 From: Bucuresti ![]() |
Am citit ca daca se foloseste benzina cu o cifra octanica mai mare consum extraurban scade. Este adevarat sau sunt doar mituri? Vreau sa fac un drum pana la Bacau in week-end si vreau sa stiu daca se merita sa fac un plin cu benzina cu cifra octanica mai mare.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 -1.6 16V
2005/ Confort Expression
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#2948
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.169 Joined: 13 October 06 ![]() |
mai mult mit urban, mai putina realitate, pune Efix95 daca vrei un consum bun.
|
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
argon |
![]()
Post
#2949
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#2950
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
QUOTE(cosmin_69 @ 22 Aug 2012, 11:22) incep sa cobor mi-e teama sa nu supraturez motorul Cum să supraturezi motorul? Adică să treci de 6500 rpm cu el? Asta ar insemna peste 90 in a 2-a și peste 140 in a 3-a. Și chiar și atunci, poți schimba cu o viteză mai mare și ai scăpat problema. Și dacă folosești a 5-a, nu cred că găsești pantă în România care să-ți permită să treci de 210 in frână de motor. Insă chiar și atunci poți folosi frâna de picior ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Adrian.gl |
![]()
Post
#2951
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 14 October 08 ![]() |
galati-onesti-harman-tg. mures-sibiu-rm valcea-pitesti-A1-CB-A2-slobozia-braila-galati, 1270 km, cutie portbagaj, montata, ac pe auto, tot timpul, 4 pers., 6,8 %.
|
--------------------
renault
megane 1,6 16V
expresion+ pack climatique, 2007
|
|
pheephee_11 |
![]()
Post
#2952
|
![]() pe aici si eu Group: Members Posts: 509 Joined: 25 August 10 From: bucuresti ![]() |
Campulung - Pitesti... 5%... de la Pitesti la Bucuresti a crescut la 7.2%
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.6 16V
2004 Ford Mondeo mk4 2.0tdci 2008
unde vedeti ma atata ceata?! |
|
geomvp2nite |
![]()
Post
#2953
|
![]() . Group: Members Posts: 497 Joined: 6 September 09 From: Bucuresti ![]() |
Bucuresti - Nisipurile de Aur 5.7% e cel mai bun consum scos de mine pana acum cu masina. Mers constant fara depasiri, viteza maxim 90-100 km/h in afara si 50 in localitati.
La intoarcere n-am mai avut atata rabdare, am inceput sa depasesc, viteze pana la 140 km/h (in varfuri de depasire) dar in general 100-110 afara si 70 in localitati. -> consumul a crescut la 6%. Foarte multumit! De obicei, la mai toate iesirile din Bucuresti am consum 6.5%. Am o intrebare: considera cineva ca mers cu 2000-2200 rpm constant in treapta a5a este subturat? Eu zic ca nu, avand in vedera ca masina nu accelereaza (deci nu o fortez nicicum), ci pur si simplu e turatia de mers, perfect constanta (nu e ca si cum i-as da blana in a5a de la 2000 rpm, pentru asta exista retrogradarea treptelor de viteza). Justificare: This post has been edited by geomvp2nite: 3 Sep 2012, 22:37 Attached thumbnail(s) DSC01290.JPG ( Size: 3.36mb ) Number of downloads: 739 DSC01293.JPG ( Size: 3.36mb ) Number of downloads: 781 DSC01294.JPG ( Size: 3.34mb ) Number of downloads: 723 DSC01292.JPG ( Size: 3.38mb ) Number of downloads: 742 |
--------------------
renault
megane hb
1.6 16v 2004 sport dinamique
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#2954
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
QUOTE(geomvp2nite @ 3 Sep 2012, 22:33) Bucuresti - Nisipurile de Aur 5.7% e cel mai bun consum scos de mine pana acum cu masina. Mers constant fara depasiri, viteza maxim 90-100 km/h in afara si 50 in localitati. La intoarcere n-am mai avut atata rabdare, am inceput sa depasesc, viteze pana la 140 km/h (in varfuri de depasire) dar in general 100-110 afara si 70 in localitati. -> consumul a crescut la 6%. Foarte multumit! De obicei, la mai toate iesirile din Bucuresti am consum 6.5%. Am o intrebare: considera cineva ca mers cu 2000-2200 rpm constant in treapta a5a este subturat? Eu zic ca nu, avand in vedera ca masina nu accelereaza (deci nu o fortez nicicum), ci pur si simplu e turatia de mers, perfect constanta (nu e ca si cum i-as da blana in a5a de la 2000 rpm, pentru asta exista retrogradarea treptelor de viteza). Justificare: Dacă auto nu e f încărcată, 2000 t/min e OK pt schimbarea vitezelor. În general acest motor își "dă drumul" de pe la 2500-2800 t/min. De la 3000 are "snagă". Pt cazul celor fără Cruze Control, mersul pe autostradă e obositor, ajungi să faci cîrcel... Consumul e OK. Eu pe traseul Tim-Mioveni scot cam 5,3 iar Tim-Buc=5,7 dacă pe A1 am în preajma 120km/h. Buc-Tim cu Vmax=110 am consum mediu de 5,6 l% cu media 65,4km/h. Traseul e via Sibiu și Făget. Singurul regret e că sînt multe sate cu limitare de viteză și multe locuri unde drumul e ori în lucru ori sît tot felul de restricții ... Nu e f clar dacă există sau nu aceea modificare a vitezei prin localități pe drumurile europene (E...) pe diverse direcții și care e baza legală pt că prin sate stau indicatoarele de "50"-"40"-"30" km/h! Benzina e al naibii de scumpă!!! This post has been edited by jenka.e: 4 Sep 2012, 09:12 |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
segcm |
![]()
Post
#2955
|
![]() ... Entertainer Group: Members Posts: 642 Joined: 7 December 04 From: UE ![]() |
Germania - iasi - 8,2%
Iasi-Baia Mare cu cca 20km peste limita legala 6,3%. Baia-Mare - Germania - 7,4% Cam la toate drumurile clima a mers cca 50-60% |
--------------------
Renault
Grand ESPACE - 2.0 dci Automat
2012 Initiale Paris
- ** *1 *** Fara semnatura
|
|
endereugen |
![]()
Post
#2956
|
Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 5 February 10 ![]() |
Scuze!
Cat ti-a consumat in Germania? eu am 11,5 , 12 in Bucuresti si 6, 7 afara. Culmea, acelasi motor pe o laguna din 98 si cu acelasi "stil"de condus, am 13 14 ce-i adevarat in Bucuresti si ,5,5 afara 6 afara. |
--------------------
Renault
Laguna
1998
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#2957
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
QUOTE(endereugen @ 16 Sep 2012, 20:14) Scuze! Cat ti-a consumat in Germania? eu am 11,5 , 12 in Bucuresti si 6, 7 afara. Culmea, acelasi motor pe o laguna din 98 si cu acelasi "stil"de condus, am 13 14 ce-i adevarat in Bucuresti si ,5,5 afara 6 afara. Ai un stil de conducere "vijelios", probabil. Am condus o Laguna combi 1.2 a unui prieten în același regim, pe același traseu și la un interval de 30 min față de a mea (era , hai să zicem, "studiu comparativ neștiințific"...) și am scos 7,2l% în condițiile cînd cu a mea am făcut 7,3 l% (era seara, după "orele de vîrf"). După cum am mai scris, consumul depinde și de "încălțările" automobilului pt că există anvelope mai economice (vară sau iarnă...) și mai depinde și de presiunea din pneuri (recomand cu căldură azotul...). Asta în condițiile în care geometria roților e corectă, frînele nu acțioează "fără să știți". Fie-mea a mers vreo 2 km cu frîna de mînă ușor trasă -de la un semafor... și se mira că "deodată mașina merge greu, tata"... De atunci... tata i-a dat în primire Dacia 1300 "la călărit" (e femeie, de aceea nu mă mir.... fără să fiu răutăcios, nu că bărbaților nu li s-ar mai întîmpla ![]() Mă miră consumurile de peste 9-10l% asta dacă nu iau în considerare că se stă mult la semafoare și deci consumul l/km devine l/h... This post has been edited by jenka.e: 17 Sep 2012, 09:07 |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
Silk |
![]()
Post
#2958
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 387 Joined: 1 November 11 From: Bucuresti ![]() |
@jenka.e : nu vad care este diferenta ( in consum ma refer) intre presiunea in roti facuta cu azot sau cu aer . Anvelopele sunt la fel de umflate si cu una, si cu cealalta !
|
--------------------
Renault
Megane 1.6 16V SE
2011
- so sylk Plecat in depresie......
|
|
argon |
![]()
Post
#2959
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#2960
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.169 Joined: 13 October 06 ![]() |
Oricum ai da-o megane-ul de 1.4 16v consuma mai putin, deci avantaj argon.
@Silk - pentru o masina de sosea, absolut niciuna. This post has been edited by mircea_aq: 17 Sep 2012, 12:38 |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
spy_oh_joy1389 |
![]()
Post
#2961
|
![]() Megane zen și un mare plimbăreț Group: Members Posts: 3.879 Joined: 28 August 08 From: Sibiu ![]() |
Legile fizicii se descompun in prezenta lui argon. Consumul scade exponential cu viteza pana la 100km/h dupa care incepe productia liniara de combustibil cu viteza
![]() |
--------------------
Renault
2 x Megane 4 GT&Zen
||2017||2016 Hanlon's razor: "Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity."
|
|
argon |
![]()
Post
#2962
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
SVorbiti aiurea doar sa va aflati in treaba. Motorul de Megane 2 1.6 e diferit fata de cel de pe Laguna 1, demonstrati ca nu-i asa.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
endereugen |
![]()
Post
#2963
|
Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 5 February 10 ![]() |
QUOTE(jenka.e @ 17 Sep 2012, 09:07) 300g 400g /h... 18 Sep 2012, 02:06: QUOTE(argon @ 17 Sep 2012, 19:33) SVorbiti aiurea doar sa va aflati in treaba. Motorul de Megane 2 1.6 e diferit fata de cel de pe Laguna 1, demonstrati ca nu-i asa. Scuze dar, de ce crezi ca e asa diferit? This post has been edited by endereugen: 18 Sep 2012, 02:06 |
--------------------
Renault
Laguna
1998
|
|
ritter |
![]()
Post
#2964
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.169 Joined: 17 February 10 ![]() |
Rapoartele din cutie....., .....masina mai grea....
|
--------------------
Fost Renault
Megane 2.2 Bicorp 1.6 16V
2007 Sport Dynamique
|
|
argon |
![]()
Post
#2965
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Avani |
![]()
Post
#2966
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.132 Joined: 23 October 07 From: Capitala gri ![]() |
|
--------------------
.
.
. Think forward !
|
|
argon |
![]()
Post
#2967
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
La dci e 3-400.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
endereugen |
![]()
Post
#2968
|
Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 5 February 10 ![]() |
Am resetat calculatorul de bord, am bagat benzina si am schimbat la 2700 3000 de ture/minut, cu accelerari LINE. 12,5 in Bucuresti, Vineri la 7 seara pe traseul: gara de nord, amzei, pipera, rar, grivita, gara de nord, pipera, gara de nord. Mi se pare un pic prea mult pentru 1596 cm3...
|
--------------------
Renault
Laguna
1998
|
|
jenka.e |
![]()
Post
#2969
|
gușter de rînd Group: Members Posts: 441 Joined: 15 August 10 From: Timișoara ![]() |
Mda, se pare că e greu cu răbdarea și fizica... Presiunea în pneuri e constantă la aceeași temperatură (și la stat pe loc) și cu aer și cu azot dar... cu creșterea temperaturii (odată cu rularea și frînările aferente de pe traseu) dilatarea respectiv presiunea sînt diferite la cele două gaze. Dilatarea e mai mare la aer (78% azot, restul O2 și altele) și mai mică la azot 100%. Cu aceeași ocazie apar frecări diferite, se deformează ("bombează" ca formă) suprafața de rulare. Mai exact spus la presiunea mai mică decît cea optimă pneul se curbează înspre mijloc (în secțiunea transversală) și se produce erodarea de flancurile exterikoare. Dacă presiunea e corectă atunci suprafața de rulare a pneului e în contact cu întreaga suprafață a drumului dar din cauza rulării, se produce încălzire gazului din pneu și deci dilatarea gazului, rezultînd o ușoară bombare a pneului. În limitele 2,2-2,3 bari (atm) totul e OK. Dacă presiune crește atunci "bombarea" pneului crește și suprafața de contact la rulare se reduce ceea ce duce la reducerea suprafeței de frecare (ceea ce e f.b....) dar există riscul ca distanța de frînare să crească ceea ce e foarte periculos!
Comparația cu Laguna era concludentă deoarece în ciuda motoarelor nu f deosebite am vrut să subliniez diferențele ce apar la consum datorită stilului de conducere. Factorul uman, în condiții asemănătoare ale "calului mecanic" este determinant. Este evident că la viteze mici se antrenează trepte inferioare deci rapoarte de demultiplicare neeconomice față de treapta a 5-a la aceeași turație și deci e evident că la mers cu 30km/h pe o distanță de 100 km consumul e mai mare decît la viteza de 90km/h pe distanța de 100km. Fără răutăți. Și ca să lămurim problema: Laguna 1 1,6/16V are cam acelați motor cu Megane II 1,6/16V cu excepția fuliei defazoare, iar cutia de viteze, softul calculatorului, greutatea totală a mașinii, cx-ul și alte cîțiva parametri sînt diferiți. Noi comparăm aici cam acelați motor, același model cu acelaș soft dar cu pneuri cu profil și diametrul diferit. Cu stiluri de conducere diferit. Am mai propus topic de tehnici de conducere și economisire de combustibil. Diferențele de consum cu sau fără AC variază între 0,7-1,1 l/100 km. Și nu uitați că depinde și dacă mergeți pa la munte unde aerul e rarefiat dar uneori mai ozonat (deci cu O3 ceea ce crește calitatea arderii...) sau pe lîngă păduri! Așa cum eu am mai scris, cu mașina cu 2 persoane și ceva bagaj eu schimb vitezele pe la 2000 ture plus/minus 10%. Poate și de aici mai apar diferențe de consum. This post has been edited by jenka.e: 22 Sep 2012, 01:25 |
--------------------
RENAULT
MEGANE II (2.1) Sedan
2005 1,6, 16V, 113CP-(83kW) 150 050 km
|
|
KOsmix |
![]()
Post
#2970
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 14 July 11 ![]() |
Bucuresti-Budapesta: consum in jur de 8.1 cu AC pornit tot timpul.
Budapesta-Germania: consum de 6.9 fara AC, si 7.1 cu AC. Viteza medie pe autostrada 130km/h. Consumuri de genul 5% sau chiar sub 6%, personal mi se par o utopie pentru masina asta. |
--------------------
Renault
Megane II
2005, Authentique, 1.6 16V
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 10:31 |