Aer condionat clio, generalitati functionare, eficienta
![]() ![]() ![]() |
Aer condionat clio, generalitati functionare, eficienta
Radu718 |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|||
morph |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 17 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Teoretic AC-ul este cuplat de un releu, daca acel releu e bulit, el cupleaza si decupleaza aiurea compresorul si de aici si variatia de turatie a motorului. Service. Nu iti doresc sa se fi stricat acel releu, la batranul meu Tico costa 4mil saracia aia.
|
-------------------- fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006 VW Polo Happy 1,2 HTP 2006 |
|
VladSoare |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
Si la mine motorul e mai zgomotos cu A/C pornit, si la ralanti si la accelerari in gol. In mers insa nu se aude, nici macar la turatii foarte mari.
Presupun ca e normal. Asa suna compresorul. La mine asa a fost dintotdeauna. Compresorul porneste si se opreste mereu. Nu e o defectiune. Faptul ca ai aerul conditionat pornit nu inseamna neaparat ca merge si compresorul. E normal ca dupa un anumit timp sa se opreasca, apoi sa porneasca din nou, si tot asa. Nu e un motiv de ingrijorare. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#64
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Hmmm, Vlad, n-am mai auzit treaba asta , ca porneste/se opreste. Sa vedem ce mai zic ceilalti.
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
strumfuadi |
![]()
Post
#65
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
zic io!
la laguna 1.8 16V din 1998 porneshte shi se opreshte alternativ. la matizu' neveste'mii idem.. chestia asta e facuta pentru economicitate.. cel mai nashpa e ca se apuca sa porneasca cand eshti shi tu intr'o depashire shi atunci zici k tragi frana de mana (la matiz, cel putzin..) in orash nu e deranjant, oricum foloseshti un gram de putere pentru a plimba mashina dintr'un stop intr'altul... |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#66
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu zic ca nu va cred (de altfel poate chiar asta este explicatia cu turometrul), dar de ce nu aud atunci si "clanc-ul" de cuplare?
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
strumfuadi |
![]()
Post
#67
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
pai clanc de decuplare parca nu face, dar inante de a'tzi scadea iarashi la 700rpm nu auzi din nou clancul de cuplare??
|
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Stiu ca nu face clanc de decuplare, desi se aude si aici, ceva..
Dar clancul de cuplare in mers nu l-am auzit niciodata This post has been edited by cmandrei: 3 Mar 2006, 12:55 |
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
strumfuadi |
![]()
Post
#69
|
![]() Former Laguna user. Group: Members Posts: 2.331 Joined: 25 February 04 From: B u c u r e s t i ![]() |
pai in mers mai ai shi alte zgomote, logic ca nu'l mai auzi p'ala..
![]() |
--------------------
Honda
Civic FN2
2010
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ok, cum ziceti, nu stiam treaba asta...
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
cata |
![]()
Post
#71
|
Membru autentic Group: Members Posts: 298 Joined: 26 November 03 ![]() |
Radu, si eu am acelasi zgomot in timpul functionarii ac-ului, am incercat sa il mai arat la cineva, insa chiar atunci nu facea.
|
-------------------- ex-dsn 2001
|
|
SorinV |
![]()
Post
#72
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
e normal sa mearga intermitent ! probabil ca face clankul dar eu pe al doilea nu l-am auzit nciodata !~ si face clank si la decuplare cel putin la mine !
|
--------------------
a
a
a
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
La Matiz si la Tico stiu ca A/C-ul e un cosmar daca il apuca pornitul cind vrei sa depasesti. La masini mai serioase insa compresorul este decuplat automat pe kick-down.
Cred ca si la Clio e la fel, dar nu sint sigur, e greu de verificat. La Forduri sigur e asa. Compresorul se opreste periodic nu neaparat pentru economie. In apropierea evaporatorului exista un termocontact care opreste compresorul atunci cind temperatura ajunge aproape de zero grade. Daca evaporatorul ingheata, sistemul devine ineficient, pentru ca un evaporator inghetat nu mai poate absorbi suficienta caldura. Din motive de siguranta, in general acest termocontact intrerupe compresorul la vreo 2 grade, desi ar putea fi lasat sa coboare putin sub zero cind e foarte cald afara, pentru ca atunci evaporatorul ar ingheta mai greu. Fabricantul insa isi ia o marja de siguranta, trebuie sa se asigure ca sistemul functioneaza corect in orice anotimp. Din cauza asta aerul conditionat de masina in general nu functioneaza la potentialul lui maxim. Poti sa-l faci mai eficient daca muti termocontactul mai departe de evaporator, astfel incit sa intrerupa mai tirziu. S-au facut astfel de modificari, e treaba testata, insa nu e foarte usor si trebuie sa stii foarte bine ce faci. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Si la decuplare face un clanc mai putin zgomotos, dupa care se aude ca o turbina de se opreste..
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
Radu718 |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Gata, am fost la service . Am lasat-o dimineata si la 13.00 am luat-o . Am vorbit cu cel responsabil si a spus ca functioneaza in parametrii normali, au masurat aerul la gura de aerisire si au spus ca are 9 grade (care se incadreaza in standard) si nu au facut nici o operatiune mecanica (incarcare freon , solutie speciala pentru observat eventualele pierderi etc.). Toate bune si frumoase; dar de ce cand am plecat cu masina din service facea frig?????????? Nu spun prostii, am pus mana pe aeroterme si intr-adevar racea (nu-ti taia mana, e drept, dar racea bine). Cam ciudat! In plus de asta, ma doare inceheitura mainii stangi, fiindca a batut aerul. E si asta un test, nu? Apropos de asta, voi cum va faceti setarile la AC, astfel incat sa nu aveti probleme medicale (urechi, raceala, cap, etc.). Am inteles ca este o problema si aici.
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
morph |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 17 May 04 From: Bucuresti ![]() |
La mine AC-ul bate in orice alta directie mai putin spre corp, spre picioare da, dar direct spre corp nu bate niciodata, cu atat mai putin catre cap.
|
-------------------- fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006 VW Polo Happy 1,2 HTP 2006 |
|
SorinV |
![]()
Post
#77
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.321 Joined: 28 January 04 From: a ![]() |
ai climatronic sau cum ?
|
--------------------
a
a
a
|
|
morph |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 330 Joined: 17 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu am clima, e AC manual, treapta a 2-a de ventilatie (a 3-a cand e inchins interiorul din cauza ca a stat masina in soare) si butonul de AC dat pe maxim la rece.
Prostiile alea care directioneaza aerul sunt puse sa sufle mai mult spre dreapta, iar gura de ventilatie din stanga e cam off. |
-------------------- fost posesor de Megane II Hatch 1.5dCi 80cp
A-klasse 1.5 CVT 2006 VW Polo Happy 1,2 HTP 2006 |
|
Radu718 |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa va mai zic o chestie, ma intreaba la service ce are masina, eu ii explic de verificat tot sitemul AC, la care cel de la receptie scrie pe foaie "AER CONDITIONAT INEFICIENT", exact ca denumirea topicului. Este o coincidenta, dar mai stii??
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
Radu718 |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Mincinosi si astia de la service . Au spus ca nu au facut absolut nimic. Ieri, pentru prima data (termometrul imi afisa 27 grade) cu AC pornit pe recirculare, viteza 2, am avut senzatia de FRIG.
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
Radu718 |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ieri, cand a a stat masina in soare toata ziua, iar AC-ul nu facea fata...Nu stiu ce sa zic...
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
David |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 370 Joined: 27 November 03 From: Cluj ![]() |
Ati bagat spaima in mine cu acest topic, asa ca azi am facut masuratori.
Conditiile: Luat termometrul din camera ... - masina parcata la soare de cateva ore (culoarea masinii Bleu inchis!) - 28 grade arata termometrul (exterior) al masinii - in masina termometrul din camera arata 41 grade - montat termometru pe aeratoarele centrale (directionat aer spre pieptul pasagerilor din fata, adica pozitia cea mai la dreapta al rotitei, aeratoarele de la margini inchise) 1. dat drumul la ventilator, viteza 2, FARA recirculare, FARA clima ... temparatura pe termometru scade la 37 grade si stagneaza acolo 2. dat drumul la ventilator, viteza 2, CU recirculare, CU clima ... in circa 5 minute iesea aer de temperatura 7 grade ... m-am linistit ca nu are nici o problema. Din pacate a intervenit ceva, trebuia sa termin testul repede, la drum lung -teste de mai mult de 5 minute- cred ca scadea si sub 5 grade. Fara recirculare probabil nu raceste asa de bine, dar aceste valori dupa opinia mea sunt bune. |
--------------------
Opel
Zafira
2003 Opel Zafira 2.0 DTI - 03/2003
BMW F650 - 08/1995 |
|
Valix |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 340 Joined: 5 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Gata, am facut si eu rost de termometru digital de la serviciu. Am coborat la masina acum 5 min, afara 27 grd, masina la umbra (f. important). Am dat drumul la AC pe recirculare, viteza 3, in 3-4 min termometrul imi afisa 6.9 grd. Eu zic ca e rezonabil, nu?
|
-------------------- Skoda Octavia 2
1.6 MPI 102 CP Elegance, full options Neagra, interior bej |
|
Radu718 |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Si mie ala mi-a zis 9 grade, si cica e ok????? O sa masor si eu sa vedem?
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
VladSoare |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
In functie de temperatura exterioara, temperatura masurata la aeratoarele centrale, cu A/C pornit, cu temperatura setata pe minim, cu ventilatorul dat la maxim, cu recirculare, trebuie sa se afle intr-un anumit interval.
Am un grafic de genul asta pentru Scorpio, s-ar putea ca valorile sa nu fie aceleasi la Clio (desi nu vad de ce nu ar fi), dar principiul sigur e acelasi. Nu-l pot atasa aici; cei interesati pot sa-mi dea un mesaj privat si o sa li-l trimit prin e-mail. Sau, eventual, il puteti vedea la http://www.fordscorpio.co.uk/aircon.htm (undeva spre sfirsitul articolului). De exemplu, la o temperatura exterioara de 27 de grade, temperatura masurata la aeratorul central ar trebui sa fie intre 4,5 si 7 grade. Nu sint sigur ca normele A/C-ului de Clio sint exact aceleasi, dar diferentele nu cred ca pot fi prea mari. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
Radu718 |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca PENTRU MASURAREA TEMPERATURII conteaza viteza ventilatorului. Ori ca pun ventilatorul pe 1 , ori ca-l pun pe 4 , termometrul ar trebui sa arate acelasi rezultat.
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
Radu718 |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 675 Joined: 22 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Auzi, Vlad, acolo spune 3.4 grade, nu e cam prea mic??
|
-------------------- Clio Symbol Expression 1.4 8V
Gri Boreal |
|
VladSoare |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
QUOTE Nu cred ca PENTRU MASURAREA TEMPERATURII conteaza viteza ventilatorului Da, s-ar putea sa ai dreptate. Eu doar am reprodus procedura de verificare de la Ford. Daca au gresit ei, am gresit si eu. ![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#89
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stīnga ![]() |
QUOTE Auzi, Vlad, acolo spune 3.4 grade, nu e cam prea mic?? Nu stiu ce temperatura era afara. Conform graficului, ar putea fi 3 grade daca temperatura exterioara e de 15 grade. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
diesel |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 20 May 04 From: Galati ![]() |
Se simte si la voi ca motorul trage putin mai greu cand e pornit AC-ul?
Cum e bine sa fie butonul ventilatoruluicand e pornit AC? Pe RECIRCULARE SAU SA IA AER DIN AFARA? |
-------------------- Clio Symbol Alizee 1,5dci -VANDUT :))
Logan 1.4 MPI Laureate / Alb Artika, mai 2005 |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th August 2025 - 09:00 |