Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

35 Pages « < 17 18 19 20 21 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Schimb ulei

pepelutza
post 31 Mar 2013, 21:08
Post #541


Membru autentic


Group: Members
Posts: 463
Joined: 17 November 10
From: brasov




Treci fara griji la 5w40 , daca nu consuma, si n-ar trebui la km tai .
Eu as incerca si altceva ( daca nu esti sa zicem un conservator ) de ex. Liqui Molly sau Motul eventual Eneos. Desi eu sunt multumit de Castrol ( ce am in prezent ) la urmatorul schimb poate voi incerca altceva , de curiozitate. N-am pretentia sa fac din motorul meu un Bugatti ( cum zicea parca Ritter p-aici ) dar am o curiozitate , sa vad daca simt eu vreo diferenta cat de cat sau domina efectul placebo.

This post has been edited by pepelutza: 31 Mar 2013, 21:16


--------------------
Renault Clio 3 - BV-10---S 2007 , dynamique 1,6 , 16v 110 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanreno
post 31 Mar 2013, 21:20
Post #542


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 25 January 10
From: Bucuresti




Poti pune fara probleme 5W40, dar de ce?
Elf este un ulei de calitate ,el fiind importat,la noi este doar ambalat .
Recunosc ca si pe mine ma incearca o nesiguranta cand ma gandesc la uleiurile ff cunoscute dar, cred ca totusi nu sunt contrafacute.

This post has been edited by bogdanreno: 31 Mar 2013, 21:25


--------------------
renault megane /2007 symbol/2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pepelutza
post 31 Mar 2013, 21:26
Post #543


Membru autentic


Group: Members
Posts: 463
Joined: 17 November 10
From: brasov




De ce nu ? 5w40 , este sintetic si mai indicat la un motor sub 100000km
Baga Elf , n-am zis nu , e alegerea lui. Am zis doar ca si curiozitate pentru ca uleiurile mentionate castiga din ce in ce mai multi adepti.

P.S. Se ambaleaza la Cristian langa Brasov, dupa cum vezi p-acolo ma-nvart si eu. Cand ajunge romanul sa se linga de miere pe degete te poti astepta la multe.....

This post has been edited by pepelutza: 31 Mar 2013, 21:28


--------------------
Renault Clio 3 - BV-10---S 2007 , dynamique 1,6 , 16v 110 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 31 Mar 2013, 22:48
Post #544


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(bogdanreno @ 31 Mar 2013, 21:20)
Poti pune fara probleme  5W40, dar de ce?
*


Cica ar unge mai bine la rece.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ayden_CJ
post 1 Apr 2013, 19:16
Post #545


Membru autentic


Group: Members
Posts: 577
Joined: 28 February 07
From: Cluj




Salutare,
Cel mai important: fii atent să nu iei un ulei care a stat mult pe rafturi... (să fie cît mai recentă data fabricației/ambalării)

Am făcut schimbul la 90 mii; nu am avut consum de ulei, am folosit doar Elf 5w40 (cu excepția reviziei de 15 mii cînd cei de la reprezentanța RENAULT de la Sibiu au pus 15W40). Eu aș pune 5w50 (cred că elf nu are în fabricație așa ceva) dar nu am găsit deloc. (Adevărul este că nu am căutat prea mult). După schimbul uleiului motorul este mai silențios o vreme, iar cînd vezi că începe să crească consumul ușor, e cazul să faci schimbul de ulei. Vă rog să nu considerați că fac reclamă la elf.

De ce să pui 5w40? Eu cred că are caracteristicile optime pentru funcționarea motorului.

Numai bine!


--------------------
Renault Symbol - CJ-x5-DXM 2006 EX1,4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
casuta_papusilor
post 1 Apr 2013, 19:25
Post #546


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 23 March 13
From: Bucuresti




si apropo de schimbul de ulei, eu stiu ca la fiecare schimb trebuie inlocuit si filtrul de aer.
eu l-am schimbat si trage complet altfel motorul.


--------------------
renault symbol - B-??-XCG 1.5dci - 48kW - 2006 - naiba stie ce echipare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinrs
post 1 Apr 2013, 22:51
Post #547


Kalakitza


Group: Members
Posts: 259
Joined: 24 October 06




10 w 40 e ulei pentru masini vechi, motoare uzate, e un ulei semisintetic ce nu tine mai mult de 7- 8 mii de km in oras. Devine gros, ca o pacura si i se consuma grasimea si capacitatea de curatare.
Se poate folosi cu succes daca schimbi la 7 mii de km uleiul.
Pentru 10 mii de km sau chiar 15- 20 de mii iti trebuie un ulei sintetic integral.
Am folosit castrol magantec turbodiesel acum mai multi ani, era facut in Germania, apoi am folosit Motul si acum Eneos si Q 8 oil, toate numai 5w 40. Am 140 de mii de km acum si tot 5W 40 voi folosi si la 300 de mii daca masina nu va consuma mai mult de 1l de ulei intre schimburi. Acum nu ciupeste nici 50 grame intre schimburi.

This post has been edited by sorinrs: 1 Apr 2013, 22:51


--------------------
Renault Clio - B-xx-SRS 2005 Symbol dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 2 Apr 2013, 22:45
Post #548


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




OK, deci desi am 10W40, voi ziceti ca nu e problema sa trec pe un 5W40.
Masina are 67 de mii, nu cred sa aibe atata uzura cat sa-mi consume ulei, daca pun 5W40....

Acum daca tot pun 5W40, sa fie Castrol Edge sau Elf Excellum NF?


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 2 Apr 2013, 23:40
Post #549


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




De care gasesti mai "proaspat"


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinrs
post 3 Apr 2013, 00:54
Post #550


Kalakitza


Group: Members
Posts: 259
Joined: 24 October 06




QUOTE(vallixx @ 2 Apr 2013, 23:45)
OK, deci desi am 10W40, voi ziceti ca nu e problema sa trec pe un 5W40.
Masina are 67 de mii, nu cred sa aibe atata uzura cat sa-mi consume ulei, daca pun 5W40....

Acum daca tot pun 5W40, sa fie Castrol Edge sau Elf Excellum NF?
*


Elf nu e integral sintetic.....


--------------------
Renault Clio - B-xx-SRS 2005 Symbol dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 3 Apr 2013, 09:47
Post #551


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 16 April 10
From: BC




vallixx, a mea are peste 80k km de cand merge cu mobil 5-40 si nu consuma deloc... deci daca tot vorbim de full sintetic, pune castrol... sau as recomanda chiar mobil, e destul de accesibil.

daca elf nu e full sintetic si mai e ''ambalat'' si pe la noi, nu prea imi inspira incredere (ma gandesc ce s-a intamplat cu uleiurile Shell dupa ce au ajuns pe mana noastra, nu le mai recomanda nici naiba, desi pana atunci spuneau toti ca ar fi bune).


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v ||| Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 3 Apr 2013, 12:23
Post #552


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




cata "cerneala" curge pentru un nenorocit de schimb de ulei radmasa.gif in conditiile in care altii au sarit de 200k km mergand numai cu dacia oil ! wink.gif


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 3 Apr 2013, 12:26
Post #553


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 16 April 10
From: BC




Raman la Mobil biggrin.gif


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v ||| Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorinrs
post 3 Apr 2013, 13:24
Post #554


Kalakitza


Group: Members
Posts: 259
Joined: 24 October 06




QUOTE(crisolro @ 3 Apr 2013, 13:23)
cata "cerneala" curge pentru un nenorocit de schimb de ulei  radmasa.gif in conditiile in care altii au sarit de 200k km mergand numai cu dacia oil !  wink.gif
*


Cine a zis ca dacia oil nu e bun?
E bun, dar numai daca il tii maxim 6-7 mii de km daca locuiesti in afara orasului sau 4 mii de km in oras tip Bucuresti.
In principiu orice ulei care respecta norma solicitata de motorul tau este bun, calitatea insa e foarte diferita de la ulei mineral la semisintetic sau integral sintetic, ca sa nu mai pomenesc de cele dublu esterice.
Testele au aratat ca uleiurile minerale "pierd" calitatile dupa 4-5 mii de km rulaj in orase aglomerate, cele semi-sintetice dupa 7-8 mii iar cele integrale merg si peste 15 mii de km urban. Alegerea apartine fiecaruia.

Daca opinia unora e ca e doar "un nenorocit de schimb de ulei", ii pot "incuraja" sa nu-l schimbe niciodata... ci doar sa completati...stiu pe unul care a facut asa la un nissan v6 benzina si a mers cu el asa vreo 200 de mii de mile pina a crapat motorul....deci se poate si asa.


--------------------
Renault Clio - B-xx-SRS 2005 Symbol dci 65 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 4 Apr 2013, 12:13
Post #555


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




ideea era ca prea se blameaza uleiuri puse in reprezentante (de exemplu: ELF-ca si marca!) si recomandate de producator dar si intervalele mentionate in cartea de service ... si asta o fac unii care chiar nu cred au competentele necesare (ma rog, unii iau in considerare diverse teste comparative si tabele cu informatii tehnice publicate in presa de specialitate insa nu pot baga mana in foc ca diferenta de pret de la un ulei scump/"bun" este complet justificata de calitati superioare pentru motoarele noastre si modul nostru de exploatare)
e cam greu sa zici ca poti tine in motor un ulei scump 10-15k km iar pe cel ieftin trebuie sa-l schimbi la 4-7k km
prin urmare, orice ulei care respecta norma solicitata de producator si este schimbat conform cartii de service a masinii ar trebui sa asigure o exploatare fara griji pentru un minim de km care (cred eu ca om fara competente necesare) sare fara probleme de 150k km
cat despre rulaje - preponderent urban etc. - producatorul face mentiuni suplimentare in acelasi manual de service/intretinere

This post has been edited by crisolro: 4 Apr 2013, 12:24


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 4 Apr 2013, 13:33
Post #556


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 16 April 10
From: BC




eu nu critic ELF-ul, nu am folosit niciodata, am bagat doar Mobil...

Sincer, prefer sa protejez motorul si sa dau 30-40 de lei in plus odata la 1 an / 15000km si sa pun un ulei cat de cat cunoscut (gen Mobil, Catrol, LiquiMolly) decat sa ma bazez pe specificatiile producatorului si recomandarile lui si sa folosesc un Dacia Oil care, TEORETIC, ar trebui sa aiba aceleasi standarde si proprietati... Aici e partea unde ma cam indoiesc smile.gif


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v ||| Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdangepe
post 4 Apr 2013, 13:58
Post #557


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 1 July 07
From: Bucuresti




Eu azi am schimbat uleiul si distributia. Am pus castrol magnatec 5w40 (DPF), diferenta este imensa fata de elf. Cum am pornit motorul si eu si mecanicul am sesizat ca motorul este muuult mai silentios.


--------------------
ford/renault escort MK VII/symbol 1,5 dci - B-13-GPE 1997/2007
[URL=http://fordescortmk.blogspot.com/2010_10_01_archive.html]My Webpage[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 4 Apr 2013, 14:37
Post #558


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




tu ca tu, da' mecanicu' ala popa.gif ... oare nu orice motor este mai silentios imediat dupa schimbul de ulei (orice ulei!)? radmasa.gif
de cand silentios inseamna mai bun?
intreb, nu stiu ... nu ridic in slavi niciun ulei


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdangepe
post 4 Apr 2013, 14:59
Post #559


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 1 July 07
From: Bucuresti




Neah, nu este vorba ca este nou uleiul. Nu am vrut s fac ditamai carnatul de scris. Langa mine era tot un clio symbol la care a facut schimbul inaintea mea. La tipa respectiva a pus elf, motorul intradevar era o idei mai silentios dar nu cum era la mine. A fost o chestie de moment adica cand a dat cheie al 2 lea mecanic, eu si cu mecanicul care a schimbat uleiul, ne-am uitat unul la celalat, adica a fost o chestie de moment si eu am fost surprins si el . Acum s vad cat tine smile.gif. Motorul are 27.770 km.


--------------------
ford/renault escort MK VII/symbol 1,5 dci - B-13-GPE 1997/2007
[URL=http://fordescortmk.blogspot.com/2010_10_01_archive.html]My Webpage[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
V A L I
post 4 Apr 2013, 15:03
Post #560


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 20 September 05
From: BV




Eu folosesc pentru Clio (1.5 Dci) numai ELF Excellium 5w40 de cand am luat masina de noua (acum are ~60.000 km). Este uleiul cu care a venit masina din fabrica si pe care il recomanda producatorul ( desi in carte zice ca merge si 10w40 si Elf Turbo Diesel (mai ieftin cu 50% fata de Excellium). Am mers pe ideea sa nu il amestec cu altele doar pentru a face "teste". Eu zic ca este un ulei bun. Il schimb din 10 in 10 mii km. Si cand faceam reviziile la reprezentanta ma duceam cu uleiul meu.

Am cochetat cu ideea sa il schimb dar dupa ce am discutat cu mai multe persoane care se ocupa cu comercializarea uleiurilor am ajuns la concluzia ca mai bine raman cu ceea ce am folosit pana acum.
NU vreau sa fac reclama / antireclama nimanui. Este doar o parere subiectiva.
Castrol are o campanie agresiva in service-uri si vrea sa vanda mult. De aceea are preturi bune etc. si iti este bagat pe gat ca fiind mai bun.
TOTAL (Lubrifin) normal ca are preturile cele mai mici fiind de "productie" interna. Uleiurile mai scumpe (semi-sintetice) erau aduse in butoaie mari care apoi erau imbuteliate la bidoane de 4L.

Daca ar fi sa trec la alt ulei acesta ar fi: Valvoline, Repsol sau Motul.

Un test intresant zic eu in link-ul de mai jos:

http://www.lr-performance.net/Files/test_royal_purple.pdf

This post has been edited by V A L I: 4 Apr 2013, 15:06


--------------------
Renault Clio Symbol Fidji 2006 / 1.5 dci / 65 cai
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexgeogabriel
post 4 Apr 2013, 15:12
Post #561


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.418
Joined: 24 September 11
From: Bucuresti




Bogdane, chestia aia de moment de care mentionezi, nu te-a facut curios astfel incat sa mutati masinile una langa cealalta si sa verificati diferentele(eventual si o filmare) de care ati ramas uimiti? Macar stiai sigur ce si cum, nu vreau sa te contrazic dar asa macar aveam dovada clara ca x mai bun ca y iar mecanicul nu ar fi trebuit sa ramana surprins intrucat nu pot sa cred ca efectuase pana acel moment doar schimburi de ulei cu x astfel incat sa nu cunoasca calitatile uleiului y.

This post has been edited by alexgeogabriel: 4 Apr 2013, 15:20


--------------------
Renault Symbol - - 2007, 1.4, 75cp, 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdangepe
post 4 Apr 2013, 15:37
Post #562


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 1 July 07
From: Bucuresti




De apropiate, erau apropiate adica distanta intre 2 elevatoare. Uleiul este cumparat de mine, nu a fost dat de service. Cand am dat toate piesele jos din masina l am intrebat de ulei daca este bun. Si a raspuns dezinteresat, '' da este ok''. La filmulet nici nu m am gandit, adica nici prin cap nu m trecea ca o s scriu aici smile.gif. Nu fac reclama ptr castrol, nu am folosit niciodata castrol. Pana acum am bagat ulei ford, mobil 1 si aral, binenteles la ford escort.


--------------------
ford/renault escort MK VII/symbol 1,5 dci - B-13-GPE 1997/2007
[URL=http://fordescortmk.blogspot.com/2010_10_01_archive.html]My Webpage[/URL]
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 4 Apr 2013, 15:54
Post #563


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(crisolro @ 4 Apr 2013, 12:13)
... si asta o fac unii care chiar nu cred au competentele necesare....
*


Ah, ca bine ai zis-o.
Esti pe sufletul meu.
Fix asta intrebam si eu ceva mai demult, parca tot in paginile acestui topic.
De unde stie un sofer care ulei e mai bun?

Pentru ca e motorul mai silentios cand schimbi uleiul? Toate motoarele sunt mai silentioase cand schimbi uleiul.
Pentru ca ai 100 de mii si nu ti-a cazut? Toti taximetristii merg subturat si cu Dacia Oil si am vazut taxiuri cu 300 de mii la bord...si mai erau si pe gaz.
Probabil schimba uleiul la 5mii sau 7 mii.....

Eu vreau sa-l schimb la 15mii, de aia cautam recomandari, daca il schimbam si eu la 5 mii, puneam si eu orice ulei.

Nu mai zic ca nici ca mecanic nu stii ce ulei e mai bun, n-ai cum sa-l evaluezi.
Poate doar sa-ti fi cazut multe motoare pe mana si sa compari starea unui motor care a mers cu uleiul X, fata de starea unui motor mers cu uleiul Y, desi si aia e ...subiectiva.
Poate unu' a mers aiurea, subturat sau exagerat de turat, i-a dat in goarna la rece....etc si celalalt a mers ok. Aici nu uleiul e de vina.....

Evident ca nici eu nu caut aici pareri 100% tehnice, ci doar recomandari.

Oricum, am mers pe Castrol Edge A3/B4 5W40.
Sa vedem cum se comporta, o sa-l schimb saptamana viitoare.
Dau jos Elf-ul Competition ST 10W40.

Ceva de stiut daca trec de la 5W la 10W, de la Elf la Castrol si de la semisintetic la full? Se face curatare ceva? Sau pur si simplu il scot pe ala si il pun pe celalalt?


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 4 Apr 2013, 16:02
Post #564


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




Poti face, dar nu are rost ... zecile de grame care raman nu afecteaza cu nimic.

Indicat e sa il lasi sa se scurga pana nu mai picura nimic

This post has been edited by BannedHost: 4 Apr 2013, 16:03


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
casuta_papusilor
post 4 Apr 2013, 20:08
Post #565


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 23 March 13
From: Bucuresti




QUOTE(vallixx @ 4 Apr 2013, 15:54)
Ceva de stiut daca trec de la 5W la 10W, de la Elf la Castrol si de la semisintetic la full? Se face curatare ceva? Sau pur si simplu il scot pe ala si il pun pe celalalt?
*


daca schimbi marca uleiului, neaparat schimba si filtrul.
probabil ca stii asta, dar m-am gandit sa o mai zic si eu o data, poate imi intra si mie in cap pana la urma.
cat despre un flush, nu stiu ce sa zic aici.
e posibil ca flushul sa antreneze unele murdarii care sa infunde vreo diuza de ungere.
oricum, du motorul cat mai cald la schimb, ca sa fie cat mai fluid uleiul si sa curga cat mai bine..

experienta mea cu schimbatul filtrului de aer (la dCi-ul meu) odata cu uleiul si filtrul de ulei, m-a facut sa urmaresc mai atent cum trage motorul si consumul de motorina.
am mers cateva zile cu uleiul schimbat (dar cu filtrul de aer vechi) si dupa ce am inlocuit si filtrul de aer am vazut ca a scazut consumul cam cu 10%.
eu zic ca pentru 58 lei, merita schimbat si filtrul de aer (renault), ca altfel merge gatuit si consuma motorina suplimentar, stiut fiind ca dieselurile sunt mari sugatoare (de aer).

This post has been edited by casuta_papusilor: 4 Apr 2013, 20:23


--------------------
renault symbol - B-??-XCG 1.5dci - 48kW - 2006 - naiba stie ce echipare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 4 Apr 2013, 22:29
Post #566


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.565
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Mersi, orice recomadare e buna.
De schimbat, schimb tot.
Ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru habitaclu si o sa schimb si filtrul de carburant.

Stiu si de faza cu uleiul cald, ca sa fie fluid si sa curga cat mai mult...flush nu o sa-i fac pana la urma.

Vin cu reply-uri dupa.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 5 Apr 2013, 06:44
Post #567


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




singura faza care am auzit-o din mai multe guri de mecanici (ne-am inteles, da? - auzita, mecanici etc.) e ca la schimbarea uleiului (alta marca) ar consuma ceva ulei pana se "obisnuieste" motorul cu noul ulei iar dupa urmatorul schimb n-ar mai aparea consumul
sincer, mi se pare o aberatie - mai ales din prisma "obisnuirii"!!! - si astept impresii de la Vallixx dupa ce trece la Castrol de la Elf

<span class='edit'>5 Apr 2013, 07:55:</span>
QUOTE(V A L I @ 4 Apr 2013, 16:03)
Eu folosesc pentru Clio (1.5 Dci) numai ELF Excellium 5w40 de cand am luat masina de noua (acum are ~60.000 km). Este uleiul cu care a venit masina din fabrica si pe care il recomanda producatorul ( desi in carte zice ca merge si 10w40 si Elf Turbo Diesel (mai ieftin cu 50% fata de Excellium).

Am cochetat cu ideea sa il schimb dar dupa ce am discutat cu mai multe persoane care se ocupa cu comercializarea uleiurilor am ajuns la concluzia ca mai bine raman cu ceea ce am folosit pana acum. 



eu unul ma indoiesc ca masina a venit cu 5W40 - cred ca mai degraba a venit cu 10W40 (pe care il si baga "din oficiu" reprezentantele) si apoi ai mers tu pe 5W40, adica exact ce am facut si eu

si eu am avut vreo doua-trei incercari de a trece de la ELF la alta marca (mai scumpa pe aceeasi idee ca POATE! e mai bun) insa de fiecare data mi s-a spus ca nu are rost (1. nu in reprezentanta ci in service-uri mai rasarite "de cartier"; 2. niciodata nu m-am dus cu uleiul meu si puteau sa ma taxeze cu un ulei mai scump, chiar la cerereaa mea - n-au facut-o!)

la fel de adevarat este ca ELF-ul 5w40 a stat la mine in motor intre 7500 si 9500 km, de la caz la caz si nici nu pot sa-mi imaginez vreodata un schimb de ulei fara schimb de filtru - ma minunez cand ii aud pe unii pe aici ca au practicat asa ceva

This post has been edited by crisolro: 5 Apr 2013, 06:56


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexgeogabriel
post 5 Apr 2013, 09:26
Post #568


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.418
Joined: 24 September 11
From: Bucuresti




Cred ca se referea la filtrul de aer si nu la cel de ulei care se schimba obligatoriu.


--------------------
Renault Symbol - - 2007, 1.4, 75cp, 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
casuta_papusilor
post 5 Apr 2013, 19:07
Post #569


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 23 March 13
From: Bucuresti




QUOTE(crisolro @ 5 Apr 2013, 06:44)
... si nici nu pot sa-mi imaginez vreodata un schimb de ulei fara schimb de filtru - ma minunez cand ii aud pe unii pe aici ca au practicat asa ceva
*


la un moment dat eu schimbam filtrul de ulei la oltcit la 2 schimburi de ulei, nu la fiecare schimb.

This post has been edited by casuta_papusilor: 5 Apr 2013, 19:13


--------------------
renault symbol - B-??-XCG 1.5dci - 48kW - 2006 - naiba stie ce echipare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ayden_CJ
post 8 Apr 2013, 16:39
Post #570


Membru autentic


Group: Members
Posts: 577
Joined: 28 February 07
From: Cluj




oltcit, eh alte vremuri, ziceau ulei 15w40 la 2 ani un schimb de ulei, de ce oare?


--------------------
Renault Symbol - CJ-x5-DXM 2006 EX1,4 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
35 Pages « < 17 18 19 20 21 > » 
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th August 2025 - 05:54
Dacia