Schimb ulei
![]() ![]() ![]() |
Schimb ulei
gozelitto |
![]()
Post
#151
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 21 August 10 ![]() |
|
||
--------------------
renault
symbol
2007/1,5 dci
|
|||
D-Ice |
![]()
Post
#152
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
In general romanul pune in bietul motor cam tot ce crede el ca merge, pretul de multe ori conteaza, sau parerea altora de la service. Lucrand cu agregate de sute de mii de euro bucata sub supravegherea stricta a reprezentantilor producatorilor am invatat ca daca un producator recomanda un tip de ulei, o face pe baza testelor, parametrilor de functionare, mediului de lucru al motorului, caracteristicilor de sarcina pe perioada exploatarii, etc.
Acum nimeni nu te obliga sa pui uleiul X sau Y mai ales daca masina nu e in garantie, cum nu te obliga sa schimbi consumabilele la timp. Dar daca producatorul recomanda un tip de ulei, inseamna ca asa iti poate garanta o perioada de viata lunga pentru motor si performante optime. Alegerea totusi ramane la latitudinea clientului. PS. Nici un producator nu recomanda tot felul de tratamente pentru amestec cu uleiul ca sa prelungesti viata motorului, etc. Un motor bun si bine intretinut si exploatat corespunzator oricum tine 4-500000km, mai mult decat poate duce caroseria sau decat durata normala de exploatare a autoturismului. This post has been edited by D-Ice: 21 Aug 2010, 22:01 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
SonyAD |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 21 February 09 From: București ![]() |
Atâta timp cât producătorul nu garantează motorul pe perioadă îndelungată, e cam irelevant ce marcă de ulei recomandă în manual.
Un fel de gargară. Dar pt. mulți e scriptură (ulei românesc pt. Logan...). |
--------------------
Peugeot
206
2000 2.0 HDi Le lion flatulent est revenu.
Dar tot îi fuge fundul. |
|
D-Ice |
![]()
Post
#154
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
100000km e o perioada de garantie foarte lunga. A nu se confunda cu perioada de viata care este de 4-5 ori mai lunga.
Daca un medic iti recomanda aspirina, tu iei algocalmin, ca tot o pastila rotunda si alba este? Neamtul pune si rahat in motor daca asta ii recomanda producatorul. Dar romanul intotdeauna a fost mai destept ca toti. Daca apare reclama ca de ex. Mobil produce un ulei ce scade consumul cu 30% (ipotetic vorbind) toata Romania trece pe Mobil. Neamtul scoate cartea si spune: La naiba, uleiul asta nu merge la masina mea. La el notorul tine sute de mii de km. La noi avem probleme de genul: pica injectoare + pompa (motorina de conducta adusa de Fanel de la combinat), pica turbina (ulei Castrol "de la mama lui"adus de nea Gogu de la Caterpillar-ul cu care sapa santuri), etc. Am vecin care a pus pe chituci un Symbol dCi in 2 ani. Dadea o cheie lunga pana pornea si cand pornea scotea fum ca locomotiva si troncanea ca ARO. Dar cara motorina cu bidonul toata ziua. Asta e, a zis cineva ca cine se scumpeste la motorina il usuca la injectoare. This post has been edited by D-Ice: 22 Aug 2010, 09:44 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
aurelyan |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru cu familie Group: Members Posts: 1.280 Joined: 20 June 09 From: Iasi ![]() |
Si eu consider ca atunci cand un producator de autoturisme recomanda un ulei o face si din ratiuni economice. De exemplu, Renault, Peugeot si Citroen recomanda uleiurile grupului francez Total, cu beneficii asupra economiei franceze, posibil este ca Renault sa detina actiuni la Total, cine stie...
Eu nu ma gandesc ca atunci cand Renault recomanda Elf (sau oricare alt producator o marca de ulei) o face dintr-o grija deosebita pentru posesorii marcii. Pana la urma totul este o afacere, care trebuie sa aduca profit, nu vorbim de Crucea Rosie sau fundatii de caritate... In concluzie, fiecare face cum crede ca este mai bine pentru el si masina lui. |
--------------------
Ford
Focus Mk3
2012 - 1.6 16v Ti-VCT Imbatranesc si tot invat - Eschil
|
|
SonyAD |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 21 February 09 From: București ![]() |
QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 09:41) 100000km e o perioada de garantie foarte lunga. A nu se confunda cu perioada de viata care este de 4-5 ori mai lunga. Exact. Atâta timp cât nu îmi garantează motorul 500.000 Km fără limită de ani, o să pun ce vreau eu în motor. Și, atâta timp cât îndeplinește sau depășește cerințele și certificările impuse de producător, nu are nici un temei legal să îmi refuze garanția. Tu ai pune ulei de castor, dacă asta scrie în manual? QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 09:41) Daca un medic iti recomanda aspirina, tu iei algocalmin, ca tot o pastila rotunda si alba este? Slabă rău analogia. Dacă la farmacie îți zice că nu se mai fabrică acel medicament și îți recomandă ceva mai bun? Ceva mai nou? Tu ai lua tot ulei de rapiță, că așa scrie pe rețetă? QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 09:41) Neamtul pune si rahat in motor daca asta ii recomanda producatorul. Neamțul e un prost, atunci. Și totuși nu e așa. Vezi succesul Liqui Moly, Ravenol, Divinol, etc. în Germania. Nu toată lumea se duce de-a berbeleacul să cumpere porcării gen Castrol sau Aral că așa scrie în manual. QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 09:41) Dar romanul intotdeauna a fost mai destept ca toti. Nu toți, unii. Eu sunt mult mai informat și cultivat decât românul de rând, în multe domenii. QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 09:41) Daca apare reclama ca de ex. Mobil produce un ulei ce scade consumul cu 30% (ipotetic vorbind) toata Romania trece pe Mobil. Mobil chiar face uleiuri bune. Problema e că românul pune botul la vrăjeli pe față mult mai josnice. Vezi Duralube, metabond, etc. Pe de cealaltă parte, că dacă nu a auzit urechiușa lui și nu a văzut ochișorul lui un ulei la TV, e de cacao. De ex. Liqui Moly, Ravenol, etc. QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 09:41) Neamtul scoate cartea si spune: La naiba, uleiul asta nu merge la masina mea. ![]() QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 09:41) La el notorul tine sute de mii de km. La noi avem probleme de genul: pica injectoare + pompa (motorina de conducta adusa de Fanel de la combinat), pica turbina (ulei Castrol "de la mama lui"adus de nea Gogu de la Caterpillar-ul cu care sapa santuri), etc. Nu. Crapă pt. că majoritatea șoferilor îs niște maimuțe proaste care nu au nici o treabă cu condusul. Poate și din motivele date de tine. Dar nu văd ce legătură are cu uleiul din comerț, de origine. Și cu motorina din comerț. QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 09:41) Am vecin care a pus pe chituci un Symbol dCi in 2 ani. Dadea o cheie lunga pana pornea si cand pornea scotea fum ca locomotiva si troncanea ca ARO. Dar cara motorina cu bidonul toata ziua. Asta e, a zis cineva ca cine se scumpeste la motorina il usuca la injectoare. L-a pus pe butuci că era pardaf și nu avea ce căuta la volan. Și că punea ulei Dacia sau de rapiță, sau cine știe ce. Apropo, eu pun ulei sintetic de scuter (JASO FC) de la Agip în motorină. Mă rog, am pus. Prea scump, nene. Ca ulei folosesc Liqui Moly Diesel Synthoil, un ulei sintetic poli-alfa-olefinic și un aditiv de ulei pe bază de nitrură de bor. Cred că ar fi interesant să comparăm mersul motoarelor. După ce îmi schimb tamponul motor făcut praf. QUOTE(aurelyan @ 22 Aug 2010, 11:45) Si eu consider ca atunci cand un producator de autoturisme recomanda un ulei o face si din ratiuni economice. De exemplu, Renault, Peugeot si Citroen recomanda uleiurile grupului francez Total, cu beneficii asupra economiei franceze, posibil este ca Renault sa detina actiuni la Total, cine stie... Eu nu ma gandesc ca atunci cand Renault recomanda Elf (sau oricare alt producator o marca de ulei) o face dintr-o grija deosebita pentru posesorii marcii. Exact. |
--------------------
Peugeot
206
2000 2.0 HDi Le lion flatulent est revenu.
Dar tot îi fuge fundul. |
|
D-Ice |
![]()
Post
#157
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
@SonyAD.
1. Poti pune si Untdelemn de la Bunica, daca asta vrea muschiul tau. Garantia este pentru defecte de fabricatie, nu pentru uzura normala, deci daca vrei 500000km garantie cauta un producator care o si acorda. 2. Am cautat o analogie pe care sa o inteleaga tot omul. 3. Neamtul nu e prost, e disciplinat. Romanul este total nedisciplinat si adeptul "lasa ca merge si asa". 4. Am ales Mobil ca exemplu, putea fi si Aral sau ce vrei tu. 5. Nu e din Caragiale ci din realitate, i-am zis omului de ce nu pune Castrol ca e cotat ca printre cele mai bune si asta mi-a zis. Am citat. 6. Nu toti sunt maimute proaste, sunt doar usor de influentat prin intermediul publicitatii agresive. 7. Poti pune ce vrei in motor, asta nu inseamna ca ii faci bine. Putem vorbi dupa ce faci cei 4-500000km si constati ca inca nu a depasit uzura maxima admisibila. Cum s-a busit tamponul? De curiozitate. 8. E posibil sa aiba dreptate. Cum e posibil ca Renault dupa mii de teste in Formula 1 si in alte tipuri de competitii sportive sa-si fi construit motoarele (si aici ma refer la jocurile de zecimi de milimetru intre piesele in miscare), astfel incat uleiul recomandat sa isi indeplineasca toate cerintele pentru care a fost creat. Mie nu mi-a placut cum a mers Castrol. Dar poate e o parere subiectiva. Cum am mai zis, fiecare isi ingrijeste motorul asa cum crede. Eu pun baza pe ce spune producatorul in materie de consumabile. This post has been edited by D-Ice: 22 Aug 2010, 14:07 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
rtBK |
![]()
Post
#158
|
![]() Unique like everyone else Group: Members Posts: 3.955 Joined: 19 January 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Clio 4GT Line
2017 Trek Valencia |
|
SonyAD |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 21 February 09 From: București ![]() |
QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 13:59) @SonyAD. 1. Poti pune si Untdelemn de la Bunica, daca asta vrea muschiul tau. Garantia este pentru defecte de fabricatie, nu pentru uzura normala, deci daca vrei 500000km garantie cauta un producator care o si acorda. Ai deschis discuția pe punctul longevității motorului cu uleiul recomandat de producător. Uleiul recomandat de producător adesea nu se mai fabrică până ajungi la 500.000 Km. Ce te faci atunci? Și, din nou, ne întoarcem la punctul meu, și anume: Atâta timp cât nu garantează motorul pt. 500.000 Km (și nu oricum, ci în parametri normali de funcționare și performanță), e cam gargară ce zice producătorul. Bine, conced că nu ai cum să garantezi un motor 500.000 Km pt. că nu se știe ce fel de maimuță bipedă ajunge să pună mâna pe el până ajunge la kilometrii ăia și ți-l pune pe butuci, indiferent cât de bine proiectat și construit este sau cum este întreținut. Și cum, se știe, majoritatea șoferilor sunt maimuțe bipede... QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 13:59) 3. Neamtul nu e prost, e disciplinat. Romanul este total nedisciplinat si adeptul "lasa ca merge si asa". Mai degrabă tu ești adeptul filozofiei ăsteia. În manualul de Dacia 1100 sau 1300 cred că se recomandă ulei mineral. Probabil Lubrifin. De ce să folosești ceva mai bun când manualul zice că merge cu o mizerie de ulei mineral? În manualul de la 206-ele meu se recomandă ulei semisintetic 10w40 sau mineral înalt rafinat 5w40. Marca Total sau ESSO. Eu folosesc un ulei sintetic 5w40 formulat pt. diesel, marca Liqui Moly. Vrei să zici că e mai prost sau nu asigură necesitățile motorului? QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 13:59) 4. Am ales Mobil ca exemplu, putea fi si Aral sau ce vrei tu. N-ai ales bine. Mobil este mult peste Crapsol sau fra-su, Aral. Ambele deținute de mizeria de BP. QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 13:59) 5. Nu e din Caragiale ci din realitate, i-am zis omului de ce nu pune Castrol ca e cotat ca printre cele mai bune si asta mi-a zis. Am citat. Castrol e o mizerie cu "molecule inteligente". QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 13:59) 6. Nu toti sunt maimute proaste, sunt doar usor de influentat prin intermediul publicitatii agresive. Nu toți sunt. Doar majoritatea. Vezi cum pun botul la scheme piramidale again and again. De la Caritas la FNI, tot pun botul. Când te duci să plătești întreținerea (mă rog, nu mai e cazul), dai peste babalâci care știu ei sigur că omul nu a fost pe lună, cum e totul o cacealma, etc. QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 13:59) 7. Poti pune ce vrei in motor, asta nu inseamna ca ii faci bine. Putem vorbi dupa ce faci cei 4-500000km si constati ca inca nu a depasit uzura maxima admisibila. Și cum sprijină asta ideea că ce scrie în Manualul de Utilizare e scriptură? QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 13:59) Cum s-a busit tamponul? De curiozitate. Nu știu sigur. Sunt la a 3-a fulie de vibrochen, schimbată de curând. De data asta am pus modelul nou, care se montează din 25 iunie 2002. Deși, după VIN trebuia să comand tot modelul vechi, care e și mult mai scump. Cred că prima și a doua fulie l-au distrus. Primele 2 fulii erau un model complicat, fulii duble cu amortizor de vibrații. Foarte eficiente în reducerea vibrațiilor și foarte nefiabile. Când cedează se descentrează centrul de greutate și dezechilibrează motorul, producând vibrații de amplitudine mare. Tot așa mi-a mâncat și din încuietoarea capotei. QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 13:59) 8. E posibil sa aiba dreptate. Cum e posibil ca Renault dupa mii de teste in Formula 1 si in alte tipuri de competitii sportive sa-si fi construit motoarele (si aici ma refer la jocurile de sutimi de milimetru intre piesele in miscare), astfel incat uleiul recomandat sa isi indeplineasca toate cerintele pentru care a fost creat. Nu știu cum poți crede că motoarele de serie au vreo legătură cu motoarele de F1. E doar un exercițiu în imagine. Plus că în F1 nu folosesc uleiul din manualul tău. Probabil folosesc un ulei foarte subțire. Aproape sigur full synthetic, SAE group V. Chiar nu văd legătura. QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 13:59) Mie nu mi-a placut cum a mers Castrol. Dar poate e o parere subiectiva. Nici mie. Dar Castrol este o mizerie, am zis deja. Eu nu mai folosesc de mult Castrol. Am pus o dată, demult, la sfatul mecanicului. Castrol e mit național, alături și înrudit cu mitul troacei nemțești. QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 13:59) Cum am mai zis, fiecare isi ingrijeste motorul asa cum crede. Eu pun baza pe ce spune producatorul in materie de consumabile. Nu e asta problema dar sperii aiurea prin dezinformare pe alții care poate vor ceva mai bun. Și sigur există mai bun decât în manualul de utilizare. Ăla e nivelul minim de întreținere. Atitudinea asta e înrudită cu prejudecățile în favoarea troacelor nemțești și în defavoarea mașinilor franțuzești sau italienești. This post has been edited by SonyAD: 22 Aug 2010, 15:09 |
--------------------
Peugeot
206
2000 2.0 HDi Le lion flatulent est revenu.
Dar tot îi fuge fundul. |
|
blacklitmouse |
![]()
Post
#160
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 3 November 08 From: baia mare ![]() |
ok, pana la urma am inteles ca fiecare pune ce vrea:), acum vine intrebarea mea, de 2 zile am facut si eu schimbul fiindca aveam 8700 deja cu uleiul vechi si maine fac un drum mai lung deci am ales sa l schimb, am pus mobil semisintetic 10, 40 insa am observat cand am turnat uleiul in palnie(o fac asa ca e mai comod nu ca nu ar fi destul de mare gaura dar nu imi place sa fie motorul nici un pic mizerbail) avea in el parca ceva ca o pojghitza nu stiu cum sa explic, daca il scuturam se omogeniza si nu se mai vedea, e normal asta? mecanicul mi a zis ca asa e si ca nu e ceva anormal,explicati mi cunoscatorii va rog fiindca nu m am mai intalnit cu asa ceva!multumesc!
|
--------------------
renault
clio
2002 expression,1.5 dci
- MM88LTI
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#161
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
@blacklitmouse.
Nu e nimic in neregula cu uleiul, ce ai vazut tu sunt aditivii depusi la fund pentru ca bidonul a stat mult timp pe raft. Oricum bidonul trebuie agitat bine inainte de a-l turna. @SonyAD. Nu dezinformez si nu sperii pe nimeni sa ia uleiuri scumpe de la nu stiu ce firma. Spun doar ca trebuie urmate indicatiile producatorului. Nu am prejudecati in favoarea sau defavoarea unei marci anume. Am incercat sa-ti explic din punct de vedere tehnic ce implica folosirea unui tip de ulei recomandat de producator, dar degeaba. Nu are rost polemica in directia asta. O zi buna! |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
blacklitmouse |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 249 Joined: 3 November 08 From: baia mare ![]() |
ms pentru raspuns, eram putin nelinistit iar atunci cand l a turnat acel domn i am atras atentia si mi a zis sa fiu linistit dar vroiam mai multe pareri,multumesc!
|
--------------------
renault
clio
2002 expression,1.5 dci
- MM88LTI
|
|
SonyAD |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 21 February 09 From: București ![]() |
QUOTE(D-Ice @ 22 Aug 2010, 18:47) @blacklitmouse. Nu e nimic in neregula cu uleiul, ce ai vazut tu sunt aditivii depusi la fund pentru ca bidonul a stat mult timp pe raft. Oricum bidonul trebuie agitat bine inainte de a-l turna. @SonyAD. Nu dezinformez si nu sperii pe nimeni sa ia uleiuri scumpe de la nu stiu ce firma. Spun doar ca trebuie urmate indicatiile producatorului. Nu am prejudecati in favoarea sau defavoarea unei marci anume. Am incercat sa-ti explic din punct de vedere tehnic ce implica folosirea unui tip de ulei recomandat de producator, dar degeaba. Nu are rost polemica in directia asta. O zi buna! Ce indicații? Asupra mărcii de ulei? Nu mi-ai explicat nimic din p. d. v. tehnic. Uleiul pe care îl folosesc eu este mai bun decât al tău din toate punctele de vedere. Stabilitate termică, indice de vâscozitate, vâscozitate HTHS, volatilitate NOACK, punct de scurgere, punct de aprindere, etc. E și destul de bătrân și i-au expirat mai toate aprobările și certificările. Uite pe fra-su pt. benzină QUOTE LIQUI MOLY recommends this product for vehicles for which the following specifications are required MB 229.3 BMW Longlife-98 VW 502 00/505 00 Porsche A40 Practic același ulei. Astea-s certificările care i-au expirat. |
--------------------
Peugeot
206
2000 2.0 HDi Le lion flatulent est revenu.
Dar tot îi fuge fundul. |
|
gozelitto |
![]()
Post
#164
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 21 August 10 ![]() |
ce pret are uleiul de care zici si de unde l-ai cumparat?
pe asta l-am gasit eu : Liqui Moly Diesel Hightech 5W-40 la pretu de 140 lei/5 litri. |
--------------------
renault
symbol
2007/1,5 dci
|
|
drlv85 |
![]()
Post
#165
|
![]() om cu symbol pe mana Group: Members Posts: 80 Joined: 12 November 08 From: Böblingen .de ![]() |
@SonyAD
Modul tau de a pune problema cu aerul de superioritate la orice idee prezinti este foarte iritant. Spuneai mai sus cuiva ca: "Nu mi-ai explicat nimic din p. d. v. tehnic." OK. Dar ce ai prezentat tu tehnic aici ca sa ne demonstrezi ca ORICE marca de ulei e PRAF in comparatie cu Liqui Moly folosit de tine? (Eu am gasit doar exprimari de genu Liqui Moly e mai bun decat X din diferite puncte de vedere .. tehnic zero!) Nu cunosc cat de bine vinde Liqui Moly afara, dar cum in tara la noi Dacia si Renault sunt cele mai comune masini pe strazi si SIGUR nu folosesc 'potiunea ta magica' pentru motor cu Liqui Moly, ar trebui sa stea toate masinile cu motoarele in service si nu pe strazi la cum ti-ai prezentat tu parerile. Nu esti dragut sa ne trimiti si la magazinul tau care vinde exclusiv Liqui Moly? Oricarui om i se strica masina la tine e 'maimuta bipeda' sau alte exprimari pe care le-ai folosit mai sus. Ei bine afla ca nu-ti trebuie Harvard ca sa te urci la volan, si de aia exista manuale de intretinere la masina, ca tu esti "mult mai informat și cultivat decât românul de rând, în multe domenii" iar restul doar soferi. As avea rugamintea sa ne scutesti de atitudinea 'bucurestean basinos - vs - provincial modest'. |
--------------------
Renault
Symbol 1.5 dci
*2006 *60KW/82CP *Motor: K9K-706
- GL-XX-DVR 24-10-2006 -> 0k Km
20-12-2008 -> 40k Km 06-12-2009 -> 60k Km 01-10-2010 -> 80k Km 10-01-2011 -> 87k Km 01-09-2011 -> 104k Km |
|
SonyAD |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 21 February 09 From: București ![]() |
Nu, ăla e alt ulei. E un semisintetic. Uleiul pe care îl folosesc eu este:
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt.../id/e_1341.html Fully synthetic. Sub 190 de lei nu scapi pt. 5 litri. QUOTE(drlv85 @ 24 Aug 2010, 17:05) @SonyAD Modul tau de a pune problema cu aerul de superioritate la orice idee prezinti este foarte iritant. Asta e. QUOTE(drlv85 @ 24 Aug 2010, 17:05) Spuneai mai sus cuiva ca: "Nu mi-ai explicat nimic din p. d. v. tehnic." Păi nu mi-a explicat. Argumentul lui D-ice este: Folosesc X marcă și tip de ulei slab că așa scrie în manual și știu ei, Renault, de ce au scris asta acolo. Au scris pt. că folosesc același ulei în Formula 1 și motoarele de serie au legătură cu cele de Formula 1, etc., etc. QUOTE(drlv85 @ 24 Aug 2010, 17:05) OK. Dar ce ai prezentat tu tehnic aici ca sa ne demonstrezi ca ORICE marca de ulei e PRAF in comparatie cu Liqui Moly folosit de tine? (Eu am gasit doar exprimari de genu Liqui Moly e mai bun decat X din diferite puncte de vedere .. tehnic zero!) N-am zis că e cel mai bun ulei. E mult mai bun decât cine știe ce ciorbiță semisintetică sau SAE group III folosesc vasta majoritate. Am și dat câteva argumente (nu multe, nu în detaliu). Printre care, este un ulei f. apropiat (ca formulare chimică și pachet de aditivi) de un ulei LM certificat Porsche A40. De fapt, au aceeași fișă tehnică. Din păcate, i-a expirat aprobarea Porsche. E cu limită de ani, ca la TOEFL. Nu ca la Cambridge. Și LM nu au ales să-și recertifice uleiul. Nu e ieftin. Așa că acum scrie "Liqui Moly recommends this product for vehicles for which the following specifications are required:" înainte de Porsche A40. QUOTE(drlv85 @ 24 Aug 2010, 17:05) Nu cunosc cat de bine vinde Liqui Moly afara, dar cum in tara la noi Dacia si Renault sunt cele mai comune masini pe strazi si SIGUR nu folosesc 'potiunea ta magica' pentru motor cu Liqui Moly, ar trebui sa stea toate masinile cu motoarele in service si nu pe strazi la cum ti-ai prezentat tu parerile. De ce te interesează cât de bine se vinde? Așa îți formezi opinia? Sistem turmă? Câți de pe forumul ăsta sau din Ro. au auzit de Ravenol? De Eneos? LE (Lubrication Engineers)? Redline? Amsoil? Etc. Și când văd un model relativ nou de mașină care arde ulei (deci exclus să fie un exemplar vechi), ce concluzie să trag? Că șoferul e maimuță? Că pune lubrifin în motor (de unde rezultă tot că e maimuță)? Ambele? Dar când văd un diesel tot pe un model nou de mașină care fumegă ușor dar sigur la relanti și lasă nor de cenușă ca o caracatiță cerneală când pleacă? Un motor modern (aici nu includ troace nemțești) duce mult și bine în condiții atroce până să cedeze complet. E un clipuleț pe youtube cu un motor care a sucombat complet abia după 50.000 Km cu același ulei. E ca smoala uleiul ăla. Nu vrea să se scurgă din motor. QUOTE(drlv85 @ 24 Aug 2010, 17:05) Nu esti dragut sa ne trimiti si la magazinul tau care vinde exclusiv Liqui Moly? Nu vinde exclusiv LM. E un magazinaș de piese. O coșmelie mititică. Cine vrea să folosească și nu găsește poate să mă întrebe, dacă vrea. Eu oricum nu am nimic de câștigat pt. că nu sunt implicat financiar decât în calitate de client. QUOTE(drlv85 @ 24 Aug 2010, 17:05) Oricarui om i se strica masina la tine e 'maimuta bipeda' sau alte exprimari pe care le-ai folosit mai sus. Oricărui om căruia i se strică mașina din cum își bate joc de ea că n-are nici o treabă cu covrigul, da. QUOTE(drlv85 @ 24 Aug 2010, 17:05) Ei bine afla ca nu-ti trebuie Harvard ca sa te urci la volan, si de aia exista manuale de intretinere la masina, ca tu esti "mult mai informat și cultivat decât românul de rând, în multe domenii" iar restul doar soferi. Ca să te urci la volan? Nu, nu îți trebuie. Nici ca să iei carnet nu îți trebuie. Dovadă sunt diviziile de vite imbecile de pe străzi, fără nici o treabă cu mecanica, covrigul, regulile de circulație, eticheta șoferiei, bunul simț, fără reflexe sau simțul spațiului, vitezei, mașinii, etc. Exemplu logănarul ăla care a făcut piruete pe Magheru de a murit el și a mai și luat câțiva cu el. QUOTE(drlv85 @ 24 Aug 2010, 17:05) De fapt tu ai o atitudine de provincial bășinos. Eu nu fac diferența între maimuțele bipede din provincie sau din capitală. Later edit: În legătură cu "poțiunea mea magică" pentru motor... Pe lângă uleiul ăsta mai folosesc și un aditiv cu nitrură de bor, tot de la Liqui Moly. Să îți zic că apa nu mai trece de 74 de grade la drum deschis indiferent de temperatura ambientală cu toate că am concentrația de antigel (care are capacitate termică mai mică decât apa) f. mare? Înainte stătea la 80. This post has been edited by SonyAD: 24 Aug 2010, 20:39 |
--------------------
Peugeot
206
2000 2.0 HDi Le lion flatulent est revenu.
Dar tot îi fuge fundul. |
|
D-Ice |
![]()
Post
#167
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
@Sony AD.
Hai ca nu mai pot sa ma abtin si sa-ti zic de ce esti pe langa tehnica si motoare, ca sa nu mai zic ca ai si tu cateva date luate de pe net si te dai mare specialist. Ti-am explicat dpdv tehnic de ce un ulei recomandat e mai potrivit pentru un motor: in postul de mai sus ai sa vezi ca am scris ca uleiul are si rolul de a lua jocurile de zecimi de milimetru necesare pentru alunecarea pieselor in miscare una pe langa cealalta. A fost greu sa citesti tot postul dar tu apreciezi pe toata lumea. Pui in motor un cocteil de ulei pe care TU il consideri bun cu nu stiu ce "aditiv cu nitrura de bor" care iti poate: - scade aderenta uleiului la piesele metalice. Indiferent de reclama TU nu ai bagat capul in motor sa vezi daca e asa cum sustii; - poate spuma uleiul; - se poate depune si infunda canalele de ungere. TU iar nu ai de unde sa stii asta pentru ca nu ai desfacut motorul bucati, nu? Si daca peste cateva luni sau un an infasori un cuzinet sau topesti un lagar palier, nu o sa te lauzi cu asta, nu?; - poate micsora capacitatea detergenta a uleiului, tu te bucuri ca nu mai e negru dar mizeria aia a ramas in motor si se depune. - poate micsora capacitatea de a raci piesele cu care vine in contact, mai ales capul pistonului. - motorul este mai putin zgomotos, dar poate uleiul devine prea vascos si nu mai intra in toare canalele de ungere. - multe altele pe care nu ma mai obosesc sa ti le enumar. Chestia cu "Să îți zic că apa nu mai trece de 74 de grade la drum deschis indiferent de temperatura ambientală cu toate că am concentrația de antigel (care are capacitate termică mai mică decât apa) f. mare? Înainte stătea la 80." este pur si simplu aberatie. Ai cumva termometru digital pe racire care arata grad cu grad si noi nu stim? Mai mult, ti-ai pus problema daca ar fi asa acum zici tu, desi sistemele de racire presurizate NU FIERB la 100 de grade, de ce apa din motorul tau nu ajunge la temperatura normala de regim, adica 87-95 de grade, cat are un motor modern? Poate ca din cauza ca meclemul ala pe care tu il recomanzi la altii impiedica racirea corespunzatoare a capului pistonului si ai sa gasesti o gaura in el in curand. Am vazut asa ceva la motor la care s-a pus un ulei necorespunzator care nu evacua rapid caldura de la capul pistonului. Tot destept era si ala. Chestia cu "loganarul ala", ei bine, atitudinea asta de fiinta superioara nu-ti face cinste, omul a cumparat masina pe care si-a permis-o si mai mult, a murit nevinovat pentru ca "o fiinta superioara" care le stie pe toate i-a taiat calea si l-a aruncat pe trotuar. Apropo, tot in Bucuresti un gipanar ajuns in paralel cu mine a tras ca animalul de volan sa se urce pe mine ca sa treaca de pe banda a treia pe banda intai, prin mine, si asta la aproape 80km/h. Tot fiinta superioara s-a simtit si el. Colegul drlv85 a facut o observatie pertinenta, anume ca te dai destept si ii iei pe toti pe sus. Ei bine, as vrea sa stiu si eu ce pregatire in domeniu ai, ca sa stiu daca mai are rost sa imi bat degetele pe tastatura. Sa nu-mi spui chestii gen "am invatat singur" sau mi-a zis nu stiu care ca nu tine. Foarte multi sunt pasionati de motoare, cinste lor, dar sa poti analiza fenomenele ce determina functionarea corespunzatoare a unui motor, ei bine, aici trebuie sa ai niste studii in domeniu si ceva experienta. Nu voiam sa bat moneda pe asta, dar sa stii ca am si una si alta. TU? This post has been edited by D-Ice: 24 Aug 2010, 21:57 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
SonyAD |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 21 February 09 From: București ![]() |
QUOTE(D-Ice @ 24 Aug 2010, 21:44) @Sony AD. Hai ca nu mai pot sa ma abtin si sa-ti zic de ce esti pe langa tehnica si motoare, ca sa nu mai zic ca ai si tu cateva date luate de pe net si te dai mare specialist. Spre deosebire de tine, care vorbești din burtă. Vrei să îți arăt câteva materiale pe care le-am parcurs? Internal Combustion Engine Lubrication: http://www.zddplus.com/TechBrief11%20-%20I...Lubrication.pdf Oil Viscosity: http://www.zddplus.com/TechBrief13%20-%20Oil%20Viscosity.pdf Oil Base Stocks: www.zddplus.com/TechBrief10%20-%20Oil%20Base%20Stocks.pdf QUOTE(D-Ice @ 24 Aug 2010, 21:44) Ti-am explicat dpdv tehnic de ce un ulei recomandat e mai potrivit pentru un motor: in postul de mai sus ai sa vezi ca am scris ca uleiul are si rolul de a lua jocurile de zecimi de milimetru necesare pentru alunecarea pieselor in miscare una pe langa cealalta. A fost greu sa citesti tot postul dar tu apreciezi pe toata lumea. Și treaba asta, evident, o face numai semisinteticul tău recomandat de Renault. În pdf-urile alea zice și de treaba asta. Este una din cele 3 caracteristici importante ale uleiului. Se numește adeziunea sa. Celelalte două sunt coeziunea și vâscozitatea. QUOTE(D-Ice @ 24 Aug 2010, 21:44) Pui in motor un cocteil de ulei pe care TU il consideri bun cu nu stiu ce "aditiv cu nitrura de bor" care iti poate: Este un ulei sintetic de motor + aditiv (sau 2 ![]() QUOTE(D-Ice @ 24 Aug 2010, 21:44) - scade aderenta uleiului la piesele metalice. Indiferent de reclama TU nu ai bagat capul in motor sa vezi daca e asa cum sustii; Dimpotrivă, bisulfura de molibden (și asta am folosit) aderă la metal și sporește și aderența uleiului la metal. QUOTE(D-Ice @ 24 Aug 2010, 21:44) - poate spuma uleiul; Nu. Nu e 2+2. E produs de aceeași firmă. Și zice pe el că este compatibil cu toate uleiurile și pachetele lor de aditivi. QUOTE(D-Ice @ 24 Aug 2010, 21:44) - se poate depune si infunda canalele de ungere. Nu. Nu e 2+2. Nu e teflon. Nu sunt parafine clorinate. Sunt microparticule ceramice în suspensie. QUOTE(D-Ice @ 24 Aug 2010, 21:44) TU iar nu ai de unde sa stii asta pentru ca nu ai desfacut motorul bucati, nu? De ce să desfac motorul? De florile mărului? QUOTE(D-Ice @ 24 Aug 2010, 21:44) Si daca peste cateva luni sau un an infasori un cuzinet sau topesti un lagar palier, nu o sa te lauzi cu asta, nu?; Când or crește mere-n peri. O să vinzi tu mașina sau o să pățești ce îmi urezi mie până atunci. ![]() QUOTE(D-Ice @ 24 Aug 2010, 21:44) - poate micsora capacitatea detergenta a uleiului, tu te bucuri ca nu mai e negru dar mizeria aia a ramas in motor si se depune. Hai să începem să îndrugăm povești sub ghiza criticilor motivate de altceva decât frica de nou. QUOTE(D-Ice @ 24 Aug 2010, 21:44) - poate micsora capacitatea de a raci piesele cu care vine in contact, mai ales capul pistonului. Să îi micșoreze capacitatea termică? 250 de ml de aditiv? Care e de fapt ulei semisintetic chior + MoS2 sau microparticule de nitrură de bor? Nu mai îmi dau seama despre ce te plângi acum? Despre uleiul sintetic pe care îl folosesc sau aditivii? CODE - motorul este mai putin zgomotos, dar poate uleiul devine prea vascos si nu mai intra in toare canalele de ungere. De la ce să devină mai vâscos? E ulei full synthetic. Nu mocirlă Castrol Magnatec. Uleiul ăsta duce lejer 20.000 Km în motorul meu. Îl schimb la 10.000 că-s eu bolnav cu capul. CODE - multe altele pe care nu ma mai obosesc sa ti le enumar. S-a golit sacul cu vrăjeli... ![]() Poate îi crește colesterolul (ăla rău) și i se depune pe artere. CODE Ai cumva termometru digital pe racire care arata grad cu grad si noi nu stim? Nu, am ceas de temperatura apei în bord. Din greșeală încă mai funcționează (spre deosebire de vitezometru) și arată corect (spre deosebire de indicatorul de motorină, care optimist cu un sfert de rezervor). Știu ce arăta înainte și știu ce arată acum. CODE Mai mult, ti-ai pus problema daca ar fi asa acum zici tu, desi sistemele de racire presurizate NU FIERB la 100 de grade, de ce apa din motorul tau nu ajunge la temperatura normala de regim, adica 87-95 de grade, cat are un motor modern? Întreabă-i pe ăia de la Peugeot. Și stai liniștit că blocul motor are mult mai mult de 74 de grade. Plus că în oraș, vara, apa reușește să se aproprie și de 100 uneori până începe ventilatorul să sufle. CODE Poate ca din cauza ca meclemul ala pe care tu il recomanzi la altii impiedica racirea corespunzatoare a capului pistonului si ai sa gasesti o gaura in el in curand. Am vazut asa ceva la motor la care s-a pus un ulei necorespunzator care nu evacua rapid caldura de la capul pistonului. Tot destept era si ala. Și marmota învelea ciocolata. Motorul meu are duze pe bloc pt. răcirea capului pistonului de dedesubt. Cu cât se încinge mai mult motorul cu atât se subțiază uleiului și spârcâie aia mai mult pt. că vâscozitatea scade cu temperatura. CODE Chestia cu "loganarul ala", ei bine, atitudinea asta de fiinta superioara nu-ti face cinste, omul a cumparat masina pe care si-a permis-o si mai mult, a murit nevinovat pentru ca "o fiinta superioara" care le stie pe toate i-a taiat calea si l-a aruncat pe trotuar. Pardon. Șofer de Logan. N-am nimic cu Loganul. Dacă se făcea Loganul în '99 asta aș fi avut acum. Dacă Rombat sau Caranda făceau baterii cu amperaj de pornire și capacitate cât Fulmen-ul din fabrică și care să încapă în caseta bateriei în care încăpea ăla, asta aș fi avut acum și nu Varta. Stai liniștit că nu am bășini din astea în mine. Mi-ar plăcea un MCV pt. cumpărături și treburi dar nu îmi permit. CODE Apropo, tot in Bucuresti un gipanar ajuns in paralel cu mine a tras ca animalul de volan sa se urce pe mine ca sa treaca de pe banda a treia pe banda intai, prin mine, si asta la aproape 80km/h. Tot fiinta superioara s-a simtit si el. Ete na. Ca să vezi! Ai descoperit și tu maimuțele bipede. Cea mai nouă fază la mine a fost când erau să mă facă sandviș 2 pe șoseaua de centură. Un cocalar cu Fiat care venea din dreapta de la rondul ăla de la intrarea în parcarea Carrefour și tot presa cu japca și un prost care venea din față și voia să facă stânga. Parcă sunt nebuni, jur! Te văd că vii tare, ezită, ezită, și când te aproprii suficient ți se bagă molcom în față. CODE Colegul drlv85 a facut o observatie pertinenta, anume ca te dai destept si ii iei pe toti pe sus. Ei bine, as vrea sa stiu si eu ce pregatire in domeniu ai, ca sa stiu daca mai are rost sa imi bat degetele pe tastatura. Sunt deștept. CODE Sa nu-mi spui chestii gen "am invatat singur" sau mi-a zis nu stiu care ca nu tine. N-am nici o treabă educație inginerească formală. Am învățat singur. De ce să nu țină? Ești genul de snob care crede că la cunoaștere se poate accede numai pe căile instituționalizate/formale? Vii cu mine mâine să stai de vorbă nițel cu nea Bărbosu de la Radet la Răzoare? Cu el am schimbat fulia de vibrochen și o să schimb mâine toate tampoanele și bucșele care țin motorul și cutia. Poate avem timp și de rulmenții de punte și saboți. CODE Foarte multi sunt pasionati de motoare, cinste lor, dar sa poti analiza fenomenele ce determina functionarea corespunzatoare a unui motor, ei bine, aici trebuie sa ai niste studii in domeniu si ceva experienta. Nu voiam sa bat moneda pe asta, dar sa stii ca am si una si alta. TU? [right][snapback]2590276[/snapback][/right] Bravo ție. Am suficiente cunoștiințe și experiență cât să îmi îngrijesc mașina cum trebuie, să știu ce a picat când pică, ce trebuie schimbat, ce face fiecare piesă, care sunt forțele și uzurile într-un motor, să înțeleg de ce unele lucruri se fac într-un fel și nu altul, etc. Și, cel mai important, să apreciez cum se cuvine franțuzoaica mea. ![]() Dacă tot ai studii în domeniu, binevoiești, te rog frumos, să pui aici un grafic cu poziția pistonului în cilindru și viteza liniară instantanee în funcție de unghiul vibrochenului? Eu nu am nici o pregătire în domeniu dar am să pun și eu un grafic după tine. This post has been edited by SonyAD: 24 Aug 2010, 23:07 |
--------------------
Peugeot
206
2000 2.0 HDi Le lion flatulent est revenu.
Dar tot îi fuge fundul. |
|
D-Ice |
![]()
Post
#169
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
Da, daca imi dai si tu valorile deflexiunii arborelui cotit. Iti urez succes si tie si lu` nea Barbosu!
|
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#170
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Si noi va vom ura voua vacanta placuta daca nu va opriti aici !
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
gelupotzolli |
![]()
Post
#171
|
Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 30 September 08 From: Sibiu ![]() |
Domnilor, parca scria la conditiile aderarii la acest forum ca trebuie sa pastram un ton decent.Se injura destul in tara asta , nu e nevoie sa ne injuram si intre noi.
Pe acest forum ar trebui sa schmbam idei , nu injurii. |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1,4/16v
- SB 06 UVI
|
|
pss |
![]()
Post
#172
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 24 June 10 ![]() |
salut, am un Clio 1.4 8v
cineva mi-a recomandat sa pun 3litrii de Mobil 1 10w40 dar in cartea masinii am vazut ca fostul propietar a pus Ulei ELF are ceva daca schimb marca uleiului ? care este cel mai ieftin magazin din Bucuresti in care as putea gasi Mobil1 10w40 ? (original desigur, cel cu folie sub capac si produs in Belgia) multumesc anticipat |
--------------------
vw
vento
1999
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#173
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Salut,
Ca schimbi marca de ulei nu este nici o problema. Ca pui 3L este o problema, pentru ca trebuie sa pui aproape 4 defapt si sa schimbi si filtrul. De unde sa cumperi nu stiu. Spor, |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
mihai leu |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 526 Joined: 17 March 06 ![]() |
Inainte sa am Symbolul am avut o dacie din 99 car a mers aproape de la inceput cu acelasi ulei, ecceasi marca si aceleasi caracteristici 10 w 40 elf Sporti bidonul albastru si a mers motorul perfect 60 000 km cand s-a vandut masina, se facea schimbul peste 10 000 km, motorul nu manca ulei si tragea de rupea acelasi ulei il pun si acum in Clio
Totusi nu contreaza marca la Polo mi s-a recomandat castrol de exemplu, La Tico am pus semisintetic GM si il schimb la 2 ani ca se fac km putini cu ea, dar raman la parerea ca nu conteaza marca uleiului atata timp cat acesta este de calitate sa nu se puna ulei ieftin gen bidonas transparent de la petrom indiferent cat de uzat este motorul |
--------------------
Dacia 1999
1310
- B 19 EIF mai este timp pana la fericire
|
|
SonyAD |
![]()
Post
#175
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 21 February 09 From: București ![]() |
Posturile mele dispar, ale altora nu. Jenibil.
Uite cum arată un grafic al poziției pistonului și vitezei instantanee în funcție de unghiul de rotație al arborelui. newengine.th.png Asimetria graficului de viteză relevă una dintre cauzele principale ale vibrațiilor motorului. Cu cât lungimea bielei este mai lungă cu atât graficul tinde mai aproape de o sinusoidală simetrică și amplitudinea vibrațiilor se reduce dar în mod nesemnificativ (ai nevoie de o bielă impractic de lungă). D-ice, măcar interpretează graficul albastru și verde. Spune-ne pls. ce diferă. |
--------------------
Peugeot
206
2000 2.0 HDi Le lion flatulent est revenu.
Dar tot îi fuge fundul. |
|
cmandrei |
![]()
Post
#176
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
SonyAD ... se sterg pentru ca esti off-topic ... ceea ce incerci tu sa discuti nu are nici o legatura cu schimbul efectiv de ulei.
Sper totusi ca acesta este ultimul tau mesaj de acest gen. Multumesc pentru intelegere, |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
D-Ice |
![]()
Post
#177
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
@SonyAD.
Referitor la ce a zis colegul cmandrei mai sus cred ca totusi ti-ar face bine o vacanta. O zi buna! PS. Daca vrei sa continui, nu ai decat sa o faci singur. This post has been edited by D-Ice: 26 Aug 2010, 09:18 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
SonyAD |
![]()
Post
#178
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 21 February 09 From: București ![]() |
Da. Pt. că oricum nu am ce discuta cu tine.
|
--------------------
Peugeot
206
2000 2.0 HDi Le lion flatulent est revenu.
Dar tot îi fuge fundul. |
|
drlv85 |
![]()
Post
#179
|
![]() om cu symbol pe mana Group: Members Posts: 80 Joined: 12 November 08 From: Böblingen .de ![]() |
X,Y ? =))
La cursa minima corespunde o viteza aproximativ de maxim ... pentru partea de decalaj, iar la partea de functionare normala vad un defazaj cursa/viteza care tinde spre zero. Am vrut doar sa-i raspund ![]() ![]() This post has been edited by drlv85: 26 Aug 2010, 14:20 |
--------------------
Renault
Symbol 1.5 dci
*2006 *60KW/82CP *Motor: K9K-706
- GL-XX-DVR 24-10-2006 -> 0k Km
20-12-2008 -> 40k Km 06-12-2009 -> 60k Km 01-10-2010 -> 80k Km 10-01-2011 -> 87k Km 01-09-2011 -> 104k Km |
|
cmandrei |
![]()
Post
#180
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Ok. Ultimul mesaj pe tema. Cine trece se alege cu +10
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 08:39 |