Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Nu mai atinge turatia maxima

SandelBS
post 28 Mar 2010, 20:54
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




In primul rand imi cer scuze daca s-a mai discutat problema, am cautat dar nu era ce cautam eu. Masina din semnatura are aproape 10 luni. Acum doua zile, un prieten din copilarie, intr-un Pathfinder ( 171 Cp) vroia sa se intreaca cu masina mea simpla si nesportiva (75 Cp). Evident eu stiam ca el atinge suta in 13 s, la fel ca mine, iar viteza maxima 180, mai mult el. La acceleratie nu lua mare avans, tu tineam la turatii ridicate (aproape de cuplu maxim schimbam) , apoi intr-a 5 a, 140,150, 160, cand vad ca mai mult de 5200 rpm, nu vroia sa mai urce (nici prietenul nu se ducea mai mult), eu stiind ca anul trecut urca la 5500 si la 170 km/h . Rar am dus-o la viteza maxima, doar pe autostrada, mici reprize, in rest , maxim 140. Care ar fi problema de nu mai vrea sa urce? sa fi fost aerul conditionat ( ca am auzit ca mai ia din putere, ca in ziua repsectiva era destul de cald ) ? Sau altceva? Am 35000 km.


--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
R19/16v
post 28 Mar 2010, 20:57
Post #2


Oldschool Member


Group: Moderatori
Posts: 13.793
Joined: 2 December 04
From: Ploiesti




Compresorul se decupleaza cand esti cu pedala de acceleratie la cap de cursa, iar 1.2u' tau nu mai accelera pentru simplul motiv ca nu mai putea.


--------------------
DS 5H VRSCA Screamin' eagle
Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 29 Mar 2010, 09:07
Post #3


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




In primul rand, e cam interzis sa discutam despre viteze ilegale ... doi, cat timp "ai asteptat" sa ajunga mai sus de 5250 rpm ? ... a mea sufera asa daca sta vreo luna doar prin oras dar in 100-150 km in afara isi revine. Altfel pot fi prea multe.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SandelBS
post 29 Mar 2010, 09:22
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




Eu am oferit toate detaliile ca sa nu mai apara apoi intrebari de genul in ce conditii si altele de genul, pentru ca cei care vor citi anterior sa nu citeasca pagini bune pana sa gaseasca raspunsul potrivit.
La timp de asteptare te referi la cat a durat de la ultima data cand am dus-o in 5500? Ca daca e asa, cred ca sunt vreo 4 luni, ca a fost iarna, zapada , dezechilibrare si am mers mai mult prin Bucuresti, iar Braila-Bucuresti am mers cu maxim 130. Asta nu inseamna ca sunt am mania vitezei, doar am constatat ca nu se mai duce, ca rar merg la viteza maxima, si ca sa stiu daca sa ma astept ca dupa urmatoarea iarna sa nu treaca de 4500.


--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 29 Mar 2010, 10:46
Post #5


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Defapt, am intrebat, sau cel putin asa am vrut ... cat timp ai stat sa incerci ca masina sa ajunga de la 5250 la 5500 rpm ? A.C.-ul mananca putin din putere da si atunci si durata in care ar reusi sa ajunga de la 5250 la 5500 creste ... plus daca batea vantul etc. sunt multe conditii ce trebuie si pot fi luate in calcul.


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SandelBS
post 29 Mar 2010, 11:16
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




cred ca 3 minute. mai incerc si cand ma duc in week end acasa, dar pe autostrada sa vad daca e aceeasi situatie. iar chestia cu vantul am patit-o prin decenbrie cand eram pe DE 85 si batea vantul foarte tare iar eu acceleram foarte greu de la 90 in sus. eu am intrebat sa nu fie vreo problema tehnica, ca sa stiu s-o remediez din timp, daca se poate, sa nu am probleme mai tarziu.


--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gxg_coman
post 29 Mar 2010, 17:50
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 413
Joined: 17 February 09
From: Bucuresti




tine mult si de benzina pe care o aveai atunci in ea.


--------------------
renault laguna 1.5 dci/ 110 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SandelBS
post 29 Mar 2010, 19:02
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




deci deocamdata sa nu-mi fac griji. alimentez doar 95 petrom


--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 29 Mar 2010, 21:12
Post #9


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




1. Oricum in treapta a 5-a nu o vei ridica nicodata in limitare, iar intre 5200 sau 5500 pot fi multe cauze: vant, calitatea benzinei ( chiar daca pui numai de un fel tot poate sa difere benzina de azi cu aia de acum 3 luni ), presiunea din pneuri, temperatura motorului, temperatura de afara ( la racoare trage mai bine decat pe caldura ), etc....

2. AC-ul clar ca fura din putere si chiar destul de mult

3. Mai dereme Andrei incerca sa-ti epxplice ca daca mergi intensiv prin oras, la primul drum mai lung sau la demaraje masina este puturoasa. Mersul prin oras gatuie motorul, infunda filtrele, formeaza funingine, ancraseaza bujiile...etc.
Deci si asta poate fi o explicatie, inainte sa-i dai liniuta cu Nissanul, poate ai mers mult prin oras si de aia a fost mai puturoasa.

This post has been edited by vallixx: 29 Mar 2010, 21:12


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SandelBS
post 29 Mar 2010, 21:27
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




Apropo de presiunea din pneuri, stiu ca la demaraj sufera din cazua preisunii scazute, iar la viteze ridicate devine nesigura masina. Presiunea recomandata de producator este 2.0 drum normal si 2.1 autostrada, insa mie mi se pareau cam lasate la 2.0 si i-am dat 2.5. probleme n-am avut ca am bagat mai mult, masina se comporta chiar bine la presiunea asta.
Iar chestia cu temperatura aerului, am observat ca dimineata trage mai bine decat in miezul zilei.


--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
S4b1n
post 29 Mar 2010, 22:42
Post #11


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 937
Joined: 27 February 10
From: Craiova/Bucuresti




Eu nu ii bag la a mea mai mult de 2.0, chiar daca zice 2.1 . Pentru ca s-ar duce mai repede telescoapele, bucsele, etc. Ca sa nu mai zic ca zgaltaie rau de tot la denivelari

This post has been edited by S4b1n: 29 Mar 2010, 22:43


--------------------
Renault Symbol 1.5 dCi 62 kW 2007 - ~ 155000 km
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 30 Mar 2010, 08:50
Post #12


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




SandelBS deviem putin fata de topic. http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg3.html pe la mijlocul paginii exista o poza ... cred ca te va convinge sa aduci rotile la presiunea "corecta".


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andurs
post 30 Mar 2010, 09:32
Post #13


membru


Group: Members
Posts: 612
Joined: 27 October 07
From: Iasi




QUOTE(vallixx @ 29 Mar 2010, 21:12)
Oricum in treapta a 5-a nu o vei ridica nicodata in limitare...
*



Ba cum sa nu?! biggrin.gif
In trepta a 5-a masina poate fi dusa peste turatia de putere maxima, cu riscul evident sa se depaseasca viteza maxima constructiva (apropo: aveti grija ca indicele T de pe anvelope inseamna 190km/h, mai exact poate rula la aceasta viteza minim 10 min fara sa se distruga; daca sunteti amatori de viteze luati anvelope cu indici adecvati).
In schimb nu recomand nimanui sa se duca in limitare in treapta a V-a, nu cred ca este o senzatie placuta sa-ti taie injectia la viteza aia (am experimentat in trepte inferioare si nu-i chiar misto). Sa va luati o marja de siguranta de vreo 2-300 de ture biggrin.gif


--------------------
Renault Scenic 3 2014 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 30 Mar 2010, 21:45
Post #14


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Puterea maxima la un Clio 1.4 16V este la 6000rpm, ma indoiesc ca ajungi cu ea la 6000, nu mai zic la limitare , adica aprox 6300.....iar viteza maxima constructiva nu se poate depasi... smile.gif , de aia ii si zice viteza maxima constructiva.
Nu iti lua teapa cu ce scrie pe bord, acolo e cam cu 15 km/h mai mult decat viteza reala.
Cu cat creste viteza, creste si abaterea. La mine pe la 40-50km/h am abatere de 2-4, la 90 am abatere cam de 8-9, la 190 am abatere cam de 15...masurat cu GPS.
Deci la un 200 pe bord, ai cam 185 in realitate, iar in talon ai 182 sau 186..deci cam pe acolo.

This post has been edited by vallixx: 30 Mar 2010, 21:48


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andurs
post 31 Mar 2010, 09:00
Post #15


membru


Group: Members
Posts: 612
Joined: 27 October 07
From: Iasi




Ajungi cu ea la 6000, testat, unde iti arata 190 in bord, si merge si mai sus, dupa cum am simtit in pedala. Iti trebuie doar un drum bun si lung. Eu zic ca se duce peste 200, deci, chiar cu abaterea kilometrajului, trece de viteza maxima constructiva de 186.
Nu am intalnit masina pana acum sa nu treaca de viteza maxima constructiva, mai ales cele pe carburatie, fara limitare. Dar, ma opresc aici cu presupunerile, pentru ca mai sus de cat am precizat la inceputul postarii nu am incercat. Cand am sa incerc, am sa spun ce si cum.


P.S. precizez ca nu am comis nicio ilegalitate cand am mers cu vitezele respective, sa nu se interpreteze gresit


--------------------
Renault Scenic 3 2014 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 31 Mar 2010, 19:24
Post #16


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




QUOTE(andurs @ 31 Mar 2010, 09:00)
Ajungi cu ea la 6000, testat, unde iti arata 190 in bord, si merge si mai sus, dupa cum am simtit in pedala.


P.S. precizez ca nu am comis nicio ilegalitate cand am mers cu vitezele respective, sa nu se interpreteze gresit
*


Nooo...nici o ilegalitate...si marmota invelea ciocolata tongue.gif tongue.gif
Adevaru' e ca 190 e o viteza absolut legala icon_mrgreen.gif

This post has been edited by vallixx: 31 Mar 2010, 19:25


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andurs
post 1 Apr 2010, 08:31
Post #17


membru


Group: Members
Posts: 612
Joined: 27 October 07
From: Iasi




Tocmai de aceea am facut si precizarea, sa nu apara comentarii inutile.
Dar ele au aparut.
S-a intamplat prin 2007, IN CONDITII LEGALE, acum e prima oara cand postez despre asta, pentru ca acum s-a ivit ocazia. Daca voiam sa ma dau "rotund", o faceam mai demult. E ultimul comentariu pe aceasta tema.
Oricum, pentru initiatorul topicului, ideea e ca masina ta trebuie sa ajunga in limitare, indiferent de treapta de viteza, daca e in stare normala de functionare.


--------------------
Renault Scenic 3 2014 1.5 dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SandelBS
post 12 Apr 2010, 21:34
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 989
Joined: 5 December 09




Dupa o saptamana dupa ce masina nu a mai mers in infernalul trafic din Bucuresti ci doar la drum lung, turatii ridicate, undeva, pe un tronson bine asfaltat, a atins din nou 5500 rpm in treapta 4 si 5, cu viteza adecvata.


--------------------
Renault Koleos 2013, 2.0 dci 173 cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gxg_coman
post 14 Apr 2010, 12:46
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 413
Joined: 17 February 09
From: Bucuresti




este si ea ca omul. daca nu faci miscare un timp...nu poti sa alergi cu viteza maxina brusc. trebuie mai intai sa te incalzesti putin, sa dai cateva ture de stadion sau de parc, si apoi rupi adidasii. tongue.gif


--------------------
renault laguna 1.5 dci/ 110 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 10th May 2025 - 07:11
Dacia