Consum motorina
![]() ![]() ![]() |
Consum motorina
mandelu |
![]()
Post
#331
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
|
||
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|||
diesel_power |
![]()
Post
#332
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Aha, inteleg, deci intercoolerul nu raceste dramatic aerul, ci doar un pic; iarna ar consuma mai putin un dCi de 65cp fara intercooler sa inteleg.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
mandelu |
![]()
Post
#333
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
@diesel_power: ma indoiesc, un prieten cu clio de 65 cp tot cam ca al meu consuma la temperaturi scazute.. Faptul ca nu are intercooler nu inseamna ca motorul are randament mult mai bun la temperaturi mici. In schimb vara eu consum vizibil mai putin ca el. Bine, el merge si mult mai in forta.
|
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
DFA |
![]()
Post
#334
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.562 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(diesel_power @ Feb 22 2006, 10:05 AM) Cam așa ceva, ar răci mai bine dacă ar avea o gură de admisie în exterior (de ex. în capotă) și nu în compartimentul motorului. Din intercooler la 1.5dCi nu câștigi mai mult de 5-6 cai putere, dar creșterea de putere e prea puțin importantă, avantajul major al intercooler-ului este compensarea pierderii de putere atunci când aerul admis e cald (de ex. vara, la drum întins, motorul încins, bla, bla, bla) QUOTE(diesel_power @ Feb 22 2006, 10:05 AM) Nu sunt sigur, cred că se compensează între ele, motorul de 80cp cu intercooler are și alte tabele de injecție, care, în ciuda creșterii de putere (creștere care se datorează în mică măsură intercooler-ului, mai ales iarna) poate consuma la fel ca cel de 65cp, sau chiar mai puțin. Din câte știu și injectoarele de la 80cp au duzele modificate (mai fine) față de cele de la 65cp. |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
- 27 Iul 2021
2021 sedan Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Chrome |
![]()
Post
#335
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 24 October 05 ![]() |
Intercoolerul este necesar deoarece prin comprimare aerul se incalzeste. Asta se intampla dupa ce trece de compresor. Si apoi este racit de intercooler care foloseste aerul ambiant ca agent de schimb. Asa ca vara, pe caldura, aerul de admisie este coborat la temperatura din compartimentul motor. Care habar n-am cat este dar in nici un caz nu e mica. Nu mai stiu suficienta fizica ca sa iti spun cam cat creste temperatura aerului dupa compresor dar daca ei se multumesc sa o aduca la un 50 de grade cred ca destul de mult.
Incalzirea aerului la comprimare se produce si in cilindru si sta la baza modului de functionare a unui motor diesel. Plusul de putere dintre dCi-ul de 65 si cel de 80 de cai provine din presiunea marita de injectie (pompa de injectie + alte injectoare asa cum ai spus si tu) si ajutorul dat de intercooler, conform spuselor lor. Am citit asta acum ceva vreme intr-o revista auto, dar totusi nu pot fi 100% sigur pe informatie. Cat despre consumul pe timp de iarna inclin sa cred ca este datorat pierderii termice mai mare. Motoarele de masini transforma caldura in lucru mecanic. Atata timp cat motorul nu a ajuns la temperatura de regim, calculatorul baga mai mult carburant. Una peste alta in 2000 de km in Bucuresti masina a avut un consum mediu de 7.9%. Astept primavara. ![]() This post has been edited by cmandrei: 22 Feb 2006, 12:04 |
-------------------- Renault Symbol 1.5 dCi 2005
Ford Focus 1.6 tdci 2007 |
|
alx |
![]()
Post
#336
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
vreau sa va spun ca aveti consumuri mult prea mari...
eu am 6.4 consum in 100% bucuresti, 100% aglomeratie, traversat centru si dimineata si seara... Si o mai si calc astfel incat vede de 2-3 ori pe zi 4k ture... am vit media intre 21-23 km/h. Si unde mai pui ca modusul e si mai greu... |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
- varies
2.0 benzina Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
DFA |
![]()
Post
#337
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.562 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
QUOTE(Chrome @ Feb 22 2006, 11:56 AM) Plusul de putere dintre dCi-ul de 65 si cel de 80 de cai provine din presiunea marita de injectie (pompa de injectie + alte injectoare asa cum ai spus si tu) Totuși, presiunea în rampă este identică la 65 și 80cp, adică 1.400 bari. Doar la motorul de 100cp presiunea în rampă este mărita la 1.600 bari. La cel de 100cpm mai sunt și alte modificări importante (bloc motor, injectoare, turbina, etc.). Așa că pompa de injecție este exact aceiași, atât la 65 cât și la 80cp. 1.5dCi 80cp are următoarele modificări față de 65cp: - tabelele de injecție un pic mai "agresive" - duzele la injectoare modificate astfel încât să împrăștie motorina mai optim - schimbător de căldură (intercooler) - turbocompresorul de obicei este KKK sau KP35 (BorgWarner Turbo Systems), cu o suprapresiune de 1,2 bari, în loc de Garrett cu o suprapresiune de 1,05 bari cum e la cel de 65cp |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
- 27 Iul 2021
2021 sedan Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
raszvan |
![]()
Post
#338
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 2 September 05 ![]() |
@alx
banuiesc ca nu acelasi consum il aveai si pe vreme geroasa This post has been edited by cmandrei: 22 Feb 2006, 14:31 |
--------------------
ex clio
symbol 1.5 dci
2005 megan dci, 2003.
|
|
Chrome |
![]()
Post
#339
|
![]() Membru Group: Members Posts: 160 Joined: 24 October 05 ![]() |
Daca as fi dat un search mai devreme ma lamuream mai bine.
Am gasit un comunicat de presa unde sunt detaliate diferentele intre cele 2 motoare. Nedumirirea mea este ca nu apare nimic legat de turbo in afara de reglajul acestuia. Detaliile sunt aici: http://www.press.renault.co.uk/releases/Ca...dCi80onsale.htm This post has been edited by Chrome: 22 Feb 2006, 13:25 |
-------------------- Renault Symbol 1.5 dCi 2005
Ford Focus 1.6 tdci 2007 |
|
alx |
![]()
Post
#340
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
7.4 a fost consumul meu maxim cand erau -16 grade dimineata.
This post has been edited by cmandrei: 7 Mar 2006, 15:34 |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
- varies
2.0 benzina Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
3xtreme |
![]()
Post
#341
|
Fraier incepator Group: Members Posts: 100 Joined: 31 January 06 ![]() |
Mai fratilor, la mine consuma 6 adica intre 5.9 si 6.2, mers numai in oras. Cand a fost ger, a luat 7, nu mai mult.
Si-i mai dau cateodata in ea ture, fratioare, sa simt (Lool) ca ma lipesc de portbagaj. He he he, rad niste prieteni cu Logane de mine cand le explic ce e aia demaraj... dar nu e rasul lor... prietenii stiu de ce ! |
--------------------
Renault
Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP
2004 / 2007 Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
|
|
laur_dci |
![]()
Post
#342
|
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 21 April 05 ![]() |
consum exclusiv urban (Bucuresti) pe vremurile geroase : 6.9 % la symbol 1.5dci 65 cp
e mult, e putin ? |
--------------------
Clio Bicorp
1.5dci 80cp
extreme 2005 clio symbol fidji 2006 1.5dci 65cp
|
|
CGB |
![]()
Post
#343
|
![]() CGB Group: Members Posts: 2.455 Joined: 4 May 05 From: behind ![]() |
4,6%.mers juma in oras , juma p-afara. prins si geruri si vreme frumoasa.
metoda de calcul: pus motorina pana a facut spuma, lasat sa se aseze spuma, iar pus motorina, iar lasat sa se aseze spuma, iar pus motorina....etc. stat la pompa aprox 10 minute spre disperarea celor din spate. dar trebuia sa se aseze spuma ![]() |
--------------------
Renault
Clio RS Line
2022 _______________
|
|
reno-Avy |
![]()
Post
#344
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 October 05 From: Bucuresti ![]() |
2731 Km; 155,1 litri de motorina; 5,68 l/100km.
Acest consum a fost obtinut mai mult in Bucuresti, doar in primii 1500 Km am fost cam 800 Km si pe autostrada. |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005 Fidji Clio Symbol Fidji 1,5 dci 80CP, bej angora
Megane I Break 1,6 16V, verde met |
|
![]()
Post
#345
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Cred ca ai cresit pe undeva. Din tabel rezulta: 161,36 l motorina consumati pt. 2726 km asta insemnand un consum de 5,92 l/100km.
|
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
reno-Avy |
![]()
Post
#346
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Scuze "google"!
Este intradevar o greseala, dar nu acolo unde ai gasit-o tu. Nu sunt 2731 Km si sunt 2726 Km, iar motorina in total da 205,1 Litri, din care scad cei 50 Litri din rezervor, ceea ce este egal cu 155,1. Consumul real este 5,69 l/100Km, la 2726 km parcursi. ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005 Fidji Clio Symbol Fidji 1,5 dci 80CP, bej angora
Megane I Break 1,6 16V, verde met |
|
Flamingo |
![]()
Post
#347
|
![]() Membru "SPARKY Team" Group: Banned Posts: 1.064 Joined: 20 February 06 From: Bucuresti ![]() |
5,7 % mi-a iesit si mie dar am zis 6 % c-apoi nu ma credea lumea.
![]() This post has been edited by cmandrei: 28 Feb 2006, 17:44 |
--------------------
HYUNDAI
i10, full options
2008 A fost o data ca niciodata un Renault Clio DCI din 2004, full options, care s-a transformat intr-o zi de aprilie, in teren pentru casa...
|
|
![]()
Post
#348
|
|
![]() *** Big Daddy *** Group: Members Posts: 755 Joined: 5 February 05 From: ...pe aici, pe dincolo, pe peste tot... ![]() |
Avy, si eu nu am zis tot 2726km? Diferenta este ca ai consumat 161,36l de motorina, conform tabelului, si nu 155,1l cum calculezi tu.
Mai exact: Ai avut 5km la bord cand ai facut primul plin. Din momentul asta incepem calculul pana la ultimul plin. 1. Dupa 680 km parcusi ai alimentat 32,8 si ai plin rezervorul => 680km cu 32,8l. 2. Ai mers 675km si ai alimentat 35,03 si ai rezervorul plin => 675km cu 35,03l. Facem rationamentul pt. toate etapele si rezulta: 1. 680km cu 32,8l 2. 675km cu 35,03l 3. 450km cu 29,38l 4. 413km cu 26,87l 5. 163km cu 13,2l 6. 345km cu 24,08l Acum face totalul km parcursi de la primul plin =>2726km si total litrilor de motorina alimentati de la primul plin la ultimul (ai avut rezervorul plin cand ai inceput calculul acum il ai iarasi plin) => 161,36l. Facem impartirea 161,36l/27,26sutekm= 5,9192l/100km. Asta e metoda de calcul a consumului "de la plin la plin". qed |
--------------------
Renault
Clio Bicorp
2005-dCi/80cp Clio Bicorp Dynamique 1,5dCi/80CP, Bleu Odissee, Full Options (15.06.05)
VW Polo 1,4 TDI PD/105CP, Attractive, chiptuning by TCM Turbo (24.10.05) |
|
reno-Avy |
![]()
Post
#349
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 25 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Ai dreptate "google" am gresit eu calculele.
Tot 5,9 l/100Km mi-a dat si mie. Scuze inca o data si multumesc pentru corectie. Tabelul este facut in Excel si nu am pus formulele bine. Abia astept sa vad urmatorul consum, ca la ce am patit azi prin Bucuresti.... ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005 Fidji Clio Symbol Fidji 1,5 dci 80CP, bej angora
Megane I Break 1,6 16V, verde met |
|
kla_ |
![]()
Post
#350
|
Membru incepator Group: Members Posts: 42 Joined: 25 September 05 ![]() |
Prima verificare. Inca in rodaj asa ca e nerelevant. Postez totusi pentru cunostinta celor interesati.
440 km din care 300 km in Bucuresti (inclusiv pe vremea blocajelor de la ultimul viscol - am facut 1,25 ore ca sa traversez intersectia de la Piata Natiunile Unite) restul pe DN2 (100-110 km/h in afara localitatilor si 45-55 km/h in localitati). Consum 30,71l - in medie 6,98%. Motorina EuroDiesel de la OMV. |
--------------------
Renault
Symbol Fidji
-
2006 dci 80cp
|
|
JAKAL |
![]()
Post
#351
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 12 March 06 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
renault clio
1,5 dci,65cp
2005,clio
|
|
raszvan |
![]()
Post
#352
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 2 September 05 ![]() |
ultimul consum a fost de 7.5 numai in bucuresti. Motorina de la petrom, super euro diesel 4.
|
--------------------
ex clio
symbol 1.5 dci
2005 megan dci, 2003.
|
|
sagetator |
![]()
Post
#353
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 759 Joined: 8 September 05 From: O R A D E A ![]() |
raszvan, destul de mult....
A mea in ultimii 550 km exclusiv in oras a papat 6,36%. |
--------------------
Clio Symbol
Fidji dCi 82 CP gri
eclipse Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
|
|
alx |
![]()
Post
#354
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Nu e mult. asta e consumul la dci80 IN BUCURESTI! variaza intre 6.5 si 7.5 la temperaturi intre 0 si 4 grade in functie de talpa. eu am acum 6.6.
|
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
- varies
2.0 benzina Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
hebron |
![]()
Post
#355
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 548 Joined: 22 March 05 ![]() |
rasvan, treci pe euro 3 si o sa vezi ca o sa fie putin mai jos consumul.
|
--------------------
clio
symbol
2004 1.5 dci Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006 ocazional Megane II |
|
Flamingo |
![]()
Post
#356
|
![]() Membru "SPARKY Team" Group: Banned Posts: 1.064 Joined: 20 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Exact, mi-a mai zis cineva ca Euro 4 "se arde" mai repede...
|
--------------------
HYUNDAI
i10, full options
2008 A fost o data ca niciodata un Renault Clio DCI din 2004, full options, care s-a transformat intr-o zi de aprilie, in teren pentru casa...
|
|
mbc |
![]()
Post
#357
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 432 Joined: 1 July 05 From: BUCURESTI ![]() |
eu pun numai euro5 de la omv, consumul aratat de computer este de 5.8%.
nu am stat sa calculez si plin pe plin; oricum, motorul se incalzeste si intra in parametrii dupa aprox 10km, asa ca la distante scurte e normal un consum mai mare. |
--------------------
Renault / Dacia
Clio / NOVA GT si GTi
- B43HZK
2005, 1.5dci / 1999 clio bicorp extreme 1.5 dci 80cp, mai 2005
|
|
lamar |
![]()
Post
#358
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 8 November 05 ![]() |
@HEBRON
![]() This post has been edited by cmandrei: 20 Mar 2006, 10:08 |
--------------------
renault
clio fidji
2005 80cp Fidji 1.5dci 80cp. 11-2005 acum 100cp si 230nm
|
|
mandelu |
![]()
Post
#359
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Am bagat 22l. Am facut 360km numai in bucuresti. Reiese 6,1%. Km astia i-am facut si la -15 si la +10, si mers bara la bara, si mai liber. Sunt destul de multumit, vara scot sub 6. Ce am sesizat la temperaturi foarte scazute, consum foarte mare. Mi se pare logic.
|
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
3xtreme |
![]()
Post
#360
|
Fraier incepator Group: Members Posts: 100 Joined: 31 January 06 ![]() |
Ieri, Buc-Mioveni-Sibiu-Buc medie 5,2%, pe autostrada 130-140. Rompetrol Euro3.
|
--------------------
Renault
Clio Extreme dCi 65 CP/Scenic II 1.5 dCi 85 CP
2004 / 2007 Clio II bicorp Extreme 2004, 1.5 dci 65 cp
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 18th August 2025 - 00:22 |