Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme incarcare, Erori

Emipaslaru
post 9 Jun 2025, 07:48
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 9 June 25




Buna ziua,de cateva zile am întâmpinat cateva probleme în legătură cu incarcarea masinii. Mi-a apărut eroarea battery charge impossibile ,dar cu ajutorul testerului am reusit sa sterg erorile,insa după scurt timp reapar.Ieri in tâmpul încărcării a pornit ventilatorul si nu s-a mai oprit pana nu am decuplat cablul de incarcare.Am câteva erori pe care nu reusesc sa le rezolv.Poate cineva a mai întâmpinat aceeași problemă. Este vorba de DF 085, DF 088, DF003, DF101, DF 154. Pentru renault zoe nu am gasit rezolvare .Va mulțumesc.

This post has been edited by Emipaslaru: 9 Jun 2025, 07:51


--------------------
Renault Zoe - SV13VSV 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeT
post 15 Jun 2025, 15:55
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 15 August 06




Salut.

Din semnătură înțeleg că ești în Suceava și Zoe este prima generație, baterie 22kW, motor Q210.

Posibil să spun lucruri pe care le-ai încercat deja, dar să o luăm de la bază.
Ce poți tu să faci :
- verifică starea bateriei de 12V ; deconectează pentru 10 minute polul minus al bateriei de 12V, reconectează. Rezolvă ?
- dacă nu, deconectează din nou bateria de 12V și scoate "heblul" de 400V aflat la picioarele pasagerului - tot pentru 10'.
- testează o stație publică AC ;
- verifică dacă nu a intrat apă pe la intrarea de aer de sub parbriz - celebrele furtunașe de scurgere înfundate, cu ploile abundente de acum ceva timp ..

Dacă operațiile astea simple nu dau rezultat, codurile de eroare reapar, atunci probabil ai o problemă reală la OBC - BCB. Cel puțin.
Darex Suceava sunt foarte amabili, poți să ceri o diagnoză. De reparat service-ul autorizat Renault nu repară, doar înlocuiește .. tot blocul motor/inverter/reducție. Nu vrei.
Dacă diagnoza de la Darex confirmă o problemă reală, ar mai fi o soluție de ultim resort : service-ul EV Clinic din Croația .. pe site-ul lor oferă reparație OnBoardCharger (OBC) pentru Renault Zoe motor Q la 1300 eur .. plus platforma dus, hotel, alte cheltuieli .. e o mică aventură, dar nu imposibil.

Dacă știe cineva vreun service la noi care face astfel de operații, acum e momentul să zică.

This post has been edited by GeT: 15 Jun 2025, 15:56


--------------------
Renault Zoe ZE50 2020
Clio III 1.5 dci - erat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Emipaslaru
post 25 Jul 2025, 12:37
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 9 June 25




Mulțumesc frumos pentru răspuns.Din păcate încă nu am gasit niciun service în România.

This post has been edited by Emipaslaru: 25 Jul 2025, 12:38


--------------------
Renault Zoe - SV13VSV 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeT
post 26 Jul 2025, 14:14
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 15 August 06




Oare ar fi total de neimaginat ca nenea Gary, dacă îl contactezi, să te ajute la distanță ?
Are datele de contact în descrierea clipurilor de pe canal.

De exemplu - o situație asemănătoare dar nu exact aceleași coduri:
https://www.youtube.com/watch?v=w2ZYYBibFcE

Notă obligatorie: nu te apuca să faci lucruri pe care nu le stăpânești. 400 V sunt letali.

27 Jul 2025, 11:47:
Am mai găsit un service .. mai aprope de Suceava .. 600 km până în Kiev - dacă ai curaj - sau 800 până în Varșovia .. :

Master Service Electro is a specialized service center for electric vehicles and hybrids. ⁣⁣⠀
⁣📞Service station in Warsaw (Poland) +48 22 481-58-28
📞Service station in Kyiv +380930038901
•⠀Diagnostics and repair of electric vehicles (including Tesla)⁣⁣⠀
•⠀Diagnostics and repair of hybrids ⁣⁣⠀
•⠀Diagnostics and repair of high-voltage batteries ⁣⁣⠀
•⠀Sale of high-voltage batteries ⁣⁣⠀
⁣⁣⠀
For questions about diagnostics, repair of electric vehicles and hybrids, please call: +380934680631. We are located in Kyiv and Kharkov, Ukraine.⁣⁣⠀Service station in Warsaw (Poland) +48 22 481-58-28
⁣⁣⠀my e-mail: chinagas80@gmail.com

De exemplu, schimbare rulmenți motor la Zoe ZE50 - client venit din Danemarca :
https://www.youtube.com/watch?v=dylPAI3hEVI

This post has been edited by GeT: Yesterday, 11:47


--------------------
Renault Zoe ZE50 2020
Clio III 1.5 dci - erat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post Today, 07:20
Post #5


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.701
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Si e imposibil sa trimiti doar cutia la reparat la aia si nu toata masina pe platforma?

This post has been edited by einstein1984: Today, 07:21


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeT
post Today, 09:15
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 15 August 06




Presupunând că un diagnostic la distanță ar confirma o problemă reală cu BCB, să spunem, operația de extragere a modulului de pe mașină, la motor Q90/Q210 arată cam așa:

https://www.youtube.com/watch?v=Rf0WWubXQjU
(wow, Zoe a ajuns și prin Malaezia .. ?)

Ok, să spunem că deconectezi 400V și 12V, înveți să umbli cu conectorii portiocalii fără să-i rupi, faci rost de chei dinamometrice și documentația aferentă (apropos, pentru Zoe ZE50 Dialogys este online, nu maigăseti iso-uri pe rețele ..), dar apoi trebuie să lași mașina semi-desfăcută undeva până se întoarce modulul .. mai trebuie să refaci / aerisești circuitul de răcire ..

Trimiți modulul BCB să-i schimbe placa de putere și să păstreze ECU-ul care are codat VIN-ul:
https://www.youtube.com/watch?v=EbDBsv3liD4
Din câte văd eu majoritatea manoperei este la extras modulul de pe mașină, apoi munca cu modulul este mai ușoară, pe masă .

E plin yutubu' de mecanici independenți care fac reparații la nivel de componentă, pe care Renault nu le face. De obicei cu piese din dezmembrări, dar verificate.

Sunt sigur că există și pe la noi dar nu au vizibilitate online.

În concluzie nu prea e treabă de proprietar priceput care înțelege fizică și găsește un tutorial pe Youtube, e treabă de atelier cu scule.

Eu luna asta mi-am schimbat singur filtrul de cabină (fmm cui a proiectat o fantă de 10cm prin care să intre un filtru de 18 cm, e ca la toate Daciile). Am pus un filtru olecuță mai pricopsit decât ce pune service-ul Renault. Și bateria de 12V, mi-am ales o Varta AGM, mult mai potrivită pentru o electrică cu numeroase ECU-uri. La termice se foloseste pentru start/stop, la electrice Varta a inventat eticheta "xEV". Service-urile autorizate Renault pun baterii 12V normale. Am găsit pe youtube informația despre cum să translatezi rezervorul de lichid de răcire ca să poți extrage bateria, m-am descurcat.

Dar la treaba cu extras modulul BCB și ținut mașina desfăcută 2-3 săptămâni nu m-aș băga.

Poate găsit un service independent care să extragă modulul, să găzduiască mașina undeva acoperit și să-l remonteze după ce este livrat înapoi ?


--------------------
Renault Zoe ZE50 2020
Clio III 1.5 dci - erat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th July 2025 - 17:40
Dacia