problema electroventilator motor
![]() ![]() ![]() |
problema electroventilator motor
margi |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 12 March 07 ![]() |
|
||
--------------------
-
-
-
- -
|
|||
Sharpe |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 11 April 05 From: B u c u r e s t i ![]() |
Daca compresorul de AC nu mai porneste cand ii dai comanda si auzi doar clanc-clanc(cuplare-decuplare intr-o veselie) sub capota, ti-a murit treapta intai a GMV-ului. La mine ardea si siguranta de 40A. Se rezolva prin inlocuirea acestuia. Demontarea se executa foarte usor prin desfacerea celor 6 suruburi de pe trager si deplasarea acestuia catre fata masinii astfel incat sa ai acces la ventilator. Apoi scoti mufa de la rezistenta si tragi pur si simplu ventilatorul in sus cu tot cu difuzor(cu atentie). Nu ai suruburi de desfacut, doar sa fii atent sa gliseze urechile de plastic din laterale paralel cu radiatorul. Montarea se face in ordine inversa.
P.S. 1 Nu uita de siguranta. E ceva de desfacut pana ajungi la ea. P.S. 2 Ventilatorul este marca Gates si poate fi gasit la dezmembrari intre 100 si 300 RON, la magazinele online intre 650-750 RON si la reprezentanta ca piesa de origine la 1250 RON. This post has been edited by Sharpe: 12 Jun 2015, 01:38 |
--------------------
VOLVO
V70
III SUMMUM 2012
- B 74 BFL
|
|
margi |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 12 March 07 ![]() |
Update:
Pe seara, cand s-a mai potolit caldura, ac s-a descurcat bine si a racit. Cand am verificat conducta de ac de langa motor era rece si avea condens pe ea. Raman la parerea ca nu poate raci eficient fara treapta 2 de la ventilaror. Sharpe, tocmai ca la mine cupleaza doar prima treapta si nu-mi intra a doua. Pus pe direct pormeste direct treapata a doua. Problema e ca nu stiu care e motivul si ce pot face. De aceea m-am gandit ca poate sunt niste valori reglabile din calculator si au fost date peste cap de electrician cand a pus clip-ul. A, ca am uitat ce e mai important: megane 2.2, 1.5 dci, 86 cp, 2007. This post has been edited by margi: 12 Jun 2015, 09:58 |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Sharpe |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 11 April 05 From: B u c u r e s t i ![]() |
Se intampla cand ai lasat masina in soare, iar temperatura interioara este foarte ridicata, si dai clima pe auto pe tempertatura mica si ea porneste blana, dar in loc sa dea rece da aer fierbinte?
This post has been edited by Sharpe: 12 Jun 2015, 10:28 |
--------------------
VOLVO
V70
III SUMMUM 2012
- B 74 BFL
|
|
margi |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 12 March 07 ![]() |
Problema cu aerul cald (fierbinte) s-a rezolvat. Era de la rezistenta gmv defecta care nu pornea electroventilatorul si nu aveam nici o sursa de racire.
Problema mea actuala e ca nu intra treapata a doua de la electroventilator sa ajute ac-ul. Inainte de a se strica rezistenta gmv, treapta doi cupla imediat. Mentionez ca minim 90% din timp folosesc ac-ul, iar cand vremea permite (nu se mai aburesc geamurile) cuplez si recircularea, plus ca daca e cald si sunt singur in masina e pe 15 grade. Nu stiu daca asa e la toata lumea, dar la mine era inevitabil sa nu stii cand cupla treapta doi de la electroventilator ca ziceai ca-i motor de avion turat pentru decolare. Acum doar liniste. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
daniel megane 2 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 29 March 17 ![]() |
salutare .. am si eu o preblema cu electroventilatorul de la motor nu porneste de nici o culoare am stai si 4 ore in aglomeratie si nu a pornit sa raceasca motorul... apa sa incalzeste si ramane la jumate fara sa depaseasca/ intrabare mea este cum se raceste apa in motor daca ventilatorul nu porneste? la fel am patit si cu ac.. am incarcat instalatia dar tot nu baga rece
![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane 2 berlina
2005
|
|
driv8r |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 5 January 08 ![]() |
QUOTE(margi @ 12 Jun 2015, 12:14) Problema cu aerul cald (fierbinte) s-a rezolvat. Era de la rezistenta gmv defecta care nu pornea electroventilatorul si nu aveam nici o sursa de racire. Problema mea actuala e ca nu intra treapata a doua de la electroventilator sa ajute ac-ul. Inainte de a se strica rezistenta gmv, treapta doi cupla imediat. Mentionez ca minim 90% din timp folosesc ac-ul, iar cand vremea permite (nu se mai aburesc geamurile) cuplez si recircularea, plus ca daca e cald si sunt singur in masina e pe 15 grade. Nu stiu daca asa e la toata lumea, dar la mine era inevitabil sa nu stii cand cupla treapta doi de la electroventilator ca ziceai ca-i motor de avion turat pentru decolare. Acum doar liniste. Verifica UPC, acolo am gasit un releu ars,cel pentru treapta 2 ventilator radiator. Momentan am inversat firele celor doua relee sa intre treapta 2 direct,respectiv nu mai functioneaza acum treapta 1.Asta este solutie provizorie.Rezolvare ar fi schimbare upc sau releul respectiv luat de pe alt upc This post has been edited by driv8r: 26 Jul 2017, 22:59 |
--------------------
renault
megane
2007 2.2 1,5 dci expression
|
|
antonio.carsa |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 20 December 16 ![]() |
Salutare!
Intampin si eu aceeasi problema. Treapta 2 de la GMV nu mai porneste deloc, lucru care are consecinte nefaste(compresorul cupleaza si decupleaza cand presiunea creste in instalatie iar temperatura motorului duce spre punctul de fierbere). Am incercat sa verific prin scoaterea mufei de pe sonda de temperatura a lichidului de racire si nu porneste decat treapta 1 iar daca scot si mufa de pe rezistenta termica nu mai merge deloc. In plus uneori dupa oprire se intampla ca electroventilatorul sa porneasca singur chiar si cu masina inchisa. Am verificat sigurantele si cablajul care duce la UPC si am ajuns la concluzia ca problema este ori in UPC or in ECU. |
--------------------
Renault
Megane II
2003 Bicorp
- CJ97AMT
|
|
dorin0710 |
![]()
Post
#9
|
Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 3 September 20 ![]() |
Salut, am văzut ca este un topic vechi, dar poate mai Răspunde cineva, am aceeași problema descrisă mai sus , electroventilatorul nu mai pornește pe treapta a doua sa facă răcirea și pe loc bagă aer cald, care este rezolvarea pentru asta?
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2.0T 2006
|
|
Emy_ |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 212 Joined: 12 May 09 From: Mangalia ![]() |
Aceeasi problema.
Ma intereseaza si pe mine unde gasesc releul treapta 2 la Clio 4. Rezistenta de pe radioator am inlocuit o degeaba. This post has been edited by Emy_: 4 Aug 2023, 12:27 |
--------------------
Renault
Clio 4 1.5dci
2015
|
|
Foboliceus |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 24 August 24 ![]() |
Aceasi problema cu electroventilatorul care nu pleacă pe treapta 2 o am și eu, pleacă doar în treapta 1 și când îl forțezi din diagnoza sa plece în treapta 2 face scurt la UPC și îl arde.
Are cineva idee de cum as putea rezolva? Am trecut deja prin 5 UPC.uri pana am zis ca lasă.l asa. Renault Megane II din 2004 |
--------------------
Renault
MEGANE II
2004
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 21:40 |