| Salutare tuturor, am cumpărat un clio 3 din 2005, am verificat totul pe dedesubt, rugina, ulei etc dar o secundă nu m-am gândit să verific dacă luminile sunt funcționale..( mare atenție pe viitor )
Am început să caut pe net care a fi problema și multă lume zice ca ar fi modulul UCH, am cumpărat o diagnoză ( renolink )și am început să mă pierd prin meniul în Franceză. Cu Google translate am ajuns la modulul uch și la faza de drum când acționam maneta, nu se schimba nimic pe diagnoză în fața releului. Am cumpărat un releu de la Bosch, este situat langa baterie în partea dreaptă, chiar al doilea de la stânga la dreapta în partea de sus. Nici o schimbare, am zis să schimb maneta, am cumparat o maneta nouă și tot la fel, funcționează tot în afară de faza de drum. Am măsurat toate siguranțele posibile și imposibile de pe mașină și totul părea să fie ok, un prieten mi-a zis să fac o punte scoțând releul afară și să văd dacă se aprind luminile, când am făcut puntea am auzit motorasul de la lumini ca funcționează și la fel și luminile de întâlnire s-au aprins. Am decis să desfac panoul de siguranțe să văd ce găsesc în el, când îl desfăceam am constatat ca altcineva înaintea mea mai umblase acolo ca rupsese clemele de prindere. Partea electronică arată bine dedesubt în schimb în partea de sus am găsit un tranzistor ars ( referință Q27 ) Acum urmează să cumpăr un panou de siguranță nou și să îl schimb, asta pe care îl am este compromis și nu aș vrea să mai am și alte probleme. Ceea ce nu știu și poate cineva îmi poate da un sfat este faptul ca la mașinile astea totul trebuie “virginizat” și mă întreb, oare și asta trebuie? Am să mai postez progresul in continuare |