Probleme ventilator de la aerul din masina
![]() ![]() ![]() |
Probleme ventilator de la aerul din masina
christig |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 28 November 05 ![]() |
|
||
--------------------
Clio
Symbol
martie 2001 1.4 Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
|
|||
cmandrei |
![]()
Post
#2
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Pare a fi butonul de reglaj viteza ventilator, nu ?
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
christig |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 28 November 05 ![]() |
mda, asta e senzatia, cu toate ca prin iarna cand murise definitiv roteam degeaba in vreo directie ca nu misca nimic; acu pe calduri s-or fi incins contactele...
![]() |
--------------------
Clio
Symbol
martie 2001 1.4 Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
|
|
mihaiyak |
![]() ![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 125 Joined: 31 January 07 ![]() |
astazi a aparut o problema la ventilatie.Nu mai merge decat in treapta 4 chit ca e pe recirculare sau nu.Pe treptele 1,2,3 nu merge deloc.Ce poate sa fie
![]() ![]() |
--------------------
renault
laguna 2.2
confort dinamique 1.9 dci 120 cp , 2006
|
|
McLeod |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 3 May 08 ![]() |
uneori se aude un sunet la ventilatorul de climatizare, ca si cand ar merge infranat,dar nu se aude ca si cand ar fi un corp strain ci parca mai degraba s-ar harjai de ceva.Ciudat e ca uneori se aude doar cand pun frana(se pare ca datorita inertiei),dar cand accelerez nu apare niciodata.A mai patit cineva?
|
--------------------
renault
symbol
2007/1.4 8V
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#6
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Exista posibilitatea ca atunci cand pui frana sa scada turatia ventilatorului, cam asa ceva se aude ? [desi fiind 2007 cred ca nu prea ar trebui sa se intample
![]() |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
McLeod |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 3 May 08 ![]() |
nu pare ca ar scadea.am obs acum ca pe treapta 2 nu se aude....doar pe 1 sau 3.o sa ma duc cand am timp cu ea in service.
|
--------------------
renault
symbol
2007/1.4 8V
|
|
TRANCA |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
<span class='edit'>20 May 2008, 22:56:</span> QUOTE(mihaiyak @ 26 Apr 2008, 14:41) astazi a aparut o problema la ventilatie.Nu mai merge decat in treapta 4 chit ca e pe recirculare sau nu.Pe treptele 1,2,3 nu merge deloc.Ce poate sa fie ![]() ![]() ... grupul de rezistente de reglaj trepte motoras ventilator este intrerupt sau in scurt ... This post has been edited by TRANCA: 20 May 2008, 22:56 |
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
ticris68 |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 30 March 07 ![]() |
|
--------------------
Renault
Symbol
2006/1.5dci,60kw
|
|
raig |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 25 July 04 ![]() |
QUOTE(mihaiyak @ 26 Apr 2008, 15:41) astazi a aparut o problema la ventilatie.Nu mai merge decat in treapta 4 chit ca e pe recirculare sau nu.Pe treptele 1,2,3 nu merge deloc.Ce poate sa fie ![]() ![]() asta am patit-o si eu si am reusit a o rezolv pentru a reduce turatia se folosesc 3 rezistente , dimensionate corespunzator pentru turatiile 1 ,2 si 3 , in cazul turatiei maxime nu se foloseste rezistenta , asta e motivul pentru care asta merge de ce nu mergea la mine: pe rezistentele respective este un fel de termo-siguranta , care se arde daca temperatura rezistentelor atinge o anumita limita , am gasit piesa la un magazin de electronice dar mi s-a zis ca nu am cum sa o montez pentru ca se arde daca incerc cu pistolul de lipit am zis ca pentru 1 leu tot incerc , am umezit o bucata de vata , am invelit siguranta si am prins-o cu pistolul si merge bine-mersi ![]() varianta celor de la renault era sa le dau 600 de lei pe unul nou ![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.5 dci 48 kW
nov 2003 RaiG
|
|
McLeod |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 3 May 08 ![]() |
QUOTE(McLeod @ 20 May 2008, 04:47) uneori se aude un sunet la ventilatorul de climatizare, ca si cand ar merge infranat,dar nu se aude ca si cand ar fi un corp strain ci parca mai degraba s-ar harjai de ceva.Ciudat e ca uneori se aude doar cand pun frana(se pare ca datorita inertiei),dar cand accelerez nu apare niciodata.A mai patit cineva? Am fost azi in service cu ea. Se pare ca "un prieten mic" a carat cateva oase in ventilator. |
--------------------
renault
symbol
2007/1.4 8V
|
|
iglu |
![]() ![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 10 May 08 ![]() |
Se dau urmatoarele date: Renault Clio 1,5 dci, fabricatie 2003. Ventilatorul de la climatizare functioneaza doar pe treapta a 4-a, indiferent daca selectez recirculare sau ventilare din exterior. Nu inteleg ce ar putea avea, asa ca orice sfat prinde bine. Ce ar trebui sa verific, cum se demonteaza motorasul sau blocul de comanda?
|
--------------------
Renault
Laguna II
2003 / 1.8 16V
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Este foarte simplu. Pe primele trei trepte se afla cate o rezistenta in serie care scade in valoare cu numarul treptei.Astfel pe treapta 4 nu ai nicio rezistenta.
Deci pachetul de resistente (care sunt in serie) s-a intrerupt la capatul primei rezistente si a scos din functie toate treptele. Defect clasic la orice brand si orice model. Acest fapt se intampla atunci cand motorasul da semne de oboseala si are lagarele semigripate. Pe treapta 1 turatia fiind mica, adaugat si strangerea din lagare, face sa fie insuficient curentul de aer, rezistentele nu se mai ventileaza si in final....sucombeaza. Remediul este schimbarea blocului de rezistente si intretinere la motorasul de ventilator. Bafta si minuni! |
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
sagetator |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 759 Joined: 8 September 05 From: O R A D E A ![]() |
Mie acelasi motoras scartaie... o fi primul semn de oboseala?
|
--------------------
Clio Symbol
Fidji dCi 82 CP gri
eclipse Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
|
|
RADU__ |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.255 Joined: 18 October 07 From: Brasov ![]() |
Da, s-au gripat lagarele si merg pe uscat. Oricum ele sunt facute dintr-un sinterizat de bronz grafitat si suporta acest lucru, dar nu si cand au mizerie in spatiul de frecare. Tebuie sa-l demontezi si sa speli lagarele cu un spray de curatat (de ex pentru discuri si apoi sa le dai cu un spray cu vaselina fluida alba.
|
--------------------
Renault
Megane IV
Sedan TCE140 2022
- BV 22 ROC tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede! |
|
iglu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 10 May 08 ![]() |
@RADU__ Multumesc mult de sfaturi.
Am localizat ventilatorul dar nu am idee unde ar putea fi rezistentele. Am desfacut si blocul de comanda si am facut-o degeaba, nu sunt acolo. Sa fie oare tot in locasul motorasului? |
--------------------
Renault
Laguna II
2003 / 1.8 16V
|
|
verde |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
vezi motorul de langa filtru polen. manualu asa zice desi din poze nu se intelege .
sper sa-ti fie de folos. sa ne spui ce rezolvi. ptr manual vezi la Diverse/I.T.P. postul meu de azi, ai adresa accolo. This post has been edited by verde: 26 Jun 2008, 16:30 Attached thumbnail(s) grup_rezistente.JPG ( Size: 103.75k ) Number of downloads: 11897 incalzire.JPG ( Size: 84.71k ) Number of downloads: 13235 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
iglu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 287 Joined: 10 May 08 ![]() |
@verde: Multumesc mult de ghid.
Am rezolvat! Am desfacut la compartimentul motorasului, am scos subansamblul de rezistente si mi-a fost clar ca acolo a patruns apa, multa apa. Nu stiu pe unde, dar a intrat. La reprezentanta piesa costa 350 lei si nu venea decat la comanda in 3 saptamani. Cum nu aveam timp sa astept, am facut bucati subansamblul si l-am curatat de rugina. La punerea sub tensiune pe bornele rezistentelor motorasul se invartea pe cele 4 trepte, dar pe masina NU. Am insistat si tot pe acolo am gasit si un releu care era blocat. L-am aranjat, curatat si acum totul merge OK. Daca se mai blocheaza stiu ca e releul, cel putin la mine. Oricum, 3 rezistente si un releu parca e prea mult 350 lei pentru doar atat... ![]() |
--------------------
Renault
Laguna II
2003 / 1.8 16V
|
|
vpo |
![]() ![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 24 July 08 ![]() |
Salutari..am si eu o mica problema , am achizitionat de curand un renault clio B din 2002 si am o nelamurire ..motorasul de la aer nu merge numai cand vrea el...si a doua problema unde se pune lichidul de spalare a lunetei de la spate deoarece nu merge solutie pe luneta si nu este infundat orificiul am omis sa va spun ca clio are numai 2+1 usi si este asemanator la fata cu renault simbol. va multumesc si sper sa ma ajutati cu ceva sfaturi
![]() |
--------------------
clio B
clio B
2002
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#20
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Bine ai venit,
Presupun ca vorbesti de un Clio Hatch din 2002 nu ? Motorasul de la aer este aeroterma ? Care e problema la geamul din spate defapt ? e spart borcanul, nu sunt conectate tuburile, nu primeste curent, nu functioneaza motorasul ? |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
hellcat |
![]()
Post
#21
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
@vpo: Citeste topicul de la inceput, poate iti regasesti problema in rezistentele primelor 3 trepte de ventilatie.
offtopic: Lichidul pentru stropit luneta se pune in acelasi vas ca si pentru parbriz, e vas comun. Daca nu stropeste la actionarea comenzii, dar motorasul scoate un bazait semn ca functioneaza...crede-ma e infundat pe undeva. Incepi cu demontatul eleronului de pe hayon...acolo ai in primul rand acces la diuza si partea finala a furtunasului. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
vpo |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 24 July 08 ![]() |
va multumesc pt.informatii si ajutorul pe care mi-l dati ,o sa verific dar problema este ca in momentul cand actionez comanda pentru stropit luneta nu se aude nimik doar ca stropirea se face pe parbrizul masinii nu pe luneta..despre problema motorasului de aer nu stiu de unde sa incep mai intai, pe treapta 4 parca ,parca ar vrea sa mearga dar cu o turatie f f mica.
|
--------------------
clio B
clio B
2002
|
|
vpo |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 24 July 08 ![]() |
am rezolvat problema cu motorasul de racire ....era vorba de o simpla perie , nu facea cum trebuie contact pe colector..am curatat colectorul apoi am intors peria si merge struna ..poate ajuta si pe alti...
![]() |
--------------------
clio B
clio B
2002
|
|
christig |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 28 November 05 ![]() |
QUOTE(cmandrei @ 13 Jul 2007, 14:45) nu stiu, n-am apucat sa il repar, merg asa cu el de o vreme multumit ca am 3 viteze ![]() This post has been edited by christig: 19 Sep 2008, 01:53 |
--------------------
Clio
Symbol
martie 2001 1.4 Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
|
|
caustic |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 12 May 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(verde @ 26 Jun 2008, 16:27) vezi motorul de langa filtru polen. manualu asa zice desi din poze nu se intelege . sper sa-ti fie de folos. sa ne spui ce rezolvi. ptr manual vezi la Diverse/I.T.P. postul meu de azi, ai adresa accolo. Nu ai mai multe poze, vreau sa schimb caloriferul si imi trebuiesc mai multe scheme? |
--------------------
Renault
Clio
1.4 8V/2000 3 Volume
|
|
verde |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Deocamdata sunt la servici, poate gasesc ceva prin calc de acasa. Revin mai pe seara. Acuma uite o adresa cu revizie generala clio da nu stiu ce e prin ea
http://www.forum-auto.com/les-clubs/sectio...sujet111503.htm |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
caustic |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 12 May 08 From: Bucuresti ![]() |
Mersi mult.
|
--------------------
Renault
Clio
1.4 8V/2000 3 Volume
|
|
verde |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Cred ca trebue sa demontezi carenajul consolei centrale. Pentru asta cred ca in Dialogis sunt poze mai explicite cu reperele dar eu nu am dialogisu instalat.In atasament ai ceva despre incalzir pe la pag 7 parca e o poza mai clara. Deocamdata nu am altceva. Poate exista posibilitatea de scoatere fara sa de montezi toate alea.
Stop leak-ul ala stiu ca se depune unde sunt scurgeri pe orificii f mici , cred ca daca nu ti-a curs caloriferul in masina ,inainte de stop leak, trebue sa umblii pe la alte componente. Ultima idee; desfaci furtunele alea doua care vin la calorifer din compartimentul motor (pagina 6 in p.d.f.din atasament)si te racordezi cu alte 2 furtune. Incearca sa circuli apa prin cadere libera sau presiunea de la robinet din casa, curte, progresiv, prin calorifer si vezi daca e infundat fara sa mai trebuiasca demontat.Eventual ceva ptr curatat. In circuit ai aluminiu, cauciuc si plastic. Prudenta maxima!!! This post has been edited by verde: 19 Sep 2008, 15:18 Attached thumbnail(s) clima_exploded.jpg ( Size: 84.44k ) Number of downloads: 12946 Attached File(s) ![]() |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
christig |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 28 November 05 ![]() |
QUOTE(christig @ 13 Jul 2007, 12:53) de prin iarna am urmatoarea problema: ventilatorul ce misca aerul in habitaclu ramasese blocat; i-a fost scoasa siguranta din panou; apoi cand am pus-o la loc nu mai mergea de nici o culoare; de catva timp a inceput sa mearga iar dar se opreste la treapta 4; initial, cand au inceput problemele facea fite cand roteam de buton sa schimb vitezele, ba se oprea ba mergea si tot asa; aveti habar ce ar putea fi? vreun contact oxidat? azi am rezolvat; am demontat panoul cu butoanele alea de reglaj si..degeaba; apoi m-am gandit ca o fi ceva cu relee da nu ma vadeam in stare sa ajung pe sub bord la ele si nici sa dau bordu jos fara howto; la final am zis sa ma mai uit pe panoul de sigurante si...spre uimirea mea am vazut 2 sigurante de ventilator de 30A; una lipsea; deci pe una is primele 3 viteze si cealalta e viteza 4 (cea mai mare). ![]() |
--------------------
Clio
Symbol
martie 2001 1.4 Clio Symbol, 1.4 8v, 2001
|
|
caustic |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 12 May 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(verde @ 19 Sep 2008, 13:33) Cred ca trebue sa demontezi carenajul consolei centrale. Pentru asta cred ca in Dialogis sunt poze mai explicite cu reperele dar eu nu am dialogisu instalat.In atasament ai ceva despre incalzir pe la pag 7 parca e o poza mai clara. Deocamdata nu am altceva. Poate exista posibilitatea de scoatere fara sa de montezi toate alea. Stop leak-ul ala stiu ca se depune unde sunt scurgeri pe orificii f mici , cred ca daca nu ti-a curs caloriferul in masina ,inainte de stop leak, trebue sa umblii pe la alte componente. Ultima idee; desfaci furtunele alea doua care vin la calorifer din compartimentul motor (pagina 6 in p.d.f.din atasament)si te racordezi cu alte 2 furtune. Incearca sa circuli apa prin cadere libera sau presiunea de la robinet din casa, curte, progresiv, prin calorifer si vezi daca e infundat fara sa mai trebuiasca demontat.Eventual ceva ptr curatat. In circuit ai aluminiu, cauciuc si plastic. Prudenta maxima!!! Mersi, pare foarte complicat. Pacat ca nu gasesc uun pret rezonabil la un service. 200 de lei mi se par emult si 2 zile de asteptare. |
--------------------
Renault
Clio
1.4 8V/2000 3 Volume
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 23:13 |