Moduri de condus, Eco/Sport/Neutral/Personalizat/Confort
![]() ![]() ![]() |
Moduri de condus, Eco/Sport/Neutral/Personalizat/Confort
Megan22 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 30 April 21 ![]() |
|
||
--------------------
Megane 4
1.5 dci 110 CP euro 6
2016
|
|||
Andy_ACS |
![]()
Post
#2
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Aceste moduri sunt niste combinatii prestabilite de configurari ale:
- grafica ceasuri bord - lumina ambientala - asistare volan (tarie directie) - raspuns la acceleratie - turatie schimb in cazul EDC - raspuns sistem climatizare. Or mai fi si altele, dar atat imi amintesc de cand am avut Megane. Daca esti atent diferentele sunt sesizabile (eu am avut 1.6 dCi 130 manual). Daca te joci in meniu, poti sa iti faci tu o configurare personalizata (Perso). Poti alege diverse setari gen raspuns la acceleratie "Sport" dar directie "Moale". La resul modurilor setarile sunt orestabilite si te poti juca doar la ceasuri de bord si lumini ambientale. Eu mergeam in general in "Neutru". |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
georgeleus |
![]()
Post
#3
|
georgeleus Group: Members Posts: 142 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
Likewise Megan22,
Idem si la mine. Dupa cam o luna si-un pic de utilizare, iti pot confirma ca modul Sporc bate orice in oras. However, cutia tot cam cand vrea caprioara schimba, dar macar raspunsul e net superior celui de melc din Neutru. Ca si consum urc in 6.7 mediu, ceea ce se cam traduce la mine prin aproape 8 in oras exlcusiv, dar nici cu Opelu n-aveam mai putin. In oras n-ai ce-i face, trebuie sa urci in ture. Recent prefer s-o tin in "ture" si pe-afara, deci tot in sport agreez, pentru ca ma tem foarte mult de ce-am citit pe-aici cu colmatarea instalatiei de evacuare / EGR / DPF, constat ca sunt foarte multi care se vaita de depuneri prin diverse locuri. Asadar, o tin in ture sa-i curat bine colonul. Poate la o autostrada ceva trec pana si-n ECO, dar la cat volum de trafic exista in zilele noastre, nu stiu daca voi reusi sa am sorti de izbanda. Sanatate. ---- ---- LE: Ma scuzati, ca sa nu pornesc topic nou... Cati dintre voi v-ati format un obicei prin a apasa CANCEL Start&Stop imediat dupa pornire ? ![]() This post has been edited by georgeleus: 30 Jul 2021, 16:33 |
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|
jbn |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.596 Joined: 31 March 14 From: Bucuresti/Pitesti ![]() |
Multi. Si eu ma numar printre ei. Eu cunosc personal o singura persoana care este total pro s&s. Mai are putin sii ii face statuie. Jeez...
|
--------------------
Ex. Renault
Megane 4 Hatch, Corolla TS //
'16 1.5dCi 110cp, '22 1.8hsd 122cp
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#5
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
QUOTE(georgeleus @ 30 Jul 2021, 16:31) Ma scuzati, ca sa nu pornesc topic nou... Cati dintre voi v-ati format un obicei prin a apasa CANCEL Start&Stop imediat dupa pornire ? ![]() A fost primul lucru care l-am dezactivat din soft cand am luat masina ![]() Ca si moduri, merg in Comfort si Sport cand am nevoie de toata puterea masinii. Eco nu folosesc pentru ca este prea "lesinata". This post has been edited by Dreamer: 1 Aug 2021, 05:14 |
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
RveMO |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 906 Joined: 4 July 16 ![]() |
Se observa diferenta intre ECO, Neutral si Sport. Eu de obicei merg pe o combinatie intre neutru si confort, iar cand vreau sa o alerg schimb in sport. Cu ECO nu merg niciodata, dar pe autostrada nu cred ca ar incurca dar eu tot in sport merg ca sa o mai curat ca merg destul de mult cu ea in oras.
|
--------------------
Ford
Focus
2005 Megane Intense 1.5 dCi EDC 2017
|
|
sagetator |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 759 Joined: 8 September 05 From: O R A D E A ![]() |
Dupa 5 ani de Megane 4 (1.5 dCi, manuala) am ajuns sa folosesc modurile in urmatorul fel:
- Confort - pt. oras pt. a avea directia "moale", dar raspunsul motorului neutru; - Neutru - pt. nationale, pt. directia mai tare, raspunsul motorului fiind neutru; - Perso - pt. autostrazi unde motorul si directia le-am setat pe sport, iar AC pe eco, fiindca atunci cand urc pe autostrada, merg bucati de 2 ore constant (nu in RO, din nefericire) si sistemul de climatizare la drum lung face fata fara probleme in aceste conditii + ca mai reduc din zgomotul din habitaclu. - Sport - nu folosesc numai cand e "bai mare". ![]() - Eco - extrem de rar, cand indicatorul de combustibil s-a aprins si stiu ca mai am 50 km pana la pompa (in RO alimentez exclusiv de la OMV). In rest, briz-brizurile (ceasurile de bord, lumini ambientale, etc.), fiecare si le seteaza cum vrea, fiind o chestiune subiectiva. This post has been edited by sagetator: 18 Aug 2021, 11:24 |
--------------------
Clio Symbol
Fidji dCi 82 CP gri
eclipse Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
|
|
georgeleus |
![]()
Post
#8
|
georgeleus Group: Members Posts: 142 Joined: 1 July 21 From: Ploiesti ![]() |
Dupa vreo doua mii si vreo doua sute de km, pot spune c-am descoperit diferenta dintre SPORC si NEUTRU.
Am fost la pescuit , cam 150 Km dus intors saptamana trecuta si in acelasi regim de condus, am iesit cu UN LITRU MAI PUTIN la medie pe neutru. Overall mi se pare ca pe SPORC castigul de putere e undeva la sub 10% (sau poate castigul e placebo, probabil schimbarile mai rapide si mai sus imi iau fatza) dar consumul creste SIMTITOR. Deci in loc de 6.x am scazut la 5.6 in conditiile in care am fript-o pe drumuri judetene cu peste 120Km/h. |
--------------------
Renault
Megane IV
2017 KH2
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am testat toate modurile de condus pe un M4 1.5 110Cp , manuala , inca neresoftat.
![]() Diferentele majore sunt NUMAI la reactia motorului la nivelul apasarii pedalei de acceleratie. Deci puterea reala a masinii la kick down , adica apasare maxima pedala aceleratie este acceasi , pentru ca la apasarea maxima nu mai sunt luate in considerare alte setari, ba chiar poate opri pentru putin timp compresorul A/C. Deci pe Sport , motorul este tinut putin mai turat la relanti , nu stiu de ce compresorul nu mai poate fi pus pe ECO-mode (mi se parea normal ca exact pe sport sa poata fi pus pe ECO , ca sa iti dea mai multa putere la roti ). Tot pe SPORT nu merge nici Start-Stop. Pe ECO reactiile masinii sunt mult mai linistite , dar in realitate consumul masinii este tot in functie de necesitati , adica NU conteaza daca esti pe ECO sau pe SPORT , daca o pui pe CRUISE , masina va consuma LA FEL. Diferentele sunt NUMAI cand acelerezi , pentru ca atunci masina reactioneaza altfel si se consuma altfel carburantul , numai cand intervine soferul, altfel masina consuma numai cat are nevoie ca sa mentina viteza constanta. Deci daca mergi pe CRUISE , nu conteaza daca o tii pe ECO , pe NEUTRAL sau pe SPORT, masina va consuma la fel. Alta observatie obtinuta mult mai greu : daca ai greutate in masina , multe persoane , portbagaj plin ... iti furi singur cauciula daca mergi pe ECO si este mult mai ok daca o lasi pe NEUTRAL. Vei accelera MULT mai puternic tu ca sofer cand vezi ca masina nu reactioneaza cand ai nevoie si ea va consuma mai mult decat daca ai fi lasat-o pe NEUTRAL. Eu o personalizez sub forma : directie SPORT , motor NEUTRAL , climatizare ECO , sunet OFF , lumini ambientale doar noaptea ... Cand aveam M4 1.5 EDC masina se comporta altfel , adica pe SPORT o tinea motorul la turatie mult mai turat , pe la 1500-1600 rpm si nu schimba in sus , altfel in orice alt mod , schimba si ajungeam sa merg cu 1200-1400 rpm intr-o 5-a la 55 km/h si era foarte enervant in oras pentru ca nu aveam dinamica in depasiri si de fiecare data trebuia sa o "pregatesc" pe "manuala" cu o retrogradare. Este posibil ca pe EDC aceste moduri sa fie MULT mai diferite si consumul sa direre mai mult , pentru ca aceste moduri controlau cumva si cutia si turatia si felul cum accelereaza masina, adica mai multe variabile decat pe manuala. Tot despre START-STOP , este MULT mai usor de folosit pe manuala decat pe EDC ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
keos |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 17 October 18 ![]() |
Vorbesc din punctul de vedere a meganului GT.
Are din fabrica niste bizbriz-uri audio pentru sport/comfort/normal sa para ca se aude mai tare sau mai incet acceleratia. 1. Nu are modul "ECO". 2. La modul "comfort" directia este moale, permite start/stop mai des, schimba vizele la o turatie mai mica. Overall scopul estesa nu tureze mult sau alte consumuri ce pot afecta. Cand bagi piciorul in acceleratie inumeri pana la 5 pana se trezeste ce vrei sa faci si sa reduca viteza. De asemenea am inteles ca 4 Control intra in paralel mode la o viteza mai mare (80kmh?). 3. La modul neutru e la fel ca la 2 doar ca schimba vitezele la turatie mai maricica si mi se pare ca nici nu face asa des start/stop. 4. La modul sport volanul este mai tare si se simte foarte bine soseaua, 4Control paralel mode intra la o viteza mai mica, iar cutia de viteze schimba la un nivel mai sus si in general lasa masina supraturata si nu permite Start&Stop. Legat de consum, n-am vazut vreo diferenta.... 7-8% inafara, 14-15% in Bucuresti. In consum mixt 10%. Informatii: https://gb.e-guide.renault.com/eng/easy-link/MULTI-SENSE Daca doriti informatii detaliate pana la nivel matematico-tehnic aveti aici: https://www.researchgate.net/publication/33...alistic_driving |
--------------------
Renaul
Megane GT
2016 1.6Tce !
|
|
jay333 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 979 Joined: 25 June 07 ![]() |
Mie in eco imi consuma mai mult pentru ca trebuia sa bag piciorul mai tare in lesinatura sa miste ceva.
![]() |
--------------------
.
.
.
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Jay nu are rost sa o lasi pe ECO in oras mai ales. Ajungi sa consumi mai mult pentru ca masina este foarte lesinata si de fiecare data cand vrei sa mearga ok va consuma mai mult decat daca ai lasa-o pe Neutral.
Inainte sa iau GT Line-ul actual 1.5 110, am avut si un EDC tot cu 1.5 110 si era destul de lesinat, dar important este ca am testat inca vreo 5 M4 manuale 1.5 110 si pot spune ca erau mari diferente de comportament , toate pe Neutral ... unele parca mergeau numai pe ECO si singura sprintena am cumparat-o eu. Nu cred ca singurul proprietar din Austria i-a facut resoftare masinii, dar se comporta impecabil si este mult mai sprintena si decat M3-ul 1.5 dci euro 5 de 110cp resoftat in 133CP de acum 5 ani. |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
Bayek |
![]()
Post
#13
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 19 March 19 ![]() |
Credeam ca doar mie mi se pare ca masina consuma mai puitn pe sport, in oras. A devenit modul meu preferat de condus in Bucuresti. Masina se comporta mai natural, pleci mai repede de la semafor, te bagi mai repede pe banda libera, e mai ok. Am impresia ca si motorul se simte mai bine pe modul sport. Si pe neutral e ok, dar cere picior mai greu pe pedala.
|
--------------------
Renault
Megane
Sedan Intens TCe 140 EDC GPF
|
|
Nilo |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 30 September 18 ![]() |
Si mie mi se pare la fel , pe sport pe tempomat , autostrada , acelasi drum in 2 zile diferite imi arata mai putin CB decat pe confort .
|
--------------------
Reno
Megane IV Intense
2018 1,33 6M
|
|
Mucifer |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 14 February 09 From: Timisoara ![]() |
Credeam ca modulrile de condus sunt doar asa, sa te simti tu mai bine, dar ieri mi-am dat seama ca pe modul sport raspunsul acceleratiei este mult mai prompt. O sa il folosesc mai des
![]() O intrebare totusi. De ce nu imi pot personaliza transmisia pe modul My Sense? Pot doar directia si lumina ambientala. As vrea in oras o combinatie de transmisie sport cu directie confort. |
--------------------
Renault
Austral
1.2 tce hybrid 200 CP Techno Esprit Alpine 2025
|
|
cristianxxl |
![]()
Post
#16
|
flower power Group: Members Posts: 1.339 Joined: 31 July 07 From: Otopeni ![]() |
Salut, am un megane 4 estate 1.5 dci si 110cai din 2018 si nu stiu sa setez pe neutral modul de conducere.Am doar butonul ECO.Masina a venit din Franta fara manual si nu stiu cum sa fac sa selectez modul de conducere.Multumesc!
Attached thumbnail(s) IMG_20220915_084414.jpg ( Size: 2.55mb ) Number of downloads: 462 |
--------------------
renault
Megane 4
2018
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Atasat patru capturi din manualul de utilizare (NU1163-9 din 2019) pentru MeganeIV referitoare la modul ECO.
(PS: apoi vezi si postul #9) This post has been edited by Gil26: 20 Sep 2022, 04:16 Attached thumbnail(s) Megane4ECO1.png ( Size: 328k ) Number of downloads: 491 Megane4ECO2.png ( Size: 363.8k ) Number of downloads: 488 Megane4ECO3.png ( Size: 346.69k ) Number of downloads: 460 Megane4ECO4.png ( Size: 371.46k ) Number of downloads: 452 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
cristianxxl |
![]()
Post
#18
|
flower power Group: Members Posts: 1.339 Joined: 31 July 07 From: Otopeni ![]() |
Mulțumesc mult!nu am manualul, voi printa ce ai postat, ca nu vad pe telefon 😊
Apreciez ajutorul si promptitudinea! |
--------------------
renault
Megane 4
2018
|
|
cristianxxl |
![]()
Post
#19
|
flower power Group: Members Posts: 1.339 Joined: 31 July 07 From: Otopeni ![]() |
Inca nu am reusit sa ajung la functia multi sense.Am cateva setari in setari autovehicul dar nu apar in meniu moduri de condus,am un buton de ECO si atat.
|
--------------------
renault
Megane 4
2018
|
|
cristianxxl |
![]()
Post
#20
|
flower power Group: Members Posts: 1.339 Joined: 31 July 07 From: Otopeni ![]() |
In afara de profiluri de utilizator, care sunt prestabilite, nu am gasit nimic presetat
Attached thumbnail(s) IMG_20220925_100426_1.jpg ( Size: 2.87mb ) Number of downloads: 84 |
--------------------
renault
Megane 4
2018
|
|
AlbertM |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 3 October 18 From: Pitesti AG ![]() |
La modelul nou, 2022, am doar 3 moduri, My Sense, Sport si ECO. 99% merg pe My Sense, in afara, cand vreau depasiri mai trec si pe SPORT, pe ECO n-am mers niciodata, nu vad turometrul si ma enerveaza. S&S nu-l folosesc, este primul lucru pe care-l opresc cand ma urc in masina. Pe My Sense este ok in oras, EDC tine motorul la 1500RPM.
|
--------------------
Renault
Megane IV Sedan, Intens, 1.3 Tce, EDC
2022
|
|
Bayek |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 183 Joined: 19 March 19 ![]() |
De ce opresti start&stop? Se strica mai repede masina? Oglinzile le-ai lasat pe rabatare automata? Lasati tovarasi functiile active, ca de aia a evoluat tehnica, fata de Daciile parintilor/bunicilor.
Poti sa vezi in orice mod de condus afisajele default de la celelalte moduri de condus, te joci in meniu si schimbi afisajul cum vrei. Eu merg pe sport mereu, nu mi se pare ca se modifca consumul, in schimb e mai apriga masina la plecarile de pe loc. |
--------------------
Renault
Megane
Sedan Intens TCe 140 EDC GPF
|
|
myreno4me |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.529 Joined: 18 May 17 ![]() |
Ar trebui sa ai un buton fizic langa cel de frana de mana,daca nu il ai ,nu ai multisense.
Legat de SS, nu l-am lasat activat de 10 ori in astia 4 ani, ma enerveaza teribil porcaria. |
--------------------
Megane IV
1.2 TCE
2018
|
|
goguspan |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 7 November 13 ![]() |
Albert, la modelele noi s au zgarcit astia de numa, lumini ambientale spate nu, multe optiuni de baza ce erau pe intens nu mai sunt, inclusiv farurile , cele vechi pur vision mi se par mai beton, parere personala, da ei o dau cu lipsa de cipuri, acum om vedea , sa ai noroc de ea.
|
--------------------
Dacia, Renault
logan, Megane
1.2 TCE Intens 2018, Laureate plus 2006
|
|
AlbertM |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 3 October 18 From: Pitesti AG ![]() |
Bayek opresc SS pentru ca ma enerveaza, intra cand nu trebuie, la manuala poate e mai bine, dar la cutie automata te scoate din sarite, oglinzile le las pe rabatare automata, doar iarna le las deschise, sa nu fortez motorasele. Afisajul cu turometrul pot sa-l schimb doar la SPORT si MY SENSE, pe ECO nu te lasa, ai doar viteza.
Goguspan, da s-au zgarcit la maxim cu dotarile, referitor la faruri, n-am mers cu modelul precedent sa vad cum lumineaza, dar pot spune ca astea noi fac zi pe faza scurta, pe faza lunga trezesti mortii, chiar sunt super multumit de faruri. This post has been edited by AlbertM: 4 Oct 2022, 08:26 |
--------------------
Renault
Megane IV Sedan, Intens, 1.3 Tce, EDC
2022
|
|
vallixx |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.547 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Bayek @ 2 Oct 2022, 06:24) Lasati tovarasi functiile active, ca de aia a evoluat tehnica, fata de Daciile parintilor/bunicilor. Una este o functie desteapta, care te ajuta in mod real, bine implementata si cu totul altceva este o functie idioata, care iti pune turbina in cap prematur, electromotorul, bateria..... care este si agasanta si prost implementatata pentru ca opreste motorul prea repede, prea devreme.....chiar si cand este rece.....si a carei unic scop este doar incadrerea modelului intr-o categorie de poluare superioara, deci nimic util pentru sofer. Daca halim marketingul.....electromotorul si bateria sunt special concpeute pentru bla bla.....eu il opream imediat ce porneam...si pentru ca sunt uituc si il mai uitam pornit, la cutie manuala o gatuiam la semafor ca ultimul incepator si imi luam dragoste de la toti cei din spate. Si asta pentru ca dadeam sa plec, ridicam ambreiajul insa motorul nu era inca pormit ci in curs de pornire.....chiar daca in teorie porneste repede....pe mine ma incurca maxim. Am rezolvat cu un banal ELM 327 si ddt4all, asa ca am oprit functia de tot din soft. Bineinteles, fiecare e liber sa foloseasca ce sistem vrea, eu nu o fac si am explicat de ce. Dar motivele astea valoreaza pentru mine si atat. Restul....fiecare cu propriile optiuni, ca asa e normal si frumos. This post has been edited by vallixx: 4 Oct 2022, 11:57 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
Mucifer |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 215 Joined: 14 February 09 From: Timisoara ![]() |
Nici pentru mine funcția stop/start nu exista. O singura data am găsit utila funcția asta, atunci când stăteam în vamă cu orele. Am preferat stop/start decât să stau 4 ore cu motorul pornit. Dar sunt convins că nu pentru asta a fost concepută. Reducerea de emisii e principalul vinovat. E bine că totuși avem buton de dezactivare.
|
--------------------
Renault
Austral
1.2 tce hybrid 200 CP Techno Esprit Alpine 2025
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 28th April 2025 - 20:03 |