Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Battery charging fault

iuly75
post 7 Sep 2022, 18:48
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 13 January 07
From: IANCA




Salutare, am tot cautat dar nu am gasit topic despre problema mea si anume, acum 4 zile dimineata sa plec la serviciu deschid masina pun contactul si doar a incercat sa dea la automat ca in secunda urmatoare s-a stins bordul complet, zic bateria, desfact bornele pus bateria pe redresor c-am 30 minute a pornit putin mai greu mers vreo 10 secunde normal apoi apare BATTERY CHARGING FAULT cu STOP si CHEIA DE SERVICE+ ABS. Am ajuns la serviciu vreo 7 km. lasat masina pana adoua zi normal ca nu a mai pornit, pus redresor din nou. In cele din urma am luat baterie noua, reparat alternator (schimbat regulatorul de tensiune care este cu tot cu carbuni) dar eroarea tot nu dispare si nu mai am nici ABS functional. Ce mai pot face daca ma poate indruma cineva, verificat toate sigurantele dupa masina. o chestie anormala estew ca atunci cand deschid masina acum se aude de langa baterie acel modul de vreo 3-4 ori, inainte facea doar o data.


Attached thumbnail(s)
eroare_incarcare.jpg ( Size: 153.53k ) Number of downloads: 507


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 7 Sep 2022, 19:27
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Ai verificat care este valoarea la bornele bateriei cand functioneaza motorul?


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 7 Sep 2022, 20:05
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




@ iuly75, cauzele principale ale mesajului Battery Charging Fault la LagunaIII 1.5 dCi sunt: alternator, baterie 12V, unitate de deconectare baterie 12V, unitate de protectie si de comutatie (UPC) dar este posibil si releu1 baterie +12V temporizat delestat \nedelestat, gestionare alimentare electrica, ...
Tinand cont si ca:
QUOTE(iuly75 @ 7 Sep 2022, 18:48)
...In cele din urma am luat baterie noua, reparat alternator (schimbat regulatorul de tensiune care este cu tot cu carbuni) dar eroarea tot nu dispare si nu mai am nici ABS functional....verificat toate sigurantele dupa masina. o chestie anormala estew ca atunci cand deschid masina acum se aude de langa baterie acel modul de vreo 3-4 ori, inainte facea doar o data
*


sugestia mea este daca ai posibilitatea sa faci o diagnoza cu un tester dedicat preferabil CLiP sau macar derivat, avand mesajul si martorii aceia aprinsi foarte probabil ca sunt si erori aferente care au proceduri de diagnosticare \verificare specifice, daca cine face diagnoza nu poate rezolva macar ia erorile (sub forma DTCxxxxx) si apoi mai vedem pe aici...
Daca nu poti face o diagnoza atunci sunt necesare mai multe verificari si trebuie oferite mai multe detalii.

This post has been edited by Gil26: 7 Sep 2022, 20:24


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly75
post 7 Sep 2022, 20:26
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 13 January 07
From: IANCA




Am facut si o testare cu canclip, m-a ajutat cineva, acum tensiunea cu baterie noua oscileaza in jur de 14,8-15 volti. Unde se afla acel releu 1, baterie 12v, temporizat? Ce as mai putea verifica?

This post has been edited by iuly75: 7 Sep 2022, 21:00

Attached thumbnail(s)
canclip.jpeg ( Size: 106.53k ) Number of downloads: 503


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 7 Sep 2022, 22:11
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




Cine a facut diagnoza cu CanClip avea toate informatiile la dispozitie, trebuia doar sa le foloseasca si sa faca verificarile necesare, totusi iti atasez procedurile de diagnosticare \verificare pentru cele doua erori importante, schemele electrice, locatia, conectorii si cam tot ce ai avea nevoie pentru masina ta cu motor K9K780 (dar poate informatiile sunt de folos si altor colegi), am facut si unele sublinieri insa verificarile trebuie facute fizic pe masina. Bafta!

LE: am adaugat si ultima captura cu mafa din UPC cu pinii pentru releul 1 si 2 deconectare baterie.

This post has been edited by Gil26: 7 Sep 2022, 22:27

Attached thumbnail(s)
DiagnosticareErori1.png ( Size: 265.84k ) Number of downloads: 494
DiagnosticareErori2.png ( Size: 259.3k ) Number of downloads: 476
SchemaCircuitAlimentare.png ( Size: 64.92k ) Number of downloads: 469
SchemaCircuitIncarcareBaterie.png ( Size: 49.26k ) Number of downloads: 56
Locatii.png ( Size: 619.87k ) Number of downloads: 80
UPC.png ( Size: 160.21k ) Number of downloads: 92
ModulDeconectareBaterie.png ( Size: 84.28k ) Number of downloads: 80
Mufe.png ( Size: 216.56k ) Number of downloads: 72
MufaUPC2.png ( Size: 131.71k ) Number of downloads: 74


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly75
post 8 Sep 2022, 05:30
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 13 January 07
From: IANCA




Mulțumesc mult Gil26, o să verific ce ai postat și revin cu noi informații. https://youtube.com/shorts/XN6opehwCrE?feature=share așa face acum.

This post has been edited by iuly75: 8 Sep 2022, 08:22


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 8 Sep 2022, 09:01
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Daca ajuta: la mine la 2.0 dci am avut aceesi eroare.

Dupa diagnoza cu CLIP-ul si pe baza pasilor de diagnosticare am ajuns la un fir partial intrerupt intre modulul de incarcare al bateriei de langa baterie si UCH (cred - ce e in cutia de sigurante de la motor). In loc de 12V dadea mai putin. Nu era intrerupt de tot.

La mine s-a tras fir separat. Si eu am reconditionat alternatorul si am schimbat modulul de comanda incarcare de langa baterie degeaba.

This post has been edited by madhorsefuzzy: 8 Sep 2022, 09:02


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 8 Sep 2022, 09:42
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




Da up.gif si desigur ca orice experienta este binevenita, circuitul este acelasi, dar poate sa fie acel "fir" sau oricare altul \altceva, de aceea am atasat procedurile (pasii) de diagnosticare pentru cele doua erori dar si schemele electrice, mufe, conexiuni, etc. (facand si unele sublinieri, astfel cu un multimetru colegul poate face verificarile necesare fizic pe masina)....

PS: dar probabil firul acela "putin intrerupt" era intre modulul de incarcare baterie si UPC (nu UCH), iar inainte de a se schimba componente este bine \recomandat sa se faca toate verificarile aferente in prealabil....

This post has been edited by Gil26: 8 Sep 2022, 09:54


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly75
post 8 Sep 2022, 12:43
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 13 January 07
From: IANCA




Am verificat aceste conexiuni din fotografii, cele trei fire de la UPC la modulul deconectare baterie, au continuitate, apoi cu mufele in UPC conectate și + de la borna am 12,3 la cele 2 fire de la MT 2 și 12,1 la firul de la MT1. Nu am găsit acel manocontact 205, nu știu unde este amplasat. Ideea este că și când am conectat bornele sa auzit zgomot la UPC și modul deconectare baterie de vreo 5 ori. Daca scot siguranță de la interior de la UCH de 10A și o introduc înapoi la fel face că la conectarea bornelor. Mă tot învârt pe langa acel UPC. Ce procedura ar fi la schimbarea acelui UPC??? Doar schimbare propriu zisa sau cumva intervenție tester. De precizat că acea unitate deconectare baterie a fost probată cu alta și același fenomen de eroare. și am înțeles care este valoarea între 2V și 2U cu conectorul debranșat, nu se înțelege. Scuze că scriu după telefon, sunt la serviciu azi



This post has been edited by iuly75: 8 Sep 2022, 13:24


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 8 Sep 2022, 13:23
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




Un alt UPC trebuie sa fie conform si apoi configurat pt masina \VIN, totusi iti sugerez (din nou) sa faci toate verificarile inainte de a schimba componente (poate te mai ajuta si cel cu CanClip), desigur insa ca daca este necesar atunci se poate face si asta...
PS: daca dai click pe imagine, o salvezi \descarci si poti face apoi zoom (valoare rezistentei este infinita)

This post has been edited by Gil26: 8 Sep 2022, 13:30


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly75
post 8 Sep 2022, 13:32
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 13 January 07
From: IANCA




Sincer nu mă încântă ideea de a schimba ceva pe electrică pe mașină numai să reușesc să o rezolv cu eroarea, caci daca bateria avea 5 ani și poate trebuia schimbata într-adevăr, la alternator a fost o intervenție degeaba, bani cheltuiți în vânt. Totuși mă gândesc că acea eroare a apărut după ce am pornit mașina fără să mișc cu ea de pe loc, la vreo 5 secunde după ce a pornit. Între 2V și 2U se măsoară valoare cu mufa scoasă din UPC sau modul deconectare baterie? Mai am o dilemă, eu am permanent tensiune pe cei 3 conectori de la modul deconectare baterie, e normal?

This post has been edited by iuly75: 8 Sep 2022, 14:13


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 8 Sep 2022, 16:06
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




Rezistenta intre 2V si 2U se masoara la modulul deconectare baterie, cu CLiP se pot vedea si parametri PR018 -Tensiune intrare cutie deconectare baterie si PR019 -Tensiune iesire cutie deconectare baterie tensiunea intre 10.5 - 16 V dar si ceilati parametri \stari (asta pe langa procedurile erorilor).

PS: din cate am inteles eroarea a aparut dupa pornirea cu bateria veche apoi nerezolvand cauza aceasta este si cu bateria noua, sper ca pe langa conector, continuitate ai verificat si izolarea legaturii, alimentarea, etc., nu stiu ce sa mai zic, de la distanta este mai greu de precizat cauza, cu ”pacientul” in fata se poate diagnostica \verifica mai bine\usor, nu vad cum si cu ce te-as mai putea ajuta, dar poate ceilalti colegi vor incerca si ei sa iti raspunda....Bafta!

This post has been edited by Gil26: 8 Sep 2022, 17:24


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly75
post 8 Sep 2022, 17:28
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 13 January 07
From: IANCA




Mulțumesc mult Gil26, din păcate eu sunt din Ianca, iar Canclip a fost pus la Brăila chiar după ce am schimbat acumulatorul, la ora aceasta nu am decât un multimetru, scule și acces local doar prin DDT4ALL. Am reținut ce ai spus în ultimul post dar trebuie Canclip. O să vad ce mai pot face. Încă o dată mulțumesc.


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 8 Sep 2022, 17:52
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




CanClip folosit corespunzator ajuta clar, este mai usor de vazut parametri \stari si mai ales urmat procedurile pentru cele doua erori (din care am exemplificat o parte), dar si ddt4all este OK insa cine il foloseste trebuie sa stie ce\cum "face" pe acolo, oricum pana la urma tot multimetrul cred ca este \ramane "de baza" si in (ne)cazul tau....

This post has been edited by Gil26: 8 Sep 2022, 18:24


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly75
post 14 Sep 2022, 12:03
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 13 January 07
From: IANCA




Salutare , pana la urma dupa nenumarate masuratori si verificari ale cablajului, in ideea ca acea eroare de BATTERY CHARGING FAULT si ABS se merge pe ordinea: baterie slaba sau scurt, alternator-regulator tensiune sau carbuni sau exista undeva pe masina o conectare la masa slaba sau deloc, nu a fost niciuna din aceste defecte. Deci pentru o tensiune in mers pe masina de 14,8-15 volti si la conectarea bateriei la borne se auzea in UPC si MDB acelesi zgomote de vreo 4-5 ori am recurs la schimbarea UPC chiar daca unele persoane inclusiv cel de la care l-am cumparat au spus ca nu are cum sa fie defect. Dupa schimbarea UPC totul a revenit la normal la conectarea bateriei.

This post has been edited by iuly75: 14 Sep 2022, 12:04


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 14 Sep 2022, 12:41
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Bravo! Bine ca ai rezolvat.

E misto ca eroarea asta are atatea cauze posibile ...


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dubliss
post 13 Dec 2022, 15:24
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 29 April 22




Buna ziua.Modulul UPC este modului USM ?

This post has been edited by Dubliss: 14 Dec 2022, 09:50


--------------------
renault laguna 3 2008 berlina cu haion - SV 82 AKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly75
post 30 Mar 2025, 14:56
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 13 January 07
From: IANCA




Salutare, revin cu problema de BATTERY CHARGING FAULT si STOP , care s-a manifestat in felul urmator, la oprirea motorului a aparut erore de frana electrica de parcare si imediat BATTERY CHARGING FAULT. Scimbat pana acum releu alternator, schimbat baterie, verificat toate sigurantele dupa masina inclusiv cele din stanga bateriei , curatat cu spra contacte tote mufele din upc si suflate apoi, nici un rezultat. Ceva solutii va rog?


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 31 Mar 2025, 07:36
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.174
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




eu as incepe asa , cu motorul pornit masurat intre + alternatorului si + baterie , minus baterie carcasa alternator , la baterie masurat din centrul bornei, dupa prezentare valori mai vorbim , eu am vaga impresie ca exista o legatura slaba sau un cablu cu probleme

in poza colegului de mai sus , verifica circuitul incercuit cu rosu , acel releu sau contactor vazut daca inchide, aia este legatura intre baterie si alternator

This post has been edited by bygy007: 31 Mar 2025, 07:48

Attached thumbnail(s)
SchemaCircuitAlimentare.jpeg ( Size: 103.53k ) Number of downloads: 20


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly75
post 1 Apr 2025, 18:26
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 13 January 07
From: IANCA




QUOTE(bygy007 @ 31 Mar 2025, 08:36)
eu as incepe asa , cu motorul pornit masurat intre + alternatorului si + baterie , minus baterie carcasa alternator , la baterie masurat din centrul bornei, dupa prezentare valori mai vorbim , eu am vaga impresie ca exista o legatura slaba sau un cablu cu probleme

in poza colegului de mai sus ,  verifica circuitul incercuit cu rosu , acel releu sau contactor vazut daca inchide, aia este legatura intre baterie si alternator
*


În toate variantele enumerate de tine e aceeași tensiune 11,93 verificat și masa caroserie și masa motor, cât despre verificarea contactului general funcționează se aude când deschid mașina și e aceeași tensiune pe cele 3 fire din stanga bateriei ( dacă nu funcționa nu aveam tensiune decât pe mijloc dar cuplează și am tensiune și către demaror și către alternator.. Ceva s-a întâmplat când a cuplat frâna electrică în acel moment. A mai făcut odată la fel dar după vreo 10 km și-a revenit singură dar acum nu.

This post has been edited by iuly75: 1 Apr 2025, 18:36


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Apr 2025, 00:35
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.174
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




nu ai masurat ce trebuie refa masutatorile citeste atent textul...+BATERIE + ALTERNATOR firul gros ; -BATERIE , CARCASA ALTERNATOR


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly75
post 4 Apr 2025, 16:11
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 13 January 07
From: IANCA




Am făcut masuratorile, 0,11 pe plus și 0,02 pe minus

Attached thumbnail(s)
IMG_1831.jpeg ( Size: 2.74mb ) Number of downloads: 13
IMG_1830.jpeg ( Size: 2.98mb ) Number of downloads: 10


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Apr 2025, 23:23
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.174
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




ok la valorile astea trebuie sa incarce.... bine , cind apare mesajul ala de BATTERY CHARGING FAULT vezi daca ai tot asa valorile de mai sus , eu am o vaga impresie ca modulul ala de linga baterie este cu probleme, acel modul face legatura intre alternator si baterie , comandat de calculator, care cupleaza si decupleaza bateria dupa anumiti parametri, acel modul poate fi electronic , sau electromagnetic (gen releu) tu trebuie sa vezi daca cind apare defecul circuitul intre alternator si baterie este facut adica + baterie + alternator , daca ai o valore de peste 1V ai o problema acolo , vezi daca vine si comanda pe cele 2 fire subtiri

This post has been edited by bygy007: 4 Apr 2025, 23:47

Attached thumbnail(s)
Schema.jpeg ( Size: 176.85k ) Number of downloads: 10


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iuly75
post 6 Apr 2025, 18:05
Post #24


Membru


Group: Members
Posts: 129
Joined: 13 January 07
From: IANCA




QUOTE(bygy007 @ 5 Apr 2025, 00:23)
ok la valorile astea trebuie sa incarce.... bine , cind apare mesajul ala de BATTERY CHARGING FAULT  vezi daca ai tot asa valorile de mai sus , eu am o vaga impresie ca modulul ala de linga baterie este cu probleme, acel modul face legatura intre alternator si baterie , comandat de calculator, care cupleaza si decupleaza bateria dupa anumiti parametri, acel modul poate fi electronic , sau electromagnetic (gen releu) tu trebuie sa vezi daca cind apare defecul circuitul intre alternator si baterie este facut adica + baterie + alternator , daca ai o valore de peste 1V ai o problema acolo , vezi daca vine si comanda  pe cele 2 fire subtiri
*


Nu e nici o tensiune pe cele 2 fire subțiri, cred ca acolo e problema. Am schimbat și acel contact general și nimic.

Attached thumbnail(s)
IMG_1835.jpeg ( Size: 3.29mb ) Number of downloads: 12


--------------------
RENAULT LAGUNA III Dynamique 1/2010 fara DPF - BR XX LDY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 12:39
Dacia