Battery charging fault
![]() ![]() ![]() |
Battery charging fault
iuly75 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 13 January 07 From: IANCA ![]() |
Attached thumbnail(s) eroare_incarcare.jpg ( Size: 153.53k ) Number of downloads: 507 |
||
--------------------
RENAULT
LAGUNA III
Dynamique 1/2010 fara DPF
- BR XX LDY
|
|||
espacern |
![]()
Post
#2
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Ai verificat care este valoarea la bornele bateriei cand functioneaza motorul?
|
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
@ iuly75, cauzele principale ale mesajului Battery Charging Fault la LagunaIII 1.5 dCi sunt: alternator, baterie 12V, unitate de deconectare baterie 12V, unitate de protectie si de comutatie (UPC) dar este posibil si releu1 baterie +12V temporizat delestat \nedelestat, gestionare alimentare electrica, ...
Tinand cont si ca: QUOTE(iuly75 @ 7 Sep 2022, 18:48) ...In cele din urma am luat baterie noua, reparat alternator (schimbat regulatorul de tensiune care este cu tot cu carbuni) dar eroarea tot nu dispare si nu mai am nici ABS functional....verificat toate sigurantele dupa masina. o chestie anormala estew ca atunci cand deschid masina acum se aude de langa baterie acel modul de vreo 3-4 ori, inainte facea doar o data sugestia mea este daca ai posibilitatea sa faci o diagnoza cu un tester dedicat preferabil CLiP sau macar derivat, avand mesajul si martorii aceia aprinsi foarte probabil ca sunt si erori aferente care au proceduri de diagnosticare \verificare specifice, daca cine face diagnoza nu poate rezolva macar ia erorile (sub forma DTCxxxxx) si apoi mai vedem pe aici... Daca nu poti face o diagnoza atunci sunt necesare mai multe verificari si trebuie oferite mai multe detalii. This post has been edited by Gil26: 7 Sep 2022, 20:24 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
iuly75 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 13 January 07 From: IANCA ![]() |
Am facut si o testare cu canclip, m-a ajutat cineva, acum tensiunea cu baterie noua oscileaza in jur de 14,8-15 volti. Unde se afla acel releu 1, baterie 12v, temporizat? Ce as mai putea verifica?
This post has been edited by iuly75: 7 Sep 2022, 21:00 Attached thumbnail(s) canclip.jpeg ( Size: 106.53k ) Number of downloads: 503 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA III
Dynamique 1/2010 fara DPF
- BR XX LDY
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Cine a facut diagnoza cu CanClip avea toate informatiile la dispozitie, trebuia doar sa le foloseasca si sa faca verificarile necesare, totusi iti atasez procedurile de diagnosticare \verificare pentru cele doua erori importante, schemele electrice, locatia, conectorii si cam tot ce ai avea nevoie pentru masina ta cu motor K9K780 (dar poate informatiile sunt de folos si altor colegi), am facut si unele sublinieri insa verificarile trebuie facute fizic pe masina. Bafta!
LE: am adaugat si ultima captura cu mafa din UPC cu pinii pentru releul 1 si 2 deconectare baterie. This post has been edited by Gil26: 7 Sep 2022, 22:27 Attached thumbnail(s) DiagnosticareErori1.png ( Size: 265.84k ) Number of downloads: 494 DiagnosticareErori2.png ( Size: 259.3k ) Number of downloads: 476 SchemaCircuitAlimentare.png ( Size: 64.92k ) Number of downloads: 469 SchemaCircuitIncarcareBaterie.png ( Size: 49.26k ) Number of downloads: 56 Locatii.png ( Size: 619.87k ) Number of downloads: 80 UPC.png ( Size: 160.21k ) Number of downloads: 92 ModulDeconectareBaterie.png ( Size: 84.28k ) Number of downloads: 80 Mufe.png ( Size: 216.56k ) Number of downloads: 72 MufaUPC2.png ( Size: 131.71k ) Number of downloads: 74 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
iuly75 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 13 January 07 From: IANCA ![]() |
Mulțumesc mult Gil26, o să verific ce ai postat și revin cu noi informații. https://youtube.com/shorts/XN6opehwCrE?feature=share așa face acum.
This post has been edited by iuly75: 8 Sep 2022, 08:22 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA III
Dynamique 1/2010 fara DPF
- BR XX LDY
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca ajuta: la mine la 2.0 dci am avut aceesi eroare.
Dupa diagnoza cu CLIP-ul si pe baza pasilor de diagnosticare am ajuns la un fir partial intrerupt intre modulul de incarcare al bateriei de langa baterie si UCH (cred - ce e in cutia de sigurante de la motor). In loc de 12V dadea mai putin. Nu era intrerupt de tot. La mine s-a tras fir separat. Si eu am reconditionat alternatorul si am schimbat modulul de comanda incarcare de langa baterie degeaba. This post has been edited by madhorsefuzzy: 8 Sep 2022, 09:02 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Da
![]() PS: dar probabil firul acela "putin intrerupt" era intre modulul de incarcare baterie si UPC (nu UCH), iar inainte de a se schimba componente este bine \recomandat sa se faca toate verificarile aferente in prealabil.... This post has been edited by Gil26: 8 Sep 2022, 09:54 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
iuly75 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 13 January 07 From: IANCA ![]() |
Am verificat aceste conexiuni din fotografii, cele trei fire de la UPC la modulul deconectare baterie, au continuitate, apoi cu mufele in UPC conectate și + de la borna am 12,3 la cele 2 fire de la MT 2 și 12,1 la firul de la MT1. Nu am găsit acel manocontact 205, nu știu unde este amplasat. Ideea este că și când am conectat bornele sa auzit zgomot la UPC și modul deconectare baterie de vreo 5 ori. Daca scot siguranță de la interior de la UCH de 10A și o introduc înapoi la fel face că la conectarea bornelor. Mă tot învârt pe langa acel UPC. Ce procedura ar fi la schimbarea acelui UPC??? Doar schimbare propriu zisa sau cumva intervenție tester. De precizat că acea unitate deconectare baterie a fost probată cu alta și același fenomen de eroare. și am înțeles care este valoarea între 2V și 2U cu conectorul debranșat, nu se înțelege. Scuze că scriu după telefon, sunt la serviciu azi
This post has been edited by iuly75: 8 Sep 2022, 13:24 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA III
Dynamique 1/2010 fara DPF
- BR XX LDY
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Un alt UPC trebuie sa fie conform si apoi configurat pt masina \VIN, totusi iti sugerez (din nou) sa faci toate verificarile inainte de a schimba componente (poate te mai ajuta si cel cu CanClip), desigur insa ca daca este necesar atunci se poate face si asta...
PS: daca dai click pe imagine, o salvezi \descarci si poti face apoi zoom (valoare rezistentei este infinita) This post has been edited by Gil26: 8 Sep 2022, 13:30 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
iuly75 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 13 January 07 From: IANCA ![]() |
Sincer nu mă încântă ideea de a schimba ceva pe electrică pe mașină numai să reușesc să o rezolv cu eroarea, caci daca bateria avea 5 ani și poate trebuia schimbata într-adevăr, la alternator a fost o intervenție degeaba, bani cheltuiți în vânt. Totuși mă gândesc că acea eroare a apărut după ce am pornit mașina fără să mișc cu ea de pe loc, la vreo 5 secunde după ce a pornit. Între 2V și 2U se măsoară valoare cu mufa scoasă din UPC sau modul deconectare baterie? Mai am o dilemă, eu am permanent tensiune pe cei 3 conectori de la modul deconectare baterie, e normal?
This post has been edited by iuly75: 8 Sep 2022, 14:13 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA III
Dynamique 1/2010 fara DPF
- BR XX LDY
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Rezistenta intre 2V si 2U se masoara la modulul deconectare baterie, cu CLiP se pot vedea si parametri PR018 -Tensiune intrare cutie deconectare baterie si PR019 -Tensiune iesire cutie deconectare baterie tensiunea intre 10.5 - 16 V dar si ceilati parametri \stari (asta pe langa procedurile erorilor).
PS: din cate am inteles eroarea a aparut dupa pornirea cu bateria veche apoi nerezolvand cauza aceasta este si cu bateria noua, sper ca pe langa conector, continuitate ai verificat si izolarea legaturii, alimentarea, etc., nu stiu ce sa mai zic, de la distanta este mai greu de precizat cauza, cu ”pacientul” in fata se poate diagnostica \verifica mai bine\usor, nu vad cum si cu ce te-as mai putea ajuta, dar poate ceilalti colegi vor incerca si ei sa iti raspunda....Bafta! This post has been edited by Gil26: 8 Sep 2022, 17:24 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
iuly75 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 13 January 07 From: IANCA ![]() |
Mulțumesc mult Gil26, din păcate eu sunt din Ianca, iar Canclip a fost pus la Brăila chiar după ce am schimbat acumulatorul, la ora aceasta nu am decât un multimetru, scule și acces local doar prin DDT4ALL. Am reținut ce ai spus în ultimul post dar trebuie Canclip. O să vad ce mai pot face. Încă o dată mulțumesc.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA III
Dynamique 1/2010 fara DPF
- BR XX LDY
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
CanClip folosit corespunzator ajuta clar, este mai usor de vazut parametri \stari si mai ales urmat procedurile pentru cele doua erori (din care am exemplificat o parte), dar si ddt4all este OK insa cine il foloseste trebuie sa stie ce\cum "face" pe acolo, oricum pana la urma tot multimetrul cred ca este \ramane "de baza" si in (ne)cazul tau....
This post has been edited by Gil26: 8 Sep 2022, 18:24 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
iuly75 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 13 January 07 From: IANCA ![]() |
Salutare , pana la urma dupa nenumarate masuratori si verificari ale cablajului, in ideea ca acea eroare de BATTERY CHARGING FAULT si ABS se merge pe ordinea: baterie slaba sau scurt, alternator-regulator tensiune sau carbuni sau exista undeva pe masina o conectare la masa slaba sau deloc, nu a fost niciuna din aceste defecte. Deci pentru o tensiune in mers pe masina de 14,8-15 volti si la conectarea bateriei la borne se auzea in UPC si MDB acelesi zgomote de vreo 4-5 ori am recurs la schimbarea UPC chiar daca unele persoane inclusiv cel de la care l-am cumparat au spus ca nu are cum sa fie defect. Dupa schimbarea UPC totul a revenit la normal la conectarea bateriei.
This post has been edited by iuly75: 14 Sep 2022, 12:04 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA III
Dynamique 1/2010 fara DPF
- BR XX LDY
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Bravo! Bine ca ai rezolvat.
E misto ca eroarea asta are atatea cauze posibile ... |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Dubliss |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 29 April 22 ![]() |
Buna ziua.Modulul UPC este modului USM ?
This post has been edited by Dubliss: 14 Dec 2022, 09:50 |
--------------------
renault
laguna 3
2008 berlina cu haion
- SV 82 AKM
|
|
iuly75 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 13 January 07 From: IANCA ![]() |
Salutare, revin cu problema de BATTERY CHARGING FAULT si STOP , care s-a manifestat in felul urmator, la oprirea motorului a aparut erore de frana electrica de parcare si imediat BATTERY CHARGING FAULT. Scimbat pana acum releu alternator, schimbat baterie, verificat toate sigurantele dupa masina inclusiv cele din stanga bateriei , curatat cu spra contacte tote mufele din upc si suflate apoi, nici un rezultat. Ceva solutii va rog?
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA III
Dynamique 1/2010 fara DPF
- BR XX LDY
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.174 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu as incepe asa , cu motorul pornit masurat intre + alternatorului si + baterie , minus baterie carcasa alternator , la baterie masurat din centrul bornei, dupa prezentare valori mai vorbim , eu am vaga impresie ca exista o legatura slaba sau un cablu cu probleme
in poza colegului de mai sus , verifica circuitul incercuit cu rosu , acel releu sau contactor vazut daca inchide, aia este legatura intre baterie si alternator This post has been edited by bygy007: 31 Mar 2025, 07:48 Attached thumbnail(s) SchemaCircuitAlimentare.jpeg ( Size: 103.53k ) Number of downloads: 20 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
iuly75 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 13 January 07 From: IANCA ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 31 Mar 2025, 08:36) eu as incepe asa , cu motorul pornit masurat intre + alternatorului si + baterie , minus baterie carcasa alternator , la baterie masurat din centrul bornei, dupa prezentare valori mai vorbim , eu am vaga impresie ca exista o legatura slaba sau un cablu cu probleme in poza colegului de mai sus , verifica circuitul incercuit cu rosu , acel releu sau contactor vazut daca inchide, aia este legatura intre baterie si alternator În toate variantele enumerate de tine e aceeași tensiune 11,93 verificat și masa caroserie și masa motor, cât despre verificarea contactului general funcționează se aude când deschid mașina și e aceeași tensiune pe cele 3 fire din stanga bateriei ( dacă nu funcționa nu aveam tensiune decât pe mijloc dar cuplează și am tensiune și către demaror și către alternator.. Ceva s-a întâmplat când a cuplat frâna electrică în acel moment. A mai făcut odată la fel dar după vreo 10 km și-a revenit singură dar acum nu. This post has been edited by iuly75: 1 Apr 2025, 18:36 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA III
Dynamique 1/2010 fara DPF
- BR XX LDY
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.174 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
nu ai masurat ce trebuie refa masutatorile citeste atent textul...+BATERIE + ALTERNATOR firul gros ; -BATERIE , CARCASA ALTERNATOR
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
iuly75 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 13 January 07 From: IANCA ![]() |
Am făcut masuratorile, 0,11 pe plus și 0,02 pe minus
Attached thumbnail(s) IMG_1831.jpeg ( Size: 2.74mb ) Number of downloads: 13 IMG_1830.jpeg ( Size: 2.98mb ) Number of downloads: 10 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA III
Dynamique 1/2010 fara DPF
- BR XX LDY
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.174 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ok la valorile astea trebuie sa incarce.... bine , cind apare mesajul ala de BATTERY CHARGING FAULT vezi daca ai tot asa valorile de mai sus , eu am o vaga impresie ca modulul ala de linga baterie este cu probleme, acel modul face legatura intre alternator si baterie , comandat de calculator, care cupleaza si decupleaza bateria dupa anumiti parametri, acel modul poate fi electronic , sau electromagnetic (gen releu) tu trebuie sa vezi daca cind apare defecul circuitul intre alternator si baterie este facut adica + baterie + alternator , daca ai o valore de peste 1V ai o problema acolo , vezi daca vine si comanda pe cele 2 fire subtiri
This post has been edited by bygy007: 4 Apr 2025, 23:47 Attached thumbnail(s) Schema.jpeg ( Size: 176.85k ) Number of downloads: 10 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
iuly75 |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 13 January 07 From: IANCA ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 5 Apr 2025, 00:23) ok la valorile astea trebuie sa incarce.... bine , cind apare mesajul ala de BATTERY CHARGING FAULT vezi daca ai tot asa valorile de mai sus , eu am o vaga impresie ca modulul ala de linga baterie este cu probleme, acel modul face legatura intre alternator si baterie , comandat de calculator, care cupleaza si decupleaza bateria dupa anumiti parametri, acel modul poate fi electronic , sau electromagnetic (gen releu) tu trebuie sa vezi daca cind apare defecul circuitul intre alternator si baterie este facut adica + baterie + alternator , daca ai o valore de peste 1V ai o problema acolo , vezi daca vine si comanda pe cele 2 fire subtiri Nu e nici o tensiune pe cele 2 fire subțiri, cred ca acolo e problema. Am schimbat și acel contact general și nimic. Attached thumbnail(s) IMG_1835.jpeg ( Size: 3.29mb ) Number of downloads: 12 |
--------------------
RENAULT
LAGUNA III
Dynamique 1/2010 fara DPF
- BR XX LDY
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 12:39 |