Comportament aer conditionat/climatronic
![]() ![]() ![]() |
Comportament aer conditionat/climatronic
claur |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 23 May 10 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
koleos I
2011 , 2.0 dci 4x4 150 cp euro 5
|
|||
mariusscout |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 413 Joined: 15 December 10 ![]() |
Asa functioneaza, e ceva gen ,,mod eco" , da un search, s-a mai discutat problema.
|
--------------------
Renault
Koleos
2013 2.0 dci Dac-ai fost prost când erai mic, acuma numa` te joci.
|
|
Hyper |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 54 Joined: 1 April 09 ![]() |
Și la mine funcționează la fel. L-am luat nou in 2009. Nu m-am atins de ac, funcționează perfect.
|
--------------------
Renault
Koleos
2009/Dynamique/2.0l dCi /150CP/CVA
|
|
grig1960 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 2 April 17 From: Onesti, Bacau ![]() |
Va salut,
Claur te rog sa detaliezi un pic problema, adica ce intelegi tu prin orprirea si pornirea repetata compresorului, se stinge ledul galben de la butonul AC ? Compresorul merge fara intrerupere atat timp cat este apasat butonul AC si este aprins ledul galben de pe buton. Intermitent functioneaza ventilatoarele, si la mine cand pornesc se observa o usoara scadere a turatiei la relanti, in mers nu-mi dau seama. Ventilatoarele pornesc pe treapta 1 sau 2 in functie de temperatura freonului si a agentului de racire si nu e nici o problema daca merg intermitent. Compresorul poate fi oprit din butonul AC sau poate fi oprit de calculator pentru protectia instalatie in cazul lipsei freonului, a cresterii presiunii peste o anumita limita, etc. In ambele cazuri oprirea se face prin decuplarea ambreiajului electomagnetic de la compresor. Cu stima. This post has been edited by grig1960: 21 Sep 2018, 11:16 |
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.0dci, 4x4, 173 CP
|
|
claur |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 23 May 10 ![]() |
Multumesc pentru raspunsuri! Ok deci nu am ce ii face, asta e design-ul
![]() ![]() @grig1960 Cand compresorul se opreste, ledul ramane aprins in bord...practic, compresorul se opreste odata cu ventilatoarele. Poti sa iti dai seama uitandu-te la partea din mijloc a fuliei compresorului: cand nu se invarte, compresorul este oprit. La mine, pot sa imi dau seama cand porneste si se opreste intrucat se modifica putin mersul motorului, scade/creste turatia o ideea, scad/cresc vibratiile. La mine, cand compresorul functioneaza, poti sa auzi un sunet dinstinct, ceva de genul "UUUUUU":) Cred ca se amplifica prin conducte zgomotul compresorului caci in exterior nu il sesizez. Multumesc inca o data tuturor pentru raspunsuri. Ma scutea de multa bataie de cap daca ma interesam inainte de a face reparatiile ![]() |
--------------------
Renault
koleos I
2011 , 2.0 dci 4x4 150 cp euro 5
|
|
grig1960 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 2 April 17 From: Onesti, Bacau ![]() |
Va salut,
Claur ai dreptate, multumesc pentru lamuriri, am fost acum la masina si m-am convins. In ciclul "asa face toate" si la masina mea functionarea AC-ului este identica, adica atat timp cat se aud ventilatoarele ( de fapt ventilatorul, pentru ca porneste unul singur, cel din dreapta cum stai cu fata la masina) merge si compresorul, cand s-a oprit ventilatorul decupleaza si ambreiajul compresorului, daca stai cu ochii atent pe fulie se vede si se si aude cand cupleaza, din masina se simte numai cum scade turatia motorului. Eu de cand am masina (aprox. 1 an) n-am fost curios sa vad cum functioneaza sistemul, am constatat ca baga rece ca lumea si am lasat-o in pace. Cu stima si drumuri bune. This post has been edited by grig1960: 21 Sep 2018, 16:27 |
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.0dci, 4x4, 173 CP
|
|
Bicicleta galbena |
![]()
Post
#7
|
![]() Sunt nembru, domnule! Group: Members Posts: 2.181 Joined: 29 January 13 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(grig1960 @ 21 Sep 2018, 17:26) Nu prea baga, aia e. Compresorul oprit - pune mana sa simti aerul cum se incalzeste, nu mai e rece; compresorul porneste -in cateva secunde simti aerul rece. It sucks. ![]() In mers nu prea bagi de seama - ventilatorul merge, e trafic, mai una-alta. |
--------------------
Peugeot
407 1.8 16v
2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003 ______________
Nemțoaicele e tancuri. Japonezele nu se strică. Franțuzoaicele e proaste. Italiencele e cele mai proaste. |
|
claur |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 23 May 10 ![]() |
QUOTE(grig1960 @ 21 Sep 2018, 16:26) Va salut, ( de fapt ventilatorul, pentru ca porneste unul singur, cel din dreapta cum stai cu fata la masina) Eu de cand am masina (aprox. 1 an) n-am fost curios sa vad cum functioneaza sistemul, am constatat ca baga rece ca lumea si am lasat-o in pace. Trebuie sa mearga ambele ventilatoare nu doar unul ![]() ![]() Cat despre AC, nici eu nu l-as fi bagat in seama insa la mine, mergand constant, simteam destul de tare cand pornea compresorul. Se simtea ca o intrerupere a motorului. Dupa schimbarea compresor nu se mai simte. Probabil la cel vechi era obosit ambreiajul. QUOTE(Bicicleta galbena @ 21 Sep 2018, 20:05) Nu prea baga, aia e. Compresorul oprit - pune mana sa simti aerul cum se incalzeste, nu mai e rece; compresorul porneste -in cateva secunde simti aerul rece. It sucks. ![]() In mers nu prea bagi de seama - ventilatorul merge, e trafic, mai una-alta. in general confortul e bun, doar ca e deranjant uneori cand tot mai smti cum iti scade puterea motorului cand cupleaza compresorul si invers, creste puterea cand decupleaza (in general se simte la mers la limita de subturat) This post has been edited by claur: 28 Sep 2018, 13:13 |
--------------------
Renault
koleos I
2011 , 2.0 dci 4x4 150 cp euro 5
|
|
grig1960 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 2 April 17 From: Onesti, Bacau ![]() |
Va salut,
O sa verific treaba cu ventilatoarele, multumesc pentru lamuriri. Apropo de cat de des se fac regenerarile la FAP,cum iti dai seama in mers cand a pornit regenerarea? Cu stima. This post has been edited by grig1960: 28 Sep 2018, 12:47 |
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.0dci, 4x4, 173 CP
|
|
claur |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 23 May 10 ![]() |
QUOTE(grig1960 @ 28 Sep 2018, 12:44) Va salut, O sa verific treaba cu ventilatoarele, multumesc pentru lamuriri. Apropo de cat de des se fac regenerarile la FAP,cum iti dai seama in mers cand a pornit regenerarea? Cu stima. ventilatorul care nu merge cel mai probabil va porni daca lovesti usor motorasul in timp ce e celalalt pornit. in mers, tin consumul curent(instantaneu) afisat pe bord si mai arunc cate un ochi cand sunt in frana de motor. In mod normal, cosumul aratat pe bord in frana de motor este 0 dar daca este in regenerare filtrul, consumul aratat pe bord in frana de motor este >0 This post has been edited by claur: 28 Sep 2018, 14:19 |
--------------------
Renault
koleos I
2011 , 2.0 dci 4x4 150 cp euro 5
|
|
grig1960 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 2 April 17 From: Onesti, Bacau ![]() |
O sa aplic solutia cu lovit usor ventilatorul care nu merge si poate se rezolva problema prin curatare contacte, sa vedem. In legatura cu regenerarea FAP, se stie ca nu trebuie oprit motorul daca acest proces nu este terminat. Aici e o mare dilema (discutata si aici si pe alte forumuri), daca nu ai cat de cat habar "cu ce se mananca" motorul Diesel cu FAP, nu ai de unde sa stii daca a inceput sau s-a terminat regenerarea, opresti motorul, iar porneste regenrarea si iar opresti motorul fara sa se termine si tot asa de mai multe ori pana cand se aprinde in bord beculetul martor adiacent care zice ca filtrul este partial infundat. Eu asta nu inteleg, de ce nici un producator de Diesele cu FAP nu pune un martor ceva care sa indice acest lucru, trebuie sa vezi cunsumul instant, daca a pornit dezaburirea luneta, daca miros altfel gazele de esapament, etc.
Cu stima si drumuri bune. P.S. Pana la urma, cred ca ne stresam prea mult in legatura cu acest aspect si cum spunea stefan dinescu, noi nu trebuie decat sa conducem masina si sa lasam computerele sa-si faca treaba. This post has been edited by grig1960: 29 Sep 2018, 10:51 |
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.0dci, 4x4, 173 CP
|
|
adistnsc |
![]()
Post
#12
|
![]() Anti - VW-Golf :)) Group: Members Posts: 128 Joined: 12 May 07 From: Giurgiu/București ![]() |
Salutare tuturor,
Am o defecțiune la AC și nu știu care e motivul. Am mers vreo 700km, am oprit și când am plecat , toți am sesizat un miros neobișnuit în mașină. A doua zi nu a mai răcit instalația. Am ajuns acasă și având un vecin care repara frigidere mi-a zis că a pierdut freonul și a băgat el din butelie R134a. A mers 3 zile...eram pe la Dedeman și când am pornit mașină a dat pe gurile de ventilație cu gaz(inițial am crezut că e fum) după care iar nu a mai funcționat AC. Toată lumea a dat verdictul: evaporator spart! Ieri m-am dus că un service, l-au cuplat la aparat și au făcut ciclul de etanșeitate și reumplere, completând 400 Gr de freon. Se pare că ține presiune dar nu se știe de ce creste foarte mult la un moment dat și da afară. De ce sa afară freonul și pe unde? Mulțumesc anticipat pentru răspuns. PS.Dupa verificarea de la service mecanicul era contrariat că instalația cuplează/decuplează des dar i-am arătat posturile pe forum că așa face acest model. This post has been edited by adistnsc: 17 Sep 2019, 09:30 |
--------------------
Renault
Koleos 2.0 dci 4x4
ex Megane 1.6 Scenic 2 1.9 Grand Scenic 3 1.6 dci
|
|
claur |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 23 May 10 ![]() |
teoretic nu poate creste presiunea in instalatie mai mult decat suporta instalatia... Exista un senzor care decupleaza compresorul cand presiunea devine prea mare.
Daca a iesit gazul prin grilele de evacuare as zice ca evaporator are o fisura...poate tine ceva presiune dar nu suficienta. Statiile de incarcare nu baga cine stie ce presiune in instalatie...fac un test de vacuum si cam atat din ce stiu eu. Cand este cald sau masina sta in soare, presiunea in instalatia AC creste destul de mult. poate fi si motivul pentru care a mers si dintr-o data a iesit gazul... |
--------------------
Renault
koleos I
2011 , 2.0 dci 4x4 150 cp euro 5
|
|
adistnsc |
![]()
Post
#14
|
![]() Anti - VW-Golf :)) Group: Members Posts: 128 Joined: 12 May 07 From: Giurgiu/București ![]() |
In ambele cazuri a pierdut freonul la pornire, AC fiind lăsat pornit la oprire.
|
--------------------
Renault
Koleos 2.0 dci 4x4
ex Megane 1.6 Scenic 2 1.9 Grand Scenic 3 1.6 dci
|
|
florinurs |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 10 August 18 ![]() |
Bună ziua! Am un Koleos fabric 2008 2.0 dci 127 kw. (175cp). Anul trecut iarnă când porneam motorul porneau si ventilatoarele amândouă. Fost în reprezentanța service si stabilit că ar fi fost ceva din cablaj. Acum merge normal dar mai nou, dacă pornesc climatizarea si o opresc la un moment dat, nu se mai opresc ventilatoarele decât atunci când se oprește si motorul. Dacă repornesc motorul pornesc concomitent si ventilatoarele fără a fi pornită clima. Asta toată ziua. Abia a doua zi dim când pornesc motorul rece, nu pornesc si ventilatoarele. Dar odată ce acționezi climatizarea problemă reîncepe. Practic ventilatoarele parcă rămân cuplate si nu se opresc decât odată cu motorul. Are cineva o părere?
|
--------------------
Renault
Koleos
2008, 2,0 dci
|
|
grig1960 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 2 April 17 From: Onesti, Bacau ![]() |
Salutare. Functionarea ventilatoarelor este gestionata de UPC, care primeste "semnal" de la senzorul presiune freon din instalatia AC sau de la senzorul de temperatura din instalatia de racire. Pentru inceput ar trebui verificati cei doi senzori si cele doua relee care cupleaza fiecare cate un ventilator si daca totul e in regula trebuie o scanare cu CanClip pentru depistarea erorilor.
|
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.0dci, 4x4, 173 CP
|
|
eugen_euu |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 17 August 15 From: Anina ![]() |
As avea și eu o întrebare: a avut cineva pe koleos probleme cu ventilatorul din interior, nu merge nici o treapta când ii dau comanda de pe climatronic, mulțumesc
|
--------------------
Renault
Koleos
2009
- CS....
|
|
grig1960 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 2 April 17 From: Onesti, Bacau ![]() |
Salut, controleaza in tabloul de sub bord sofer siguranta nr. 9 de 10A si siguranta nr. 21 de 15A, modulul de rezistente (pe modul e un tranzistor care se arde frecvent) si butonul de actionare.
This post has been edited by grig1960: 26 Dec 2020, 19:34 Attached thumbnail(s) image_2020_12_26_192726.png ( Size: 122.99k ) Number of downloads: 319 |
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.0dci, 4x4, 173 CP
|
|
eugen_euu |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 17 August 15 From: Anina ![]() |
Multumesc frumos ! Am sa incerc
29 Dec 2020, 21:36: Modulul de rezistențe a fost vina, l-am înlocuit tot cu unul Valeo, nou. Mulțumesc de ajutor. This post has been edited by eugen_euu: 29 Dec 2020, 20:36 |
--------------------
Renault
Koleos
2009
- CS....
|
|
grig1960 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 2 April 17 From: Onesti, Bacau ![]() |
Salut, bine ca ai rezolvat problema si ne-ai spus si noua cum anume. Sarbatori fericite!
|
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.0dci, 4x4, 173 CP
|
|
sorinpop2014 |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 17 April 21 ![]() |
Salut,
am cumparat un Koleos din 2012, 2,0/150 cp, 4x4, motorul merge perfect dar AC-ul nu porneste. La diagnoza rapida, era inainte de Paste smile.gif , a aratat presiunea de freon de 0,06 bar, desi s-a facut umplerea inainte. Stiti pe unde se gaseste senzorul de presiune agent racire si daca ati mai intalnit problema, cum ati rezolvat-o? Sau poate niste sfaturi, deoarece atunci cand cuplezi AC se aude o comanda catre compresor, dar e clar ca nevazand presiune de freon nu porneste. Multumesc. |
--------------------
renault
koleos
2012
|
|
blackcatt |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 26 March 07 From: Gl ![]() |
Salutare! Am si eu probleme cu Ac. Koleos ph2 150cp 4x4. Schimbat ventilatoare, radiator, compresor. Ac-ul funcționează când vrea el, deși ventilatoarele pornesc la apăsarea butonului ac. La service nu se stie de unde poate fi problema. Pe tester nu apar erori legate de ac.
|
--------------------
Renault
Koleos
2012 4x4 150 cp diesel
|
|
grig1960 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 2 April 17 From: Onesti, Bacau ![]() |
Salut, sistemul AC de la Koleos are o functionare "mai aparte", asa zisul mod Eco, adica dupa ce ai apasat butonul AC din bord, chiar daca acesta sta aprins continuu compresorul si implicit ventilatoarele functioneaza intermitent, adica merg cateva secunde, stau cateva secunde si ciclul se repeta. Se poate si vedea daca te uiti atent la ambreiajul compresorului (se aude si un clamp) cand cupleaza si concomitent porneste si ventilatorul. Deci daca asta era problema nu iti face griji degeaba, este normal sa faca asa.
Daca nu cupleaza deloc verifica bobina de la ambreiajul compresorului, daca este arsa nu da nici-un fel de eroare pe tester. Se poate masura continuitatea cu un multimetru sau se poate alimenta direct si vazut daca cupleaza. Daca cupleaza numai cateodata cand vrea el, verifica inca odata presiunea freonului, verifica si senzorul de presiune freon de pe condensator (radiatorul AC) sa nu fie dus si daca da valori aiurea da totul peste cap. De asemeni si daca ventilatoarele functioneaza aiurea, automat se inhiba si cuplarea compresorului. Daca te ajuta cu ceva, eu pot sa iti pun aici si schemele electrice aferente. This post has been edited by grig1960: 29 Apr 2022, 09:56 |
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.0dci, 4x4, 173 CP
|
|
blackcatt |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 26 March 07 From: Gl ![]() |
Mulțumesc pentru sfaturi și pentru că ți-ai făcut timp pentru răspuns. Ac-ul funcționează intermitent, inițial am suspectat si eu senzorul de presiune freon, numai că radiatorul a fost schimbat și mă gândesc ca e putin probabil să aibă senzorul defect. Ce am putut observa, dar nu se întâmplă in 100% din cazuri, e că problema apare când e foarte cald afară sau când mașina a mers mult și e foarte cald in compartimentul motor. Din păcate, in Galați abia in ultima vreme au apărut mai multe Koleosuri, așa că experiența nu e prea mare prin serviceuri.
|
--------------------
Renault
Koleos
2012 4x4 150 cp diesel
|
|
grig1960 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 2 April 17 From: Onesti, Bacau ![]() |
Daca vrei sa aprofundezi problema, iti pun atasat sectiunea din manualul de service care trateaza verificarea sistemului AC automat de pe Koleos 1. Vezi in special cum se testeaza senzorii presiune feon, temperatura exterioara, temperatura habitaclu, evaporator, toti au legatura cu functionarea AC.
This post has been edited by grig1960: 30 Apr 2022, 09:26 Attached File(s) ![]() |
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.0dci, 4x4, 173 CP
|
|
blackcatt |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 26 March 07 From: Gl ![]() |
👍 Mulțumesc frumos!
|
--------------------
Renault
Koleos
2012 4x4 150 cp diesel
|
|
johan |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 13 November 10 From: München ![]() |
Salut grig1960,
La Koleosul din semnatura compresorul este zgomotos in momentul in care este conectat. Functioneaza in mod normal fara probleme adica raceste suficient. Din experienta ta la ce probleme ar trebui sa ma astept, adica daca pot sa-l folosesc in continuare sau exista anumite riscuri. Multumesc anticipat Johan |
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.5 16V 4x4 Eu cred în cal. Automobilul este un fenomen temporar !
|
|
grig1960 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 2 April 17 From: Onesti, Bacau ![]() |
Salut Johan.
Daca zgomotul e ca un huruit continuu in zona fuliei (adica se aude si cand ambreiajul este cuplat si cand nu este cuplat) e vorba de rulmentul de la fulie, care poate fi inlocuit. Fulia se roteste permanenet atat timp cat motorul este pornit. Daca zgomotul se aude doar in momentul cand cupleaza ambreiajul si implicit axul compresorului incepe sa se rotesca, atunci e complicat pentru ca e vorba de probleme la partea din interiorul compresorului si nu prea se baga nimeni la reparat. Poti verifica cu motorul oprit cat de greu sau usor se roteste axul compresorului si faci comparatie cu alta masina fara probleme, asa ca sa-ti faci o idee. Cauze pot fi mai multe, una ar putea fi nefunctionarea compresorului o perioada mai lunga si degradarea uleiului din sistemul AC. Eu iti sugerez sa mergi la un service specializat pe climatizare care are statie speciala pentru verificat sistemul, cu ea se poate scoate tot freonul si uleiul, se masoara si se analizeaza fiecare si se inlocuieste sau se completeaza, dupa caz. Cantitatile normale sunt 550 grame la freon si 120 mililitri la ulei. This post has been edited by grig1960: 30 Apr 2022, 09:49 |
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.0dci, 4x4, 173 CP
|
|
johan |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 265 Joined: 13 November 10 From: München ![]() |
Multumesc de raspuns !
Din pacate zgomotul se aude doar in momentul cand cupleaza ambreiajul si implicit axul compresorului incepe sa se rotesca. Este adevarat compresorul nu a fost functional timp indelungat din cauza unei conducte fisurate. Dupa inlocuirea conductei s-a incarcat cu freon si ulei in cantitatile sugerate de tine. Fuctioneaza in parametrii normali de circa 1 an. Singura problema este zgomotul si teama sa nu se gripeze si sa se rupa cureaua de accesori si sa provoace alte daune mai grave. Din pacate un compresor nou pentru motorul pe benzina ajunge la aproape 1000 Euro. O zi placuta in continuare ! Johan |
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.5 16V 4x4 Eu cred în cal. Automobilul este un fenomen temporar !
|
|
grig1960 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 888 Joined: 2 April 17 From: Onesti, Bacau ![]() |
Salut, compresorul este acelasi si la 2.0 dci M9R si la 2.5 I 2TR, nu are de ce sa fie mai scump la benzinar. Pe origine nu e mai mult de 250 de euro, echivalent chiar si mai ieftin.
This post has been edited by grig1960: 30 Apr 2022, 21:39 Attached thumbnail(s) Screenshot_20220430_222206_com.google.android.apps.docs.jpg ( Size: 500.19k ) Number of downloads: 130 |
--------------------
Renault
Koleos
2010, 2.0dci, 4x4, 173 CP
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 02:14 |