Masini electrice, barfe, pareri , experiente personale
![]() ![]() ![]() |
Masini electrice, barfe, pareri , experiente personale
clio4edc12 |
![]()
Post
#3181
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|||
gabize |
![]()
Post
#3182
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Simplu, am aplicat teorema de punct fix a lui Banach.
![]() Și mi-a ieșit că nu prea sunt șanse curând... This post has been edited by gabize: 8 Feb 2023, 20:05 |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
Agrig |
![]()
Post
#3183
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.109 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(traffictours @ 8 Feb 2023, 19:29) Asta-i si mai tare.... "Consumul de carburant, motorină și benzină, la nivelul unui an, pe întreaga rețea de drumuri naționale din administrația CNAIR inclusiv autostrăzile, este de aproximativ 5,53 miliarde litri." Sursa: https://infotraficromania.ro/cati-litri-de-...nic-in-romania/ La o echivalare cu 10kWh/litru si randament de 30% echivalentul necesar de energie electrica fara pierderi ar fi cam de 16,59TWh anual in plus fata de ce avem acuma. Productia de energie anuala a Romaniei este pe la 52TWh, necesarul este insa mai mare si se mai importa, nu foarte mult dar tot nu facem fata cu ce avem la ora actuala. https://www.transelectrica.ro/documents/101...cf-71f32fffef21 P.S. acolo pare ca nu-i prins consumul pentru agricultura, pe DJ si alte activitati. This post has been edited by Agrig: 8 Feb 2023, 20:03 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
gabize |
![]()
Post
#3184
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
|
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
traffictours |
![]()
Post
#3185
|
Membru autentic Group: Validating Reno Posts: 1.013 Joined: 9 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
BMW
-
-
|
|
gabize |
![]()
Post
#3186
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
![]() |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
traffictours |
![]()
Post
#3187
|
Membru autentic Group: Validating Reno Posts: 1.013 Joined: 9 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Gluma gluma, insa deocamdata o baterie acumulator costa circa 20mii de euro, mai mult sau mai putin in functie de masina. Dupa 4-5-6 ani, adica cand vrea si omu sa-si schimbe masina, acumulatoru e deja degradat. Cine mai cumpara asa ceva si la ce pret? Food for thought.
This post has been edited by traffictours: 8 Feb 2023, 20:22 |
--------------------
BMW
-
-
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#3188
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Mai toate masinile vin azi cu garantie de 8 ani la acumulator, deci ce food for thought? Serios acum, trebuie sa fii ignorant rau sa vii cu afirmatii din astea in 2023. Intelegeam acum 5-6-7-8 ani, dar azi chiar trebuie sa fii rau voitor.
|
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
traffictours |
![]()
Post
#3189
|
Membru autentic Group: Validating Reno Posts: 1.013 Joined: 9 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa vedem ce fel de baterie mai e aia dupa 8 ani si-o zi... Deci masina are valoare zero din momentul ala asa cum a zis colegul. Nu am de ce sa fiu rau voitor. Doar ca sunt multe dezavantaje deocamdata cu aceste masini electrice. Mai multe decat avantajele. Eu pe termica imi iau ceva bani la revanzare dupa 4-5-6-7 sau 8 ani. Asta era ideea.
A, si asta cu ignorantu tine-o pt cei de nasu tau. Nu te ambala pe unde nu cunosti. Te-am facut eu prost cumva? This post has been edited by traffictours: 8 Feb 2023, 20:39 |
--------------------
BMW
-
-
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#3190
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Pai hai sa vedem:
https://www.youtube.com/watch?v=XhTRCK3VLdI Un Renault Zoe cu tehnologie veche de 7 ani, dupa 430.000 km, mai are 88% din acumulator. |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
Bibanu |
![]()
Post
#3191
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 19 September 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(clio4edc12 @ 8 Feb 2023, 18:22) Dar cine iti impune tie masina electrica? Eu zic ca e la fel. Tu nu ai, dar zici ca nu e la fel. Vezi de ce ai nevoie sa detii una? De fapt ai dreptate, nu e chiar la fel. E mai bine. Eu cu masina electrica ies mai bine financiar decat cu una termica, performantele sunt net mai bune, confortul mai bun si chiar si la timp, ies mai bine per total, avand in vedere faptul ca nu mai dau pe la benzinarii, nu mai trebuie sa-i fac revizie anuala iar majoritatea incarcarilor le fac acasa. Vad ca citesti, da' nu-ntelegi!Daca UE a stabilit ca de la o anumita data nu se mai produc masini cu motor termic nu este IMPUNERE? Daca unele state au hotarat sa devanseze trecerea pe full ev, nu-i IMPUNERE?Daca unele orase au inceput sa interzica accesul masinilor diesel in oras sau anumite zone, nu-i IMPUNERE? Si daca te uitai la ce masina am in semnatura ai fi vazut ca-i hibrida.Deci am habar cum este.Cu timpul, aberezi.Eu pot sa fac cel putin 700 km, fara sa opresc la benzinarie.Tu nu.Eu alimentez plin ochi in 10 minute.Tu, chiar cu Tesla, cu hipercharger liber, cel putin o ora.Eu pot sa ma duc la o cabana in varf de munte si sa stau o saptamana, tu, daca nu are retea electrica, nu poti.Eu pot lua in portbagaj 2 canistre de benzina daca nu-s benzinarii in zona, tu....A fost pe vremuri un serial romanesc "Lumini si umbre".Asa-i si cu electricele cu lumini si umbre.Din pacate observ ca majoritatea posesorilor de ev exagereaza cu luminile si se fac ca nu-i nici o umbra.Dupa mine deocamdata umbrele sunt mai importante decat luminile.S-ar putea ca exagerarile celor cu ev sa fie manifestarea unor oameni care au realizat ca au luat teapa si vor s-o patesca si altii! This post has been edited by Bibanu: 8 Feb 2023, 22:57 |
--------------------
exRenault, Toyota
Camry
- B11xxx
2020, Hybrid 2.5/218cp
|
|
bgdrenault |
![]()
Post
#3192
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.600 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
QUOTE(Bibanu @ 8 Feb 2023, 22:53) Eu pot lua in portbagaj 2 canistre de benzina daca nu-s benzinarii in zona, tu.... Pai parca era vorba aia cu o canistra de curent? <span class='edit'>9 Feb 2023, 08:03:</span> QUOTE(Bibanu @ 8 Feb 2023, 22:53) Din pacate observ ca majoritatea posesorilor de ev exagereaza cu luminile si se fac ca nu-i nici o umbra.Dupa mine deocamdata umbrele sunt mai importante decat luminile. Asta i ! Exact umbrele as vrea sa le arate. This post has been edited by bgdrenault: 9 Feb 2023, 08:04 |
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
- XXX
2019 Intens
|
|
gabize |
![]()
Post
#3193
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
găleată!
![]() |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
solidconvert |
![]()
Post
#3194
|
![]() Donator Group: Members Posts: 3.247 Joined: 3 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Deci astia care n aveam electrica inseamna ca vedem umbre... si auzim voci...
![]() ON: si eu m am dat de cateva ori cu diverse electrice si mi a placut dar fix la stilul de plimbat si nu de detinut. Prea mare bataia de cap pentru mine cu range anxiety si timpul pierdut pentru incarcare. Ca si colegul @gabize termica ma coafeaza cel mai bine... cand n o sa mai mearga termica pentru ca o interzic autoritatile si o sa fiu fortat sa trec la electrica asta am sa fac ca n am incotro, dar pana atunci ma bucur ca inca n am un stres in plus. Care aveti electrica s o folositi cu placere!... Idem si pentru cei cu termice... Parerea Mea!™ L.E.: dar nu pot sa nu observ aici o anumita agresivitate a celor care detin electrica, manifestata in mod gratuit... ![]() This post has been edited by solidconvert: 9 Feb 2023, 09:43 |
--------------------
.
.
. Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită. |
|
vallixx |
![]()
Post
#3195
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
M-am dat azi dimineata cu ZOE de inchiriat (SPARK). Luat de dimineata, masina bocna, statuta peste noapte. Am mai mers, stiu Zoe-le, este dezideratul meu pentru viitor ca masina de oras, insa nu mai mersesem la -7 grade.
Like-uri: se incalzeste repede inauntru. Bine, ca nici de Megane-ul benzinar nu pot sa mai vait dar la Zoe parca a fost un pic mai rapid. Performanta e un pic limitata din cauza ca "baterie rece", insa nu semnificativ. Bine.....nici n-am dat in el ca animalul, nu-mi place birjaritul masinii, chiar si cand nu e a mea. Dislike: pentru ca "baterie rece", regenerarea este limitata, nu baga inapoi la decelerari decat putin, deci regenereaza modest ceea ce face si efectul de franare modest. Nu stiu cat tine "baterie rece", ca pana l-am lasat.....20 si ceva de minute....tot rece era. Alt dislike mare care mi se pare extrem de important, minte grav la autonomie. Nu te poti baza ca ce-i in bord e si real. Dupa nici 3 km....autonomia indicata scazuse de la 55 la 49km.....deci dublu fata de distanta parcursa. Ele oare nu-s gandite sa ia in calcul cand indica autonomia, toti factorii de genul "baterie rece"...etc etc, care scad autnomia? Ca treaba asta mi se pare in mod real o problema majora, sa nu te poti baza pe ce scrie in bord. Bun, si la termica poate variaza km ramasi pana la empty, insa in niciun caz atat de mult. Adica in mod sigur ma pot baza ca ce scrie.....e 99% real. In rest....uzualele unui EV, bune si rele, le stim toti This post has been edited by vallixx: 9 Feb 2023, 10:26 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
bgdrenault |
![]()
Post
#3196
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.600 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
Pai nu, ca tine cont de toti factorii.
Daca pornesti din A cu 400 km autonomie si pana la B ai 350 , nu i sigur ca ajungi, depinde ca la orice, de trafic, vant, frig, sofer, etc This post has been edited by bgdrenault: 9 Feb 2023, 11:31 |
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
- XXX
2019 Intens
|
|
vallixx |
![]()
Post
#3197
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Asta zic....si mi se pare important.
Ca orice om prevazator iti iei o marja. Si eu imi iau la fosila, daca am 200 km ramasi si eu am de facut 180....am sasne mari sa ajung, dar oricum nu ma las "pe ultima suta de metri", chiar daca "Peco" gasesc mult mai usor. Insa deja la 3 km parcursi sa am lipsa 6 din bord mi se pare ....aiurea. This post has been edited by vallixx: 9 Feb 2023, 12:21 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
gabize |
![]()
Post
#3198
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Păi nimic diferit față de termice. Și acolo pleci cu o estimare a autonomiei, pe care o poți dărâma în 30 de minute.
Io la benzinară am acum 39% rezervor și 172km range. Dar de 3 săptămâni merge doar urban, etape de 2-3 km, iar în ultimele zile la temperaturi neprietenoase. Dacă ies puțin extraurban, crește considerabil autonomia. Ce-mi place la benzinară, față de legumă, că la pornire începe de la 99,9% consum. Leguma arată [ --- ] o bucată, după resetare. Sau la viteze extrem de mici. Azi, cu benzinara, la -11 grade, am ajuns la birou cu consum de 32%... 1,2 Km. ![]() This post has been edited by gabize: 9 Feb 2023, 12:33 |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
vallixx |
![]()
Post
#3199
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(gabize @ 9 Feb 2023, 12:29) Păi nimic diferit față de termice. Și acolo pleci cu o estimare a autonomiei, pe care o poți dărâma în 30 de minute. Da si nu. Este totusi diferit fata de banzinara. Evident ca si acolo poti avea diferente in estimare, insa nu cred ca la benzinara iti poate da diferenta atat de mare. Nu cred ca daca iti da 200 ramasi.....trebuie sa zici saru'mana daca mergi 100..... This post has been edited by vallixx: 9 Feb 2023, 12:41 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
gabize |
![]()
Post
#3200
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Depinde. Dacă merg Bistrița-Cluj, agung cu un range mare, că de regulă evit perioadele aglomerate. Dar dacă am prin Cluj 2-3 ore de fâțâială în trafic, plec spre casă cu un range mult mai mic...
|
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
vallixx |
![]()
Post
#3201
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Ce vreau sa zic este ca la un EV, existand diferente atat de mari intre autonomia estimata si cea reala, ma gandesc ca iti vine foarte greu sa faci tu ca individ o estimare corecta.
La fosila....daca ai 200 in bord, poti sa zici: "bah, in cel mai negru scenariu, 150 tot fac". Dar dupa cum am vazut dimineata la Zoe.....la EV...cu 200 in bord sunt sanse considerable sa nu prinzi 150. This post has been edited by vallixx: 9 Feb 2023, 12:43 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
Agrig |
![]()
Post
#3202
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.109 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Nici la Tesla md 3 cu 200km/h in bord nu faci 150km !
![]() P.S. la Zoe aveti 200km in baterie... ![]() This post has been edited by Agrig: 9 Feb 2023, 12:59 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
traffictours |
![]()
Post
#3203
|
Membru autentic Group: Validating Reno Posts: 1.013 Joined: 9 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu stiu cat de precis citeste softul masinii capacitatea bateriei la un moment dat pt a aprecia autonomia, insa cu siguranta e ceva aproximativ, mai ales daca bateria are uzura, adica sa arate incarcata dar sa nu mai furnizeze energie asa cum era cand era noua, si atunci in sarcina sa se descarce mai repede. Nu stiu daca softul ia in considerare uzura progresiva a bateriei, sau nu stiu daca toate softurile fac asta. E doar o idee, nu zic ca asa e, insa nu e normal sa iti arate una si defapt sa te incurce, ca na, statii de incarcare inca nu sunt ca benzinariile, aproape peste tot.
This post has been edited by traffictours: 9 Feb 2023, 14:22 |
--------------------
BMW
-
-
|
|
vallixx |
![]()
Post
#3204
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Masina cu care am mers eu avea 23 de mii de km. Nu stiu cat de degradata era bateria, dar banuiesc ca nu mult pentru ca in regim de inchiriere cred ca se fac destui km pe zi. Masina nu parea sa fi avut mai mult de 1-2 ani.
Cat despre incarcare, Zoe astea de la Spark, sper sa nu ma insel, n-au CCS. Se incarca din cate stiu doar pe type 2, deci slow charging. This post has been edited by vallixx: 9 Feb 2023, 14:53 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
traffictours |
![]()
Post
#3205
|
Membru autentic Group: Validating Reno Posts: 1.013 Joined: 9 January 07 From: Bucuresti ![]() |
Pai uzura bateriei se accentueaza prin cicluri de incarcare descarcare. Nu am studiat aceasta problema, insa incerc sa fac o analogie fortata sau nu: sunt telefoane uzate pe care le incarci si arata 100%, dar bateria fiind uzata se descarca foarte repede. Repet, e doar o idee de cafenea, sunt probabil altii, posesori de electrice care sunt mai in tema.
Eu m-am referit la acuratetea softului de a da informatii cat mai reale legate de autonomie in functie de starea de degradare a bateriei. Restu cu ciclurile sunt pe net exemple garla, o intreaga polologhie, depinde cum mergi cu masina, cat o incarci procentual, iti trebuie alt soft al tau si pt asta. Daca nu esti atent insa, la 1000 de cicluri poate ajunge bateria la end of life. Deja astea nu le mai zic eu, sunt studii pe net. https://evmarket.ro/stiri/incarcarea-bateri...-partiala-5941/ This post has been edited by traffictours: 9 Feb 2023, 15:40 |
--------------------
BMW
-
-
|
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#3206
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Pai sa continuam analogia cu telefoanele. Am avut eu un telefon cu o baterie ce a murit dupa 2 ani si maximum 500 de cilcuri de incarcare. Deci cu 150 km autonomie medie, in 75.000 km trebuie aruncata bateria masinii electrice.
Cineva sa-i spuna si amaratului din clipul pus de mine mai sus cu baterie la 88% din capacitate dupa 430.000 km. Ca i-a murit baterie de 6 pana acum si nu si-a dat seama. Longevitatea bateriilor de masini e deja dovedita, reteaua de incarcare s-a dezvoltat destul de mult in ultima vreme, la statiile cu plata bate vantul, au inceput sa apara si statii foarte rapide. Repet, cea mai mare problema a masinilor electrice ramane in continuare pretul. Sunt prea scumpe. Sigur, lumea nu prea se grabeste sa spuna asta, pentru ca ar afirma indirect ca nu-si permite una, ca e saraca. Si atunci e mai simplu si cognitiv dar si ca protectia pentru self-worth-ul, sa se convinga de faptul ca masina electrica e cah pentru ca autonomie/retea de incarcare/timp de incarcare etc etc. Ca daca ai avea bani, faci cel putin ca Dantes. Ai si termica dar si iti iei si o electrica pentru oras unde toate dezavantajele de autonomie/retea de incarcare nu exista. Si dupa 1 an de experimentat cu electrica, iti dai seama ca e atat de misto si atat de ok incat ce sa vezi, merge si pe afara cu ea, nu e dracul asa negru cu autonomie, cu reteaua si fara sa-ti dai seama, termica ramane fara baterie in batatura dupa ce 2 luni a fost nepornita. This post has been edited by cmandrei: 10 Feb 2023, 10:39 |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
vallixx |
![]()
Post
#3207
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
@clio4edc12
Repeti tu dar nu e chiar asa cum zici tu. Dezavantajul nu e numai pretul. Dezavantajele sunt multe....unele poate rezolvabile in timp, altele poate nu. Dezavantajele sunt pretul, autonomia, timpii de incarcare, reteaua inca precara a statiilor de incarcare, pretul destul de piperat al kilowattului la statiile cu plata comparativ cu pretul pietei, degradarea bateriei, pretul mare al unui swap al bateriei uzate cu una noua....etc. Astea se simt de catre utilizatori. Ar mai fi si cele care nu se simt. Poluarea destul de pronuntata produsa pentru fabricarea bateriilor, imposibilitatea totala sau partiala a reciclarii lor....etc. Sa pretindem ca unicul dezavantaj este pretul inseamna sa avem o vizine destul de ingusta. Cat despre cicluri...nu stiu daca stii, dar un ciclu inseamna sa incarci 100 de procente in baterie. Dar asta nu se refera doar la o incarcare 0-100, ci 100 procente. Adica daca azi incarci 20-80 se cheama ca ai incarcat 60 de procente. Daca maine incarci 20-60 inseamna alte 40 de procente. Tocmai ai facut un ciclu. This post has been edited by vallixx: 9 Feb 2023, 15:48 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#3208
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
Asta cu vai, am vazut eu teste pe net cu baterii care mor dupa 1000 de cicluri e ca si cum as veni si as v-as spune, am vazut eu nu stiu ce motor care a fost pus pe bancul de probe si tinut la 7000 rpm si dupa echivalentul a 50.000 km au trebuit sa-i faca segmentarea.
Ambele exemple sunt complet irelevante, pentru ca nu asta e regimul de folosire in realitate. Asa cum nici cu masina termica nu stai cu motorul in 7000 rpm non stop, la fel si la baterie, nu stai sa o folosesti doar intre 100 si 0%. Mai ales nu din greseala. In realitate, cu bateria mai degraba te invarti in zona 20-90% afisabila, deci 25-85% in capacitate reala. Adica sa incadreaza in cele 3500 de cicluri mentionate in articolul tau. Alta viata, la 300 de km autonomie medie, inseamna aproape 1 milion de km. |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
vallixx |
![]()
Post
#3209
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
In degradarea bateriei intervine si factorul timp, factorul temperatura, factorii "viteza incarcarii si cea a descarcari", etc.....repet....sa nu privim ingust.
Oare de ce Zoe avea protectie si facea limitare de performanta si de regenerare cand era bateria rece? Pai logic, pentru ca asta inseamna uzura in plus. Nu numai ciclurile conteaza....asa cum nici pretul nu este neaparat unicul argument. This post has been edited by vallixx: 9 Feb 2023, 15:53 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
clio4edc12 |
![]()
Post
#3210
|
Membru autentic Group: Members Posts: 306 Joined: 6 August 14 ![]() |
QUOTE(vallixx @ 9 Feb 2023, 15:46) Dezavantajele sunt pretul, autonomia, timpii de incarcare, reteaua inca precara a statiilor de incarcare, pretul destul de piperat al kilowattului la statiile cu plata comparativ cu pretul pietei, degradarea bateriei, pretul mare al unui swap al bateriei uzate cu una noua....etc. Astea se simt de catre utilizatori. Ar mai fi si cele care nu se simt. Poluarea destul de pronuntata produsa pentru fabricarea bateriilor, imposibilitatea totala sau partiala a reciclarii lor....etc. Astea se simt de utlizatori. Eu sunt utilizator si nu le simt, tu nu esti utilizator dar imi spui mie ce ar trebui eu sa simt. Nice. Chiar nu vezi nicio problema in asta? Ce incearca toti posesorii de electrica sa spuna voua incuiatilor, este faptul ca toate aceste dezavantaje pe care voi le presupuneti ca exista, se diminueaza semnificativ sau chiar dispar dupa ce ajungi sa folosesti o masina electrica. Dar voi nu, batman batman, nu avem masini electrice, dar facem noi niste presupuneri. Vi se tot spune ca va inselati, dar voi nu si nu, nu am nevoie sa detin o masina electrica. Noi stim deja. Si cica posesorii de electrice sunt aia agresivi. Desi pe topicul asta sunt 2-3 care povestesc ce bine e cu masina electrica si alti 20 care le spun astora 2-3 ca se inseala, nu au cum sa se bucure asa de mult de masina electrica. ![]() Am inteles, nu sunt masinile electrice de voi. Dar de ce mai postati pe topicul asta? Lasati oamenii deschisi la minte sa intre pe topic, sa puna intrebari iar posesorii de electrice sa-i lamureasca. De ce postati pe acest topic in continuu explicandu-le posesorilor de electrice ca ce simt ei e gresit? Evident, intrebarea e retorica, raspunsul e evident. In adancul vostru va doriti o masina electrica, dar nu va permiteti si atunci mai intrati un pic aici si incercati sa va convingenti de ce nu e buna o masina electrica. Repet, mai usor de acceptat decat faptul ca sunteti saraci ![]() This post has been edited by clio4edc12: 9 Feb 2023, 15:57 |
--------------------
Renault
Clio
2014
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 31st July 2025 - 11:31 |