Masini electrice, barfe, pareri , experiente personale
![]() ![]() ![]() |
Masini electrice, barfe, pareri , experiente personale
vallixx |
![]()
Post
#2551
|
||
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|||
cj98czh |
![]()
Post
#2552
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
hai ca te te dai balerin dar spargi oale ..
explica cum in traficul urban ca acolo este buba .. un benzinar cu injectie directa (cum sunt astea moderne) care consuma un pic mai mult decat un diesel de acceasi generatie .. polueaza mai mult ... sunt destule studii care arata cat si ce dau pe esapament benzinarele cu injectie directa .. dar iar te dau dupa cires si te faci ca nu vezi .. cum faci de obicei de altfel .. tu mimezi niste cunostinte sau chiar le ai ? ca eu inca nu mi-am dat seama .. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2553
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
"sunt destule studii" , argumentul suprem. Il astept si pe ala cu " e interese mari la mijloc". Intre timp, daca fac 4 km in oras dau cel odata pe recirculare ca un diesel scoate fum vizibil. Nu mi se intampla la benzinare.
<span class='edit'>14 Nov 2022, 14:08:</span> QUOTE(vallixx @ 14 Nov 2022, 14:03) Daca nu incarci plug in hibrid-ul la priza, atunci de fapt ai un hibrid. Deci n-ai PHEV si doar HEV. Diferenta e ca HEV-ul in incarci doar arzand benzina, in timp ce PHEV-ul in incarci macar intr-o masura si cu curent verde. Dar cum va putea face legea diferenta asta? Azi hibridele plug in au niste avantaje fiscale (ca evaluarea de co2 se face cu bateria plina). In curand nu o sa mai fie chiar asa. se discuta chiar si de black box, platesti functie de cat ai mers in electric si cata benzina a ars masina. This post has been edited by einstein1984: 14 Nov 2022, 14:10 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#2554
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.231 Joined: 13 October 06 ![]() |
Ai vrut sa zici CO2
![]() Ca monoxidul de carbon (CO) nu e doar poluant e chiar letal. Altfel, in privinta oxizilor de azot sunt atat de multi incat nici nu stii de unde sa incepi. Cand citesc ingrijorari legate de poluare pe topic-ul de masini electrice, asa ma pufneste rasul, parca tocmai am luat o doza de N2O, ca si asta tot oxid de azot e. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2555
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
e letal, dar daca nu stai cu masina pornita in garaj e ok. NOX insa iti cam scade durata de viata, idem cu PM sub 10 microni.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#2556
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 14 Nov 2022, 14:05) Intre timp, daca fac 4 km in oras dau cel odata pe recirculare ca un diesel scoate fum vizibil. Nu mi se intampla la benzinare. iar te dai dupa cires .. lasa vechiturile sau cele cu DPF off, probleme ... hai cu argumente la 2 masini .. repet ca te faci ca nu vezi .. benzinar injectie directa si diesel .. ambele E6 .. ambele in stare de functionare asa cum trebuie .. benzinarul consuma mai mult in oras .. diesel-ul un pic mai putin ... aici argumenteaza .. nu te face ca nu pricepi si duce discutia cum vrei tu sa iasa bine .. care polueaza mai mult .. ala ce arde mai mult carburant pt. aceeasi distanta parcursa sau celalalt ... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#2557
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Electricele, ca e topic de masini elctrice, scot 0.00 particule nocive "pa TEAVA".
Diesel E6 cu AD blue are teava luna... nu stiu despre ce fum viseaza geniul |
--------------------
.
.
.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2558
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
desigur, cand au tot ce le trebuie si fara cip tuning. Dar din pacate o mica portiune din parcul auto e euro 6....SI evident, nu toate in mintile lor, ca unii deja au anulat injectia de Adblue, ca nOX nu se vede ca fumul.
Sa mai duc aminte ca dieselgate a fost pentru ca dieselurile sunt f usor de depoluat, asa cum sustine czh? Oare de ce nu au trisat la benzinare?? Revenind on topic, Lotus eletre https://www.lotuscars.com/en-GB/eletre/#specification reincarcare de 400km de range in 20 de minute, 600km autonomie totala zic ei (ma rog, pana la). 450kW si 4X4. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
vallixx |
![]()
Post
#2559
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Poti sa ma bati si io tot nu inteleg ideea de SUV electric.
Adica marketezi emisii zero (minciuna, dar hai sa zicem), verde, Greta, pinguini si ursi polari......pe una dintre cele mai ineficiente platforme pentru autoturisme. Mare, grea, aerodinamica sub o compacta. Ok, e la moda, a luat-o lumea razna cu SUV-urile, facem SUV. Bun. Ce nu-mi place e ca zice 400 km in 20 min dar nu spune cat are bateria, ca sa putem calcula cat trebuie sa aiba statia, ca sa vedem cat din teorie putem transpune in realitate. Dupa care....bah, pana nu pun ei asterix-ul ![]() Si EQS-ul zice pe site: pana la 780 km, dar tipul ala, Andrei Verestiuc, am pus clipul cu el mai de mult, nu a scos nici 500 (Budapesta-Arad-Cluj), mergand la consum si incarcand un pic si pe drum. This post has been edited by vallixx: 16 Nov 2022, 11:01 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2560
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
DC incarca cu pana la 350kW.
aham, nu-ti place sa-ti impuna lumea sa mergi cu masina electrica, dar vrei sa le impui tu sa mearga cu sedan sau kamm back si nu cu suv ca e mai eficienta.... |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
vallixx |
![]()
Post
#2561
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Io nu impun nimic, am zic doar ca nu inteleg ideea.
Ma rog, cu un pic de matematica si niste presupuneri rezonabile....600 km, un consum de...sa zicem 18 kWh/km ar insemna o baterie de vreo 110 kWh. 400 km inseamna vreo 70-72 kWh, deci ca sa bagi 70 kWh in 20 min trebuie un CCS de macar 200 kWh. Asta daca nu cumva consumul sare de 20 ceea ce inseamna baterie de 120-130 kWh deci statie spre 250 kWh. DC-ul incarca pana la 350, asa-i, dar oare cate statii peste 200 exista? This post has been edited by vallixx: 16 Nov 2022, 11:09 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
mircea_aq |
![]()
Post
#2562
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.231 Joined: 13 October 06 ![]() |
Legiuitorul impinge electricele, desi economic si tehnologic sunt un faliment.
Producatorul auto lacom vrea sa-si maximizeze profitul. Consumatorul e deja educat, vrei dovezi, vezi Arkana. La intersectia ticalosiei cu lacomia si prostia se afla chiar suv-ul electric. Daca ii mai pui o emblema de Alpine pe capota, cu-atat mai bine. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2563
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu ma prind ce vrei sa zici cu arkana, poate poti elabora. Nu cred ca avea pana la megane e tech concurent electric si meaganeul e sensibil mai sus ca pret daca nu ma insel (si ca prestatii).
este interesant totusi cum va motivati voi alegerile cu sedanurile inntr-o tara cu drumuri impecabile si va uitatai din balon la aia cu suvurile. This post has been edited by einstein1984: 16 Nov 2022, 11:39 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#2564
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.231 Joined: 13 October 06 ![]() |
Dovada ca Arkana vinde si o face atat de bine arata limpede preferintele consumatorului. Asta inainte sa vina electrificarea peste el.
PS: Eu nu-s cu sedan-urile, dar as prefera oricand unul oricarui CUV/SUV similar This post has been edited by mircea_aq: 16 Nov 2022, 11:48 |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2565
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
cred ca tesla model 3 vinde mai bine (gen 140k fata de 40k de arkana anu trecut) dar poate ma insel. TEsla model Y a fost cea mai vanduta masina in europa in septembrie tousi....
https://cleantechnica.com/2022/11/12/tesla-...s-in-september/ ceea ce face argumentul tau.... invalid. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
vallixx |
![]()
Post
#2566
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 16 Nov 2022, 11:33) este interesant totusi cum va motivati voi alegerile cu sedanurile inntr-o tara cu drumuri impecabile si va uitatai din balon la aia cu suvurile. WTF man?!?!? Unde pana mea ma uit din balon? Nu-s cu SUV-urile, nu-mi plac, insa departe de mine sa ma uit in vreun fel la aia cu SUV. Fiecare isi ia ce vrea, treaba lui. Unii isi iau de placere, unii pentru ca asa e moda actuala, altii de nevoie.....fiecare ca aia ma-sii. Eu am zis ca nu inteleg ideea SUV-urilor electrice, pentru ca dupa mine, daca e sa mergem pe eficienta, comapcta mi se pare mai eficienta decat SUV-ul. Altfel....am avut mai multe masini, toate din clasele subcompacta si compacta si n-am avut probleme cu ele prin Romania. E drept, nu stau in camp, la curte. Acolo poate mai ai nevoie de un SUV. Eu n-am. stau in Bucuresti, la bloc....pe la tara am asfalt pana in fata portii. This post has been edited by vallixx: 16 Nov 2022, 12:05 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
mircea_aq |
![]()
Post
#2567
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.231 Joined: 13 October 06 ![]() |
Discutam de SUV-uri si de cum s-au modificat preferintele consumatorilor in ultima decada.
Iata, 49.5% din masinile noi vandute in primul semestru din 2022 sunt SUV-uri Cu sau fara electrificare asta era trend-ul de ani buni. Tu vezi vanzarile Arkanei raportate la cel mai bine vandut vehicul din toate segmentele, eu le vad din perspectvia in care reno a reusit sa-i faca pe oameni sa scoata din buzunar 30K euro pentru un Clio gonflat. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
vallixx |
![]()
Post
#2568
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Daca Reno i-a facut sa scoata 12k pentru un Spring, te miri de un "Clio gonflat"?
This post has been edited by vallixx: 16 Nov 2022, 12:30 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2569
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
peugeot 2008 e de la 25 la 35 de mii de euro, si e mai mic cu mult decat o arkana. De tavares ce sa zic atunci?Capture.JPG ( Size: 49.27k )
Number of downloads: 263
This post has been edited by einstein1984: 16 Nov 2022, 13:29 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#2570
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(vallixx @ 16 Nov 2022, 12:01) Ma rog, cu un pic de matematica si niste presupuneri rezonabile....600 km, un consum de...sa zicem 18 kWh/km ar insemna o baterie de vreo 110 kWh. 400 km inseamna vreo 70-72 kWh, deci ca sa bagi 70 kWh in 20 min trebuie un CCS de macar 200 kWh. Asta daca nu cumva consumul sare de 20 ceea ce inseamna baterie de 120-130 kWh deci statie spre 250 kWh. Consum de 18 kw/% cu suv ai probabil la maxim 100 km/h viteza constanta, caci acest consum il aveai acum 3 ani la Zoe. In regim de autostra e sensibil mai mare. Eu unu' as impune prin lege ca fiecare electrica sa vina cu un grafic de consum pana la viteza maxima, sa stie toata lumea cat consuma acea masina functie de viteza. Iar referitor la CCS de 200 kWh...ma intreb din ce sistem energetic national vom alimenta o astfel de retea daca la noi vara mai pica curentul din cauza aerelor conditionate de 1.5 kWh. Plus preocuparea asta cu "sa economisim energie"...dar nu pentru vehiculele electrice. |
--------------------
.
.
.
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#2571
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Ce de aberatii inutile....
Laurentiu vezi de rucsac si cort, poate te retinem... Nu stiu de unde le scoti. La actuala masina ai consumul defalcat? Ce bine ca nu esti tu sa impui prin lege de parca legea se face de un singur om intr-o tara democrata. Ce de struguri acrii pe aici This post has been edited by Relu11: 16 Nov 2022, 16:46 |
--------------------
.
.
.
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#2572
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Eu am pus niste intrebari; tu, in loc sa raspunzi punctual la ele, ai dat o replica in 2 peri.
Nu stiu cum e pentru tine, dar in Romania sa dai 10-20-50 de mii de euro pe o masina nu e ca si cum ai cumpara un telefon, sunt ceva bani, asa ca ar fi bine ca acei clienti sa fie informati. Asa cum la un frigider esti informat de clasa energetica, la fel, la o masina, e bine sa fii informat de cati kw are bateria si ce consum de curent are pe fiecare palier de viteza. Costa mult o astfel de hartie? Si la termica esti informat cu privire la consumul urban/extraurban/mixt. La electrice aud "pana la 500 de km", cum e la telefoane "pana la 105 ore" desi in realitate trebuie incarcate in fiecare zi. Referitor la strugurii acri, odata la cateva zile ma mai duc pe jos pe la Kaufland-ul din cartier sa-mi mai cumpar una-alta.De fiecare data, drumul meu trece pe langa prizele de incarcare (cred ca sunt vreo 7-8) pentru vehiculele electrice. De fiecare data, vad masini la incarcat acolo, eventual si proprietarii stand in masina/pe langa masina si asteptand/butonand telefoanele. Eventual mai si stau de vorba intre ei, etc. In seara asta, m-am dus din nou, cu gandul sa-mi cumpar niste struguri acri. La intoarcere, chiar suprind o bucata de discutie dintre 2 posesori de electrice (una ceva SUV Mercedes, alta ceva asiatica) din care am retinut "ai ajuns pana la munte? chiar pana la Brasov?". Nu stiu cat de acri sunt strugurii, dar in nici un caz nu ma vad cumparand o masina cu care sa ma intreb daca pot ajunge sau nu pana la Brasov fara oprire. Ma rog, o fi placerea lor sa stea in parcare pe burnita la 7-8 grade afara pana se incarca masina, in loc sa stea acasa, la televizor. This post has been edited by Laurentziu83: 16 Nov 2022, 23:09 |
--------------------
.
.
.
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#2573
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Fugi repede si tare ca aberezi in continuare.
Te-am intrebat clar la masina actuala ai consumul defalcat pe viteze? la 5km/h la 100 km/h la 130 km/h si la viteza maxima? Raspund tot eu NU deci ai pretentii aberante. Consumul se face in sitem WLTP, iar WLTP este defalcat individual de fiecare cum a fost calculat la electrice, ceea ce la masinile terminice eu nu am vazut. Deci... Nu comentez ce ai auzit tu in parcare, au facut si cu ICE pana prostului pe la Sinaia in aglomeratie destui, asta inseamna ca avea rezervorul mic. Par niste povesti pescaresti. Am ajuns pana la Sibiu cu un "plin" 64 kwh are bateria si mai aveam 18% spor la calculat. Si ca sa iti raspund la intrebari poate mai inveti ceva, desi slabe sperante, te dai rotund in toate domeniile din ce observ (specialist in de toate, economie, credite, taxe, masini... daca ma uit un pic mai gasesc) Un SUV consuma 25kwh la 100kmh garantat vorbim de o masina mare, E-tech consuma 18kwh la 100 kmh. Consumul la viteza il stie toata lumea care se intereseaza, este suficient sa vrei asta, naivi care cred ca o electrica consuma 9kwh% la 130 o sa gasesti doar in randul celor care cred ca o masina pe benzina consuma 4% la 130. CCS nu de 200 kw, o sa fie curand ci de 350kw din sistemul actual de energie, iarasi nu ai cum sa intelegi fenomenul ca nu esti inginer electrician, lasa-i pe altii specializati sa-si bata capul. Ma mir ca nu ne facem griji cum au reusit sa apara benzinarii pe autostrada, oare acum 10 ani pe autostrada spre constanta cand nu erau benzinarii iti faceai griji? Si o ultima chestie nu a zis nimeni sa facem economie de energie, cine face o face stric pentru a nu plati mult. Actualmente Romania EXPORTA energie, VINDE daca intelegi sensul cuvantului. Evident ca statul are interes sa o vanda afara mai scump decat este plafonata in consumul intern ... |
--------------------
.
.
.
|
|
Habba |
![]()
Post
#2574
|
![]() Vizionar Group: Members Posts: 574 Joined: 24 January 17 ![]() |
Romaia vinde când bate vântul tare, și în weekend.
Altfel cumpără. Pe bilanț general nu ne acoperim consumul din producție proprie, avem nevoie și de importuri. În cazuri particulare, cum am menționat mai sus avem excedent, însă nu ne ajută prea mult. În plus problema se pune pe rețeaua de distribuție, mai exact pe infrastructura din orașe în general. Unde e dezastru, nu există posibilitatea reală de a împaienjenii cu stații de încărcare suficiente. În câmp, lângă magistrale, no problem. Ce facem insa cu cartierele de zeci de mii de oameni și mașini? Cum și unde le dam si lor acces la posibilitatea de incarcare a minim 25% din parcul auto? Nimeni nu are soluții și pe buna dreptate. This post has been edited by Habba: 16 Nov 2022, 23:52 |
--------------------
ex Dacia
Logan
2005, Laureate 1.4mpi-K7J Drugs are bad, mkay?
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#2575
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Habba o sa fie solutii asa cum au fost si in alte tari, repet lasati specialistii sa-si bata capul.
Romania importa ca asa si-a asumat printre altele nu mai puneti botul la vrajeala ieftina, in urma cu 2 ani Romania producea pe varfuri 10k de MWh. Se va rezolva si cu reactor 3 si 4 plus fotovoltaice ... https://www.nuclearelectrica.ro/activitati-...itatile-3-si-4/ https://www.zf.ro/companii/energie/romania-...este-1-21286753 Chiar acum daca te uiti soldul este pe MINUS adica din total exportam https://www.transelectrica.ro/widget/web/te...areHartaportlet Totusi este o criza de motorina nu vad pe nimeni sa-si faca griji ca nu are ce pune in rezervoare, OPEC abia ce a miscsorat productia de petrol. OPEC This post has been edited by Relu11: 17 Nov 2022, 00:16 |
--------------------
.
.
.
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#2576
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.231 Joined: 13 October 06 ![]() |
Solutii sunt, intrebarea e cat dureaza sa fie implementate, ori aici vorbim de la ani la zeci de ani.
Romania si-a asumat sa inchida termocentralele inainte de termenul dat de UE si fara a avea la indemana o sursa alternativa de energie, de-aia din exportator net ne-am transformat in consumator net. Reactoarele 1 si 2 isi epuizeaza durata de viata, asa ca da, vom depune eforturi extraordinare sa construim 3 & 4 ca sa putem opri 1 & 2 pentru retehnologizare. Nu vedem Cernavoda cu 4 reactoare functionale mai devreme de 2032. Ideea ta de a compensa lipsa unui reactor nuclear cu fotovoltaice e cel putin nastrusnica. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
Habba |
![]()
Post
#2577
|
![]() Vizionar Group: Members Posts: 574 Joined: 24 January 17 ![]() |
De acord 100%.
@Relu, Nu cred ca OSA fie capabili ai noștri guvernanți de aplicat soluții la nivelul rețelelor de distribuție energie din orașe, astfel încât sa putem vorbi într-un timp rezonabil de acces decent pentru minim 25% din parcul auto actual la stații de încărcare. Ai văzut efectul Dacia Șpring pe stațiile existente, realizezi ce vorbești. Dacă stai la casa, da, datele problemei devin ușor altele, însă pentru orașe, cartiere, blocuri, ma îndoiesc sa avem soluții care sa tina pasul. De aia zic, punem căruța înaintea cailor cu electricele acum. N-avem infrastructura în orașe și nici n-avem cum sa facem într-un viitor rezonabil, da' o ardem aiurea pe cazuri particulare și ne facem proiecții bazându-ne pe statul român și capacitatea lui. Pe bune? Chiar n-am învățat nimic din 30 de ani de lipsă de investiții în infrastructura critică și avem acum așteptări pentru rețele de încărcare accesibile tuturor în timp și ritm rezonabil? ![]() Cu motorina va fi OK, e o chestiune de capacitate de rafinare momentan (din cauza Rusiei în principal) care se poate rezolva, nu de lipsa de titei. Pentru reactoarele 3 și 4 abia ce s-a semnat memorandum de finanțare, deci nimic concret. Pana la construcția efectivă și întrarea în producție de energie, avem nevoie de vreo 10 ani. This post has been edited by Habba: 17 Nov 2022, 07:42 |
--------------------
ex Dacia
Logan
2005, Laureate 1.4mpi-K7J Drugs are bad, mkay?
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#2578
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(Relu11 @ 17 Nov 2022, 00:31) Fugi repede si tare ca aberezi in continuare. Te-am intrebat clar la masina actuala ai consumul defalcat pe viteze? la 5km/h la 100 km/h la 130 km/h si la viteza maxima? Raspund tot eu NU deci ai pretentii aberante. Consumul se face in sitem WLTP, iar WLTP este defalcat individual de fiecare cum a fost calculat la electrice, ceea ce la masinile terminice eu nu am vazut. Deci... Nu comentez ce ai auzit tu in parcare, au facut si cu ICE pana prostului pe la Sinaia in aglomeratie destui, asta inseamna ca avea rezervorul mic. Par niste povesti pescaresti. Am ajuns pana la Sibiu cu un "plin" 64 kwh are bateria si mai aveam 18% spor la calculat. Si ca sa iti raspund la intrebari poate mai inveti ceva, desi slabe sperante, te dai rotund in toate domeniile din ce observ (specialist in de toate, economie, credite, taxe, masini... daca ma uit un pic mai gasesc) Un SUV consuma 25kwh la 100kmh garantat vorbim de o masina mare, E-tech consuma 18kwh la 100 kmh. Consumul la viteza il stie toata lumea care se intereseaza, este suficient sa vrei asta, naivi care cred ca o electrica consuma 9kwh% la 130 o sa gasesti doar in randul celor care cred ca o masina pe benzina consuma 4% la 130. CCS nu de 200 kw, o sa fie curand ci de 350kw din sistemul actual de energie, iarasi nu ai cum sa intelegi fenomenul ca nu esti inginer electrician, lasa-i pe altii specializati sa-si bata capul. Ma mir ca nu ne facem griji cum au reusit sa apara benzinarii pe autostrada, oare acum 10 ani pe autostrada spre constanta cand nu erau benzinarii iti faceai griji? Si o ultima chestie nu a zis nimeni sa facem economie de energie, cine face o face stric pentru a nu plati mult. Actualmente Romania EXPORTA energie, VINDE daca intelegi sensul cuvantului. Evident ca statul are interes sa o vanda afara mai scump decat este plafonata in consumul intern ... In primul rand vorbeste civilizat, ca nu esti la tac-tu pe ogor, ci pe un forum public. Nu iti convine asta, poti sa te duci in alta parte. L-am linistit pe altcineva pe aici, vrei sa fii urmatorul? Apoi, la termice aveai inainte consum la 90 km/h si la 120 km/h. Nu ar fi greu sa faci asta din nou, pe producator nu il costa nimic, el are oricum datele astea de cand a testat masina. Consumurile WLTP sunt oricum chineza pentru 90% dintre oameni, nimeni nu va merge cu masina strict dupa WLTP, de regula ori mergi in oras, ori mergi in afara. Daca mergi mixt (lucrezi pe firma), iti faci programul in asa fel incat sa incluzi si incarcarea in program. La drum lung...mai greu, am mai discutat pe aici, nu revin. Nu stiu cum ai ajuns tu la Sibiu cu 18%, stiu insa ca in week-end pe A1 se merge cu 90 la ora pe B1 si cu 160 pe B2. Nu stiu ce masina ai condus tu, stiu ca Zoe era limitat la 140 cand l-am condus (probabil sa nu intre bateria in scurtcircuit daca mai crestea viteza). Poate i-au crescut viteza, nu stiu, cert e ca nu am vazut electrica cu 200 km/h. CCS de 200 sau 350 de kw chiar nu inteleg din ce sistem de energie vei alimenta, nu ca nu-s inginer energetician, ci pentru ca stiu ca se insumeaza kilowatii, daca ai 5 astfel de statii (sa zicem de 200) intr-un loc si lucreaza toate 5, ai un consum de 1 Mwh. Portile de Fier I au o putere instalata de 1.166,4 MW. Deci rezulta ca Portile de Fier 1 produc cat pentru o statie CCS cu 5 borne. Iti cam trebuie macar 40 de statii CCS cu 5 borne, cate una pe fiecare judet. La Cernavoda, ai 2 reactoare de cate 706 MW fiecare, care la momentul actual asigura 20% din necesarul national (la momentul redactarii articolului de pe wikipediawikipedia). Deci 1.412 MW produce Cernavoda, suficient cat sa alimenteze 7 borne CCS. Rezulta de aici ca Romania poate produce zilnic cam 7 MW. Daca ma uit pe Sistemul Energetic, vad ca productia zilnica de curent este undeva la 6.4-6.6 MW, consumul undeva la 7.5 MW, diferenta se importa, rareori vad zone cu minus la sold. Cand ziceai ca exporta? Din ce zici ca vei alimenta toate bornele CCS ce vor impanzi Romania? |
--------------------
.
.
.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#2579
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.388 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2580
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.734 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Laurentziu83 @ 17 Nov 2022, 08:56) Nu stiu cum ai ajuns tu la Sibiu cu 18%, stiu insa ca in week-end pe A1 se merge cu 90 la ora pe B1 si cu 160 pe B2. Nu stiu ce masina ai condus tu, stiu ca Zoe era limitat la 140 cand l-am condus (probabil sa nu intre bateria in scurtcircuit daca mai crestea viteza). Poate i-au crescut viteza, nu stiu, cert e ca nu am vazut electrica cu 200 km/h. a zis 64kW plinul, zoe nu are bateria asa mare. Teslele trec lejer de 200. SI nu intra bateria in scurt ca e mai desteapta ca tine, dar daca e motor cu rotor bobinat (nu ca ai stii ce e ala) turatia e o problema Consumurile WLTP sunt oricum chineza pentru 90% dintre oameni, nimeni nu va merge cu masina strict dupa WLTP, de regula ori mergi in oras, ori mergi in afara. Daca mergi mixt (lucrezi pe firma), iti faci programul in asa fel incat sa incluzi si incarcarea in program. La drum lung...mai greu, am mai discutat pe aici, nu revin. [B]la tine aritmetica si ordinele de marime sunt chineza, WLTP deja e mai rau, cu consum urban si extraurban" Din ce zici ca vei alimenta toate bornele CCS ce vor impanzi Romania? <span class='edit'>17 Nov 2022, 09:24:</span> QUOTE(Laurentziu83 @ 17 Nov 2022, 08:56) CCS de 200 sau 350 de kw chiar nu inteleg din ce sistem de energie vei alimenta, nu ca nu-s inginer energetician, ci pentru ca stiu ca se insumeaza kilowatii, daca ai 5 astfel de statii (sa zicem de 200) intr-un loc si lucreaza toate 5, ai un consum de 1 Mwh. Portile de Fier I au o putere instalata de 1.166,4 MW. Deci rezulta ca Portile de Fier 1 produc cat pentru o statie CCS cu 5 borne. Iti cam trebuie macar 40 de statii CCS cu 5 borne, cate una pe fiecare judet. La Cernavoda, ai 2 reactoare de cate 706 MW fiecare, care la momentul actual asigura 20% din necesarul national (la momentul redactarii articolului de pe wikipediawikipedia). Deci 1.412 MW produce Cernavoda, suficient cat sa alimenteze 7 borne CCS. Rezulta de aici ca Romania poate produce zilnic cam 7 MW. Daca ma uit pe Sistemul Energetic, vad ca productia zilnica de curent este undeva la 6.4-6.6 MW, consumul undeva la 7.5 MW, diferenta se importa, rareori vad zone cu minus la sold. Cand ziceai ca exporta? Din ce zici ca vei alimenta toate bornele CCS ce vor impanzi Romania? ![]() ![]() ![]() ![]() daca 5 borne CCS folosesc 1MW, portile de fier, la 1664MW reprezinta suficenta energie pentru 8320 de statii CCS, punctul ala de la 1.664 e separator de mii nu virgula. Tu ai idee ce sunt miile de megawati? Sau GigaWati? O turbina eoliana e 1 MW, deci 5 statii. Asa slabe sunt liceele la galati? Sau ai luat BACul cu o damigeana de vin? This post has been edited by einstein1984: 17 Nov 2022, 09:33 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd August 2025 - 21:43 |