Masini electrice, barfe, pareri , experiente personale
![]() ![]() ![]() |
Masini electrice, barfe, pareri , experiente personale
Relu11 |
![]()
Post
#2311
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
.
.
.
|
|||
AndreiMR |
![]()
Post
#2312
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(vallixx @ 5 Oct 2022, 11:09) Eu la asta sper sa se ajunga. Si in momentul ala n-as mai fi reticent la electrica nici pe partea de interurban. Daca se va ajunge sa mergi normal, fara sa-ti dresezi stilul de condus, sa ai o autonomie de macar 500 km in aceste conditii....si incarcarea sa iti ia 10-15...maxim 20 min, pentru mine ar fi ok. Si nu cred ca este un deziderat exagerat si nici nu cred ca este prea departe in viitor, sper. Mașinile deja sunt aproape de performanța asta...Ioniq 5 și Kia EV6 au autonomie reală de peste 400 de km la mers normal, și platforma tehnica le permite încărcare foarte rapidă. Le-am dat exemplu fiindcă sunt (relativ) accesibile, nu sunt la preț de Porsche Taycan. Dpmdv astea și Tesla sunt singurele electrice cu care ai putea înlocui total o termică fără compromisuri prea mari. deocamdată numărul stațiilor de încărcare de 300 de kw, de care pot profita Hyundai sau Kia este mic...cred că sunt vreo 3 în România deci degeaba mașina se poate incarca cu 200 dacă 90% din stații sunt de 50. Probabil că în câțiva ani se vor înmulți și cele foarte rapide dar un lucru este sigur...nu se va întâmpla foarte rapid aceasta tranziție fiindcă este pur și simplu imposibil să alimentezi un parc auto de câteva milioane de mașini de la astfel de stații. Early adopters sunt în mare majoritate cei care au posibilitatea de a incarca acasă și/sau la muncă și e logic așa, altfel mașina electrică nu are niciun argument economic la 2.5 lei pe kw la stații DC. Cei care stau la bloc și nu au la îndemână stație de încărcare vor rămâne mult și bine pe termice și după 2035. This post has been edited by AndreiMR: 5 Oct 2022, 10:31 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2313
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.775 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
am pus mai devreme cu un video ca nu e nevoie sa alimenteze toata lumea tot timpul la 220kW sau peste. Deci problema e falsa.
pentru cei care satu la bloc exista solutii ca asta de mai jos. https://unboxed.co/our-work/chargy/ pe de alta parte, jumate din parcul auto national are peste 15 ani. CE EVuri puteai cumpara atunci? deci peste abia 20 de ani os a avem si noi un nr semnificativ de EVuri in parcul national, pana atunci e timp sid e infrastructura. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#2314
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
AndreiMR
![]() einstein1984 corect doar ca pe niste rute de tranzit, autostrazi (alea care nu le avem) daca ar fi statii de >100kw ar fi perfect. In plus de la 30 min in sus sa platesti dublu pe kwh ca sa fortezi posesorul sa nu stea pana la 100%. Politica asta cu platit in plus de la minutul 31 o are MOL de exemplu |
--------------------
.
.
.
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#2315
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Cine poate alimenta acasă sau la muncă poate alimenta la wallbox de 7,4 kw fără probleme, sau de 11 dacă are BMW IX sau EqS cu baterii de 100 de kwh. Dar ăștia nu sunt majoritatea...majoritatea vor merge la stațiile de încărcare cum merg astăzi la benzinărie fiindcă niciodată nu vor fi suficiente prize pentru toate mașinile dintr-o parcare. În plus, pe rețeaua de autostrăzi e obligatoriu să ai stații foarte rapide că nu sta nimeni două ore cu mașina în priză pe marginea autostrăzii și teoretic și numărul de mașini care ar incarca aici e măricel deci vrei să elibereze cât mai repede stația.
|
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
Relu11 |
![]()
Post
#2316
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Eu incarc acasa cu 11kw si nu am nici BMW si nici EQS, nu doar astea incarca cu 11kw
|
--------------------
.
.
.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2317
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.775 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
zoe incarca si cu mai mult pe AC
![]() |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#2318
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Spuneam de ele pentru ca au bateria mare și la 7 kw nu o încarci total peste noapte...la 11 da. Altfel am văzut că nu toți au încărcare AC la mai mult de 11 kw ceea ce mi se pare cam nasol...bănuiesc că stațiile cu bani AC sunt mult mai libere și ar fi o varianta decentă dacă mașina poate incarca cu 20 în loc de 10. Chiar dacă puterea aia de încărcare e teoretică...din ce am văzut în toate testele nicio mașină nu se încarcă cu maximul ăla decât pentru extrem de puțin timp, apoi scade drastic viteza cu care trage curent din rețea chiar și până să ajungă la 80% bateria
This post has been edited by AndreiMR: 5 Oct 2022, 11:21 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
vallixx |
![]()
Post
#2319
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
GBX |
![]()
Post
#2320
|
Membru autentic Group: Members Posts: 621 Joined: 26 May 13 From: aproape de Cluj ![]() |
Tot politica aia idioată de închiriere baterie o au?
|
--------------------
ex. Dacia/ Renault
1300/ 19 Europa
- 5-MS-8258
1972/ 1997
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#2321
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Nu, în schimb au făcut o țigănie fără margini legată de puterea de încărcare a lui Megane electric, cu 3 variante posibile pentru încărcare. Dacă vrei să ai posibilitatea sa încarci eficient la stații rapide trebuie neapărat să iei bateria mare și să plătești și extra pentru încărcător. Dacă iei varianta cu baterie și motor mic ai doar încărcare AC la maxim 7.4 kw sau opțional maxim 22 kw, dar fără DC. Încărcare la mai mult de 7 kw AC e optional și la bateria mare dar măcar ai în standard încărcare DC
|
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
Relu11 |
![]()
Post
#2322
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
@AndreiMR
Puterea de incarcare pe AC, la mine, este liniara 11kwh pana la 99%(10.4 - 10.7 merge statia mea si da e de statie ca am probat la statie publica si merge cu 11 in cap). Puterea de incarcare pe DC este 10% - 76% max 77kw (daca suporta statia) pe la cele de 50 merge cu 45-49 am vazut max apoi scade in 35kw pana la 80% iar apoi scade in 23-24 pana la 93% de unde incepe sa reduca in 20, 17, 14, 11, ca pe la 99% sa ajunga la 2kw. Mie mizerie mi se pare ca pe Spring au pus CCS in loc sa puna AC22, in conditiile in care inteleg ca trage maxim cu 30kw pentru circa 10 min. |
--------------------
.
.
.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#2323
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.775 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
baterie fara management termic si pret redus. E suficient de mica sa se incarce repede si asa.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
- negru pe alb
masina
|
|
vallixx |
![]()
Post
#2324
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Era misto un 22kW AC in loc de maximumul de 7.4 kW.
La statiile publice cu plata, AC-ul parca e mai ieftin decat DC-ul....si pentru o masina de buget avea sens un AC mai rapid. Oare crestea mult pretul masinii? CCS-ul oricum din cate stiu e optiune.... This post has been edited by vallixx: 5 Oct 2022, 15:19 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
Relu11 |
![]()
Post
#2325
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
M-am uitat un pic pe brosura de prezentare si... este bataie de joc.
CCS este optional (30kw zic ei) si se incarca pana la 80% in 56 min ... wtf AC22kw sau macar AC11kw nu cred ca era mai scump ca CCS dar era mai benefic la o masina ce se doreste de oras. |
--------------------
.
.
.
|
|
vallixx |
![]()
Post
#2326
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Era posibil ca bateria sau electronica sa fie mai scumpa daca nu ar fi fost limitat AC-ul la 7.4 kW.
This post has been edited by vallixx: 5 Oct 2022, 15:41 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
leolache |
![]()
Post
#2327
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 225 Joined: 15 November 13 ![]() |
QUOTE(AndreiMR @ 5 Oct 2022, 11:38) Nu, în schimb au făcut o țigănie fără margini legată de puterea de încărcare a lui Megane electric, cu 3 variante posibile pentru încărcare. Dacă vrei să ai posibilitatea sa încarci eficient la stații rapide trebuie neapărat să iei bateria mare și să plătești și extra pentru încărcător. Dacă iei varianta cu baterie și motor mic ai doar încărcare AC la maxim 7.4 kw sau opțional maxim 22 kw, dar fără DC. Încărcare la mai mult de 7 kw AC e optional și la bateria mare dar măcar ai în standard încărcare DC În plus, mai nou, dacă vrei să ai și posibilitatea încărcării AC la 22 kW (ceea ce ei numesc ”Optimum Charge”) ești obligat să cumperi echiparea superioară Iconic, deși până acum o lună aveai varianta asta și la versiunea intermediară Techno. E drept că era o opțiune de cca 1,500 EUR, dar măcar o puteai avea. This post has been edited by leolache: 6 Oct 2022, 07:19 |
--------------------
Ford / BMW
Focus / X3
2024 / 2020 ex Renault Megane etech EV60 2022 & GT 1.6 TCe 2017
ex BMW 420i F33 2016 ex Honda Civic 1.5T 2019 ex Laguna 2.0 dCi GT 2011 & 2008 & 2.0T 2006 |
|
vallixx |
![]()
Post
#2328
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
https://www.youtube.com/watch?v=Z38iCKwP134
Ca tot vorbiti de Megane, nenea asta a facut un test de mers pe autostrada 130 constant. A mers 238 km si mai avea 11% adica inca 38 km pana la gol, deci un potential de 272 km. Initial am zis ca pentru mers constant in regim de autostrada, sa scoti un pic sub 300 e decent. Nu bine, dar macar decent. Asta pana cand am realizat ca daca merg cu macar inca o persoana in masina, bagaje si AC (el a mers singur, fara bagaje si fara AC), s-ar putea sa nu prea ajung din Bucuresti pana la mare. Sau chiar de ajung, e cam pe fix...ceea ce inseamna ca de pe la Fetesti...Cernavoda....o sa cam stau cu bucile stranse sau o sa fiu nevoit sa incep sa merg "la consum". Si evident ca am comparat cu Meganul meu, cu care la acelasi mers constant cu 130 pot sa ma duc si sa ma si intorc cu un plin de zeama de dinozauri. Si i-ar m-au apucat toti dracii pe electrice. ![]() ![]() Nu aveam pretentia sa pot sa ma si intorc cu EV-ul, dar macar sa ajung acolo fara sa stau cu ochii lipiti de indicatorul de baterie incercand sa calculez daca sa incep sa fac hypermiling sau nu. Oare Tesla 3 LR o performa mai bine in conditii similare? Ramane etalonul? @Speedman? This post has been edited by vallixx: 6 Oct 2022, 09:19 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
AndreiMR |
![]()
Post
#2329
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Teoretic un sedan foarte aerodinamic performeaza mai bine decât un crossover precum megane. Hyundai au anunțat că noul Ioniq 6 sare de 600 de km autonomie în cea mai eficienta varianta. Dar arată așa:
A678A5A7_8FC7_4D8B_95CA_6C40D6A63A16.png ( Size: 70.59k ) Number of downloads: 189 Și EqS sau EqE arată tot ciudatel din motive de aerodinamica...și au autonomie mare deși nu sunt deosebit de eficiente din cauza greutății mari |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
vallixx |
![]()
Post
#2330
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(AndreiMR @ 6 Oct 2022, 09:48) Asta este fix rahatul de marketing pe care eu nu-l inghit. Nu mai intereseaza "cea mai eficienta varianta", adica conditii aproape ideale pe care nu te poti baza in realitate. La Reno pe site zice ca Megane Iconic in ciclu WLTP mixt - 450 km. Nenea ala n-a scos nici 300, intr-adevar, nu i-a facut in ciclu mixt. Dar sunt o "fcuking" treime.....adica 300 dn 450 inseamna 33% din km promisi.....pierduti in eter. Prea mult. Andrei Verestiuc n-a scos nici 500 din cei 600+ km promisi de Mercedes EQS. In conditiile in care a fost nevoit sa gaca hypermiling. Cu Mercedes EQS de 180k euro stau sa fac hypermiling...... Asa si cu Ioniq 6 (Ioniq 5 imi place mult)....probabil nici vorba de cei 600km si sigur va fi la un pret de as cumpara benzina sa-mi pun si in cap. Oricum producatorii auto au mintit la consumul de carburant de cand ii stiu, n-am nicio indoiala ca n-ar fi la fel si la consumul elecric, ba poate chiar mai mult aici, ca tot e lobby-ul agresiv sa "salvam planeta". This post has been edited by vallixx: 6 Oct 2022, 11:46 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
Relu11 |
![]()
Post
#2331
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Vali, WLTP trebuie citit ce inseamna...de ex la mine wltp inseamna 30% autostrada si 70% urban.
Cauta si la Megane sa vezi ce inseamna sau la Spring. |
--------------------
.
.
.
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#2332
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Mă refeream la echipare și combinația motor baterie...cu jantele mici bateria mare și un singur motor ei zic 600. Probabil că în utilizare absolut normală ajungi la 450, poate mai mult fără autostrada. Probabil că la 130 de km/h ai măcar 300 de km autonomie...acum sincer dacă ai avea unde sa o încarci în 10 minute e chiar foarte ok. După 3 ore de condus o pauză de 10-15 minute mi se pare un scenariu perfect normal, și cu termica după 3-4 ore tot oprești la un pipi, la un sandwich. Deci mașinile electrice în curând vor putea face fata la drumuri lungi cu minima întârziere față de termică...mai rămâne de făcut infrastructura de încărcare.
Apropo de drumuri lungi...cei de la autocritica.ro tocmai ce au terminat plimbarea anuala cu electrice prin România. Au acolo datele de autonomie, costuri etc pentru mașinile din turul de anul acesta |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
vallixx |
![]()
Post
#2333
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Relu11 @ 6 Oct 2022, 12:00) Vali, WLTP trebuie citit ce inseamna...de ex la mine wltp inseamna 30% autostrada si 70% urban. Cauta si la Megane sa vezi ce inseamna sau la Spring. Da, stiu ca WLTP si full autostrada sunt chestii diferite, nu ma asteptam sa scoata in regim de autostrada numarul de km WLTP, asta clar. Dar tot mi se pare mult sa ai cu 33% mai putin din autonomia declarata. Ce inseamna insa WLTP la Megane nu stiu, nu am gasit informati pe site dar nici nu am stat sa sap prea mult dupa ele, ceea ce ma face sa cred ca sunt genul la de informatii care sa fie greu de gasit, deci vreo alta haleala de marketing. |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
Relu11 |
![]()
Post
#2334
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
@AndreiMR
![]() Vali uite pe aici ceva de luat in seama: https://www.autocritica.ro/rocharge-2022/ro...022-zilele-4-5/ |
--------------------
.
.
.
|
|
dandobre |
![]()
Post
#2335
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.284 Joined: 3 August 12 From: Ilfov ![]() |
Pe Megane, de fapt pe orice electrica, as vedea mai atractiva o varianta cu un motor de 110-130cp cu autonomie suplimentara fata de varianta de 220cp si un pret mai mic ca target de masina de familie...
|
--------------------
Ford-Suzuki-Hyundai
Focus 3 combi-SxCross-Kona Electric
2016, 2018, 2025
|
|
aqua |
![]()
Post
#2336
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.251 Joined: 24 February 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
ex. megane dci,
ex. Sportage GDI
2017 Sportage 2020 AWD T-GDI
|
|
vallixx |
![]()
Post
#2337
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.565 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dandobre @ 6 Oct 2022, 13:05) Pe Megane, de fapt pe orice electrica, as vedea mai atractiva o varianta cu un motor de 110-130cp cu autonomie suplimentara fata de varianta de 220cp si un pret mai mic ca target de masina de familie... Pe Megane exista si varianta de 130 CP dar nu creste autonomia ci scade cu vreo 100km. pentru ca la varianta de 130CP bateria nu mai e de 60kWh ci de 40kWh. Si "bonus", la varianta aia n-ai incarcare rapida, maxim AC 7.4kW, timp total 4 ore si 45 min. QUOTE(Relu11 @ 6 Oct 2022, 12:59) Vali uite pe aici ceva de luat in seama: https://www.autocritica.ro/rocharge-2022/ro...022-zilele-4-5/ Da, da, mersi frumos, a zis si Andrei mai sus. Mai uit un pic mai pe seara ca e mult de citit si trebuie sa fiu atent. Cautand insa ce inseamna WLTP la Megane dau peste urmatorul paragraf: Atunci când vă planificați călătoria, autonomia și încărcarea sunt două criterii principale de care trebuie să țineți cont. Adaptează acești factori în funcție de călătoriile tale. De exemplu, pe o călătorie de 500 km pe autostradă, se pot parcurge 300 km, iar apoi restul de 200 km după o reîncărcare rapidă de aproximativ 30 de minute. Adică un timp total foarte apropiat de cel al unui vehicul termic echivalent. Ceea ce contine 2 minciuni. Una directa (facuta din prostie) si una prin omisiune. Cea directa este ca nu poti face 300 km in regim de autostrada. Si zic din prostie pentru ca in loc sa imparta 500 km in 2 buc de 250, realizabile....ei pun 300 (nerealizabil) + 200 (realizabil). Cea prin omisiune este ca cele 30 min de incarcare sunt 30 min numai daca statia este DC de 130kW, altfel prin parti 30 minute. La o statie AC de 22kW cele 30 min nute sunt 2 ore juma'. Dar ei omit sa spuna asta pentru ca altfel cum puteau ei sa mai manance rahatul de la final: "Adică un timp total foarte apropiat de cel al unui vehicul termic echivalent." ![]() Ia zi zãu cu limba scoasa! This post has been edited by vallixx: 6 Oct 2022, 13:27 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#2338
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
QUOTE(vallixx @ 6 Oct 2022, 09:59) Eu cam am, altfel nu vad sensul sa schimb masina actuala cu alta ce imi ofera mai putine satisfactii. Ca nu vreau sa stiu ce coada e pe la prizele de incarcare din zona Constanta-Mamaia in week-end, cand toata lumea ar trebui sa-si faca plinul sa ajunga inapoi acasa. Inca noi vorbim de Bucuresti, dar sunt destui oameni si de pe la Craiova, Bacau, etc care se duc la mare in week-end. QUOTE(AndreiMR @ 6 Oct 2022, 13:01) Iar la infrastructura sunt curios daca a calculat cineva cam de cati terawatti ar fi nevoie daca ai inlocui macar 30% din parcul de termice al Romaniei cu electrice si cam cum i-ai produce. Ori nuclearele cica-s poluante... |
--------------------
.
.
.
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#2339
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Legat de povestea de pe site-ul autocritica.ro...luați ce e acolo cu mici rezerve fiindcă întâmplător urmăresc pe unele dintre persoanele care au participat la acest tur și pe paginile lor de social media personale și acolo au menționat niște...întâmplări...care pe autocritica.ro nu sunt menționate. Cum ar fi că de la București la Brașov au ajuns cu Lexus ul cu autonomie la limita limitei asta deși au mers cat se poate de încet și economic, sau cum au dat peste stații defecte sau care s-au blocat, sau aglomerate. In mod probabil voit detaliile astea nu sunt menționate...dar știu prea bine cum funcționează presa auto românească așa că nu mai este surprinzătoare omisiunea defectelor. Și contează fiindcă dacă ajungi cu 3% din baterie la o stație defecta iar alta în apropiere nu găsești, eventual și noaptea, ai cam încurcat-o
Însă, urmărind fiecare ediție a acestui tur, un lucru este clar...față de edițiile trecute se vede îmbunătățirea și în ce privește mașinile și stațiile de încărcare. Acum destul de multe mașini din caravana nu aveau neapărat nevoie de încărcare zilnică...iar șoferii nu au mai trebuit să se scoale noaptea să ducă la încărcat cate o mașină la una din cele maxim 2-3 stații dintr-un oraș. În edițiile precedente cam asta se întâmpla...acum variante cu bani sau la cazare au găsit foarte ușor (când mergeau stațiile). Ce mi s-a părut foarte interesant e că în ceea ce privește mașinile, BMW fie oferă chilipirul secolului prin acel i4 M50, fie ceilalți au pus niște prețuri nesimțite doar pentru ca se poate. Altfel nu îmi explic cum o mașină de peste 500 de cai putere cu dotări standard cât cuprinde și produsă de un constructor premium recunoscut pentru prețurile mari poate sa fie cam la aceiași bani cu mașini mult mai slabe de la producători generaliști. Și asta fără să aibă probleme de eficienta sau dezavantaje majore aduse de platforma convențională adaptată. A consumat puțin (raportat la putere și masă), spațiul e ca la Seria 4, se încarcă suficient de repede...sincer în momentul asta mi se pare cea mai bună oferă de pe piață...pentru cine are măcar 60k euro pentru o electrică This post has been edited by AndreiMR: 6 Oct 2022, 14:00 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
dandobre |
![]()
Post
#2340
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.284 Joined: 3 August 12 From: Ilfov ![]() |
QUOTE(vallixx @ 6 Oct 2022, 13:11) Pe Megane exista si varianta de 130 CP dar nu creste autonomia ci scade cu vreo 100km. pentru ca la varianta de 130CP bateria nu mai e de 60kWh ci de 40kWh. Si "bonus", la varianta aia n-ai incarcare rapida, maxim AC 7.4kW, timp total 4 ore si 45 min. Ma gandeam la un trade intre putere si autonomie, asa n-am facut nimic... |
--------------------
Ford-Suzuki-Hyundai
Focus 3 combi-SxCross-Kona Electric
2016, 2018, 2025
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th August 2025 - 17:39 |