Climatizare, Căldura nu prea ajunge la la locurile din spate
![]() ![]() ![]() |
Climatizare, Căldura nu prea ajunge la la locurile din spate
bgdrenault |
![]()
Post
#31
|
||
![]() bgd Group: Members Posts: 3.515 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
|
||
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
2019 Intens
- XXX
|
|||
cj98czh |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(bgdrenault @ 26 Dec 2021, 22:12) Tu vezi, ca la clasa de care vorbesti, poate ai si termoplonjoare. E alta treaba Plus ca dupa cum spui, dai cheie s ti bei cafeaua, deci isi face numarul altfel, adica aer cald impins in mod constant pe un geam la temperatura constanta. Eu dau cheie , curat si plec, in vant si frig altfel se comporta, ca efect de dezghetare si dezaburire, etc. A se vedea ca acest PTC este foarte eficient daca stai pe loc mai mult timp, ok. daca nu sunt geamurile inghetate, cheie si am plecat, daca sunt usor spray si am plecat, daca sunt tare ... atunci vine cheie si cafeaua ... si are si termoplonjoane dar oricum motorului ii ia 15 min. minim sa ajunga la temp. de functionare ... deci este incacalzire electrica, pusa unde trebuie incat sa incaleazeascs habitaclu rapid ... despre asta este vb. ... o solutie facuta cu cap si gandita pt eficienta maxima .. |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#33
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Dupa parerea mea e o confuzie mica aici. Din experienta mea treaba sta asa: diesel cu rezistenta electrica incepe sa bage aer cald mai repede ca benzinar fara rezistenta electrica, insa daca vrei sa iti faca cu adevarat cald in interior (de la motor termic incalzit) se face mai repede la benzinar.
Mai ales ca de obicei vrei cald la picioare, ca la fatza nu e prea indicat, si la corp mai ai scaune incalzite de exemplu. Un motor mai eficient se incalzeste mai greu. La Megane 4 1.6 dCi mergeam iarna 25km pana urca acul la temperatura, si dupa 60km de mers inca aveam gheata pe capota. Alta discutie este si la benzina, un motor mai ineficient gen 1.6 16v se va incalzi mai repede ca unul mai modern, pentru ca mai mare parte din combustibilul ars se "pierde" prin temperatura degajata in loc de lucru util. |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
nu cred ca a zis cineva ca diesel-ul se incalzeste repede
![]() |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#35
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Nu, dar unii sustin ca dieselul incepe sa bage cald mai repede datorita rezistentei (corect), iar altii zic ca in cabina cald cu adevarat face benzinarul mai repede (iar corect).
Si conteaza si marimea motorului, un 0.9 tCe nu va degaja atat de repede caldura ca un motor mai mare. |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
bgdrenault |
![]()
Post
#36
|
![]() bgd Group: Members Posts: 3.515 Joined: 4 February 07 From: Piatra Neamt ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 27 Dec 2021, 01:09) daca nu sunt geamurile inghetate, cheie si am plecat, daca sunt usor spray si am plecat, daca sunt tare ... atunci vine cheie si cafeaua ... si are si termoplonjoane dar oricum motorului ii ia 15 min. minim sa ajunga la temp. de functionare ... deci este incacalzire electrica, pusa unde trebuie incat sa incaleazeascs habitaclu rapid ... despre asta este vb. ... o solutie facuta cu cap si gandita pt eficienta maxima .. Daca geamurile nu sunt inghetate nu i problema Eu vorbeam de PTC simplu, cu termoplonjoare e normal ca eficienta creste. A gandit si reno sisteme bune(zice mars) dar poate nu le implementeaza pe masini de 14-20000E. M4 diesel nu stiu daca are termoplonjoare si daca are de ce nu are eficienta, ca ar fi de porc Repet, doar PTC simplu e bunisor, dar nu stai in camasa de la inceput cum crede lumea. |
--------------------
Megane
Sedan 1,33 140 CP
2019 Intens
- XXX
|
|
Poty |
![]()
Post
#37
|
![]() DDT Guru Group: Members Posts: 978 Joined: 19 March 17 From: Slatina/Bucuresti ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 27 Dec 2021, 09:06) Nu, dar unii sustin ca dieselul incepe sa bage cald mai repede datorita rezistentei (corect), iar altii zic ca in cabina cald cu adevarat face benzinarul mai repede (iar corect). Si conteaza si marimea motorului, un 0.9 tCe nu va degaja atat de repede caldura ca un motor mai mare. e fix invers, un motor mai mic o sa bage oricand si la orice ora caldura mai repede decat un motor mai mare, e logic, mai putin material, mai putina caldura necesara pentru incalzire, mai putin antigel de incalzit, ulei etc.. flacara in motor tot la 1200 grade arde si in 0.9 si in 3.0. PS: caldura mai rapid ca matizu sau oltcitu n o sa bage nicio masina cu 500 de rezistente ![]() This post has been edited by Poty: 28 Dec 2021, 11:55 |
--------------------
Renault
Megane Intense Hatchback
1.2 Tce 132CP
- OT-06-APV
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
mah care parte din motorul in cazul expus nu are nici o treaba nu s-a inteles, eu ziceam de incalzire strict electrica pana ajunge motorul la temp. de functionare ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Pe langa principiul de functionare (din care deriva si timpul in care motorul ajunge la temperatura optima) cred ca important este si modul de implementare (si sunt destule exemple cu diferente chiar pentru acelasi model de masina din chiar acelasi an, sisteme care se comporta diferit, etc...)
|
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
jbn |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.596 Joined: 31 March 14 From: Bucuresti/Pitesti ![]() |
Poty, mi-ai luat vorba din gura zicand de Oltcit. Acolo lua caldura de pe galeria de evacuare, Oltcit-ul avand racire cu aer, nu cu apa.
|
--------------------
Ex. Renault
Megane 4 Hatch, Corolla TS //
'16 1.5dCi 110cp, '22 1.8hsd 122cp
|
|
solidconvert |
![]()
Post
#41
|
![]() Donator Group: Members Posts: 3.247 Joined: 3 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Dupa mai multi ani de diesel, parerea mea este ca dieselul cu termoplonjoane baga cald mult mai repede decat benzina... acum ca face doar o ameteala in timp ce benzina nu face deloc la inceput si ulterior benzina atinge temperatura optima mult mai devreme decat dieselul, in economia jocului nu cred ca conteaza foarte mult. Eu preferam ameteala de la diesel pentru inceput vs nimic asa cum face benzina cel putin a mea in prima parte...
![]() |
--------------------
.
.
. Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită. |
|
RM4SI |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 311 Joined: 13 March 17 ![]() |
1,6 dci. Poate și la 1.5
Attached thumbnail(s) 6_1.6_dCi_130_Energy_termic.jpg ( Size: 60.2k ) Number of downloads: 260 |
--------------------
Fiat/Renault
Sedici4X4135cpMegane2M4SIntensRougeIntense1.5110cp
2008/2005/2017
|
|
RveMO |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 906 Joined: 4 July 16 ![]() |
Sunt la a 4-a iarna cu Megane 4 cu 1.5 dCi si cand am luat-o ma asteptam sa fie mai rau iarna.
Sa nu mai aiba cineva dubliu ca nu ar avea incalzire auxiliara ca are cu siguranta. Capacitatea ei este limitata, nu iti face caldura confortabila dar iti dezmorteste atmosfera. Eu de multe ori inainte sa duc gunoiul dimineata ii dau drumul la masina si apas pe incalzirea in scaune si pe acel buton de dezaburire care da in maximum ventilatia si porneste dezaburirea. Imi ia vreo 3 minute sa ma intorc la masina si deja e binisor in ea. Atunci cand plec direct, masina ajunge sa imi bage cald ca sa simt cam in 3-4 km, depinde cat e de rece afara. Daca temperatura este mai mica de -10 nu apuca sa ajunga apa la 90 de grade in 11 km cat am pana la munca in regim de oras dar baga bine cald de la jumatatea drumului. Daca ar fi avut incalzire in volan ar fi fost nemaipomenita pe timp de iarna chiar asa diesel. Motoarele mici pe benzina se incalzesc foarte repede si e logic sa se intample asa...metal putin, ulei putin, antigel putin. Si daca le iei echivalet ca cilindee tot se incalzeste mai repede ca motor daca e pe benzina pentru ca e mai usor(are kg mai putine de metal) si are randament mai mic, deci automat mai multa energie se tranforma in energie termica. |
--------------------
Ford
Focus
2005 Megane Intense 1.5 dCi EDC 2017
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#44
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
PTCul are cam 1kW putere.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 08:20 |