Hyundai Tucson 2021 PHEV, 4X4 265CP echipare Premium
![]() ![]() |
Hyundai Tucson 2021 PHEV, 4X4 265CP echipare Premium
Andy_ACS |
![]()
Post
#121
|
||
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|||
sb-55-dan |
![]()
Post
#122
|
![]() Membru si atat Group: Members Posts: 833 Joined: 6 July 05 ![]() |
Am plecat cu 80% baterie si m-am intors cu 67% - se incarca in timpul mersului f mult. La un moment dat, fiind pe modul sport, bateria avea peste 90%. Daca mergi strict pe modul sport bateria ajuta doar in depasiri sau accelerari mai bruste, nu trece deloc in EV. In schimb pe eco se muta f des pe EV, face un fel de sailing.
21 Jun 2021, 11:04: @MuciX asa arata gaurile de la ventilatie, pe toata lungimea bordului - se activeaza din butonul defuse: IMG_20210618_161010.jpg ( Size: 2.07mb ) Number of downloads: 803 This post has been edited by sb-55-dan: 21 Jun 2021, 10:04 |
--------------------
renault
Laguna II, Laguna III
2003, 2011 Renault Laguna II Dynamique 1.9 Dci 120CP
Renault Laguna III Dynamique 2.0Dci 150CP |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#123
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.353 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
pai consumul o sa creasca daca nu bagi masina in priza, altfel bateria ajuta doar la recuperare de franare. Daca pleci cu ea incarcata, consumul de beinzina o sa fie ok.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
sb-55-dan |
![]()
Post
#124
|
![]() Membru si atat Group: Members Posts: 833 Joined: 6 July 05 ![]() |
Ieri am incarcat masina prima data de la o statie publica, parcare Kaufland, si a durat aproximativ 1:30min de la aprox 25% pana la 100%.
Poate sa incarce cu 7kw spre deosebire de priza obisnuita care incarca doar cu 1.6kw. Cat timp am facut cumparaturile si am baut o cafea s-a incarcat. IMG_20210622_202729.jpg ( Size: 1.81mb ) Number of downloads: 640 This post has been edited by sb-55-dan: 23 Jun 2021, 08:20 |
--------------------
renault
Laguna II, Laguna III
2003, 2011 Renault Laguna II Dynamique 1.9 Dci 120CP
Renault Laguna III Dynamique 2.0Dci 150CP |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#125
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.353 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
https://www.legrand.com/ecatalogue/090470-r...t-green-up.html Daca iei o priza din asta ar trebui sa poti baga 3 kw de acasa.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
sb-55-dan |
![]()
Post
#126
|
![]() Membru si atat Group: Members Posts: 833 Joined: 6 July 05 ![]() |
Ms, e bine de stiut.
|
--------------------
renault
Laguna II, Laguna III
2003, 2011 Renault Laguna II Dynamique 1.9 Dci 120CP
Renault Laguna III Dynamique 2.0Dci 150CP |
|
r_vlad |
![]()
Post
#127
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Degeaba priza aia daca incarcatorul primit cu masina stie 8-10-12 A. Trebuie cel putin un alt incarcator mobil care sa mearga la 16 A. Eu nu as lua priza aia. E scumpa si tot nu scapi de problame conexiunii prin stecker schuko. Mai bine o priza industriala de 16 A de 20 lei si un incarcator mobil de pe aliexpress caruia ii schimba stecherul tot cu unul industrial.
Ce fel de incarcator integrat (OBC) are Tucsonul ? 1x32 A, 2x16 A ? |
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#128
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.353 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Priza aia e facuta pentru masini electrice, ma indoiesc ca scula ta de pe ali express e si mai safe ca aia de origine.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
r_vlad |
![]()
Post
#129
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Poate nu am fost suficient de clar. Scula de origine cu care a venit Tucsonul nu stie 16 A. Poti sa o legi la ce vrei tu ca nu o sa traga mai mult de cat are specificat. De regula in intervalul 8-12 A. Poate ne spune Dan de cat e. Priza recomandata de tine este OK dar nu rezolva toate problemele. Se foloseste tot de conector schuko care nu este 100 % sigur pentru a fi folosit pe perioade lungi (ore) la 16 A. Astfel, chiar daca isi va cumpara un incarcator care stie 16 A (de origine, de firma buna sau de pe aliexpress) sa il conecteze la priza asta smechera de la Legrand se va baza in continuare pe o conexiune de 16 A prin conector schuko. In fine se pot discuta mai multe dar in conditiile in care acea priza este destul de scumpa as merge pe alta solutie.
|
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#130
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.353 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Conform d DIN 49440-1:2006: sau CEE7/3 zice un stecher Shucko duce 16 amperi, priza incarca cu 14. Hai sa nu suflam si in iaurt.
Hyundai zice ca incarca la 2,7kW max de la 220 AC deci chiar mai putin decat poate priza. This post has been edited by einstein1984: 23 Jun 2021, 15:48 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Agrig |
![]()
Post
#131
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Daca exista dubii referitoare la o priza nimic mai simplu, se trece pe versiunea industriala de 32A.
https://www.dedeman.ro/timisoara/priza-indu...-ip44/p/1014694 https://www.dedeman.ro/timisoara/fisa-indus...-ip44/p/1012926 Nici macar nu este scumpasi mai ales este standard industrial. This post has been edited by Agrig: 23 Jun 2021, 17:02 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
r_vlad |
![]()
Post
#132
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 23 Jun 2021, 16:46) Conform d DIN 49440-1:2006: sau CEE7/3 zice un stecher Shucko duce 16 amperi, priza incarca cu 14. Hai sa nu suflam si in iaurt. Hyundai zice ca incarca la 2,7kW max de la 220 AC deci chiar mai putin decat poate priza. Daca scrie in standard 16 A continuu pentru schuko este totul in regula. Eu nu l-am citit. Am crezut ca plecam de la premiza ca omul vrea sa incarce acasa cu maxim cat ii permite bransamentul si restul consumatorulor din casa. Tu ii recomanzi o priza de 600 lei ca sa incarce cu 12 A cat stie cablul de incarcare primit cu masina ? Orice priza de calitate duce 10-12 A continuu. Eu bateam spre o solutie de incarcare la 16 A continuu. Suficient de rapida si in acelasi timp nu prea mult ca sa trebuiasca limitati prea multi alti consumatori. Ca idee. Tucson stie maxim 7.6 kW monofazat (1x32A). Cam greu sa poti incarca acasa cu atat. Greu gasesti in Sibiu bransament monofazat mai mare de 32-40 A. Dar oricum fain ca au pus OBC de 7.6 kW pe masina. |
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#133
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.353 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Priza de care ii zic eu are un magnet care semnalizeaza masinii sa traga 14 amperi si sa nu limiteze curentul cum face acum. Prizele industriale recomandate de matale si Agrig nu fac asta, deci in lipsa semnalului ala tot limitat incarca, chiar daca tai tu stecherul si pui unul "capabil".
Exista standard si concept de securitate facut cu priza aia, pur si simplu nu e nevoie de bricolajul ala si e posibil nici sa nu mearga. [QUOTE]Security: Automatic limitation of the charge current depending on the connection cable Quick Load load up 14A (instead of 8 or 10A for a standard socket) Silver plated contacts for fast charging A magnet located in the socket allowing it to be detected by the charging cable, and thus to mount the charging amperage to 14A IP66 and IK07: suitable for outdoor or indoor parking. Shockproof and rain" This post has been edited by einstein1984: 24 Jun 2021, 07:50 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
sb-55-dan |
![]()
Post
#134
|
![]() Membru si atat Group: Members Posts: 833 Joined: 6 July 05 ![]() |
Salut, incarcatorul care a venit cu masina stie asa 6-8-10-12A. Deci maxim 12A. Momentan nu sunt in cautarea unei solutii de incarcare rapida acasa, oricum o pun la incarcat noaptea. Posibil mai incolo sa-mi montez ceva dar inca nu m-am hotarat ce. Acasa am si bransament trifazat - nu stiu daca e bun sau nu pt asa ceva, spre rusinea mea inca nu am intrat in detalii.
![]() |
--------------------
renault
Laguna II, Laguna III
2003, 2011 Renault Laguna II Dynamique 1.9 Dci 120CP
Renault Laguna III Dynamique 2.0Dci 150CP |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#135
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.353 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
daca ai trifazat iti poti pune un wallbox ca sa incarci cu 7,2 kW. Dar e mai scump, spre 1000 de euro.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
sb-55-dan |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru si atat Group: Members Posts: 833 Joined: 6 July 05 ![]() |
|
--------------------
renault
Laguna II, Laguna III
2003, 2011 Renault Laguna II Dynamique 1.9 Dci 120CP
Renault Laguna III Dynamique 2.0Dci 150CP |
|
r_vlad |
![]()
Post
#137
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
einstein1984
Deduci niste chestii care nu au legatura cu ce am scris eu. In plus incarcarea prin priza Legrand nu va functiona fara un ICCB (in-cable control box). ICCB-ul ii spune masinii cat poate trage iar ICCB-ul primit de Dan cu masina stie maximum 12 A. Poti sa il conectezi la ce vrei tu ca nu poate mai mult. Priza asta este foarte buna. Are contacte de calitate si vine in kit cu o diferentiala C, potrivita pentru incarcare EV dar nu il va ajuta sa incarce masina la 16 A (~4h, 0-100%). In plus, pentru ca priza sa "vorbeasca" prin acel magnet are nevoie de un ICCB care sa stie sa se foloseasca de informatia asta. Majoritatea nu stiu. Trag puterea maxima setata (in cazul de fata 12 A) si se folosesc de un senzor de temperatura in conector pentru a reduce puterea la nevoie. Solutia propusa de mine presupune conectori industriali de 16-32 A pusi pe un circuit separat cu siguranta separata, dimensionata corect si siguranta diferentiala potrivita. La aceasta instalatie se connecteaza un ICCB care stie 16 A (20 A sau 32 A daca ii permite ATR-ul). Astfel va incarca acasa cu puterea maxima posibila care este data de puterea instalata si consumatorii pe care ii are in casa. Nu cred ca te ajuta cu nimic bransamentul trifazat. Din ce am gasit Tucson PHEV stie doar monofazat de 32 A. In functie de puterea instalata si tragand doar de pe o faza s-ar putea sa fie fezabil sa tragi maxim 16 A. Asta daca nu ai o faza pe care nu ai prea multi consumatori si sa poti urca la 20-24 A daca ai putere instalata 3x32 A. This post has been edited by r_vlad: 24 Jun 2021, 08:34 |
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
sb-55-dan |
![]()
Post
#138
|
![]() Membru si atat Group: Members Posts: 833 Joined: 6 July 05 ![]() |
Multumesc de lamuriri. Trifazicul nu-l folosesc in momentul de fata, a fost instalat "doar sa fie". O sa intreb si un electrician cu experienta in asa ceva sa vad ce solutii imi ofera.
|
--------------------
renault
Laguna II, Laguna III
2003, 2011 Renault Laguna II Dynamique 1.9 Dci 120CP
Renault Laguna III Dynamique 2.0Dci 150CP |
|
r_vlad |
![]()
Post
#139
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Oricum foarte fain ICCB-ul primit cu masina. Merge pana la 12 A si te lasa sa alegi mai multe puteri. De obicei se da cu masina o scula mai simpla. De fapt se vede ca pe partea de incarcare este la zi fata de PHEV-ul VW care stie doar incarcare la 3.6 kW.
|
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
Agrig |
![]()
Post
#140
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
r_vlad |
![]()
Post
#141
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Bun la ce daca masina nu stie sa traga de pe 3 faze ?
|
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#142
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.353 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
pentru ca e mai greu sa tragi 7,4 kW monofazat in typ2 spre masina daca ai bransament monofazat (max 10kW) si poate vrei sa speli rufe sau sa mearga AC in acelasi timp? Postezi fix ca sa iesi la numar, nu ajuti pe nimeni...
https://electric-star.com/fr/vehicles-elect...ise-domestique/ apropo de ICCB 16A cu shucko.. De ce sa ûi priza industriala cand poti pune un green plug care poate fi folosit si de un karcher sau un aspirator prin curte daca priza industriala nu face fix nimic in plus? This post has been edited by einstein1984: 24 Jun 2021, 09:44 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#143
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.462 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
r_vlad |
![]()
Post
#144
|
![]() --- Group: Members Posts: 1.267 Joined: 6 September 06 From: Sibiu ![]() |
Este clar ca nu stii nimic despre incarcarea masinilor electrice si nu intelegi unde bat. Ar fi trebuit sa iti explic de la A la Z dar nu sunt sigur ca te-ar fi interesat sa afli. Ai inceput prin a recomanda o priza crezand ca e suficient pentru a incarca masina mai rapid si exista comunicare intre masina si priza printr-un magnet
![]() Bineinteles ca e mai bine, in general, sa ai bransament trifazic. Problema este ca daca ai o masina care stie doar monofazat si max. 32 A o sa fie foarte greu sa poti incarca acasa la puterea maxima. Asta pentru ca in Romania, pentru utilizatori casnici, cel mai des se permit bransamente in intervalul 3x16 A - 3x32 A. Astfel ca sa incarci cu 32 A masina vei avea nevoie de bransament 3x32 A si o faza libera de orice alt consumator. Chiar si asa nu ar fi OK sa tragi cu 32 A continuu. Ideal pentru oameni care au bransament trifazic este ca masina sa stie incarcare trifazica si atunci poti trage linistit 3x 10 A, hai 3x16 A. |
--------------------
VW/Tesla
Tiguan eHybrid/Model 3
2022/2023
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#145
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.353 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
fata de 1,6 kW/7,3 A cat incarca priza obisnuita acum , priza green UP si ICCbul lui duc la 12A, ceea ce deja e o imbunatatire notabila zic eu. Fiind o solutie standard si usor de implementat+utila si la altele.
Over and out. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Agrig |
![]()
Post
#146
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(r_vlad @ 24 Jun 2021, 09:09) Acolo e o mica statie de 22KW care merge si pe Hiundac, de aia! desi la asta treaca mearga dar daca colegul a pornit pe linia asta probabil urmatoarea va fi electrica, acolo deja in 2-3 ore cu acea mica statie incarca si electrica. <span class='edit'>24 Jun 2021, 13:30:</span> QUOTE(r_vlad @ 24 Jun 2021, 09:54) . 32 A o sa fie foarte greu sa poti incarca acasa la puterea maxima. Asta pentru ca in Romania, pentru utilizatori casnici, cel mai des se permit bransamente in intervalul 3x16 A - 3x32 A. Astfel ca sa incarci cu 32 A masina vei avea nevoie de bransament 3x32 A si o faza libera de orice alt consumator. Chiar si asa nu ar fi OK sa tragi cu 32 A continuu. Ideal pentru oameni care au bransament trifazic este ca masina sa stie incarcare trifazica si atunci poti trage linistit 3x 10 A, hai 3x16 A. Domnule, 3x32A este bransament trifazic de 22KW. De pe el puteti trage linistit 32A/230Vac legindu-l intre N si L1 spre ex, ramin inca 2 faze pentru casa linistite. Totusi acolo merge cel mai bine o statie de perete, de aia am pus si acel link, colegul spunind ca are trifazic. La ora actuala cam tot ce este trifazic cu 3x32A se echipeaza in BMPT de catre furnizorii de electricitate. P.S. priza industriala de perete se pune pe zid afara si face citeceva in plus, este protejata la apa si nu te doare capul ca se incalzeste ceva acolo, cel mai bine ar fi sa desfaceti una si sa vedeti cum este, sau mai simplu una trifazica, la fel este construita si cea mono si ma refer nu la plasticaraie, vedeti pinii si penseta in care intra pinii, acolo este diferenta fata de una normala. This post has been edited by Agrig: 24 Jun 2021, 13:43 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
tatimeu |
![]()
Post
#147
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.710 Joined: 6 September 06 ![]() |
deci ne interesa chestii despre masina nu cabluri prize si alte chestii...la care propietarul nici macar nu se gandeste.
dar na posturi asa de dragul de a posta nu? |
--------------------
renault/audi
Megane III RS/Audi A4
2014/2019 benzinar/tractor 302/190 CP
|
|
Agrig |
![]()
Post
#148
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Deloc, acum are la ce se gindi!
|
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#149
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Eu sunt de alta parere - forumul asta are nevoie de discutii, dezbateri tehnice, cu argumente. In felul asta mai si inveti ceva.
Majoritatea userilor posteaza doar bascalie, pareri sau convingeri personale. Asa ca eu zic ca posturile “de dragul de a posta” sunt oricare dar nu astea ale colegilor de mai sus. |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
sb-55-dan |
![]()
Post
#150
|
![]() Membru si atat Group: Members Posts: 833 Joined: 6 July 05 ![]() |
Consider ca au fost posturi constructive, desi nu ma intereseaza deocamdata o asemenea solutie, pe viitor nu se stie.
|
--------------------
renault
Laguna II, Laguna III
2003, 2011 Renault Laguna II Dynamique 1.9 Dci 120CP
Renault Laguna III Dynamique 2.0Dci 150CP |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 01:40 |