Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Vanzari slabe de Logan diesel., Vanzarile de Logan dci, doar 12,8%.

GicaPopescu
post 16 Nov 2005, 11:23
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 18 October 05




Se pare ca lumea nu prea se inghesuie sa cumpere mult-asteptatul Logan 1,5 dci.
Conform datelor APIA, in octombrie, prima luna plina de la lansarea modelului Logan 1,5 dci, s-au vandut doar 1.237 autoturisme Logan diesel, dintr-un total de 9.667 Loganuri vandute, deci un procent de 12,8 %.
Se pare ca principalele cauze pentru vanzarile destul de slabe sunt pretul destul de piperat pentru versiunile cu motorizare diesel (1.040 euro in plus fata de 1,4 MPI), ca si performantele dinamice destul de slabe, intretinerea mai scumpa, precum si amortizarea destul de indelungata a investitiei din diferenta de consum (50.000-60.000 de km, la pretul actual al benzinei si motorinei, care a devenit aprox. identic).
Este ciudat totusi acest procent mic de masini diesel vandute de Dacia, daca tinem cont ca la masinile de import, procentul este de 54,9 % in octombrie.
Se pare ca versiunea de motor diesel aleasa pt. Logan, una cu performante destul de modeste (in vest Loganurile sunt dotate cu o versiune ceva mai moderna a acestui motor, EuroIV, cu 70 CP si consum mai mic) nu prea a atras romanii, mai ales tinand cont de diferenta de pret fata de motoarele pe benzina.


--------------------
Dacia Logan - DJ-XX-XXX 2006 Ambition 1,6MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bonzai
post 16 Nov 2005, 13:12
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 710
Joined: 15 April 05
From: Bucuresti




sau poate ca in octombrie abia s-a lansat acest model....


--------------------
Renault Megane 4 GT 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 16 Nov 2005, 13:22
Post #3


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




iar daca au considerat in statistica modelkele furnizate si nu cele comandate este la mintea gainei ca ce se livreaza in oct este comandat inca din iulie - august


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX - B55MGY 2005 / 1993 / 1999
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SUPERCAR
post 16 Nov 2005, 13:44
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 624
Joined: 6 June 05
From: Constanta




E pretul mai mare pentru varianta diesel si cred ca de asta sunt si vanzarile asa mici...oricum poate daca puneau un motor Diesel dci de 80CP era alta situatia acuma.


--------------------
Dacia Logan - CT 82 PWR 1.5 dCI Martie 2007 Euro4 - 70CP@90CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GicaPopescu
post 16 Nov 2005, 13:47
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 18 October 05




QUOTE(tarzy @ 16 Nov 2005, 13:22)
iar daca au considerat in statistica modelkele furnizate si nu cele comandate este la mintea gainei ca ce se livreaza in oct este comandat inca din iulie - august
*


Statistica APIA se refera la VANZARI (deci comenzi inregistrate), nu la livrari.
Iar comenzile au inceput pe 9 septembrie.

This post has been edited by GicaPopescu: 16 Nov 2005, 13:52


--------------------
Dacia Logan - DJ-XX-XXX 2006 Ambition 1,6MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GicaPopescu
post 16 Nov 2005, 13:51
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 18 October 05




Cred ca un alt factor care contribuie la vanzarile reduse ale versiunilor diesel este lipsa unor dotari considerate de multi importante, cum ar fi ABS-ul, dotari care nu sunt oferite nici macar optional in Romania (spre deosebire de alte tari). Versiunile pe benzina contin totusi versiunea Ambition, cu ABS si radio-CD, ceea ce explica pe undeva vanzarile bune pentru aceasta versiune, in ciuda pretului ridicat.


--------------------
Dacia Logan - DJ-XX-XXX 2006 Ambition 1,6MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 16 Nov 2005, 14:22
Post #7


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Mai oameni buni, ia sa terminam cu urechismele astea (vorbitu' dupa ureche).
Deci 12,8% din autoturismele Dacia Logan vandute pe piata romaneasca sunt diesel.
Bun. Asta este un fapt (sper ca si real, ca eu nu am gasit statistica asta).
Logan = masina pana in 10.000 euro (asa, grosier vorbind)
Cine imi poate spune, cu date clare, statistice, care este procentul de autoturisme alta marca, pana in 10.000 euro diesel din totalul vanzarilor de autoturisme pana in 10.000 euro (altele decat loganul)
Ca daca imi comparati procentul de diesel la masini de 15-18 k euro, unde 1000 de euro in plus la diesel reprezinta +6%, fata de un logan unde 1000 euro in plus la diesel reprezinta 12,5%, vorbim vorbe sa ne auzim mai bine...

Astept o analiza CU DATE comparative. Ca sa puteti zice apoi "uite, am argumentat cu date ca loganul se vinde mai slab in versiunea diesel decat alte masini din categoria lui de pret".

PS: astept cu interes numarul de Fiat albea diesel, kalos diesel, Clio (symbol) diesel, Cielo diesel, accent diesel si cu oarece sfortari, in aceeasi categorie de masini da' cu 30% mai scumpe, fabia diesel, 206 diesel etc. Asta ca sa fie comparatia statistica RELEVANTA (va rog sa va documentati asupra termenului de relevanta din punct de vedere statistic)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ake
post 16 Nov 2005, 14:34
Post #8


Morderator


Group: Moderatori
Posts: 1.040
Joined: 6 July 04
From: Bucuresti




Putin probabil sa fie relevanta o concluzie dupa o luna. Apropape sigur, in decembrie va fi un procent de diesel-uri vandute mult mai mare. Este de obicei luna in care multe firme "ajusteaza" balanta contabila, drept care se inregistreaza un numar sporit de clienti persoane juridice, cumparatori cu preponderanta ai variantelor diesel. Abia dupa vreo sase luni vom avea o imagine cat de cat relevanta a succesului variantei Dci.


--------------------
(si) Dacia Logan Laur.1.4
"Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kramer
post 16 Nov 2005, 21:00
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 367
Joined: 26 May 04
From: Brasov




Klaus, ai dreptate in privinta importurilor. Si la Skoda de exemplu procentul de Octavia diesel este mult mai mare decat procentul de Fabia diesel.
Dar daca pe Dacia ar fi pus un motor diesel contemporan sunt convins ca dinamica vanzarilor ar fi fost alta. Parerea mea e ca au facut aceeasi greseala ca si la Solenza, au venit cu un motor expirat pe ideea ca "merge si asa" si au vazut din nou ca nu merge. Probabil acum insa le va fi mult mai usor sa adapteze masina pentru motorul 1.5 de 80cp.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 16 Nov 2005, 23:37
Post #10


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




Mi se pare normal ca nu se vinde dieselul. Cine vrea o masina mai scumpa , mai lenesa , mai zgomotoasa decat unul dintre benzinarele de pe oferta ? Poate aia 12.8 la suta , toti taximetristi.


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adso
post 17 Nov 2005, 00:42
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 330
Joined: 19 January 04




big, ai definit fara sa vrei o categorie foarte importanta de clienti prezumtivi pentru un diesel, indiferent de dotari: cei care fac bani din masina.

la o prima privire lista cuprinde, fara a se limita la:
taximetristi
firme mititele de orice natura
firme de distributie (chiar si cele mai mari)
firme de curierat (sa te tii comenzi cand o aparea dieselul break)
mame cu copii in brate (a doua masina, numa' buna de kindergarden connection)

intr-un cuvant, multi din cei care stiu ca iau o masina absolut ieftina, destul de rudimentara, dar la care apreciaza economia de exploatare si, mai ales, despre care nu au impresia ca e bmw.


--------------------
Call me Ishmael...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
body
post 17 Nov 2005, 11:00
Post #12


Membru autentic


Group: Banned
Posts: 568
Joined: 19 July 04
From: Ploiesti




La noi la pravalie au luat 4 Loganuri diesel dupa ce au casat 4 dacii vechi de prin 98 cu vr-o 3-4 sute de mii de km la bord .
Nu stiu daca au facut vre-o economie !E posibil ca urmatoarele masini care or sa le ia ( si la insistentele mele de a inceta cu cumpararea de Loganuri) sa ia niste Hyundaiuri Accent crdi daca tot vor numai dieseluri.


--------------------
Mitsubishi/Suzuki Lancer/SX4 - PH-72-BVR PH-77-MMR 2007/2008
body cu lancer si nevasta cu suzuki sx4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GicaPopescu
post 17 Nov 2005, 11:32
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 116
Joined: 18 October 05




QUOTE(Ake @ 16 Nov 2005, 14:34)
Putin probabil sa fie relevanta o concluzie dupa o luna. Apropape sigur, in decembrie va fi un procent de diesel-uri vandute mult mai mare. Este de obicei luna in care multe firme "ajusteaza" balanta contabila, drept care se inregistreaza un numar sporit de clienti persoane juridice, cumparatori cu preponderanta ai variantelor diesel. Abia dupa vreo sase luni vom avea o imagine cat de cat relevanta a succesului variantei Dci.
*


Asa este, ai dreptate ca nu putem trage o concluzie dupa doar o luna. Totusi, exista riscul pentru Dacia ca lipsa dotarilor (a ABS-ului cu desavarsire) si pretul comparabil deja cu al unor masini din import (aici ma refer in primul rand la Clio Symbol diesel, care are si garantie standard 2 ani) sa determine multi clienti firme sa se orienteze catre alte oferte diesel.


--------------------
Dacia Logan - DJ-XX-XXX 2006 Ambition 1,6MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 17 Nov 2005, 12:22
Post #14


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Nu toata lumea isi permite varianta de top (cu ABS), nu toata lumea a cumparat Ambition si daca lumea nu cumpara Diesel e in primul rand pentru ca-i mai scump pentru cei cu mai putini bani, din considerent de performante pentru cei care vor si ceva performante odata cu un pret bun si din considerent de dotari abia in ultima instanta.

Romanul nu prefera Diesel in loc de benzina decat daca-i SH ca oricum costa cam la fel daca-i pe benzina sau pe motorina sau ... daca are bani de masina scumpa si alege un Diesel din considerente economice post-achizitie (stie ca merge mult) sau are o preferinta pentru Diesel (sunt si fani Diesel versus fani benzina).

In zona cenusie unde sta Loganul e mai dificil sa preferi Diesel in loc de benzinar pentru ca in mod ciudat e un segment mai mult pentru entuziastii care vor o masina noua si ieftina cu un cost de intretinere redus. Loganul sta intr-o alta nisa generata nou unde au aparut cumparatori care ori nu se gandeau sa achizitioneze o masina dintr-o parere preconceputa ca o masina costa prea mult ori efectiv nu puteau cumpara ceva potrivit la bani si cerinte/gusturi. Romanul are proprietatea ca vede mai repede costul de achizitie decat pe cel de intretinere si cel de operare (carburant).

Parerile relativ la Diesel versus benzina sunt impartite, asta e clar. Cert este ca e bine ca mai exista o optiune in plus si paleta s-a completat si cu aceasta motorizare care in curand se pare ca va avea un membru mai puternic (80CP).

Odata cu asezarea pietei (pentru ca acum e la inceput) procentul va evolua mai mult ca sigur. E irelevant acum la inceput.

This post has been edited by DigitalScribe: 17 Nov 2005, 12:25


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kum
post 17 Nov 2005, 14:47
Post #15


Banat


Group: Banned
Posts: 2.408
Joined: 19 January 05
From: Galati




Daca veti citi numarul din aceasta luna al revistei Auto Motor si Sport veti afla urmatoarele : modelul Diesel de la Logan nu este chiar ceea ce se astepta lumea . Va dau doar datele tehnice obtinute in urma testelor efectuate de AMS :

.................................................Logan dCi -----|---- Logan 1.4 MPI

Pret (euro cu TVA inclus)...................... 8670 -----|---- 7630
Consum in test (l/100Km)....................... 5.6 -----|---- 6.4
Consum oficial (l/100Km)........................4.8 -----|---- 6.8
Diferenta de pret (euro).................................. 1040
Amortizare reala diferenta de pret (Km)............... 149700
Amortizare oficiala diferenta de pret (Km)............. 58500

Mai multe la pagina 54-55 a revistei mai sus mentionate . Nu vreau sa fac reclama la revista , i-am dat numele doar pentru a putea fi verificate datele direct din sursa . Va sfatuiesc sa cititi articolul si veti afla ca dCi-ul nu este nici mai rapid decat varianta pe benzina 1,4 cum aberau unii .

This post has been edited by kum: 17 Nov 2005, 14:50


--------------------
Laguna 2.0T - GL-15-... 2006
Sa te fereasca al de sus de prostu' ajuns in functie.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 17 Nov 2005, 18:24
Post #16


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(kum @ 17 Nov 2005, 15:47)
Amortizare oficiala diferenta de pret (Km).............   58500
*



Nu știu de unde a scos Dacia ăia 58 de mii de kilometrii..., doar dacă costul de întreținere (revizii, reparații) ar fi fantastic de mare..., și cum Logan împrumută o groază de componente de la Clio, întreținerea unui Clio Diesel nu este nici pe departe așa de scumpă, ca să justifice o amortizare în 58 de mii de Km...

Și de ce ar face Dacia o asemenea mișcare, să-și sperie clienții cu un timp lung de amortizare? unsure.gif

Comparație între motorizările Logan în link:

http://daciaclub.tehnoplus.net/DaciaClub/L...cia%20Logan.gif

This post has been edited by DFA: 17 Nov 2005, 18:26


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mario_b
post 17 Nov 2005, 21:30
Post #17


Membru Simplu


Group: Members
Posts: 625
Joined: 9 December 04
From: Craiova+Sibiu




Nu au pus motorul de 80Cp pentru ca vor sa pastreze imaginea de masina ieftina a Loganului! Nu cred ca s-ar fi majorat mult pretul daca totusi puneau pe asta de 80, dar s-ar fi batut cap in cap cu alte produse Renault=> concurenta interna!


--------------------
'05 Dacia Logan 1,6 - MBM Ambition
War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pedrovl
post 18 Nov 2005, 09:19
Post #18


pedrovl


Group: Members
Posts: 1.007
Joined: 12 October 04




Eu unul sunt in continuare fan benzina mai ales pentru ca nu fac mai mult de 30k pe an si pentru ca stiu ca la costuri de intretinere un diesel e mai scump. Dar cum explica cei care spun ca DCI nu se vinde bine cand TOATE livrarile intarzie la DCi cu peste 45 de zile !!!!! Cumnatul meu a dat avans la DCi pe 10 octombrie si dupa ce initial i s-a spus ca masina soseste pe 20 decembrie (+, - 5 zile ) acum a fost informat ca mai devreme de 20 ianuaire nu a va vedea. Asa ca eu nu as crede in statisticile platite de concurenta pentru ca realitatea e alta. Logan DCi este un succes, acest lucu neinfluentand vanzarile lui Logan pe benzina care se vinde in continuare foarte bine.


--------------------
DACIA DUSTER 1,6 16v 4x4 Laureate
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 20 Nov 2005, 14:13
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




De cand a aparut Loganu, eu n-am auzit sa aiba vreunu mai mult de 20.000 km....iar ca sa-ti iei tractoras, numai de dragul de a te mandri cu economia a 40.000 lei la 100 km...mi se pare o aberatie.

Mi se pare normal sa nu fie asa mari vanzari la Diesel. Oricum la noi e o moda cu Dieselu...nu conteaza in ce stil conduci, nu conteaza ca faci doar 1000 km pe luna, diesel sa fie...si daca mai e si unu sub 2000 cmc...si-l mai si alergi, intr-un an iti clantane pe creier de zici ca ti-ai luat masina de cusut.
Plus ca la diesel e intretinerea mai scumpa. Plus ca pe masina Diesel cand o cumperi dai mai multi bani decat pe benzinara.

Aaa...daca mergeam si noi cate 40.000 km pe an, atunci se meritau dieselurile....Eu sunt fan diesel, dar sa fie peste 3000 cmc si sa am ce sa fac cu el...nu sa-l frec cate 20 km pe zi prin oras.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 22 Nov 2005, 14:34
Post #20


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




Având în vedere că acum coada de așteptare pentru modele diesel este la fel de mare ca și coada pentru MPI-uri de anul trecut..., nu cred că vânzările de diesel ar fi mici.
Acum poți lua un MPI în 3-4 săptămâni, față de 6-8 săptămâni anul trecut.
Acum poți lua un dCi în minim 8 săptămâni (Ambiance/Preferance) și cam în 10-11 săptămâni un Laureate dCi.

Deci lungimea cozilor de așteptare s-a cam inversat, coada de MPI-uri e mult mai scurtă, pe când cea de dCi-uri este foarte lungă.

Rezultă: cerere mai mică pe MPI-uri, respectiv cerere mare pentru dCi-uri.

În statistică se va vedea creșterea în 2-3 luni de zile.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSA
post 29 Nov 2005, 12:35
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 18 June 04




QUOTE(daciafan @ 22 Nov 2005, 14:26)
cool.gif personal cred ca in viitorul apropiat dacia va inregistra un declin major al vanzarilor...indiferent de ehipare. logan diesel este un esec notoriu. pacat...mi-am pus mari sperante in acest model.
*



Poate pe piata din Romania se va inregiostra un declin usor. Dar vanzarile la export vor creste in mod sigur in timp. Deci volumul vanzarilor nu va fi afectat.



--------------------
Dacia Logan Ambition - 1.6
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 29 Nov 2005, 13:30
Post #22


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.562
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(pedrovl @ 18 Nov 2005, 10:19)
Eu unul sunt in continuare fan benzina mai ales pentru ca nu fac mai mult de 30k pe an si pentru ca stiu ca la costuri de intretinere un diesel e mai scump.
*



Cu un dCi la 30K pe an (75% în oraș, 25% în afară) ți-ai fi scos banii de diferență în aproape 6 luni...
Iar reviziile la dCi nu sunt mai scumpe, chiar și dacă sunt mai dese!

Vezi atașamentele!

Calculul complet la http://daciaclub.tehnoplus.net/DaciaClub/L...ari%20Logan.pdf
și foaia de calcul Excel la http://daciaclub.tehnoplus.net/DaciaClub/L...ari%20Logan.xls

This post has been edited by DFA: 29 Nov 2005, 13:33

Attached thumbnail(s)
Comparatie_consum_motorizari_Logan_30K_75_25.gif ( Size: 17.71k ) Number of downloads: 1301
Comparatie_consum_motorizari_Logan___revizii_90K.gif ( Size: 25.72k ) Number of downloads: 1263


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp - 27 Iul 2021 2021 sedan
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 29 Nov 2005, 13:58
Post #23


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Singurul declin care poate aparea e datorat diminuarii entuziasmului initial. Piata era relativ seaca inainte de Logan. Ori strangeai bani de masina scumpa si mare ca sa-ti ajunga la ce vrei sa o folosesti ori faceai compromis la dimensiunile masinii si luai ceva mai mic si cu dotari mai putine (existente doar in Ro pentru acea masina).
Logan a facut un compromis mai bun pentru unii care erau in impas si prin urmare a fost un oarece entuziasm pe care eu il si marturisesc sincer sa fiu.

Sunt multi cu rable si cu SH-uri cu probleme care se gandesc la un Logan pentru ca-i ieftin si daca nu motorasul asta cuminte dar nu tocmai lipsit de potential daca te uiti la cuplu va satisface si cel mai sceptic roman cand vine vorba de consum (ca asta-i o pata mare pe creierul cumparatorului roman) atunci nu stiu ce alta masina de dimensiuni egale si pret apropiat va satisface piata de la noi.

Loganul canibalizeaza practic vanzarile de SH si in acelasi timp si aduce noi soferi pe strazi. Foarte multi cu Logan sunt la prima lor masina, lucru care se si vede pe forum (eu inclusiv).

This post has been edited by DigitalScribe: 29 Nov 2005, 14:00


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe - n/a D-Max 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ake
post 23 Jan 2006, 14:31
Post #24


Morderator


Group: Moderatori
Posts: 1.040
Joined: 6 July 04
From: Bucuresti




sters OFF TOPICELE si Inchis
Se abereaza mult prea mult pe langa subiect


--------------------
(si) Dacia Logan Laur.1.4
"Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed Topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th August 2025 - 18:44
Dacia