Revizii Captur, toate motorizarile
![]() ![]() ![]() |
Revizii Captur, toate motorizarile
tannu |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 28 April 15 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Captur
1.5 dCi
|
|||
FlorianP |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 29 June 15 From: Calarasi ![]() |
Urmeaza sa fac si eu prima revizie foarte curand. Cand am achizitionat masina, in oferta am prins si prima revizie gratuita... sunt curios cum se va desfasura.
Revin cu amanunte. |
--------------------
Renault
Captur - 0.9TCE
2015/Authentique Energy TCe 90
|
|
robiboss |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 21 September 11 ![]() |
@tannu economia de 230 de lei e doar la piese sau la toata factura cu manopera marita?
|
--------------------
Renault
Captur
2015 Life 0,9 Tce
- ph Renault fan
|
|
tannu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 28 April 15 ![]() |
Doar la piese. Dupa ce mi-au "marit" ora de manopera, pe motiv ca nu sunt piese de la ei, am platit cca 90 lei in plus fata de costul initial al manoperei.
Asadar, economia realizata per total este cca 140 lei. Deci, pana la urma, tot a meritat sa ma duc cu uleiul si filtrele mele. |
--------------------
Renault
Captur
1.5 dCi
|
|
Thaddaus |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 283 Joined: 23 November 14 ![]() |
Acum ceva timp am facut si eu revizia de 1 an.
Pret total(piese&manopera) 568.75ron (la Meridian Vest). Au fost inlocuite (filtru aer, filtru ulei, filtru habitaclu, uleiul).Timp total undeva la maxim 2 ore(de cand am intrat in reprezentanta, pana am plecat) This post has been edited by Thaddaus: 2 Jun 2016, 14:19 |
--------------------
-
-
-
- - The coolest car in the world is the one in your possession.
Renault Captur 0.9TCE Cupra Formentor 2.0/190 |
|
tannu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 28 April 15 ![]() |
Da, la tine e mai ieftina revizia prin prisma motorizarii (0.9 TCE benzina).
De curiozitate, la manopera mai stii cu cat te-au taxat ? Apropo, cati litri de ulei intra in motorul tau ? |
--------------------
Renault
Captur
1.5 dCi
|
|
Thaddaus |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 283 Joined: 23 November 14 ![]() |
Manopera a fost de 80ron/ora.
Au intrat in jur de 4.5litri de ulei in motor.Stiu ca mi-au dat si bidonul cu uleiul ramas. |
--------------------
-
-
-
- - The coolest car in the world is the one in your possession.
Renault Captur 0.9TCE Cupra Formentor 2.0/190 |
|
tannu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 28 April 15 ![]() |
Mda, daca manopera a fost 80 lei fara TVA (pentru ca ai mers cu piesele lor), atunci insemna ca practica aceleasi tarife in toate serviceurile Meridian.
Sunt curios daca la alte firme ora de manopera este mai ieftina sau la fel. Asta din curiozitatea de a-mi da seama daca e impusa de Renault sau nu. |
--------------------
Renault
Captur
1.5 dCi
|
|
Thaddaus |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 283 Joined: 23 November 14 ![]() |
Ai dreptate, manopera a fost 80 lei fara TVA.
|
--------------------
-
-
-
- - The coolest car in the world is the one in your possession.
Renault Captur 0.9TCE Cupra Formentor 2.0/190 |
|
BlaueCorsa |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru cu Prafuitor Group: Members Posts: 1.097 Joined: 6 October 03 From: Socola Tower, Iasi ![]() |
Revizie la un an, Bras, 618 lei. Ora de manopera a fost 70 de lei fara TVA.
|
--------------------
Dacia / Renault
Duster / Captur
2018 Confort / 2015 Authentique Mon amour, tu es la lumière de mes jours...
sans numéro! sans numéro! sans numéro! |
|
eagleking95 |
![]()
Post
#11
|
Membru Group: Members Posts: 107 Joined: 10 August 15 From: Iasi ![]() |
Revizie de 1 an la Bras pentru 1.5 dci, 680 RON...
|
--------------------
Ex:Renault/Hyundai
Captur 2015 1.5 dci / Elantra 2019 1.6 MPI
Expression / Comfort
|
|
CristiX |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 82 Joined: 6 August 06 ![]() |
Salut.
Am facut revizia de 1 an acum 1 saptamana. Km la bord 18.400. Am sunat la reprezentanta Renault din Constanta (singura de altfel, cu 2 puncte de lucru) sa cer pret si rezervare. La primul punct de lucru langa Carefour mi-au zis 750 ron fara filtru de motorina care il pot tine pana face masina 4 ani sau 30.000 km. La cealalte reprezentanta mi-au zis 1050 ron cu toate filtrele... M-au apucat dracii stiind ca reprezentanta din Constanta este monopolista si umfla preturile, am sunat la alta reprezentanta Renault (si nu ii dau numele) oras alaturat, pret final 568 ron cu toate filtrele si toate verificarile. Oricum, se stie ca reprezentanta Reanault din Constanta UMFLA preturile... pt o curatare a zone de scurgere a apei 130 ron ![]() Cristi PS; am facut plangere la Reanult ca mi-a intrat apa in habitaclu de la ploile alea puternice si am primit scuze ![]() Masina 1,5 DCI 90 CP 19 Jun 2016, 22:51: QUOTE(b76bgaarh @ 20 Apr 2016, 10:33) ai alarma motata la dilar? ca eu am patit fix aceeasi faza la masina din semnatura. ps daca nu ai, atunci e lucru bine facut de reno. Mama ei de limba! This post has been edited by CristiX: 19 Jun 2016, 21:51 |
--------------------
Renault
Megane 1
2001
|
|
dil |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru verde Group: Moderatori Posts: 1.370 Joined: 7 December 04 From: Corbeanca, Ilfov ![]() |
Prima revizie la Autocobalcescu splai, pret cu TVA 679.84 lei: filtru de aer, filtru de habitaclu, filtru ulei, ulei si o garnitura. A durat aproape 2 ore.
Manopera pe ora a fost de 80 lei fara TVA. Detaliile sunt in jurnal. This post has been edited by dil: 29 Jun 2016, 20:02 |
--------------------
-
-
-
- - Renault Captur 0.9 TCe XMOD (2015)
ex Daewoo Matiz 2004 (2012-2015) ex Renault Clio Symbol 1.5dci 80CP 2006 Fidji (2006-2011) |
|
dancuciureanu |
![]()
Post
#14
|
Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 19 June 06 From: IASI ![]() |
Cu reprezentantele treaba este stiuta, piese si consumabile mai scumpe ca in magazin, deci magazin mic nu cele de pe net care deja isi permit alt adaos, cam 10-15% fata de 20-30% la dugheana. Nu numai Renault are 'politica' asta, mai TOTI plus intelegeri sa aiba cam aceleasi tarife.
Patronii castiga din factura inclusiv bagat pe gat diverse care nu trebuie dar fac vanzare sau manopera. Eu aud multe, vad multe dar voi puteti citi pe net. Unii hai ca mai mint ca sunt afoni dar majoritatea covarsitoare scriu adevarul de nervi. Angajatii fura si ei de rup, nu schimba ulei si doar completeaza, filtre neschimbate etc. Cand pleaca de la patron si deschid micul lor garaj au deja clientii si scule furate, piese si consumabile fara numar. Cititi pe net de cantitati gen peste 200l antigel, sute de litri ulei, placute frana, spray frane, vaselina, DOT4 si 5 sa aiba si mostenitorii. Nu ai ce face, 2 ani esti legat de garantie. Unii sunt asa de nesimtiti ca refuza garantia la coroziune (rugina) daca nu faci la ei reviziile 10 ani. Ce draci are motorul cu rugina si vopseaua ? Idiotii nici macar nu stiu de protectie anticoroziva, de wax, de korrosionsschutz-service. Exista si reprezentante cu oameni, aia care isi dau toata silinta sa faca treaba buna, stau si peste program numai clientul sa fie multumit, cunosc si nu neg acest comportament 'anormal'. Exista si reprezentante care poarta un dialog cu comunitatile locale, deh patroni cu ceva bibilica care constientizeaza ca reclama negativa te duce la faliment. A murit Alvin Toffler pe 27.06.2016 , cititi macar ce putere este internetul ca a fost chiar profet si este a voastra, mai putin prietenii lui CristiX cei care merg la dilar ![]() Pentru cei care tin uleiul 22,000km sa citeasca http://www.carbibles.com/ , dar e masina si banii lor pana la urma. This post has been edited by dancuciureanu: 1 Jul 2016, 09:31 |
--------------------
opel daewoo renault
captur si altele
2016
|
|
dil |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru verde Group: Moderatori Posts: 1.370 Joined: 7 December 04 From: Corbeanca, Ilfov ![]() |
Daca cel care a facut masina recomanda schimbul de ulei la un an sau 30.000km si ofera si 4 ani garantie, cred ca stie ce zice. Lucrurile se mai schimba, nu mai sunt la fel ca acum 10 ani cand schimbul era recomanda la 10.000km.
|
--------------------
-
-
-
- - Renault Captur 0.9 TCe XMOD (2015)
ex Daewoo Matiz 2004 (2012-2015) ex Renault Clio Symbol 1.5dci 80CP 2006 Fidji (2006-2011) |
|
tannu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 28 April 15 ![]() |
Referitor la faza cu schimbul de ulei... Tine si de noroc, si de calitatea componentelor/consumabilelor (pot diferi calitativ de la lot la lot anumite componente/consumabile), si de regimul/conditiile de exploatare.
Am prieteni care au efectuat schimburi de ulei la 40.000 - 60.000 km (diverse marci/modele auto - Opel, Renault, Dacia, etc.). Unul din ei are Logan (1.6 benzina) si de vreo 2 ori a tinut uleiul peste 50.000 km (ulei de calitate, intr-adevar - Castrol 5W30 sau ceva de genul). Loganul lui ruleaza si in ziua de azi si are cca 660.000 km (cam curge rugina din fetele de usi, dar masina merge excelent). Producatorii, dealerii sau majoritatea siteurilor de specialitate ofera informatii si recomandari. Asta nu inseamna ca trebuie sa procedati asa cum spun ei. Interesele sunt mai presus decat orice, iar garantia unui motor nu este pe viata (decat daca nu traiesti mult). Recomandarea schimbarii uleiului este la 30.000 km. Dupa pornirea motorului, se recomanda a pleca de pe loc in secunda doi. Si altele... Genul asta de recomandari au anumite interese, iar aceste interese nu sunt in avantajul posesorului masinii. Eu, unul, nu recomand sa procedati asa. Fiind masina voastra, interesul este sa o aveti in stare perfecta cat mai multa vreme. Un schimb de ulei nu cred ca ar trebui sa depaseasca 15.000 km. Eu sunt mai fraier si la toate masinile pe care le-am avut/am, schimb uleiul la maxim 10.000 km. Pana la urma, eu sa fiu sanatos... Dupa pornirea motorului ar trebui sa asteptati macar 20 secunde (la ralanti), inclusiv vara, inainte de a pune piciorul pe acceleratie. Nu mai intereseaza atat de tare poluarea produsa in alea 20 secunde, cat ma intereseaza bunastarea motorului meu. Uleiul se afla in baie, trebuie sa urce si sa apuce sa faca o ungere completa a pieselor, la cea mai mica turatie posibila (chiar daca socul tot o ridica putin). Uzura pieselor duce la inlocuirea acestora. Direct sau indirect, tot de la producator le vei cumpara. Este interesul lui sa-ti spuna sa pleci imediat de pe loc, sub pretextul ca vei polua mai putin si vei face o economie de combustibil. Pana la urma, fiecare face cum il taie capul. Poti sa fii naiv, poti sa fii paranoic sau poti cauta sa intelegi anumite aspecte si sa gasesti calea cea mai buna. Mai bine sa fii putin precaut, decat sa ajungi patit. Nota: Nu ma adresez cuiva in mod special. Vorbesc la modul general. A nu se interpreta. This post has been edited by tannu: 2 Jul 2016, 11:37 |
--------------------
Renault
Captur
1.5 dCi
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#17
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
Te-ai gandit ca poate pompa de ulei livreaza un debit de ulei direct proportional cu turatia? Sau mai rau, ca la ralanti nu are eficienta stralucita, chiar trebuie un pic de turatie pentru a ajunge la o presiune optima? Si atunci chiar ii faci rau pentru ca nu o acclerezi cat mai repede? De asemenea, te-ai gandit ca daca schimbi uleiul de 2 ori mai des dublezi sansele sa strici motorul prin pierderea de ulei pe la busonul de ulei? Ca dublezi toate riscurile aferente unui schimb de ulei: bulit filet, uitat scurs ulei vechi, pus ulei contrafacut. Etc.
|
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
dil |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru verde Group: Moderatori Posts: 1.370 Joined: 7 December 04 From: Corbeanca, Ilfov ![]() |
Chiar la pornire se tureaza motorul, la mine pana la 3000 si apoi scade incet pana la relanti. Constructorul ar fi pus o limitare daca ar dauna motorului.
Ce interese ar avea constructorul in recomandarea de a pleca imediat dupa pornirea motorului? Rolul este de a ajunge motorul in parametri optimi cat mai repede. Asta inseamna uzura mai putina a componentelor. Bine, asta nu inseamna ca poti sa-i dai blana in secunda 2. |
--------------------
-
-
-
- - Renault Captur 0.9 TCe XMOD (2015)
ex Daewoo Matiz 2004 (2012-2015) ex Renault Clio Symbol 1.5dci 80CP 2006 Fidji (2006-2011) |
|
tannu |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 28 April 15 ![]() |
ssilviu - La pornire, dupa cum am spus, turatia ti-o ridica socul automat, deci nu esti pe ralanti efectiv. Aia va oferi cea mai buna ungere pentru niste piese uscate, raportat la debitul pompei de ulei (pompa care oricum nu ti-l urca/distribuie pana sus/peste tot, fara ajutorul canalelor si a componentelor). Sa pleci de pe loc in secunda 2, chiar schimband in 1800-2000 ture, nu e ok. Iar sa pleci in secunda 2 si sa mergi subturat, gen 1200 ture... mai bine stai pe loc inca 20 secunde, pentru ca pe acolo e si socul automat.
Daca ar fi sa plecam in secunda 2, deja nu mai vad rostul socului, pentru ca si-asa nu mai avem carburatoare. De asemenea, dupa schimbul de ulei, de ce pornesti si nu accelerezi ? Ideea e ca accelerand, vei pune in frecare mare niste piese incomplet unse. Nu e vorba de debitul de ulei pe care ti-l da pompa, cat e vorba ca frecarea componentelor sa fie cat mai mica "pe uscat". La celelalte lucruri pe care le-ai spus, nu stiu ce sa-ti raspund, pentru ca n-au logica... Ce legatura are distrusul filetului de la buson, pierderea de ulei, uleiul vechi si uleiul contrafacut cu un schimb de ulei efectuat la 10.000 - 15.000 km. Am zis 10.000 - 15.000 km, nu la 100 - 150 km. Ca sa nu mai pun la socoteala ca majoritatea romanilor nu fac mai multi km intr-un an cu masina personala (poate doar aia cu prea multi bani si prea mult timp liber). dil Daca socul tau tine turatia la 3000, nu mi se pare in regula. Asta in cazul in care nu te refereai prima secunda, cand sare in 3000 si imediat cade la o turatie normala de... sa zicem 1200, sau pe acolo (depinde de masina si de temperatura). Interesul constructorului ? Sa cumperi alta sau sa o repari pe asta, dar dupa ce va iesi din garantie si dupa ce va parcurge un nr decent de km. In ziua de azi se lucreaza pe cantitate, nu pe calitate. Procesul prin care motorul ajunge sa lucreze in parametri are niste etape. Prima este ungerea. N-a zis nimeni sa stai 20 minute pe loc pana ajunge apa la 90 grade si apoi sa pleci la drum. Am zis 20 secunde. Gen... numara pana la 20 si alea sunt. Serios, nu am chef de polemici pe chestii din astea, as ca subliniez[B]: Fiecare sa faca cum il taie capul. Fiecare cu logica lui si cu masina lui. Astea au fost parerile mele si nu e nimeni obligat sa procedeze ca mine. This post has been edited by tannu: 4 Jul 2016, 13:33 |
--------------------
Renault
Captur
1.5 dCi
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ssilviu @ 3 Jul 2016, 10:36) De asemenea, te-ai gandit ca daca schimbi uleiul de 2 ori mai des dublezi sansele sa strici motorul prin pierderea de ulei pe la busonul de ulei? Ca dublezi toate riscurile aferente unui schimb de ulei: bulit filet, uitat scurs ulei vechi, pus ulei contrafacut. Etc. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Si eu sunt unul care sustin schimbul de ulei la 1 an sau maximum de Km din carte. ![]() Dar aia cu riscurile la schimb de ulei e pur si simplu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
nu te radea, ca a fost un coleg pe forum, cgb, care povestea o patanie de asta.
ps. in weekend a fost un eveniment motul. nenea ala a zis ceva. la relanti si la pornire apar cele mai mari frecari si cele mai mari probleme de ungere. cica la relanti pistonul nu are o miscare liniara sus/jos, ci merge in zig zag, distrugand "pata"de ulei. |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
tannu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 28 April 15 ![]() |
Eu vorbesc de pornirea la rece, nu la orice pornire, cand uleiul este in baie. Iar pornirea la rece pleaca cu turatia socului, care este o turatie constanta (nu accelerari, decelerari, cum se va intampla dupa ce pleci de pe loc). De aia am si spus ca, teoretic, este o turatie optima. Nu este nici ralanti, nici turatie mare si este constanta.
Cat despre chestia cu stricat filetul busonului, ulei contrafacut si altele... Stiti vorba aia, cum o tii, asa o ai. Daca o sa strangi busonul ala pana tipa garnitura, ca la urmatorul schimb sa il desfaci cu dalta si ciocanul, sau daca faci economie de cateva zeci de lei la un schimb si ii bagi untdelemn de la bunica... mai tarziu vor exista niste consecinte nefaste asupra propriului buzunar. This post has been edited by tannu: 4 Jul 2016, 15:12 |
--------------------
Renault
Captur
1.5 dCi
|
|
alexandru_man |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 119 Joined: 16 September 14 ![]() |
Turatia de pornire a unui motor rece nu are nici o treaba cu uleiul pentru ca:1. pompa este gandita de constructor sa arunce ulei pe piese in secunda 2 dupa pornirea motorului din simplu motiv ca ramane amorsata si ca debitul ei este calculat pentru viteza pieselor aflate in miscare si 2 uleiul este si el de asemenea gandit in asa fel incat sa formeze pelicula de ulei pe piese si dupa oprirea motorului. Nici un motor nu se incalzeste pe loc ci in mers iar motorul fiind asistat de calculator amestecul este corectat continuu in asa fel incat motorul sa functioneze liniar adica sa nu iti dea in nas cum pateati cu daciile din cauza socului prost reglat si a aprinderii defectuoase,deci mai pe scurt ce va spune stimabilul mai sus sunt mituri sau obiceiuri de utilizator de 1300
This post has been edited by alexandru_man: 4 Jul 2016, 21:17 |
--------------------
renault
laguna 1
1999 Da cu Dacia-n perete pana pica un Renault din ea
|
|
FlorianP |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 29 June 15 From: Calarasi ![]() |
Ca sa ma introduc si eu in discutia de mai sus, le dau dreptate lui tannu si alexandru_man.
Pompa de ulei este eficienta de la prima rotatie a arborelui cotit, aceasta avand in relanti o presiune de cca 2 bari - ceea ce este suficient sa ridice un jet de ulei destul de sus(vorbesc de metri...). Asa ca uleiul ajunge aproape instantaneu pe tot traseul... + ca acea pelicula ramane atasata de suprafete foarte mult timp... Poate dupa ce a stat masina cativa ani nepornita, este cazul sa scoti o fisa/siguranta ce are legatura cu pornirea/aprinderea si sa dai o cheie pentru cateva secunde pentru a se realiza ungerea fara a interveni socul termic asupra pieselor in miscare(asta daca nu esti in posibilitatea sa ii schimbi uleiul) Partea cu socul/temperatura motorului, are stric legatura cu functionarea optima a motorului, el fiind facut sa aiba cel mai bun randament la temperatura ridicata(90-98⁰) cand toate piesele in miscare sau nu au ajuns la gradul maxim de dilatatie, astfel jocurile intre piese devenind foarte mici!!! Si ca sa fiu si in topic, am facut prima revizie la un an avand 15000 km parcursi, la Condorul-Calarasi, fara costuri(am avut prima revizie gratuita). Ca durata, nu stiu pentru ca am avut si ceva reparatii usoare in partea stanga spate(bara si aparatoare roata schimbate si pasajul de bara revopsit) dupa ce masina mi-a fost putin lovita in parcare. Am dus masina la service la ora 9.00 si la ora 16.oo era gata si cu revizia facuta. This post has been edited by FlorianP: 5 Jul 2016, 09:10 |
--------------------
Renault
Captur - 0.9TCE
2015/Authentique Energy TCe 90
|
|
dancuciureanu |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 19 June 06 From: IASI ![]() |
QUOTE The point we're trying to make is that the optimum time for changing oil ought to be related to a number of factors, of which distance travelled is probably one of the least important in most cases. Here is my selection in rough order of importance: Number of cold starts (more condensation in a cold engine) Ambient temperature (how long before warm enough to stop serious condensation) Effectiveness of crank case scavenging (more of that anon) State of wear of the engine (piston blow-by multiplies the problem) Accuracy of carburation during warm-up period (extra gook produced) Distance travelled (well, lets get that one out of the way) Din biblie este citatul. Eu as mai adauga praful si stilul de condus. La diesel mai apare contaminarea cu motorina. Un motor aspirat este alta treaba fata de unul cu turbina/kompressor. tannu nu este singurul prost, si eu am schimbat uleiul sau filtre cand era necesar, km nu sunt o regula clara. Fiecare motor are bolile lui, unele suporta altele nu. Veniti cu argumente nu cu povesti de filet stricat si ulei de la bunica. |
--------------------
opel daewoo renault
captur si altele
2016
|
|
tannu |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 164 Joined: 28 April 15 ![]() |
QUOTE(alexandru_man @ 4 Jul 2016, 21:15) Amice, stimabilul de mine nu ti-a zis sa-ti petreci un sfert de zi pe loc, pentru incalzirea motorului. Chiar NU am recomandat incalzirea motorului stand pe loc ! Daca nu esti capabil sa dai atentie la ce citesti sau pur si simplu nu intelegi esenta, macar abtine-te sa-mi pui vorbe in gura. Oricum, te-ai contrazis singur din prima propozitie, unde spui ca turatia nu are nici-o legatura, apoi imediat completezi ca pompa e gandita sa distribuie in functie de viteza miscarii componentelor. De parca componentele nu s-ar misca conform turatiei... Recomandarea mea a fost ca utilizatorul, in momentul unei porniri la rece, sa astepte gen 20 secunde inainte sa plece de pe loc. In timpul asta, sa zicem, iti arunci pe tine centura de siguranta, dai drumul la radio, butonezi 2 posturi si ala e timpul. Atat am spus, nu sa atingi 90 grade stand pe loc ! Eu zic sa nu mai arunci aiurea banii pe 5 litri de ulei. Baga-i doar 1 litru, ca-ti ajunge de-o pelicula. PS: Ca idee, nici macar la Dacii nu stateam sa incalzesc motorul pe loc. Daca imi facea figuri socul, o scoteam din viteza inainte de a se opri, franam cu stangul si ii tineam ralantiul cu dreptul. This post has been edited by tannu: 5 Jul 2016, 10:38 |
--------------------
Renault
Captur
1.5 dCi
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
uleiul nu ajunje instant peste tot, in functie de vazgozitate dureaza intre 3-12 secunde.
This post has been edited by b76bgaarh: 5 Jul 2016, 10:46 |
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
La anumite marci de masini, in manual scrie sa stai pe loc dupa pornirea motorului o anumita perioada...cu exceptia Germaniei, fiindca acolo e ilegal. Nu e degeaba o astfel de recomandare
![]() |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Cat timp scrie in acele manuale?
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
10-20 de secunde. Asta la Mazda, la Alfa nu mai retin cat scria. La Reno nu era nicio astfel de atentionare in carte...dar tot motor e si la ei. In plus, la Mazda scrie ca in zilele extrem de reci sa o lasi sa se incalzeasca pe loc. Pun si o poza cu captura din carte...preluata de pe forumul Mazda, eu n-am la indemana manuale. La CX-7 era cu 20 de secunde.
StartingTheEngine.PNG ( Size: 120.64k ) Number of downloads: 939 Daca niste ingineri recomanda asa ceva, si mai scrie si in manual, eu unul as respecta-o. Tocmai bun timpul ala sa iti pui centura, sa mai umbli pe la radio/mp3 player, sa mai pui waze-ul in functiune... |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 30th April 2025 - 11:12 |