Hyundai I30 2022 1.5T-GDI Highway, Marele Alb
![]() ![]() |
Hyundai I30 2022 1.5T-GDI Highway, Marele Alb
zax |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|||
zax |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
in continuare… de ce i30.
Succint, am plecat in primavara lui 2021 cu gandul de a testa ideea de masina sh si cu un buget de 8000 de euro. La ce vroiam eu sa stie masina suma era clar insuficienta asa ca am urcat repede spre 12000. Preturile masinilor sh insa au tot crescut, oferetele, in special de la proprietari, au inceput sa fie din ce in ce mai putine asa ca in toamna deja mi-am dat seama ca sh inseamna doar cu putin mai putin decat nou asa incat incercarea mea de a asculta de sfaturile prietenilor cu masini sh a esuat. Pentru masina noua am avut urmatoarele cerinte: - Benzina - Minim 1.4 litri - Putere/repriza de acceleratie aproape de sau chiar putin peste medie deci cam maxim 10s 0-100km/h - Garda la sol mai mare (minim ca cea a symbolului cu care n-am avut probleme pe drumuri mai rele sau prin zapada) - Neaparat navigatie si android auto - Neaparat A/C automat - O masina nu prea mare pentru o strecura si parca usor in oras dar si confortabila la drum lung Pentru ca avusesem ocazia sa merg cu un i30 si imi placuse m-am uitat la Hyundai si I30 T-GDI cutie manuala a determinat bugetul etalon de 18000 de euro cu o limita a bunului simt la pragul psihologic de 20000 euro Ford, Opel, Citroen, Peugeot nu au intrat in analiza pe motiv de imagine nu tocmai buna in piata, VAG motoare mici si scumpe la dotari decente, Honda pret cam mare si impreuna cu Toyota mi s-au parut prea joase, astfel ca pentru discutie au ramas Hyundai, Kia si Mazda. Renault nu as mai fi vrut pentru ca vroiam sa vad cum e si la altii desi ca forma, dimensiuni si dotari clio mi s-ar fi potrivit bine. Am cochetat putin cu ideea dar cilindreea mica m-a ajutat sa renunt usor la el. - De la Hyundai Elantra si Tucson erau oricum mari plus motorul elantrei desi bun de oras fiind aspirat nu era ce imi doream iar Tucson prea scump si cu probleme de productie (comenzi din iunie nu ajunsesera nici in decembrie). Bayon avea doar motor de 1l i20 la fel plus lipsa altor dotari. A ramas doar I30 - Kia. Fiind configurabila mi-ar fi placut mai mult dar pentru ca nu stiam daca voi lua masina faptul ca oferea multe optiuni cuiva posibil interesat sa o preia mi s-a parut un risc… psihologic, este mai greu sa decidem cand avem multe optiuni. N-au ajutat nici cei de la Kia care la intrebarea “ce se intampla daca n-o iau?” au raspuns “pierdeti avansul!” fata de hyundai unde raspunsul a fost “la ce nebunie e o dau fara probleme” iar la vremea aceea razboiul din Ucraina nu exista iar anticiparile asupra crizei semiconductorilor erau ca e pe sfarsite si chiar daca termenele de livrare vor fi tot lungi in 2022, cel putin nu vor mai fi blocaje. Oricum, peste ceed am trecut repede, si din considerentele de mai sus si pentru ca mi s-a parut si inca mi se pare mai joasa decat i30 (n-am gasit date oficiale referitoare la garda dar vizual asa pare iar ca inaltime totala i30 este cu 8mm mai inalta). La xceed insa m-am gandit ceva, si pentru ca e crossover dar si pentru ca mi se pare foarte frumoasa. Configurata ca si I30-ul iesea pe la vreo 22000 iar in combinatie cu riscul exprimat mai sus m-a facut sa ezit - Mazda: desigur 3 dar am cochetat si cu gandul la CX30 fiind crossover. CX30 nu e totusi M3, pozitia in scaun este alta, oglinzile mi s-au parut prea in spate si oricum pretul trecea bine de tot de limita de bun simt a bugetului. Pentru M3 m-am uitat la echipare plus, motor 2.0 150cp MT/AT. Cel de 120cp mi s-a parul prea lenes, cu activeX-ul de 186cp am facut test drive si mi s-a parut ca are un sunet demential dar comparand specificatiile de acceleratie si consum cu cel de 150cp nu mi s-a parut ca merita sub nici o forma diferenta de pret. De la ei am obtinut o mica reducere si costurile ieseau undeva la 21000 pentru manuala si 23500 pentru automata. Nu neg, am facut test drive cu mazda si apoi am mers la Hyundai… sentimentul pe care l-am avut cand m-am urcat in i30 dupa M3 a fost asemanator cu cel pe care l-am avut cand m-am urcat in logan dupa Hyundai. Totusi, pretul dar si aceeasi problema privind cedarea in cazul in care nu mai era nevoie sa o iau, plus alte cateva mici inconveniente citite pe forumuri m-au facut sa renunt si la ideea de mazda. Totusi, daca as fi acum, cand am hotarat sa iau masina, in situatia de a alege la aceeasi dferenta de pret, nu sunt convins ca n-as lua M3 AT. Am comandat i30, la care, desi am sunat prin toata tara, nu am reusit sa obtin nici o reducere… tot ce am reusit sa negociez au fost covorasele de cauciuc de origine pe care sper sa le si primesc 😊 N-am sa va plictisesc cu motivul pentru care am ajuns ca abia acum doua saptamani sa decid ca voi lua masina dar va spun ca de comandat s-a comandat in februarie (atunci a plecat comanda de la dealer catre fabrica) si practic din decembrie pana in februarie am mai avut putin timp sa ma gandesc daca vreau sa mai modific ceva. Optiunile pe care le puteam schimba: - Caroseria - hatchback sau fastback (+500 euro). Am ramas pe hatchback pentru ca am avut berlina si vroiam o schimbare plus o masina scurta. Hatchback-ul este cu 11.5cm mai scurt decat fastback si la cei 434cm este cu 7mm mai scurta decat loganul vechi si 5.6cm mai scurta decat cel nou, o masina deloc scurta dar macar are forma de hatchback. - Echiparea: highway, N-line (+1600 euro), exclusive (+3000 euro) o N-line ofera lumini full led, scaune fata sport si cu reglaj la pulpe, cusaturi rosii inauntru si bodykit de N care arata foarte fain. Mi-ar fi placut dar din nou problema incertitudinii preluarii/cedarii masinii. N-line mai vine si cu jante pe 18” alta belea cu care trebuia sa-mi bat capul si sa gasesc sa le schimb. No, imi pare rau ca n-am luat N-line dar sunt convins ca benzina suplimentara pentru plimbari asigurata de cei 1600 de euro ma va consola o Exclusive ofera full led, keyless entry/go (dar cu deschidere/incuiere din butonul de pe clanta), cotiera glisanta si frana de mana electrica, jante 17”, senzor de ploaie si ecranul navigatiei de 10,25” fata de 8” pe highway dar care oricum nu ajuta pentru ca inteleg ca navigatia se afiseaza tot pe aceeasi suprafata de 8” si in plus pierde posibilitatea conectarii Andorid Auto prin Bluetooth. Singurele pe care le regret sunt Keyless-ul si senzorul de ploaie dar nu merita 3000 de euro plus pierderea conectivitatii AA pe BT si bataia de cap cu jantele. - Transmisia: Manuala sau 7DCT. Desi nu-mi place ideea de DCT, am cochetat cu ideea dar inainte de comanda am intrebat dealer-ul ce-mi recomanda si care este mai fiabila. Raspunsul: “daca nu intrebati de fiabilitate poate va raspundeam altceva dar asa: luati manuala, DCT-urile vin multe la garantie pana in 40k de km.” Plus ca la intrebarea “ce se vinde mai mult, manual sau automat” raspunsul a fost “de departe manual” asa ca am economisit 1500 de euro 😊 Ca si idee, din ce am aflat de prin service, o inlocuire ambreiaj MT costa ~2000 lei, DCT ~8000 de lei. No cam atat cu povestea alegerii, revin si cu descrierea exacta a masinii. Oricum, una peste alta nu imi pare rau si, desi nu am inca masina, am sentimentul ca nu voi regreta alegerea facuta… Desi mi-ar fi placut cutia automata cu convertizor de la mazda sau garda inalta a xceed-ului, cred ca am facut totusi o alegere echilibrata intre nevoi, disponibilitati financiare si ceea ce voi primi… |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#3
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Ai o estimare cind iti vine?
Masina este in tara dar eu o voi lua undeva pe la jumatatea lunii mai, dupa toate procedurile cu rabla. Comanda (plata avans) a fost in a doua jumatate a lui decembrie cu promisiune, atunci, de productie in martie dar de fapt nu era productia ci comanda catre fabrica. Am avut insa noroc si cineva a renuntat asa incat am intrat pe lista de comanda din februarie si a rezultat productie in aprilie. Daca intra pe lista din martie productia ar fi fost in mai This post has been edited by zax: 2 May 2022, 19:34 |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
zax |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Masina. Este vorba de un i30, motorizare 1.5 T-GDI (turbo benzina) 160CP/253Nm, cutie manuala, mildhybrid, echipare Highway. Am trecut pe la DAB si aveau una alba in curte asa ca i-am facut cateva poze:
DSC_0717.JPG ( Size: 590.67k ) Number of downloads: 1631 DSC_0718.JPG ( Size: 513.28k ) Number of downloads: 1640 DSC_0719.JPG ( Size: 521.83k ) Number of downloads: 1620 DSC_0723.JPG ( Size: 478.34k ) Number of downloads: 1625 Specificatii tehnice in poza de mai jos. Mi-e complet neclar de ce N-line are consum declarat mai mare decat celelalte echipari fiind acelasi motor. Specificatii_tehnice.jpg ( Size: 221.85k ) Number of downloads: 1639 Dotări (cele îngroșate sunt dotări suplimentare fata de varianta anterioară, confort): New_i30_1.5T_GDi_160CP_M_Hybrid_48V_5DR_Highway_page_0001.jpg ( Size: 660.78k ) Number of downloads: 87 Puteam alege ce culoare doream, la momentul comenzii vopseaua era gratuita, am preferat alb fara s-o vad dar acum, vazand-o in realitate pe cea din poze, imi place. Pe N-line ar trebiui sa arate chiar mai bine pentru ca are mai multe accente de negru. Ca prima alegere mi-ar fi placut mai mult o culoare mai inchisa (nu negru dar un gri petrol) insa symbolul a fost negru iar cu loganul alb am avut o revelatie: albul este mult mai usor de intretinut. Nu se vede praful pe el asa usor (symbolul era gri in maximum 2 zile dupa spalare), nu se vad atat de usor toate zgarieturile si loviturile cu usa in parcare si daca o spal la selfservice nu e neaparata nevoie sa o sterg, nu se vad zoaiele asa cum se vad pe o culoare inchisa. Plus ca mi s-a parut mult mai eficient A/C-ul la logan dar poate tine de diferenta de generatie si nu de culoare Primele lucruri pe care intentionez sa i le fac destul de rapid dupa achizitie: - Camera de bord, un xiaomi pe care nu o vreau alimentata prin bricheta asa ca am luat un alimentator ce se leaga in tabloul de sigurante. Ma gandesc sa-i pun pe ei sa-l monteze si sa treaca operatiunea in carte ca sa nu fie probleme pe motiv de garantie. Voi mai studia insa problema garantiei, am intrebat la service la DAB si pe langa faptul ca s-a uitat ciudat la mine, mi-a aruncat un pret de 4-500 de lei pentru infipt doi papuci si legat un fir la masa. - Anvelope all season. Vine cu anvelope de vara Michelin Primacy 4 S2; le-as pastra insa parca n-am nici un chef de cheltuit bani, timp si spatiu cu inca un set de roti… Momentan ma gandesc sa iau Pirelli Cinturato SF2. - Cotiera… Pe cutia automata cu care am facut drivetest nu m-a deranjat asa mult dar cred totusi ca scaunul a fost reglat mai in spate, neavand nevoie sa apas ambreiajul. Pe cea manuala mi se pare ca sprijin cam prea putin cotul. Voi vedea insa cum ma obisnuiesc. - O roata de rezerva slim cu tot kit-ul de cric… din pacate sistemul MHEV vine si cu un minus, spatial rotii de rezerva din portbagaj este ocupat de bateria de 48V. Este adevarat ca 17 ani nu am folosit niciodata roata de rezerva, mereu cand am facut pana am fost in oras si am ajuns la vulcanizare. Totusi pentru o plecare in concediu eu zic ca e mai sanatos sa fie. - Poate ceva folie de protectie pe faruri si neagra pe stopuri This post has been edited by zax: 21 May 2022, 16:48 |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
axabrt |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.959 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Mă uitam și eu pe vremuri la i30 dar varianta domestica nu m a încântat peste măsură suspensia orientată spre confort.
Da un i30n e altă treabă , suspensia e setata sport. Bine pe timpul când mă uitam eu la i30 preturile erau chiar decente... Dar că să spunem și punctele pozitive coreenii au evoluat mult de la Daewoo, iar fata de începuturile Hyundai , accent din 2000 de exemplu, asta de acuma este de vis. Am pe lângă mine un elantra din asta cu fel de fel de unghiuri, model 2021. Mișto mașina, nu o să mă apuc eu sa comentez alegerea ta, ai făcut o poveste frumoasa in primul post, dar eu in locul tau asta as fi luat... 2 May 2022, 19:32: Îți spune axa de ce nline are consum mai mare Din același motiv pentru care mie cu rotile de vara din aliaj pe 18 am un consum mai mare cu 1 litru decât cu rotile de iarna de otel16 . Și fiindcă dacă iei o roata de 18 și o ridici fara sa te doară spinarea înseamnă că ești tânăr și fericit. Eu de-abia le dau de a dura prin curte This post has been edited by axabrt: 2 May 2022, 19:32 |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
zax |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(axabrt @ 2 May 2022, 20:28) Mă uitam și eu pe vremuri la i30 dar varianta domestica nu m a încântat peste măsură suspensia orientată spre confort. Da un i30n e altă treabă , suspensia e setata sport. Si pe N-line spun ca suspensia si directia sunt setate sport... daca nu afecteaza garda nu cred ca mi-ar fi displacut dar n-avea nici o sansa sa ramana cu rotile de 18". Sunt orientat spre pragmatism si mi-e frica si sila de pene, jante sparte/indoite si pierdut vremea din cauza gropilor. In plus, am alergat cate 800 de km la fiecare sfarsit de saptamana in ultimii 2 ani cu un Logan. Masina asta va fi McLaren pentru mine din punct de vedere al suspensiei, va trebui sa invat din nou sa conduc. QUOTE(axabrt @ 2 May 2022, 20:28) Am pe lângă mine un elantra din asta cu fel de fel de unghiuri, model 2021. Mișto mașina, nu o să mă apuc eu sa comentez alegerea ta, ai făcut o poveste frumoasa in primul post, dar eu in locul tau asta as fi luat... Tine de gusturi, pe mine nu ma da pe spate elantra noua, parca e putin cam prea SF... posibil sa ajung sa-mi placa dar momentan n-o consider nici urata dar nici nu ma omor. Insa dincolo de aspect elantra nu este oricum ce-am vrut, nici motorizare nici caroserie. QUOTE(axabrt @ 2 May 2022, 20:28) Îți spune axa de ce nline are consum mai mare Din același motiv pentru care mie cu rotile de vara din aliaj pe 18 am un consum mai mare cu 1 litru decât cu rotile de iarna de otel16 . Și fiindcă dacă iei o roata de 18 și o ridici fara sa te doară spinarea înseamnă că ești tânăr și fericit. Eu de-abia le dau de a dura prin curte Este o explicatie. This post has been edited by zax: 2 May 2022, 20:12 |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
marksman |
![]()
Post
#7
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.676 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Mulți km fără probleme!
QUOTE(zax @ 2 May 2022, 18:05) - Transmisia: Manuala sau 7DCT. Desi nu-mi place ideea de DCT, am cochetat cu ideea dar inainte de comanda am intrebat dealer-ul ce-mi recomanda si care este mai fiabila. Raspunsul: “daca nu intrebati de fiabilitate poate va raspundeam altceva dar asa: luati manuala, DCT-urile vin multe la garantie pana in 40k de km.” Plus ca la intrebarea “ce se vinde mai mult, manual sau automat” raspunsul a fost “de departe manual” asa ca am economisit 1500 de euro 😊 Ca si idee, din ce am aflat de prin service, o inlocuire ambreiaj MT costa ~2000 lei, DCT ~8000 de lei. Înainte de a alege Mazda am fost și pe la Hyundai. De fapt între astea două mărci s-a jucat finala. Elantra cu 1.6 aspirat și AT6 cu maximum de dotări ce se puteau pune la noi ieșea sub 20k, dar la maximum de dotări nu aveai nici senzori de parcare față, deși un pic mai la vest configurația era posibilă, dar nem tudom magyarul. Și mai mult, n-am mai vrut berlină, am vrut hatch, dar cu un hayon cât mai vertical. Mazda a rămas în cărți pentru că a bifat aproape maxim la tot, dar a trebuit să cotizez: de la versiunea de bază cu MT și motor G122 care ajungea sub 20k cu "rabla", la GT Plus cu AT6 și motor X180. Eu îmi doream versiunea de bază cu G122 și AT, care nu există. DCT/DSG l-am eliminat din start, nu mi-a surâs o cutie cu dublu ambreiaj plimbată 95% în oraș. This post has been edited by marksman: 2 May 2022, 20:49 |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
|
|
axabrt |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.959 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Așa dacă e macar setata sport suspensia e f bine.
La început e de vis crede mă. Poate în timp te obișnuiești cu mașina, poate după câteva zeci de mii de km se mai înmoaie amortizoarele cine știe. Contează mult și cauciucurile. Eu am avut niste Michelin pilot sport 3 cu care mașina se simțea foarte rigida și eram încrezător în curbe luate mai cu viteza, dar erau f uzate. Le am schimbat cu niste hankooh și mașina pare mai elastica așa😳 in sens negativ, dar macar nu mai intra abs la frânare brusca. Așa că or fi mai. Une cred. |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
speedman |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.495 Joined: 21 April 07 ![]() |
Să o stăpânești sănătos. Am condus un i30 fastback cu același motor și cutie 7 dct, care mi a plăcut. Motorul este vioi și elastic, trage foarte bine, cutia mi s a părut mai mult decât decentă și eu unul as fi mers pe automată, dar gusturile nu se discută. Configurasem un n line, era 20300 e anul trecut prin februarie.
|
--------------------
Smart
eq forfour
2019
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#10
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(axabrt @ 3 May 2022, 08:04) Așa dacă e macar setata sport suspensia e f bine. La început e de vis crede mă. Poate în timp te obișnuiești cu mașina, poate după câteva zeci de mii de km se mai înmoaie amortizoarele cine știe. Contează mult și cauciucurile. Eu am avut niste Michelin pilot sport 3 cu care mașina se simțea foarte rigida și eram încrezător în curbe luate mai cu viteza, dar erau f uzate. Le am schimbat cu niste hankooh și mașina pare mai elastica așa😳 in sens negativ, dar macar nu mai intra abs la frânare brusca. Așa că or fi mai. Une cred. Plastic vs cauciuc! Asta-i diferenta. Michelin sunt renumiti pentru cauciucuri care se intaresc aiurea. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
tzavalau |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 438 Joined: 9 February 08 From: Petrosani ![]() |
- Poate ceva folie de protectie pe faruri si neagra pe stopuri
Nu te supara pe mine dar faza cu stopurile e de "coka-style" . Nu vrei sa stii cita "carne" isi iau astia cu stopuri infoliate ,mai ales daca nici nu au lichid de semnalizare sau vara cind chiar nu se vede.... |
--------------------
KGM
Korando
1.5Tgdi Black/2024 /C300
- HD 55 BXL Cugetare: "Românul e un fel de om care se supără dacă nu îl inviți, și dacă îl inviți nu vine".
Sursa: "Moftul Român",10 iunie 1901 |
|
Aerius |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 243 Joined: 1 April 09 From: Bukarestburg ![]() |
QUOTE(zax @ 2 May 2022, 18:05) Ford, Opel, Citroen, Peugeot nu au intrat in analiza pe motiv de imagine nu tocmai buna in piata Poti dezvolta un pic? |
--------------------
Cannondale
CAAD12 2019
Renault Megane RS 2020
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#13
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
multi kmp fara probleme.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
axabrt |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.959 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 3 May 2022, 08:57) Plastic vs cauciuc! Asta-i diferenta. Michelin sunt renumiti pentru cauciucuri care se intaresc aiurea. Apăi nu știu Michelin, dar bridgestone turanza erau 100% plastic. Au ținut cam 80 de mii de km cand le am aruncat tocmai din acest motiv, dar profil mai aveau vreo 3 mm |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.316 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
anvelooele se schimba cand sunt uzate sau cand sunt vechi ... eu nu le tin msi mult de 5 ani ...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
zax |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(marksman @ 2 May 2022, 21:49) Mulți km fără probleme! [...] Mazda a rămas în cărți pentru că a bifat aproape maxim la tot, dar a trebuit să cotizez: de la versiunea de bază cu MT și motor G122 care ajungea sub 20k cu "rabla", la GT Plus cu AT6 și motor X180. Eu îmi doream versiunea de bază cu G122 și AT, care nu există. DCT/DSG l-am eliminat din start, nu mi-a surâs o cutie cu dublu ambreiaj plimbată 95% în oraș. Multumesc Am scris ca am trecut si eu pe la mazda. CX30-ul mi-ar fi placut cel mai mult pentru garda dar totusi nu m-am simtit in el ca in 3 si oricum era mult prea scump. M3 daca as fi luat as fi luat insa berlina, spatele de hatchback imi pare ca nu i se potriveste, nu e al ei. De acord cu DCT-ul, nu e un ambreiaj pentru crawling in timp ce exact pentru crawling as fi fost dispous sa platesc diferenta de pret. QUOTE(axabrt @ 3 May 2022, 08:04) E reglata sport la N-line, asa descriu ei. Dar n-am luat N-line ![]() Ce incercam sa spun este ca pragmatismul ma impinge catre o masina cu garda si pozitie de condus mai inalta iar faptul ca, obisnuit fiind cu masini lowcost si foarte instabile, in special loganul condus in ultimii 2 ani, voi simti masina asta ca pe o imbunatatire semnificativa atat ca stabilitate cat si ca franare, idiferent de cat de moale este reglata suspensia. QUOTE(speedman @ 3 May 2022, 09:46) Să o stăpânești sănătos. [...] eu unul as fi mers pe automată, dar gusturile nu se discută. Configurasem un n line, era 20300 e anul trecut prin februarie Multumesc Aici n-a mai fost vorba de gusturi, a tinut, din nou, de pragmatism. Testdrive-ul pe motorul asa a fost cu o cutie automata si mi-a placut, si cum accelera, si cum schimba treptele, si confortul insa DTC-ul nu este rezistent in traficul bara la bara ori eu pentru asta l-as fi vrut si as fi fost dispus sa platesc suplimentar. Am scris in al doilea post de ce l-am refuzat. 20300 cu sau fara reducerea rabla? Fara reducerea rabla ar fi trebuit, daca imi aduc bine aminte, sa coste cam 21000 fara vopsea deci in jur de 21500 cu vopsea metalizata. QUOTE(tzavalau @ 3 May 2022, 10:50) - Poate ceva folie de protectie pe faruri si neagra pe stopuri Nu te supara pe mine dar faza cu stopurile e de "coka-style" . Nu vrei sa stii cita "carne" isi iau astia cu stopuri infoliate ,mai ales daca nici nu au lichid de semnalizare sau vara cind chiar nu se vede.... De acord daca vorbim de genul de folie prin care nu se vede ca exista stopuri dedesubt. Eu vreau sa le fac asa cum apar in vizualizarea 360 de pe site: 360.jpg ( Size: 31.85k ) Number of downloads: 184 QUOTE(Aerius @ 3 May 2022, 11:00) Nu sustin ca as fi vreun expert in achizitii auto asa incat parerea este complet subiectiva si bazata foarte mult pe "simtit" si "am auzit de la vecinu" si prea putin pe studii aprofundatate. Totusi, Peugeot si Citroen nu se vad deloc pe strazi, iar impresia personala este ca nu sunt decat niste renault-uri mai lucrate si poate mai dotate dar si mai scumpe si poate cu un nivel de calitate mecanica mai redus, opel sunt ceva mai multe pe strada dar in general modele vechi, sh din vest. Ford = fix and repair daily ![]() QUOTE(einstein1984 @ 3 May 2022, 13:59) multumesc Intentionez sa o trec pe anvelope allseason (am scris mai sus) asa ca, daca tot ati inceput discutii despre anvelope, va rog opinii. Momentan m-am oprit asupra modelului Cinturato SF2 de la Pirelli, pe baza acestui test si pornind de la dorinta de a avea niste anvelope cat mai silentioase Masina vine dotata cu Michelin Primacy 4 s2: michelin.jpg ( Size: 86.33k ) Number of downloads: 143 This post has been edited by zax: 3 May 2022, 19:57 |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
harby ;)) |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.369 Joined: 3 July 12 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(zax @ 3 May 2022, 19:43) Intentionez sa o trec pe anvelope allseason (am scris mai sus) asa ca, daca tot ati inceput discutii despre anvelope, va rog opinii. Momentan m-am oprit asupra modelului Cinturato SF2 de la Pirelli, pe baza acestui test si pornind de la dorinta de a avea niste anvelope cat mai silentioase Masina vine dotata cu Michelin Primacy 4 s2: michelin.jpg ( Size: 86.33k ) Number of downloads: 143 Personal as lua alt set de jante + anvelope de iarna. Eu pe duster am niste Goodyear allseason (care sunt mai mult bune pentru vara), iar la prima ploaie cu temperaturi mici (pana in 2 grade) am dat comanda de anvelope de iarna. Asta e valabil daca esti intr-o zona care chiar are macar 3 luni iarna (cu temperaturi scazute, umezeala) ![]() |
--------------------
Renault 12 Gordini
Pontiac Firebird
1972, 1980
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
eu la all season am luat anul trecut Hankook, merita banii in opinia mea/
This post has been edited by zax: 4 May 2022, 18:50 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
Am alergat i30-ul prefacelift cu motorul de 1.4 si manuala in diverse scenarii. Mi s-a parut masina. La banii ceruti de Hyundai chiar e o surpriza placuta. Lesinata versiunea de 1.4, a ta s-ar putea sa fie ce trebuie. La capitolul frane, tinuta de drum, nu am ce reprosa. Controlul tractiunii parca e putin cam agresiv uneori, in rest jos palaria. Si vezi ca e joasa rau comparativ cu Dacia. Pe aici trebuie multa atentie la parcare, altfel agati bara fata. Solutia e sa parchezi mereu cu spatele catre bordura.
Sa te bucuri de ea! This post has been edited by zax: 4 May 2022, 18:50 |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
axabrt |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.959 Joined: 15 February 05 From: Ploiesti ![]() |
Ar fi util de urmărit și testul elanului de pe km77 sa și facă idee despre limitele suspensiei spate care reglata spre confort This post has been edited by zax: 4 May 2022, 18:52 |
--------------------
Ford
Focus mk3.5
Ecob00st .dracnev si boboru’ este viitoru’.
|
|
zax |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
![]() QUOTE(harby ![]() Personal as lua alt set de jante + anvelope de iarna. Eu pe duster am niste Goodyear allseason (care sunt mai mult bune pentru vara), iar la prima ploaie cu temperaturi mici (pana in 2 grade) am dat comanda de anvelope de iarna. Asta e valabil daca esti intr-o zona care chiar are macar 3 luni iarna (cu temperaturi scazute, umezeala) ![]() Acum mare iarna in Bucuresti nu prea mai avem dar pe la munte oi mai ajunge... inca sunt in analize, ma mai informez, mai citesc opinii... Ideal asa ar fi, sa iau set de roti de iarna insa, pe langa investitia care nu-i mica, nici cu spatiul de depozitare nu stau prea bine iar la "hotel" nu le duc, le voi schimba eu ca nu suport statul la coada si nici interactiunea cu Dorel. Apoi mai este si faptul ca nu ma astept sa fac mai mult de 15k de km pe an, cu doua seturi de anvelope le-as arunca fara pic de uzura. QUOTE(einstein1984 @ 4 May 2022, 10:16) Ce model? Ma intereseaza destul de mult nivelul de zgomot, am mers numai cu berline si nu-s obisnuit sa aud zgomote din portbagaj. QUOTE(bmwh548 @ 4 May 2022, 10:34) Am alergat i30-ul prefacelift cu motorul de 1.4 si manuala in diverse scenarii. Mi s-a parut masina. La banii ceruti de Hyundai chiar e o surpriza placuta. Lesinata versiunea de 1.4, a ta s-ar putea sa fie ce trebuie. La capitolul frane, tinuta de drum, nu am ce reprosa. Controlul tractiunii parca e putin cam agresiv uneori, in rest jos palaria. Si vezi ca e joasa rau comparativ cu Dacia. Pe aici trebuie multa atentie la parcare, altfel agati bara fata. Solutia e sa parchezi mereu cu spatele catre bordura. Sa te bucuri de ea! Daca era lesinata cel mai probabil era motorul aspirat. I30 are doua motoare, cu aceeasi cilindree, un DPI aspirat si T-GDI-ul turbo. Cele de 1.5 de pe actuala versiune sunt obtinute din cele anterioare prin lungirea cursei. Cel aspirat este intradevar lesinat, nu se compara nici pe departe cu 1.6-le de pe Elantra. Cea pozata la DAB nu mi s-a parut asa joasa (desigur ca nici cat loganul nu este) dar am vazut acum una pe strada si cam era coborata;era insa un fastback care conform specificatiilor de pe site este cu 3mm sub hatchback ca inaltime totala. Ca s-or resimti in garda sau nu, nu stiu si nici cat de mult pot insemna acei 3mm nu sesizez. N-am gasit specificatie oficiala privind garda dar la cautari pe net a reiestit 140mm; 140mm are si Symbolul si nu am avut probleme. Vizual nu au par a avea aceeasi garda dar la cum am vazut-o eu la DAB parea c-ar fi pe aproape... Desigur ca si dimensiunile masinii si proportiile pot insela usor ochiul. Ma rog, voi vedea si ma voi obisnui. M-am gandit si la a-i pune un scut metalic dar voi vedea, trebuie sa mai studiez si sa ma lamuresc daca poate sau nu avea vreo influenta negativa. QUOTE(axabrt @ 4 May 2022, 19:04) Ar fi util de urmărit și testul elanului de pe km77 sa și facă idee despre limitele suspensiei spate care reglata spre confort Hai sa ne intelegem: masina nu e luata pentru alergat pe circuit. Trebuie sa ma ajute in depasiri, sa sara inainte pe niste serpentine unde ma plictisesc de stat in spatele vereunui camion si sa franeze, in caz de nevoie, fara sa puna botul jos si sa sara in toate directiile. In rest, trebuie sa ma duca intreg si cat mai odihnit din punctul A in punctul B. Desigur ca stabilitatea este importanta dar uneori ce e prea mult strica si poate afecta confortul. This post has been edited by zax: 4 May 2022, 19:56 |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#22
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.342 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
https://www.hankooktire.com/fr/passenger-ca...y-4s2-h750.html eu pe astea le am. Fiind tot hatch si a mea , e ok la zgomot de rulare, mai bine ca hankook de iarna anterioare.
This post has been edited by einstein1984: 5 May 2022, 09:41 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
zax |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
N-am luat-o încă, a doua etapă a programului rabla s-a amânat o săptămână și odată cu anunțul de amânare ai aruncat încă o dată în eter zvonul cu privire la programul rabla 2, cel prin care se vor da "cel puțin" 3000 de lei celor ce casează vehicule mai vechi de 15 ani, fara obligația de a cumpăra un autovehicul nou. Spun zvon pentru că nu dau absolut nici o informație cu privire la condiții iar de data asta până și prețul este "din poignet"... In fine, încă n-am luat mașina dar deja mă gândesc s-o vând... Trăim niste vremuri interesante. Cea din anunț are, in plus fata de echiparea highway din Romania, faruri led (posibil și stopuri), senzori de ploaie și ecranul navigației de 10".
Screenshot_20220510_225452.png ( Size: 1.36mb ) Number of downloads: 96 PS: îmi dau seama că am scris cam mult și pentru a menține topicul mai ușor de urmărit mă gândesc să creez un cuprins pe care să-l actualizez cu linkuri către începutul discuțiilor mai importante. Exista posibilitatea de a introduce acum un post la începutul topicului? |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.316 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(zax @ 11 May 2022, 07:51) Pai si atunci rostul acestui topic este? Vb. despre o masina pe care deocamdata nu o ai si chiar daca nu o ai .. tu te gandesti sa o vinzi inainte de a o avea .... despre ce se povestete? This post has been edited by cj98czh: 11 May 2022, 07:14 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
zax |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
In post este o poza cu un anunț de vânzare pentru un Hyundai i30 că al meu, sh din germania, cu prețul de 28k de euro. "Mă gândesc să o vând" este o gluma in contextul acelei solicitări aberante de preț.
Recunosc că am un sentiment ciudat fiind pus în situația de a explica astfel un post de câteva rânduri. This post has been edited by zax: 11 May 2022, 07:31 |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
bmwh548 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru cu insomnii Group: Members Posts: 1.943 Joined: 27 March 08 From: Iasi ![]() |
O fi aberant, dar intr-o anumita masura se profita de problemele de productie. Au vandut niste prieteni I30-ul de care mentionasem mai sus si s-au dus sa ia un I20 pentru plimbarile prin oras. Termen de livrare la anul prin iulie-august. Exista persoane care chiar nu au timp sa astepte, au nevoie de masina urgent si sunt dispusi sa plateasca mai mult decat ar fi normal pentru un SH aproape nou.
EDIT: Pentru ca mi se tot baga raspunsul peste postul cu cuprinsul pe care vreau sa-l pastrez doar pentru acel scop, raspund aici: QUOTE(bmwh548 @ 11 May 2022, 11:27) O fi aberant, dar intr-o anumita masura se profita de problemele de productie. [...] Exista persoane care chiar nu au timp sa astepte, au nevoie de masina urgent si sunt dispusi sa plateasca mai mult decat ar fi normal pentru un SH aproape nou. De acord ca se incearca un profit de pe urma unei oferte cu sincope suprapusa si peste o teama de inflatie mai ales a celor ce au experienta financiara a inflatiei de la inceputul anilor '90... dar chiar si asa, optimismul vanzatorului este interesant. Acum, pe mobile.de gasim i30 din 2021 cu mai putin de 20k de km la 20-21k iar pe autovit exista dealer care vinde nou, din stoc. Probabil ca noi nu sunt multe si se dau repede, intr-o lun as-ar putea sa nu mai fie dar daca urcam bugetul spre 30k atunci deja intram in alta clasa unde disponibilitatile sunt altele. Desigur, sunt convins ca nici cei ce cer 27k nu cred ca o vor da cu atat dar mi se pare interesant, fara nici un fel de ironie, spiritul antreprenorial. Eu, daca as primi acum o oferta de 30k as sta putin pe ganduri desi nu ar trebui... ![]() ![]() QUOTE(bmwh548 @ 11 May 2022, 11:27) Au vandut niste prieteni I30-ul de care mentionasem mai sus si s-au dus sa ia un I20 pentru plimbarile prin oras. Termen de livrare la anul prin iulie-august. comenzile pentru I20 sunt blocate acum asa cum au fost si pentru i30 anul trecut in toamna. Presupun ca in cel mult o luna se vor debloca iar acel termen de 1 an este acoperitor. Si eu am in contract livrarea in august dar de ajuns a ajuns in aprilie asa cum au estimat verbal. Desigur ca nici 4-5 luni nu este un termen scurt dar excluzand situatia in care ti-ai facut masina dauna totala nu e nici chiar asa o tragedie. This post has been edited by zax: 21 May 2022, 22:02 |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
zax |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Am deschis acest cu gandul de a primi pareri atunci cand va fi cazul, pentru a mentine pentru mine un istoric al utilizarii masinii dar si pentru a da informatii celor interesati de marca si model intrucat comunitatea hyundai pare ca si inexistenta. Voi incerca sa fiu pe cat de obiectiv este uman posibil in descrieri si laude iar mai jos voi incerca sa mentin un cuprins al topicului cu link-uri catre inceputul discutiilor pe punctele mai interesante.
1. Decizia asupra oricarei cheltuieli este evident una extrem de subiectiva, mai ales intr-o situatie atat de complexa cum este o masina. In primul post am incercat sa explic conditionarile personale de care m-am lovit la momentul alegerii pentru a fi mai clar de ce am ajuns la acest model ........... postul 1 2. Variantele analizate la acel moment .................. postul 2 3. Descrierea masinii: poze, dotari, caracteristici tehnice .................. postul 4 4. Primele impresii și poze din interior .................. postul 52 5. Milestone-uri ............... postul 81 (1k), Postul 147 (5k), Postul 154 (6k), postul 168 (10k), Postul 193 (15k) 6. Despre anvelope ...................... Postul 129, Postul 154 7. FEATURES: ce are si ce n-are..... Postul 167 8. EVENIMENTE...........................postul 175 si continuare in Postul 188, postul 194 9. Despre consum........................Postul 190 10. Revizii .................................postul 191 This post has been edited by zax: 13 Mar 2024, 22:13 |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
MoneyTalks |
![]()
Post
#28
|
![]() - Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland ![]() |
Pina la urma ai primit masina sau nu? Ca jumatatea lui mai a trecut deja
This post has been edited by MoneyTalks: 22 May 2022, 12:41 |
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|
zax |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Inca n-am luat-o. Rabla s-a amânat o săptămână și s-a deschis abia pe 13 mai, pe 16 a venit acceptul (adică luni) dar inca nu au venit cei de la remat cu platforma sa ia rabla și nici eu n-am avut timp să-i presez. In plus nici pe ofertele de asigurare n-am avut timp sa mă uit serios și vin și alea greu din cauza falimentului city insurance.
Sper că până cel târziu la sfârșitul lunii sa am timp sa mă ocup și să o iau. |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
zax |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 724 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Am intrat pe ultima sută de metri cu preluarea mașinii, trebuie făcute asigurările. Cel mai ieftin casco se pare că este Omniasig, urmat relativ aproape de Generali
Despre Generali am auzit numai de bine... Dacă aveți ceva experiență cu Omniasig va rog, impartasiti-o. Mulțumesc |
--------------------
Hyundai/ex Renault
I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp
aprilie 2022/iunie 2006 "Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
|
|
DaciaClub - Reno Bot |
![]()
Post
#
|
![]() Mesaj automat ![]() |
Intrucat topicul devine deja aglomerat am decis sa incerc mentinerea unui cuprins cu cele mai importante puncte de discutie. Cuprinsul va fi AICI
|
-------------------- |
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 19:15 |