Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

1.5 Dci , se infraneaza la mers constant., In timpul mersului constant se infraneaza motorul.

Megan Gold 2008
post 28 Apr 2020, 02:05
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 26 April 20




Buna seara , detin un megan 2 , 2008 , 106cp 6 viteze, si as vrea sa va spun cateva detalii, si daca se poate, sa ma ajutati sa inteleg ce trebuie reparat sau schimbat, In timp ce conduc masina, uneori se intampla ca motorul sa se infraneze, desi eu mentin o viteza constanta, insa am observat ca daca ridic si accelerez dispare problema, dupa ce opresc motorul si ridic capota, se aude un tacanit electronic ca un scurt circuit de la valva ce duce la turbina, o lovesc si se opreste din zgomot, am mai observat , cand incercam sa intru pe autostrada cu putere, peste anumite turatii, ca imi apare o eroare, de genul "inspection injection" ce disparea nu la imediata repornire ci doar daca lasam motorul oprit cateva zeci de secunde, am tras asa o perioada de masina si cu un consum de ulei e ce il completam, turbina incepuse sa suiere , numai cand ridicam piciorul de pe acceleratie sa schimb vitezele dupa alti cativa mii de km in oras, a inceput sa suiere turbina la cea mai mica atingere de acceleratie, am zis gata..nu mai fac livrari, imi iau concediu, repar masina, am cumparat miez nou turbina, desfac turbina si observ ca geometria este plina plina de funingine amestecata cu ulei intarit, de aici consumul de ulei, geometria blocata, am cautat peste tot cum sa demontez geometria asta fara suriburi insa nu am gasit,am observat cum sa dau inelul jos, m.a ajutat sa o deblochez, sa o curat , o montez, curat si egr , nu reusesc sa.l dezprind de corp ,nu bat in el mai tare ca e de aluminiu, l.am curat prin spatele corpului de care este intepenit , am schimbat distributie, ulei , toate 4 filtre , (la volan pe dreapta filtrul de particule tot prin dreapta se schimba) ,insa astazi vad ca tot mai are momente cand se infraneaza si valva aia de la turbina tot face zgomot la oprirea motorului, geometria merge usor. Ce ar trebui sa mai verific? sunt in anglia , folosesc masina pt a livra mancare la domiciliu, si aici mecanicii cer muuulti bani si sunt foarte neindemanatici, mai ieftin ies sa cumpar scule profesionale. Va rog ajutati.ma sa inteleg ce trebuie sa fac , nu as vrea sa se mai strice o data turbina.. e nasol de dat jos..


--------------------
Renault Megan 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
geoman
post 28 Apr 2020, 11:39
Post #2


George


Group: Members
Posts: 399
Joined: 28 October 07
From: Iasi




Cu autofranarea daca iti apare mesajul electronical fault periodic, verifica contactul de frana de la pedala. Mai precis contactul pe liber(neapasat) al butonului daca are continuitate. Daca nu are, e de inlocuit contactul de frana, adica induce in eroare ecu cand pedala de frana nu este apasata. Efectul de ezitare in a progresa la cresterea vitezei apare si daca intra pe overboost din cauza ca turbina da o presiune exagerat de mare(de ex 2800-2900mbari), mai mare decat cere ecu, datorita fie blocarii pe deschis a voletilor(calamina excesiva pe voletii geometriei turbinei) ori solenoidul nu inchide vacuumul la cererea ecu(solenoid defect sau necorespunzator). Cu turbina si geometria variabila ce poti sa faci sa o cureti cu spray de curatat egr-uri/turbine. Eu am degripat-o cu spray valvoline de genul asta. Dai de cateva ori pe intrarea in turbina, "plimbi" oleaca lichidul de curatare astfel incat sa patrunda prin mai multe locuri a geometriei, partea evacuare astepti oleaca sa actioneze si incerci sa apesi pe reglajul geometriei. Ar trebui sa cedeze. Alte metode sa demontez geometria eu nu am gasit iar bagatul surulbelnitei in cercul de ghidare a voletilor 100% duce la plesnirea cercului de ghidare. Daca nu aveai joc in axul turbinei nu era necesara schimbarea miezului. Bazaitul de la solenoidul turbinei dupa oprirea motorului e probabil din cauza faptului ca nu ajunge reglajul geometriei in pozitia complet inchis a voletilor. Se duce dupa cel mult un minut. Nu e ceva de ingrijorat pt ca face si la alte masini care merg ok. Folosirea masinii exclusiv in regim de taximetrie duce la blocarea geometriei turbinei la motorul asta daca ai pierderi de ulei. Trebuie sa o mai scoti din cand in cand saptamanal la drumu lung 130-150km/h daca ai unde. Uleiul pe geometrie indica si alte probleme ale motorului pe pierdere de ulei prin cilindri spre evacuare. Motorului asta nu-i place exploatarea in regim de taximetrie, mai ales daca are km multi. O sa inceapa sa piarda din ce in ce mai mult ulei.
LE: topicul cred ca se poate inchide intrucat ai aceleasi simptome discutate de altii aici : https://www.reno.ro/Performante-scazute-1-5...32-t288434.html

This post has been edited by geoman: 28 Apr 2020, 11:49


--------------------
renault megane sedan 2 1.5dci 80 cp, 1.9 dci E4 FAP 2004, 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Closed Topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th April 2025 - 07:41
Dacia