Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fiat Ducato ARCA America 403

SiloS
post 29 Apr 2025, 23:23
Post #1


Gangester


Group: Members
Posts: 4.294
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Acum 2 ani am fost in primul meu road trip in afara tarii. Am fost cu Touaregul si am vizitat in fuga nordul Italiei ( Venetia, Milano, Como ).
Experienta a fost una placuta, cu toate neajunsurile pe care le ai cand pleci cu masina pe undeva: mereu iti cauti cazare, depinzi de orele de check in si check out, mereu te gandesti unde sa mananci, mereu cari de bagaje, bagajele sunt limitate si tot felul de alte inconveniente.
In respectiva excursie am observat ca sunt foarte multi care calatoresc cu camperul. De atunci am tot visat si m-am gandit "cum ar fi daca...".

Toate socotelile rationale imi aratau ca nu trebuie sa iau asa ceva. Ca e o grija in plus, o cheltuiala in plus, ca nu am eu timp sa ma bucur de el pe cat mi-as dori, ba chiar ca e o problema si legata de spatiul de depozitare.

Intr-adevar, e mai ieftin si mai comod sa te urci in avion, sa inchiriezi o masina in zona pe care vrei sa o vizitezi si la sfarsitul excursiei nu ramai decat cu amintirile, fara grija a ceea ce insemna sa ai un camper in ograda. Dar daca piticii de pe creier m-au indemnat sa nu fiu rational.

In toamna anului trecut am dat o tura cu Z4 prin Halkidiki. Foarte misto plimbarea pe coasta cu un roadster, dar au fost si neajunsuri.

Asadar din toamna anului trecut am inceput sa ma informez si sa caut un camper pe gustul meu.
Nu am gasit nimic care sa fie chiar pe gustul meu, la absolut toate parca le lipsea ceva: ba ca nu avea carlig, ba ca era prea mic, ba ca era interiorul urat, ba ca era motorul prea mic, ba ca era prea personalizat de fostul proprietar, ba ca nu avea aer conditionat. Usor-usor am inteles ca indiferent ce iau va reprezenta un nou proiect pentru mine.

Si uite asa m-am orientat catre Fiat - e marca cea mai ofertanta in ceea ce priveste camperele.
Neaparat a trebuit sa fie echipat cu motorul de 2.8 - cel de pe Iveco.
Deja stiam ce caut.
Apoi m-a interesat sa mi placa interiorul, sa fie in stare buna si sa nu aiba briz-brizuri.

Uite asa mi-a picat cu tronc pe o ARCA AMERICA 403.
Vazut, placut, batut palma. Pe 1 decembrie eram proprietar de camper.

Fiatul este din 1999 si are doar 135.ooo km la bord. Practic masina este in stare tehnica ireprosabila. Arata bine, merge bine. Motorul de 2.8 este ce trebuie pentru un camper. Urca la deal, alearga pe autostrada. Cam galagios in comparatie cu Vw Lt, dar aia e. Dotarile sunt practic inexistente: fara aer conditionat, fara geamuri electrice, fara inchidere centralizata, fara scaun cu perna, farra cotiera, fara oglinzi electrice.... Singurul dubiu ce il am e legat de necesitatea aerului conditionat. Vom trai si vom vedea.
Partea din spate e cea care m-a atras.
Lucrurile sunt cam asa:
- 2 bazine de apa curata totalizand 200 de litri.
- un bazin la fel de mare pentru apa "gri".
- panouri solare
- 2 baterii suplimentare cu gel, una sub fiecare scaun.
- invertor 4000w
- rezervor GPL 45 L cu incarcare ca la masina, il pot incarca oriunde si in orice tara.
- toaleta cu spatiu separat pentru dus ( cand fac dus nu stropesc chiuveta si wc-ul )
- wc cu caseta exterioara si rezervor suplimentar.
- frigider trivalent
- boiler
- cuptor
- aragaz 3 ochiuri
- incalzire truma, ventilator truma ( distribuie caldura in tot habitaclul, inclusiv catre baie si in partea din fata )
- incalzire suplimentara de la motorul masinii.
- ferestre duble si cu plase pentru tantari
- trape cu ventilator
- hota
- un pat dublu in alcova.
- un pat dublu in spate, cu saltea facuta pe comanda de catre fostul proprietar.
- suport exterior pentru biciclete.
- marchiza cu actionare manuala si cu banda de iluminare LED.
- un portbagaj micut.

Masina a venit cu 2 seturi de anvelope, unele de iarna si altele pentru vara.
Mi-a placut ca totul a fost in stare buna si nu au fost facute modificari. Schimbarile si reparatiile au inceput imediat de cum am luat masina:
- am cumparat un set de jante de FIAT si le-am vopsit singurel in doua culori, apoi le-am incaltat cu anvelopele de iarna si uite asa mi-am simplificat procesul de schimbare de la vara la iarna.
- am cumparat o navigatie chinezeasca 1 DIN ce am pus-o in locul casetofonului. M a atras ecranul mare, am zis ca imi va fi util pentru maps, waze si alte aplicatii. Problema e ca chinezaria merge foarte greu, imi ia cateva minute pana configurez navigatorul. Luata de la ecartech. Nu recomand. Acum nu mai am ce face, eu am luat-o, i-am modificat in mod ireversibil suportul, nu am cum sa o dau inapoi.
- am conectat la navigatia chinezeasca o camera pentru mersul inapoi. E utila, "vede bine", am cuplat-o un buton, o pot porni si in timpul mersului.
- am adus o modificare patului din spate. Fostul proprietar a facut o saltea cu dimensiuni atipice, dar "blatul" era cam mic. Am confectionat o bucata de lemn la culoare si am rezolvat problema..
- am anulat televizorul original al rulotei.
- am montat un TV SMART
- am montat un router 12v cu cartela DIGI
- am montat o priza 12v in partea din spate - de acolo alimentez routerul si cu televizorul.
- am schimbat becurile cu unele pe LED ( pentru un consum mai mic de curent )
- am reparat o sita de la o trapa.
- am curatat temeinic toata rulota, cu spalat huse, perdele draperii.
- am cumparat si decupat doua tipuri de mocheta, acum interiorul e foarte "prietenos".
- am dus masina la un service dedicat si am facut o verificare a instalatiei de gpl.
- am inlocuit sistemul de pornire al frigiderului, era stricat.
- am inlocuit sistemul de blocare al usii de la frigider, era defect.
- am montat o alarma pentru gaz si pentru substante narcotice.
- am montat un ceas cu higrometru, sa pot monitoriza umiditatea interioara.
- am montat un dezumidificator pasiv.
- am montat mochete hiperaderente in dulapurile din bucatarie.
- am cumparat tot ce mi trebuie cat sa o fac ca pe a doua casa: tacamuri, lenjerie, patura, plapuma, hartie, oale, tigai etc.


Tot procesul de personalizare a fost mai lung si mai anevoios decat pare. Acele cateva aliniate de mai sus inseamna multe ore de stat in camper si multe drumuri din garaj pana in fata curtii. Camperul e lat, e lung si nu incape pe poarta.
In cele din urma masina a fost cam gata si pregatita de prima ei excursie. Am stabilit data plecarii, am stabilit destinatia si am trait in zilele premergatoare plecarii un sentiment de entuziasm cum nu am mai trait de cand eram copil: "hai mai repede; abia astept sa plecam!"

Pe la sfarsitul lunii februarie, intr-o seara de sambata, ne am aranjat frumos hainele in sertare, am pus mancarea in frigider, am bagat "in debara" diverse sticle de apa, bere, dulciuri, paine, am facut plinul cu motorina si cu GPL si am plecat la drum. Dupa cateva sute de kilometri, in apropierea frontierei de la Nadlac am tras pe dreapta. Ne era somn. Am pornit soba la puterea 7/10, am tras jaluzelele si ne am bagat in patul din spate. M-am trezit cateva ore mai tarziu sa dau caldura mai incet. Nu ma asteptam sa se faca atat de cald incat sa zic "E prea cald!".
De dimineata am trait un sentiment tare placut "de acasa". Am luat micul dejun in camper, am facut cafeluta, am schimbat hainele si am plecat din nou la drum.
Ne am adus aminte cu nostalgie cum ca acum doi ani dormiseram in aceeasi parcare... in portbagaj la Touareg.
Ziua de duminica a fost dedicata drumului si am condus pana la Munchen. Seara am campat in parcarea unui stadion. In parcarea respectiva mai era un camper, din amandoua casutele iesea abur pe horn.
Nu vreau sa intru in detalii pentru ca nu este un jurnal de calatorie, dar vreau sa trec in revista cateva din locurile in care am fost: Dachau, muzeul Bmw, centrul Munchenului, castelul Neuschwanstein, Innsbruck, Viena ( doar Schonbrunn ) si Budapesta.
Ultima seara din Budapesta a fost cea mai interesanta din punct de vedere al locului de campare. O parcare in centrul vechi al orasului unde a fost o adevarata provocare sofereasca sa ajung fara incidente: strazi inguste, virajele stranse, crengile copacilor. Toate mi au pus la incercare abilitatile sofericesti.

M-am intors cu o impresie foarte placuta despre toata excursia, mi-a placut mult.


Dar de aici lucrurile au luat o turnura neasteptata.
Am hotarat sa fac o operatiune de intretinere a autorulotei, o asa numita remasticare. Este operatiunea prin care se refac imbinarile dintre panourile de lemn ale rulotei si dintre pereti si ferestre.
A trecut o luna de cand masina este la un service dedicat si tot astept.... si astept.

Asteptarea a fost atat de lunga incat dupa Paste m am suit in avion si am ajuns la Roma. Da, am prins moartea papei si toata agitatia. Experienta auto din Roma a constat in faptul ca am inchiriat un scuter Vespa cu care m-am plimbat toata ziua. Si drept urmare mi a intarit convingerea ca pe viitor va trebui sa imi fac un suport de scuter la rulota si sa imi iau si eu un mijloc de transport pe doua roti.



Attached thumbnail(s)
20250219_132525.jpg ( Size: 5.49mb ) Number of downloads: 478
20250216_222213.jpg ( Size: 3.81mb ) Number of downloads: 480


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 30 Apr 2025, 06:11
Post #2


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.705
Joined: 1 November 04
From: sat




Faină achiziția. Pune și niște poze cu interiorul și mai dă și tu niște detalii din excursie: cât consumă, dacă ai avut ceva probleme tehnice legate de partea de camper, probleme cu parcarea în general, aspecte legate de accesul în oraș (diesel vechi, mă gândesc că ai ceva restricții), dacă ai cumpărat-o din țară sau de afară etc. Și nu în ultimul rând: cât a costat?

Ziceai de garare, că e mare și nu ai loc. Te-ai gândit și la o rulotă?


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Nick Ușor
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 30 Apr 2025, 08:58
Post #3


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.092
Joined: 11 February 04




Sa o stapanesti sanatos!
Vad ca are ceva suport pe spate, poti pune pt inceput 2 biciclete acolo? Stiu ca nu e confortabil ca scuterul dar e eftineala si iti faci treaba in orase cu infratructura buna pt bicle;
Un scuter e pe la vreo 80-90-100 kg, nu va fi usor de cocotat acolo;
Se poate ca pe afara sa gasesti militieni mai catolici , care se vo lua de vreo "bricoleala" de suport;


This post has been edited by dizzy: 30 Apr 2025, 09:02


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 8 May 2025, 18:57
Post #4


Gangester


Group: Members
Posts: 4.294
Joined: 23 February 04
From: Buzau




Suportul de bicicleta e prins pe peretele din spate al rulotei. Adica in lemn.
Suportul de scuter se prinde pe carligul de remorcare.
Carligul de remorcare se prinde pe "extensia de sasiu".

Deci, ca sa rezolv "problema scuterului", lucrurile stau cam asa:
- in prima faza trebuie cumparate si montate extensiile de sasiu.
- trebuie ulterior montat carlig de remorcare.
- pe carligul de remorcare se prinde suportul de scuter.

Suportul de scuter este mai rezistent decat cel de bicicleta.
Majoritatea suportilor de scuter tin pana in 150 kg. Un maxi scuter sau o motocicleta se invart in jur de 200 kg.
Scuterul se urca pe suport cu ajutorul unei rampe, nu e nevoie sa te fortezi in vreun fel.

Anul asta sigur nu, dar la anul sper sa o fac cum vreau.


Am incercat sa iau in calcul toate variantele de casa pe roti posibile:
- rulota
- autorulota
- campervan
- minibus

Fiecare are avantaje si dezavantaje. Am exclus din start varianta minibusului, mi se pare prea inghesuit si in cele mai multe cazuri fara toaleta. Urmatoarea varianta ce am taiat o de pe lista a foat rulota:. Nici nu aveam cu ce sa trag, plus ca nu se potriveste cu stilul meu de a calatori. Rulota e buna sa o duci intr un camping in care sa stai nemiscat cateva zile. Mie imi place mobilitatea, imi place sa conduc.
Batalia cea mare s a dat intre campervan si camper.

Campervanul ( duba transformata in camper ) vine cu avantajul dimensiunii usor reduse fata de camper si mai ales cu avantajul de a avea o intretinere mai simpla ( e o conserva ce nu necesita remasticare ).
Dezavantajul alt avantaj consta in faptul ca e mai agil pe autostrada.
Camperele pot fi si ele mai lungi sau mai scurte, dar toate sunt late. Am preferat sa iau camperul ce se vede pentru confortul interior. Cele scurte mi se par cam "ingramadite". Alt argument pentru dimensiunea aleasa sta in ampatament. Ampatamentul mai mare inseamna mai mult confort si stabilitate la condus.

In ceea ce priveste locurile de parcare, acolo unde gasesti loc sa bagi un campervan mai mare poti sa bagi si camperul. Necesita mai multa indemanare, dar mie imi place.

Alt argument pentru camper sta in numarul de kilometri parcursi. Camperele sunt cu kilometri putini. Campervanurile au fost initial van-uri: majoritatea au kilometri multi.

In scurt, daca vrei mobilitate si simplitate in detrimentul confortului interior, alegi campervan.
Daca vrei confort, iei camper.
Daca vrei confort si ai concediile in campinguri, poti lua rulota.

In ceea ce priveste consumul, taxele de drum si alte detalii, lucrurile sunt cam asa:
- consumul e undeva intre 9 si 10 la suta, depinde de modul de mers si evident, de vant. Eu credeam ca voi merge cu el in ritm de Patrol/LT, cu 80-90 la ora. Autostrada mi-a aratat ca de fapt ritmul e cam spre 100 de km pe ora. Poate si mai mult, dar mi se pare ca e prea mult. Am atins cu el si 120 de kilometri pe ora, dar doar pe perioade scurte.
- am mers cu el liber si nestingherit. Fara restrictii si fara taxe speciale. Singura "discriminare"/taxa prohibitiva am simtit-o la Schonbrunn. Am platit pentru 2 ore de parcare aproximativ 36 de euro. Dar Viena nu este prietenoasa deloc cu masinile. Anul trecut am fost in Viena cu Z4, am platit foarte multe multe taxe pe parcari.
- in Munchen, Salzburg, Innsbruck, Budapesta am mers fara nici o problema sau restrictie.


Attached thumbnail(s)
20250215_104303.jpg ( Size: 718.65k ) Number of downloads: 367
20250215_104316.jpg ( Size: 746.89k ) Number of downloads: 351
20250215_104344.jpg ( Size: 905.74k ) Number of downloads: 351
20250215_104421.jpg ( Size: 948.2k ) Number of downloads: 103
20250215_104451.jpg ( Size: 998.28k ) Number of downloads: 106
20250215_104439.jpg ( Size: 911.37k ) Number of downloads: 109
20250220_173729.jpg ( Size: 575.84k ) Number of downloads: 108


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 May 2025, 07:23
Post #5


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.481
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




arata bine, misto rau lemnul ala din salon, dar un AC era bun totusi. Scaun ISri ii poti lua oricand, cu AC e mai greu. Sa va bucurati de ea.

This post has been edited by einstein1984: 9 May 2025, 12:10


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristic1982
post 9 May 2025, 09:55
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.356
Joined: 4 February 11
From: Pitești




Se poate pune ac foarte usor, exista multe evaporatoare universale (pentru dube sau turisme), trebuie doar sa gasesti suport de compresor si sa bagi condensatorul.


--------------------
Dacia Duster 2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 May 2025, 10:18
Post #7


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.481
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




suport de compresor exista sigur, ca exista pentru dube cu frig, dar unde sa pui evaporatorul pe acoperis, ca e cu "cappucine/alcov". Acul zic ca e bun la condus, pentru cabina, pentru stationare oricum nu ar avea suficienta piutere. Chiar, cum e spatiul ala cu pat deasupra cabinei? SI daca se poate, cat a fost costul utilajului, macar orientativ (la macaronari vad 18 20 k de euro).

This post has been edited by einstein1984: 9 May 2025, 12:10


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 9 May 2025, 10:51
Post #8


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.092
Joined: 11 February 04




Inca o data, sa il/o stapanesti sanatos;
Masina ta, banii tai, alegerile tale;
In Viena, cel mai bine e sa lasi ferul la una din parcarie de la intrare in oras ( imi mai scrii cand mai vrei), iti iei abonament pe STB-ul lor si te duci fain frumos cu metroul; E mai ieftin si mai placut ;
Eu asa fac acolo, las masina la ultima statie de metrou si revin cand plec acasa;
Un tovaras cauta sa-si amenajeze un van sa il faca camper;
De cand se koeste, mai bine isi lua ce ai tu;
Raman la sfatul meu, data viitoare pune 1-2 bicle vechi pe suportul ala , ca s-ar putea sa-ti ajunga si faci economi de fiare , suport, scuter, etc;
Cu camperul tau, nu e nici prea mare , nici prea mica;

This post has been edited by dizzy: 9 May 2025, 10:55


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SiloS
post 15 May 2025, 11:05
Post #9


Gangester


Group: Members
Posts: 4.294
Joined: 23 February 04
From: Buzau




A fost 17500 E, dar au mai intrat ceva bani in el. Si vor mai intra.

Am studiat problema AC si am reusit sa trasez cateva idei. Posibil sa ma insel si posibil ss mai schimb planul pana la momentul moeificarii.
- unitatile AC dedicate vin in locul trapei, in cazul meu, deasupra patului din spate . Deasupra trapei de la bucatarie nu am loc din cauza panourilor solare.
- exista unitati 12v si 220v. E mai binr sa folosesti un AC 220v si cu invertor pentru ca e mai simplu de alimentat in campinguri iar paleta de AC e mai mare.
- trebuie luat un AC cat mai economicos ca sa ik pot folosi macar 2-3 ore pe zi in off camoing, din bateriile auxiliare.
- trebuie sa bag mana adanc in buzunar, minim 1500 E.


Spatiul din alcova e neasteptat de mare, eu ma simt confortabil.
Din ce mi spus baieti cu experienta in camepere, exista si alcove mai mici in care intr-adevar stai inghesuit, dar la modelul asta este spatiu. Ar trebui sa fac o poza la alcova, e foarte cocheta.


Cel mai important, saptamana trecuta am luat camperul de la atelier. Operatiunea de remasticare a iesit aparent impecabil si sigur a fost costisitotoare.

Mai am cateva mici modificari si reparatii de facut la el si in luna iulie vreau sa plec in Dolomiti.


--------------------
1988 BMW E30 325i
2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA
1988 Nissan Patrol Y60
1989 Suzuki Samurai
1975 Dacia 1300
2000 VW LT25
1999 FIAT ARCA AMERICA 403
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 15 May 2025, 14:24
Post #10


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.481
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




pentru ac offcamping, un generator honda din ala silentios, daca il duci mai departe la vreo 8 m de rulota nu te mai deranjeaza.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bgdrenault
post 15 May 2025, 19:58
Post #11


bgd


Group: Members
Posts: 3.549
Joined: 4 February 07
From: Piatra Neamt




deranjeaza pe altii


--------------------
Megane Sedan 1,33 140 CP 2019 Intens - XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 May 2025, 07:43
Post #12


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.481
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Dac e offcamping sper ca nu mai sunt altii, ca asta e ideea, nu?


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th June 2025 - 01:27
Dacia