problema ventilator clima
![]() ![]() ![]() |
problema ventilator clima
r.a.v.e.n |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 9 December 08 ![]() |
|
||
--------------------
renault
scenic1
2002
|
|||
betamax |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
Ma asteptam sa mai spui si ca ai desfacut borna + de la baterie si ventilatorul continua sa mearga.
E defect comutatorul care regleaza turatia. Iar siguranta pe care ai scos-o nu este cea buna. |
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
19vik |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.948 Joined: 23 October 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu e defect butonul pentru ca altfel nu ar raspunde afisajul. E defect modulul de comanda aeroterma.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
2005/1.6 16v Expression
|
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#4
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.368 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
s-a mai discutat. Trebuie inlocuita una sau mai multe rezistente din modulul de comanda al aerotermei. Cauta pe forum ca exista topic la fiecare sectiune: si megane, clio, laguna cu probleme la ventilator care functioneaza numai in treapta a 4-a sau numai in primele 3.
|
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
radunre |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
skorpio_bog, cu scuzele de rigoare dar faci o confuzie
![]() |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#6
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.368 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
atunci imi cer scuze
![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
betamax |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
|
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
r.a.v.e.n |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 9 December 08 ![]() |
VA MULTUMESC PENTRU RASPUNSURI,DUPA MAI MULTE CAUTARI INTRADEVAR AM AJUNS LA CONCLUZIA CA ACEL MODUL CARE ESTE UNDEVA SUB BORD SI COMANDA TURATIA AEROTERMEI ARE ARS UN TRANZISTOR SAU TIRISTOR.AM GASIT DETALI CUM SE DESFACE SI CU CE SE POATE INLOCUI AICI:
http://www.forum-auto.com/pole-technique/s...sujet358759.htm SI ASTAZI INCERC SA GASESC PIESA (IRFP064N) SI MIINE DESFAC MASINA SA O INLOCUIESC |
--------------------
renault
scenic1
2002
|
|
dan22y |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.512 Joined: 7 June 06 From: B ![]() |
Daca esti din Bucuresti, gasesti piesa respactiva pe Str. Maica Domnului sector 2, sunt mai multe magazine de piese electronice acolo si imposibil sa n-o gasesti.
Daca nu esti din Bucuresti, ti-am dat un PM cu linkul de une poti gasi piesa, asta ca sa nu fie considerata reclama. This post has been edited by dan22y: 25 Sep 2010, 09:57 |
--------------------
R
M
8
- B
|
|
betamax |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
Tare sunt curios daca o sa gasesti piesa asta, este un MOS-FET foarte performant. Poate lucra cu curenti pana la 110 A ( 390 A in impuls !) sau 80 A la temp. de 100 C . La curentii astia trebuia sa sara si mama sigurantelor si tranzistorul sa ramana OK.
Daca totusi il gasesti, spune-ne si pretul. Editez: Intre timp, am mers pe link-ul indicat si am vazut ca in postul initial (inainte de editare) spuneam acelasi lucru ca francezul, parca l-as fi copiat, deci am sters ultima parte, ca sa nu fie comentarii... nefrumoase la adresa mea. This post has been edited by betamax: 25 Sep 2010, 11:49 |
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
r.a.v.e.n |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 9 December 08 ![]() |
Hai sa va spun ce s-a mai intamplat in continuare,Deci am fost pe maica domnului si am intrat la conex electronic,intreb de piesa respectiva IRFP064N si o aveau culmea la 8 lei,si iau 2 bucati eu bucuros dar intru si vizavi si intreb si mi-au spus ca aduc la comanda intr-o saptamana la pretul de 20 ron.Acum pe seara desfac masina si schimb piesa cu cea cumparata la 8 lei si dau sa probez,merge un minut ok dupa care cucu s-a ars adica iar a pornit la maxim si nici un control.Parerea mea este ca mai bine comandam piesa la 20 ron ca era macar originala ca astia la conex electronic au numai chinezari ieftine si bune de nimic.o sa fac comanda si cand vine piesa sper originala o sa va mai tin la curent.
|
--------------------
renault
scenic1
2002
|
|
miciceii |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 15 June 09 From: Bucuresti ![]() |
Dar daca nu este de la piesa respectiva,probabil in circuitul respectiv cauza este alta si in final este afectata si piesa cumparata de tine,treaba asta ar putea sa o faca un electronist adevarat,parerea mea este ca mai bine cauti un alt modul cu totul.
Succes. |
--------------------
Renault
Scenic
2005
- B XX XXX Renault Scenic II Ph.1 - 2.O 16V Privilege
benzina/GPL BRC Sequent 24.11-toroidala 56L |
|
betamax |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
In voiosia mea de editare a postului (meu) precedent am sters si recomandarea de a verifica de ce a picat FET-ul. Acum, avand date suplimentare, cred ca ai o tensiune prea mare pe poarta (gate). Chiar si chinezariile ar trebui sa reziste, piesa e mult supradimensionata (nota buna pentru proiectant). Dar 8 lei mi se pare o suma derizorie, chiar si 20 lei mi se pare putin, pentru ce poate FET-ul asta (conform datelor din catalog).
|
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
radunre |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
r.a.v.e.n, daca te-ai apucat de o treaba, recomand verificarea mai multor componente. Comanda unui motor se poate distruge din mai multe cauze, una foarte evidenta fiind o defectiune la consumator/motor. Dupa ce ai reconditionat comanda trebuia sa verifici/reconditionezi si motorasul. Pare mic dar e capabil sa consume un curent f. mare din simplul motiv ca functioneaza la 12-13V si puterea lui e pe la 200W. In cazul unor probleme la perii, lagare/rulmenti, mizerii sau defectiuni ale turbinei, consumul poate sari bine peste limita de siguranta a tranzistorului care abea atinge 30A la 12V.
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
betamax |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
Radule, parametrii redati de mine mai sus sunt reali, mosfetul original suporta 80A la o temperatura a capsulei de 100 C. Siguranta pe circuitul respectiv n-ar trebui sa fie mai mare de 25-30A, deci ar trebui sa sara mult inainte de a se praji transistorul. Eu cred in continuare ca mosfetul este supracomandat. Inca nu mi-a picat in mana un asemenea modul, dar daca o sa am ocazia, voi reveni cu date concrete (eventual un tutorial).
|
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
radunre |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
betamax, ai dreptate pt. cei 80A (chiar mai multi) dar la ce tensiune ?
Am atasat o harta a zone de functionare sigura pt. IRFP064N conform fisei tehnice care spune ca la 12-14V, curentul maxim admis scade vertiginos catre 28-30A. Nu contest posibilitatea unei comenzi defectuoase a portii. IRFP065N_max_safe_operating_area.jpg ( Size: 75.49k ) Number of downloads: 2756 |
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
betamax |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
Hait ! Tre' sa recunosc ca ai drepate. Am revazut datasheet-ul si asa e. Recunosc ca la prima citire nu m-am uitat pe grafice. Asta e, am furat-o...
|
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
r.a.v.e.n |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 9 December 08 ![]() |
Am comandat acest o alta piesa HUF75345G3 de aici:
http://ro.farnell.com/fairchild-semiconduc...8?Ntt=HUF75345G si imi vine in cateva zile,am ajuns la ea de aici: http://www.clubcitroen.ro/forum/viewtopic.php?p=121045 si cum spune cineva acolo:''Eu nu am gasit in Romania un inlocuitor care sa mearga mai mult de 3 zile. In final am cumparat din Spania un nou modul cu 68 de euro.Iar acum astept de doua luni o comanda pentru un HUF75345G3, care costa 60Ron dar nu mai vine'' Si m-am gandit si eu ca poate este de vina ventilatorul,de accea l-am desfacut si curatat,degresat,carbuni par ok,cel mai nasol ventilator care l-am vazut facut in asa fel sa nu poata fi desfacut,nituit si capsulat. Ce mi se pare mie ciudat este ca secundele alea care a mers cu prima piesa(IRFP064N) a mers bine,scadea si crestea viteza,eu raman de parere ca era o copie chinezeasca,mie mi s-a mai intamplat cu niste finali la o statie audio 2SC5200 parca cumparati tot de pe maica domnului si cum ii puneam pe statie bubuiau dupa cateva secunde si pana nu am comandat uni originali toshiba nu am rezolvat problema(si bineinteles la de doua ori pretul celor chinezesti),dar sa revenim la problema pe care o dezbatem aici. O sa va tin la curent cand imi vine mosfetul si ce s-a mai intamplat in continuare. |
--------------------
renault
scenic1
2002
|
|
radunre |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.573 Joined: 1 October 07 From: Tg Mures ![]() |
r.a.v.e.n, e f. posibil ca piesa de 8 ron sa fie fabricata pe vapor, in drum spre Constanta dar e la fel de posibil ca defectul sa fii aparut din alte cauze decat acel tranzistor. Fa-ti timp si verifica in amanunt motorasul, demonteaza-l, curata-l, inspecteaza-l si fa niste masuratori in sarcina. Un motor uzat/defect i-ti parleste si piesa originala/compatibila/contrafacuta.
|
--------------------
Clio III K9K772
/ Clio III K9K772
2009
- MS Daca muncesti ca sa traiesti, de ce te omori muncind ?
|
|
betamax |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
O veste rea si una buna, incep cu vestea rea: tranzistorul comandat este mai slab decat cel original (de data asta m-am uitat pe toate caracteristicile). Vestea buna e ca cei de la farnell au numai piese originale, am cumparat si eu de la ei si n-am ce sa le reprosez.
Completare la cele spuse pana acum: un filtru de habitaclu incarcat/imbacsit/umed reprezinta o suprasarcina clara pentru motorul ventilatorului. Verifica si, daca e cazul, schimba filtrul. |
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
r.a.v.e.n |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 9 December 08 ![]() |
pe langa tranzistorul care l-am comandat HUF75345G3 am mai comandat si un IRFP064N,care din astea doua sa il montez primul?
|
--------------------
renault
scenic1
2002
|
|
betamax |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
Oricare. Dar mai inainte verifica tot ce s-a scris mai sus.
Banuiesc ca IRFP-ul e varianta de 20 de lei. Sau nu ? |
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
r.a.v.e.n |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 64 Joined: 9 December 08 ![]() |
Gata am terminat,problema este rezolvata.Am montat IRFP_ul dar nu prea am dat importanta la pasta intre mosfert si radiator si l-am pus pe masina sa il probez mergea ok dar se oprea ventilatorul dupa cateva minute,statea cateva secunde(10) si pornea iar si l-am dat jos i-am pus pasta,(asta este alt model de unul mai inalt si nu calca tot pe radiator,ramane partea de sus in aer)dar dupa ce i-am pus pasta merge excelent.
Apropo IRFP064N a fost peste 20 ron,tot de la farnell.deci pe maica domnului se gasesc numai chinezarii. Multumesc celor care si-au pierdut putin din timpul lor aici si am dezbatut impreuna aceasta problema,poate mai este de folos si altcuiva. Attached thumbnail(s) alater_1138040714_mosfet.jpg ( Size: 47.14k ) Number of downloads: 2929 |
--------------------
renault
scenic1
2002
|
|
betamax |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.343 Joined: 11 September 08 From: din lumea asta, prost făcută.. ![]() |
Pasta termoconductoare este obligatorie ! Nu exista varianta "mai inalta", trebuie sa ii tai terminalele la lungime egala cu cea a tranzistorul original, astfel incat sa se "aseze" exact pe locul initial. Tranzistorul trebuie sa aiba contact termic cu radiatorul pe toata suprafata sa si sa fie bine presat pe radiator (cu surub sau clema).
|
--------------------
renault
Scenic Rx4
2000, 1.998 l, 16 V, 102 kW "... imi place sa lucrez cu intelectuali, astia pricepe repede."
"Ori traim cu totii, ori va ia dracu' !" |
|
defrag |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 924 Joined: 9 August 07 From: BUCURESTI ![]() |
La mine a fost un contact imperfect la mufa acelui modul.L-am scos si am mers cu el la meserias care mi-a confirmat ca e bun .I-am pus mufele la loc dar dupa cateva minute pe treapta 8 se oprea ventilatorul pt. 10 secunde, mergea 15 secunde si tot asa.Motivul:
-eu l-am lasat in aer pentru verificare iar locul lui este cu radiatorul chiar in tubulatura principala a ventilatorului care asigura o racire suplimentara a tranzistorului. Acum merge OK. |
--------------------
renault
Scenic 3. 1.6 dci
2015/ Bose
- IL 65 DRA
|
|
madalin.superar |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 2 October 10 ![]() |
Si eu am o problema asemanatoare, dar mie imi merge viteza 1, iar 2/3/4 merge cred ca pe viteza a 4 a, indiferent cum mut 2/3/4 tot aceasi turatie are, si daca o pun inapoi pe 1 la fel sta, doar daca o mut pe zero si inapoi pe 1 revine. sugesti?
|
--------------------
Renault
Scenic
2001 1.9 dti
|
|
ClaudiuRx4 |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 7 November 23 ![]() |
Salut . Am întimpinat și eu aceași problema . Specific că tot modul automat de reglare a climei . Am înlocuit rezistorul dar problema nu a dispărut . Aveți idei ce ar putea să fie?
|
--------------------
Renault
Rx4
2003
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 20:14 |