Masina noua, Ce masina noua sa-mi cumpar?
![]() ![]() ![]() |
Masina noua, Ce masina noua sa-mi cumpar?
vallixx |
![]()
Post
#151
|
||
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|||
Alexandar |
![]()
Post
#152
|
Membru autentic Group: Members Posts: 345 Joined: 5 October 14 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(mircea_aq @ 23 Apr 2019, 00:10) Haios. De cativa ani Timisoara s-a transformat in Semaforisoara, cu bulevarde care au chiar din 200 in 200m semafoare. Ca sa ajung la lucru tre' sa traversez tot orasu' si dau de cel putin vreo 20 de semafoare in cale. Acuma ceva vreme, a trebuit sa ma folosesc vreo 2-3 saptamani de o caruta de Micra din anii '90, cu motor de 1.0, in locu' GT-ului si ghici ce? Fara sa fur nici unu' din alea vreo 20 de starturi tineam pasu' cu traficu' si faceam exact acelasi timp pan' la lucru. Nu stiu cum conduci tu, dar sunt zile in care-n trafic te depasesc inclusiv biciclete, iar tu ai nevoie sa furi startul c-un motor aspirat ca sa tii pasul? |
--------------------
Renault
Laguna II
1.9 dCi 88 kW Renault Laguna II GT 175
Renault Laguna II GT 205 |
|
vallixx |
![]()
Post
#153
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
![]() |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
D-Ice |
![]()
Post
#154
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
@valixx. Crede-mă ca niciodată debitul de aer furnizat de compresor nu va fi mai mic decât necesarul aspirat la turație și sarcina maxima pentru ca în baleiaj tu vei avea presiune de aer. Aspirata da, "rămâne fără aer" la turații mari datorita legilor fizicii.
Ca și costuri de întreținere, tot același ulei și filtre se schimba, cu precizarea ca uleiul va fi în cantitate mai mica decât la o aspirata de cilindree mare. Ca și uzuri, sa fim sănătoși, un motor duce de doua ori mai mult decât o caroserie. This post has been edited by D-Ice: 23 Apr 2019, 10:58 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#155
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.326 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(gabize @ 23 Apr 2019, 11:26) Să înțeleg că un 0.9, la un drum de 1500 km pe autostradă e la fel de plăcut ca un 2.0, dizăl ori ba? Nici vorba ... QUOTE(D-Ice @ 23 Apr 2019, 11:29) eu consider ca un diesel, oricât de echilibrat tot va da vibrații în caroserie, de asta eu nu consider o masina Diesel confortabila la drum lung. Consideri gresit ... |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
vallixx |
![]()
Post
#156
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(D-Ice @ 23 Apr 2019, 10:49) @valixx. Crede-mă ca niciodată debitul de aer furnizat de compresor nu va fi mai mic decât necesarul aspirat la turație și sarcina maxima pentru ca în baleiaj tu vei avea presiune de aer. Aspirata da, rămâne fără aer la turații mari datorita legilor fizicii. Nu chiar. Turbina (atentie, nu compresorul, ca ala e altceva) unui motor mic va fi mica, pentru ca motorul nu va duce o turbina mare.....altfel va avea un lag imens. Iar o turbina mica nu furnizeaza un debit asa de mare pe cat crezi tu. Turbina ajuta mult la turatiile mici si medii, unde o aspirata de abia se trezeste, insa la turatii mari mari incurca mai mult decat ajuta. This post has been edited by vallixx: 23 Apr 2019, 10:54 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
cj98czh |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.326 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
corect turbo este micut ... dar debitul de aer este mult mai mare ca la un aspirat .. si de aici si raspunsul la acceleratie mult mai bun de la turatii mai joase decat un aspirat ...
un 0.9 tce bate la cur un 1.6 mpi de 90 de cai ... este mult mai placut la condus, raspunde mai bine la acceleratie si ture ... 23 Apr 2019, 11:57: QUOTE(vallixx @ 23 Apr 2019, 11:52) Asta este din putul gandirii sau cum ai ajuns la concluzia asta ? This post has been edited by cj98czh: 23 Apr 2019, 10:57 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
vallixx |
![]()
Post
#158
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Vorbeam de turbina mica, nu de turbina in general.
|
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
cj98czh |
![]()
Post
#159
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.326 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
si eu tot de aia mica vorbeam ... si raman la parerea ca ai scris o mare aberatie ...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
D-Ice |
![]()
Post
#160
|
Membru autentic Group: Members Posts: 826 Joined: 27 June 10 ![]() |
@valixx. Repet, turbo va avea presiune în baleiaj pe când aspirata va avea depresiune. De aia turbo va urca în ture mult mai rapid decât aspirata, având aer mai mult poți injecta și combustibil mai mult.
@cj98czh. Știu, de aia am și zis "părere preconceputa". Măcar eu mi-o asum. This post has been edited by D-Ice: 23 Apr 2019, 11:03 |
--------------------
.
.
. „Omul a ajuns un semizeu tehnic înainte ca, din punct de vedere moral, să fi coborât de tot din copac.” — Jean Rostand
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#161
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.326 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
exact!
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#162
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
Nu mai sunt nici turbinele ca pe vremuri...acum ai turbine twinscroll care anuleaza rapid lagul, ai sisteme cu 2 turbine de dimensiuni diferite daca e nevoie, ai turbine cu geometrie variabila chiar si pe benzinare...deci fata de un MPI clasic un turbo in general e mai placut la exploatare. E drept ca un pic de lag inca exista, dar oricum la o masina de familie conteaza prea putin treaba asta.
Problema pe care o am eu cu ele e montarea lor pe caroserii nepotrivite, doar pentru ca la testele NEDC dadeau bine. Din fericire, trendul ala a apus si acum s-a ajuns la un compromis decent. Adica se fac motoare turbo de cilindree medie si putere medie, in loc sa fortezi un 1.0 la puteri mari. Fiindca in viata reala, motorasul ala consuma mai mult ca un aspirat si trage din greu o caroserie prea mare pentru el. De acolo si senzatia de gatuire. O compacta cu un 1.4-1.5 turbo, eventual si in 4 cilindri, si 130-150 cp mi se pare foarte ok. La fel cum si pentru o masina de clasa mica, un 1.0 de vreo 100 cp e un compromis decent. Cam asa s-a si asezat oferta constructorilor pana la urma, anomalii de genul 1.0 pe Mondeo sunt pe cale de disparitie fiindca nici piata nu le vrea, si nici testele de consum nu le mai avantajeaza, |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
VladSoare |
![]()
Post
#163
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Mama a avut un Sandero 1.6 aspirat. Acum are un Sandero 0.9 Tce.
Primul, cînd plecam de pe loc aveam senzația că e ceva defect, sau că am frîna de mînă trasă. Al doilea e mult mai fîșneț. Pot să plec cu el de la semafor în același secol în care s-a făcut verde. Că pe hîrtie ar trebui să fie invers... e altă poveste. În practică turbo e mai mișto. Iar la drum lung nu contează cît e de turat, pentru că oricum peste sută nu-ți mai auzi nici gîndurile. ![]() QUOTE(cj98czh @ 23 Apr 2019, 10:52) Depinde. Dacă vorbim de o serie 7, atunci da, consideră greșit. În aia nu știi ce zeamă intră în motor decît dacă te uiți pe turometru. Taximetristul cu care merg în Germania are așa ceva, și e de vis. Dacă mi-aș permite una, mi-aș lua-o diesel. ![]() Dar dacă vorbim de mașini pentru muritorii de rînd, atunci eu n-am văzut încă nici una în care să nu simți că e diesel. Am mers cu Mondeo diesel, cu Octavia diesel, cu Golf diesel, cu A6 diesel... Toate sînt tractoare. This post has been edited by VladSoare: 23 Apr 2019, 11:16 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
AndreiMR |
![]()
Post
#164
|
![]() Membru alfist Group: Members Posts: 3.828 Joined: 15 January 09 From: Pitesti ![]() |
2.2 de la Mazda si 2.0 de la PSA nu prea iti dau de inteles ca sunt diesel nici prin vibratii, nici prin zgomot. Cel de la Mazda merge si in turatii de 5000 rpm, deci urca la nivelul benzinarelor, nu vibreaza si nu suna deloc a diesel. Iar la PSA, cel putin pe masinile de clasa medie, antifonarea si eliminarea vibratiilor sunt foarte foarte bune si doar turometrul ajunge sa dea de gol motorul.
La nemti n-am intalnit inca asta. Si la VW, si la Audi, si la BMW, si la Mercedesurile cu motorul de 2.2 se simtea clar "rugozitatea" de diesel. Cica noul diesel de 2.0 de la Mercedes nu mai e asa...n-am mers cu el ca sa ma pot pronunta. La cele in 6 cilindri deja e alta poveste...acolo doar zgomotul mai ramane de diesel, vibratiile sunt mult atenuate prin constructia motorului. Cu cele in 4 cilindri e mai complica. This post has been edited by AndreiMR: 23 Apr 2019, 11:18 |
--------------------
2018
Mazda 3 G120
Challenge 2015 Land Rover Discovery Sport TD4 SE
2008 Mazda 2 TE EX: Clio III dci Dynamique/Mazda CX-7 Revolution/ Alfa Romeo 159 2.4 jtdm |
|
VladSoare |
![]()
Post
#165
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Am făcut și un test drive cu Mercedes C200d, și cu Jaguar XF 2.0 diesel. Ambele se simțeau fără nici un dubiu.
Acu', poate că oi fi eu mai sensibil, nu știu... ![]() Cu seria 5 diesel am mers cu un coleg și cu vărul meu. Ambele se simțeau. Nu chiar ca un tractor, ci ca un soi de tractoraș foarte, foarte rafinat. Dar se simțeau. Însă seria 7 nu. Aia poți să juri că e benzină dacă nu te uiți pe bord. Dar e mașină de o sută de mii de euri; nu se pune. This post has been edited by VladSoare: 23 Apr 2019, 11:23 |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#166
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.326 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Daca C5-ul are motorul cald ... iti spun ca te uiti doar pe turometru ... ca in interior nu il da de gol nimic ca este diesel ... dar intradevar are pasla pentru antifonare pusa si in cur ... BMW nu a avut niciodata niste motoare silentioase ... pe diesel ma refer ...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#167
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.172 Joined: 13 October 06 ![]() |
QUOTE O aspirata mai mare trage mult mai liniar, consuma mai putin... Mai nene vad ca insisti cu consumul. Incearca tu un motor modern din asta de rasnita cum ii zici, adica turbo cu injectie directa cu galerie de evacuare integrata, cu un termo-management modern si vezi cat iti consuma dimineata pana la munca fata de piesa de muzeu aspirata. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.326 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
coonsuma cat vrea ... Clio ia strict urban mai mult decat C5-ul ... chiar daca asta din urma are aproape 1 tona in plus de carat .... adica strict urban ascutitoarea de Clio ia in CJ in jur de 10%
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.172 Joined: 13 October 06 ![]() |
am spus modern, nu zero noua cu injectie multiport.
|
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
aLecsunder |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru... Group: Members Posts: 616 Joined: 27 October 09 ![]() |
Golf 7 1.0TSI consuma mai mult decat focus 1.6ti-vct, in bucuresti, in acelasi trafic. In afara, la mers similar, aceiasi poveste.
This post has been edited by aLecsunder: 23 Apr 2019, 12:04 |
--------------------
Ford
Mondeo
2019 ST-Line
|
|
vallixx |
![]()
Post
#171
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
E logic sa fie asa.....numai aia de vorbesc din carti o freaca la rece ca modern vs ne-modern
![]() Pentru ca unul e lesinat si trebuie sa tragi de el sa-l misti, in timp ce celalalt avand cc mai mare nu e nevoie sa-l omori ca sa se miste. Facusera si aia de la TG un test de genul asta cu un Prius vs un M3 sau ceva de genul asta. This post has been edited by vallixx: 23 Apr 2019, 12:10 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
mircea_aq |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.172 Joined: 13 October 06 ![]() |
Eu ma retrag din discutie.
Propun sa-l redenumim coltul nostalgicilor. Peste 10 ani o sa-i vedem pe aceeasi cum aplauda 1.0 TSI. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
aLecsunder |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru... Group: Members Posts: 616 Joined: 27 October 09 ![]() |
Daca se va ajunge la 0.4l pe tuareg, e posibil sa fim nevoiti
![]() Chiar daca pana la o clasa, masinile se misca similar cu atat cu 1.6 aspirat cat si cu 1.0T, aceasta scadere de cilindree o vad doar ca pe o gaselnita a producatorilor de adauga componente scumpe si care de regula aduc probleme (egr, turbina, senzori, etc). This post has been edited by aLecsunder: 23 Apr 2019, 12:17 |
--------------------
Ford
Mondeo
2019 ST-Line
|
|
vallixx |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru nesuferit Group: Members Posts: 4.549 Joined: 28 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Fix despre asta este vorba....dar unii se fac ca nu inteleg.
This post has been edited by vallixx: 23 Apr 2019, 12:19 |
--------------------
Renault
Megane 4 Hatch TCe 140
- 2019 Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008 |
|
gabize |
![]()
Post
#175
|
![]() DECONECTAT Group: Members Posts: 6.020 Joined: 21 July 08 From: ©City of Mini Roundabouts ![]() |
Până la urmă e vorba de percepții. Și de pretenții.
Io am trecut de pe 1.6 16V, pe megane II, în laguna II cu 2.0 dCi. Atunci a fost WOW! Din toate punctele de vedere, dar mai ales datorită cuplului furnizat la turații mici. Acum, de câte ori mă urc în polizoare, dopate sau nu, am impresia că au uitat să le pună motor. Și nu e vina buburuzelor, e doar obișnuința mea de a simții altfel căluții și cuplul. This post has been edited by gabize: 24 Apr 2019, 06:54 |
--------------------
⚓ Am avut
cândva o... barcă...
acum doar un gândac H247 "Unde poți lega cu sârmă, e păcat să pui șurub!"
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#176
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
moaa surpriza, comparam 0.9 tce cu 2 litri aspirat.... cand ar trebui comparat cu 1.6 aspîrat care da tot 160Nm.....
23 Apr 2019, 14:01: QUOTE(gabize @ 23 Apr 2019, 11:26) Să înțeleg că un 0.9, la un drum de 1500 km pe autostradă e la fel de plăcut ca un 2.0, dizăl ori ba? fata de un 2.0 sdi de 8à de cai e parfum! This post has been edited by einstein1984: 23 Apr 2019, 13:01 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#177
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Sa comparam 0,9 non turbo cu 2.0 sdi...zic si eu
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
VladSoare |
![]()
Post
#178
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
QUOTE(cj98czh @ 23 Apr 2019, 11:24) Daca C5-ul are motorul cald ... iti spun ca te uiti doar pe turometru ... ca in interior nu il da de gol nimic ca este diesel ... Posibil. Cu C5 din păcate n-am mers niciodată, deși e una dintre mașinile care-mi plac cel mai mult; întotdeauna întorc capul după ea. Dar n-a fost să fie, nu s-a nimerit să am pe nimeni cu așa ceva în anturajul meu. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
wolfin |
![]()
Post
#179
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.792 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
cam fierbinte pe aici
![]() voi va certati pe cm3 modern nemodern..dar de cv nimeni nu spune nimic. de ex cv de pe duster This post has been edited by wolfin: 23 Apr 2019, 13:22 |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
VladSoare |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Ce-i de zis? Robotizata sucks. End of story.
![]() |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 17:54 |