Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

53 Pages « < 51 52 53 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Discutii pe teme feroviare - Despre trenuri !, DOAR material rulant

gibonu
post 16 Apr 2025, 23:24
Post #1561


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.180
Joined: 29 May 06




Usor dar sigur vine civilizatia peste noi. Sau, altfel spus, la CFR Calatori se mai intampla si minuni.

"5 aprilie 2025

CFR Călători anunță că începând din data de 16 aprilie 2025, pe ruta București Nord – Constanța și retur va circula primul tren format integral din material rulant modernizat în cadrul proiectului de investiții cu fonduri din PNRR, cu impact direct și imediat asupra creșterii nivelului de confort al călătorilor.

Trenul va fi format dintr-o locomotivă livrată de firma S.C. Softronic S.R.L. Craiova și din patru vagoane, din care două, clasa I (unul livrat de S.C. Atelierele CFR Grivița S.A și al doilea de S.C. Remarul „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca) și două vagoane clasa a II-a (livrate de S.C. Electroputere – VFU S.A. Pașcani, din care unul cu facilități pentru persoanele cu dizabilități și spațiu pentru biciclete[I]/schiuri, și un altul, clasic).

Aceste unități de material rulant modernizat din fonduri PNRR vor forma compunerea a patru trenuri (2 dus/ 2 retur) care vor avea următorul program:

Primul tren PNRR – IR 1687, va pleca din București Nord la ora 11:30, cu sosire în Constanța la ora 13:47. Returul – IR 1688, va avea plecarea din Constanța la ora 15:25, cu sosire în București Nord la ora 17:49.

Din următoarea zi, respectiv 17 aprilie 2025, pe ruta București Nord – Constanța și retur, va mai circula o pereche de trenuri PNRR, astfel:
IR 1685 București Nord (plecare 05:30) – Constanța (sosire 07:47)
IR 1686 Constanța (plecare 08:20) – București Nord (sosire 10:49)
Cele 4 trenuri PNRR vor circula zilnic pe această rută, inclusiv de Sfintele Sărbători de Paște și în minivacanța de 1 Mai.

Ulterior, în funcție de livrarea materialului rulant modernizat prin PNRR de către firmele contractante precum și de prevederile din Contractul de Servicii Publice încheiat de CFR Călători cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), aceste tipuri de locomotive și vagoane finalizate vor fi distribuite preponderent în compunerea trenurilor IC, fără a exclude exploatarea lor și pe trenuri IR, și pe alte rute de circulație: Brașov, Arad, Cluj, Iași, Galați, Timișoara, etc.

Caracteristicile tehnice și dotările materialului rulant modernizat, menționat mai sus:

Locomotiva S.C. Softronic S.R.L. Craiova:

– capacitate de 6000 Kw/h;

– echipată cu motor de tracțiune asincron;

– prevăzută cu sistem pentru controlul permanent a vitezei trenului – ETCS nivel 2;

– aptă să circule cu viteza de 160 Km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare;

Vagoane clasa I realizate de S.C. Atelierele CFR Grivița S.A și S.C. Remarul „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca:

– echipate cu sistem de climatizare superior;

– dotate cu sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment;

– dispun de o capacitate de 52 de locuri;

– sunt apte să circule cu viteza de până la 160 Km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare;

Vagoane clasa a II-a realizate de S.C. Electroputere – VFU S.A. Pașcani

– echipate cu sistem de climatizare superior;

– dotate cu sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment;

– sunt apte să circule cu viteza de până la 160 Km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare;

– vagoanele clasice de clasa a II –a dispun de o capacitate de 64 de locuri;

– vagoanele de clasa a II –a cu specific pentru persoanele cu mobilitate redusă și, totodată, cu spațiu pentru biciclete/schiuri au o capacitate de 51 de locuri. Acest tip de vagon are în dotare, prin construcție, lift special pe ambele sensuri de urcare/coborâre ale vagonului pentru persoanele cu dizabilități, precum și cabine de toaletă adaptate pentru confortul acestor persoane
."
Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/primu...spre-constanta/

Cel putin din punctul meu de vedere, "IR 1687, va pleca din București Nord la ora 11:30, cu sosire în Constanța la ora 13:47. Returul – IR 1688, va avea plecarea din Constanța la ora 15:25, cu sosire în București Nord la ora 17:49" este ideal pentru ture in Dobrogea si plimbarea anuala de pe canalele dobrogene.

In plus, conform noile tarife (tren cu vagon cu locuri pentru bicicleta) pe bucata Buc - Constanta biletul pentru bicicleta costa 15 Lei.

M-am uitat acum si pe mersul trenurilor, sunt 6 locuri pentru bicicleta per tren.

Trenurile astea sunt mana cereasca, acum pot face ture in Dobrogea cu plecare / sosire in Cernavoda, Medgidia sau Constanta fara probleme, cu "[/b]decat[/I]" 15,50 Lei biletul pentru bicicleta, cumparat on-line.

Ca fapt divers, la intelegerea cu nasul, am dat si 50 Lei pentru bucata Bucuresti - Medgidia, comparativ cu 75 Lei cat ar fi fost tariful oficial.

Deja ma vad intr-o zi frumoasa de octombrie citind o carte buna in Medgidia, in parcul de langa Canalul Dunare - Marea Neagra, avand in vedere ca acum voi ajunge la Medgidia la ora 13:24, cu bicicleta in trenul IR, fara nicio emotie de supra-control.

Iar pe de alta parte, imi pare putin rau ca va trebui sa renunt la deplasarea cu trenul Regio care pleaca din gara Bucuresti - Obor, tren in care exista o lume total diferita de cea in care traiesc eu.

Singura emotie pe care o mai am este sa nu hotarasca CFR Calatori sa scoata vagoanele cu locuri pentru biciclete din compunerea trenurilor spre Constanta. Nu m-ar mira absolut deloc daca ar face asta.

Nu in ultimul rand, laudabila intiativa pentru facilitatile care exista pentru persoanele cu dizabilitati.

P.S. Stie cineva, PNRR este vreun program d-ala nasol al UE de a ne distruge, de a ne obliga sa mancam gandaci?

This post has been edited by gibonu: 16 Apr 2025, 23:26


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Apr 2025, 09:48
Post #1562


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Am venit de la brasov cu locuri in vagonul bar, interesanta experienta. Trenul venea d ela cluj cu galeria lui Dinamo, asa ca bere mai era doar Wartseiner si Paulaner dar a fost ok, macar era rece. preturile decente, aveau si whisky sau vin.

"capacitate de 6000 Kw/h;" adica are baterii sau ce?

This post has been edited by einstein1984: 17 Apr 2025, 09:51


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 22 Apr 2025, 22:07
Post #1563


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.180
Joined: 29 May 06




Articolul asta vad ca este deja pe multe site-uri: https://www.bizbrasov.ro/2025/04/22/artist-...m-de-neplacuta/

Mi s-a propus, nici mai mult, nici mai puțin, suprataxa de 75 de lei sau să las bicicleta jos din tren ca să îmi ca să îmi continui călătoria, de către șeful de tren. Menționez că aș fi plătit acești bani, dar la momentul în care scriu mai am fix 46 de lei, bani care poate mi-ar fi ajuns dacă nu plătesc în regim de suprataxă

Suna putin ciudata "mi s-a propus" pentru ca cei 75 Lei sunt tariful oficial al CFR Calatori atunci cand trenul nu are vagoane cu locuri pentru biciclete (pentru distanta 101 - 200 km, adica 5 Lei / kil iar bicicleta se considera ca are 15 kile).

Posibil sa fi existat o posibilitate de supra-control in trenul respectiv daca nasul a cerut tariful oficial.

Iar pe asta "Casierița de la ghișeul CFR nu a fost de acord nici măcar să îi perceapă o taxă pentru bagaj greu" nu o inteleg, poate imi scapa ceva. Din cate stiu, tariful pentru bagaj care depaseste 30 kg / bicicleta cand trenul nu are vagoane cu locuri pentru biciclete si plateste direct la nas nu la casa de bilete.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nasty
post 23 Apr 2025, 07:46
Post #1564


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 3 January 05




Pare o descurajare (șicane absurde!) a bicicliștilor în a utiliza trenul!


Prezentarea trenului nou:



This post has been edited by nasty: 23 Apr 2025, 21:25


--------------------
. bicl/trt 2006/2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Apr 2025, 19:21
Post #1565


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




@gibonu, adica pe scurt si casierita si nasu si-au facut treaba ca la carte (regulament) si ziaristii fac sa para ca ar fi avut ceva incu saracul om?.

https://ziarulunirea.ro/trenul-fara-nas-un-...matoare-937841/

This post has been edited by einstein1984: 23 Apr 2025, 20:09


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 23 Apr 2025, 22:58
Post #1566


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.180
Joined: 29 May 06




QUOTE(nasty @ 23 Apr 2025, 09:46)
Pare o descurajare (șicane absurde!) a bicicliștilor în a utiliza trenul!


Doar "pare"?

De exemplu pe bucata Bucuresti Progresu - Comana biletul pentru biciclist costa 6,50 Lei iar biletul pentru bicicleta costa 60 Lei.
Sau 120 Lei pentru bicicleta daca vrei sa faci o plimbare cu bicicleta de cateva ore prin padure.

Jmekerie maxima vagoanele alea noi. Mersi pentru film. Cumva exista filmare si din locul pentru biciclete [recunosc, n-am avut rabdare sa vad tot filmul]?

@einstein1984
Habar n-am. Nu pot trage concluzii dintr-un articol din ziar.
Plus ca-mi da cu virgula ca omul a fost dat jos din tren [in ziua de Paste cand trenul este aproape gol] intr-o halta ca o ora de mers de Brasov.

This post has been edited by gibonu: 23 Apr 2025, 23:08


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nasty
post 24 Apr 2025, 14:29
Post #1567


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 3 January 05




Mă refeream la nașu’ care l-a dat jos din tren pe tipul cu bicicleta într-o haltă! Tarifele sunt clar o bătaie de joc! Dar după cum tot scade viteza medie a trenurilor, curând cu bicicleta se va merge mai repede!

Da, arată, fiecare vagon în parte, inclusiv locurile pt biciclete. E un film făcut cu multe amănunte și multă răbdare.

Poze din film:



IMG_3829.jpeg ( Size: 361.17k ) Number of downloads: 17
IMG_3828.jpeg ( Size: 295.81k ) Number of downloads: 17




--------------------
. bicl/trt 2006/2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 24 Apr 2025, 23:08
Post #1568


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.180
Joined: 29 May 06




@nasty
Nasul a procedat corect, conform regulilor [chiar daca sunt aberante] ale CFR Calatori. Am tot spus pe aici ca tot timpul trebuie sa ai bugetat tariful oficial [si aberant] al CFR Calatori pentru biciclete cand trenul nu are vagon cu locuri pentru biciclete.

Enigma ramane de ce l-a dat pe om jos din tren dupa o ora de mers.

Mersi pentru capturile din film.

This post has been edited by gibonu: 24 Apr 2025, 23:10


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









InnoTrans - Berlin - 18.09.2018
...


--------------------
Go to the top of the page
53 Pages « < 51 52 53
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2025 - 01:49
Dacia