Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

54 Pages « < 51 52 53 54 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Discutii pe teme feroviare - Despre trenuri !, DOAR material rulant

gibonu
post 16 Apr 2025, 23:24
Post #1561


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.225
Joined: 29 May 06




Usor dar sigur vine civilizatia peste noi. Sau, altfel spus, la CFR Calatori se mai intampla si minuni.

"5 aprilie 2025

CFR Călători anunță că începând din data de 16 aprilie 2025, pe ruta București Nord – Constanța și retur va circula primul tren format integral din material rulant modernizat în cadrul proiectului de investiții cu fonduri din PNRR, cu impact direct și imediat asupra creșterii nivelului de confort al călătorilor.

Trenul va fi format dintr-o locomotivă livrată de firma S.C. Softronic S.R.L. Craiova și din patru vagoane, din care două, clasa I (unul livrat de S.C. Atelierele CFR Grivița S.A și al doilea de S.C. Remarul „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca) și două vagoane clasa a II-a (livrate de S.C. Electroputere – VFU S.A. Pașcani, din care unul cu facilități pentru persoanele cu dizabilități și spațiu pentru biciclete[I]/schiuri, și un altul, clasic).

Aceste unități de material rulant modernizat din fonduri PNRR vor forma compunerea a patru trenuri (2 dus/ 2 retur) care vor avea următorul program:

Primul tren PNRR – IR 1687, va pleca din București Nord la ora 11:30, cu sosire în Constanța la ora 13:47. Returul – IR 1688, va avea plecarea din Constanța la ora 15:25, cu sosire în București Nord la ora 17:49.

Din următoarea zi, respectiv 17 aprilie 2025, pe ruta București Nord – Constanța și retur, va mai circula o pereche de trenuri PNRR, astfel:
IR 1685 București Nord (plecare 05:30) – Constanța (sosire 07:47)
IR 1686 Constanța (plecare 08:20) – București Nord (sosire 10:49)
Cele 4 trenuri PNRR vor circula zilnic pe această rută, inclusiv de Sfintele Sărbători de Paște și în minivacanța de 1 Mai.

Ulterior, în funcție de livrarea materialului rulant modernizat prin PNRR de către firmele contractante precum și de prevederile din Contractul de Servicii Publice încheiat de CFR Călători cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), aceste tipuri de locomotive și vagoane finalizate vor fi distribuite preponderent în compunerea trenurilor IC, fără a exclude exploatarea lor și pe trenuri IR, și pe alte rute de circulație: Brașov, Arad, Cluj, Iași, Galați, Timișoara, etc.

Caracteristicile tehnice și dotările materialului rulant modernizat, menționat mai sus:

Locomotiva S.C. Softronic S.R.L. Craiova:

– capacitate de 6000 Kw/h;

– echipată cu motor de tracțiune asincron;

– prevăzută cu sistem pentru controlul permanent a vitezei trenului – ETCS nivel 2;

– aptă să circule cu viteza de 160 Km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare;

Vagoane clasa I realizate de S.C. Atelierele CFR Grivița S.A și S.C. Remarul „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca:

– echipate cu sistem de climatizare superior;

– dotate cu sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment;

– dispun de o capacitate de 52 de locuri;

– sunt apte să circule cu viteza de până la 160 Km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare;

Vagoane clasa a II-a realizate de S.C. Electroputere – VFU S.A. Pașcani

– echipate cu sistem de climatizare superior;

– dotate cu sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment;

– sunt apte să circule cu viteza de până la 160 Km/h în funcție de calitatea tehnică a infrastructurii feroviare;

– vagoanele clasice de clasa a II –a dispun de o capacitate de 64 de locuri;

– vagoanele de clasa a II –a cu specific pentru persoanele cu mobilitate redusă și, totodată, cu spațiu pentru biciclete/schiuri au o capacitate de 51 de locuri. Acest tip de vagon are în dotare, prin construcție, lift special pe ambele sensuri de urcare/coborâre ale vagonului pentru persoanele cu dizabilități, precum și cabine de toaletă adaptate pentru confortul acestor persoane
."
Sursa: https://www.cfrcalatori.ro/comunicate/primu...spre-constanta/

Cel putin din punctul meu de vedere, "IR 1687, va pleca din București Nord la ora 11:30, cu sosire în Constanța la ora 13:47. Returul – IR 1688, va avea plecarea din Constanța la ora 15:25, cu sosire în București Nord la ora 17:49" este ideal pentru ture in Dobrogea si plimbarea anuala de pe canalele dobrogene.

In plus, conform noile tarife (tren cu vagon cu locuri pentru bicicleta) pe bucata Buc - Constanta biletul pentru bicicleta costa 15 Lei.

M-am uitat acum si pe mersul trenurilor, sunt 6 locuri pentru bicicleta per tren.

Trenurile astea sunt mana cereasca, acum pot face ture in Dobrogea cu plecare / sosire in Cernavoda, Medgidia sau Constanta fara probleme, cu "[/b]decat[/I]" 15,50 Lei biletul pentru bicicleta, cumparat on-line.

Ca fapt divers, la intelegerea cu nasul, am dat si 50 Lei pentru bucata Bucuresti - Medgidia, comparativ cu 75 Lei cat ar fi fost tariful oficial.

Deja ma vad intr-o zi frumoasa de octombrie citind o carte buna in Medgidia, in parcul de langa Canalul Dunare - Marea Neagra, avand in vedere ca acum voi ajunge la Medgidia la ora 13:24, cu bicicleta in trenul IR, fara nicio emotie de supra-control.

Iar pe de alta parte, imi pare putin rau ca va trebui sa renunt la deplasarea cu trenul Regio care pleaca din gara Bucuresti - Obor, tren in care exista o lume total diferita de cea in care traiesc eu.

Singura emotie pe care o mai am este sa nu hotarasca CFR Calatori sa scoata vagoanele cu locuri pentru biciclete din compunerea trenurilor spre Constanta. Nu m-ar mira absolut deloc daca ar face asta.

Nu in ultimul rand, laudabila intiativa pentru facilitatile care exista pentru persoanele cu dizabilitati.

P.S. Stie cineva, PNRR este vreun program d-ala nasol al UE de a ne distruge, de a ne obliga sa mancam gandaci?

This post has been edited by gibonu: 16 Apr 2025, 23:26


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Apr 2025, 09:48
Post #1562


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.723
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Am venit de la brasov cu locuri in vagonul bar, interesanta experienta. Trenul venea d ela cluj cu galeria lui Dinamo, asa ca bere mai era doar Wartseiner si Paulaner dar a fost ok, macar era rece. preturile decente, aveau si whisky sau vin.

"capacitate de 6000 Kw/h;" adica are baterii sau ce?

This post has been edited by einstein1984: 17 Apr 2025, 09:51


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 22 Apr 2025, 22:07
Post #1563


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.225
Joined: 29 May 06




Articolul asta vad ca este deja pe multe site-uri: https://www.bizbrasov.ro/2025/04/22/artist-...m-de-neplacuta/

Mi s-a propus, nici mai mult, nici mai puțin, suprataxa de 75 de lei sau să las bicicleta jos din tren ca să îmi ca să îmi continui călătoria, de către șeful de tren. Menționez că aș fi plătit acești bani, dar la momentul în care scriu mai am fix 46 de lei, bani care poate mi-ar fi ajuns dacă nu plătesc în regim de suprataxă

Suna putin ciudata "mi s-a propus" pentru ca cei 75 Lei sunt tariful oficial al CFR Calatori atunci cand trenul nu are vagoane cu locuri pentru biciclete (pentru distanta 101 - 200 km, adica 5 Lei / kil iar bicicleta se considera ca are 15 kile).

Posibil sa fi existat o posibilitate de supra-control in trenul respectiv daca nasul a cerut tariful oficial.

Iar pe asta "Casierița de la ghișeul CFR nu a fost de acord nici măcar să îi perceapă o taxă pentru bagaj greu" nu o inteleg, poate imi scapa ceva. Din cate stiu, tariful pentru bagaj care depaseste 30 kg / bicicleta cand trenul nu are vagoane cu locuri pentru biciclete si plateste direct la nas nu la casa de bilete.


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nasty
post 23 Apr 2025, 07:46
Post #1564


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 3 January 05




Pare o descurajare (șicane absurde!) a bicicliștilor în a utiliza trenul!


Prezentarea trenului nou:



This post has been edited by nasty: 23 Apr 2025, 21:25


--------------------
. bicl/trt 2006/2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Apr 2025, 19:21
Post #1565


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.723
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




@gibonu, adica pe scurt si casierita si nasu si-au facut treaba ca la carte (regulament) si ziaristii fac sa para ca ar fi avut ceva incu saracul om?.

https://ziarulunirea.ro/trenul-fara-nas-un-...matoare-937841/

This post has been edited by einstein1984: 23 Apr 2025, 20:09


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 23 Apr 2025, 22:58
Post #1566


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.225
Joined: 29 May 06




QUOTE(nasty @ 23 Apr 2025, 09:46)
Pare o descurajare (șicane absurde!) a bicicliștilor în a utiliza trenul!


Doar "pare"?

De exemplu pe bucata Bucuresti Progresu - Comana biletul pentru biciclist costa 6,50 Lei iar biletul pentru bicicleta costa 60 Lei.
Sau 120 Lei pentru bicicleta daca vrei sa faci o plimbare cu bicicleta de cateva ore prin padure.

Jmekerie maxima vagoanele alea noi. Mersi pentru film. Cumva exista filmare si din locul pentru biciclete [recunosc, n-am avut rabdare sa vad tot filmul]?

@einstein1984
Habar n-am. Nu pot trage concluzii dintr-un articol din ziar.
Plus ca-mi da cu virgula ca omul a fost dat jos din tren [in ziua de Paste cand trenul este aproape gol] intr-o halta ca o ora de mers de Brasov.

This post has been edited by gibonu: 23 Apr 2025, 23:08


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nasty
post 24 Apr 2025, 14:29
Post #1567


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.573
Joined: 3 January 05




Mă refeream la nașu’ care l-a dat jos din tren pe tipul cu bicicleta într-o haltă! Tarifele sunt clar o bătaie de joc! Dar după cum tot scade viteza medie a trenurilor, curând cu bicicleta se va merge mai repede!

Da, arată, fiecare vagon în parte, inclusiv locurile pt biciclete. E un film făcut cu multe amănunte și multă răbdare.

Poze din film:



IMG_3829.jpeg ( Size: 361.17k ) Number of downloads: 329
IMG_3828.jpeg ( Size: 295.81k ) Number of downloads: 332




--------------------
. bicl/trt 2006/2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 24 Apr 2025, 23:08
Post #1568


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.225
Joined: 29 May 06




@nasty
Nasul a procedat corect, conform regulilor [chiar daca sunt aberante] ale CFR Calatori. Am tot spus pe aici ca tot timpul trebuie sa ai bugetat tariful oficial [si aberant] al CFR Calatori pentru biciclete cand trenul nu are vagon cu locuri pentru biciclete.

Enigma ramane de ce l-a dat pe om jos din tren dupa o ora de mers.

Mersi pentru capturile din film.

This post has been edited by gibonu: 24 Apr 2025, 23:10


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raul1990
post 12 May 2025, 12:55
Post #1569


Membru incepator


Group: Members
Posts: 73
Joined: 2 August 11




QUOTE(einstein1984 @ 17 Apr 2025, 10:48)
Am venit de la brasov cu locuri in vagonul bar, interesanta experienta. Trenul venea d ela cluj cu galeria lui Dinamo, asa ca bere mai era doar Wartseiner si Paulaner dar a fost ok, macar era rece. preturile decente, aveau si whisky sau vin.

"capacitate de 6000 Kw/h;" adica are baterii sau ce?
*



referitor la capacitate cred ca este o greseala.
6000 de KW este puterea locomotivei
cate un motor de 1000 de KW pe fiecare osie, x6 osii= 6000 KW

This post has been edited by Raul1990: 12 May 2025, 12:56


--------------------
Renault Laguna II 1.6 16V - HD 08 HGZ 2001/Authentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 12 May 2025, 13:08
Post #1570


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.723
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




kW da, kw/h reprezinta o capacitate de baterie scisa gresit, nu putere electrica/mecanica

This post has been edited by einstein1984: 12 May 2025, 13:14


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 9 Jun 2025, 23:36
Post #1571


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.225
Joined: 29 May 06




Tigania” combinata cu principiul sovietic “simplu si eficient”. Plus costuri minime.

Context: impreuna cu doamna am facut o tura cu bicicletele in Ungaria si putin in Austria si Slovacia, iar prima [si ultima] etapa a fost deplasarea cu trenul international Bucuresti Nord – Budapesta Keleti [si retur], la vagon de dormit, clasa I-a, cabina cu doua paturi [voi reveni cu detalii complete, inclusiv un calcul de pret tren vs masina, intr-o postare separata].

Problema principala era transportul bicicletelor cu trenul, adica trebuia sa gasesc o solutie cat mai simpla, eficienta si ieftina pentru a confectiona doua huse pentru biciclete astfel incat sa fie complet acoperite.

Husele de la Vaude pe care le-am folosit in anii trecuti la transportul bicicletelor cu avionul ieseau din discutie. Pe de o parte trebuie sa dau jos si roata spate plus lantul si deraiorul de pinioane iar pe de alta parte husa asta este grea si voluminoasa, are aproape 3 kile si nu aveam nicio intentie sa le caram dupa noi.

Anul trecut am vazut pe Youtube cum isi facuse unul o husa din material de parasuta [nu va ganditi la prostii], husa care avea o greutate redusa si un volum de strangere foarte mic. Insa material de parasuta nu am gasit de cumparat.

Insa am avut noroc, anul trecut in octombrie la Kaufland a fost o oferta la hamacurile care au ramas nevandute peste vara, pret 9,44 Lei bucata [nici la 18,89 Lei nu se facea gaura-n cer], am luat 5 bucati, ca sa fie material.

01.jpg ( Size: 185.46k ) Number of downloads: 273


Lungime 2,75 m, latime 1,36 m.

02.jpg ( Size: 276.16k ) Number of downloads: 274



Hamacul impachetat are 30 cm lungime

03.jpg ( Size: 269.39k ) Number of downloads: 266


si 16 cm latime [inaltimea n-am masurat-o].

04.jpg ( Size: 297k ) Number of downloads: 9



Greutatea unui hamac [doar cu corzile de sustinere si fara “urechile” metalice de prindere] este de 350 de grame.

05.jpg ( Size: 476.73k ) Number of downloads: 20
06.jpg ( Size: 304.69k ) Number of downloads: 21


Husa pentru transport si compresie este atasata hamacului, adica nu mai trebuie sa ai si grija ei.

Asadar, partea cu materialul pentru husa am rezolvat-o, mai ramanea problema confectionarii husei. Initial am vrut sa vorbesc cu un vecin care este croitor, insa m-am gandit mai bine si am ajuns la concluzia ca nu am nevoie de o husa propriu-zisa, cusuta cu arici sau fermoar.

Cu putina fantezie [si ca sa castig la material] am facut cateva “tiganii’’. Am dat jos doar ghidonul, cu tot cu mansoane si manete, am intors pipa la 180 de grade si am legat-o de cadru cu o curea de ratrapa ca sa stea fixa furca fata.
Manetele le-am legat, mai larg, tot de cadru cu o curea de ratrapa, insa de aici nu am poza.

07.jpg ( Size: 389.58k ) Number of downloads: 29


In capul furcii, in locul axului am pus o protectie de plastic [luata gratis] din cele cu care vin bicicletele in cutie la magazine.

08.jpg ( Size: 597.37k ) Number of downloads: 28


Am scos si pedalele iar roata spate am “blocat-o” cu alta curea de ratrapa.

09.jpg ( Size: 425.09k ) Number of downloads: 26


Roata fata prinsa de cadru iar aripa [mud guard] folosita ca protectie.

10.jpg ( Size: 455.07k ) Number of downloads: 22


Daca n-am fost suficient de coerent, cam asa arata bicicleta doamnei [la ea a ramas saua pe bicicleta]

11.jpg ( Size: 563.98k ) Number of downloads: 23


si bicicleta mea [saua Brooks B 190 a trebuie sa o dau jos].

12.jpg ( Size: 543.72k ) Number of downloads: 25


Trei puncte de prindere a rotii fata de cadru sunt suficiente, pedalele si axul fata prinse pe portbagaj. Ghidonul este si el prins de cadru si ca se se “aseze” mai bine am pus pe cadru o bucata de burete de izolat tevi.

Avantajul cel mai mare este ca trebuie sa dau jos roata fata si ghidonul iar roata spatele, lantul, deraiorul de pinioane si portbagajul spate raman pe bicicleta.

Ce fac romanii cand ajung in gara la Budapeta? Se intind cu toata marfa pe peron.

12a.jpg ( Size: 587.14k ) Number of downloads: 30


Invelirea bicicletei in hamac se face foarte simplu. Cu primul hamac se incepe de sus, se “centreaza” bicicleta sub halmac pana cand se fac doua “falduri” sub bicicleta. Iar cele doua “falduri” se prind pe lateral, cap la cap cu chingile de sustinere ale hamacului.
Cu al doilea hamac se face aceiasi operatiune, doar ca aici bicicleta, deja invelita [in primul hamac] se “centreaza” peste hamac.

Nu stiu cat de coerent am reusit sa fiu in explicatia de mai sus. Rezultatul se vede cel mai bine in poza de mai jos

13.jpg ( Size: 396.48k ) Number of downloads: 33


Se observa ca bicicletele sunt complet acoperite, plus ca stau singure in pozitie orizontala, fara niciun fel de sprijin.
Transportul bicicletelor se face foarte simplu prin prindere de top tube, langa cheita de la sa.

Hamacele dupa ce am asamblat bicicletele in gara la Budapesta.

14.jpg ( Size: 410.83k ) Number of downloads: 26


Greutatea lor, 700 de grame pe bicicleta este neglijabila. Nici spatiul pe care il ocupa nu este prea mare, plus ca hamacurile sunt doar indesate in husa, nu mi-a batut capu’ cu o incercare de compresie a lor.

Asamblarea / dezasamblarea celor doua biciclete imi ia cam o ora. Stiu, e mult, altii se misca mult mai repede dar nu sunt in competie cu nimeni.

Tot in combinatia descrisa mai sus de “micsorare” cred ca bicicleta incape fara probleme intr-o cutie de carton din cele in care vin la magazin, cutii care se pot folosi la transportul bicicletei cu avionul sau curierul.

In final, ma declar extrem de multumit de “tigania” pe care am facut-o, cu un pret se sub 20 Lei per husa per bicicleta.

Protectia oferita este zero barat, insa la transporului bicicletei la vagonul de dormit nu am nevoie de nicio protectie, pentru ca bicicletele de car doar eu pe o distanta de cativa metri, de pe peron pana in cabina.

11 Jun 2025, 00:49:
===============================

Prima data cand am calatorit cu trenul international [bucata Bucuresti Nord – Budapesta Keleti si retur, cu trenurile IRN 472 si IRN 473, operate de CFR Calatori].

Biletele le-am luat la finalul lui februarie si inceputul lui martie, cu aproximativ trei luni inainte [perioada maxima de anticipare la trenurile internationale, comparativ cu doar o luna la trenurile interne]. Singurul loc din Bucuresti de unde se pot cumpara bilete pentru trenul international este casa de bilete dedicate din Gara de Nord.

Biletele se pot cumpara si online, insa am vrut sa le iau de la casa de bilete ca sa fiu sigur ca primesc ambele locuri in aceiasi cabina. In februarie chiar am facut o simulare pe site-ul CFR, am ajuns pana la plata, insa n-am gasit deloc posibilitatea de alegere a locurilor [poate s-a mai schimbat ceva intre timp].

Cam asa arata biletul la trenul international, compus din trei bucati.

15.jpg ( Size: 491.96k ) Number of downloads: 25


Primele doua sunt biletele propriu-zise, ultimul este suplimentul pentru locuri.

Pretul total, dus intors pentru doua personae, la vagonul de domit, clasa I-a, cu doua paturi in cabina a fost 1732 Lei [866 Lei pentru fiecare drum], adica 343 Euro. Cursul de schimb a fost de 1 Euro = 5,05 Lei inca din februarie.

Bicictele in cabina la dus

16.jpg ( Size: 344.52k ) Number of downloads: 32


si tipul vagonului.

17.jpg ( Size: 340.63k ) Number of downloads: 33


La intors am prins alt tip de vagon

18.jpg ( Size: 269.91k ) Number of downloads: 15


in care spatiul din cabina este foarte generos.

19.jpg ( Size: 397.44k ) Number of downloads: 25


plus chiuveta in cabina.

20.jpg ( Size: 304.86k ) Number of downloads: 26


Ambele tipuri de vagone au fost construite initial cu trei paturi in cabina, acum au ramas doar doua paturi.

Vagoanele astea sunt lux, fara niciun fel de gluma. Compatativ cu acum doi ani cand am facut tura din judetul Salaj si dupa Predeal n-am mai putut aproape deloc sa dorm, acum am dormit cu basini la cur aproape tot drumul, atat la dus cat si la intors [ma refer la bucata de cale ferata din RO, ca Ungaria este din alt film la domeniul feroviar, la ani lumina distanta fata de RO].

Curatenia din vagon si cabina este impecabila, chiar m-am uitat in diverse colturi si n-am gasit nicio urma de praf. Iar asternuturile pareau a fi noi si abia scoase din cutie, cu un miros discret de apret.

Si cel mai important: la dus trenul a avut 10 [zece] minute intarziere, la intors doar 2 [doua] minute intarzire [mai multe detalii in povestea turei]. Vorba unei prietene romance care traieste de multi ani in Austria: "ori ati avut voi noroc ori chiar se mai schimba cate ceva in RO"

Bonus: la intoarcere, de la Budapesta Keleti pana la Curtici am mers cu un Siemens Vectron.

21.jpg ( Size: 398.75k ) Number of downloads: 27


This post has been edited by gibonu: 10 Jun 2025, 22:49


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzavalau
post 11 Jun 2025, 08:32
Post #1572


Membru autentic


Group: Members
Posts: 445
Joined: 9 February 08
From: Petrosani




Gibonu,ai avut chiuveta si spre Budapesta! Este sub "masuta" pe care ai pus sticla de apa in prima fotografie din cuseta!!!Sub masa aceea este chiuveta, masa fiind ca un fel de capac /ridici mai hotarit pentru ca e destul de grea si dedesubt este ....Pentru data "aviatoare" smile.gif

This post has been edited by tzavalau: 11 Jun 2025, 08:33


--------------------
KGM Korando - HD 55 BXL 1.5Tgdi Black/2024 /C300
Cugetare: "Românul e un fel de om care se supără dacă nu îl inviți, și dacă îl inviți nu vine".
Sursa: "Moftul Român",10 iunie 1901
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 11 Jun 2025, 23:38
Post #1573


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.225
Joined: 29 May 06




@tzavalau
Foarte tare. Si mersi pentru completare.

La trenul asta exista si vagon care are dus [cred ca si wc] in cabina. Insa depinde de norocul pe care il ai in ziua respectiva.

Cu o saptmana inainte de pleca in tura am fost in gara sa vad cum arata vagonul de dormit [si ca sa ma interesez discret cum pot urca cu doua biciclete in tren] iar insotitorul de vagon, super de treaba, m-a lasat sa urc in tren si am vazut vagoanele astea cu dus in cabina.

============================================

Daca ajuta pe cineva, mai jos voi face un calcul comparativ, ban pe ban, al costurilor de transport pentru masina vs tren pe bucata Bucuresti – Budapesta si retur.

Calcul se refera strict la doi adulti si la o tura [cu bicicleta] care a durat 16 zile, cu plecare si final la Budapesta. Si in niciun caz nu am vreo intentie de polemica sau de inducere a unei stari de tensiune intre mersul cu trenul, masina sau avionul.

Bucuresti – Budapesta si retur [total 1660 km sau 830 km pe sensul de mers], pe sosea.
Consumul masinii este de 7 litri la suta de km de unde rezulta: 1660 x 7% = 116,20 Litri de benzina.

Pretul benzinei la 04.06.2025 luat de pe Cargopedia.

22.jpg ( Size: 123.81k ) Number of downloads: 12


Pretul mediu la benzinei din RO si H este 1,41 Euro / litrul [1,45 + 1,38 = 2.83/2 = 1,41]

Pret benzina: 163,84 Euro [116,20 x 1,41]

Vigneta ungureasca pentru o luna [tura a durat 16 zile] costa 10710 Forinti, adica 26,77 Euro. Ca fapt divers, daca luam doua vigneta fiecare cu valabilitate o zi ar fi costa 10640 Forinti [5320 Forinti vigneta pentru o zi]

Pret total al deplasarii cu masina: 190,61 Euro [163,84 + 26,77].

Parcarea in Budapesta ar fi costat 150 Euro [60000 Forinti].

23.jpg ( Size: 185.36k ) Number of downloads: 13


Poza de mai sus este de undeva din zona centrala, din apropierea sinagogii, dintr-o parcare dintre blocuri [cele subterane am vazut ca sunt mai scumpe]

24.jpg ( Size: 238.63k ) Number of downloads: 15


O idee mai ieftina ar fi fost parcarea de la aeroport [Holiday Parking], insa aeroportul era la vreo 20 km distanta de locul in care am stat in Budapesta.
Daca stie cineva vreo posibilitate de parcare pe termen lung in Budapesta, il rog sa nu ezite sa o recomande.
Parcare gratis nu stiu daca exista in Budapesta si oricum nu as fi riscat sa las masina aiurea. Si asta nu din motive de furt, ci din motive de amenda / ridicat masina.

108 Euro ar fi costa doua nopti suplimentare de cazare, una la dus si una la intors [54 Euro / noapte a fost cazarea de la Budapesta].

Cost total pentru mersul cu masina: 448 Euro [190 + 150 + 108].
Iar la suma asta cu siguranta s-ar mai fi adaugat si alti bani pe o cafea, un cico sau o chiftea la preturile de benzinarie de pe autostrada

Trenul dus - intors [vagon de dormit, clasa I-a, cu doua paturi in cabina] 343 Euro [866 Lei pe sens, 1732 Lei total, 1732 / 5,05 = 342,90 Euro]

Diferenta masina vs tren 105 Euro[U] [448 – 343]

Insa castigul principal la tren nu sunt banii, ci timpul.
Pe langa doua zile de concediu castigate, in ziua plecarii de la Bucuresti [trenul pleca la ora 17:58] am fost cateva ore la munca [ca deh, mai aveam treburi de rezolvat, desi eram in concediu] iar in ziua sosirii la Bucuresti [trenul a ajuns la ora 11:35] seara al fost la teatru.

Daca am fi mers cu masina, nu as fi putut face nimic din cele de mai sus si as fi pierdut si doua zile de concediu in care doar mi-ar fi intrat masina-n cur pe bucata Bucuresti – Budapesta si retur. Google Maps indica cam 10 ore de drum, asta inseamna cel putin 12 ore cu opririle aferente pentru caca, pipi, partz.

Inca ceva: pretul trenului 343 Euro / 4 = 85,75 Euro / om / segment de mers. La banii astia, garantat nu as fi gasit niciun bilet de avion Bucuresti – Budapesta in care sa ne incadram cu bagaj de cala si bicicleta.


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 22 Jun 2025, 23:00
Post #1574


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.225
Joined: 29 May 06




Iunie 2025

Cateva vorbe despre metroul Budapestei.

Magistrala M1, inaungurata in 1896 [am scris bine anul]. Este prima [integral electrica] din Europa continentala si a doua din lume dupa Londra. Ca fapt divers, Parisul a avut metro in 1900 iar New York in 1904.

Sa mai spun ca in 1896 Bucurestiul se pregatea pentru rascoala taraneasca din 1907?

Intrarea in statiile de metrou [aici Hosok Tere, adica Piata Eroilor] aproape ca seamna cu cea intr-un wc public din Bucuresti de dinainte de 1990.

01.jpg ( Size: 661.48k ) Number of downloads: 23


Interiorul

02.jpg ( Size: 397.94k ) Number of downloads: 24


cu stalpi nituiti.

03.jpg ( Size: 269.09k ) Number of downloads: 21


Casa de bilete.

04.jpg ( Size: 460.16k ) Number of downloads: 21


Trenul, marca Ganz, in serviciu din 1973

05.jpg ( Size: 392.67k ) Number of downloads: 20


Magistrala M4, deschis in 2014. Linia asta este foarte “jmekera” deoarece functioneza cu tren automat, fara deservent [Alstom, seria Metropolis]. La Bucuresti nici macar nu visam la asa ceva.

06.jpg ( Size: 306.72k ) Number of downloads: 20


Vederea din capul trenului, de unde ar trebui sa stea deserventul.

07.jpg ( Size: 294.51k ) Number of downloads: 20


Interiorul.

08.jpg ( Size: 426.71k ) Number of downloads: 18


Scara rulanta de acces in statia Kossuth Lajos Ter, careia nu prea i se vede capatul [poza este facuta de la baza].

09.jpg ( Size: 362.04k ) Number of downloads: 17


Pe scara asta este o usoara senzatie de montagne russe, datorita unghiului de inclinare a scarii si al vitezei cu care merge. Super tare senzatia.

Accesul la metrou este ca in Germania [sigur sunt si alte tari], adica pe incredere si fara turnicheti / porti de acces.

10.jpg ( Size: 424.56k ) Number of downloads: 22


Controalele sunt destul de dese iar unele echipe de control sunt insoite de politie.

11.jpg ( Size: 388.22k ) Number of downloads: 22


In plus, in statii se fac anunturi in maghiara si engleza din care rezulta ca, respectiv, controlorii sunt functionari publici [public servants] iar calatorii trebuie sa coopereze cu ei.


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 23 Jun 2025, 07:13
Post #1575


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.723
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Si in Vienna parca era la fel accesul in metrou.
SI in vienna ca si in Budapesta, metroul a fost aur din muntii metaliferi din Transilvania....


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bgdrenault
post 23 Jun 2025, 19:45
Post #1576


bgd


Group: Members
Posts: 3.600
Joined: 4 February 07
From: Piatra Neamt




In Viena nu i chiar asa
Sunt cateva statii cu intrari mai vechi, dar largi, nu asa stramte


--------------------
Megane Sedan 1,33 140 CP - XXX 2019 Intens
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 23 Jun 2025, 23:08
Post #1577


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.225
Joined: 29 May 06




QUOTE(einstein1984 @ 23 Jun 2025, 09:13)
SI in vienna ca si in Budapesta, metroul a fost aur din muntii metaliferi din Transilvania....


Aurul dacic vrei sa spui. Sper ca esti de acord cu mine ca dacii au inventat metroul, dar oamenii rai nu vor sa recunoasca asta.
Austriecii au tinut ceva timp la ciorap aurul dacic, de vreme ce primul metroul din Viena a fost abia in 1978.

================================

Iunie 2025

Garile Budapestei, cele pe care am apucat sa le vad, pentru ca nu le-am vazut pe toate.
Deli, considerata gara de sud. Nimic spectaculos.

01.jpg ( Size: 258.45k ) Number of downloads: 22


Stanga locomotiva Ganz seria 433 [fosta V43], putere 2220 kW, fabricata in perioada 1963 – 1982, pare ca inca este baza tractiunii electrice din Ungaria.
Dreapta locomotiva Ganz seria 630 [fosta V63], putere 3600 kW, fabricata in perioada 1974 – 1988, considerata cea mai puternica locomotive fabricata in Ungaria.

02.jpg ( Size: 360.72k ) Number of downloads: 24


Stadler FLIRT, numerotat cu seria 415 la MAV [Magyar Allamvasutak - Caile Ferate Maghiare]. FLIRT = Fast Light Intercity and Regional Train.

03.jpg ( Size: 294.55k ) Number of downloads: 21


Gara Nyugati, considerata gara de vest, cat se poate vedea din cauza vegetatiei.

04.jpg ( Size: 344.06k ) Number of downloads: 19


Interiorul.

05.jpg ( Size: 550.13k ) Number of downloads: 20


Alstom [fost Bombardier] Traxx, seria 480 in numerotarea MAV, 5600 kW. Traxx = Transnational Railway Application with extreme flexibility. Adica locomotiva asta functioneaza cu alimentare de curent alternativ de 15 si 25 kV sau curent continuu de 1500 sau 3000 V.

06.jpg ( Size: 477.54k ) Number of downloads: 23


MAV are 25 de locomotive din astea. Acum cativa ani mergeau si prin RO, pana la Constanta.
Plecari spre Praga, Berlin sau Varsovia.

07.jpg ( Size: 672.62k ) Number of downloads: 19


Gara Keleti, considerata gara de est. Cea mai tare dintre cele pe care le-am vazut.

08.jpg ( Size: 287.14k ) Number of downloads: 16
09.jpg ( Size: 415.41k ) Number of downloads: 14
10.jpg ( Size: 312.65k ) Number of downloads: 10


Pe fatada garii in dreapta intrarii [stand cu fata spre gara] este statuia lui George Stephenson, considerat unul dintre parintii locomotivei cu abur si cel de la care ne-a ramas ecartamentul de 1435 mm [4 picioare si 8 toli jumate in sistemul britanic de masurare].

11.jpg ( Size: 329.29k ) Number of downloads: 10


si James Watt, cel care a imbunatit motorul cu abur al locomotivei.

12.jpg ( Size: 374.04k ) Number of downloads: 9


Completarile despre cei doi baieti din statui sunt binevenite.

Interiorul.

13.jpg ( Size: 451.36k ) Number of downloads: 12


Sosiri de la Viena [Becs in maghiara] si Munchen.

14.jpg ( Size: 519.12k ) Number of downloads: 11


Plecari spre Arad, Brasov sau Salzburg.

15.jpg ( Size: 559.49k ) Number of downloads: 8


Opritoare pentru trenuri la cap de linie.

16.jpg ( Size: 425.18k ) Number of downloads: 29


Din cate stiu, in RO inca nu am auzit de asa ceva.


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bgdrenault
post 24 Jun 2025, 07:01
Post #1578


bgd


Group: Members
Posts: 3.600
Joined: 4 February 07
From: Piatra Neamt




De opritoare la cap de linie?

Pai le vezi in Gara de Nord, la capatul fiecarei linii, sub o alta forma, ideea e aceeasi
Astea probabil sunt mobile, la noi sunt fixe

This post has been edited by bgdrenault: 24 Jun 2025, 07:03


--------------------
Megane Sedan 1,33 140 CP - XXX 2019 Intens
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 24 Jun 2025, 07:25
Post #1579


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.723
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




nu era dacic, ca nu erau ungurii in europa cand erau dacii aici, era aur romanesc, ca si minerii tot romani erau.

Asa si parisul a avut metrou devreme, spre deosebire de casablanca, BruxelLul fata de Kinsasha, Londra fata de new delhi etc

This post has been edited by einstein1984: 24 Jun 2025, 12:02


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 24 Jun 2025, 11:38
Post #1580


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(einstein1984 @ 23 Jun 2025, 08:13)
SI in vienna ca si in Budapesta, metroul a fost aur din muntii metaliferi din Transilvania....
*




QUOTE(einstein1984 @ 24 Jun 2025, 08:25)
nu era dacic, ca nu erau ungurii in europa cand erau dacii aici, era aur romanesc, ca si minerii tot romani erau.
*



eu zic ca era din tara lor, avand in vedere ca atunci Transilvania era teritoriu al imperiului austro-ungar, ghinionul a facut ca sa faca parte din romania .. altfel Transilvania era departe rau .. dar mi-a placut ca ai ajuns la discurs Calin Gerogescu ?



--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bucatzel
post 24 Jun 2025, 11:58
Post #1581


Membru plictisit


Group: Moderatori
Posts: 6.507
Joined: 19 May 08
From: Timisoara




Asta se intampla daca nu mai e matli, sa-ti atraga atentia ca ai parasit sinele...


--------------------
Dacia 1300 - 3-SB-2608 1981
Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 24 Jun 2025, 11:59
Post #1582


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.723
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(cj98czh @ 24 Jun 2025, 11:38)
eu zic ca era din tara lor, avand in vedere ca atunci Transilvania era teritoriu al imperiului austro-ungar, ghinionul a facut ca sa faca parte din romania .. altfel Transilvania era departe rau .. dar mi-a placut ca ai ajuns la discurs Calin Gerogescu ?
*


Transilvania era departe rau, etnicii romani care formau majoritatea locuitorilor erau si ei departe.... de statutul maghiarilor ma refer.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 24 Jun 2025, 12:09
Post #1583


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(bucatzel @ 24 Jun 2025, 12:58)
Asta se intampla daca nu mai e matli, sa-ti atraga atentia ca ai parasit sinele...
*


intradevar o mare pierdere ca nu mai este ... mi-a dat o lacrima ..

QUOTE(einstein1984 @ 24 Jun 2025, 12:59)
Transilvania era departe rau, etnicii romani care formau majoritatea locuitorilor erau si ei departe.... de statutul maghiarilor ma refer.
*



asa erau vremurile atunci .. era mai bine in partea celalata, ce sa zic


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Agrig
post 24 Jun 2025, 12:22
Post #1584


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.110
Joined: 13 February 04
From: Jimbolia/Timisoara mai rar.




Depinde pentru cine...


--------------------
Renault Megane IV 1,33Tce 2021 Life
"Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"

Nelson Mandela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 24 Jun 2025, 16:25
Post #1585


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.128
Joined: 11 February 04




Probabil ca nu o răspunda autorul dar eu intreb:
Ai luat in considerare biciclete pliante? Alea se asambleaza in 2 timp și 3 miscari.
Ai luat on considerare pedale de bicicleta plianta? Nu mai e nevoie sa le demontezi.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan - B zzz SXX 2005
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 24 Jun 2025, 22:45
Post #1586


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.225
Joined: 29 May 06




QUOTE(bgdrenault @ 24 Jun 2025, 09:01)
Pai le vezi in Gara de Nord, la capatul fiecarei linii, sub o alta forma, ideea e aceeasi
Astea probabil sunt mobile, la noi sunt fixe


Scuze, aseara (mai bine spus azi noapte) m-am exprimat incomplet, din cauza oboselii. Opritoarele de la Budapesta sunt mobile, cu oprire prin frictiune) pe cand cele din RO sunt doar fixe [si cam firave].

Stiam demult de problema din RO a opritoarelor, mai exact de aici:
https://republica.ro/tren-la-aeroport-in-20...proiectul-garii

Din articolul de mai sus:
"Pe 2 ianuarie 2019, un tren de 325t al Regio Trans s-a izbit cu 10km/h de capătul liniei 6 a Gării de Nord din București. Trenul a trecut prin capătul de linie ca și când acesta n-ar fi existat. Doar norocul a făcut ca următorul obstacol, stâlpul de catenară, să reziste, fără să se rupă cablul de alimentare de 27.000 de volți, care ar fi putut cădea pe peron și și ar fi putut electrocuta oamenii de pe peron. Tot norocul a făcut ca trenul să fie fără pasageri. Numai că “norocul” nu este sistem de siguranță, deși mulți par să creadă asta."

Desi articolul este din 21.10.2020, nu cred ca s-a schimbat ceva in RO in domeniul opritoarelor (ne-mobile si fara oprire prin frictiune) care exista in garile cap de linie din RO. M-as bucura foarte mult sa ma insel.

<span class='edit'>25 Jun 2025, 00:49:</span>
QUOTE(einstein1984 @ 24 Jun 2025, 09:25)
nu era dacic, ca nu erau ungurii in europa cand erau dacii aici, era aur romanesc, ca si minerii tot romani erau.


Cumva ai uitat sa-ti iei basca si ai facut insolatie?

QUOTE(einstein1984 @ 24 Jun 2025, 09:25)
Asa si parisul a avut metrou devreme, spre deosebire de casablanca, BruxelLul fata de Kinsasha, Londra fata de new delhi etc


Te rog, poti sa detaliezi? Oricat m-as stradui, nu inteleg ce vrei sa spui.

<span class='edit'>25 Jun 2025, 01:04:</span>
QUOTE(dizzy @ 24 Jun 2025, 18:25)
Probabil ca nu o răspunda autorul dar eu intreb:


Atata timp cat vorbesti civilizat [asa cum ai facut-o acum], iti raspund cu cea mai mare placere.

QUOTE(dizzy @ 24 Jun 2025, 18:25)
Ai luat in considerare biciclete pliante? Alea se asambleaza in 2 timp și 3 miscari.


Nu. La pliabile trebuie sa te cam incadrezi in limita de greutate [biciclist si bagaje] comunicata de producator. Te mai poti duce cateva kile peste limita, dar cam atat. Altfel, apar probleme la balamale, imbinari, stifturi, sigurante, etc si risti sa te insiri cu bicicleta pe drum.

Io ma invart cam pe la 100 de kile' in viu iar daca fac o tura cu cazare la cort nu stiu ce greutate totala transporta bicicleta pentru ca nu prea gasesc cantare pentru TIR-uri.

In plus, am bicicleta. Trek 4300, model 2007, cumparata noua in 2008. Original pe ea au ramas doar cadrul, ghidonul si manetele, restul a fost schimbat si adaptat [cat m-a dus capu'] pentru cicloturism.

QUOTE(dizzy @ 24 Jun 2025, 18:25)
Ai luat on considerare pedale de bicicleta plianta? Nu mai e nevoie sa le demontezi.


Nu. Pentru ca pedalele le dau jos foarte rar, adica atunci cand fac o tura care implica tren / curier sau avion, adica odata pe an.
Demontarea pedalelor nu este vreo mare inginerie, doar fixezi cheia [parca de 13] pe surubul pedalei astfel incat sa poti apasa cu talpa pe cheie. Apoi apesi odata cu piciorul si aia e.

In plus, ma declar entuziasmat de "tigania" pe care am facut-o cu doi "hamaci" transformati [pret sub 20 Lei] in husa pentru bicicleta.

This post has been edited by gibonu: 24 Jun 2025, 23:08


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 25 Jun 2025, 06:58
Post #1587


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.723
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ungaria, ca si Franta sau Belgia , a avut un imperiu colonial pe care l-a supt de resurse. Mi se pare cam aiurea sa scoti in evidentă "mama ce mare smecherie a facut imperiul si ia uite ce in urma sunt coloniile sale". Altii vad ca au inteles insa, nu cred ca asa criptica a fost exprimarea

This post has been edited by einstein1984: 25 Jun 2025, 07:00


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit - negru pe alb masina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 25 Jun 2025, 16:45
Post #1588


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.128
Joined: 11 February 04




Ok , înțeleg, multumesc. O sa citesc cat e masa maxima pe bicla.
Io- s ceva mai ușor, sub 90kg, nu planuiesc ture cu cort încă.
Ai vreo soluție de umflat roti?

Stopurile de linie nu prea au cum opri ditai trenul.
O locomotiva poate avea peste 100 tone , fiecare vagon 55 tone.
Alea din gara de Nord, sunt de atenționare, nu de oprit tren.
Sunt un fel de bordura.
Dacă Thomas e hotărât, il găsești pe la Ministerul Transporturilor prin clădire.

This post has been edited by dizzy: 25 Jun 2025, 16:52


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan - B zzz SXX 2005
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 26 Jun 2025, 22:03
Post #1589


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.225
Joined: 29 May 06




@einstein1984
Ai ajuns si la nationalismul de grota. Nu mai continui discutia, nu am nicio intentie de off-topic. Si oricum, ce stii tu e pus de-o parte.

<span class='edit'>27 Jun 2025, 00:10:</span>
QUOTE(dizzy @ 25 Jun 2025, 18:45)
Ai vreo soluție de umflat roti?


Da. Pompa d-aia mica, de cateva zeci de Lei de la orice magazin cu articole sportive [inclusiv uneori in hyper market-uri].
Sau ai intrebat daca folosesc soricariile alea cu butelie de "codoi"?

QUOTE(dizzy @ 25 Jun 2025, 18:45)
Alea din gara de Nord, sunt de atenționare,  nu de oprit tren.


Alea din garile din RO [inclusiv cea noua de la Otopeni] sunt degeaba.
Unele opritoarea la standarde contemporane [nu anii '30 ca in RO] chiar opresc trenul daca nu are viteaza prea mare.
Ai mai sus un articol foarte bine documentat [inclusiv video] pe tema asta.

Ideea este ca o tara normala la cap ia toate masurile de prevenire posibile pe cand RO nu face nimic.

This post has been edited by gibonu: 26 Jun 2025, 22:11


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 10 Jul 2025, 22:09
Post #1590


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.225
Joined: 29 May 06




Mai avem si vesti bune in peisajul feroviar (privat) romanesc.

Incepand cu data de 14.08.2025 pana la data de 13.12.2025 (pana cand este valabil actualul mers al trenului), TFC va avea un tren direct pe bucata Bucuresti Nord - Adjud.

Partea buna este ca trenul asta va avea si locuri pentru biciclete.

11.jpg ( Size: 121.45k ) Number of downloads: 5

Sursa: https://transferoviarcalatori.ro/ro/mersul-...bucuresti-adjud

=======================================

"09.07.2025
Linia de cale ferată ce leagă Gara de Nord de aeroportul din Otopeni, o investiție de 120 de milioane de euro, a ajuns anul trecut la un trafic de 1,4 milioane de pasageri și a devenit a patra cea mai importantă rută după biletele vândute

Linia de cale ferată Gara de Nord – Aeroportul internațional Henri Conadă, o investiție de 120 de milioane de euro, a ajuns anul trecut la un trafic de 1,4 milioane de pasageri, în creștere față de un milion de pasageri anul anterior și dublu față de anul 2022. Această rută a devenit astfel a patra cea mai importantă ca trafic, după București-Brașov (7 milioane de pasageri), București-Constanța (3 milioane de pasageri) și Titan Sud-Oltenița, potrivit datelor de la Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). „Estimăm o creștere a traficului de pasageri la peste 1,5 milioane de pasageri anul acesta. Atrage atât traficul local din jurul Bucureștiului, dar și pasagerii aeroportului. Au fost perioade când pentru a face față cererii au fost cuplate și două trenuri. Planul este să ajungem la curse la fiecare jumătate de oră, în loc de 40 de minute”, a spus Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor. Datele arată că anul trecut Aeroportul Henri Coandă din Otopeni, cel mai mare din țară, a înregistrat 15,9 milioane de pasageri, cel mai mare număr de pasageri care au tranzitat aeroportul de până acum
."
Sursa si mai multe detalii: https://www.zf.ro/companii/linia-cale-ferat...ie-120-22851564

Oare ce fac azi "meseriasii" care spuneau ca, respectiv, calea ferata intre Gara de Nord si aeroport este un proiect ratat si fara nicio sansa de dezvoltare?
Chiar imi aduc aminte ca erau unii care spuneau, fara gluma, ca se vor lovi avioanele de pasarela feroviara de peste DN1.

In alta ordine de idei, pana acum nu stiam ca Titan Sud-Oltenița este a a treia cale ferata ca nivel de numar de calatori din RO. Asta fiind o cale ferata pe care CFR Calatori a abandonat-o din motiv de ... "nerentabilitate din lipsa de calatori".

Am mai povestit aici cum pe vremea CFR Calatori radea cu curu' de tine casiera in gara Titan (fosta Republica) daca cereai bilet iar nasu' in tren aproape cat te lua la bataie daca aveai bilet.
Si despre cum printre primele masuri luate de TFC dupa preluarea liniei a fost aducerea unor baieti de la BGS, format 2 pe 1 care spuneau ceva de genul "n-ai bilet, nu te urci in tren".

Si nu cred ca TFC plimba peste 10 perechi de trenuri pe zi intre Buc Titan si Oltenita doar pentru subventie.
Ca fapt divers, primul tren pleaca de la Oltenita la ora 03:26 iar ultimul pleaca din Buc la ora 22:45.


--------------------
Mitsubishi Lancer - B 00 XXX Inform 1.5
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









InnoTrans - Berlin - 18.09.2018
...


--------------------
Go to the top of the page
54 Pages « < 51 52 53 54 >
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st August 2025 - 04:21
Dacia