Cutia de Viteze, Nu intra in viteza
![]() ![]() ![]() |
Cutia de Viteze, Nu intra in viteza
applexander |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Professional Misanthrope Group: Members Posts: 23 Joined: 30 July 06 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Renault
MEGANE II
2003, 1600 cmc, 16 V,
- TM-88-CDI
|
|||
Laurentiu_ |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Salut.
In legatura cu problema ta: am sesizat lucrul asta la cateva solenze la servici, intrau "fals" in marsarier. Ca o rezolvare temporara: nu mai calca ambreiajul pana jos, o sa vezi ca intra din prima (apasand cu putere ambreiajul, mai rau ii faci). Probabil tatal tau care este un sofer cu experienta, avea tras scaunul soferului mai in spate, si apasa ambreiajul doar 75-80% din cursa - asa se explica faptul ca nu a avut probleme. Nu stiu ce fel de cutie ai, insa solenzele au marsarierul in spatele treptei a V-a. Daca asa ai si tu, nu are cum sa nu mearga. Acum sunt la munca, o sa intreb unul din mecanici care este rezolvarea definitiva pentru problema asta, si daca primesc un raspuns ferm, il postez pe forum. |
--------------------
Renault
Clio Bicorp 16v
2003 1.2 75CP
|
|
Laurentiu_ |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
A, si inca ceva.
Este posibil ca fiind incepator, sa mergi foarte mult cu piciorul pe ambreiaj, si sa tii tensionat cablul - rezultat: cablul se intinde si nu se produce o decuplare perfecta a cutiei de motor la apasarea pedalei. Ne-ar ajuta daca ne-ai spune unde iti tine tie ambreiajul (jos de tot, cum ridici putin masina pleaca, sau sus). Bafta. |
--------------------
Renault
Clio Bicorp 16v
2003 1.2 75CP
|
|
raszvan |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 417 Joined: 2 September 05 ![]() |
Hai sa-ti dau si eu un sfat, poate-i util. Verifica daca nu cumva bratul pedalei de ambreiaj calca presul. Trage presul si vezi daca merge mai bine fara el. Daca este asa, s-ar putea sa gasesti si niste urme pe el. Si eu am patit chestia asta.
QUOTE(Laurentiu_ @ 2 Sep 2006, 09:37) ....nu mai calca ambreiajul pana jos, o sa vezi ca intra din prima (apasand cu putere ambreiajul, mai rau ii faci). Laurentiu, eu stiam ca ambreiajul se calca pana jos. Si mai stiam ca atunci cand nu-l calci pana la capat nu intra bine in viteza. |
--------------------
ex clio
symbol 1.5 dci
2005 megan dci, 2003.
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Sunt cazuri cand cuplarea ~20% a ambreiajului ajuta la intrarea intr-o anumita viteza. Stiu ca la vechea dacie 1310 ajuta la intrarea in R daca nu apas ambreiajul pana jos de tot.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
De curiozitate: exista vreo metoda de a regla cablul de ambreiaj? Eu as vrea sa-l mai strang putin. Stiu ca se spune ca e cu reglaj automat, dar nu-mi dau seama unde e ala.
|
--------------------
.
.
.
|
|
skorpio_bog |
![]()
Post
#7
|
![]() Sports cars are difficult to justify, but easy to love Group: Members Posts: 4.368 Joined: 6 September 06 From: UK/RO ![]() |
Am o intrebare la clio cum e pozitionata treapta de marsarier si cum se cupleaza?? se apasa pe schimbator ca la dacie?? nu exista riscul sa intre in loc de a I -a in marsarier???
|
--------------------
Renault
Megane 4 RS Trophy 300 EDC
2019 VW Tiguan R-Line 2023
Fiat 500 0.9 Twinair 2012 Renault Megane 2 1.5dci 2007 |
|
RedCap |
![]()
Post
#8
|
Membru Group: Members Posts: 111 Joined: 5 September 06 From: Far Away ![]() |
La Clio al meu, adica 2 Symbol, se ridica de inelul de la schimbator care tine materialul textil si se da in fata, ca si cum as baga in treapta 1 numai ca ridic de inelul ala.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2003 1.5 dCi Renault Megane 2011 Sport Edition 1.5 dci 110 CP - ocazional
Yamaha R6 2008 - gone but not forgotten |
|
VladSoare |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.716 Joined: 12 May 04 From: Voluntari, pe stînga ![]() |
Ca să răspund la a doua parte a întrebării, da, există riscul ăsta.
Mie mi s-a întîmplat cînd mașina era nou-nouță; încă din prima zi a făcut așa. De cîteva ori am plecat de la semafor cu spatele și numai norocul a făcut să nu lovesc mașina din spate. O colegă de-a mea a pățit exact la fel la mașina ei, cumpărată la cîteva zile după mine. Probabil că a fost un lot la care turcul nu s-a străduit prea mult. La ea era mai grav, că era și blondă, deci n-ar fi crezut nimeni că nu e vina ei... ![]() Timoneria dereglată. S-a rezolvat la service în zece minute. Dacă timoneria este reglată bine, nu e nici un risc. E imposibil s-o bagi în marșarier din greșeală. Chiar dacă ridici inelul din greșeală, ca s-o bagi în marșarier trebuie să duci maneta spre stînga mai mult decît la treapta I. N-o poți confunda cu a-ntîia. |
--------------------
Mondeo 2.0H 2016
/
Kuga 1.5 2016
|
|
burnas |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 1 March 06 ![]() |
@applexander
verifica ca este ambreajul |
--------------------
renault
symbol
2006-fidji renault 1.4 8v fidji rosu de foc an 2006
|
|
dorin |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 11 September 03 From: Bucuresti ![]() |
Salutare, nu am mai scris de mult pe forum, asta ar putea fi un semn bun, in sensul ca nu am mai avut probleme. Iata ca a aparut una. Are legatura cu cutia de viteze, asa ca o sa postez si eu aici.
De vre-o 2 saptamani am o problema cand incerc sa bag in a 3-a sau a 4-a. In mod normal, la plecarea de pe loc, bag a 1-a, merg, bag a 2-a, merg, iar cand vreau sa bag a 3-a, nu intra. Parca se loveste de un zid. Nu caraie, nu face nici un zgomot, dar nu intra. La fel se intampla ci cu a 4-a. In a 5-a intra lejer. Am observat ca problema apare doar daca trec prin viteza a 2-a. daca bag 1-a, si pe urma a 3-a, nici o problema. O rezolvare temporara am gasit in felul urmator. Bag 1-a, a 2-a, iar cand sa bag a 3-a, mai intai aduc maneta la punct mort, si o lovesc usor (foarte usor) in partea stanga pe directia vitezelor 1-2. Dupa aia intra lejer in a 3-a si a 4-a. Asta pana cand trec iar prin a 2-a. Am fost la mecanic si a verificat timoneria. E ok. Deci problema ramane cutia de viteze. A mai avut cineva problema asta ? Eu sunt acum in Austria, si aici am alta masina, insa cand ma intorc in tara peste 2 saptamani, vreau sa o rezolv. Sugestii ? masina are 55k km. revizii facute la timp si nu sunt incepator. Masina este un Clio Simbol, 2003 diesel 1.5 DCI 65CP This post has been edited by dorin: 15 Sep 2006, 10:12 |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 DCI 150cp Dynamique ++
- B-97-XCO
|
|
Laurentiu_ |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 49 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu cred ca este de vina cutia, incearca si la alti mecanici, poate gasesc defectul.
Am auzit recent ca la Clio cutia de viteza este piesa de schimb, adica nu se poate repara nimic la ea (e practic capsulata, nu se desface). Stie cineva daca e adevarat? Oricum, mie mi se pare o aberatie, numai Renault-ul putea sa vina cu o asa "inovatie" - daca ai o problema oricat de mica la cutie, esti nevoit sa o schimbi toata? ![]() |
--------------------
Renault
Clio Bicorp 16v
2003 1.2 75CP
|
|
dorin |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 11 September 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu nu cred ca exista vre-o masina care sa aiba cutia de viteze incapsulata. Si nici renault nu cred ca face exceptie. Oricum eu cand am vorbit cu mecanicul, in service renault, mi-a aratat o alta cutie de clio desfacuta si care avea o problema. Nu mai stiu exact ce avea aia, dar era demontata.
Mecanicul nu prea am de ce sa-l schimb pentru ca e ok, si am incredere in el. Oricum pana nu o desface, nici el nu are de unde sa stie exact ce are. |
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 DCI 150cp Dynamique ++
- B-97-XCO
|
|
cataline |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 9 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Cutia nu are cumva o piesa care spune pe unde trebe sa intre levierul pentru viteze? La 1310 stiu ca asa era...una bucata piesa de plastic parca....care exact situtia ta am avut....dar cine stie...poate exista inca piesa aia
|
--------------------
Logan
Ambition 1.6
2005
- B-xx-XXX Logan 1.6 Ambition, dec 2005
|
|
dorin |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 11 September 03 From: Bucuresti ![]() |
Da e posibil sa aiba, dar nu stiu daca e in cutie sau afara. Adica daca trebuie demontata cutia sau nu. Si mie mi se pare normal sa aiba un ghidaj ceva, dar nu stiu daca are.
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 DCI 150cp Dynamique ++
- B-97-XCO
|
|
cataline |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 332 Joined: 9 February 06 From: Bucuresti ![]() |
La dacie nu trebuia sa dai cutia jos ca sa ajungi la ghidajul ala....
|
--------------------
Logan
Ambition 1.6
2005
- B-xx-XXX Logan 1.6 Ambition, dec 2005
|
|
dorin |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 11 September 03 From: Bucuresti ![]() |
O sa verific inainte sa dau cutia jos, daca exista si la clio. Dar din ce am vazut eu nu e.. o sa ma uit mai atent
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 DCI 150cp Dynamique ++
- B-97-XCO
|
|
ciocavlad |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 2 May 06 ![]() |
Patesc si eu sa nu intre in viteza 3 sau 4.
La ce turatie esti in a 2-a cand schimbi? Daca sunt in a doua la 3000-3500 si vreau sa dau a 3-a, sa nu vrea sa intre. la fel si cand schimb din a 3-a in a 4-a in aceleasi conditii. si astea se intampla exact cand fac depasiri..... ![]() |
--------------------
dacia
1400
- XHZ
|
|
dorin |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 201 Joined: 11 September 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu este aceiasi problema, la mine se intampla si cu motorul oprit. Daca trec prin viteza a doua, probabil misca ceva si nu mai intra in a treia sau a patra. Deci in cazul meu nu are importanta turatia. Si se intampla intotdeauna, nu selectiv.
|
--------------------
Renault
Laguna III
2.0 DCI 150cp Dynamique ++
- B-97-XCO
|
|
Pedroisbad |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 16 July 06 ![]() |
Am un clio symbol fidji 1.4 8V, are 1600KM si nu-mi intra bine in treapta I si in R.
Am fost in service si au spus ca nu e nimic in neregula. Simptome: cand bag I intra greu, aproape fortat cand masina nu e OPRITA DE TOT (0KM/H) iar in marsarier caraie dar nu totdeauna. Mentionez ca ambreiajul tine bine - de altfel e singurul lucru pe care l-au verificat in service (MAVEXIM - TARGOVISTE) Sper ca puteti sa ma ajutati si pe mine cu nishte sfaturi. |
--------------------
Clio Symbol
Fidji 1,4 8V
2006
|
|
cata70 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 537 Joined: 1 September 05 ![]() |
In ceea ce priveste'' caraitul'' la marsarier, nu stiu exact din ce cauza,am constatat ca daca nu actionezi maneta (inelul) foarte repede, dupa oprire sa spun asa, nu face...
|
--------------------
Toyota
Avensis
2013
|
|
Codrin-Bacau |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 598 Joined: 18 September 07 From: Bacau ![]() |
Salutare,
Ma lovesc si eu de o problema similara cu cea a initiatorului acestui topic, numai ca in cazil meu masina este DIESEL.. aleator intra greu in marsarier, adica trebuie sa insist de cca. 3-4 ori pentru a reusi operatiunea.... si pentru reusita trebuie sa ridic piciorul de pe pedala de ambreaj sau sa fortez maneta schimbatorului...lucru care nu-mi place.. ![]() Masina mai are 1 an de garantie si as vrea sa stiu daca este ceva relativ minor sau mai bine astept revizia de 20 k ? |
--------------------
Renault
Symbol-Fidji
2007-1.5 dCI/70Cp
- BC-
|
|
verde |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
Anunta-i din timp (telefonic) , sau daca face mereu asa du-o la constatare sa pregateasca alta cutie (sau ce o fi de vina) cat timp mai merge asta, in felul asta ma gandesc ca poti evita sa ramana masina imobilizata in service mai mult timp. Eu la dacie am avut o problema idem si toate parcarile erau pe baza de impins manual. Ar fi penibil sa stai pe strada sa impingi . Maneta fortata se poate rupe sau deterioreaza bucsele de pe la timonerie si astfel vei avea mai multe defecte de identificat si reparat.
This post has been edited by verde: 28 Oct 2008, 14:44 Attached File(s) ![]() |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
soryn.syryn |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 50 Joined: 8 August 06 ![]() |
![]() Azi am dus=o la "doctor", verificat nivelul de ulei in cutie = ok, problema = rugina la tija de fier actionata de schimbatorul de viteze, desfacut, curatat, degresat - merge ca noua. Cost - 30 ron. |
--------------------
Renault
Clio
2004 Symbol 1.4 8 v
- AV 00 AVE
|
|
postasul73 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 25 October 10 From: victoria jud braila ![]() |
salutare care are sau stie vreun magazin sau are sufa de la marsalier sau cum se numeste de la schimbator ca sa rupt si nu mai intra an marsalier
![]() ![]() This post has been edited by postasul73: 10 Nov 2010, 18:04 |
--------------------
renault 21
model 90
1990 benzina +gpl
- bv 24 vld
|
|
aurelyan |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru cu familie Group: Members Posts: 1.280 Joined: 20 June 09 From: Iasi ![]() |
Salut, aceeasi problema o am si eu. Uneori, nu vrea sa intre in treapta 1, iar in treapta 2 agata spre capatul cursei. Ambreiajul il calc la maxim, iar aceste probleme nu exista "la rece".
Am fost la o constatare la dealer, au zis ca trebuie schimbat la cutie "reazem furca debraiere" si "priza de putere". Cu ajutorul colegului @espacern, am facut rost de 'schita' cutiei. Poate cineva sa-mi spuna care este "reazemul furcii", si daca reperele acestea pot fi motivul problemei mele, ma gandesc sa nu fi fortat putin nota cei de la Bras (si ma refer la 'priza de putere'), mai ales ca masina are doar 40000 km. Multumesc. Attached thumbnail(s) reazem.png ( Size: 22.77k ) Number of downloads: 1616 |
--------------------
Ford
Focus Mk3
2012 - 1.6 16v Ti-VCT Imbatranesc si tot invat - Eschil
|
|
Florian Hp |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 11 May 18 ![]() |
Salut Dorin ai rezolvat cumva cu treptele 3 si 4 am si eu aceiasi problema ...la un renault symbol 1.5 dci 2006 This post has been edited by Florian Hp: 11 May 2018, 06:13 |
--------------------
Renault
Symbol 1.5dci
2006
|
|
wolfin |
![]()
Post
#28
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.793 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
salut si bine ai venit
userul Dorin a intrat uulima oara pe reno.ro in august 2017. |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
Florian Hp |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 11 May 18 ![]() |
Salut .
Nu știu ce sa mai fac ... nu ii da nimeni de cap ![]() |
--------------------
Renault
Symbol 1.5dci
2006
|
|
busu 12 |
![]()
Post
#30
|
![]() Member Group: Members Posts: 567 Joined: 22 October 14 ![]() |
mergi la un service care repara numai cutii de viteze la tine in oras sa iti faca o diagnosticare.
Cel mai probabil ai sincronul defect 3-4 si va trebui inlocuit. |
--------------------
Renault
dacia
1
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 05:34 |