Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Numere romanesti in strainatate, Cit timp?

florin_el
post 21 Dec 2005, 14:20
Post #1


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca






Salutare!

Stie cineva cit timp se pot folosi in strainatate masini inmatriculate in Romania?

Adica, mai explicit: daca firma la care lucrezi te "deporteaza" in Norvegia, de exemplu pentru o perioada de 5 ani si devii rezident acolo cita vreme ai voie sa-ti folosesti masinaria din dotare inmatriculata in Romania pe soselele tarii respective?



--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AL
post 21 Dec 2005, 14:48
Post #2


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




depinde de la stat la stat... mi se pare ca nici macar in UE nu sunt armonizate ca termen reglementarile... si problema nu e doar masina ci si permisul de conducere... in FR de exemplu sunt valabile 12 luni (1 an) insa daca iesi si intri din nou in FR si poti dovedi cu pasaport ca nu ai stat acolo 12 luni consecutive, nu-i bai, poti sta oricat!

recomand sa te adresezi cu o intrebare (in engleza) institutiilor de profil (primarie, politie ministere etc.) din tara respectiva... sau cauta pe site-urile lor... dar e mai bine sa intrebi, deoarece e greu altfel sa nimeresti fix ce cauti


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 22 Dec 2005, 13:51
Post #3


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




Ehe... ai idee cat te costa cartea verde pentru 5 ani???? Mai bine iti cumperi masina de acolo de banii astia !

Serios vorbind, cata vreme dovedesti ca ai asigurare facuta inseamna ca e in regula. Dar chiar si asa parca nu puteai depasi 12 luni, cum zicea si Al.
Ca sa treci de 12 luni trebuie sa iti inmatriculezi temporar (pentru perioada determinata) masina in tara aia. Dar pentru asta iti trebuie multe hartii.... Gandeste-te la arabii care aduceau BMW-uri in Romania dupa revolutie. Oricum chestia asta e clar ca difera de la tara la tara. Si in acest caz taxele sunt foarte mari.

La permis e mai rau. Din cate imi aduc aminte in tarile astea UE nu poti folosi permisul mai mult de 3 luni de la intrarea in tara lor. Daca deja stai mai mult de 3 luni atunci trebuie sa obtii permis in tara respectiva sau macar o chestie de diferente (ca la facultate) ca sa iti elibereze si ei unul.

Deci pana la urma cred ca e cel mai ieftin sa iti inchirieze firma o masina inmatriculata in tara aia.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 22 Dec 2005, 14:14
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




QUOTE(i96nds @ 22 Dec 2005, 13:51)
La permis e mai rau. Din cate imi aduc aminte in tarile astea UE nu poti folosi permisul mai mult de 3 luni de la intrarea in tara lor. Daca deja stai mai mult de 3 luni atunci trebuie sa obtii permis in tara respectiva sau macar o chestie de diferente (ca la facultate) ca sa iti elibereze si ei unul.
*



Un an ai voie sa conduci cu permis strain, (stai ca de fapt ma refer doar la permis romanesc in Germania, nu generalizez pentru ca nu stiu daca de exemplu un permis de conducere din Afghanistan e valabil si cit timp aici), dupa ce te inregistrezi la ei si primesti drept de a conduce in Germania, asta daca ai si drept de sedere. Daca nu, atunci chiar ca nu stiu in regim intri si cit ai voie sa conduci.
Sa revin. Dupa ce iei prostia aia de drept de a conduce un an in Germania (fara vreun examen se ia asta) trebuie sa iti faci permis nemtesc daca ramai aici. Si pe asta il faci ca si cind nu ai fi avut permis niciodata, atita doar ca nu esti obligat sa mai faci si scoala de soferi, dai doar examenele, teoretic si practic. Si cind "dai" pentru permis nemtesc nu e nici o diferenta intre tine (chiar daca ai condus 10 ani altundeva) si copiii de 18 ani care dau atunci examen. Aceleasi chestionare, fisa medicala, examinatori, adica tot ce tine de un examen de permis de conducere.


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 23 Dec 2005, 21:39
Post #5


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca




Examenul la scoala de sofer (cel teoretic) se da in limba tarii care ti-l eliberaza? Se poate aplica pentru chestionar in engleza? (Nu stiu daca chiar voi reusi sa invat destula norvegiana in asa putina vreme.) unsure.gif


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 24 Dec 2005, 01:57
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




Mai intai cred ca trebuie sa intrebi daca tu chiar trebuie sa-ti faci permis de conducere norvegian. Oricum te-as sfatui sa mergi la ei sa ii intrebi chestia asta si sa te inregistrezi pentru a primi dreptul de a conduce in Norvegia (daca o fi la fel ca si in Germania chestia asta). Iar in Germania poti sa dai examenul teoretic in limba materna, oricare ar fi ea. Pentru asta trebuie sa iti cumperi chestionarele dupa care trebuie sa inveti, tot in limba romana (logic, nu?). Sper sa te ajute in vreun fel tot ce am scris pe aici, macar ai idee cit de cit cum e in Germania si (in mod normal) nu are de ce sa fie prea diferit in Norvegia.


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MoneyTalks
post 24 Dec 2005, 20:27
Post #7


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Eu in Austria stau de 5 ani jumate, am permis romanesc si numere romanesti de inmatriculare. Am si rezidenta austriaca, din octombrie am primit si "green card"-ul austriac. M-a oprit politia de multe ori pentru controale de rutina, nicioodata nu mi-a spus nimic despre permis sau numere.

S-ar putea cind imi expira permisul romanesc sa il cer pe cel austriac. De ce? Simplu... cel austriac nu expira niciodata... icon_mrgreen.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smudo
post 25 Dec 2005, 12:54
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 617
Joined: 7 August 05




Money, pai de aia am zis si eu ca ar fi bine mai intai sa se intereseze daca el chiar trebuie sa schimbe permisul de conducere, pentru ca oricum o schimbare de permis implica si o cheltuiala care o sa-l duca pe la 500-700 € (cam asa m-a costat pe mine aici, desi aveam permis de citiva ani). Nu stiu cu ce fel de acte merge el in Norvegia si daca vrea sa se stabileasca acolo, dar poate ii e de ajutor cit de cit sa stie cum e in Germania, poate unele chestii sint similare. Cu masina, trebuie sa isi calculeze el avantaje/dezavantaje de ordin material si sa vada cum ii e mai bine, cu ea inscrisa pe Romania sau pe Norvegia.


--------------------
x x - X
Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florin_el
post 27 Dec 2005, 12:15
Post #9


The Expert


Group: Members
Posts: 114
Joined: 28 December 04
From: Iasi, Casablanca






In ceea ce priveste permisul... I do what I have to do... problema este ca in Norvegia, in intelepciunea lui guvernul a decis ca taxele pe importurile de masini sa fie aproape 100% cu exceptia celor importate pentru uz comercial (masini de firma, taxiuri.. etc.), asa ca poti ajunge usor sa dai pe o Fabia cheala 25k euro... Si e pacat. Nu e problema de transport ca au o retea foarte buna (si scumpa) dar de o fi sa stau acolo 1-2 ani vreau sa ma mai bucur de motoarele cu combustie interna inainte sa trecem la baterii si la mersul pe jos.


--------------------
Dacia Logan 2005 Laureate - IS-05-FTY
Don't drink and drive - you might hit a bump and spill it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 21:38
Dacia