Ajutati-ma sa aleg!, Scenic 1.5 dCi sau 1.9 dCi
![]() ![]() ![]() |
Ajutati-ma sa aleg!, Scenic 1.5 dCi sau 1.9 dCi
sorinviz |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 4 January 07 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005
|
|||
sorin |
![]()
Post
#2
|
pilot de renault Group: Members Posts: 883 Joined: 15 November 04 From: Lebbeke,Belgia ![]() |
Depinde ce om esti,ce iti place,eu am ales pentru 1.9 si te asigur ca diferenta este enorma ca si performante.
|
--------------------
MEGANE 2 1,9dCi
--ESTATE
--octombrie 2004
|
|
dan22y |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.512 Joined: 7 June 06 From: B ![]() |
Ce sa spun Sorinviz? Grea intrebare. Aici depinde de niste chestii pe care trebuie sa le iei in considerare:
- pretul in primul rand - varianta de echipare (aici cam putine la Scenic ![]() - consumul si performantele Eu ce pot sa-ti spun, avand masina din semnatura (confort expression 1.5 dCi 82Cp): consumul in oras e ok: 6.5 - 6.7 % numai in oras facut pe o perioada de 500 km, asta acum iarna (si temperaturile nu au scazut sub -5 grade). Ca si performante daca esti genu mai calm e super bun, adica trage bine, nu e nustiu ce "racheta" ![]() ![]() ![]() La culorile inchise, ma refer aici la exteriorul masinii, si interiorul va fi asortat, cel putin asa am vazut si la dealer pe un scenic negru -- tapiterie, bord si etc negre, culoare care nu-ti va da asa multe batai de cap. Motorizarea de 1.9 dCi 130 cp e demna de luat in seama, in pofida pretului. Ma refer la reprize, acceleratii, depasiri. Nu trebuie sa-ti faci griji, te ajuta foarte mult cuplu' motor. Am condus Laguina 2, cu 120 cp si am ramas placut impresionat de ce poate. Dar asa cum ti-am spus consumul in schimb la 1.9 e mare in comparatie cu motorizarea de 1.5 dCi (85 - 105 cp). In oras cel de 1.9 dCi consuma multicel cam peste 8% (poti citi topicul de consum Laguna 1.9 dCi), am un prieten care acum iarna numai in oras ia intre 10 - 11%, ma refer aici la mers neregulat adica dimineata la servici, dupa-masa acasa si fitza-fitza de dincolo incoace, consum care mi se pare normal la capacitatea motorului de 1.9dCi. Motorizarea de 1.9 dCi 130cp daca nu ma insel e cu FAP (filtru activ de particule). Nu stiu cat de des se schimba acesta, daca se schimba, ca sa intruneasca normele de poluare. Sunt multe chestii de spus, dar aici trebuie sa te gandesti si tu. Daca banii nu sunt o problema alege varianta de 1.9 dCi, vei avea performante mai bune, in detrimentul consumului si taxelor. Daca vrei pret/economie alege varianta de 1.5 dCi 105 cp. Cred ca e cu 6 rapoarte acesta varianta, nu? Ca si variante de echipare la noi in Romania, conform spuselor dealerului, nu se importa decat authentique si dynamique pt 1.5dCi 85-105 cp si privilege pentru 1.9dCi 130 cp. Daca iti permiti ia-ti mp3 costa doar 91 euro in plus fata de cd -playerul simplu si scaune fata incalzite 130 euro si nu in ultimul rand aer cu reglare automata adica climatronic 253 euro (la varianta privilege ai climatronic standard) pe varianta mea am si eu climatronic, si zic ca ajuta mult, parerea mea). Cam acestea spun ca ar merita de pe lista de optionale (bine mai sunt dar totul se rezuma la bani) pacat ca nu este ESP, dar ai standard optiunea drumuri grele adica o garda la sol mai ridicata si suspensii mai ferme. Bafta la cumparaturi si te asteptam cu decizia ta si de ce nu cu parerile tale despre masina. Oricum eu m-am indragostit de Scenic 2. Sper sa-ti fie de ajutor sfaturile mele. Daca mai ai nelamuriri ne gasesti aici ![]() This post has been edited by dan22y: 4 Jan 2007, 20:12 |
--------------------
R
M
8
- B
|
|
jack |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 4 January 06 From: London ![]() |
nu ca am eu...
![]() e mai "old school", consuma ceva mai mult, da' merita! bafta! |
--------------------
Vauxhall
Astra
2004 SRI
|
|
gustihor |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 2 November 06 ![]() |
Orice sfaturi vei primi alegerea va fi a ta. In schimb sa nu folosesti timpul de aducere a masinii ca un criteriu de alegere pt ca oricum vei astepta pt amandoua.
Succes! Daca ar fi sa aleg ar fi cel cu putere mai mare!!! ![]() |
--------------------
renault
megane
2006 Expression 1.5dci 100cp
- xxxxxx
|
|
Meghitzanul |
![]()
Post
#6
|
![]() ***** 4 ISOFIX Group: Members Posts: 1.619 Joined: 10 January 05 From: Bucuresti ![]() |
daca banii nu sunt o problema baga-te la 1,9...nu as sta pe ganduri in locul tau nici o secunda....fa drive test si compara....o sa te indragostesti imediat de 1,9 garantez
![]() chestia cu timpul de asteptare pana la livrare tine strict de noroc... |
--------------------
VW Passat Variant
2.0TDI 170cp
DSG 2008 Audi A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
ex Renault Megane 1.6 16v 2004 Alan 42 + Sirio Turbo 2000 / Alan 42 + Sirio Turbo 1000 |
|
AlexC |
![]()
Post
#7
|
![]() Vrum Vruuum Group: Members Posts: 1.651 Joined: 22 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Acum ca suntem in UE, iti este imposibil sa mergi sa o iei direct de afara? Ma refer la preturile la dealrii din Ungaria, Cehia, Austria. Garantia e aceeasi si ai poate si timpi de asteptare mai mici. Nu merge varianta daca nu ai banii cash.
Revenind la motor, eu as opta pentru varianta 1,5 - 103CP (76kw). Impozite mai mici, consum mai mic, taxe mai mici. Demaraj mai lent si reprize mai putin fulminante. Banuiesc eu insa ca daca optezi pentru Scenic nu vrei nici sa cari mereu cu ea 5 oameni cu bagaje si nici sa alergi cu ea toata ziua pe autostrada. Din motivele astea zi eu sa mergi catre motorul mai mic. |
--------------------
Renault
Laguna III Privilege
2.0dci CVA 150CP Butoanele ne fac viata mai frumoasa :)
|
|
cri123 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.620 Joined: 16 April 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Daca ai banii, ia fara sa te gandesti 1.9dci, nici nu se va compara ca performante si comfort cu 1.5dci (care e cam mic pentru masina asta).
Cu luatul de afara, nu stiu zau, in Ungaria e simtitor mai scump ca la noi, iar mai la vest deja e foarte mare diferenta (vorbim de mii de euro). Adevarat, ca poti pune optiuni care la noi nu prea exista. |
--------------------
Renault
Laguna 2
2006 2.0T dopat cu 30 ponei Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001 |
|
j.d |
![]()
Post
#9
|
![]() ...internationally known Group: Members Posts: 2.002 Joined: 11 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Eu am avut 1.9, si acum am 1.5dci. Intr-adevar, referitor la performante, diferenta este foarte mare.
Dupa parerea mea, 1.9 cu 6 trepte este un motor care se justifica numai prin km multi pe autostrada. In oras consumul e undeva intre 8 si 8,5%. 1.5dci este un motor care se simte cel mai bine in regim urban. Consum mic, undeva in jur de 6,5%. In afara orasului insa, se simte lipsa de putere. Depasirile trebuie programate cat de cat din timp... Nu stiu cum e la Scenic, dar referitor la varianta de echipare, Privilege vine in plus la Sedan cu tempomat, limitator de viteza, tapiterie mixta, jante de aliaj, oglida heliomata, oglinzi rabatabile electric etc., dotari care pentru o diferenta de 400E nu sunt de neglijat. Cat despre tapiteria deschisa la culoare, intr-adevar se murdareste mai repede, insa atata timp cat este intretinuta periodic, nu vei avea probleme cu ea. Este si o "oarecare" diferenta de pret. La Sedan era parca undeva in jur de 1500E (sper sa nu gresesc) intre cele doua motorizari. Dupa cum bine preciza si cineva mai sus, nu trebuie neglijata nici diferenta de taxe intre cele doua motorizari. La un calcul sumar, 1.9 te-ar costa aprox. 350E in plus pe an fata de 1.5. In concluzie daca faci multi km in regim extraurban, sau daca banii nu sunt o problema alege 1.9 in echipare Privilege. |
--------------------
powered
by
TFSI Ex-owner 2007 Megane Sedan...un pic mai altfel
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
eu zic ca daca faci in jur de 10-15.000 de km se merita 1.5-100 CP
cat priveste tapiteria exista si dynamic pe motor de 1.9, nu e inca in oferta din RO, dar va fi cat de curand => vezi www.renault.fr, eu cand am luat masina exista (aprilie 2006) |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
scenic2 |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 4 January 07 ![]() |
Eu am Conforft Dynamique 1.5dCi 80CP - noiembrie 2006 si pana in prezent nu ma pot plange. E adevarat ca simt o diferenta fata de masina mea precedenta (Solenza - benzina) dar asta si pentru ca am trecut de la benzina la Diesel. In rest cum au zis si ceilalti depinde ce iti doresti. Tu esti cel care hotaraste. Prin definitie Scenic este o masina de familie si nu una sport. Cei 40 CP pe care ii are in plus 1.9dCi cu convingere ca se simt. Intrebarea este daca tu ai sau nu nevoie de ei. Daca cele cateva mii de euro platite in plus, taxele ceva mai mari si consumul mai mare conteaza mai putin pentru tine in favoarea unui sprint mai bun etc etc.
Trebuie sa recunosc ca eu am vrut motorul de 100CP dar trebuia sa mai astept inca vreo luna jumate asa ca am preferat sa iau 80CP care era deja pe stoc. Dar, repet, nu-mi pare rau. Pe de alta parte daca tot dai "o caciula" de bani e bine sa-ti iei ceea ce-ti doresti chiar daca mai astepti putin. Cat despre preturile din afara, aceeasi masina pe care aici am dat 18000 in Franta costa 20000. (Inainte sa-mi cumpar masina de aici am rugat un prieten din Paris sa se intereseze acolo.) Bafta! |
--------------------
Renault
Scenic II
2006 Dynamique 1.5dCi 80CP
- B 40 HEX
|
|
sorinviz |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 4 January 07 ![]() |
Nu stiu ca sa fac, as prefera varianta 1.5 dCi din ratiuni de consum, o s-o folosesc mai mult in oras si o sa fac in medie 20-25.000 km anual iar plecari cu scartait de roti in general nu fac. In plus, varianta noua Dynamique echipata cu acest motor are in dotare o cutie cu 6 trepte, excelenta chiar si in deplasarile pe autostrada. Dar am ceva rezerve in privinta motorului, multi spun ca trepideaza la pornirea de pe loc, are vibratii, e cam mic pt. greutatea masinii etc. E adevarat?
Pe de alta parte, daca faci un calcul, diferenta de consum de combustibil intre 1,5 si 1,9 inseamna cca. 7-8 mil anual, ceea ce nu e mult. Pe mine ma intereseaza daca, din cunostintele voastre, varianta Privilege cu 1.9 dCi e mai bine realizata calitativ, fiind varful de gama. Pentru ca ceva ma impinge totusi catre Privilege cu motor 1,9 ![]() Va multumesc |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
>>Dar am ceva rezerve in privinta motorului, multi spun ca trepideaza la >>pornirea de pe loc, are vibratii, e cam mic pt. greutatea masinii etc. E >>adevarat?
E adevarat ca merge foarte bine. Nu trepideaza, nu are vibratii, e un pic cam lenes la demaraj daca esti incarcat cu 5 persoane si bagaje. Nu stiu cum e cu cutia cu 6 trepte in mod normal ar trebui sa fie mai bine. Calitatea e aceiasi, dupa parerea mea satisfacatoare pentru pretul masinii. Parea mea e bani pe care ii dai in plus pt 1.9 mai bine ii pui ESP, trapa ![]() Apropo in EU exista si 2.0 dci, cu 150 CP parca Ce pot sa iti spun ca e un pic instabila, fuge de spate un pic daca e umezeala ![]() |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
M i h a i |
![]()
Post
#14
|
![]() _______________________ Group: Members Posts: 5.669 Joined: 12 September 06 ![]() |
sorinviz>> dupa parerea mea daca o folosesti mai mult in oras mergi pe 1.5 .daca o folosesti in afara 1.9...
|
--------------------
------
------
------
|
|
dan22y |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.512 Joined: 7 June 06 From: B ![]() |
Calitatea e aceeasi la toate echiparile...nu se face distinctie. Oricum varianta 1.5 dci 105 cp cu 6 trepte zic, ca merita cel mai mult....
|
--------------------
R
M
8
- B
|
|
scenic2 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 4 January 07 ![]() |
"am ceva rezerve in privinta motorului, multi spun ca trepideaza la pornirea de pe loc, are vibratii, e cam mic pt. greutatea masinii etc. E adevarat? "
Cei care spun ca trepideaza au condus asa ceva? A mea nu trepideaza deloc. Sunt foarte incantat de ea. Cel mai bine ar fi, ca sa te convingi, sa faci un drive test. Din pacate, nici un concesionar Renault din Bucuresti nu are un Scenic la Drive Test (cel putin in noiembrie cand am luat-o eu pe a mea nu aveau). Dar poti suna la Vocea Clientului si iti vor gasi ei un concesionar la care sa faci drive test. Mie mi-au gasit la Pitesti dar era prea tarziu; o platisem deja si nu mai puteam da inapoi. Din fericire nu am fost dezamagit de ce am cumparat. Daca mergi mai mult prin oras si nu pleci cu scartait de roti atunci poti fi convins ca nu ai nevoie de 1.9. E suficient 1.5 |
--------------------
Renault
Scenic II
2006 Dynamique 1.5dCi 80CP
- B 40 HEX
|
|
dan22y |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.512 Joined: 7 June 06 From: B ![]() |
@Sorinviz - ce alegere ai facut?
|
--------------------
R
M
8
- B
|
|
sorinviz |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 4 January 07 ![]() |
[B]
![]() |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2005
|
|
dan22y |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.512 Joined: 7 June 06 From: B ![]() |
Incearca si la alti dealeri de renault, poate gasesti exact ce-ti trebuie si nu mai trebuie sa astepti asa mult, sau prin apropiere...daca esti in Bucuresti...
|
--------------------
R
M
8
- B
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
Dealeri nu tin masini in stoc, decat cele expuse, masinile sunt in zona libera si sunt in proprietatea Renault Nissan Romania, toti dealerii au acces la o baza de date si vad ce masini sunt in zona libera, singura chestie e ca unii dealeri dau mai multe bonusuri decat altii, iar pentru asta merita sa incerci la mai multi dealeri, mie mi-au dat la IPSO: prima revizie gratuita, alarma, covorase, si numerele provizorii.
|
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
Testarosa |
![]()
Post
#21
|
Testarosa Group: Members Posts: 7 Joined: 23 September 06 ![]() |
Daca te intereseaza o preluare de leasing la Scenic II 1.5 dci 82 CP 6500Euro + 27X189EURO sau anticipat ~3300EURO da- mi un semnal la adresa puiu_romeotoma@yahoo.com. Imi lasi adresa si-ti trimit niste poze.
![]() |
--------------------
Renault
Scenic II
2003-IX, 1.5dci 82cp
|
|
sandurenault |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 7 March 07 ![]() |
majoritatea mot 1.5dci scenic,clio,megan,etc,au probleme cu injectia.Apare span in sistem,din ppa de injectie,sau din sistem
|
--------------------
renault
scenic
2001
- SB10REN
|
|
A l e x |
![]()
Post
#23
|
![]() Showing the fangs of rage Group: Moderatori Posts: 5.413 Joined: 28 May 06 ![]() |
Nu cred ca ar trebui sa se puna problema sa ai bani de 1.9 si sa nu iei, face toti banii...
Eu am condus Scenic 1.9, chiar unul cu trapa, xenon, aproape full. M-a impresionat mult masina, ce-i drept, pe atunci nu aveam Megane-ul si cand am vazut ca bag card, apas pe start si se aprinde tot bordul digital am ramas putin masca. De mers, mergea f. bine, era si nou cand m-am urcat in el, imediat dupa rodaj, nu am condus mult dar am apucat sa o "testez" si pot spune ca trage masinuta ![]() 1.5 80/85 e un motor ok, e cel mai ieftin diesel, e economic si in ciuda cailor putini il simti ok la pedala. Spun asta din experienta cu Megane-ul... Scenicul e cu 100 kg mai greu deci probabil ii trebuie motor putin mai mare. Poti incerca si un 1.5 105, nu e f. mare diferenta dar totusi sunt aproximativ 2 secunde de la 0-100 km/h deci nu poate fi de neglijat. Plus, ai 6 trepte. Eu din pacate a trebuit sa iau doar de 85 pentru ca am avut o rata lunara in care trebuia sa ma incadrez, asta e, si decat un authentique mai bine un dynamique dotat dar cu motor mai mic... Cine isi permite in schimb, mai mult, luati de 105 sau 1.9 ca merita, chiar merita. EDIT : Mi-am dat seama ca e vechi topicul (mersi oricum, j.d, de ajutor ![]() |
--------------------
.
.
. No remorse, no repent.
|
|
j.d |
![]()
Post
#24
|
![]() ...internationally known Group: Members Posts: 2.002 Joined: 11 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Din ianuarie pana acum...probabil si-a luat deja o masina...
![]() |
--------------------
powered
by
TFSI Ex-owner 2007 Megane Sedan...un pic mai altfel
|
|
kasparov |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 16 April 09 ![]() |
Salut! Postez aici pentru ca mi se pare relevant topicul pentru problema mea.
Tocmai a achizitionat un Scenic II 1.5 dci de 85 CP din 2008. Am citit pe forum cum ca acest motor s-ar comporta mai prost (ma refer la fiabilitate) decat cel de 1.9 dci. Poate cinve sa imi spuna care sunt problemele speciale ale acestui motor (cam tardiv interesul meu avand invedere ca am cumparat-o, dar macar sa stiu la ce sa ma astept). Merci fain! |
--------------------
Renault
Scenic
2008 Dynamique 1.5 dci 85 CP
|
|
michirec |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 9 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Alegerea mai buna era 1,5 de 102 cp, dar si asta este foarte bun, este o familista , consuma mai putin pe criza asta
![]() |
--------------------
renault
Scenic 1,6 dci,96kw.
2011
|
|
kasparov |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 16 April 09 ![]() |
Multumesc!
Sa stii ca am avut de ales intre 1.5 de 85 si cel de 105. Varianta de 105 insa nu avea clima, cotiera cu spatiu de depozitare si senzori de ploaie, asa ca am ales un plus de confort in detrimentul unui plus de putere...asta e... sper doar sa nu am problemele de care se vorbea pe forum, ca asta e si motivul pentru care am resuscitat topicul asta, sa vad ce se mai vorbeste despre motorasul asta. |
--------------------
Renault
Scenic
2008 Dynamique 1.5 dci 85 CP
|
|
BiGBearRO |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.338 Joined: 19 October 05 From: de unde se da ora exacta ![]() |
diferenta intre 105 si 85 e turbina, in rest sunt la fel, iar daca nu te deranjeaza ca este mai lenesa (se simte pe masura ce o incarci), nu ai pierdut nimic, iar daca cea de 105 era tot in 5 trepte, cu atat mai mult
Eu o am de 3 ani si are 50.000 si sunt multumit de ea. Doua sfaturi pot sa iti dau: 1. dupa ce pornesti motoru lasa-l 1 minut sa mearga fara sa atingi acceleratia, abia apoi accelereaza/pleaca etc , iar daca e iarna lasa-l 2 - 3 sau 5 chiar daca se poate, in acest fel uleiul are timp sa urce in toata instalatia si ajunge si la turbo 2. inainte sa apesi stop deasemenea lasa-l 30 - 45 sec la relanti, in acest interval turbina se opreste din rotatie cu ungere Sa o stapanesti sanatos |
--------------------
Toyota
AURIS
Touring Sport 2015
- IF-94-URS
|
|
kasparov |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 35 Joined: 16 April 09 ![]() |
Multumesc BiGBearRO!
Iti voi urma sfaturile, mai ales ca sunt obisnuit cu lasatul motorului la incalzit (mai am un cielo coreean din '96 cu care trebuie procedat cam in acelasi fel pentru ungerea si, implicit, intretinerea motorului, chiar daca nu are turbina ![]() |
--------------------
Renault
Scenic
2008 Dynamique 1.5 dci 85 CP
|
|
vv |
![]()
Post
#30
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
EU am ala de 105, e lenes in oras, pleci greu de pe loc, da' pe autostrada mi s-a parut super-ok. E o masina "de drum lung". Contrar celor zise de unii de pe aici, mi se pare ca motorul se comporta mai bine "in afara" decat in oras, dar s-ar putea sa fie din cauza turbinei... nu stiu daca la ala de 85 cp e la fel.
In legatura cu lasatul motorului la incalzit.... recomandarea producatorului e sa mergi "usor" pana ajunge la temperatura nominala, din cate am vorbit eu cu oameni care se pricep, nu e necesar sa stai in parcare cu motorul pornit. Cu atat mai putin la oprire, e adevarat doar daca i-ai dat forja (de ex. daca mergi pe autostrada si intri direct intr-o benzinarie, altfel in mod normal prin oras ai o perioada de mers mai "lejer", si nu tre' sa-l lasi sa se raceasca atunci cand opresti in parcare. Oricum, tu parca nu aveai turbina |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 12:29 |