Mers neregulat la rece 1,2 Tce 130 cp, Mașina pornește, dar parcă merge in 3
![]() ![]() ![]() |
Mers neregulat la rece 1,2 Tce 130 cp, Mașina pornește, dar parcă merge in 3
Radel |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|||
solidconvert |
![]()
Post
#2
|
![]() Donator Group: Members Posts: 3.247 Joined: 3 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Mergi la service cel mai bine...
![]() |
--------------------
.
.
. Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită. |
|
George Paul |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 431 Joined: 6 May 07 ![]() |
Tce n-are bobine de alimentare a bujiilor? Astea mai functioneaza aiurea la pornire si dau exact comportamentul descris de tine.
|
--------------------
Renault
Clio III
08.2007/Dynamique/1.4/3 usi Iudelor '89-azi:
Cine-au îndragit strainii Mânca-i-ar inima cânii, Mânca-i-ar casa pustia Si neamul nemernicia. Cititi ''Doina'' - Eminescu. |
|
luca76 |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 26 May 14 From: Cel mai sarac judet din tara ![]() |
Rateurile pe evacuare sunt din cauza problemelor la aprindere.
|
--------------------
renault
Kadjar 1,5 blue dci manual
2019
- Numar de vaslui prostu' pana nu-i fudul nu-i prost destul
|
|
Radel |
![]()
Post
#5
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
QUOTE(solidconvert @ 19 Feb 2018, 13:22) Am fost de 3 ori la service. Nu îi dau de cap. Pe tester nu iese nimic. Da Tce are bobine pe fiecare bujie. Ca să fiu mai clar: rateurile de la evacuare nu sunt pocnituri ci sunt un fel de bufnituri. Ieri când am pornit-o, a pornit dar a mers bâlbâit vreo 30 secunde: când dădea să se oprească, când se tura puțin până la 1200 rpm, samd. Nu am apăsat accelerația deloc ci am lăsat-o să-și facă damblaua. În tot acest timp, parcă mergea în 3. Nu s-a mai aprins martorul (inclin să cred că m-am enervat eu atunci și am accelerat mai brusc și a scăpat benzină nearsă sau noxe peste limită). După 1 minut mergea ceas dar cu acele bufnituri din când în când la teava de eșapament. Acu, o întrebare... Dacă mașina asta mai mult stă, sau se fac pe zi cel mult 3 km prin oraș, ar putea avea vreo legătură? Mi s-a descărcat și bateria (AGM) de am rămas cu mașina în drum. Am pus-o pe redresor la un service de baterii și acum e ok, dar nu mai este la capacitate maximă (ar mai merge, cică, 1 an cu condiția să merg și eu cu mașina...). Mulțumesc tuturor pentru păreri. This post has been edited by Radel: 20 Feb 2018, 09:12 |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Daca o bobina merge anormal (adica e pe duca) apare pe tester .
Daca nu ai nici un raport ,cu toate ca s-a aprins martorul check-engine, ar trebui curatata si clapeta. Bateria de ce s-a descarcat? Nu ti-au spus la service? Daca nu ai consumator parazit , gen alarma, atunci care a fost cauza? Nu e normal sa se descarce in 3 zile. |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
Radel |
![]()
Post
#7
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
QUOTE(silvanu96 @ 20 Feb 2018, 10:34) Daca o bobina merge anormal (adica e pe duca) apare pe tester . Daca nu ai nici un raport ,cu toate ca s-a aprins martorul check-engine, ar trebui curatata si clapeta. Bateria de ce s-a descarcat? Nu ti-au spus la service? Daca nu ai consumator parazit , gen alarma, atunci care a fost cauza? Nu e normal sa se descarce in 3 zile. Bateria s-a descărcat pentru că de 1 an de zile se fac doar 3 km pe zi, prin oras. Masina și bateria sunt din 2014. Si mai precis: mașina are 24 000 km. |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Pai ... asa trebuia sa incepi. De unde sa stim noi ca n-ai 250mii.
E posibil sa fie un contact imperfect pe la vreo bobina. Se scot mufele si se dau cu spray. La fel verificare in compartimentul sigurante-relee de langa baterie. La 24mii putin probabil sa fi aparut inelul de jeg in clapeta, dar ai putea verifica. O folosesti zilnic? |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
solidconvert |
![]()
Post
#9
|
![]() Donator Group: Members Posts: 3.247 Joined: 3 May 06 From: Bucuresti ![]() |
Sau sa schimbe service ul...
![]() |
--------------------
.
.
. Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită. |
|
Radel |
![]()
Post
#10
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
QUOTE(silvanu96 @ 20 Feb 2018, 12:18) Pai ... asa trebuia sa incepi. De unde sa stim noi ca n-ai 250mii. E posibil sa fie un contact imperfect pe la vreo bobina. Se scot mufele si se dau cu spray. La fel verificare in compartimentul sigurante-relee de langa baterie. La 24mii putin probabil sa fi aparut inelul de jeg in clapeta, dar ai putea verifica. O folosesti zilnic? Aproape zilnic. Uneori la 2 zile. Merge șoția cu ea. Mai bătrânește. Eu mai merg cu mașina în weekend, doar așa să o mai dezmorțesc/alerg. Clapeta a fost curățată în service (așa mi s-a spus). Unde este poziționată mai exact să mă uit? Am făcut o astfel de operațiune la Logan 1,4, aici nu știu unde e. Ar trebui să intre un furtun gros de aer în corpul clapetă, nu? <span class='edit'>21 Feb 2018, 10:45:</span> Am pus masina pe tester. Nicio eroare semnificativă. Erau câteva erori, s-au șters. Am pornit-o, 10 secund s-a cam bâlbâit, apoi și-a revenit. S-a continuat diagnoza. Câteva date interesante: Pe cilindrul 4: 2 misfire (rateu, cred) Apoi: Pe cilindrul 3: 2 misfire După 1 timp (2-3 minute) pe cilindrul 4: 1 misfire. După vreo 3-4 minute s-au șters si aceste erori și s-a făcut retestarea. Missfire au mai apărut pe cilindrul 1 (2 misfire), 3 (1), 4 (1). Presiunea pe rampa injectoarelor min.30 bar. Recomandarea inginerului: cu mașina asta trebuie să se meargă. Apoi s-a încălzit și mergea rotund. Nu am mai testat. Am scos mașina prin oraș și am făcut câteva ture. Motorul a ajuns la temperatura optimă. La șeava de eșapament se simțeau din când în când acele rateuri. Ce aș putea să mai fac?? This post has been edited by Radel: 21 Feb 2018, 10:06 |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Misfire inseamna ca bobina nu-si face treaba. Posibil umezeala sau contacte imperfecte.
Inginerul n-a pus mana pe un spray de contacte ? sa-si faca treaba pana la capat? Se pleaca pe lant de la mufa bobinei pana la ecu. Bobinele sunt alimentate dintr-o cutie ,care si ea primeste de la ecu un cablu cu vreo 9 fire. Alte mufe ce trebuiesc curatate . Sprayul asta de contacte zice ca dizolva oxidul ala alb de pe cleme si elimina si umezeala. Si taicamiu zicea mereu: masina care nu merge ,nu merge. Iar eu ma uitam tamp la el ![]() |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
Radel |
![]()
Post
#12
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
Am curățat toate contactele pe care am considerat și am putut. Contacte bobine-bujii, calculator -bobine, senzori temperatură. Nu am reusit să curăț contactele care ies din calculator. Nu am găsit, nu m-am băgat. Bujiile nu am reușit să le scot că nu am blestemata aia de cheie lungă de 14.
Mașina merge la fel. Nu mi s-a aprins niciun martor, dar azi la pornire, la -10C s-a oprit singură de trei ori. Am pornit-o a patra oară, si ca să nu se mai oprească am ținut-o din accelerație. Pe la 2000rpm se simțea că merge in 3. Colac peste pupăză am observat că lumina din plafonieră fluctua când mai puternică când mai slabă. Am făcut câteva ture, până s-a încălzit motorul și după aia... talpă! Schimbat vitezele in zona rosie, ce mai, nebunie...Mașina trage, are demaraj. Parcă in viteza a doua, când acceleram mai brusc, parcă avea tendința să dea în gât. In fine după 30 minute am ajuns acasă am băgat-o în garaj și am lăsat-o la relanti. Să imi vină rău. Parcă mergea în trei. Motorul tremura, regulat, de parcă avea 3 pistoane ce functionau din 4. Se simteau rateuri și la teava de esapament. Cum stăteam eu cu mâna la țeavă, și număram rateurile, puf, un rateu putin mai puternic (ca și cum și-ar fi dat ultimul oftat) și gata! I-a trecut. Mașina mergea foarte frumos. Motorul nu mai trepida, nu tu rateuri la țeavă. Nu mai știu ce să fac. Au mai rămas bujiile de schimbat. Dacă ar fi vreun injector s-ar manifesta la fel? This post has been edited by Radel: 1 Mar 2018, 19:09 |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
N-ai treaba cu injectoarele.
Pe aprindere ai ceva. Ia-ti o bobina noua si incepe sa o pui de la cilindrul 1, apoi mergi cateva zile. Daca simptomele continua o muti pe cil 2 ...samd... |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
chivereanumarian |
![]()
Post
#14
|
![]() Pagina de facebook Activari Funcții,Hărți 2019,Diagnoz Group: Members Posts: 831 Joined: 22 June 15 ![]() |
Ai schimbat tot ce era de schimbat și principalele care erau la un benzinare adică bujiile nu l-ai schimbat
|
--------------------
megane 3 bose 2013
Laguna 2014 2.0 130 ,megane 3 2015 95 cp euro 6
2015,Megane 4 intens estate
|
|
I.Neagu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 234 Joined: 3 January 17 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
Asa cum a spus colegul incearca sa schimbi si bujiile sau macar sa le verifici daca au distanta corecta la electrod. O problema asemsnatoare aveam si eu la vechea masina doar ca pe langa momentele de pornire in 2 pistoane (avea doar 3) mai facea figuri si in mers din cand in candi. Eu cand o prindeam in momentele ei de functionare nefireasca coboram repede din masina, capota trasa, capac motor jos si scoteam mufele de la bobine pe rand. Cea la care nu se schimba comportamentul motorului era defecta. O inlocuiam si gata. |
--------------------
Renault
Talisman
2017, Initiale Paris, 1.6dci 130cp
|
|
Radel |
![]()
Post
#16
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
Azi am avut iar probleme.
Am schimbat bujiile. Bujiile vechi erau bune, fara urme de scantei aiurea, nu erau crapate sau ceva de genul asta. Electrodul era maroniu deschis. Distanta la electrod corecta. Cam afumate in jurul electrodului din mijloc. Le montez. Pun bateria la incarcat. Stau vreo trei ore. Apoi, imi vine sa curat senzorul pozitie ax cu came (contactele, iar el a fost doar sters de ulei). Remontat. Am uitat sa ii pun mufa la loc. Suprprise! Masina a pornit din prima (de obicei iarna pe frig pornea si se oprea de vreo trei ori. Am detaliat in posturile anterioare). Dar, apare apoi Check injection system. Atunci mi-am dat seama ca am uitat sa bag mufa in senzor. Ok. Opresc motorul. Repornesc. Mergea intrerupt cum mergea de obicei. Scot mufele pe rand de la fiecare bobina. Se simtea si era gata gata sa se opreasca. Cel mai putin s-a simtit la cilindrul 3. In fine. Plec cu masina, dupa 100 m a murit complet. Merge intr-un piston parca. M-a lasat in drum in mijlocul intersectiei. Imi venea sa ii dau foc. Erori: Check ESC. Check Hill assistance system. WTF??? Nu mai pornea. De fapt pornea, dar mergea intr-un piston parca (500 rpm). Tremura ca dracu. Scot mufele de la bobine. Le bag din nou. Scot mufa de la senzor pozitie ax cu came, suflu in ea. Montez la loc. pornesc motorul. Acelasi mers anemic. Aceleasi erori. Am deblocat intr-un tarziu frana de mana, sa o mut ca blocasem intersectia (de nervi nu mai stiam ca trebuie sa apas pe buton si sa calc frana). In fine o mut mai deoparte. Pornesc. I inviaaat!!!! Mergea perfect! Au ramas aprinse martorul ESC si cheia service. Nu s-au stins. Am fost pana la Metro, m-am intors dupa 20 minute, am pornit motorul si se stinsesera. Concluzii: Pornirea si oprirea brusca pe ger, s-ar putea datora senzorului pozitie ax cu came. Mersul intrerupt, poate o bobina care nu-si face treaba bine. La cald se simt unele smucituri in motor. Aici, mi-as dori sa fie problema electrica, dar cred ca e ceva si pe la vreo supapa. Astept comentariile voastre amabile referitoare la concluziile mele. Multumesc |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
luca76 |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 510 Joined: 26 May 14 From: Cel mai sarac judet din tara ![]() |
"Ia-ti o bobina noua si incepe sa o pui de la cilindrul 1, apoi mergi cateva zile. Daca simptomele continua o muti pe cil 2 ...samd"
|
--------------------
renault
Kadjar 1,5 blue dci manual
2019
- Numar de vaslui prostu' pana nu-i fudul nu-i prost destul
|
|
Radel |
![]()
Post
#18
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
Se pare că problema este mult mai naspa.
Azi a facut la fel. Aceleasi erori (ESC), acelasi mers. Am oprit motorul și am asteptat 2-3 minute. Am pornit-o și a mers bine. Pe lângă asta, miros puternic de benzină nearsă (la eșapament). Zic, hai să văd uleiul. Mi-a venit rău. Are nivelul crescut și miroase a benzină rău. Pe tester: misfire cilndrul 3. Atât. Merg la Service Serus să văd ei ce zic. This post has been edited by Radel: 5 Mar 2018, 12:52 |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Bobina de la cilindrul 3.
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
I.Neagu |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 234 Joined: 3 January 17 From: Bucuresti ![]() |
Corect, este bobina de la cilindrul 3. Dar cand ai spus ca ai scos mufa de la fiecare bobina, nu s-a schimbat in niciun fel comportamentul motorului? A facut diferit la o anumita bobina?
|
--------------------
Renault
Talisman
2017, Initiale Paris, 1.6dci 130cp
|
|
Radel |
![]()
Post
#21
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
QUOTE(I.Neagu @ 5 Mar 2018, 18:00) Corect, este bobina de la cilindrul 3. Dar cand ai spus ca ai scos mufa de la fiecare bobina, nu s-a schimbat in niciun fel comportamentul motorului? A facut diferit la o anumita bobina? La toate bobinele făcea la fel. Adică dădea sa se oprească. Parcă cilindrul 2 făcea mai puțin (numărătoarea am făcut o de la cutie spre alternator). Altceva nimic. Dar de unde atâta benzină în ulei?? Nu cumva curge un injector? This post has been edited by Radel: 5 Mar 2018, 23:00 |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Asa se intampla cand ai probleme cu bobinele. E normal sa cresca nivelul uleiului.
Nu are cum sa se buleasca injectorul la doar 25mii. |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
Radel |
![]()
Post
#23
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
QUOTE(silvanu96 @ 6 Mar 2018, 13:39) Asa se intampla cand ai probleme cu bobinele. E normal sa cresca nivelul uleiului. Nu are cum sa se buleasca injectorul la doar 25mii. Motor de rahat cu injectie directă. D-aia mie nu-mi scădea nivelul uleiului (ca la alții cu motoare 1,2 Tce). Se completa singur cu benzină. Tare treaba. |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
I.Neagu |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 234 Joined: 3 January 17 From: Bucuresti ![]() |
Pana sa fie motorul de vina, ai ajuns la reprezentanta? Ai cumparat o bobina noua sa o inlocuiesti pe cea de pe care ai avut eroare?
Oare un coleg cu un 1.2 tce nu il poate ajuta intr-o dimineata cu setul lui de bobine ca sa fie clar daca problema e de acolo sau nu? |
--------------------
Renault
Talisman
2017, Initiale Paris, 1.6dci 130cp
|
|
Radel |
![]()
Post
#25
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
Am fost ieri la reprezentanță. Am lăsat mașina acolo.
Bobine am, că mai am un 0,9 tce, care are aceleași bobine. Deci am cum sa fac probe. Dar sa vad ce zice service-ul. Pe tester mi a apărut o chestie ciudată la parametri sondei lambda. Era acolo un coeficient de 16% la ralanti, motor rece. Cam mare după părerea unora. Când acceleram, ajungea la 2 %. Lăsând deoparte mersul bâlbâit, totuși, chestia cu pornitul și opritul imediat al motorului pe vreme foarte rece, asta mă pune pe gânduri. Sper ca băieții de la Serus să descopere cauza. Că ăia de la Meridian + specialiștii de la Renault nu au fost în stare. Sau poate au așteptat să iasă din garanție. |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
La rece catalizatorul nu lucreaza (unii zic ca masina e noneuro) iar sondele comanda amestec bogat pentru incalzirea rapida. Normal ca valorile sunt praf. Iar a doua sonda, cea cu rol de depoluare, bate campii ,normal. Valorile nu sunt elocvente.
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
Radel |
![]()
Post
#27
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
Băieții de la service încă mai studiază mașina.
Erori găsite pe un tester (înainte de trimitere in service): DTC0303F8 - missfire cyl 3. No additoinal information. Intermitent DTC0300F8 - missfire. No additoinal information. Intermitent |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
R19/16v |
![]()
Post
#28
|
![]() Oldschool Member Group: Moderatori Posts: 13.793 Joined: 2 December 04 From: Ploiesti ![]() |
Injector, bobina sau bujie.
|
--------------------
DS
5H
VRSCA Screamin' eagle Scratch any cynic and you will find a disappointed idealist.
Take what you can - Give nothing back! |
|
Radel |
![]()
Post
#29
|
![]() Gata cu joaca Group: Members Posts: 159 Joined: 5 January 07 From: Voluntari ![]() |
Revin.
După 1 săptămână de stat în service, pentru diagnoză, am primit un răspuns: Pe cilindrul 3 - ardere incompletă. Cauze: posibil injectorul. Se va muta pe alt piston și se va urmări dacă defectul se mută. Testul de compresie este corespunzător (ar fi fost culmea să nu fie, la 25000 km). Dacă nu e injectorul atunci se va demonta chiulasa. Aici m-au dovedit. Ce caută de fapt? This post has been edited by Radel: 12 Mar 2018, 11:39 |
--------------------
Renault
Megane
2014, GT-line, 1.2L TCe, 130 CP Domnia constă în ce știi, nu în ce deții.
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Extra-extra deviz, ca e pe garantie si plateste renoul.
Ce dreacu sa caute in cilindru? neetanseitate ?? sunt dusi... |
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 16:32 |