Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

intervenție turbina, intervenție turbina

grig001
post 29 May 2016, 21:29
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 13 September 15
From: Republica Moldova




Salutare la toti.

Vreau sa imi dati careva sfaturi/sugestii in privinta urmatoarei situatii.
Detin un Renault Scenic II 2008 ,motorul de 1.5 DCI,106 c.p. si uneori la acceleratie motorul tureaza puternic insa turbina nu intervine deloc . Am verificat turbina la o centru si mi-a zis ca e ideala,nu are probleme deloc . Asta se intimpla uneori ,nu mereu. Acum poate sa accelereze motorul ,interventia turbinei nu este,urmatoarea accleratie turbina intervine imediat si te apasa in scaun .. Am fost la service,au bagat testerul ala pe masina,au gasit eroare la damper ( http://renaultra.ru/images/partsfoto/65883-1.jpg ) . Am schimbat in totalitate piesa,eroarea nu mai apare si inafara de asta mai apare o eroare ceva legat de blocarea usilor spate si radio,atit,alt ceva nimic. Am schimbat sensorul de turbina, ziceau ca poate el nu functioneaza corect, mari schimbari nu sunt. Problema data persista periodic cind accelerez brusc,am impresia ca turbina nu doreste sa intervina ( ceva nu o conecteaza ) . Mi-a sugerat cineva sa o turez peste 3000 r/m,si asa am facut pentru un test. O turez vreo 2 -3 ori si dupa aia masina e alta,accelereaza super fara nici o scapare. Dupa ce opresc motorul si o lasa vreo 10-15 min ,aceeasi situatie. Zicea unul din baietii de la service ca ar putea fi geometria turbinei,insa nu e sigur,si ca e mult de munca pentru a o demonta si ca garantia solutionarii problemei nu e . A verificat cu testerul datele de functionare a turbinei si se ridica dupa nu stiu ce parametri la 2.3-2.5 ( nu stiu ce e asta ) . Am consultat mai multe service-uri,nici unul nu imi poate da un raspuns ferm. Poate cineva din voi a avut asa precedent,sau cel putin ce trebuie sa mai verific inafara de masurile intreprinse de sus. Multumesc anticipat


--------------------
Renault Scenic II 2007 - WYH 087
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcosmines
post 29 May 2016, 23:14
Post #2


djcosmines


Group: Members
Posts: 316
Joined: 20 January 10
From: Spain




Salut eu am avut o problema de accelerare si masina raspundea tarziu sau nu puteam trece mai mult de 130 in sarcina si imi scadea viteza...si solutia a fost debitmetru de aer. eu am megane 1.5. dci 101 cp. In prima faza am schimbat EGR si urma sa refac geometria la turbo sau sa verificam wastegate-ul..dar pana la urma solutia la mine a fost debitmetru din poza...Nu sunt mecanic de aceea nu pot da un sfat, doar am zis ..poate ajuta cu ceva.

This post has been edited by djcosmines: 29 May 2016, 23:16

Attached thumbnail(s)
debitmetru_aer_renault_megane_2_1_5_dci_39c1223cb45a0961b0_610_0_1_85_1.jpg ( Size: 22.16k ) Number of downloads: 546


--------------------
Renault Megane 2 Hatchback 2004 1.5 dCI 100 cp - 3794 CTK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 29 May 2016, 23:35
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




Grig
Ar trebui facut un test in sarcina, sau in momentul cand nu functioneaza normal.
Nu este neaparat nevoie sa fie turbina. Ar trebui mai multe detalii si o observatie mai atenta a fenomenului.
O lista de erori ar fi buna. Chiar daca nu sunt activein momentul prelevarii. Ar trebui supravegheata si presiunea in colector si presiunea deinjectie, valori reale si nominale. Cu filtrul de aer sunt probleme? Dar cu cel de motorina? Am avut o situatie in atelier, cand filtrul de aer s-a udat si s-a deformat. In timpul aspiratiei datorita incovoierii cartusului filtrant, se comporta ca o supapa.
Poate reveniti cu niste detalii.


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
grig001
post 30 May 2016, 11:04
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 13 September 15
From: Republica Moldova




Djcosmines : mulțumesc,voi lua în calcul sfatul tau.O întrebare către tine,cind nu accepta corespunzător la tine îți apărea vreo eroare pe bord ? Simțeai intervenția turbinei ?

Radu : am schimbat recent toate consumabilele + uleiul . Nu știu dacă are vreo legătură sau nu,dar băiatul de la service îmi zicea să îi pun elf 10w40 ( mașină are 193 k) ,eu însă i-am pus ca de obicei 5w40.
Uneori din lipsa intervenție turbinei la 130 rar apare eroare : check injection,am verificat injectoarele toate sunt în conformitate cu parametrii necesari.
Va sunt recunoscător pentru ajutor. Mulțumesc


--------------------
Renault Scenic II 2007 - WYH 087
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 30 May 2016, 13:30
Post #5


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(grig001 @ 30 May 2016, 11:04)
Uneori din lipsa intervenție turbinei la 130 rar apare eroare : check injection,am verificat injectoarele toate sunt în conformitate cu parametrii necesari.

Cum ai verificat injectoarele de se stie sigur ca sunt in parametri?
Senzorul de presiune aer/mufa si cablajul...le-ai verificat?


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
grig001
post 31 May 2016, 09:55
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 13 September 15
From: Republica Moldova




Le-a verificat cu testerul ala si mi-au zis ca is in parametrii necesari.
Sau poate altfel se verifica si eu nu sunt la curent ? Multumesc


--------------------
Renault Scenic II 2007 - WYH 087
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionitagelu
post 31 May 2016, 15:13
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 4 March 05
From: Breaza




Probabil a verificat corectia la mers in gol. Legat de asta la mine corectiile pe 3 injectoare sunt undeva la ~1,0x iar la nr.4 este ~0.87. E mare diferenta ?


--------------------
Renault Koleos 2 Intens 2.0 dCi 4WD 2018 - PH27AUS
Megane 4 1.6 dCI 130CP Bose - 2017
Megane 2 1.5 dCI 106CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
grig001
post 31 May 2016, 15:30
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 13 September 15
From: Republica Moldova




ionitagelu,daca nu gresesc toate 4 erau intre 1.5-1.7 ceva de genul,insa nu pot afirma sigur de tot .


--------------------
Renault Scenic II 2007 - WYH 087
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionitagelu
post 3 Jun 2016, 17:02
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 4 March 05
From: Breaza




Din cate stiu ideal e sa fie cat mai aproape de 1.


--------------------
Renault Koleos 2 Intens 2.0 dCi 4WD 2018 - PH27AUS
Megane 4 1.6 dCI 130CP Bose - 2017
Megane 2 1.5 dCI 106CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
grig001
post 4 Jun 2016, 15:17
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 13 September 15
From: Republica Moldova




Am fost azi la alt service si baiatul de la service a zis ca are dubii in privinta turbinei, pe loc apasind acceleratia turbina ridica pina la 2.7-2.8 kg . Zice ca e foarte mult si de aia blocul de control nu percepe corect parametrii . Voi ce parere aveti ? multumesc


--------------------
Renault Scenic II 2007 - WYH 087
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dancristian
post 4 Jun 2016, 15:30
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 21 March 15




salut grig001. problema este de la electrovana, care este situata in dreptul soferului.e o chestie mica neagra si care ar trebui sa faca un zgomot gen tiuit.masina da eroare pe circuitul de incalzire bujii dar e o eroare falsa.


--------------------
dacia logan 2008/laureate/1.5dci/85cp - xx12dac
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
grig001
post 8 Jun 2016, 20:31
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 13 September 15
From: Republica Moldova




DanCristian
te referi la asta : http://www.pieseauto.ro/poze/electrovalva-...9-0-0-0-0-0.jpg ?

Daca da,atunci am schimbat 5 piese de genul dat de la 5 masini diferite,si problema e aceeasi. sad.gif


--------------------
Renault Scenic II 2007 - WYH 087
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djcosmines
post 9 Jun 2016, 00:03
Post #13


djcosmines


Group: Members
Posts: 316
Joined: 20 January 10
From: Spain




QUOTE(grig001 @ 30 May 2016, 10:04)
Djcosmines : mulțumesc,voi lua în calcul sfatul tau.O întrebare către tine,cind nu accepta corespunzător la tine îți apărea vreo eroare pe bord ? Simțeai intervenția turbinei ?
*




Nu aparea nici o eroare in bord, si turbina functiona....nu prea ma pricep sincer.


--------------------
Renault Megane 2 Hatchback 2004 1.5 dCI 100 cp - 3794 CTK
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meggeo81
post 13 Jun 2016, 21:46
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 29 April 11




as dori si eu un sfat de unde sa achizitionez o turbina. am luat una noua , chipurile, dar dupa o jumatate de ora de incalzit motor am inceput accelerari treptate iar dupa ce ajungea in maxim , la revenire suiera. dupa citeva forje a inceput sa agate. bine ca n-am plecat de pe loc...
turbina asta am luat-o de la Bv de pe strada Nucului, (deci NU luati de acolo!!!!!!!), si am mai si dat 25 de milioane, cica cu garantie 1 an fara limita de km. vai mama lor de tepari. miine ma duc peste ei cu turbina in brate si cu facturi cu tot.
in fine, masina: megane 2 , 2005, 1,5dci, 101hp, turbo KKK cu geometrie variabila.
acum m-ar interesa un chra reconditionat, DAR, mare DAR, sa il iau de undeva unde imi poate arata ca e echilibrat la 200 000 de rotatii pe minut. poate sa fie si chinezism dar sa respecte nr de rotatii pe bancul de echilibrat.
mercic anticipat!


--------------------
reno megane s 2008 - DB-67-GEO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
val3nt1n
post 14 Jun 2016, 16:26
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 38
Joined: 27 March 15




http://shop.turbocentras.com/en/cartridges...9-216-chra.html
http://depotop.com/chra?product_id=2141
ebay de la magazine cu reputatie aproape de 100%

Linkurile sunt pentru ce am cautat eu, tu cauti dupa codul tau.

Trebuie sa verifici daca garniturile sunt incluse in pret, altfel sa le comanzi.

This post has been edited by val3nt1n: 14 Jun 2016, 16:30


--------------------
Renault Megane 2 2005 1.5dci 82cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meggeo81
post 14 Jun 2016, 21:03
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 29 April 11




da , mercic dar faptul e consumat. pe scurt sau putin mai lung , iata cum stau lucrurile:

Inainte de toate: SC EURO EST TURBO CENTER = T E P A R I , DISTRUSI , FIRMA DE TEPUIT CU ACTE IN REGULA!!!!!!!!!
BRASOV, NOUA, Str NUCULUI : NU CUMPARATI DE LA EI !
Turbina cica noua, fabricata si montata in nemtia. Le-am pus-o in brate vine un mosulica si zice, citez: ” ia , are semnele, aici da , aici da. E bine nu s-a umblat la ea.”
Pai f….va’n gura de tepari , de cind da neamtu semne cu vopsea rosie pe suruburi , si daca da de unde stiti voi ca sunt semnele neamtului? Si de cind o turbina noua, nu reparata, are joc in ax ? Strike 1!
Apare altul cu un poanson si ii da citeva ciocane , ii imprima si pe compresor si pe corpul de fonta cite 3 zerouri. What??? Cum p…a mea o trimit astia la neamt cu asa ceva ? Strike 2!
Le-am cerut sa-mi arate actele de provenienta de la firma din germania care a fabricat-o. Bateu cimpii. Am insistat dar in continuare bateau cimpii. Bineinteles nu mi-au raspuns.
Ce a urmat e demn de satrele de tigani. Si culmea, nu eu tipam la ei ci ei la mine. Ii enervasem domne. Asta n-a mai fost strike ci a fost soc. Eu cerem explicatii ei bateu cimpii. Eu le ceream sa se calmeze , ei …. tiganeala maxima.
Oricum sunt niste distrusi, niste hoti , tepari, pusi doar pe inselat oamenii. Imi pare rau pentru cei care nu sunt de acord cu mine, dar am dat 25 de milioane pe ceva reconditionat de ei , nu fabricat si asamblat afara asa cum sustin cu vehementa, si nici macar nu e facut cum trebuie.
Cica unul din ei era direcorul general. Am intrebat cine e ala, pt ca bai frate , ii putea gura….si nu mai zic de vocabular…
Cam asta e ideea. Sa vedem cit ma tine junghiul avind in vedere ca pe la 150 se aude naspa. Cred ca ma da politia ca exemplu la cit de incet o sa meg cu masina asta .

This post has been edited by meggeo81: 14 Jun 2016, 21:04


--------------------
reno megane s 2008 - DB-67-GEO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
luca76
post 15 Jun 2016, 07:26
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 510
Joined: 26 May 14
From: Cel mai sarac judet din tara




pentru cazuri din astea exista OPC,si crede-ma chiar isi fac treaba


--------------------
renault Kadjar 1,5 blue dci manual 2019 - Numar de vaslui
prostu' pana nu-i fudul nu-i prost destul
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
molduo
post 27 Dec 2017, 16:38
Post #18


cititor


Group: Members
Posts: 77
Joined: 25 November 15




Am demontat teava metalica care vine cuplata la turbina (partea superioara), am accelerat si arunca ulei. Am verificat deoarece am gasit ulei pe furtunul de la intercooler.
Demontat si furtunul care vine de la filtrul de aer si intra in turbina, acolo nu este ulei. Jocul, zic eu, acceptabil.
Pareri?
Turbina cu geometrie fixa, motor K9K724. Fum albastrui doar la pornire.


--------------------
Renault Megane 2 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 27 Dec 2017, 22:36
Post #19


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Pelicula de ulei pe furtunul care duce in intercooler si pelicula de ulei in intercooler sunt normale.
Cauta in sectiunea Clio ca e vorbit acolo, este o "ciuperca" pe furtunul de admisie care ar trebui curatata, eventual schimbata membrana din ea.
Eu am inseriat-o cu un oil catch can si golesc uleiul la fiecare schimb, ulei care teoretic ar trebui sa treaca prin intercooler si sa ajunga inapoi in camera de ardere.
Acum depinde si ce cantitate de ulei arunca ....picaturi marunte si putine este normal, ce este peste ar trebui sa te pregatesti din timp de reconditionare turbina.
Dar, pe la turbina trec vaporii de ulei care sunt trasi din capacul culbutorilor, daca ai schimbat recent uleiul si ai pus prea mult poate fi o problema.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
molduo
post 27 Dec 2017, 23:18
Post #20


cititor


Group: Members
Posts: 77
Joined: 25 November 15




Multumesc frumos, Razvan.
Da, pe la acea ciuperca, probabil epuratorul de gaze, arunca picaturi daca o turez pe la 3500 rpm, ajung in furtunul care vine de la filtrul de aer, dar la ,,intrarea" in turbina, daca am gasit 2-3 picuri. In schimb, pe ,,iesirea" turbinei arunca picaturi de ulei, zic eu, cam mult. La ralanti nu, daca o turez la 3000-3500rpm, nu e bine deloc.
O sa urmaresc sa vad cat, deocamdata nivelul este ok.


--------------------
Renault Megane 2 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 18:42
Dacia
Loading...