Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Probleme franare Megane 3 1.5 DCI

Calin92
post 16 Jul 2024, 13:33
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 4 May 18




Vreau sa va prezint o situatie putin mai ciudata referitor la sistemul de franare atunci cand ma aflu in zona descrisa in poza din attach. Pe Sos de centura, primul sens giratoriu dupa ce iesi de pe autostrada si mergi spre Chiajna. Masina este un megane 3 1.5 dci, 2011. Daca franez inainte de acel sens giratoriu, frana obisnuita, de siguranta simt cum practic pe acea portiune de asfalt nu tine frana si am continuu o bataie in pedala. Am mai sesizat si in alte situatii, dar pe acea portiune de drum de fiecare data am aceeasi problema. Testat cu 2 seturi de anvelope (iarna/vara), testat cu placutele inainte de schimbare si cu cele noi. Ca sa pot frana pe acea zona, dupa semnalul de bataie in placuta, iau piciorul si reapas, senzatia diminuandu-se cumva. Am mai sesizat la anumite franari bruste ca nu s-ar opri exact cum as anticipa, din prima, ai tot timpul senzatia de masina de tonaj care franeaza greu, cu distanta mare de franare. Daca franez din "doua" pare ceva mai bine. La o trecere de pietoni de exemplu daca imi iese cineva din scurt, imi da senzatia ca nu s-ar opri din prima, decat dupa ce mai fac 1 pedala. Am vazut pe forum probleme de bloc ABS, dar nu am nici macar o eroare, nici cand franez brusc, niciodata. La ITP-ul de acum 1 luna, facut corect, chiar am intrebat si am rugat sa mi se specifice daca exista vreo problema cu sistemul de franare si conform aparatului, totul e in parametri. Poate aceasta a doua parte e doar senzatia mea, dar franarea in zona aceea descrisa in poza si in prima parte a mesajului, chiar e reala.


Attached thumbnail(s)
dncb.png ( Size: 268.27k ) Number of downloads: 94


--------------------
Renault Megane III 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 16 Jul 2024, 14:17
Post #2


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.316
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




acuma .. cand ai schimbat ultima data lichidul de frana? ai facut o aerisire cum trebuie la frane sa vezi daca nu este mai ok dupa?

ce placute de frana ai?

ce as face eu - as schimba placutele pe fata, schimb de lichid si aerisire cum trebie


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Calin92
post 16 Jul 2024, 16:47
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 4 May 18




Cu placutele actuale am 12.000, schimbul de lichid cu aerisire si toata procedura a fost la schimbul anterior, deci acum sa zicem cam 35.000 cand am schimbat cu tot cu discuri. Placutele actuale sun TRW


--------------------
Renault Megane III 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
verde
post 18 Jul 2024, 10:50
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.131
Joined: 5 September 06
From: Pitesti




necesitatea de a apasa a doua oara pe pedala = sistem franare neaerisit . senzatia de masina de tonaj care franeaza tarziu o aveam la dacia 1300 care se stie , frana de obicei doar pe fata .
La itp cand testeaza franele calca pedala de mai multe ori inainte de test ....preventiv, ca sa fie sigur ca iese bine
io zic aerisire frane .

This post has been edited by verde: 18 Jul 2024, 10:51


--------------------
megane 3 /clio 4 ....dci 110 /1,2aspirat ....2015 /2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Calin92
post 18 Jul 2024, 15:54
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 4 May 18




Am inteles, voi face din nou procedura. Dar bataia din pedala pe portiunea respectiva sau pe un anumit tip de carosabil, ce problema ar putea ascunde?


--------------------
Renault Megane III 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 22 Jul 2024, 08:00
Post #6


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.342
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Mergi pe un alt drum care sa fie bun (drept, neondulat fara asfalt uzat) si pune o frana de urgenta d ela 60-80 la ora , cu pedala apasata cu ura pana la capat si tinuta acolo. Daca nu intra si ramane activ ABSul e o problema.
Ca idee insa nu ar trebui sa fra,nezi cu abs la apropierea de un giratoriu, incetineste si tu din timp.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 15:16
Dacia