Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pierdere ulei pe langa EGR, Megane 2 1.5dci 60kw K9K722

soryngs
post 29 Nov 2012, 15:52
Post #1


Gabriel Sorin


Group: Members
Posts: 172
Joined: 20 April 11
From: Otopeni, Romania




Salutare,


Asa cum zice si titlul topicului...pare ca pierde ulei pe la un furtunas ce se afla langa valva EGR. Aveti ceva idei de la ce poate fi? A mai intampinat cineva chestiunea asta? Banuiesc ca nu e o chestiune grava dar as prefera sa previn decat sa constat mai tarziu... smile.gif

Atasez si poze. Merci anticipat !


[attachmentid=1627853881]


Attached thumbnail(s)
20121129_144507.jpg ( Size: 359.3k ) Number of downloads: 1891
20121129_144524.jpg ( Size: 603.62k ) Number of downloads: 2219


--------------------
Renault Megane 2.1 - Privilege 2005 - IF-66-SXN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
loc_jeca
post 29 Nov 2012, 16:42
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 13 June 12




verifica starea furtunului la inceput


--------------------
Renault Megane II Sedan 2006
2006/1.5DCI/106cp
Black Stam
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 29 Nov 2012, 23:06
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




Si eu am aceeasi problema ca si tine, a cedat colierul de pe furtunasul ala mic si cel de la conducta mare care intra in EGR. Ce scapa sunt doar vapori dar oricum iti cad stropi pe motor si arata ca naiba. Solutia ar si sa desfaci colierele, sa le rearanjezi si sa vezi daca mai scapa. O alta solutie ar fi sa inlocuiesti toata tubulatura si furtunul ala mic dar te costa ceva pentru ca vine tocmai de jos de la intercooler.

This post has been edited by DRD: 29 Nov 2012, 23:08


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nonic
post 30 Nov 2012, 12:05
Post #4


Together we can do more


Group: Members
Posts: 3.964
Joined: 22 May 09
From: Ploiesti




Verifica starea furtunului in zona imbacsita, poti sa tai o bucatica din el daca are pori si inlocuieste colierul daca s-a slabit.


--------------------
Renault Megane 2.1 1.5 dci 2004 Privilege Sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fanmegane
post 2 Dec 2012, 11:13
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 48
Joined: 2 December 12




Mai bine verifici starea turbinei si a motorului prima oara !


--------------------
Renault Megane 2005 - GR 49 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solidconvert
post 2 Dec 2012, 11:30
Post #6


Donator


Group: Members
Posts: 3.247
Joined: 3 May 06
From: Bucuresti




Eu nu cred ca este o problema... am vazut la multe masini chestia asta... sunt vapori care in timp, daca nu sunt stersi, se transforma in mazga aia care se vede... asta daca nu pierde ulei pe acolo.

This post has been edited by solidconvert: 2 Dec 2012, 11:31


--------------------
. . .
Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soryngs
post 2 Dec 2012, 11:50
Post #7


Gabriel Sorin


Group: Members
Posts: 172
Joined: 20 April 11
From: Otopeni, Romania




Diagnosticul mecanicul a fost "așa face toate". Nu pierde ulei, sunt vapori de ulei. Ar trebui într-devăr să verific starea turbinei. Mașina a fost verificată și pe calculator la revizie acum 3 mii de km și era în parametrii. Idei de cum aș putea verifica turbina fără ajutorul mecanicul?

This post has been edited by soryngs: 2 Dec 2012, 11:53


--------------------
Renault Megane 2.1 - Privilege 2005 - IF-66-SXN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
STALEX2004
post 2 Dec 2012, 12:49
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 651
Joined: 5 June 08
From: Bucuresti




Si cei de la Serus au avut exact aceeasi explicatie...''asa face toate'' smile.gif mi-a aratat omu si la alt megane si era la fel...mi-a spus ca sunt vapori care se depun in timp...


--------------------
Renault Clio 3 FL 1.5 DCI 2011
Renault Clio Symbol Fidji 1.5 DCI 2006
Renault Clio 3 FL 1.5 DCI 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fanmegane
post 2 Dec 2012, 16:42
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 48
Joined: 2 December 12




Cati km are masina si de cati km ai remapat-o ?


--------------------
Renault Megane 2005 - GR 49 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSting
post 2 Dec 2012, 16:49
Post #10


Ofera respect pentru a primi respect !


Group: Members
Posts: 1.210
Joined: 29 September 11




Chiar asa si este. Asa fac toate. Sunt doar vapori, nu ai de ce sa iti faci griji, eventual curata putin zona


--------------------
Renault Megan II 2005/sedan
Ofera respect pentru a primi respect
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soryngs
post 2 Dec 2012, 18:33
Post #11


Gabriel Sorin


Group: Members
Posts: 172
Joined: 20 April 11
From: Otopeni, Romania




QUOTE(fanmegane @ 2 Dec 2012, 17:42)
Cati km are masina si de cati km ai remapat-o ?
*




Salut!

Masina are 109.000 km, a fost intretinuta mai mult decat atent, chiar exagerat, consider eu... remap-ul nu l-am facut eu, este facut de catre fostul proprietar (prieten de familie) la o firma cunoscuta din RO (SKN, sper sa nu se considere reclama dar consider ca e important de specificat...) iar kilometrii pe care ii avea masina in momentul remap-ului, din cate imi amintesc, aproximativ 40.000.

Masina pana la 65.000 de kilometri a mers doar la drum intins pe autostrazi straine, adica autostrazi smile.gif

2 Dec 2012, 19:39:
QUOTE(TheSting @ 2 Dec 2012, 17:49)
Chiar asa si este. Asa fac toate. Sunt doar vapori, nu ai de ce sa iti faci griji, eventual curata putin zona
*




Am curatat si voi urmari in ce masura se murdareste zona in timp. Pana una alta am ramas fara al meu capac de la motor smile.gif s-a rupt la una dintre prinderi plasticul. Cu aceasta ocazie multumesc Renault pentru plasticul de foarte buna calitate pe care il comercializeaza. Daca era din zahar topit facut nu reuseam sa il rup la cat de incet am tras de el....

2 Dec 2012, 19:42:
QUOTE(DRD @ 30 Nov 2012, 00:06)
Si eu am aceeasi problema ca si tine, a cedat colierul de pe furtunasul ala mic si cel de la conducta mare care intra in EGR. Ce scapa sunt doar vapori dar oricum iti cad stropi pe motor si arata ca naiba. Solutia ar si sa desfaci colierele, sa le rearanjezi si sa vezi daca mai scapa. O alta solutie ar fi sa inlocuiesti toata tubulatura si furtunul ala mic dar te costa ceva pentru ca vine tocmai de jos de la intercooler.
*




Salut,

Nu iau in calcul momentan schimbarea tubulaturii datorita pretului exagerat in primul rand si in al doilea rand pentru ca nu este o defectiune, aparent, ci o proiectare proasta care in timp duce la acesta situatie. Cand va fi ceva mai evident poate se va merita sa imi bag nasul si/sau sa imi golesc portofelul. Plus ca vin sarbatorile, se schimba prioritatile smile.gif))

Multumesc pentru sfat !

This post has been edited by soryngs: 2 Dec 2012, 18:42


--------------------
Renault Megane 2.1 - Privilege 2005 - IF-66-SXN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fanmegane
post 2 Dec 2012, 19:44
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 48
Joined: 2 December 12




Si a mea este remapata de aprox 40k dar nu am problema asta, nu e normal sa dea ulei pe acolo, ciuperca aia murdara de ulei da, e din ciclul ''asa fac toate'' dar pe la furtunasul ala nu. Sunt doar 2 posibilitati sa ajunga ulei pe furtunasul de la wg si sunt relativ acceptate. La tine cred ca e colierul slab sau furtunul fisurat si rasufla pe langa, caz in care e posibil sa faci presiune prea mare in turbo si nu-i bine.


--------------------
Renault Megane 2005 - GR 49 xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TheSting
post 2 Dec 2012, 19:45
Post #13


Ofera respect pentru a primi respect !


Group: Members
Posts: 1.210
Joined: 29 September 11




Capacul de la motor se rupe la peste 50% dintre noi, mai ales tinand cont de temp de afara, dar daca mai ai bucatiele ce sau rupt, il poti lipii cu un pistol de lipit plastic. La Megane 2 inca nu am auzit dar la Megane 1, Logan si Laguna , au schimbat palnia de colectare deoarece se infundase si dadea pre mult ulei pe acolo. (acel capac care iti apare tie in poza atasat pe tubulatura de aer sub furtunasul flexibil ce intra in tubul de la intercooler)


--------------------
Renault Megan II 2005/sedan
Ofera respect pentru a primi respect
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soryngs
post 2 Dec 2012, 20:22
Post #14


Gabriel Sorin


Group: Members
Posts: 172
Joined: 20 April 11
From: Otopeni, Romania




Referitor la capac, nu prea am ce sa mai lipesc, tot ce inconjura piesa de cauciuc de pe capcul motor s-a distrus...asa ca ca voi cumpara alt capac sh sau improvizez sa stea in cele 2 prinderi in continuare functionale.
Despre acel furtun nu stiu ce sa zic, nu prea mi-as baga nasul avand in vedere pretul pe care il practica renault pentru acel reper smile.gif). Cum spuneam mai devreme..voi curata zona si ma voi uita in ce masura se mai murdareste in timp. Daca dupa 2 mii de km se face la fel e clar ca trebuie facut ceva.. nu e ok rationamentul?


--------------------
Renault Megane 2.1 - Privilege 2005 - IF-66-SXN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DRD
post 3 Dec 2012, 19:18
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 709
Joined: 20 September 06
From: Brasov




QUOTE(soryngs @ 2 Dec 2012, 20:22)
Referitor la capac, nu prea am ce sa mai lipesc, tot ce inconjura piesa de cauciuc de pe capcul motor s-a distrus...asa ca ca voi cumpara alt capac sh sau improvizez sa stea in cele 2 prinderi in continuare functionale.
Despre acel furtun nu stiu ce sa zic, nu prea mi-as baga nasul avand in vedere pretul pe care il practica renault pentru acel reper smile.gif). Cum spuneam mai devreme..voi curata zona si ma voi uita in ce masura se mai murdareste in timp. Daca dupa 2 mii de km se face la fel e clar ca trebuie facut ceva.. nu e ok rationamentul?
*



Suna bine, mai ales ca "asa face toate".


--------------------
Renault Megane 2 1.5 Dci Comfort Expresion 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soryngs
post 6 Dec 2012, 22:56
Post #16


Gabriel Sorin


Group: Members
Posts: 172
Joined: 20 April 11
From: Otopeni, Romania




Are idee cineva care e scopul acelui furtunas? Pana la urma sunt nevoit sa il scurtez pentru a pune alt colier. Va intreb daca stiti scopul lui pentru ca a inceput a mea masina dimineata sa balbaie 1 secunda dupa pornire si ma gandeam ca poate trage aer fals pe acolo, desi nu cred ca poate trage aer pe acolo si sa influenteze pornirea motorului la rece....si totusi..mai bine sa intreb, nu?

7 Dec 2012, 10:14:
Anyone?

This post has been edited by soryngs: 7 Dec 2012, 09:14


--------------------
Renault Megane 2.1 - Privilege 2005 - IF-66-SXN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 7 Dec 2012, 11:48
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




QUOTE(soryngs @ 6 Dec 2012, 23:56)
Are idee cineva care e scopul acelui furtunas? Pana la urma sunt nevoit sa il scurtez pentru a pune alt colier. Va intreb daca stiti scopul lui pentru ca a inceput a mea masina dimineata sa balbaie 1 secunda dupa pornire si ma gandeam ca poate trage aer fals pe acolo, desi nu cred ca poate trage aer pe acolo si sa influenteze pornirea motorului la rece....si totusi..mai bine sa intreb, nu?

<span class='edit'>7 Dec 2012, 10:14:</span>
Anyone?
*




Nu este problema daca scurtezi acel furtunas, dar nu vad motivul scurtarii furtunului decat daca este deteliorat in partea de prindere, in zona colierului.

M-am uitat mai bine la poze : nu cumva furtunasul acela intra in actuatorul pneumatic de la turbo ? Daca e asa, prin el trece presiunea in actuatorul pilotat care iti comanda tie deschiderea geometriei variabile/wastegateului.
Parere personala : un pic cam mult ulei pe acolo, iti inchipui ce este in interiorul actuatorului ?!

This post has been edited by Silk: 7 Dec 2012, 11:51


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE 2011 - so sylk
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soryngs
post 7 Dec 2012, 12:35
Post #18


Gabriel Sorin


Group: Members
Posts: 172
Joined: 20 April 11
From: Otopeni, Romania




QUOTE(Silk @ 7 Dec 2012, 12:48)
Nu este problema daca scurtezi acel furtunas, dar nu vad motivul scurtarii furtunului decat daca este deteliorat in partea de prindere, in zona colierului.

M-am uitat mai bine la poze : nu cumva furtunasul acela intra in actuatorul pneumatic de la turbo ?  Daca e asa, prin el trece presiunea in actuatorul pilotat  care iti comanda tie deschiderea geometriei variabile/wastegateului.
Parere personala : un pic cam mult ulei pe acolo, iti inchipui ce este in interiorul actuatorului ?!
*




Salut, avand in vedere ca nu a fost curatat niciodata (acum este smile.gif ) eu zic ca pe de o parte e normal tinand cont ca nu sta etans acel furtunas.. de maine va sta smile.gif... intrebarea era...care este rolul lui defapt ? si daca are vreo legatura cu pornirea greoaie dimineata in ideea ca ar trage aer fals pe acolo..?


Mersi anticipat !


--------------------
Renault Megane 2.1 - Privilege 2005 - IF-66-SXN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Silk
post 7 Dec 2012, 13:17
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 387
Joined: 1 November 11
From: Bucuresti




Poi nu ti-am raspuns la intrebare ?!


--------------------
Renault Megane 1.6 16V SE 2011 - so sylk
Plecat in depresie......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
soryngs
post 11 Dec 2012, 16:41
Post #20


Gabriel Sorin


Group: Members
Posts: 172
Joined: 20 April 11
From: Otopeni, Romania




Well, am scurtat foarte putin furtunasul, am scos colierul deoarece nu mai strangea cum trebuie...cu una bucata patent l-am facut sa stranga bine in asa fel incat in momentul in care "agata" sa nu mai permita furtunasului sa se miste aiuristic.

Ramane sa vad cum se comporta deoarece am curatat si zona...iar referitor la capac..am rezolvat-o destul de simplu. Super glue + surub cu piulita infipte in cauciucul ce nu mai avea plastic suficient pentru formarea acelei prinderi in forma de " o " ce avea scopul sa sustina partea cauciucata in tensiune.


Cu ponirea...am schimbat bateria cu o varta de 750 de amperi curent la rece, am alimentat de la petrom baneasa cu motorina "extra" si vad ca nu mai face figuri. In concluzie multumim Renault si multumim OMV Romania....pacat....aveam impresia ca bag o motorina de calitate in masina smile.gif


--------------------
Renault Megane 2.1 - Privilege 2005 - IF-66-SXN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Heavyd
post 25 Mar 2017, 18:29
Post #21


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 17 February 17
From: Timisoara




Scuzati ca redeschid topicul...
Astazi am observat ca am ceva mazga negra uleios langa EGR.
Motorul trage bine si consumul este unu foarte bun asa ca anomalii de functionarea motorului nu am observat.
In rest nu am observat in spate pe la turbina sa fie ulei in rest totul ii curat.
Stie cineva ce ar putea sa fie problema?


Attached thumbnail(s)
IMG_20170325_172628.jpg ( Size: 3.01mb ) Number of downloads: 458
IMG_20170325_172643.jpg ( Size: 2.64mb ) Number of downloads: 372


--------------------
Renault Megane 1.5 dci 60 kw 82 cp 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 25 Mar 2017, 18:32
Post #22


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Scoate-l afara si curata-l bine.....si cotul de inox asemenea!


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Heavyd
post 25 Mar 2017, 19:09
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 183
Joined: 17 February 17
From: Timisoara




Mersi de raspuns.
Speram sa nu fie ceva grav


--------------------
Renault Megane 1.5 dci 60 kw 82 cp 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 04:08
Dacia