Check vehicle message, Mers pe liber
![]() ![]() ![]() |
Check vehicle message, Mers pe liber
Edwards |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 4 February 15 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Megane 3
2011 1.5dci 90cp
|
|||
espacern |
![]()
Post
#2
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(Edwards @ 14 Aug 2015, 15:35) Mentionez ca apare dupa aprox 5 km mers pe liber Nu mai depasi 4,9 Km! |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
12 nepotu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 21 June 12 From: bucuresti ![]() |
Unde reusesti sa mergi atat de mult pe liber
![]() |
--------------------
renault
megane
2001 coupe, m3 2009
- B 12 NPT, B 391 NPT
|
|
roland |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
De ce mergi pe liber?
Inainte sa raspunzi, cauta pe forum si pe net, te rog, de ce e riscant sa faci asta, care e consumul cand faci asta, etc... |
--------------------
.
.
.
|
|
silvanu96 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.798 Joined: 21 April 15 From: Ploiesti ![]() |
Cred ca coboara Feleacul cu 5 la ora...
|
--------------------
Renault
Megane 3
2009 Hatch 1.5 dCI 78kw
- PH__CSR Duster Laureate 2016, 1.5dci 4wd.
|
|
12 nepotu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 21 June 12 From: bucuresti ![]() |
Consumul cred ca e de 1-1,5L pe ora, nu?
Nici eu nu stiu de ce este riscant, imi vine doar faptul ca daca intervine ceva nu poate evita corect(accelera etc) |
--------------------
renault
megane
2001 coupe, m3 2009
- B 12 NPT, B 391 NPT
|
|
!__! |
![]()
Post
#7
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 17 August 15 ![]() |
Salut
Mi s-a intamplat si mie anul trecut. La granita dinspre Grecia catre Bulgaria (punct de trecere Makaza) este o panta lina si destul de lunga pe care am coborat pe liber si fara sa ating nicio pedala (frana, ambreiaj, acceleratie). Nu imi mai aduc aminte daca mesajul a disparut imediat dupa ce am apasat pedala de frana sau dupa ce am cuplat in viteza. Dupa parerea mea cred ca este vorba despre un protocol de siguranta. Calculatorul de bord primeste informatia ca rotile sunt in miscare, insa nu primeste niciun semnal de la contactorii de pe pedale sau CV. Eu personal nu cred ca este un motiv de ingrijorare, insa e bine sa astepti pareri de la cei cu mai multa experienta. In legatura cu mersul pe liber - si eu il mai practic. Stiu ca o coborare in viteza inseamna 0 consum fata de coborarea pe liber (care inseamna intre 1 si 2l / 100km), insa la mersul pe liber masina nu incetineste daca panta nu e sufficient de inclinata - nu stiam ca nu este recomandat, o sa ma informez in legatura cu asta |
--------------------
Renault
Megane 3
2009_1.6 16V
|
|
12 nepotu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 21 June 12 From: bucuresti ![]() |
La mersul pe liber consumul la mine, 1.6 16v este de 2L!
Daca merg in viteza peste 1900 ture are consum 0.0!!! |
--------------------
renault
megane
2001 coupe, m3 2009
- B 12 NPT, B 391 NPT
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
nu mai mergeti pe liber , daca nu vreti frana de motor puternica , bagati in treapta 5 sau 6 si veti simti mai putina frana de motor. Cat timp veti peste 1400 rpm , aveti consum zero .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
Mai bine opriți motorul, atunci chiar aveți consum 0.
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
da si sa arunce si cartela pe geam , sa fie beat mort , sa-si taie conductele de frana inainte si apoi nu mai conteaza ca se blocheaza si volanul .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
12 nepotu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 278 Joined: 21 June 12 From: bucuresti ![]() |
Si cablul de la frana de mana
![]() |
--------------------
renault
megane
2001 coupe, m3 2009
- B 12 NPT, B 391 NPT
|
|
aldea florin |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 88 Joined: 3 November 11 ![]() |
mai fratilor citesc si ma minunez, cum sa circuli pe liber nici nu stiti caror riscuri va expuneti, constructorul cand a facut masina a vrut sa previna aceste pericole si drept urmare a introdus acel mesaj care nu face altceva decat sa atentioneze soferul ca este ceva in neregula cu masina. riscul produceri unui accident creste atata timp cat rulezi pe liber timpul de reeactie scade inaintea efectuari unei manevre de evitare a unui ostacol. iar cei care cred ca mergand pe liber au consum 0 se inseala. este simplu motorul functioneaza la relanti deci consuma. probabil ca cei care fac asta au ramas cu obiceiu de la vechea dacie cand cobora panta sau o accelera la maxim in a 5 a si oprea motorul.
|
--------------------
renault
Kadjar
2016 1,5 dci 110 cp
- DB-26-APR
|
|
Edwards |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 4 February 15 ![]() |
Vad ca mai mult apar isteti care se dau destepti sa explice ce prosti suntem daca mergem pe liber. A fost o constatare in anumite conditii pe care nu am chef sa le explic....de altfel nu merg pe liber indiferent de situatie.
Multumesc celor care au rezonat ![]() |
--------------------
Renault
Megane 3
2011 1.5dci 90cp
|
|
Fant0mas |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 15 January 17 ![]() |
Am și eu o întrebare. .... Azi când am pornit mașină mi-a apărut mesajul check vehicle plus s-a aprins și cheia de service,iar după câteva secunde s-a stins și becul și a dispărut și mesajul. Aveți ideea ce ar putea fi? Am uitat dețin o laguna 3 din 2011. Mulțumesc.
|
--------------------
Renault
Laguna
2011 3
|
|
Zet87gin |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 27 August 16 ![]() |
Salut colegii ! Ieri eram prin grecia si mergeam pe serpetine pe liber si mi a aparut mesaj chech vehicle, dupa ce am bagat-o in viteza a disparut! Din ce am citit pare a fi normal ... de acum clar nu o sa mai merg asa
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2011
|
|
sagetator |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 759 Joined: 8 September 05 From: O R A D E A ![]() |
La grupul VAG, la ultimul model de cutie automată DSG, in modul ECO, exista (automat) modul de mers pe liber (se scoate cumva din viteza). ÎNSĂ, acolo e vorba de altceva: cutie automată oricand gata sa se cupleze daca soferul o cere. Consumul in modul liber acolo e ca peste tot (la orice marca): cat face in relanti.
Ei bine dragi colegi, in cazul TUTUROR celorlalte cutii automate sau nu, NU e recomandat sa scoti masina din viteză, indiferent de condiții. Drumuri libere! |
--------------------
Clio Symbol
Fidji dCi 82 CP gri
eclipse Megane IV Intens dCi 110cp manuala, gris titanium... o frumusețe.
|
|
roland |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Asa e, mersul pe liber nu e recomandat deloc. Functie de cum e conceputa masina, daca iti moare motorul si esti pe liber, ramai fara servo frana, servo directie (din nou, depinde ce sistem ai pe masina), supraincalzire frane, risti sa nu poti cupla o viteza, etc... Pot aparea o gramada, functie de modelul de masina, mai multe sau mai putine.
Functia de coasting de la Bosch e interesanta, pune pe liber cand ridici piciorul de pe acceleratie si opreste motorul. Sistemele vitale (servo directie, etc) sunt mentinute din baterie, iar cand vrei sa franezi intra motorul automat in functiune. Primul lucru la care m-am gandit... daca nu porneste motorul, daca ai o defectiune electrica si ramai pe liber la vale... cum mergi la vale cand vrei sa stai in frana de motor (trebuie sa tii usor apasata frana se pare)... Sunt niste riscuri, probabil sunt compensate de fiabilitatea sistemelor de control. Ca si concluzie, la masini fara functia de coasting, scoaterea din viteza nu aduce niciun beneficiu d.p.d.v. consum. La cele cu coasting inclusiv cu oprirea motorului, beneficiul la consum poate fi mare. |
--------------------
.
.
.
|
|
Floryn77 |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 2 May 16 From: Ploiești ![]() |
Intradevar exista riscul opririi motorului in mersul pe liber dar de ce când cobor o panta cu treapta a2-a (de exemplu) mașina o ia la vale și se accelerează de cere următoarea treaptă....comparativ cu alta marca, ar trebui la vale, sa-si controleze singura coborârea, adică, cobor o panta cu treapta a2-a, cu 2000 rpm, când ridic piciorul după accelerație, mașina ar trebui să coboare cu viteza fixată de mine.....Meganul o ia la vale de nebun, nu contează că e in viteza....
|
--------------------
Renault
Megane 3, Dynamique
2009, 1,5 dci, 78 KW
- ......
|
|
roland |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Pentru ca... inertia, din care cauza viteza tine sa creasca, daca panta e suficient de abrupta...
PS: Tine piciorul pe acceleratie, nu dupa acceleratie. |
--------------------
.
.
.
|
|
Mr_X |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 398 Joined: 17 October 15 From: Brașov ![]() |
@Floryn77: Pot fi mai multe motive: masa mai mare a mașinii si/sau alte rapoarte în cutia de viteză.
În plus, dacă nu le-ai testat pe amândouă pe aceeași bucată de drum, te poate induce în eroare și panta. Sunt iluzii optice unde ai impresia că drumul este drept și de fapt coboară/urcă sau subestimezi/supraestimezi panta. Dar, în cazul tău, rapoartele cutiei și/sau masa mașinii sunt cel mai probabil cauza. Dacă la Renault raportul final în a 2-a este mai mic ca la cealaltă mașină, atunci va coborî mai repede și se va duce mai sus în ture. This post has been edited by Mr_X: 8 Jul 2017, 05:15 |
--------------------
Renault
Megane II 1.6 16V
2007
|
|
Floryn77 |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 2 May 16 From: Ploiești ![]() |
@Roland: Dacă țin piciorul pe accelerație (cum mă sfătuiești tu) este același lucru, mașina se duce la vale și se accelerează. Am înțeles ideea cu inerția in panta abrupta dar normal trebuia calculatorul sa controleze viteza....sau poate nu are Renault așa ceva, e posibil.
Mr_X: E posibila și teoria ta despre rapoartele cutiei. Mașina anterioară era în 5 trepte și când o lăsăm la vale, pe liber, își controla singura viteza, nicidecum să o ia la vale de nebuna, și era mai grea decât Meganul....nu mai contează, să ne bucurăm de mașinile noastre și să le acceptăm cum le-a făcut francezul 😥😥 |
--------------------
Renault
Megane 3, Dynamique
2009, 1,5 dci, 78 KW
- ......
|
|
m3st_tce |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 504 Joined: 6 May 12 ![]() |
Sa inteleg ca vorbesti de cruze ctrl? Viteza e controlata fara franare. Cu alte cuvinte, daca panta e destul de inclinata si frana de motor "nu tine" , CC-ul simplu nu are ce sa faca. Schimbarea vitezei il dezactiveaza oricum, ca si domolirea acceleratiei din frana.
|
--------------------
Renault
Megane 3 ST Prestige / Skoda Rapid Active ***
2011 1.4 TCe / 2014 1.2 TSI (86CP)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 18:04 |