Termostat 1.5 dci - cum se verifica?
![]() ![]() ![]() |
Termostat 1.5 dci - cum se verifica?
vik_nini01 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 14 December 10 ![]() |
|
||
--------------------
renault
clio II
2003 hatchback 1.5dci
- bv 87 nin
|
|||
espacern |
![]()
Post
#2
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Scoate termostatul si pune-l intru-un vas cu apa pe foc.
Vezi daca lucreaza cand se incalzeste apa. Daca ai si un termometru este si mai bine ca pe la 80 trebuie sa inceapa se deschida. Pentru piese cu pret rezonabil in Bv.ai PM. @+ |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
mih_mlv |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 432 Joined: 17 September 10 From: Calarasi(CL)/Sicilia (CT) ![]() |
Salut,depinde cum mergi astia 4 km,ce tip de trafic intampini,dar din ce vad eu la a mea se incalzeste mai greu si am inteles de la colegii nostri cu mai mult instoric in "dci"ca asa este normal/parametri.
Salut, |
--------------------
Renault
Megane 2.2 bicorp 1.6 115cp 2006 CL 79 MLV/
Clio III 1.5 dci 2008 CL 04 LAV
|
|
vik_nini01 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 14 December 10 ![]() |
4 km ii fac intre localitati,Am pus mana at cand a inceput sa bage caldura pe furtune si radiator,cele pana in termostat erau calde,iar de la termostat la radiator erau reci.asta inseamna ca functioneaza bine??? totusi iarna trecuta nu incalzea in masina prea bine...chiar vad diferente foarte mari de la golfu2 la clio referitor la caldura....la ala ma frige mana daca dau tare si tin mana la aeriserea aia,se pot face testere pe undeva ...? o sa mai vad cand vine frigu cum mai e exact ...
14 Oct 2011, 18:56: Si de cand e mai frig afara si pornesc dimineata se mai aude si ceva...nus exact ce dar at cand dau la cheie si porneste parca scartaie ceva o secunda 2,parca ar fi la electromotor.....cineva imi zicea ca de la pompa de apa,anul trecut facea la fel,vara sta am schimbat distributia cu tot cu pompa de apa si face la fel akm deci de la ea clar nu e....aveti idee? This post has been edited by vik_nini01: 14 Oct 2011, 18:56 |
--------------------
renault
clio II
2003 hatchback 1.5dci
- bv 87 nin
|
|
Addyd |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 1 November 10 ![]() |
Si la mine se intampla acelasi lucru. Cred eu ca ori a ramas blocat pe deschis ori nu se inchide cum trebuie. Mai mult de 2 puncte nu se ridica apa la 4 grade celsius afara. asta vara se ridica pana la jumatate acum doar 2 puncte. M-ar interesa si pe mine cat costa unul care sa deschida la o temperatura mai mare. Am inteles ca influenteaza si consumul de conbustibil daca motorul nu se incalzeste cum trebuie, deci si o uzura mai mare a motorului.
|
--------------------
Renault
Clio
2004 1.5dci
- db06aaa ...
|
|
Addyd |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 1 November 10 ![]() |
Rezolvat: Testat dimineata, pornit motor si am pus mana pe furtunul care venea in radiator si dupa 5 min incepea usor sa se incalzeasca. Am luat alt termostat si l-am schimbat acum nu mai am probleme. Daca stie cineva sa imi zica pentru ce este sonda care vine pe carcasa de plastic a termostatului, cumva pentru acul din bord?
|
--------------------
Renault
Clio
2004 1.5dci
- db06aaa ...
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Deci in concluzie, cum se verifica daca un termostat e ramas pe deschis? Furtunul care vine in radiator trebuie sa se incalzeasca mai greu ?
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
DracusorulViolet |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 10 October 10 From: Timisoara ![]() |
Pentru a verifica termostatul cel mai bine faceti cum a spus colegul espacern ! Scoate termostatul afara si il puneti intr-un vas care sta pe foc...la inceput cand e inchis trebuie sa arate ca aici ! Daca aveti un termometru rezistent la temperaturi mai mari..nu cel pt temperatura corpului
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2009 1.5 dCi Expression Don't drive faster then your angel can fly ;) !
|
|
Addyd |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 1 November 10 ![]() |
Eu am facut in felul urmator:
Cu motorul rece, am pornit si am asteptat cam 5 min dupa care am pus mana pe furtune, si am observat ca ala gros de sus care duce in radiator incepe sa se incalzeasca cu toate ca in bord se ridicase doar o liniuta. era clar ca ori termostatul nu inchidea bine ori era blocat pe deschis. Am cumparat alutul,se vinde cu tot cu carcasa de plastic, l-am schimbat si acum nu se incalzeste furtunul care duce la radiator decat la a 4 liniuta. termostatul care l-am luat incepe sa deschida la 83 de grade si complet la 89. |
--------------------
Renault
Clio
2004 1.5dci
- db06aaa ...
|
|
Relu11 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.079 Joined: 21 January 08 From: Bucuresti ![]() |
De unde l-ai luat? Cat a costat? Unde l-ai schimbat?
|
--------------------
.
.
.
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
Ala gros de sus? Daca ai de 80/85cp esti sigur ca n-ai pus mana pe cel care vine din intercooler? Eu din ce imi amintesc cel mai gros furtun din zona aia, la masina mea pare ca duce undeva in intercooler, de undeva din spatele filtrului de aer.
Cred ca ar trebui sa verific si eu termostatul, e ok daca verific daca se incalzeste furtunul acela care are aerisitorul pe el? |
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
Addyd |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 1 November 10 ![]() |
L-am luat de la un magazin din Targoviste, a costat 100 de lei, l-am schimbat in parcare.
Am varianta de 65 de cai si ala nu e de la intercooler ci se duce in radiator. |
--------------------
Renault
Clio
2004 1.5dci
- db06aaa ...
|
|
S4b1n |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Symbolist Group: Members Posts: 937 Joined: 27 February 10 From: Craiova/Bucuresti ![]() |
L-am verificat si eu ieri, am pus mana pe furtunul care are aerisitorul acela, si pare ca se incalzeste uniform.. deci cred ca va trebui sa-l schimb si eu. Acum iti urca temperatura peste 3 linii?
|
--------------------
Renault Symbol
1.5 dCi 62 kW
2007
- ~ 155000 km
|
|
Addyd |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 77 Joined: 1 November 10 ![]() |
imi urca la jumatate am caldura in masina pe treapta 2 de stau in tricou. cu cat dau mai tare aeroterma mai scade si temperatura motorului. normal oricat de frig ar fi apa in motor trebuie sa se incalzeasca pana la 83 de grade cand incepe sa deschida termostatul. la mine cam la a patra linie cred ca deschide. si la drum sta intre 4 si 5.
Vad ca tu a varianta de 85 de cai, si la tine ar trebui sa se incalzeasca mai repede. Normal ar trebui sa pui mana pe furtunul care iese din termostat si se duce in radiator si daca se incalzeste inainte e clar termostatul nu inchide cum trebuie sau se intampla ceva. La mine oringul dintre arc si termostat era bulit si trecea apa pe acolo. Daca schimbam oringul era posibil sa fi mers. This post has been edited by Addyd: 25 Oct 2011, 12:33 |
--------------------
Renault
Clio
2004 1.5dci
- db06aaa ...
|
|
nonic |
![]()
Post
#15
|
![]() Together we can do more Group: Members Posts: 3.964 Joined: 22 May 09 From: Ploiesti ![]() |
Si eu trebuie sa schimb termostatul, la mine se incalzeste dupa ce merg cativa km. La Megane am caldura instant.
|
--------------------
Renault
Megane 2.1 1.5 dci
2004 Privilege Sedan
|
|
vasilecool |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 274 Joined: 25 March 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE 4 km ii fac intre localitati,Am pus mana at cand a inceput sa bage caldura pe furtune si radiator,cele pana in termostat erau calde,iar de la termostat la radiator erau reci.asta inseamna ca functioneaza bine??? totusi iarna trecuta nu incalzea in masina prea bine...chiar vad diferente foarte mari de la golfu2 la clio referitor la caldura....la ala ma frige mana daca dau tare si tin mana la aeriserea aia,se pot face testere pe undeva ...? o sa mai vad cand vine frigu cum mai e exact ... 14 Oct 2011, 18:56: Si de cand e mai frig afara si pornesc dimineata se mai aude si ceva...nus exact ce dar at cand dau la cheie si porneste parca scartaie ceva o secunda 2,parca ar fi la electromotor.....cineva imi zicea ca de la pompa de apa,anul trecut facea la fel,vara sta am schimbat distributia cu tot cu pompa de apa si face la fel akm deci de la ea clar nu e....aveti idee? de aceeasi problema ,am parte si eu ,tot de cand a dat frigul .dupa ce pornesc motorul ,cam un minut-doua se aude un huruit/scartait (asemanator cu cel de la aeroterma batranei dacii) dar mult mai slab in intensitate asta numai cand si cat e motorul rece .si anii trecuti ,la fel .asta pana da caldura afara .ce ar putea fi ?pe la motor nu se aude .probabil ca zgomotul moturului e mai puternic . |
--------------------
renault
symbol
2005
- B-46-ANU
|
|
ARMAGEDDON |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 8 January 12 ![]() |
Ce auziti voi cred ca e rezistenta de incalzire a apei de pe circuit. aceasta porneste de toamna pana primavara la cateva secunde dupa ce motorul e pornit (la rece) iar temperatura exterioara este mai mica de aproximativ 5 grade.
|
--------------------
RENAULT
MEGANE 3
2015 1,5dCi 95CP
|
|
Mariusik_84 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 6 September 09 ![]() |
Salut
Am si eu o problema temperatura la apa urca la maxim 84-88 grade si scade din cand in cand brusc la 76-77 grade prin oras, iar la drum intins sta pe undeva la 77-79 de grade. Am atasat si o poza. Furtunul care intra in radiator se incalzeste dupa ce pe bord indica 3 liniute la apa (77-79 grade) si am mai gasit si eroarea asta "circuit commande relais 1 thermoplongeur" care nu stiu exact la ce se refera. Masina estea cea din semnatura.Multumesc Attached thumbnail(s) Diagnoza_Clio_1.jpg ( Size: 113.2k ) Number of downloads: 2153 |
--------------------
Renault
Clio
2004 1.5 dci 65 hp-298.000 km - 07.12.2015 Clio 1.5 dci, 65 hp, 295000 km ~ mai 2017
Megane III 2010 ,1.5 dci, 106 hp, 101950 km ~ feb. 2020 |
|
diesel_power |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
1. Inseamna ca iti deschide termostatul la temperatura prea mica => schimbat termostat.
2. eroarea inseamna ca ai probleme la circuitul comanda de releu termoplonjoane. |
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
Mariusik_84 |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 6 September 09 ![]() |
Si unde este localizat circuitul ca sa il inlocuiesc? Vad acum ca eroarea nu imi mai apare dupa ce am sters-o. Sa fi fost o anomalie cu eroarea? Multumesc Termostatul o sa il inlocuiesc.
|
--------------------
Renault
Clio
2004 1.5 dci 65 hp-298.000 km - 07.12.2015 Clio 1.5 dci, 65 hp, 295000 km ~ mai 2017
Megane III 2010 ,1.5 dci, 106 hp, 101950 km ~ feb. 2020 |
|
loczero |
![]()
Post
#21
|
![]() loczero Group: Members Posts: 62 Joined: 19 December 12 From: CT ![]() |
salut ai schimbat termostatul , si la mine face la fel, scade temperatura la apa brusc cu o liniuta jumate
|
--------------------
Renault
Clio
2004
- CT-17-VIZ http://www.cliodci.net/
http://www.cliosport.net/ Renault Clio Hatchback 2004 1.5 DCI 60kw -> need more pwr |
|
loczero |
![]()
Post
#22
|
![]() loczero Group: Members Posts: 62 Joined: 19 December 12 From: CT ![]() |
am schimbat azi termostat + capac vas expansiune , inca fara caldura, voi mai incerca cu aerisirea sa vad ce rezolv
|
--------------------
Renault
Clio
2004
- CT-17-VIZ http://www.cliodci.net/
http://www.cliosport.net/ Renault Clio Hatchback 2004 1.5 DCI 60kw -> need more pwr |
|
Mariusik_84 |
![]()
Post
#23
|
Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 6 September 09 ![]() |
Inca nu l-am schimbat...
27 Dec 2013, 18:27: QUOTE(loczero @ 17 Dec 2013, 01:51) am schimbat azi termostat + capac vas expansiune , inca fara caldura, voi mai incerca cu aerisirea sa vad ce rezolv Incearca sa verifici daca nu cumva ai caloriferul infundat. Demonteaza turul si returul de la calorifer si sufla pe el sau cum am facut eu am bagat apa pe el de la robinet cu presiune. Bafta ! This post has been edited by Mariusik_84: 27 Dec 2013, 18:27 |
--------------------
Renault
Clio
2004 1.5 dci 65 hp-298.000 km - 07.12.2015 Clio 1.5 dci, 65 hp, 295000 km ~ mai 2017
Megane III 2010 ,1.5 dci, 106 hp, 101950 km ~ feb. 2020 |
|
loczero |
![]()
Post
#24
|
![]() loczero Group: Members Posts: 62 Joined: 19 December 12 From: CT ![]() |
a trebuit sa skumb garnitura de chiuloasa, imi facea presiune in vasu de expansiune, si trebuia sa aerisesc tot timpul pe la niplu de pe termostat sa bage caldura 2minute , dupa iar nu mai baga caldura, baga presiune pe la supapa de evacuare in sistemul de racire cu apa/antigel.
|
--------------------
Renault
Clio
2004
- CT-17-VIZ http://www.cliodci.net/
http://www.cliosport.net/ Renault Clio Hatchback 2004 1.5 DCI 60kw -> need more pwr |
|
goto |
![]()
Post
#25
|
Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 14 March 12 ![]() |
salut!
cred ca am si eu problema cu termostatul. cand merg cu venntilatorul pus pe rece imi baga aer (sensibil) mai cald decat afara. daca dau pe caldura se incalzeste repede in masina. pe AC merge fara probleme. temperatura la motor nu am observat sa varieze. mi s-a spus ca probabil a ramas termostatul blocat. puteti sa imi spuneti unde se gaseste termostatul la un megane 2.2 sedan 1.4 16v benzina? eventual si cum il demontez. multumesc. ps: nu stiu mai nimic de mecanica dar nu as vrea sa ma duc direct la service pt a fi sigur ca nu sunt tras (iar) pe sfoara. |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2 1.4 16V
2009
|
|
CipTal |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Nu am inteles problema ta.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007/1.5 dci 85 CP
- xxx
|
|
goto |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 14 March 12 ![]() |
problema mea e ca nu stiu unde se afla termostatul pentru a-l putea verifica
![]() vreau sa verific termostatul pt ca am impresia ca baga aer mult mai cald decat ar trebuii. |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2 1.4 16V
2009
|
|
diesel_power |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.964 Joined: 18 February 05 From: diaspora ![]() |
Termostatul nu regleaza temperatura din habitaclu, ci temperatura lichidului de racire al motorului. La cum ai descris problema nu cred ca e cineva in masura sa inteleaga problema ta.
|
--------------------
Renault
Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW,
2005, Fidji
|
|
verde |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.131 Joined: 5 September 06 From: Pitesti ![]() |
goto ia de citeste aici :
http://www.creeaza.com/tehnologie/tehnica-...at-DACIA794.php La tine cred ca e vorba de clapeta care dirijeaza aerul sa ocoleasca caloriferul- probabil nu mai are cursa completa si o parte din aer trece prin calorifer. Volet de mixaj e denumit in articol. This post has been edited by verde: 24 Sep 2015, 19:17 |
--------------------
megane 3 /clio 4
....dci 110 /1,2aspirat
....2015 /2017
|
|
surube |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 November 09 ![]() |
Salut! Intre termostatu de 89* si cel de 83* (vernet TH7125.83J) care dintre ele e mai bun ?? Primul arata 4 caramizi,cel de 83 grade arata 2 caramizi ,in bord! Eu merg cu ulei de floarea soarelui,benzina cu naftalina !
![]() |
--------------------
logan
1.5 dci
2006 Unde dragoste nu e nimic nu e /
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 17:53 |