Probleme pornire 1.2 16v, Nu porneste la prima cheie..la a doua o ia imediat
![]() ![]() ![]() |
Probleme pornire 1.2 16v, Nu porneste la prima cheie..la a doua o ia imediat
Luke 12 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 February 10 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Symbol
2010 - 1,2 16v 75 cp
|
|||
theodor2004 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
posibil ai mers cu rezervorul pe rosu, sau intr-un fel sau altul ai gunoaie in rezervorul de benzina. Ca sa eviti astfel de probleme pe viitor e bine sa ai minimum 20 l de benzina in rezervor.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
Luke 12 |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 February 10 ![]() |
Salut Theodor2004, Multumesc pentru raspuns. Imposibil sa merg cu rezervorul pe rosu. Masina este noua si am grija ca si rezervorul sa fie numai la jumatate. Benzina numai OMV Carrera 95. Dar se poate sa fie gunoaie...voi vedea maine ce zic la service. O dupa amiaza frumoasa. |
--------------------
Renault
Symbol
2010 - 1,2 16v 75 cp
|
|
TRANCA |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 579 Joined: 29 January 06 From: IALOMITA ![]() |
... posibil senzorul ax came are contact imperfect sau este defect ... se rezolva pe garantie...
This post has been edited by TRANCA: 12 Jul 2010, 19:12 |
--------------------
A FOST RENAULT
MEGANE II SEDAN
2004 1.5 dCi Ex Megane II Sedan 1.5 dCi...
|
|
Luke 12 |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 February 10 ![]() |
Multumesc pentru raspuns. Maine dupa ce vin de la service va scriu sa va spun care era problema. O seara frumoasa si linistita va doresc. |
--------------------
Renault
Symbol
2010 - 1,2 16v 75 cp
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
o problema asemanatoare am avut si eu, numai ca masina nu era noua ca a ta. Vara nu mai pleca din prima cheie. Au tinut-o aia de la Renault o ora la tester, si nu a avut nici o problema. Solutia a fost sa nu mai merg cu rezervorul pe rosu, ca sa evit gunoaiele din rezervor. Ma gandesc ca la tine, masina fiind noua, sa fii ramas impuritati in rezervor, care sa produca evenimentul susmentionat.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
Dr_cata |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 179 Joined: 9 September 09 From: Iasi ![]() |
La fel facea si a mea. Doar dimineata.
La prima cheie se balbaia si se oprea. La a doua pornea imediat. Am fost in service si au zis ca nu are nimic. Mi-au zis sa tin cheia un pic mai mult ca pana vine benzina....dureaza. Eu fiind obisnuit sa porneasca la "sfert" normal ca asa faceam si dimineata. Am incercat cum au zis cei din service si functioneaza. Dimineata nu ii mai dau un "sfert de cheie" ci una intreaga. ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
Best 2009 1.2 16V
|
|
hellcat |
![]()
Post
#8
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Da, ce zice dr_cata este foarte plauzibil.
Insa, pe de alta parte, dupa ce veti citi urmatorul topic de pe sectiunea clio III, concluzia va fi ca motorul 1.2 16v este fruntasul pornirilor la a doua cheie. Dupa parerea mea, sistemul de injectie este foarte sensibil in privinta calitatii benzinei. http://www.reno.ro/Porneste-greu-page-1-t83443-s0.html |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
theodor2004 |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.707 Joined: 8 February 10 ![]() |
da, interesante discutiile de la sectiune Clio III. Tot asa imi facea si mie: nu pornea din prima cheia dimineata, sau dupa ce o tineam in soare. In ultimul timp nu a mai facut, si azi de dim a pornit la prima cheie, desi nu am miscat-o de vreo 2 zile. La stat pe canal sau praf nu m-am gandit...daca mai face pe viitor, voi curata senzorul de la volanta.
|
--------------------
Renault
Clio Symbol 1.4 litri
2003, 8 valve
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Hmm chestia cu curatatul senzorului de turatie (senzorul PMH) nu prea pare plauzibila. Cel putin principial nu are logica. De ce spun asta? Pentru ca la un senzor de tip HAL - adica electromagnetic, din cate stiu eu nu are de suferi campul electromagnetic si nu este influentat de mizerie.
Singura chestie care ar putea influenta intr-o oarecare masura ar fi sa zicem pilitura polarizata pe varful senzorului care ar devia campul, senzorul intrand in incapacitate de a citi GAP-urile de pe volanta corect. Ori mufa nu mai face contact, ori senzorul este dus de tot. Chestia asta cu curatatul senzorului de turatie nu cred ca ajuta. Iar la 1.2 16v senzorul de turatie se afla la unirea blocului cu cutia, imediat sub termostat. http://www.reno.ro/index.php?showtopic=153...dpost&p=2530458 This post has been edited by bubu782001: 14 Jul 2010, 16:43 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
hellcat |
![]()
Post
#11
|
![]() FrontYard Motorsport Group: Moderatori Posts: 5.628 Joined: 25 April 04 From: Dieppe ![]() |
Bubu, prin "curatat senzorul" intelege: curatat de pilitura si/sau contactele.
Este o cauza foarte plauzibila pentru pornit la a doua, a treia, etc. cheie. Si in simptomatica pornirii greoaie este una din sursele ce trebuie verificate pentru a putea trece la urmatoarea. |
--------------------
Renault Clio
bicorp 1.4 16v
2002 expression Commencal Premier HD1
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
De acord. Tocmai din motivul ast am "lasat loc" si am specificat ca poate aparea totusi o problema la acest nivel.
|
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
SandelBS |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 5 December 09 ![]() |
O singura data nu a vrut sa-mi porneasca si asta iarna trecuta, la -20 grade dimineata, prima pornire. Si mai porneam si la sfert de cheie, si mai mult, in utlimul timp daca dau mai mult de un sfert se mai aude inc-o data ca as mai porni, am descris problema intr-un topic .cineva mi-a spus ca daca porneste la sfert nu e bine sa o fortezi.
eu am pornit de cateva ori cu benzina pe rosu si n-avea nimic. |
--------------------
Renault
Koleos
2013, 2.0 dci 173 cp
|
|
Luke 12 |
![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 5 February 10 ![]() |
Salutari tuturor, Asa cum am promis revin sa va povestesc rezultatele programarii la service pt problema cu pornirea mentionata in topic. Marti m-am prezentat la ipso otopeni pt programare. Masina a fost preluata si pusa pe tester unde mi s-a spus ca au verificat injectia si ca nu sunt defectiuni. La sugestia lor am lasat masina peste noapte acolo pt ca miercuri (a doua zi) la 8 sa ma prezint la ei si sa o pornim impreuna. Impreuna cu mecanicul de la ei masina a pornit desi a invartit putin inainte sa o ia. Cum am mai spus problema era ca dimineata cand ii dadeam prima cheie ori nu pornea ori invartea mai mult si o lua mai greu. Repet sunt zero din punct de vedere mecanica masina ![]() Dar am considerat normal ca masina fiind in garantie mai bine sa profit decat sa am cine stie ce defect si pe urma sa imi zica ca de ce nu m-am dus cu ea la reparatie. In fine voi vedea cum se comporta si de acum inainte iar daca continua cu siguranta le voi mai face o vizita. Va multumesc pt ajutorul sfaturile oferite si va doresc multi km fara evenimente rutiere. |
--------------------
Renault
Symbol
2010 - 1,2 16v 75 cp
|
|
Ygi_17 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 2 February 09 ![]() |
daca puteti va rog sa ma ajutati si pe mine sa inteleg functionarea motorului (nu e specialitaetea mea)
simplist vorbind referitor la pornire trebuie sa avem: - combustibil( benzina) - flacara ( scanteie la bujie) - oxigen ( admisie aer ) intrebarea mea este: la pornire motorasul pas cu pas actioneaza asupra clapetei de acceleratie (o misca saintre aer) ? 2. cand suntem in frana de motor mai exista ardere de combustibil? ( pedala de acceleratie este inchisa deci nu intra aer) |
--------------------
Renault
Clio II - Symbol
2003 / 8V 75 CP
|
|
VyRuZ |
![]()
Post
#16
|
![]() Chauffeur du Renault Group: Members Posts: 1.099 Joined: 3 December 09 From: București ![]() |
Pot să-ți zic sigur că la mașinile moderne, în frâna de motor, injecția este complet tăiată, de unde și zguduirea aceea ușoară când călcăm pedala de accelerație după ajungerea la o turație decentă.
În fapt, chiar și CB-ul mașinii indică 0l/100 sau 0l/h. |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW,
09/2007
- B-***-**F If it ain't broke, don't fix it.
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Bun si teoretic ar trebui sa mearga motorul din inertie fara gram de benzina? Practic nu ..
|
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#18
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
Nu, motorasul pas cu pas inchide/deschide o "alta cale" de intrare aer in motor prin corpul clapeta ... daca se ridica piciorul de pe acceleratie, clapeta "inchide complet".
|
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
scanman78 |
![]()
Post
#19
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 1 July 09 ![]() |
Fratilor, nu exista motoras in clapetul de aer. Acel "motoras", este debitmetru de aer, nu deschide si nu inchide nimic. Doar citeste debitul de aer. Iar aceea fanta care exista in lateral este pt admisia aerului la relantii.
|
--------------------
renault
clio
symbol 2007
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Motorul de la Renault 1.2 16v nu are motoras pas cu pas - adica IAC. Insusi clapeta este motorizata si se deschide/inchide rapid cand e motorul rece si controleza cantitatea de aer ce intra in admisie (la fel cum facea IAC-ul la versiunile cu clapeta mecanica - actionata de cablul pedalei de acceleratie).
Practic cand apesi pedala rotesti un potentiometru iar ECU citeste pozitia pedalei (adica a potentiometrului) iar ca raspuns deschide mai mult sau mai putin clapeta. Clapeta nu are motoras pas cu pas, este un motoras chior de curent continuu (ma rog are ceva servomecanisme + niste contacte - care "anunta" ECU ca este la capat de cursa clapeta etc...). Clapeta de acceleratie nu mai are potentiometru (pentru citirea pozitiei clapetei) tocmai de aceea la 1.2 16v trebuie facuta calibrarea corpului clapeta (ECU face niste calcule in functie de pozitia pedalei de acceleratie si sincronizeaza corect clapeta). Toata stima. |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
scanman78 |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 1 July 09 ![]() |
Am sa incerc sa va explic functionarea la symbol.
Pe clapet exista 2 senzori. Unul citeste pozitia clapetului, si care da comanda prin computer injectoarelor, iar al doilea aflat in spate mai jos este debitmetrul. Debitmetrul citeste prin aceea fanta cantitatea de aer la relantii in prima faza. In momentul in care noi apasam acceleratia, el sesizeaza o SCADERE a presiunii, si in felul asta stie ca este deschisa clapeta. Aici intra si senzorul de pozitie al clapetei, care ii spune computerului cata benzina sa dea pt cantitatea de aer intrata, formand astfel amestecul potrivit benzina-aer. Un alt senzor, cel de pe volanta, citeste turatiile motorului, care are rolul de a comfirma computerului ca amestecul este bun. Daca doriti, pute-ti sa va ganditi, caci prin sitemul acesta, motorul are posibilitate sa se autoregleze, in functie de sarcina pe care o dorim noi. Cat despre TAIEREA INJECTIEI, asta ar insemna sa schimbam injectoarele la fiecare frana de motor efectuata. Sistemul de injectie se prezinta asa: -rezervor -pompa de benzina -filtru de benzina -colector de admisie -injectoare -camera de ardere -circuit retur (difera la symbol fata de logan) Primele 3 le stim cu totii. Colectorul de admisie, este un tub pe care o sa-l observa-ti deasupra injectoarelor. Aici se formeaza presiunea necesara functionarii injectoarelor, si este constanta. Nu este permis sa creasca sau sa scada, asta ducand la o uzura prematura a injectoarelor si aparitia efectului de picurare. Cand efectuam frana de motor, ele intra in regim de relantii, inertia motorului manifestandu-se prin cresterea turatiilor (regim forta), in prima faza, dupa care scaderea lor. In camera de ardere, intra aerul iar compu stie cata bezina sa bage etc. O particularitate este circuitul de retur, care la symbol nu prea exista, facandu-se direct din pompa de benzina, care debiteaza combustibil continu. Intrebarea este de ce nu se arde, tinand cont de timpul de functionare. Explicatia este simpla. Pompa de benzina nu merge in regim de forta, ci mai degraba ca un ventilator, care nu face decat sa dea sens fluidului miscat. Asta se realizeaza prin pomparea din motor al unui asa numit PAT DE GAZE, gaze de esapament, direct in rezervor. Sper ca am fost destul de explicit, in rest SUCCESURI |
--------------------
renault
clio
symbol 2007
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
scanman78 tu vorbesti de 1.2 16v? Ca acolo nu exista debitmetru in zona injectiei. Debitmetrul este integrat in pompa de benzina.
Exact cum ai spus si tu la 1.2 16v nu exista retur - ci doar...tur ![]() Pompa "masoara" in permaneta presiunea din admisie si cu ajutorul debitmetrului integrat mentine doar presiunea care este nevoie in rampa, presiunea mentinuta fiind constanta. Chestia cu acel "PAT DE GAZE", gaze de esapament, direct in rezervor nu prea exista la 1.2 16v. Chiar nu exista. La 1.2 16v ai doar FIX 2 conducte ce vin de la rezervor: - O conducta este pentru alimentarea cu benzina ce intra in rampa, - Cealalta conducta intra in canistra de carbon - sunt colectati vaporii de benzina din rezervor introdusi in canistra iar din canistra de carbon sunt reintrodusi in colector pentru a fi pusi in circuitul de ardere (masura de antipoluare a normelor Euro 3 si Euro 4). Deci chestia cu "patul de gaze" de esapament nu exista. Aaa apropo, pompa se invarte destul de repede la 1.2 16v - adica chiar in regim de forta, nu este doar un ventilator, insa debitmetrul integrat in pompa este toata smecheria. O tin cu 1.2 16v deoarece initiatorul topicului la acest tip de motor are probleme (si nu la altul...). This post has been edited by bubu782001: 15 Oct 2010, 11:15 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
Ygi_17 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 328 Joined: 2 February 09 ![]() |
interesante informatii.
dar care e diferenta intre 1.4 8v si 1.216V ? |
--------------------
Renault
Clio II - Symbol
2003 / 8V 75 CP
|
|
BannedHost |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva Group: Members Posts: 2.702 Joined: 14 September 10 From: Cluj-Napoca ![]() |
Motor mai mare, supape mai putine... putere de ardere mai mica...
|
--------------------
Renault
Laguna
2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
|
|
bubu782001 |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.897 Joined: 24 July 06 ![]() |
Pai la 1.4 8v (ca si la 1.2 8v) are corpul clapeta mecanic - de fapt actionat mecanic de cablul de acceleratie care e legat de pedala.
Pentru socul automat se foloseste IAC (Idle Air Control) care regleaza amestecul de aer cand motorul este rece (acel motoras pas cu pas de care vorbesc colegii). Apoi restul este cam la fel, canistra de carbon este prezenta si pe 1.4 8v si cam toti senzorii sunt aceiasi: Senzorul de presiune admisie - MAP sensor (Manifold Absolute Pressure Sensor) Senzorul de temperatura aer admisie - IAT sensor (Intake Air Temperature Sensor), Senzorul de detonatie - Knock Sensor, Senzorul de temperatura apa motor - CTS (Coolant Temperature Sensor) Senzorii de oxigen - sau vestitele Sondele Lambda Senzorul de turatie (foarte important pentru a stabili momentul scanteii respectiv pozitia pistoaneleor) (cred ca am spus toti senzorii de baza de la o injectie pe benzina... ![]() De asemenea in capatul axului clapetei de acceleratie se gaseste un potentiometru de pozitie clapeta - TPS (Throtle Position Sensor) - gasit doar la 8v pe axul clapetei insa si 16v are ceva similar (rotit direct de pedala de acceleratie) prin care ECU comanda corpul clapeta respectiv "stabileste" pozitia pedalei (am explicat in postul #20 despre asta). La 1.4 8v am impresia ca se gaseste si retur la circuitul de alimentare (aici las expertii la acest motor sa confirme, pentru ca e posibil sa ma insel). Daca doriti va pot si explica care ce si cum face prin motor, adica ce rol au senzorii, ce fac ei, si cum functioneza, dar cred ca deviez de la subiect. Insa odata stapanit conceptul de motor pe injectie respectiv cum merg toate "nebuniile alea cu fire" ![]() Toata stima. This post has been edited by bubu782001: 15 Oct 2010, 22:19 |
--------------------
Renault
Clio 3
2007
- -
|
|
titilev |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 12 April 10 ![]() |
Pornirea mai greoaie am observat-o si eu imediat dupa ce am luat masina.Rateu la prima cheie si pornea imediat la a 2-a.
Se intimpla in special daca o lasam o zi doua nepornita. nu am fost cu masina in service pt ca am observat ca daca tin contactul un pic mai mult porneste(nu foarte mult). |
--------------------
renault
symbol 2010
expresion 1.2 l ,75CP
- GJ 71 KKK
|
|
Boss_ul |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 19 June 10 ![]() |
QUOTE(Luke 12 @ 15 Jul 2010, 11:16) Salutari tuturor, Asa cum am promis revin sa va povestesc rezultatele programarii la service pt problema cu pornirea mentionata in topic. Marti m-am prezentat la ipso otopeni pt programare. Masina a fost preluata si pusa pe tester unde mi s-a spus ca au verificat injectia si ca nu sunt defectiuni. La sugestia lor am lasat masina peste noapte acolo pt ca miercuri (a doua zi) la 8 sa ma prezint la ei si sa o pornim impreuna. Impreuna cu mecanicul de la ei masina a pornit desi a invartit putin inainte sa o ia. Cum am mai spus problema era ca dimineata cand ii dadeam prima cheie ori nu pornea ori invartea mai mult si o lua mai greu. Repet sunt zero din punct de vedere mecanica masina ![]() Dar am considerat normal ca masina fiind in garantie mai bine sa profit decat sa am cine stie ce defect si pe urma sa imi zica ca de ce nu m-am dus cu ea la reparatie. In fine voi vedea cum se comporta si de acum inainte iar daca continua cu siguranta le voi mai face o vizita. Va multumesc pt ajutorul sfaturile oferite si va doresc multi km fara evenimente rutiere. Salutare...vreau sa te intreb daca ai rezolvat sau inca mai ai aceasta problema? Si eu am aceasi masina ca tine cu 5000 de km in bord iar acum de cand s-a facut mai frig dimineata porneste ingrijorator de greu. |
--------------------
RENAULT
SYMBOL Expression
2010/1.2 16v 75 cp
|
|
pepe_wett |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 26 May 09 ![]() |
am avut si eu problema asta si am spalat rezervorul.
28 Oct 2010, 21:29: am avut gunoi in rezervor. This post has been edited by pepe_wett: 28 Oct 2010, 21:29 |
--------------------
renault
clio
2003
|
|
SandelBS |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 989 Joined: 5 December 09 ![]() |
La mine acum problema e ca atunci cand o pornesc si plec imediat de pe loc (si inainte si inapoi) moare mtorul daca n-o turez putin mai tare. Problema am "rezolvat-o" inainte sa plec turez 3-4 sec pe liber la 2000 rpm si apoi nu mai are nimic.
|
--------------------
Renault
Koleos
2013, 2.0 dci 173 cp
|
|
evilstrike |
![]()
Post
#30
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 23 October 17 ![]() |
Demontati si curatati clapeta de acceleratie fix unde aceasta se inchide. Suprafata trebuie sa fie cat mai curata posibil.
|
--------------------
Renault
Clio 3
2010
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th April 2025 - 20:33 |