FAP - filtru activ de particule
![]() ![]() ![]() |
FAP - filtru activ de particule
corvinarh |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 684 Joined: 24 November 06 ![]() |
|
||
--------------------
mercedes
C 220 CDI
2008
|
|||
ghetau dan |
![]()
Post
#2
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Diferenta dintre 2.0hdi de la Peugeot cu/fara fap este un criteriu de plecare...
Parca era citeva sute de euro dar nu stiu exact. Poti verifica comparind Laguna 1,9dci de 120cp cu 1,9dci de 130cp care are fap(pe site din Franta).Mai adauga manopera... Eu zic ca nu merita sa faci chestia asta,e ca si cum ai incerca sa pui ABS si/sau ESP pe o masina care nu le are din fabricatie.Nu ca nu s-ar putea,dar avem noi mesteri suficient de bine pregatiti pt asta?Nu vedeti ca ne plingem de alte chestii marunte la care "meseriasii" din service isi apuca urechile? Sau ei vor sa se compare cu Brabus,Schnitzer,etc... |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
r&d |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 591 Joined: 2 June 04 ![]() |
Nu cred ca se poate pune la preturi acceptabile. Oricum, trebuie facute modificari si la gestionarea alimentarii motorului.
Probleme fumului nu o rezolvi cu FAP, oricum ![]() This post has been edited by r&d: 8 Dec 2006, 09:54 |
--------------------
Volvo
S40
2.0T4 200cp 2001 Renault Laguna 2 Privilege 1.8 16V 120cp 2001 (Verkauft/Sold)
|
|
corvinarh |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 684 Joined: 24 November 06 ![]() |
ma gandeam ca de aici ar fi problema... in franta... nu mai sunt livrate decat masini cu 1.9 dci cu FAP, la 130 cp... deci este acelasi motor... doar ca la noi vine 1.9 dci, 120 cp... eu m-am interesat... masina mea este facuta in franta si motorul in spania...
|
--------------------
mercedes
C 220 CDI
2008
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu vad la ce te-ar ajuta sa montezi FAP, inafara de banii dati nu vad nici un avantaj...
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
La ce motorina este la noi este o povara in plus sa ai un motor cu FAP. Pe langa pretul exorbitant al aditivului care se foloseste in functionarea FAP mai sunt probleme cu regenerarea acestuia in traficul de la noi. Vezi octavia RS care au probleme in masa cu FAP la noi si peugeot care nici nu vinde la noi masini cu FAP, dar la care majoritatea celor care au masina sh din strainatate au probleme
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#7
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Octavia RS cu FAP? Pai RS nu e numai benzinar?
FAP functioneaza foarte simplu:particulele nearse sint stocate in FAP si la un anumit interval de timp/km se creste temperatura in filtru pina la 600-800 grade(nu mai tin minte exact),astfel incit aceste particule sint eliminate sub forma unui fum alb... La benzina nu e nevoie intrucit aceste motoare functioneaza la temperaturi mai mari (in cilindri). |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
da este octavia RS 2.0tdi 170 de cai. Cauta daca vrei pe forumul dedicat si gasesti ca e in cap de lista topicu deoarece toate patesc asa ceva, e generalizata treaba
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#9
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Am gasit pe site.Pe forum n-am cautat. Off-topic:
Peugeot 407 2.0hdi cu fap are tata.Luat din tara pe 10 ianuarie. |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
corvinarh |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 684 Joined: 24 November 06 ![]() |
stiu ca peugeot are pe 307 si 407 FAP... de cca 3 ani... si ei nu au probleme... intr-adevar, am vazut pe renault.fr ca o laguna 1.9 dci, FAP confort dynamique este cca 24-28000 euro in functie de optiuni, dar si sa iti bati joc de cumparatori, eliminand o chestie importanta in gestionarea functionarii motorului nu mi se pare corect...
|
--------------------
mercedes
C 220 CDI
2008
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#11
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
E Laguna de 120cp fara fap si de 130cp cu fap.
Fiecare cu treaba ei.N-are a face fap cu gestionarea motorului.FAP e dupa motor,retine si arde particulele la o perioada de timp/km/etc. Masina merge bine si fara fap.numai ca polueaza mai mult.Si ce e rau e ca funinginea eliminata e cancerigena... |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
corvinarh |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 684 Joined: 24 November 06 ![]() |
pai tocmai asta spuneam si eu... in franta, pe acelasi motor de 1.9 dci au pus FAP si au ajuns la 130 cp, la noi, ca sa scada pretul au lasat motorul fara FAP si cu 120 cp... stii, ma batuse gandul sa iau si eu un 2.0 T, dar m-am gandit la consum... in orice caz sunt cu un consum mai mic ca al tau (referire la dan)... dar am problema asta cu fumul...
|
--------------------
mercedes
C 220 CDI
2008
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#13
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Dac-ai sti de ce am luat 2.0T...
Motor e4 fata de e3,putere mai mare,silentios,LIPSA FUMULUI,revizie la 15k... Am avut megane 1,9dti si numai eu stiu ce "rusine" imi era cind dadeam talpa cind ma luam cu altii si ieseau rotocoale... Pretul a fost cu 3300 euro mai mic decit 2,2dci la aceeasi echipare si cu 600 euro mai mult decit 1,9dci.Amortizarea,calculati voi. Cele 2 modele nu sufera comparatie...a mea consuma in jur de 8-9% in MEDIE. Dar daca-mi pun gaz ce mai zici??? ![]() ![]() ![]() Nu consumul e totul ca asa-mi luam Smart CDI de 0,8litri... Si acum on-topic:cele 2 modele sint in paralel...in vest.La fel cum la noi nu a ajuns inca 2.0dci... |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
corvinarh |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 684 Joined: 24 November 06 ![]() |
cat a fost pretul ddp? la mine, daca o luam cu banii jos, a fost de 20060 euro... si cam cati km faci pe an?
|
--------------------
mercedes
C 220 CDI
2008
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#15
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Va supun atentiei un articol din revista Auto Expert numarul din martie 2006 pag 110-111 unde se prezinta modul de functionare al unui filtru de particule.
|
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
corvinarh |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 684 Joined: 24 November 06 ![]() |
dan... asta este articolul?
Diesel fara fum negru? Motoarele diesel sunt preferate de multi automobilisti in primul rand pentru performantele si economicitatea lor (un consum mai mic de combustibil si, pana nu demult, un pret de cost al motorinei ceva mai scazut fata de benzina). Motoarele diesel raman cele mai poluante motoare prin noxele eliberate in atmosfera, producand de 3-6 ori mai multi oxizi de azot (NOx) si de peste 100 de ori mai multe particule nearse (fumul negru). Desi ultimele tehnologii aplicate la motoarele diesel (common rail-ul, de exemplu) au permis reducerea multor poluanti totusi oxizii de azot si particulele nearse raman principalii poluanti ce trebuie eliminati potrivit viitoarelor norme Euro-5. In motorul diesel amestecul aer-motorina atinge o temperatura de autoaprindere de circa 450 grade C, inferioara temperaturii la care are loc arderea in motoarele pe benzina (900 grade C). Din acest motiv noxele ce rezulta in motoarele diesel, desi sunt de acelasi fel cu cele din motoarele pe benzina, sunt mult mai multe si mai importante calitativ. Temperatura mai mica din camera de ardere a motorului diesel nu pemite arderea completa a particulelor si ele au aspect de granule microscopice cu dimensiuni ce variaza de la 100 nanometri pana la un micrometru. Acestea dau aspectul negru al gazelor de esapament, asa numitul fum negru atat de cunoscut participantilor la traficul rutier, dar si pietonilor care il trag zilnic in piept. Particulele de fum emise de motoarele diesel sunt foarte toxice. Fiind de dimensiuni foarte mici ele afecteaza caile respiratorii depunandu-se in plamani si favorizand astmul si cancerul pulmonar. Sunt mai nocive pentru cei suferinzi, pentru copiii si persoanele in varsta. Principiul de tratare a particulelor nearse nu este complicat. Ar fi suficienta utilizarea unui filtru fin pentru retinerea particulelor cu diametre mai mari de 50 nm lasand sa treaca gazele arse (tehnologia ceramica pe baza de carbura de siliciu permite realizarea unor asemenea filtre). Dar, ca orice filtru care se umple cu impuritati si trebuie curatat sau inlocuit elemental filtrant colmatat, si filtrul de particule, dupa un rulaj de 500-1000 km, se incarca cu particule blocand circulatia gazelor arse si perturband in acest fel functionarea motorului. Intrucat cerinta actuala a automobilelor moderne este de a se interveni cat mai putin asupra lor in procesul de exploatare, a fost de neacceptat ideea de inlocuire atat de des a acestor filtre. S-a impus atunci necesitatea regenerarii filtrelor, adica a inlaturarii particulelor acumulate fara demontarea lor de pe vehicul. Dar pentru a-l curata de particule trebuie aplicat filtrului un tratament de soc, prin cresterea temperaturii in jurul particulelor acumulate in filtru, pentru a inlesni arderea lor, ceea ce va reduce foarte mult dimensiunile acestora. La noile dimensiuni reduse particulele sunt foarte putine si sunt considerate neimportante. In present filtrele realizate permit eliminarea aproape in totalitate a particulelor la motoarele diesel (raman doar 0,004 g/km, o cantitate practice nemasurabila). Acest nou tip de filtru este compus dintr-un miez ceramic de tip cuib de albina realizat din carbura de siliciu avand canale microscopice perforate. Gazul de esapament trece prin aceasta retea de canale si particulele se depun in ea. Aceste particule trebuie periodic sa fie arse pentru a se evita colmatarea filtrului si depasirea unei valori la contrapresiunea de evacuare. Pe celulele filtrului a fost aplicat un strat fin de metal pretios, iar pe acesta se injecteaza carburant suplimentar pentru a creste temperature gazelor de esapament pana la 600 grade Celsius, necesara arderii particulelor. Filtrul este destinat dieselelor common rail, la cele cu system pompa-injector nu se poate aplica deocamdata. (Aceste diesele vor avea concurenti redutabili si un viitor incert. Vezi VW Passat 1,9 TDI). Solutiile adoptate de diferite firme pentru realizarea filtrelor antiparticule sunt asemanatoare, bazandu-se pe arderea particulelor la temperature mai mari in tobele de esapament. Pentru cresterea temperaturii de ardere se mai utilizeaza niste aditivi care se introduc in combustibil la momentul stabilit pentru regenerare. Plinul de aditiv se face odata cu inlocuirea completa a filtrului de particule cu altul nou. Regenerarea filtrului prin arderea particulelor se face in mod automat, ori de cate ori contrapresiunea in filtru creste suficient de mult pentru a fi sesizata de detectorii de presiune. Procedeul de regenerare nici nu este sesizat de sofer. Peugeot-Citroen au fost primii constructori care au pus la punct filtrul de particule pe un automobile diesel Peugeot 607 in anul 2000, de atunci fabricand peste un milion de motoare diesel dotate cu acest filtru ( pentru modelele C3,C4, C5, C6, C8 si pe 307, 407, 607, 807). In anii urmatori i-au urmat si alti fabricanti de automobile printre care amintim pe Opel (Meriva, Zafira, Vectra si Signum), Renault (Megane, Scenic, Laguna, Vel Satis), Ford (Focus si C-Max), Alfa Romeo (159, 166), Audi (A3, A4, A6, A8, Q7), BMW (Seria 3, 5, 7 si X3), Fiat (Croma si Doblo), Mazda MZR (5.20 si 6.20), VW (Phaeton si Touareg), Mercedes (A, B, C, E, ML, CLK) si altele. Costul montarii unui filtru de particule pe un motor diesel common rail este destul de ridicat fiind cuprins intre 300 si 900 euro (600 euro in medie). Prima generatie de filtre de particule prevedea inlocuirea filtrelor la 80.000 km rulati, a doua generatie, fabricata in 2002, care utiliza un aditiv, a marit intervalul la 120.000 km rulati. Ultima generatie de filtre, fabricat in 2005, nu mai necesita inlocuirea elementelor acestea regenerandu-se in mod permanent. in conditiile aratate in articol nu mi se par multi aprox. 600 de euro pentru a scapa de cosmarul fumului negru... voi ce ziceti? |
--------------------
mercedes
C 220 CDI
2008
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#17
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
Da...
Nu stiu daca e chiar atit de ieftin sa pui FAP aftermarket. Una e diferenta la pret de producator,alta e sa pui dupa aia... Eu zic,ca te complici,in afara de faptul ca FAP se pune pe 130cp nu pe 120,e posibil sa fie si alte modificari decit simpla aplicare a FAP. |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
andrei1302 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 266 Joined: 11 August 04 From: Bucuresti - Constanta ![]() |
Pai nu a zis nimeni in articol ca se poate pune aftermarket. Intre 300 si 900 euro ii costa pe producatori sa puna filtrul asta. Mi se pare o ditamai incurcatura sa il pui aftermarket. El trebuie controlat de ECU ca sa se regenereze, cand sesizeaza ca a crescut prea mult presiunea din colectorul de evacuare. Tu cum vrei sa il faci sa se regenereze???
|
--------------------
Renault Laguna
1.9 DCi 120 CP
2003 Privilege Grandtour
- CT-10-NAG
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#19
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
@ANDREI 1302:nu am spus ca se poate pune,am zis ca DACA s-ar putea pune ar fi mai scump decit daca ar veni stock,plus ca sint si alte modificari si interventii...
Corvinarh trebuie sa faca o diagnosticare corecta /profesionista care sa deceleze problema.Alte masini nu au FAP si nu au totusi fumul lui. Sa stii ca EU am citit articolul si i l-am dat spre citire lui corvinarh,el pt confirmare l-a postat. |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
bh07xyk |
![]()
Post
#20
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
Foare tare articolul doar ca este inexact, in sensul ca: tocmai cresterea temperaturii in camera de ardere la dieseluri provoaca cresterea inadmisibila a oxizilor de azot. Arderi mai puternice sunt necesare pentru putere mai mare.
Prima solutie a fost EGR-ul care introduce gaze arse/inerte in cilindru rezultand o scadere a temperaturii si a noxelor (ex. motorul 1,9 dci 120 cp). Cresterea ulterioara a puterii si inasprirea legilor antipoluare (euro4) presupuneau un sistem suplimentar de curatare a gazelor de esapament solutia aleasa fiind montarea FAPului. De aceea motoarele cu FAP au 130 respectiv 150 cp pt 2.0 dci. Datele acestea sunt din revista R&D publicata de Renault, daca sunteti curiosi de detalii, pot scana intreg articolul. Nu se poate monta FAP aftermarket, sa fim seriosi. |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
corvinarh |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 684 Joined: 24 November 06 ![]() |
after maRKET... tot in reteaua renault ma gandeam sa il montez... in august 2007 plec in spania... o sa vad acolo ce se poate si ce nu...
|
--------------------
mercedes
C 220 CDI
2008
|
|
ghetau dan |
![]()
Post
#22
|
D.O.C.T.O.R. cu 50%warn si ban Group: Banned Posts: 1.269 Joined: 9 March 06 ![]() |
after market ar insemna dupa cumparare...nu la alt magazin...in speta dealer...brand.
Eu ti-am dat si pe PM niste sugestii,am vb si la Focsani...ai luat vreo hotarire sau te lasi pagubas?Pina in august 2007 poate iti crapa motorul... |
--------------------
Subaru
Legacy 3.0R
2007
|
|
cri123 |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.620 Joined: 16 April 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
Nu are sens montarea FAP pe un 1.9dci de 120. Costul ar fi neperformant. Oricum, problema cu fumul nu asa ar trebui rezolvata.
|
--------------------
Renault
Laguna 2
2006 2.0T dopat cu 30 ponei Kadjar 1.6 dci 4x4 - 2015
Megane 1.2 Classic 1.6 16v - 2001 |
|
corvinarh |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 684 Joined: 24 November 06 ![]() |
da dan... dupa anul nou stam de vb... m-au sunat cei de la vocea clientului sa ma prezint din nou la cobalcescu... sa le las masina intre 3 si 5 zile ca sa mai faca niste teste... asta dupa ce am scris la renault.fr... si le-am spus ca nu las masina de sarbatori... a ramas sa ma duc dupa sf ion... sa vedem ce se intampla.. apoi vb sa vin la focsani... eu mai am garantie pana in 15 febr 2008... nu stiu daac sa fac extensie de garantie sau nu... acum am 23000 km, pana in febr. 2007 - la un an - fac cam 26-27000... ma gandeam sa mai extind un an... dar inca nu m-am hotarat...
|
--------------------
mercedes
C 220 CDI
2008
|
|
steffann |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 19 July 06 ![]() |
Doar ce am scapat de problema cu un FAP prin simpla vanzare a masinii.
Am avut un Citroen C5 Exclusive 2.200 hdi cu fap. Mi-a aparut mesajul ca trebuie completat aditivul Eolys operatiune ce se face doar la ATS. Apoi se regenereaza fap-ul si se sterg din soft erorile. Povestea asta costa vreo 3.000.000 . Un FAP-ul se schimba la 120k la unele modele si costa cam 1000euro (pt hdi) +manopera si aditivul Eolys, fiind una din singurele piese ce se produc doar de Citroen/Peugeot. Sunt sute de plangeri pe forumul pejo sau citroen legat de erorile care apar din cauza motorinei proaste, stau cu zilele masinile in service pt rezolvarea pb-lor fie de soft sau de alta natura via FAP. Toate astea m-au facut dupa 1 luna de C5 sa il dau instant. Va recomand sa stati departe de FAP, doar daca e generatie noua si nu necesita atata intretinere(gen Opel). Ma reintorc la reno...poate chiar o laguna 2 daca gasesc ceva convenabil si fara FAP. This post has been edited by steffann: 11 Jan 2007, 14:37 |
--------------------
renault
megane2
2003
- B.90.SHY Megane2 Bicorp
|
|
andu911 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
In Germania vor sa puna o taxa masinilor fara FAP, adica daca nu vrei sa platesti 100-200 euro impozit in plus pe an, iti pui FAP. Merge pus asa ceva, au aratat acolo la tv.
|
--------------------
-
-
-
|
|
Cypher4laguna |
![]()
Post
#27
|
![]() Honda Driver Group: Members Posts: 931 Joined: 2 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Decat sa pui aiurea FAP pe masina, care e si nefiabil, mai bine tii masina 5 ani (platesti taxa de 500-100 Euro) si iesi mai ieftin
![]() Eu sunt total impotriva FAP cu intretinere. Daca ar fi FAP fara intretinere... mai merge (cum zicea cineva mai sus ca e la Opel). Acum, avand in vedere ca oricum ne distrugem planeta (si masinile noastre contribuie) as fi de acord sa facem fiecare cat mai mult cu putinta pentru a reduce emisiile... dar sa faca si statul ceva pentru noi, adica reducere la tonele de biruri pe care le platim ca prostii. De exemplu, daca mi-as lua un Lexus hibrid sau o Toyota Prius (singurele hibride importabile la noi) am putea sa nu mai platim taxa lor "ecologica" de prima inmatriculare, ca in alte tari CIVILIZATE. |
--------------------
Honda
Civic & Jazz
ex-'06 Logan Laureate 1,5 dci
|
|
bh07xyk |
![]()
Post
#28
|
![]() C Group: Members Posts: 976 Joined: 10 March 06 From: Oradea ![]() |
Aia e Germania, oamenii aia au probleme la cap. Sa dea Sulfina o asemenea ineptie la noi, eu unu imi pun FAP ultimu din tara asta. In orice caz nu inainte de autobuzele si rabele ce scot trombe de fum.
Edit: A, si vreau sa vad solutia tehnica de FAP aftermarket pe care s-o agreeze toti producatorii... This post has been edited by bh07xyk: 11 Jan 2007, 19:09 |
--------------------
Alfa Romeo 156
Sportwagon 1.9 JTD
2003 Progression ex Laguna Grandtour 1.9dci Dynamique , 120, 17", 2002
Manuale reparatii Laguna in pagina personala. |
|
ccorneliuss |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 30 March 11 ![]() |
Chelului tichie de margaritar ii trebuie
![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.5 dci
2006
|
|
siriteanu |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 748 Joined: 19 May 11 From: Iasi ![]() |
salutare baieti
pe scurt : furtun turbo - intercooler spart...mers asa cam 2 luni ... prin oras, ca nu mi-am dat seama. deodata, check injection .. ioc putere ... tester : erori FAP. deschid .. vad furtumul .. il inlocuiesc....tot asa merge. erorile nu au disparut. merg azi la tester sa le stearga, si sa-mi verifice parametri ... sper sa nu se fi busit fap-ul ala . ( apare aprins si martorul de fap .. dar nu spune check emisions ) ce fac daca-i busit FAP-ul ... ca nu as vrea sa-l scot 13 Sep 2016, 06:29: salutare din nou. am fost la diagnoza. filtrul de particule colamatat. spuena ca e pe rosu, si ca nici nu are sens sa incerce o regenerare pe testetes, ca s-ar putea sa ia foc ![]() mi -a recomandat sa dau filtrul jos, sa-l golesc, si sa-l anulez din soft. costa 300 de euro operatiunea. stie cineva alta solutie ? This post has been edited by siriteanu: 13 Sep 2016, 06:29 |
--------------------
Renault
Laguna II Ph II 1.9 Dci 96KW
Dynamique 2006
-
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 22:05 |