Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

ENGINE OVERHEATED, ce inseamna lucrul asta si de ce?

zugry
post 23 Jul 2012, 21:18
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 5 December 07
From: Galati, Romania




vineri, la vreo 34 grade afara, urcam pantele de la Vidra in sus, spre Valea Sarii, drumul Focsani - Lepsa - Ojdula - Tg Secuiesc.
dupa prima panta mai abrupta mi s-a aprins in bord STOP si mi-a aparut mesajul ENGINE OVERHEATED. A! cu 10-15 secunde inainte mi se oprise ACul automat... de la sine putere. Acul de la indicatorul de temperatura a motorului s-a dus in dreapta aproape de capat. Intrucat nu aveam unde sa opresc, am continuat sa urc turand-o mai putin. Dupa vreo 3-400m s-a stins senzorul, a disparut mesajul, a scazut temperatura si a re-pornit ACul...
Cand am oprit masina, am constatat ca nivelul la antigel era pe minim. Am completat cu apa distilata, fiind vara...
Astept pareri si idei... poate reapare problema? care este cauza? nivelul scazut de antigel?

Multumiri!


--------------------
Renault Megane 3 Sport Tourer GT Line - de Bucuresti... :) 1,5 dCi 110CP - aprilie 2015
Renault rulez...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solidconvert
post 23 Jul 2012, 22:56
Post #2


Donator


Group: Members
Posts: 3.247
Joined: 3 May 06
From: Bucuresti




pai initial ori ai avut probleme cu termostaul ori s-a ars/ciupit (sau era ciupita mai demult) garnitura de chiuloasa... probabil asta este si motivul pentru care s-a supraincalzit motorul....


--------------------
. . .
Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nonic
post 23 Jul 2012, 23:23
Post #3


Together we can do more


Group: Members
Posts: 3.964
Joined: 22 May 09
From: Ploiesti




Ventilatorul de pe radiator iti functioneaza? Verifica prima data ventilatorul dupa care verifica termostatul. Daca era ciupita garnitura de chiuloasa se supraincalzea tot timpul.


--------------------
Renault Megane 2.1 1.5 dci 2004 Privilege Sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meggeo81
post 24 Jul 2012, 01:06
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 29 April 11




du masina la spalatorie si spune-le sa insiste cu jetul pe radiator, pt ca degeaba a mers bietul ventilator, ca nu a avut ce sa mai ventileze.
garnitura de chiuloasa e din metal, chiar din trei foi, asa ca in nici un caz nu e de la garnitura.
daca era de la termostat, iti fierbea motorul si pe drum drept, deci nu e de la termostat.
ventilatorul s-a oprit pt ca termocupla de pe radiator, nu a mai simtit direct temperatura apei, ci doar aer, iar atunci ii scade temperatura piesei in sine, si decupleaza ventilatorul,deci nu e defect, iar senzorul de pe motor nu si-a facut decit datoria, si ti-a dat mesajul respectiv
in concluzie, ai radiatorul imbicsit (sper pe dinafara), adica doar o spalare mai destoinica a masinii.(10 sau 15 lei? wow ce de bani...!)
succes!

This post has been edited by meggeo81: 24 Jul 2012, 01:15


--------------------
reno megane s - DB-67-GEO 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zugry
post 24 Jul 2012, 06:42
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 5 December 07
From: Galati, Romania




da, ventilatorul de pe radiator functioneaza. daca nu ar functiona cred ca ar fierbe motorul non-stop...
am o mica scurgere de ulei undeva in spatele blocului motor, spre habitaclu, deasupra evacuarii, dar nu cred ca e de la garnitura de chiuloasa...


--------------------
Renault Megane 3 Sport Tourer GT Line - de Bucuresti... :) 1,5 dCi 110CP - aprilie 2015
Renault rulez...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 24 Jul 2012, 06:57
Post #6


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(meggeo81 @ 24 Jul 2012, 02:06)

garnitura de chiuloasa e din metal, chiar din trei foi, asa ca in nici un caz nu e de la garnitura.
*




Hai serios????


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zugry
post 24 Jul 2012, 07:09
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 5 December 07
From: Galati, Romania




@megge081: sa stii ca mi-au mai zis de la Renault acum 1 saptamana ca s-ar putea sa fie radiatorul imbacsit. Atunci m-am plans de faptul ca ACul ba se oprea, ba pornea fara nici o actiune din partea mea...
daca e pe interior, il pot curata fara sa-l dau jos? sad.gif


--------------------
Renault Megane 3 Sport Tourer GT Line - de Bucuresti... :) 1,5 dCi 110CP - aprilie 2015
Renault rulez...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Hack
post 24 Jul 2012, 07:39
Post #8


Megan' ti-ai luat?!


Group: Members
Posts: 5.147
Joined: 12 April 07
From: The Moon




Baga, din fata, jet puternic de apa sau aer pe radiator, eventual da jos bara ca sa ai acces mai bun.

This post has been edited by Hack: 24 Jul 2012, 08:22


--------------------
Reno Megan' Sedan 2.2 2007 Expression 1.6l/16V/110CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
solidconvert
post 24 Jul 2012, 09:11
Post #9


Donator


Group: Members
Posts: 3.247
Joined: 3 May 06
From: Bucuresti




Vezi totusi sa nu insisti prea tare cu jetul ca poti sa cureti fagurii aia de pe radiator... ideea este sa ai grija...

This post has been edited by solidconvert: 24 Jul 2012, 09:11


--------------------
. . .
Audi A4 B9 S-tronic TFSI...
Gîndirea corectă vine din experiență. Experiența, la rîndul ei, provine din gîndirea greșită.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zugry
post 24 Jul 2012, 11:51
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 5 December 07
From: Galati, Romania




pot sa ridic capota si sa-i dau cu jetul dinspre interior spre exterior? risc sa ud SI ALTCEVA care nu trebuie udat...?

This post has been edited by zugry: 24 Jul 2012, 12:34


--------------------
Renault Megane 3 Sport Tourer GT Line - de Bucuresti... :) 1,5 dCi 110CP - aprilie 2015
Renault rulez...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Catalinmodena
post 25 Jul 2012, 14:52
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.547
Joined: 7 April 08
From: Aproape de Craiova




Asculta ce au zis colegii.Dai bara frumos jos si ai alt acces la radiatoare,poti sa cureti si intre radiatoarele de apa si ac.


--------------------
Renault megane sedan manager 1.4 16v 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zugry
post 26 Jul 2012, 08:24
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 5 December 07
From: Galati, Romania




QUOTE(Catalinmodena @ 25 Jul 2012, 14:52)
Asculta ce au zis colegii.Dai bara frumos jos si ai alt acces la radiatoare,poti sa cureti si intre radiatoarele de apa si ac.
*



Am masina in service la vopsit aripile pe garantie rolleyes.gif si bara fata pe CASCO si cu aceasta ocazie am sa-i rog sa-mi curete si radiatorul, daca tot e bara data jos smile.gif


--------------------
Renault Megane 3 Sport Tourer GT Line - de Bucuresti... :) 1,5 dCi 110CP - aprilie 2015
Renault rulez...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
VyRuZ
post 28 Jul 2012, 12:39
Post #13


Chauffeur du Renault


Group: Members
Posts: 1.099
Joined: 3 December 09
From: București




QUOTE(Hack @ 24 Jul 2012, 08:39)
Baga, din fata, jet puternic de apa sau aer pe radiator, eventual da jos bara ca sa ai acces mai bun.
*


Să nu care cumva să folosești apă la presiune mare pe radiatoare, că le cureți de faguri. Așa mi-au făcut mie la spălătorie și mi-au bulit 5-6 "trasee" de la radiatorul de A/C.


--------------------
Renault Megane 2.2 Coupe, 1.5 dCI, 63 KW, - B-***-**F 09/2007
If it ain't broke, don't fix it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
oanavas
post 1 Aug 2012, 21:07
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 591
Joined: 14 April 09
From: Bacau




uleiul din spate care sa prelins pe motor poate sa fie de la garnitura de la epuratorul de gaze care daca s-a copt iti scapa vapori de ulei fierbinte care iti murdaresc motorul asa cum ai scris.
Eu am patit asta am schimbat garniturile si acum e ok.


--------------------
skoda fabia Renault megane 2007 1,6 16 valve GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tzsombi
post 6 Aug 2012, 09:05
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 22 September 06




cu jetul puternic se distrug lamelele radiatorului wink.gif

pt curatare se coloseste solutie de curatat motor care dizolva insectele si murdaria apoi se clateste cu apa fara presiune mare (furtun +apa de la robinet )


--------------------
Renault Megane 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gh0sT
post 26 Jun 2015, 01:17
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 27 January 10




Salutare,

Scriu aici pentru a nu deschide alt topic.

O sa scriu cat de poate de succint - Am vrut sa pornesc masina de dimineata si am constatat ca nu mai am curent. Am dat 3-4 chei iar in acest timp am vazut cum acul de la apa se duce spre maxim fara sa se aprinda nimic altceva in bord sau sa scrie ceva pe afisaj. Dupa ce am pornit masina, in 10 secunde mi-a aparut pe afisaj mesajul "engine overheating" si martorul stop. Fac precizarea ca ventilatorul porneste imediat si merge atat timp cat masina este pornita si cu o zi in urma masina a pornit la cheie si am putut merge cu ea fara nici o problema ( masina a stat in parcare cam 2 luni )

De la ce sa fie oare sad.gif ?


--------------------
Renault Megane Bicorp 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
meggeo81
post 27 Jun 2015, 16:08
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 29 April 11




din vorbe sunt mai multe cauze. cel mai bine pune un tester si vei afla exact care e problema


--------------------
reno megane s - DB-67-GEO 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gh0sT
post 29 Jun 2015, 13:23
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 27 January 10




Asa cum banuiam, era senzorul de racire de la lichid. Schimbat cu altul nou si gata treaba.


--------------------
Renault Megane Bicorp 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rhunder
post 11 Jul 2015, 21:38
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 263
Joined: 15 August 06
From: Bucuresti




Salut,

Eu am alta problema.
Pornesc motorul merg cu masina ok, apoi se prinde becul si imi da measj engine overheating.
Puterea la motor scade si dureaza 3-4 s dupa care se stinge si merge fara probleme.
apoi din cand in cand cand accelerez brusc in viteze mici la fel "engine overheating" 3-4 sec apoi se stinge si merge ca si cum nu ar avea nimic.
Temperatura pe ceas e ok, masina merge inclusiv cu viteza maxima si nu se aprinde nimic, dar din cand in cand o apuca.
Nu ma deranjeaza decat daca sunt in depasire, si accelerezi si se aprinde becul si daca continui sa accelerezi nu face nimic pana nu se stinge.
O sugestie unde sa ma uit?
La calculator o scoate virgina, adica nu ar avea cica nici o problema.


--------------------
Dacia SuperNova Clima - b25wzj 2001
Clio II 2005 1.5 DCI 65
Megane Prima 1.6 16V - temporar! :)
VW Golf V 1.9 tdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dorin89
post 18 Aug 2015, 08:42
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 3 August 15
From: Arad




Imi apare Engine Overheated, DOAR cand circul la viteze reduse in oras. Se aprinde indicatorul STOP si temperatura pe bord urca la maxim. Am deschis busonul de la vasul de expansiune si a refulat o buna parte din lichidul de racire. La drum lung, pot sa o tin in 150 - 160 km/h ca nu are nici pe dracu. Doar cand stau cu ea pe loc cu motorul pornit pentru mai mult timp sau cand circul prin oras cu viteza redusa .... indiferent ca porneste sau nu ventilatorul, problema persista. Aveti vreo idee care ar fi cauza?


--------------------
Renault Megane II 16. 16v 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 18 Aug 2015, 08:46
Post #21


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Verifica termostatul in prima faza .. si sub nici o forma nu maid deschide busonul de la vas cand motorul tau "fierbe"... risti sa te arzi rau ..


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dorin89
post 20 Aug 2015, 11:55
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 3 August 15
From: Arad




Si cum as putea sa-l verific ? Nu stiu, pentru ca nu am mai intalnit niciodata o astfel de problema si sunt la a 3 masina, dar cu niciuna nu am avut atat de multe probleme cate am cu asta.


--------------------
Renault Megane II 16. 16v 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cezar13
post 19 May 2016, 05:47
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 221
Joined: 4 June 13
From: Bucuresti Sector 4




Dragi colegi am nevoie urgenta de sfatul vostru: ventilatorul de la radiator por este abia la 98 grade pa a atunci nimic, daca dau drumul la ac porneste ventilatorul; cum este pilotat ventilatorul asta la megane ? Daca pornezte pe ac inseamna ca prima treapta merge nu? DoR ca nu este comandata in cazjl lichidului de racire; deci posibil termocupla sau termostat ztept pareri

19 May 2016, 09:19:
Paaai o sa mi raspund singur ca sa se stie tongue.gif

"II - FONCTIONNEMENT DU GROUPE
MOTOVENTILATEUR
Le groupe motoventilateur est commandé en petite vitesse
si la température d’eau dépasse 98˚C et s’arrête
lorsque la température devient inférieure à 96˚C.
Le groupe motoventilateur est commandé en grande vitesse
si la température d’eau dépasse 102˚C et s’arrête
lorsque la température devient inférieure à 99˚C."

este luat din manualul de service
becul in bord cica se aprinde de la 119 grade in sus si se stinge sub 115 grade

This post has been edited by cezar13: 19 May 2016, 09:19


--------------------
Renault Megane 2 - B513CMG 2004 1.6 16v combi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magiqmax
post 27 Jul 2016, 15:32
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 27 September 06




Salut,

In urma cu doua zile mergeam prin oras si mi-a aparut mesajul "Engine Overheated" in bord. In secunda 2 am oprit si am deschis capota. Spre surprinderea mea vasul de expansiune era gol, cu toate ca am facut schimbul de antigel in urma cu ~2 luni, cand am schimbat distributia, cu pompa de apa, etc..
Azi am facut programare la un service pentru verificare. Ma gandesc ca este o problema fie la vasul de expansiune (nu e spart - am verificat cat am putut), furtune sau radiator. Nu am gasit niciodata vreo urma de lichid lasata pe sub masina, nici la motor nu am vazut nimic. Daca ar fi probleme cu garnitura de chiuloasa banuiesc ca ar trebui sa scoata un fum gros, alb - nu se intampla asta.
Pot fi alte cauze?

Daca service-ul este la distanta de aproximativ 5km, este ok sa merg cu masina pana acolo? Ar fi mai bine sa pun ~2l apa distilata inainte sa merg la ei?

Multumesc!


--------------------
RENAULT MEGANE II 1,5DcI 2004, Confort Expression
Nu fortza ... Ia doar un ciocan mai mare!!!
Și nu uita: mâine va fi mai rău!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 27 Jul 2016, 15:34
Post #25


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.387
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




QUOTE(magiqmax @ 27 Jul 2016, 16:32)
Daca ar fi probleme cu garnitura de chiuloasa banuiesc ca ar trebui sa scoata un fum gros, alb - nu se intampla asta.

Daca service-ul este la distanta de aproximativ 5km, este ok sa merg cu masina pana acolo? Ar fi mai bine sa pun ~2l apa distilata inainte sa merg la ei?

Multumesc!
*




Nu trebuie sa scoata fum mare .. poate sa fie si abia vizibil.

Neaparat pune apa distilata.


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
magiqmax
post 27 Jul 2016, 17:54
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 27
Joined: 27 September 06




Multumesc pentru raspuns,

Inca o intrebare: trebuie sa aerisesc circuitul inainte sa pun apa distilata, sau pur si simplu deschid vasul de expansiune si torn?


--------------------
RENAULT MEGANE II 1,5DcI 2004, Confort Expression
Nu fortza ... Ia doar un ciocan mai mare!!!
Și nu uita: mâine va fi mai rău!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dethave
post 27 Jul 2016, 18:32
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 557
Joined: 11 April 09




Torni,pur si simplu.Se auto-aeriseste. De preferat motorul cat mai rece.


--------------------
renault espace - vl-19-ran the race,2002
Nu masina e vinovata...rombul de pe capota.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sicamet
post 27 Jul 2016, 18:41
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 2 December 15




se completeaza direct in vas...torni direct... si mie mi.a scazut nivelul de antigel dupa ce am schimbat distributia si pompa de apa, fara sa am pata sub masina. motivul se pare ca a fost un colier care nu era bine strans de mecanic si in mers picura pe acolo. huh.gif


--------------------
renault megane 2009 privilege 1.9dci
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 30th July 2025 - 14:54
Dacia