Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Turatie mare la relanti, la pornire la rece

siporazvan
post 31 Oct 2005, 10:49
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 3 October 05
From: Bucuresti




sad.gif Am observat de putin timp ca, mai ales cand sunt temperaturi mai scazute, dupa ce pornesc masina, trebuie sa stau 1-2 minute pentru a scade turatia motorului. Am vazut si pe turometru : pornesc si turatia arata 1000, dupa 2 minute scade si ramane stabila pe la 800. De fapt se si aude la motor cum scade in trepte. Din cate stiu eu este bine din mai multe p.d.v. la temperaturi scazute sa o lasi putin dupa pornire. Dar nu sunt lamurit in legatura cu turatia ?!


--------------------
renault symbol 1.5dci 82c.p. 2005 Dynamique
Dacă crezi că educația este scumpă așteaptă să vezi cât te va costa ignoranța ta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 31 Oct 2005, 10:56
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




Of. Ai avut dacie? Avea soc manual. Asta are automat. Normal ca iti creste turatia. Asta e rolul socului. Zi saru'mana ca e automat. Era crima sa pornesc dacia lui taica-meu.


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rkillera
post 31 Oct 2005, 12:44
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 7 August 05




La benzina e clar ca e asa, dar la motorina uite ce zice alx aici

http://www.reno.ro/index.php?showtopic=42486&st=0&#entry48528


--------------------
Renault Megane II 2005 Estate
Confort Expression 1.6 + clima, 08.2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radari
post 31 Oct 2005, 13:41
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 30 September 05
From: Bucuresti




si la mine creste turatia cand motorul este rece. este normal, datorita socului automat.


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 2006 1.6-16V
Daewoo Nubira II - 2002,1.6-105hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 31 Oct 2005, 13:44
Post #5


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




@siporazvan
io' zic si cred ca e absolut normal ce se intampla ...

This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 18:13


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 31 Oct 2005, 14:34
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




Rkillera alea sunt la megane dupa cum vezi. La mine nu baga caldura instantaneu nici gand. Dupa 3-4 minute da, dar nu dupa 10 secunde. Iar la mine sta putin mai turat la relanti cand e frig afara, pana se incalzeste. Asa ca eu unul pun pariu ca de la socul automat este.


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rkillera
post 31 Oct 2005, 15:16
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 211
Joined: 7 August 05




De acord, dar alx zicea ca la diesel nu se mareste turatia la soc, numai se imbogateste amestecul.

Edit: Si daca te uiti bine el are Modus, nu Megane.

This post has been edited by rkillera: 31 Oct 2005, 15:17


--------------------
Renault Megane II 2005 Estate
Confort Expression 1.6 + clima, 08.2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 31 Oct 2005, 15:21
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




Da stiu. Me refeream la ce ziceau cei cu meganul. Nu am comentat afirmatia lui alx ca nu stiu daca e asa sau nu. Si din ce am citit la clio nici gand de circuitul ala care baga caldura instant.


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dya
post 1 Nov 2005, 10:13
Post #9


Membru fost gras


Group: Members
Posts: 386
Joined: 25 August 05




@mandelu iti confirm eu ca asa este cum zice alx, la diesel nu creste turatia. Doar la motoarele pe benzina exista asa numitul "soc".
Daca ai ocazia acum cand se va raci si mai si, fii atent la cate un Tico care porneste in parcare si-ai sa intelegi imediat wink.gif


--------------------
Nissan Qashqai 2008 1.5dCI 105CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 1 Nov 2005, 10:29
Post #10


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




QUOTE(dya @ Nov 1 2005, 11:13 AM)
Doar la motoarele pe benzina exista asa numitul "soc".

Cu asta nu prea sunt de acord ... nu am experienta la diesel ... dar stiu precis ca am vazut un passat din 93 daca bine retin ... care avea o astfel de clapeta ... gen soc la bord si care avea aceelasi efect ca si socul la benzina ... adica crestea turatia motorului (nu stiu daca fizic facea aceelasi lucru ... adica clapeta care inchide ca sa fie mai mult combustibil) ... si inca un golf 3 care nu avea acea clapeta la bord dar cand pornea la rece turatia era mai sus (aprox. 1100) si scadea in cateva minute ... dupa ce motorul se mai incalzea ...

Sper poate ca e cineva care stie exact ce si cum sa ne explice ...


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 1 Nov 2005, 10:53
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




Eu nu stiu cum nu creste turatia cand la mine creste. O fi ca voi nu zic nu, dar la mine creste turatia. O fi defecta wink.gif


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
siporazvan
post 1 Nov 2005, 11:41
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 122
Joined: 3 October 05
From: Bucuresti




Si la mine la fel, ca doar de asta am deschis si topicul!


--------------------
renault symbol 1.5dci 82c.p. 2005 Dynamique
Dacă crezi că educația este scumpă așteaptă să vezi cât te va costa ignoranța ta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cipman
post 1 Nov 2005, 13:11
Post #13


Membru autentic


Group: Moderatori
Posts: 1.698
Joined: 3 March 05




Acesta e graficul turatiei de relanti, comandata de ECU, functie de temperatura lichidului de racire la motorul K9K.
Pe verticala - turatia [rot/min], pe orizontala - temperatura [°C]
tur5su.th.jpg


--------------------
Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radari
post 1 Nov 2005, 13:29
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 30 September 05
From: Bucuresti




poate nu-i mai zice "soc". ma intreb, mai mult combustibil care zica-se ca intra singur (automat) la ce ajuta oare? la cresterea turatiei se pare. wink.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 2006 1.6-16V
Daewoo Nubira II - 2002,1.6-105hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 1 Nov 2005, 15:22
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Pai motorul clasic cu carburator se oprea daca nu mergea mai turat cand era rece, inclin sa cred ca e din cauza pieselor motorului care sunt proiectate sa lucreze la o anumita temperatura de regim iar cand sunt reci frecarea e mai mare, asa ca trebuie energie mai mare (aici turatie) pentru a mentine motorul in functiune, asa se explica turatia mai mare la pornire, lucru valabil la absolut toate motoarele.
Asadar daca ai programa ECM-ul sa mentina turatia de relanti la pornire la fel cu cea de la temperatura optima s-ar putea sa se opreasca motorul. De ce soferii de dacii tureaza motoarele de le sar pistoanele cand pornesc pe frig? Ca sa nu rateze pornirea, mai ales ca pot avea surpriza sa aiba carburatorul inghetat si sa nu tina relantiul. Eu la dacie iarna la pornire trebuia sa o tin la 2500 de ture, altfel murea.
La motoarele cu injectie ECM-ul este programat sa tina motorul la o turatie optima cat e rece, in asa fel incat sa nu se opreasca, dar nici sa nu-l tina la o turatie mare, daunatoare la aceasta temperatura.


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alx
post 2 Nov 2005, 09:29
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.001
Joined: 11 March 04
From: Bucuresti, Berceni




Deci voi ati discutat aici despre ce am zis eu si eu nu am vazut...wink.gif

La un VW Transporter diesel 1.6 din 87 nu exista diferenta de turatie de ralanti cu sau fara soc tras. Am peste 100k cu masina asta si o cunosc din toate incheieturile...
La modus din pacate am turometru electronic si nu are precizie. Adica nu-mi pot da seama daca am 750 de ture sau 999. (intre 0 si 1000 de rpm am 4 liniute si tot timpul - pornire la rece sau la cald - am 3 aprinse).
Din graficul de mai sus poate fi adevarat deoarece temperaturile la care am pornit-o eu se afla exact in acel interval mentionat de mine (intre 4 grade plus si 14-16 - in bucuresti).

Exista posibilitatea totusi sa aveti dreptate, ma voi lamuri cand o sa pornesc la -10 sau -15 grade unde turatia va fi, conform graficului, peste 1000 rpm.

PS: Cei care ziceti ca v-a crescut deja turatia... din ce oras sunteti? ce temperatura era afara in acel moment?


--------------------
Mitsubishi Outlander 1 2.0 benzina - varies
Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mandelu
post 2 Nov 2005, 09:44
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 6 January 05




Eu sunt din Bucuresti. La mine luni dim arata termometrul 1grad Celsius si era mai turata decat vara la pornire.


--------------------
Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radari
post 2 Nov 2005, 13:08
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 217
Joined: 30 September 05
From: Bucuresti




bucuresti. la sub 0 masina e turata.


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2 2006 1.6-16V
Daewoo Nubira II - 2002,1.6-105hp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kata
post 5 Dec 2005, 10:24
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 342
Joined: 10 September 05
From: Bucuresti




am si eu nelamurire si sper sa nu devina o pb de service:

In ultimile dimineti cind pornesc motorul se duce acul la turometru la 1000rpm ca intra socul automat dar cum: la cateva secunde dupa pornire, da sa scada turatia motorului sub 800rpm sa zic, se aud niste duduieli, trepidatii sa zic asa ca si cum s-ar opri motorul, imediat acul sare la 2000rpm(?!!), apoi se stabilizeaza la 1000rpm si-si continua treaba...

ei, saltul asta la 2000rpm si trepidatiile premergatoare nu erau parca inainte...

e normal sa fie asa? (nu-mi da insa nici un cod de eroare pe bord sau ceva de genul)


--------------------
Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
robybass
post 21 Jan 2016, 16:50
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 18 March 12




Buna ...am si eu o problema la Meganeul ( 1) meu 1.6 16 v benzina 2001 ...nici cum nu reusim sa rezolvam problema la pornire imi porneste cu 3500 rpm ( acum la -20) si atunci cand erau grade cu + imi pornea cu 2500 rpm , dupa 10 min dupa ce se incalzeste scade la 2000 dupa care oscileaza intre 2000 si 3000 la relanti apoi dupa 20 de min ajunge la relantiul normal... am schimbat motorasul pas cu pas , am curatat clapeta de acceleratie si tot nimic ...nu mai stiu ce sa fac cu ea ca nici mecanicii nu au gasit problema desi au pus-o pe tester dar nimic ...poate imi sugerati voi la ce sa ma mai uit ca deja de 6 luni umblu asa cu masina si deja am ajuns la capatul rabdarilor ...multumesc anticipat celui care ma poate ajuta ...o zi buna


--------------------
Renault Megane 1 2001 - Cj 15 Bro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
myhay1208
post 21 Jan 2016, 18:13
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 978
Joined: 15 August 07




Trage aer fals pe undeva. Ai verificat partea de admisie a aerului?


--------------------
Renou' Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766 -- Clio 2002 / Scenic 2007
You know the secret...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
helldriver11
post 21 Jan 2016, 19:25
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 28 September 07




Si care e explicatia ca dupa 20 de minute turatia scade la normal?..Prin dilatarea produsa de caldura se obtureaza locul prin care trage aer fals?


--------------------
renault fost symbol 2007, actual Megane 1,4 TCE edc
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 21 Jan 2016, 21:22
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Sa nu spui care are si GPL pe ea...

Daca nu ai GPL , e posibil sa ai probleme pe la canistra de carbon. Aceasta este de fapt un filtru care retine vaporii de benzina din rezervor si ii elibereaza in admisia motorului atunci cand trebuie. Daca traseul de legatura intre aceste componente nu este etans, atunci aerul fals ajunge in admisia motorului. Aceeasi chestie se intampla si daca canistra este sparta sau crapata. O alta explicatie ar fi ca regulatorul de presiune de pe rampa injectoarelor nu-si mai face treaba pentru ca este uzat sau plin de impuritati. Nu stiu de ce dupa un timp turatia revine la normal. Alte manifestari anormale?


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai-G
post 11 Jul 2016, 16:37
Post #24


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 12 April 16




Am aproape aceasi problema si eu.
Am un Clio 1.4 16V din 2000, porneste la sfert de cheie, fara absolut nici o problema. Nici iarna aceasta nu am avut treaba cu ea cand au venit temperaturile de inghet.
In schimb, cand porneste, pana apuca sa se incalzeasca motorul (aproximativ 2minute) la inceput imi tine constant in 2000-2500 de ture.
Dupa cele 2 minute, imi oscileaza pentru aproximativ 2-3 minute intre 1000 si 1500 de turatii dupa care se potoleste si imi tine constant la 700.


--------------------
Renault Megane 2006 - 1.5 DCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexxutzu
post 14 Jul 2016, 08:59
Post #25


Member of Renault Forum


Group: Members
Posts: 567
Joined: 3 December 07
From: Bucuresti




Si la mine cand este frig afara, dupa pornire turatia sta la 1000rpm pana se incalzeste motorul.


--------------------
Renault Symbol Fidji 1.5dci 90cp Chip Dec. 2007
*Alpine CDE-101RM >Hifonics Titan TXi4000 >Hifonics ZEUS ZXi 4002>Infinity 9602i >Coustic CS502 > In Phase XTP62ND >In Phase IPC1D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 00:47
Dacia