Turatie mare la relanti, la pornire la rece
![]() ![]() ![]() |
Turatie mare la relanti, la pornire la rece
siporazvan |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 3 October 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
renault
symbol 1.5dci 82c.p.
2005 Dynamique Dacă crezi că educația este scumpă așteaptă să vezi cât te va costa ignoranța ta
|
|||
mandelu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Of. Ai avut dacie? Avea soc manual. Asta are automat. Normal ca iti creste turatia. Asta e rolul socului. Zi saru'mana ca e automat. Era crima sa pornesc dacia lui taica-meu.
|
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
rkillera |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 7 August 05 ![]() |
La benzina e clar ca e asa, dar la motorina uite ce zice alx aici
http://www.reno.ro/index.php?showtopic=42486&st=0entry48528 |
--------------------
Renault
Megane II
2005 Estate Confort Expression 1.6 + clima, 08.2005
|
|
radari |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 30 September 05 From: Bucuresti ![]() |
si la mine creste turatia cand motorul este rece. este normal, datorita socului automat.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2
2006 1.6-16V Daewoo Nubira II - 2002,1.6-105hp
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#5
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
@siporazvan
io' zic si cred ca e absolut normal ce se intampla ... This post has been edited by cmandrei: 6 Mar 2006, 18:13 |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
mandelu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Rkillera alea sunt la megane dupa cum vezi. La mine nu baga caldura instantaneu nici gand. Dupa 3-4 minute da, dar nu dupa 10 secunde. Iar la mine sta putin mai turat la relanti cand e frig afara, pana se incalzeste. Asa ca eu unul pun pariu ca de la socul automat este.
|
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
rkillera |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 211 Joined: 7 August 05 ![]() |
De acord, dar alx zicea ca la diesel nu se mareste turatia la soc, numai se imbogateste amestecul.
Edit: Si daca te uiti bine el are Modus, nu Megane. This post has been edited by rkillera: 31 Oct 2005, 15:17 |
--------------------
Renault
Megane II
2005 Estate Confort Expression 1.6 + clima, 08.2005
|
|
mandelu |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Da stiu. Me refeream la ce ziceau cei cu meganul. Nu am comentat afirmatia lui alx ca nu stiu daca e asa sau nu. Si din ce am citit la clio nici gand de circuitul ala care baga caldura instant.
|
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
dya |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru fost gras Group: Members Posts: 386 Joined: 25 August 05 ![]() |
@mandelu iti confirm eu ca asa este cum zice alx, la diesel nu creste turatia. Doar la motoarele pe benzina exista asa numitul "soc".
Daca ai ocazia acum cand se va raci si mai si, fii atent la cate un Tico care porneste in parcare si-ai sa intelegi imediat ![]() |
--------------------
Nissan
Qashqai
2008 1.5dCI 105CP
|
|
cmandrei |
![]()
Post
#10
|
![]() NEWSMAN Group: Moderatori Posts: 10.439 Joined: 9 March 05 From: Bucuresti/Targu Mures ![]() |
QUOTE(dya @ Nov 1 2005, 11:13 AM) Doar la motoarele pe benzina exista asa numitul "soc". Cu asta nu prea sunt de acord ... nu am experienta la diesel ... dar stiu precis ca am vazut un passat din 93 daca bine retin ... care avea o astfel de clapeta ... gen soc la bord si care avea aceelasi efect ca si socul la benzina ... adica crestea turatia motorului (nu stiu daca fizic facea aceelasi lucru ... adica clapeta care inchide ca sa fie mai mult combustibil) ... si inca un golf 3 care nu avea acea clapeta la bord dar cand pornea la rece turatia era mai sus (aprox. 1100) si scadea in cateva minute ... dupa ce motorul se mai incalzea ... Sper poate ca e cineva care stie exact ce si cum sa ne explice ... |
--------------------
ex. Renault
Clio Symbol
2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7)
- RO 33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013 Andrei |
|
mandelu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Eu nu stiu cum nu creste turatia cand la mine creste. O fi ca voi nu zic nu, dar la mine creste turatia. O fi defecta
![]() |
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
siporazvan |
![]()
Post
#12
|
Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 3 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Si la mine la fel, ca doar de asta am deschis si topicul!
|
--------------------
renault
symbol 1.5dci 82c.p.
2005 Dynamique Dacă crezi că educația este scumpă așteaptă să vezi cât te va costa ignoranța ta
|
|
cipman |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Moderatori Posts: 1.698 Joined: 3 March 05 ![]() |
Acesta e graficul turatiei de relanti, comandata de ECU, functie de temperatura lichidului de racire la motorul K9K.
Pe verticala - turatia [rot/min], pe orizontala - temperatura [°C] tur5su.th.jpg |
-------------------- Megane II.1 Estate Priv 1.6 16V 2005, gri D69, clima+scaune
Va rog, fara intrebari tehnice prin PM |
|
radari |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 30 September 05 From: Bucuresti ![]() |
poate nu-i mai zice "soc". ma intreb, mai mult combustibil care zica-se ca intra singur (automat) la ce ajuta oare? la cresterea turatiei se pare.
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2
2006 1.6-16V Daewoo Nubira II - 2002,1.6-105hp
|
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Pai motorul clasic cu carburator se oprea daca nu mergea mai turat cand era rece, inclin sa cred ca e din cauza pieselor motorului care sunt proiectate sa lucreze la o anumita temperatura de regim iar cand sunt reci frecarea e mai mare, asa ca trebuie energie mai mare (aici turatie) pentru a mentine motorul in functiune, asa se explica turatia mai mare la pornire, lucru valabil la absolut toate motoarele.
Asadar daca ai programa ECM-ul sa mentina turatia de relanti la pornire la fel cu cea de la temperatura optima s-ar putea sa se opreasca motorul. De ce soferii de dacii tureaza motoarele de le sar pistoanele cand pornesc pe frig? Ca sa nu rateze pornirea, mai ales ca pot avea surpriza sa aiba carburatorul inghetat si sa nu tina relantiul. Eu la dacie iarna la pornire trebuia sa o tin la 2500 de ture, altfel murea. La motoarele cu injectie ECM-ul este programat sa tina motorul la o turatie optima cat e rece, in asa fel incat sa nu se opreasca, dar nici sa nu-l tina la o turatie mare, daunatoare la aceasta temperatura. |
--------------------
.
.
.
|
|
alx |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.001 Joined: 11 March 04 From: Bucuresti, Berceni ![]() |
Deci voi ati discutat aici despre ce am zis eu si eu nu am vazut...
![]() La un VW Transporter diesel 1.6 din 87 nu exista diferenta de turatie de ralanti cu sau fara soc tras. Am peste 100k cu masina asta si o cunosc din toate incheieturile... La modus din pacate am turometru electronic si nu are precizie. Adica nu-mi pot da seama daca am 750 de ture sau 999. (intre 0 si 1000 de rpm am 4 liniute si tot timpul - pornire la rece sau la cald - am 3 aprinse). Din graficul de mai sus poate fi adevarat deoarece temperaturile la care am pornit-o eu se afla exact in acel interval mentionat de mine (intre 4 grade plus si 14-16 - in bucuresti). Exista posibilitatea totusi sa aveti dreptate, ma voi lamuri cand o sa pornesc la -10 sau -15 grade unde turatia va fi, conform graficului, peste 1000 rpm. PS: Cei care ziceti ca v-a crescut deja turatia... din ce oras sunteti? ce temperatura era afara in acel moment? |
--------------------
Mitsubishi
Outlander 1
2.0 benzina
- varies Vine valu' / Imi ia calu'
Chiar si scroafa din cotet... |
|
mandelu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 6 January 05 ![]() |
Eu sunt din Bucuresti. La mine luni dim arata termometrul 1grad Celsius si era mai turata decat vara la pornire.
|
-------------------- Renault Clio II Symbol 1,5 dci 80 CP Expression Gri Eclipse, 18 martie 2005.
|
|
radari |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 217 Joined: 30 September 05 From: Bucuresti ![]() |
bucuresti. la sub 0 masina e turata.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2
2006 1.6-16V Daewoo Nubira II - 2002,1.6-105hp
|
|
Kata |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 342 Joined: 10 September 05 From: Bucuresti ![]() |
am si eu nelamurire si sper sa nu devina o pb de service:
In ultimile dimineti cind pornesc motorul se duce acul la turometru la 1000rpm ca intra socul automat dar cum: la cateva secunde dupa pornire, da sa scada turatia motorului sub 800rpm sa zic, se aud niste duduieli, trepidatii sa zic asa ca si cum s-ar opri motorul, imediat acul sare la 2000rpm(?!!), apoi se stabilizeaza la 1000rpm si-si continua treaba... ei, saltul asta la 2000rpm si trepidatiile premergatoare nu erau parca inainte... e normal sa fie asa? (nu-mi da insa nici un cod de eroare pe bord sau ceva de genul) |
-------------------- Clio Bicorp Extreme nov 2005
1.2 16v, gris platine |
|
robybass |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 March 12 ![]() |
Buna ...am si eu o problema la Meganeul ( 1) meu 1.6 16 v benzina 2001 ...nici cum nu reusim sa rezolvam problema la pornire imi porneste cu 3500 rpm ( acum la -20) si atunci cand erau grade cu + imi pornea cu 2500 rpm , dupa 10 min dupa ce se incalzeste scade la 2000 dupa care oscileaza intre 2000 si 3000 la relanti apoi dupa 20 de min ajunge la relantiul normal... am schimbat motorasul pas cu pas , am curatat clapeta de acceleratie si tot nimic ...nu mai stiu ce sa fac cu ea ca nici mecanicii nu au gasit problema desi au pus-o pe tester dar nimic ...poate imi sugerati voi la ce sa ma mai uit ca deja de 6 luni umblu asa cu masina si deja am ajuns la capatul rabdarilor ...multumesc anticipat celui care ma poate ajuta ...o zi buna
|
--------------------
Renault
Megane 1
2001
- Cj 15 Bro
|
|
myhay1208 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 978 Joined: 15 August 07 ![]() |
Trage aer fals pe undeva. Ai verificat partea de admisie a aerului?
|
--------------------
Renou'
Clio 1.4 - 16V K4J 710 / Scenic 2 1.6 16V K4M 766
-- Clio 2002 / Scenic 2007 You know the secret...
|
|
helldriver11 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 264 Joined: 28 September 07 ![]() |
Si care e explicatia ca dupa 20 de minute turatia scade la normal?..Prin dilatarea produsa de caldura se obtureaza locul prin care trage aer fals?
|
--------------------
renault
fost symbol 2007, actual Megane
1,4 TCE edc
|
|
CipTal |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 540 Joined: 12 September 14 ![]() |
Sa nu spui care are si GPL pe ea...
Daca nu ai GPL , e posibil sa ai probleme pe la canistra de carbon. Aceasta este de fapt un filtru care retine vaporii de benzina din rezervor si ii elibereaza in admisia motorului atunci cand trebuie. Daca traseul de legatura intre aceste componente nu este etans, atunci aerul fals ajunge in admisia motorului. Aceeasi chestie se intampla si daca canistra este sparta sau crapata. O alta explicatie ar fi ca regulatorul de presiune de pe rampa injectoarelor nu-si mai face treaba pentru ca este uzat sau plin de impuritati. Nu stiu de ce dupa un timp turatia revine la normal. Alte manifestari anormale? |
--------------------
Renault
Clio Symbol
2007/1.5 dci 85 CP
- xxx
|
|
Mihai-G |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 12 April 16 ![]() |
Am aproape aceasi problema si eu.
Am un Clio 1.4 16V din 2000, porneste la sfert de cheie, fara absolut nici o problema. Nici iarna aceasta nu am avut treaba cu ea cand au venit temperaturile de inghet. In schimb, cand porneste, pana apuca sa se incalzeasca motorul (aproximativ 2minute) la inceput imi tine constant in 2000-2500 de ture. Dupa cele 2 minute, imi oscileaza pentru aproximativ 2-3 minute intre 1000 si 1500 de turatii dupa care se potoleste si imi tine constant la 700. |
--------------------
Renault
Megane
2006
- 1.5 DCI
|
|
alexxutzu |
![]()
Post
#25
|
![]() Member of Renault Forum Group: Members Posts: 567 Joined: 3 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Si la mine cand este frig afara, dupa pornire turatia sta la 1000rpm pana se incalzeste motorul.
|
--------------------
Renault
Symbol Fidji 1.5dci 90cp Chip
Dec. 2007 *Alpine CDE-101RM >Hifonics Titan TXi4000 >Hifonics ZEUS ZXi 4002>Infinity 9602i >Coustic CS502 > In Phase XTP62ND >In Phase IPC1D
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 29th April 2025 - 00:47 |