Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Fum dens, motor cald, Fum alb dens cand motorul este cald

razvan.stefan
post 15 Apr 2016, 18:39
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 30 September 15




Buna ziua! Imi cer scuze daca s-a mai discutat aceasta problema! Am rasfoit forumul, insa nu am gasit o lamurire exacta. Am un renault clio 1.5 dCi, an 2002, cu 235k rulaj. Problema este fumul alb emis si se manifesta in felul urmator:
- dimineata cand merg la munca, aprox 10 - 12 km, masina functioneaza perfect, fara gram de fum scos (sau insesizabil)
- la intoarcere incepe "furnalul". In mers masina nu socate exagerat de mult fum (decat daca turez peste 3k). Cand opresc la semafor, la pornire se emana un fum dens, alb, astfel incat abea mai vad masina din spate. Sau merge foarte bine tot drumul pana sa ajung acasa si sa parchez. Cand las masina la relanti incepe sa fumege.
Astazi (15.04.2016) am bagat aditiv de motor. Mai rau. Am facut un drum cam de 20-30 de km si nu stiam ce sa fac sa nu fiu injurat de ceilalti participanti la trafic din cauza fumului. Ideea este ca fumul nu a fost nici acum omniprezent. Au fost momente in care a mers curat si momente cand aveam combinatul in spate.
Daca stie cineva o solutie, va rog sa ma sfatuiti!
Am apelat si la aditivi care se pun in motorina si la aditivi care se pun in ulei. Nu mai am idee ce sa fac.


--------------------
Renault Clio 2002
Renault Clio 1.5 dCi, 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
froniecristian
post 15 Apr 2016, 19:30
Post #2


Cristi F


Group: Members
Posts: 152
Joined: 10 February 10
From: Rimnicu Vilcea




Fumul alb, aproape fara miros sau doar miros de motorina/benzina, care apare in conditii normale, la pornirea la rece sau cand este foarte frig, si dupa incalzirea motorului dispare.
Cauza: vaporii de apa de formati normal in cilindri condenseaza in toba de esapament rece. Dupa incalzirea acesteia, vaporii nu mai condenseaza si sunt invizibili, dispare fumul alb. Este functionarea normala. (ca o nota, pentru cine nu stie, vaporii de apa, aburul, este invizibil nu alb. Albul este dat de picaturile fine care au condensat deja in abur.)
-Fumul mult alb gros, persistent si dupa incalzire, cu un evident miros distinct, iritant, intepator sau dulceag.
Cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiunea cea mai probabila: garnitura de chiuloasa crapata, sau chiulasa crapata, camasa crapata, sau mai rar, fisura in blocul motor.
Verificare: nivelul de antigel, daca scade sau daca in vasul de expansiune bolboroseste la turarea motorului. Verificare ulei: daca creste nivelul sau uleiul este mat, decolorat, sau pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie, e clar, uleiul se amesteca cu antigelul si neaparat service urgent!
Alte cauze pentru fum alb:
-Valva PCV blocata deschis, murdara, infundata.
-La cutii automate, este aspirat uleiul din transmisie.
-De asemenea prea mult ulei, poate produce fum alb dar dupa un timp dispare. Insa mirosul este diferit, nu iritant-intepator. Verificati joja pentru nivelul uleiului.
Remediu, reparatie: schimbare dupa caz: garnitura de chiulasa, valva PCV, sudare chiuloasa, bloc, schimbare camasa cilindru.

Incearca si sa purjezi filtru de motorina , poate ai apa in rezervor. ...Pe unde alimentezi??????


This post has been edited by froniecristian: 15 Apr 2016, 19:34


--------------------
Renault Fluence 2013 Privilege 1,6 dci R9M - 130CP - Vl-02-AMC
I LOVE MY RENAULT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan.stefan
post 17 Apr 2016, 19:27
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 30 September 15




froniecristian: Multumesc pentru interes! Am dat si eu de informatiile oferite de tine inaitne sa postez pe forum.
Zilele astea am observat ca s-a consumat aproate tot uleiul din baie. Partea interesanta este ca din momentul in care am bagat aditivul, zilele trecute, situatia s-a inrautatit: fum mai dens si mai mult + uleiul consumat. Iau in calcul si varianta unui turbo defect care sa fi aruncat tot uleiul...
Lichidul de racire este intact... aceeasi cantitate, culoare normala.

PS: filtrele au fost schimbate cand am achizitionat masinta (aproximativ 8 luni).

This post has been edited by razvan.stefan: 17 Apr 2016, 19:28


--------------------
Renault Clio 2002
Renault Clio 1.5 dCi, 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 18 Apr 2016, 07:33
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Verifica nivelul antigelului. Poate ai garnitura de chiulasa arsa.

This post has been edited by CipTal: 18 Apr 2016, 07:36


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
razvan.stefan
post 17 May 2016, 15:44
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 30 September 15




Imi cer scuze ca nu am mai raspuns! In final s-a dovedit ca turbo a fost problema mea. Am dat jos turbina si avea foarte mare joc. Dupa inlocuire este totul ok smile.gif. Va multumesc pentru ajutor!


--------------------
Renault Clio 2002
Renault Clio 1.5 dCi, 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 17 May 2016, 19:04
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Fumul alb nu are absolut nicio legatura cu turbina.


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 22 May 2016, 09:14
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




ciptal are legatura cu turbina, daca turbina are joc scapa ulei pe langa ax si ajunge in admisie odata cu fluxu de aer bagat de paleti si atunci apare fumul alb pe teava de exapament si tot atunci se duce si uleiul din motor.


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RazvanF
post 22 May 2016, 13:22
Post #8


Tech


Group: Members
Posts: 2.284
Joined: 25 March 14




Din cate stiu uleiul ars emana fum negru...fumul alb este de la antigel.
Raspunsul corect este la postul numarul 2.


--------------------
Dacia Logan MCV Stepway X52 2017 1.5dCi 90 cp
VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fsilviu86
post 28 May 2016, 15:53
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 409
Joined: 12 April 10
From: Buzau




razvan daca citesti bine ce spune baiatu poate ai intelege ca nu este vorba de fum scos cu motorul rece "-a intoarcere incepe "furnalul". In mers masina nu socate exagerat de mult fum (decat daca turez peste 3k). Cand opresc la semafor, la pornire se emana un fum dens, alb, astfel incat abea mai vad masina din spate. Sau merge foarte bine tot drumul pana sa ajung acasa si sa parchez. Cand las masina la relanti incepe sa fumege.
Astazi (15.04.2016) am bagat aditiv de motor. Mai rau. Am facut un drum cam de 20-30 de km si nu stiam ce sa fac sa nu fiu injurat de ceilalti participanti la trafic din cauza fumului. Ideea este ca fumul nu a fost nici acum omniprezent. Au fost momente in care a mers curat si momente cand aveam combinatul in spate.
Daca stie cineva o solutie, va rog sa ma sfatuiti! ." fumul alb albastrui apare de la uleiul ajuns in camera de ardere in exces. daca avea probleme cu antigelul ajuns in capul pistonelor i disparea apa din vas ceea ce el nu a specificat asa ceva, si mai rau i crestea temperatura la apa exagerat.


--------------------
Renault clio 2005 - BZ 05 LDT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 30 May 2016, 07:17
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Ok. A fost albastrui, alb sau cum o fi fost, bine ca s-a rezolvat; ca regula generala:

-alb curat=antigel in cilindru
-albastrui=ulei in cilindru
-negru=amestec bogat (ardere incompleta)


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 30 May 2016, 10:08
Post #11


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.549
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




-alb curat=antigel in cilindru + ulei si carburant in vasul de expansiune

-albastrui=ulei in cilindru

-negru=amestec bogat (ardere incompleta) sau la diesel: turbo cu probleme, funingine pe evacuare (mers subturat)

This post has been edited by vallixx: 30 May 2016, 10:08


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 21:41
Dacia