Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Diferenta roluit si indreptat jante, care este diferenta?

b28rdw
post 19 Oct 2011, 21:37
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 4 December 05
From: Bucuresti




am fost azi la auto leader (sos. dudesti-pantelimon; numere de ordine la orele 10 dimineata - primeam nr. 21 si era de abia la nr. 11, asa ca am plecat) pentru schimbul de anvelope. jentile pe fata sunt cam patratite de drumurile capitalei. am intrebat daca roluiesc jantele (operatie efectuata si la masina veche, cu rezultate simtitoare). mi-au spus ca ei nu au aparat de roluit, ca acela este doar pentru a face marginile uniforme. in schimb pot indrepta janta. n-am inteles exact ce urma sa le faca si nici n-a prea stiu sa-mi explice care metoda este mai buna si din ce motive.

voi ce spuneti? ca stau cu anvelopele in portbagaj si nu stiu cum sa procedez pentru a avea jantele cat mai aproape de forma intiala sad.gif

LE: jante de otel de 14'

This post has been edited by b28rdw: 20 Oct 2011, 17:54


--------------------
Renault Clio II Symbol LB2E, 2005, K9K-706, dCi, 60kW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 19 Oct 2011, 21:51
Post #2


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Pai daca pentru roluit exista un aparat, care aduce roata in niste parametri...indreptatul jantei, cel putin in acceptiunea celui cu care ai stat de vorba, e probabil lovitul buzei jantei cu un ciocan mare pana o aduce la o forma placuta ochiului...


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nonic
post 19 Oct 2011, 22:05
Post #3


Together we can do more


Group: Members
Posts: 3.964
Joined: 22 May 09
From: Ploiesti




Nu ai intrebat prin ce metoda iti indreapta janta daca nu au masina de roluit? Nu iti recomand indreptarea jantelor la ''meseriasii cu baros''.


--------------------
Renault Megane 2.1 1.5 dci 2004 Privilege Sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Val3ntin0
post 19 Oct 2011, 22:30
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 8 September 11
From: Ploiesti




Am "indreptat" jante la fosta masina (supernova).. se pun pe o presa parca, si se invart acolo pe ea ..sincer nu mai tin minte exact.. dar cu barosul parca nu a dat nimeni..


--------------------
Renault Clio Expression 2004~1.4 / Megane 2007~1.6 16v 82kv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b28rdw
post 19 Oct 2011, 22:39
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 50
Joined: 4 December 05
From: Bucuresti




tot citind am gasit postul acesta scris de theodor2004 in alt thread:

"pana la urma am depistat cauza vibratiilor: janta de pe partea stanga-fata era ovalizata, asa ca degeaba am roluit-o eu.
Am schimbat-o cu janta de la roata de rezerva, si masina merge drept; inca nu stiu daca mai vibreaza, pt ca m-am linistit si nu mai merg cu 140 km/h. "

asadar, e vreo alegere inteleapta roluirea (roll-uirea) aceasta sau trebuie jante noi?... acum sunt complet in ceata.

(ma gandesc sa nu fie marketing toata roluirea aceasta, ca la solutia cu praf metalic pentru astupat scurgerile de la radiator ce a folosit-o un loganist. dupa juma' de an avea instalatia infundata - costuri usturatoare pentru el sad.gif )


--------------------
Renault Clio II Symbol LB2E, 2005, K9K-706, dCi, 60kW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 19 Oct 2011, 22:45
Post #6


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Normal ar fi sa ajungi la niste concluzii dupa ce macar "urci" janta pe aparat...daca mai merita si se mai poate indrepta, recupera, etc. La jantele de tabla, dupa un anumit rulaj se mai dezechilibreaza in zona centrala, unde e contactul cu butucul...in cazul asta da, nu se mai pot redresa si mai bine o inlocuiesti.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Val3ntin0
post 19 Oct 2011, 22:46
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 8 September 11
From: Ploiesti




depinde cat de naspa arata.. si asta nu poate sa ti-o zica decat unul care face asa ceva.. eu am vrut sa le fac pe toate si nu mi-au facut decat 2..a zis ca nu are rost sa dau inca 80 lei ca 2 nu au nevoie de operatiune..


--------------------
Renault Clio Expression 2004~1.4 / Megane 2007~1.6 16v 82kv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 19 Oct 2011, 23:43
Post #8


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.547
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Inclin sa-i dau dreptate lui hellcat. Pentru roluit exista un utilaj cu un comparator, roluirea se face hidraulic, etc. Tare mi-e ca prin "indreptare" multi inteleg luarea la ciocane, adica in traducere: frectie de luat banii degeaba.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hflorin
post 20 Oct 2011, 15:43
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 1 March 10




janta aliaj sau tabla?

eu am indreptat de aliaj, pus pe o masina hidraulica, un piston in partea de jos, mutat manual unde era cazul si "apasa" in janta pana o facea perfect rotunda(roteau ei si nu mai atingea de o tija fixa)

nici o buza nu era indoita, doar putin ovalizata (erau toate 4 la fel) aveau ceva de genul asta(pe rotund) _/\_ si le-a reparat nenea de la vulcanizare.

Eu am fost undeva unde era f scump (60ROn roata, dar m-am intelesc cu el si am dat mai putin).

Dar am fost ulterior la un service f bun, pe la autogara rahova si la ei costa mai putin:http://www.anvelopesijante.ro/servicii-si-tarife.html



--------------------
Renault Clio Symbol Fidji 1.4 8V 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeod
post 20 Oct 2011, 15:54
Post #10


Romeo


Group: Members
Posts: 115
Joined: 5 November 07
From: Bucuresti




La operatiunea de indreptat janta se pune pe o masina speciala(gen masina de echilibrat) si se indreapta cu niste prese hidraulice, asta in cazul in care e ovalizata sau este putin stramba. Nu se pot indrepta in cazul in care sunt strambe "din butuc" (adica din zona de prindere, a prezoanelor)
Nimeni nu ia janta la baros, asa ca va rog nu mai presupuneti aiurea pe aici.

La operatiunea de roluire se indreapta buza jantei adica suprafata de contact intre janta si cauciuc, operatie ce se desfasoara pe o masina similara unui strung.


PS: La masina mea dupa ce am indreptat si roluit o janta fara sa schimb cauciucul cantitatea de plumb necesara pentru echilibrare s-a redus de la 95grame la doar 5 grame.


--------------------
Renault Clio 2003 - B 94 RVR
Am bani de dat, am datorii la stat.........................
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hellcat
post 20 Oct 2011, 16:46
Post #11


FrontYard Motorsport


Group: Moderatori
Posts: 5.628
Joined: 25 April 04
From: Dieppe




Nu presupune nimeni aiurea...tu nu cred ca ai citit postul initiatorului...daca ala la vulcanizare nu avea masina de roluit, ia zi: ce-i facea jantei?...o frectie?

Iar la roluire nu se indreapta doar buza jantei, asta ca sa stii si tu, se poate interveni si la umarul propriu-zis al jantei, la partea interioara, unde majoritatea jantelor se ovalizeaza si datorita lipsei spitelor.


--------------------
Renault Clio bicorp 1.4 16v 2002 expression
Commencal Premier HD1
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 20 Oct 2011, 17:05
Post #12


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.547
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




@romeod: Sa fii tu sanatos la cati "ciocanari" am vazut eu pe la vulcanizari. Ia roata la ciocane si incet incet o mai aduce cat de cat in parametri, dar oricum DEPARTE de a fi o janta echilibrata. Aia e de ochii lumii.
Si la fel, sa fii tu sanatos la cati am vazut ca pun botul la "ciocanareala".
Sunt multi care nu se pricep si daca vad "la ochi" janta cat de cat indreptata....pentru ei e suficient.
Dupa care se ia janta, se pune tot de "ochiul" clientului pe masina de echilibrat, se seteaza o toleranta de muuuulte grame si uite asa se si echilibreaza.
Dupa care se vine cu replica "dom'le, roata e buna acum, dar o puneti si dvs pe spate, ca deja a suferit un soc si asa si pe dincolo". Daca o pui pe fata iti sare volanul din maini si la 70-80km/h.

This post has been edited by vallixx: 20 Oct 2011, 17:07


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeod
post 20 Oct 2011, 17:05
Post #13


Romeo


Group: Members
Posts: 115
Joined: 5 November 07
From: Bucuresti




Janta se indreapta pe masina dedicata acestei operatii si nu pe masina de roluit.
La umarul jantei ma indoiesc ca se poate interveni cu masina de roluit.
Despre ce spite vorbim?
Nu s-a specificat nicaieri ce tip de jante are(aliaj sau tabla)


--------------------
Renault Clio 2003 - B 94 RVR
Am bani de dat, am datorii la stat.........................
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 20 Oct 2011, 17:09
Post #14


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.547
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Masina de roluit ESTE masina dedicata indreptarii jantelor.
Faci niste confuzii.

Sau hai sa te intreb altfel: dupa parerea ta, ce face o masina de roluit?

E cazul sa precizez ca numele intreg este : "Masina de roluit si indreptat jante" ?
http://www.clubafaceri.ro/37787/masina-de-...nte-856056.html

Referitor la spite, nici o janta , indiferent daca e din tabla sau aliaj, NU are spite la partea interioara.

This post has been edited by vallixx: 20 Oct 2011, 17:38


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
romeod
post 21 Oct 2011, 15:48
Post #15


Romeo


Group: Members
Posts: 115
Joined: 5 November 07
From: Bucuresti




Prin roluire in limbajul popular se intelege a indrepta "buza" jantei. Masina pe care ai dat-o spre exemplificare nu stie sa roluiasca "buza"(umarul) sau cum vrei sa il numesti al jantei.


--------------------
Renault Clio 2003 - B 94 RVR
Am bani de dat, am datorii la stat.........................
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 21 Oct 2011, 17:31
Post #16


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.547
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Wrong again.
Indreptare sau roluire e cam acelasi lucru.
Cand nu stiam cu ce se mananca ii ziceam "indreptare", oarecum gresit pentru ca de fapt nu indreptai, ci rotunjeai.
Cand am inceput sa ne "englezim" am inceput sa-i zicem roluire, evident de la "to roll, adica ceva de genul a rotunji...oarecum.
Ne-au ajutat mult si baietii de pe la vulcanizari care ne prezentau "roluirea" ca ceva special, mult mai bun decat indreptarea.

De aia acum avem HR si nu "biroul de personal" si facem "advertising" in loc de "publicitate". Si bineinteles, de aia "roluim" in loc sa indreptam.

Iar genul de masini care fac treaba asta, cam cum a prezentat eu spre exemplificare in linkul ala, face indreptare/roluire si-n "umeri" si-n "buze" (la naiba, umeri-buze incepe sa sune ca o noua pozitie de kama sutra) radmasa.gif


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 24 Oct 2011, 10:11
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




La noi in vulcanizari se face o asa numita operatie de ,,roluire'' (vine de la to roll).
Practic iti pune janta pe o rotativa, janta se invarte, iar buza jantei trece printre 2 rulmenti, care chipurile ii indreapta marginile. Operatia este buna doar daca janta era doar cu buza indoita, dar daca janta este ovalizata, pa si pusy, degeaba se face roluirea. eu am facut cateva roluiri repetate la o janta ovalizata, si degeaba. Iar dupa ce mi-au dat mesterii Manole cu barosul in janta, chiar ca s-a terminat cu janta aceea.
Operatii mai complexe de indreptare se fac la niste aparate speciale, de fabrica, care iti masoara deformarea jantei si o indreapta la o presa. Costa cam 150 RON/janta, si sunt f rare astfel de masini, asa ca mai bine va luati jante noi (pt ca, indiferent de metoda folosita, o janta indreptata/roluita nu mai e la fel ca una noua).


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 24 Oct 2011, 16:27
Post #18


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.547
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Eu n-am intalnit nicaieri masina aia de zici tu ca iti trece roata prin rulmenti, stiu despre ce vorbesti insa nu am vazut nicaieri. Am vazut insa masini din astea hidraulice, nu sunt chiar rare. Mai degraba celelalte sunt rare. Iar indreptatul la o masina din asta hiddaulica nu este nici pe departe atat de scump. Mie la Autosoft, pe Calea Dudesti mi- a luat ceva de genul.25 sau 35 ron/ janta. Iar baietii au scos-o prea bine, astfel ca am pus janta pe fata si nu- mi vibreaza nici la 150+ hm/h. Si asta cu max. 20-25 grame de plumbi. Deci chiar e destul de apropape de janta noua. Nu identica, evident, dar foarte aproape, daca baietii stiu meserie.


This post has been edited by vallixx: 24 Oct 2011, 16:32


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andr3i84
post 24 Oct 2011, 18:22
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.086
Joined: 22 March 09
From: Bucuresti




25-30 de lei pentru o janta de tabla presupun..... huh.gif


--------------------
Renault Clio Symbol 2003 1.4 16V expression
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 25 Oct 2011, 08:48
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




mie nu mi-au rezolvat-o la Autosoft dudesti, era mai bine ca inainte, dar volanul tot vibra la 130 km/h. Asa ca acum folosesc janta de la roata de rezerva.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 25 Oct 2011, 09:36
Post #21


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.547
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Ai troznit-o rau inseamna....


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 25 Oct 2011, 10:15
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




nu eu. Am lasat masina la un service, si aia au plecat cu ea in trafic, si au facut pana. Au mers cu masina pe janta dezumflata, apoi au pus aceiasi anvelopa, dar cu camera (iar roata de rezerva au pus-o inapoi in portbagaj). Dupa vreo 2 luni m-am prins eu de figura, cand am vazut ca imi vibreaza volanul; am mers la autosoft, am descoperit anvelopa cu camera, am schimbat-o cu cea de rezerva, si m-am intors la service. Bineinteles ca nu au recunoscut nimic.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Val3ntin0
post 25 Oct 2011, 21:22
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 259
Joined: 8 September 11
From: Ploiesti




Eu nu las masina nicaieri in service.. ori mi-o face pe loc in ochii mei, ori imi comanda piesele si vin cand ma programeaza, eu nu las masina nicaieri pe banii mei.. se schimba multe..


--------------------
Renault Clio Expression 2004~1.4 / Megane 2007~1.6 16v 82kv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
theodor2004
post 26 Oct 2011, 08:46
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.707
Joined: 8 February 10




Nici eu nu prea fac asa, dar era service-ul unui prieten, in care aveam incredere totala. Dar se pare ca pe angajatii lui ii durea in bascheti ca eu cunosc patronul, ei mi-au luat masina sa se plimbe cu ea 40 km (pe benzina mea), iar la final prietenul nu a mai recunoscut nimic.
Asa ca va sfatuiesc pe toti sa stati langa masini cand se lucreaza la ele, pt ca in ziua de azi nu mai poti avea incredere in nimeni.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.4 litri 2003, 8 valve
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiumaxim
post 18 Jun 2013, 15:10
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 17 June 13




va salut si eu eu ieri am fost la autochelu in sacele si am fost tare multumit nu stiu daca va pot lasa un filmulet sa vedeti diferenta intre roluit si indreptat, este o mare diferenta pentru ca sunt 2 masini total diferite eu am sa incerc sa va las link daca nu incercati voi pe youtube auto chelu
http://youtu.be/j--MNflaWgM

This post has been edited by claudiumaxim: 18 Jun 2013, 15:47

Attached image(s)
Attached Image


--------------------
audi a6 2011/19 tdi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr.NiceGuy
post 10 Apr 2016, 10:57
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 319
Joined: 16 October 06
From: Oradea




O intrebare pentru cunoscatori: janta se poate echilibra si fara a avea cauciuc pe ea (daca are vreun rost) sau se echilibreaza doar cand e cu cauciucul pe ea.
Intreb pentru ca doresc sa reconditionez jantele de tabla (vopsit&shit) si am vazut ca pe ele a ramas plumb (e plumbul cu care a venit masina cand a fost cumparata, nu e plumb pus de cei de la vulcanizare) si nu stiu daca sa il dau jos sau nu pentru a vopsi janta complet.


--------------------
Renault Symbol 2005 FIDJI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BannedHost
post 10 Apr 2016, 11:40
Post #27


Membru prin trecere periodica temporara nedefinitiva


Group: Members
Posts: 2.702
Joined: 14 September 10
From: Cluj-Napoca




Echilibrarea se face doar cu cauciucul pe janta. Da jos plumbul si incearca sa cureti interiorul cat mai bine, pentru a se putea face echilibrarea cat mai precisa.


--------------------
Renault Laguna 2007 / 2.0 DCi / ~ 180 de hamsteri dopați
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallixx
post 10 Apr 2016, 11:42
Post #28


Membru nesuferit


Group: Members
Posts: 4.547
Joined: 28 January 08
From: Bucuresti




Da, se poate echilibra si fara cauciuc, desi personal nu vad rostul. Pentru ca e putin probabil ca in momentul in care ii pui cauciuc sa nu dea diferente.

Eu zic sa dai plumbul jos, reconditionezi janta, te duci la vulcanizare , o pui pe masina de echilibrat ca sa vezi sa nu fie descentrata sau sa fuleze rau, caz in care e nevoie de roluire.

Daca nu fuleaza pui cauciuc pe ea si faci echilibrarea.


--------------------
Renault Megane 4 Hatch TCe 140 - 2019
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 16V - 2008 - 2022
Ex. Renault Clio Symbol 1.4 8V - 2003 - 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kretzu77
post 10 Apr 2016, 16:29
Post #29


n00b


Group: Members
Posts: 310
Joined: 14 August 06




Se verifica janta fara cauciuc pe aparatul ala de echilibrat cand vrei sa vezi in ce stare e (dupa indreptare, cand le cumperi SH, etc)


--------------------
Toyota Corolla E15/Prius 3 2008 1.4D-4D/2012 Hybrid
Ne nastem pe rand si murim pe sarite!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 11 Apr 2016, 09:11
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Masina de roluit reface circumferinta jantei in cazul in care deformatiile sunt foarte mici ; in cazul unor deformatii mai mari se foloseste masina de indreptat care indreapta janta fara a o rolui; dupa indreptare se poate trece si la roluire. Cam asta e.


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2025 - 13:40
Dacia