Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Schimbare motor 1,6 16v cu 2.0 16V, cu toate problemele aparute

RADU__
post 7 Mar 2016, 23:43
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




M-am gandit sa va retin atentia cu acest titlu si cu problemele care apar in urma acestei schimbari.
Se dau datele problemei :

Masina actuala-Renault Megane II berlina, af.2008 motor 1,6 16V K4M , cutie automata, trapa electrica 8 airbaguri, ESP, tempomat, senzori de pneuri, preechipare carkit, spalator faruri, geamuri electrice.

Masina donatoare- Renault Megane II bicorp, af. 2004 motor 2,0 16V F4R, cutie automata, ESP, tempomat, 6 airbaguri, xenon, spalator faruri, keyless Go.

Eu calatoresc mult cu rulota si am avut nevoie de un pic mai mult cuplu. Amaraciunea mea este ca nu puteam sa stau pe tempomat la 90Km/h in D. Trebuia sa stau cu cva pe manual si sa tot gestionez manual treptele de viteza ca sa am cat de cat viteza constanta. Pe automat (D) vitezele se schimbau destul de des intre III si IV, cam la un ritm de 500-800m. Asa ca o lasam pe manual si la 3-4Km, cand viteza scadea cu maxim 10Km/h schimbam si readuceam la viteza dorita. Consumul la acest ritm si viteza este de 10-11L/100km in functie de conditiile meteo.

Si acum problemele.
In primul rand, cei de la RAR Brasov, au avut nevoie de la colegii lor de la RAR Bucuresti, de niste confirmari asupra omologarii autoturismelor in noua varianta. (motoarele schimbate intre ele) Acest demers a durat cam o luna. Astfel am obtinut acordul de principiu pentru efectuarea schimbarii. Trebuie sa precizez ca masina donatoare, este import Germania, neinmatriculata, dar cu toate actele in regula. Dorinta mea era ca ea sa dobandeasca CI dupa schimbare, in noua formula, cu motorul de 1,6 16V, direct, pe baza brief original, chiar daca acesta era cu motor de 2,0l.

Asa ca am inceput demontarea celor doua grupuri propulsoare, adica punte fata complecta cu motor, cva, telescoape, caseta directie, cablaj, calculatoare motor si cutie, radiatoare etc.
Si prima surpriza. Una era faza 1 si a doua faza 2. Adica mufele in cutia cu conexiuni, total diferite. Asa ca am pastrat cablajele motor (prin demontare de pe motoare) si le-am inlocuit pe motoare cu mici modificari de trasee si lungimi de cabluri. Situatie rezolvata.

A doua modificare, pentru faptul ca aveam nevoie de UCH, cartele, imobilizare coloana de volan si calculatorul de motor in aceeasi formula, am fost nevoit sa inlocuiesc cablajele din usi intre ele, pentru simplul fapt ca una avea si alta nu, Keiless Go. Sigur ca a trebuit sa inlocuiesc si manerele de usi, si actuatoarele, caci masina mea nu avea butoane in manere. Si aici a doua surpriza. Am verificat in prealabil la usile din fata daca am cablajul pentru Keyless si era, fapt pentru care functioneaza usile din fata. Dar cine mama lui Renault s-a gandit sa nu doteze si cablajul usilor din spate? Asa ca va trebui sa cablez cate 5 fire de la mufa de sub scaunul soferului, pana in mufa de la usile din spate. Am comandat pini pentru cele patru mufe si voi face cablajul. Au mai fost necesare inca trei fire, pana la capota portbagajului, unde trebuie sa montez antena si butonul de inchidere (aflat in mijlocul siglei Renault).

Acum sunt in faza ca prima masina (berlina) este aproape gata si circul cu ea cu urmatoarele probleme :
-nu se deschide portbagajul, in conditiile in care antena de portbagaj este montata. Din al treilea buton din cartela masina reactioneaza doar optic, cu semnalizatoarele. Practic nu se autorizeaza butonul de deschidere si inca nu stiu de ce.
-am o eroare afisata pe bord despre inchiderea centralalizata, pe care inca o ignor, caci inca nu am cablat antenele si actuatorii optici de pe usile din spate. SPER ca dupa cablare sa se rezolve si cu portbagajul, dar nu cred.

- bordul (consola de bord) nu se trezeste cand este necesar, fara sa-i intrerup alimentarea (adica reset fizic). Dupa aceasta manevra, totul functioneaza normal, afisaj, computer de bord kilometri etc, doar ca mi-a aparut un A langa silueta masinii in dreapta sus. In plus, nu apare semnalizarea farurilor de ceata de pe fata si a fazei scurte. Pe spate merge semnalizarea becurilor de ceata.

- din cand in cand dispare roata din spate stanga la semnalizarea presiunii pneului si spune ca este o problema cu senzorul. Aceasta problema nu am avut-o pana acum.

In rest, sigur ca masina este mai vioaie, mai ales in zona de 2000rot/min. Adoua masina, este in curs de montare. Probabil ca saptamana asta va fi si ea gata. Am sa va tin la curent cu eventualele probleme care vor aparea. Ma astept sa fie mult diminuate fata de prima.

Incerc si eu o intrebare la specialistii de pe forum in ale programarii si mai ales cei care au mai umblat si in software, daca pot sa ma ajute sa rezolv problemele relatate. Va rog sa va exprimati parerile dar mai ales afirmatiile sustinute tehnic, la problemele aparute.

This post has been edited by RADU__: 8 Mar 2016, 00:06


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 8 Mar 2016, 02:54
Post #2


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




QUOTE(RADU__ @ 7 Mar 2016, 23:43)
Va rog sa va exprimati parerile......

Masina donatoare (banuiesc ca cea verde lovita) era perfect functionala...cu toate functiile OK?

This post has been edited by espacern: 8 Mar 2016, 02:56


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 8 Mar 2016, 09:18
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




Da. Am circulat cu ea trei luni conform legii. A avut airbagurile cortina si scaun explodate, dar am rezolvat cazul prin inlocuire airbaguri si "reparatie" la modulul de airbag. In rest totul era OK.


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iDoctor
post 8 Mar 2016, 10:27
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.062
Joined: 12 October 13




masina donatoare fiind faza 1 nu se pupa cu faza2 , alt uch trebuia configurat dar de faza 2 cu functia keylles , portbagajul nu se deschide tot din aceeasi cauza plus ca trebuie modificata instalatia de portbagaj , lucru valabil si la usile spate (securitate copii )


--------------------
Renault Megane 2011 / 150 hp - B-02-TYM
Nu mai am rabdare pentru prosti , ca este prea multi . dar multi .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 8 Mar 2016, 14:32
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




Am modificat instalatia de portbagaj conform faza 1. Montat cablaj antena si buton pentru inchidere (cel din sigla) Din cartela semnalizeaza vizual comanda de autorizare, dar butonul de deschidere nu reactioneaza. Usile din spate functioneaza, mai putin keyless unde mai am de cablat antenele si senzorii.

This post has been edited by RADU__: 8 Mar 2016, 14:38


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iDoctor
post 8 Mar 2016, 14:52
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.062
Joined: 12 October 13




ia uita-te cu atentie care este schema corecta pentru keylles .
cu bordul nu ai rezolvare , faza 1cu faza 1 si 2 cu faza , portbagajul trebuie sa se deschida si fara antene montate , cu antenele montate si config poti deschide portbagajul , fara sa apesi butonul 3 ,


--------------------
Renault Megane 2011 / 150 hp - B-02-TYM
Nu mai am rabdare pentru prosti , ca este prea multi . dar multi .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Mar 2016, 14:58
Post #7


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Eu am pus 2.0 16v in loc de 1.4, dar ca si la 1.6, iti trebuie cu cutie cu tot, care e diferita fiind in 6 trepte, planetare, timonerie, samd.

PS: nu am prins initial ca vrei cu cutie automata cu tot , care , probail e aceasi, nu ca in cazul manualei.

This post has been edited by argon: 8 Mar 2016, 15:03


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 8 Mar 2016, 16:53
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




QUOTE(iDoctor @ 8 Mar 2016, 15:52)
ia uita-te cu atentie care este schema corecta pentru keylles .
cu bordul nu ai rezolvare , faza 1cu faza 1 si 2 cu faza , portbagajul trebuie sa se deschida si fara antene montate , cu antenele montate si config poti deschide portbagajul , fara sa apesi butonul 3 ,
*



Conform shemei pe care o am, am cuplat pinii 47 si 48 mufa R2 gri la antena de portbagaj, si pinul 26 mufa gri la butonul de inchidere din sigla, (care functioneaza).

Butonul de deschidere este un capat la masa si unul pe motorul actuator de deschidere.


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 13 Mar 2016, 19:49
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




Saptamana asta am cablat usile din spate si antena a-III-a din interior. Acum sistemul este complect, dar portbagajul tot nu se deschide. Persista o eroare in bord referiotare la inchiderea centralizata, dar in CLIP-ul la care am avut acces, nu apare nimic.
Are cineva o schema din NT pentru sedan din decembrie 2007?
Eu am numai pana in 2003, deci faza 1.
Acum fizic motorul actuatorului de deschidere este legat la masa, impreuna cu intrerupatorul care marcheaza deschiderea si butonul de deschidere. Inca nu am controlat in UCH unde ajunge. Interersant este ca daca demufez actuatorul si-l mufez inapoi, se deschide. Deci UCH il simte. Am decuplat motorukl de la masa incercand sa-l cuplez inapoi (pe rol de intrerupator) dar nu functioneaza.
????

Problema cu bordul inca ramane, provizoriu am montat un intrerupator pe alimentarea lui cu care-i fac reset fizic. Inca mai caut o solutie. Daca nu voi gasi remediul, atunci voi confectiona un intrerupator temporizat elctronic, activat la punerea contactului.


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 16 Mar 2016, 20:25
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




Am rezolvat 90% din problema portbagajului.
Acum se deschide "autorizat" de la al treilea buton al cartelei daca masina este incuiata, sau liber de la maner daca masina este descuiata. Inca nu se deschide in regim keyless. Am verificat antena specifica pentru portbagaj si functioneaza. Cartela in preajma ei, autorizeaza deschiderea usilor. Cu mufa de antena scoasa, nu se deschide nimic. Deci celelante antene din usi nu receptioneaza semnalul asa departe.
Si totusi mai am o eroare pe bord referitoare la inchiderea centralizata, care nu apare pe clip.

This post has been edited by RADU__: 16 Mar 2016, 20:26


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iDoctor
post 16 Mar 2016, 20:34
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.062
Joined: 12 October 13




verifica prin comparatie cablaj inchidere faza1 versus faza 2 si vezi diferenta , 2 fire de inversat .


--------------------
Renault Megane 2011 / 150 hp - B-02-TYM
Nu mai am rabdare pentru prosti , ca este prea multi . dar multi .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 16 Mar 2016, 20:45
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




Tocmai asta era si rugamintea dar se pare ca s-a sters mesajul. Nu am inca o schema de faza 2. LA mine motorul era legat la masa si pinul 7, avand faza 2. Acum l-am taiat si l-am pus prin intrerupatorul clapei de deschidere la masa. Al doilea fir al clapetei l-am izolat pe moment.
Daca cineva are o schema electrica la partea de portbagaj pentru faza2, va rog sa va faceti pomana ca inca nu am una.

This post has been edited by RADU__: 16 Mar 2016, 20:50


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
panavision
post 17 Mar 2016, 18:22
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 256
Joined: 18 May 04
From: Bucuresti




Cred ca acestea sunt documentele de care ai nevoie. Desi, din cate imi aduc aminte, atunci cand am montat keyless-ul am mai gasit undeva si o a 3-a varianta de cablaj UCH. Poate ai noroc si reusesti cu acestea.

Attached File  UCH___UPC_megane_2.1.pdf ( 490.17k ) Number of downloads: 40
Attached File  UCH___UPC_megane_2.2.pdf ( 437.6k ) Number of downloads: 28


--------------------
Volkswagen E-Golf 2018 / 136CP - B-30-SXT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionitagelu
post 12 May 2016, 10:01
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 4 March 05
From: Breaza




Am si eu o intrebare legata de acest topic. Detin un Megane sedan din 2007 euro 3 1.5dci, 82CP. Este posibil din punct de vedere legal sa cumpar un 2.0 dci si sa pun acest motor + cutie de viteze si toate anexele pe masina pe care o detin? Aveti idee ce ar insemna ca si costuri de omologare (exclus cele tehnice, doar taxe si hartoage) si ce documente mi-ar trebui ? Deocamdata e doar teoretica intrebarea. Daca la 1.5 dci am taxa platita mai e nevoie sa platesc taxa de mediu la schimbarea motorului ?


--------------------
Renault Koleos 2 Intens 2.0 dCi 4WD 2018 - PH27AUS
Megane 4 1.6 dCI 130CP Bose - 2017
Megane 2 1.5 dCI 106CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Salinas
post 12 May 2016, 10:40
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 190
Joined: 18 November 12
From: Bucuresti




Taxa de mediu se plateste, doar, la inmatriculare.


--------------------
Renault Megane 2.1 Grandtour 1.6 16v Privilege 2004 cu GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
espacern
post 12 May 2016, 12:17
Post #16


ART-ist


Group: Moderatori
Posts: 17.610
Joined: 14 August 09
From: Mihalaya




Taxa a fost platita pentru anumite date capacitate 1.5 si un anumit CO2......date care daca se schimba trebuie recalculata.
DPDV administrativ nu se poate/se poate face conversia....este explicat pe rarom.ro.


--------------------
. . . - .
RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 12 May 2016, 13:13
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




Situatia este urmatoarea. Eu am trecut doua masini prin acest "filtru".
Prima conditie este ca puterea motorului sa nu creasca cu mai mult de 20%
A doua conditie este sa nu se declaseze masina (ex E4 in E3)
A treia este sa existe varianta constructiva pe aceeasi caroserie cu dotarea noului grup propulsor.
Este necesara dovada provenientei motorului.Se trece printr-o verificare si autentificare prealabila a componentelor. se obtine aprobarea de principiu de la RAR Bucuresti. Se trece la verificarea modificarii efectuate, se plateste taxa de aprox 800ron, se obtine CI si apoi se merge la politie pentru schimbare talon si la fisc pentru inregistrarea noii categorii a autovehiculului. Talonul vine prin posta, noul impozit se plateste anul viitor, anul in curs fiind scutit (daca ai platit deja impozitul)
De retinut ca a doua masina, nu a avut CI in Romania si a a obtinut CI cu modificarea gata facuta cu motorul de pe masina deja inscrisa in Ro. S-a prezentat brief-ul din Germania, actul de vanzare/cumparare din Germania si copie de pe CI a masinii de pe care s-a transferat motorul.

This post has been edited by RADU__: 12 May 2016, 13:20


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionitagelu
post 12 May 2016, 14:06
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 264
Joined: 4 March 05
From: Breaza




Deci nu se poate, cresterea de putere e prea mare 82 -> 150
Deasemenea pe sedan nu cred ca s-a pus motor de 2.0dci, cel putin nu in Ro.

Merci de info.


--------------------
Renault Koleos 2 Intens 2.0 dCi 4WD 2018 - PH27AUS
Megane 4 1.6 dCI 130CP Bose - 2017
Megane 2 1.5 dCI 106CP - 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RADU__
post 12 May 2016, 14:45
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.255
Joined: 18 October 07
From: Brasov




Nu a fost in Ro din cate stiu eu comecializata vaianta. Dar sunt aceste echipari. eu am avut masina de noua. Cand am comandat masina, am incercat variante de 1,8 sau 2 si nu am putut primi, asta in situatia in care pe site Franta sau..altele, se putea comanda. Raspunsul a fost ca este o problema comerciala.
Cat priveste nr de omologare, a fost asimilat din baza de date din Germania.

This post has been edited by RADU__: 12 May 2016, 14:49


--------------------
Renault Megane IV Sedan TCE140 2022 - BV 22 ROC
tel.0742044570
Invata repede si aplica... tot repede!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2025 - 09:44
Dacia