Dacia 1300 "Patina", 1975
![]() ![]() ![]() |
Dacia 1300 "Patina", 1975
harby ;)) |
![]()
Post
#91
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 1.369 Joined: 3 July 12 From: Pitesti ![]() |
|
||
--------------------
Renault 12 Gordini
Pontiac Firebird
1972, 1980
|
|||
sobolan |
![]()
Post
#92
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#93
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.854 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
QUOTE(SiloS @ 9 Jun 2017, 08:04) Vreau ca tabla masinii (la care e cel mai mult de munca) sa fie eligibila de RetroMobil. Nu vreau sa existe surpriza neplacuta in care eu sa investesc si sa imi toc nervii si apoi sa primesc replici de genul : "Ne pare rau, dar aici nu e conform cu originalul!"/"Conducta asta de frana este plina de antifon, trebuie schimbata!" Un stop, o inima de cheder - se schimba ulterior fara bataie de cap, tabla o data se face. In conditiile astea rapciuga de 1300 din fata de la taxi Pelicanul, vopsita intr-o culoare galben taxi care nu cred ca era in paletarul epocii, cu barele de 1300 cu tampoane mici vopsite in negru, la fel ca si celelalte foste elemente cromate si colantata taxi pelicanul retro nu putea fi atestata...dar are insigna RCR pe masca...si am mai vazut si alte masini atestate desi au unele modificari...sunt si pe aici pe forum unele... |
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
sobolan |
![]()
Post
#94
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
![]() This post has been edited by sobolan: 10 Jun 2017, 21:54 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#95
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
Numai tu?!
![]() Treaba e una și bună:vrei lucrare de calitate,cauți meseriași și plătești.Vrei cârpeală cu 1500 de lei,ai la alegere câți ''meseriași'' vrei tu!Și varianta 3->ți-o faci tu singur cu mânuțele tale! ![]() După mine,viitorul proiect (exceptând vopsitoria finală) așa o să-l fac! ![]() Q.E.D! This post has been edited by Adrian Frigo: 10 Jun 2017, 22:02 |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
DACIOTUL_97 |
![]()
Post
#96
|
![]() Ne plac femeile,dar iubim masinile ! Group: Members Posts: 1.649 Joined: 8 July 13 From: Bd-ul Dacia ![]() |
@harby
![]() This post has been edited by DACIOTUL_97: 10 Jun 2017, 23:15 |
--------------------
Dacia
1310/Logan/
MLS 1986/MLS 1985/1.6 16v Prestige 2008 "Voi lupta pana la ultima mea picatura de sange,ca sa ai dreptul,sa nu fi de acord cu mine"
#Pasionat de fiare vechi# Ex.Dacia 1310-CN3 & 1310-ph1 |
|
Daciotul_98 |
![]()
Post
#97
|
![]() membru foarte autentic!! Group: Members Posts: 1.572 Joined: 15 June 13 From: Serbanesti,Arges ![]() |
Brecul meu are terosonul original pe dedesubtul mașinii, bineinteles ca am conductele gazate cu alb si teroson, de fabrică pe tot cuprinsul lor, așa a venit din fabrică. O precizare pentru colegii restauratori daciile au fost negre pe dedesubt, usor gazat in culoarea caroseriei in zona aripilor fata și spate, așa ca tot e o moda sa fie terosonata in culoarea mașinii. Colegul restaurator care a cerut 2000 e pe revopsire, tot o lucrare de buget va face, sa rămână si profit dar nu va reflecta 2000 e.
Tinichigeria e mama vopsitoriei, nu o protejeze bine va umfla rugină vopseaua. This post has been edited by Daciotul_98: 11 Jun 2017, 11:11 |
--------------------
dacia
1300
197x Pentru detalii nu ezitati
0732366741-claudiu |
|
iustin_uap |
![]()
Post
#98
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 25 October 13 From: Piatra-Neamt ![]() |
QUOTE(b06fcn @ 10 Jun 2017, 21:44) In conditiile astea rapciuga de 1300 din fata de la taxi Pelicanul, vopsita intr-o culoare galben taxi care nu cred ca era in paletarul epocii, cu barele de 1300 cu tampoane mici vopsite in negru, la fel ca si celelalte foste elemente cromate si colantata taxi pelicanul retro nu putea fi atestata...dar are insigna RCR pe masca...si am mai vazut si alte masini atestate desi au unele modificari...sunt si pe aici pe forum unele... Masina aia arata cu totul altfel cand a luat atestatul. Nu e un exemplu bun. DSC_7636.JPG ( Size: 467.94k ) Number of downloads: 838 |
--------------------
Dacia
1300/1310
73/83
|
|
harby ;)) |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.369 Joined: 3 July 12 From: Pitesti ![]() |
QUOTE(b06fcn @ 10 Jun 2017, 21:44) In conditiile astea rapciuga de 1300 din fata de la taxi Pelicanul, vopsita intr-o culoare galben taxi care nu cred ca era in paletarul epocii, cu barele de 1300 cu tampoane mici vopsite in negru, la fel ca si celelalte foste elemente cromate si colantata taxi pelicanul retro nu putea fi atestata...dar are insigna RCR pe masca...si am mai vazut si alte masini atestate desi au unele modificari...sunt si pe aici pe forum unele... Masina aia a fost stricata de nenorocitii aia, era impecabila. Si nu cred ca mai are atestat in halul cum au facut-o! QUOTE(DACIOTUL_97 @ 10 Jun 2017, 23:15) @harby ![]() Eu il astept pe Silos sa ne zica daca e doar vopsit sau cu tinichigerie. Totul depinde de calitate. QUOTE(Daciotul_98 @ 11 Jun 2017, 11:07) Brecul meu are terosonul original pe dedesubtul mașinii, bineinteles ca am conductele gazate cu alb si teroson, de fabrică pe tot cuprinsul lor, așa a venit din fabrică. O precizare pentru colegii restauratori daciile au fost negre pe dedesubt, usor gazat in culoarea caroseriei in zona aripilor fata și spate, așa ca tot e o moda sa fie terosonata in culoarea mașinii. Colegul restaurator care a cerut 2000 e pe revopsire, tot o lucrare de buget va face, sa rămână si profit dar nu va reflecta 2000 e. Tinichigeria e mama vopsitoriei, nu o protejeze bine va umfla rugină vopseaua. Nu stiu, cred ca a ta a fost low-cost ![]() Dar 1307-le meu a fost alba si stiu alte exemple clare ca masinile erau vopsite si pe sub. @sobolan Eu ma refeream la cu totul altceva. Ca nu merita sa dai bani putini pentru a iesi masina mai nasol decat era! Si ca sa mai fac o paranteza, nu o sa merite ca valoare Dacia pana intr-un punct, cand nu o sa mai de unde sa le iei, piese or sa fie doar reproduceri. Si va spun ca valoare creste, chiar daca e Dacie. Scuze, Silos, ptr. off-topic. |
--------------------
Renault 12 Gordini
Pontiac Firebird
1972, 1980
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#100
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.854 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
In cazul asta ar trebui ca RCR sa revoce atestatul...
|
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
Daciotul_98 |
![]()
Post
#101
|
![]() membru foarte autentic!! Group: Members Posts: 1.572 Joined: 15 June 13 From: Serbanesti,Arges ![]() |
Posibil reantifonata in service Papucul tău.
|
--------------------
dacia
1300
197x Pentru detalii nu ezitati
0732366741-claudiu |
|
sobolan |
![]()
Post
#102
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.240 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
eu stiam ca orice dacie vine vopsita dedesubt in culoarea caroseriei....chiar si antifonata/insonorizata de fabrica apoi ei o vopsesc peste la culoarea ei....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Adrian Frigo |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru cu o tigaie de dacie Group: Members Posts: 2.031 Joined: 4 February 15 From: Undeva,pe dreapta ![]() |
A mea are antifonul/vopseaua originală și nu e vopsită pe dedesubt în culoarea mașinii,doar la pasajele roților.
![]() |
--------------------
Dacia 1300/
1310/1410 GTL/CL/Lj/Renault
/1972/1986/1997/2000 și ceva...
- XX-00-UAP/ACR Mașina este ca femeia,dacă nu o întreții....TE LASĂ!
Daciot convins! |
|
DACIOTUL_97 |
![]()
Post
#104
|
![]() Ne plac femeile,dar iubim masinile ! Group: Members Posts: 1.649 Joined: 8 July 13 From: Bd-ul Dacia ![]() |
Erau vopsite in culoarea masinii doar la oale/pasaje si contraaripi.Nu stiu de unde o scoateti ca au fost si pe "burta" la fel.
|
--------------------
Dacia
1310/Logan/
MLS 1986/MLS 1985/1.6 16v Prestige 2008 "Voi lupta pana la ultima mea picatura de sange,ca sa ai dreptul,sa nu fi de acord cu mine"
#Pasionat de fiare vechi# Ex.Dacia 1310-CN3 & 1310-ph1 |
|
Ov |
![]()
Post
#105
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(SiloS @ 9 Jun 2017, 08:04) "Ne pare rau, dar aici nu e conform cu originalul!"/"Conducta asta de frana este plina de antifon, trebuie schimbata!" Asta e exagerata, ca la un concurs gen cel de eleganta de la sinaia ai fi depunctat pt antifon/vopsea pe conducte (sau mai rau, pe forum ![]() ![]() QUOTE(MuciX @ 9 Jun 2017, 11:24) Au devenit mai notorii acum, decat erau acum 15 ani, deci nu ii mai intereseaza volumul, cat calitatea membrilor si masinilor inscrise. Aici e adevarat, s-a deviat la un moment dat putin de la linie, parerea mea ca pentru un scop nobil (marirea parcului de vehicule istorice chiar daca nu vor trece toate proba timpului). QUOTE(SiloS @ 9 Jun 2017, 12:35) Oare daca imi fac masina cu 1500E nu va trebui sa completez pana la 2000 E sub alte forme ? Si pe langa tabla, conteaza si altele: poate daca imi fac masina la ei ,"o sa treaca cu vederea" faptul ca unul dintre stopuri are cromul de pe laterale un pic crapat, spre exemplu ? Nici nu stiu c e sa fac pe viitor... Momentan imi canalizez energia pentru garaj... Asta iar n-o sa se intample. Lilica (un tip foarte ok dealtfel) isi face si el reclama la business-ul lui care fie vorba intre noi, la nivelul la care lucreaza este mai ieftin decat "concurenta"; nu ar conditiona semnarea cererii de atestare (pt ca efectiv atestatul se "aproba" de comisia tehnica de la bucuresti, el doar vede masina sa nu fie photoshopata) cu eventuale "beneficii". Si daca ai cea mai mica farama de retinere sau vreo suspiciune poti veni la Bucuresti direct pt a fi vazuta/atestata ![]() Referitor la cost, ceea ce nu intelegeti voi este ca sa restaurezi dpdv tabla/vopea o dacie sau un porsche te costa in mare cam la fel. De aceea atunci cand te duci la unul care face si mustanguri si rolls-uri o sa gasesti preturi asemanatoare si pentru o amarata de dacie sau un aro. QUOTE(b06fcn @ 11 Jun 2017, 12:36) Asta este treaba RAR-ului si o poate face o data la 2 ani cand masina trebuie sa se prezinte la o reprezentanta pentru efectuarea ITP-ului. Eu inca sper ca masina aia e colantata si barele alea se pot curata, masina era de vis cand era la proprietarul anterior.... This post has been edited by Ov: 12 Jun 2017, 12:04 |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
MuciX |
![]()
Post
#106
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
QUOTE(Ov @ 12 Jun 2017, 13:02) Referitor la cost, ceea ce nu intelegeti voi este ca sa restaurezi dpdv tabla/vopea o dacie sau un porsche te costa in mare cam la fel. De aceea atunci cand te duci la unul care face si mustanguri si rolls-uri o sa gasesti preturi asemanatoare si pentru o amarata de dacie sau un aro. Bingo. ![]() Parerea mea, motivul pentru care multi "entuziasti" de masini retro spun ca nu ar da banii aia pentru a restaura o dacie este pentru ca valoarea ei de piata este de multe ori sub costul unei vopsiri profi, iar cum majoritatea "restaureaza" masini din considerente pecuniare, evident, nu merita. SiloS daca are de gand sa tina masina cat o rezista tabla pe ea, evident va vrea sa o reconstruiasca pe cat de bine posibil, chiar daca nu-si mai vede banii inapoi. Bine, ii va vedea, in satisfactia de dupa. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#107
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.854 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
@ OV - din ce am vazut, masina e vopsita, nu colantata. Am sa ma mai uit odata, ca sa fiu sigur. Insa, din pdv-ul meu, chiar si colantata masina aia nu mai indeplineste conditiile care au stat la baza atestarii...si dupa cum pare, RAR-ul nu a catadixit sa ii revoce respectivul atestat cand s-a schimbat culoarea in CIV (daca acest lucru a fost facut).
Codul Tehnic spune ca si RCR poate sa retraga o atestare, nu doar RAR-ul, mai ales ca in formularul de solicitare a atestarii, proprietarul masinii se angajeaza sa anunte orice modificare adusa masinii si care are vocatie de a anula atestarea, precum si sa instiinteze RCR in momentul vanzarii masinii. Chestie din urma care pentru mine opereaza ca transmitere catre noul proprietar a obligatiei de a anunta RCR in caz de modificare. Mai mult, in Procedura de atestare de pe site-ul RCR scrie ca "Nu se admite inscriptionarea vehiculelor in scop comercial". Din cauza asta cred ca RCR ar putea da un exemplu prin anularea atestatului, ca sa nu mai stea dupa RAR, care nu va face nimic...IN felul asta se descurajeaza orice tentative de folosire a atestatului ca mijloc de a scapa de taxe, vignete si altele...Altfel vom ajunge cu masini atestate carora li se schimba culoarea sau la care se pun CD-uri, inchideri centralizate si alte alea, care nu existau in epoca... Si cand ma gandesc ca mi-am propus sa nu demarez procedurile de atestare ale Lazii 1200 din cauza ca nu-mi place cum arata la exterior, fiind insa originala 100%... This post has been edited by b06fcn: 12 Jun 2017, 14:33 |
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
Ov |
![]()
Post
#108
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.508 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Cand am zis ca sper ca-i colantata ma gandeam ca exista sanse sa fie refacuta (usor)
![]() Masina arata foarte foarte bine inainte! Referitor la "atestat", hartia data de retromobil nu are nicio valoare fara mentiunea trecuta de RAR in cartea de identitate si anume "vehicul istoric". Atestatul dat de retromobil e valabil 90 de zile si serveste doar RAR-ului care intr-o vreme chiar il oprea atunci cand te prezentai cu masina. Din acest motiv spun ca retromobilul nu mai are ce sa faca dupa ce pe cartea masinii apare scrisul "vehicul istoric". Sa stii ca nu sunt incuiati oamenii din comisia tehnica si o masina cu "patina" este intotdeauna apreciata. In plus poti face oricand dosarul de atestare fara sa risti nimic deoarece plata atestatului se face doar dupa ce primesti ok-ul de la comisia tehnica, deci nu risti sa dai banii si sa ramai fara atestat. |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
iustin_uap |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 25 October 13 From: Piatra-Neamt ![]() |
Oricum, tinand cont de ce-a facut noul proprietar cu masina, nu cred c-o sa-l deranjeze prea tare revocarea atestatului.
|
--------------------
Dacia
1300/1310
73/83
|
|
SiloS |
![]()
Post
#110
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.284 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Am vazut ce masini face Lilica, tocmai de aceea mi se par justificati cei 2000 E. Am vorbit cu el si in eventualitatea operatiunii similare pentru BMW : 2000-2500 E. Deci astia-s banii, indiferent daca vii cu o coaja de 500 E sau o raritate de 10.ooo E.
Eu pur si simplu puneam problema daca, cu o vopsitorie de ~1000e (care, intre noi fie vorba, poate fi chiar decenta), pot atinge standardul de calitate impus de RCR. Daca standardul de calitate e "totul tzipla", eu declar ca renunt la idee: nu sunt dispus sa investesc in masina mii de euro. Sunt constient ca o masina tipla poate ajunge si la 10.ooo E. Ca sa nu mai vorbesc de timpul petrecut in garaj... Nu vreau "sa ma fac de ras" cu burdufele planetarelor si caseta de directie gazate, cu furtunele de apa si cu instalatia electrica gazate, dar nici nu o sa pun toate colierele noi, nu am de gand sa sablez si sa vopsesc puntea, nu vreau sa schimb arcurile si amortizoarele doar pentru ca ale mele arata "a vechi". |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
johnybic |
![]()
Post
#111
|
![]() dacia si atat Group: Members Posts: 617 Joined: 6 December 13 From: Buzau ![]() |
Poate ar fi cazul sa cauți și în alta parte,Îți dă garanție de banii aia și cât? ca degeaba iese țiplă și după doi ani o tabără rugina, spuneai ceva de un garaj cred ca ar fi cazul sa cauți un meseriaș și sa îl aduci acasă la tine sa lucreze iar în timpul tău liber mai cureți și tu un arc un taler o janta ,acum depinde de timpul tău de cât de comod ești ,sunt destui băieți care își fac mașinile acasă iar la final le duc la vopsit la cineva profesionist ,eu am vopsit la fostam ea mașină (nu dacia) capota și aripile la cineva în garaj ,bineînțeles am dat 100 ron de element plus materiale vopsea și ce a mai fost nevoi și a ieșit impecabil și după 6 ani mai văd masina prin oraș și vopseaua este la fel de frumoasa și strălucitoare .La pomul lăudat sa nu te duci cu sacul , mașinile care le-ai văzut cui aparțineau ca una este sa aparțină unuia care îl strânge de oute(adică oameni cu bani care restaurează mașini de zeci de mii de euro) dacă ceva este în neregula și una este sa aparțină unuia care se chinuie și el sa facă o dacioara și pe care îl ia la suturi și îl da afară din curte dacă vine cu pretenții .Nu îl cunosc personal, știu service-ul știu ca lucrează bine ca am văzut câteva lucrări dar dacă nu îți dă garanție și factură mai bine te lași la mana ta
13 Jun 2017, 22:09: Un tinichigiu Bun Îți face mașină sa arate de expoziție după ce o vopsește vopsitorul important ca tinichigiul sa lucreze bine la tablă sa nu rămână mici infundaturi sau valuri pe tabla ca toate astea se văd după vopsire This post has been edited by johnybic: 13 Jun 2017, 22:09 |
--------------------
Dacia
1310
1985
|
|
SiloS |
![]()
Post
#112
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.284 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Din pacate, nu am reusit sa progresez prea mult. Caroseria este in stare de conservare, in garaj. A fost lucrata de Nea Marinica - tinichigerie + antifonare, asa ca nu pot sa zic ca s-a degradat intre timp.
Ce am facut eu si cu prietenul meu cu care beau bere in garaj, in schimb, e de mentionat. El si-a cumparat acum ~1 luna o Dacie din 1972, in stare buna, ca baza de proiect de restaurare. Am cumparat si dezmembrat o Dacie 1310 TLX, am salvat de pe ea o gramada de piese. Avem inclusiv un set de punti de rezerva. Am primit de pomana sa mai luam de pe ea piese, o Dacie 1300 romaneasca. Nu am salvat de pe ea decat ceea ce era in stare buna. Am fost la fier vechi si am mai "praduit" piese. Am adus de la beci la garaj toate piesele de 1300, inclusiv cele ale masinii mele. Am gasit, scotocind in cutiutele cu piese de 1300, un contact frantuzesc. Cheia intra si iese fara dificultate, in schimb se invarte destul de greu de ea. Aveti idee, se poate reconditiona? This post has been edited by SiloS: 27 Mar 2019, 11:16 Attached thumbnail(s) 20190326_150834.jpg ( Size: 2.24mb ) Number of downloads: 538 20190216_122221.jpg ( Size: 3.25mb ) Number of downloads: 524 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
tatabobu |
![]()
Post
#113
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Exista un asa numit ulei grafitat, il gasesti prin dedeman si alte asemenea la vreo 15 lei. E cu bisulfura de molibden. Ajuta ialele sa se invarta mai usor.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
SiloS |
![]()
Post
#114
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.284 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Am trecut prin momente in care m-am intrebat serios daca a fost o idee buna sa cumpar si o Dacie 1300, de multe ori raspunsul a fost NU.
Ca sa te poti tine de un asemenea proiect, iti trebuie resurse: - timp si disponibilitate - bani - spatiu - scule - know-how - cel mai important, motivatie. Cand am cumparat 1300-le, in primavara lui 2016, a fost cu siguranta o decizie impulsiva, sub actiunea nostalgiei fata de copilarie. Nu cred ca a fost totusi o decizie proasta, dar cu siguranta nu a fost facuta la momentul potrivit. Dezmembrarea masinii in vederea reconditionarii a fost facuta cu siguranta intr-un moment prost. Am dezmembrat-o in 2016 vara, m-am ales dintr-o masina functionala cu o caroserie si cu un maldar de piese. A urmat o serie de probleme personale, in toamna lui 2016 "am pierdut" garajul, a trebuit sa strang toate piesele, sa gasesc un loc unde sa depozitez caroseria. Am ajuns sa tin interiorul de Dacie in patul in care am crescut, toata camera devenise un mic depozit pentru piese de 1300. Caroseria a ajuns la Nea Marinica. In 2017 am demarat constructia garajului abia in toamna. Pana atunci, evident, nu ar fi avut rost sa ma ocup de Dacie. La ce folos sa am Dacia vopsita si stralucitoare si eu sa nu am unde sa o tin ? Uite asa s-a facut 2018. In prima jumatate a anului am prioritizat si am vopsit NISSAN-ul - prost, ce-i drept - iar in a 2a jumatate a anului am fost concentrat asupra unui examen. Examenul l-am promovat, bucurie mare si voie buna, s-a facut 2019. In prima jumatate a anului 2019 mi-am schimbat domiciliul, am parasit Bucurestiul pentru orasul de origine - Buzaul. Deja entuziasmul pentru Dacie scazuse, semnele de intrebare erau din ce in ce mai mari. Mai ales ca incepusem sa caut un service care sa se ocupe de ea, dar ma loveam de refuzuri sau de promisiuni desarte: "vino peste o luna sa stabilim!". Eram total descumpanit. Ajunsesem deja la concluzia ca masina nu trebuia dezmembrata in 2016, ci ar fi trebuit sa o tin in stare de conservare pana cand as fi avut toate resursele. Anul asta, la inceputul anului, am luat hotararea sa o duc la vopsit la Nea Florin, in sat - singurul care a zis "Da, frate, adu masina si o sa ti-o vopsesc". Toate service-urile cu cuptor m-au refuzat intr-un fel sau altul, altii au incercat sa scape de mine aruncandu-mi scoruri prohibitive: "ti-o fac, dar o sa te coste 10.000 RON". Nu m-am dat la o parte si am zis "OK, platesc". Dar degeaba. Cand sa le aduc masina, refuz. Asa ca luasem hotararea sa o fac in sat, intr-un garaj, ieftin, pe principiul "better done than perfect". Bucurie mare, in sfarsit cineva dispus sa lucreze la Dacie. Am suit-o pe platforma, am dus-o la garaj la Florin. A trecut o saptamana, au trecut doua, a trecut o luna. Nu s-a intamplat nimic. 1300-le ii ocupa din putinul lui spatiu si eu constatam siderat cum, desi masina mea il incurca, tot nu se ocupa de ea. Dupa vreo 2 luni, intamplator, am luat legatura cu un tip din oras care mi-a promis ca se poate ocupa el de masina. Cuptor, experienta pe masini vechi, ba chiar si decent la pret. Cu Florin batusem palma pe 2000 RON, acum mi se cerea 3000 RON. Asa ca am suit din nou Dacia pe platforma si am dus-o la alt service. Acolo a stat aproape jumatate de an. Ghinion. Proprietarul atelierului a avut ghinion de angajati si a fost nevoit sa schimbe cateva echipe de pregatitori - vopsitori, toate astea ducand la prelungirea timpului de executie a lucrarii. Ma asteptam ca la sfarsit sa iasa perfect. Mi s-a explicat ca lucrarea face totusi mai mult de 3000 RON. Am acceptat. Am plusat atat cat a fost nevoie. Inca 2000 RON. Acum, in sfarsit, e gata vopsita, in garaj, acasa. Sunt zone care arata bine, sunt zone cu care imi e si rusine sa pun poze. Pragurile au fost vopsite prost. Mai mult, nu stiu daca e vina pregatitorului sau e e vina constructorului ( Daca Ai Cap Ia-ti Alta ), dar mi se pare ca masina nu are pic de linie. Rezultatul care nu corespunde cu asteptarile nu a facut decat sa loveasca puternic in motivatia de a o inchega. Sper sa imi revina pofta treptat si ca imperfectiunile de vopsitorie/tinichigerie se vor estompa pe masura ce voi adauga piese pe masina. O sa mai pun poze, mai vechi, mai noi, mai in detaliu, mai in ansamblu - totul treptat. Attached thumbnail(s) b550b39e_f4a7_46be_b3f4_3dbf56610788.jpg ( Size: 114.61k ) Number of downloads: 401 0390296d_11c5_4fed_baa9_23a9fcfecfc6.jpg ( Size: 103.09k ) Number of downloads: 383 04bef642_4ddc_41b8_8cc1_f647839fffac.jpg ( Size: 132.72k ) Number of downloads: 175 33898bcc_12cd_4711_a88b_712c48a3ea0c.jpg ( Size: 124.8k ) Number of downloads: 117 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
maho |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nu exista Dacie perfecta, da' trebuie sa-ti gasesti tu motivatia perfecta ca sa ramana a ta si sa nu-ti para rau. Primii pasi (mari) i-ai facut deja, n-arata rau deloc Dupa ce-o s-o vopsesti cu negru sub masca o sa arate si mai bine.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Alex1300BV |
![]()
Post
#116
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 679 Joined: 20 November 08 ![]() |
Are linie... e ok!!! Echipeaz-o exact ca la iesirea din fabrica si o sa isi recapete eleganta. Succes! partea cea mai grea a trecut. Oricum, nu o sa poti sa scapi de ea sa o vinzi / la câti bani ai bagat in ea, costa mai mult decât pretul pietei
![]() |
--------------------
Dacia
1410
1991 1397 cmc TLX Break
- xxxxxxxx
|
|
SiloS |
![]()
Post
#117
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.284 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Multumesc.
Am demarat operatiunea, asa cum se cuvine. Am luat toate piesele si le-am imprastiat pe jos. E haos. O sa incep cu interiorul si cu echipatul portierelor, vreau sa scap de piesele voluminoase. Printre picaturi, am montat stresinile. Nemultumit. Bucatile din fata arata bine, bucatile din spate nu s-au asezat cum trebuie. Am incercatbsa evidentiez defectele in poza, dar nu prea se observa. Lucru imbucurator, de altfel. ![]() Oricum, asta a fost primul pas. Vreau sa fac comanda acum de inima de cheder, am vazut pe olx ca se gaseste la un pret acceptabil. Parbrizul trebuie dat jos din nou, cei care l au montat nu au stiut ca trebuie prinsa de cheder si tapiseria plafonului. Vreau sa fac comanda de pasla insonorizanta. Nu as mai pune gunoaiele vechi de 45 de ani. In cele din urma, vreau sa vopsesc jantele originale de 1300. Stiu unde anume vreau sa le duc, dar nu stiu ce culoare sa le fac. Aveti idee despre codul de culoare ? Cum fac sa ma apropii de culoarea originala ? Attached thumbnail(s) IMG_20201028_WA0006.jpg ( Size: 201.16k ) Number of downloads: 106 IMG_20201028_WA0005.jpg ( Size: 200.16k ) Number of downloads: 95 IMG_20201028_WA0004.jpg ( Size: 193.63k ) Number of downloads: 85 IMG_20201028_WA0003.jpg ( Size: 105.54k ) Number of downloads: 88 20201027_214500.jpg ( Size: 4.73mb ) Number of downloads: 97 |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
maho |
![]()
Post
#118
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.214 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
In privinta vopsirii jantelor, poti merge cu ele la unii care au scanner si-ti prepara vopseaua.
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
AnTonio_12 |
![]()
Post
#119
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 46 Joined: 19 August 18 ![]() |
A iesit foarte bine masina! Felicitări.
Cu vopseaua pentru roti te poti duce la un laborator de vopsea.. Pe mine ma costat 40 de lei un spray de 400 ml. ![]() |
--------------------
Dacia
1300 L
Dacia 1300 1974
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#120
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Haide ma, tot pe cric sta saracia aia de etajera deasupra panfeului?
Cat despre nuanta jantelor de 1300, incearca un PM catre Ov. Ar trebui sa stie. |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Random Picture | Google search | Last addition |
---|---|---|
![]() |
![]()
căutare personalizată
|
![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 25th April 2025 - 21:00 |