Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Racire clio , pozitie indicator temperatura bord, la cat trebuie sa stea apa la bord motor 1.4 8v

bogdan1888
post 18 May 2014, 13:11
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 May 14




cred ca am o problema la racire ! pana acum cateva zile indicatorul de bord oscila intre liniuta a 3-a si a 5-a . cand afara era mai frig gen 12-15 grade statea la liniuta a 3-a cand era mai cald statea putin peste a 4-a ! acum sta tot timpul intre a 4-a si a 5-a respectiv cand e cald afara 25 - 30 grade sta undeva la a 5-a mers 20 - 30km/h si intre a 4-a si a 5 - a mers 90 - 100 km / h ! ventilatorul porneste normal pe treapta 1 ! e normal sau am o problema ? e posibil sa fi ramas termostatul blocat pe deschis cand statea la a 3-a liniuta sau astea sunt fluctuatiile normale ? cam la a cata liniuta ar trebui sa se ridice ca sa imi fac probleme ? va rog datimi cateva sfaturi


--------------------
Renault Clio clio 2005 1.4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucianm
post 18 May 2014, 14:44
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 799
Joined: 13 December 06
From: Iasi




Termostat defect. Indicatorul dupa ce se incalzeste motorul trebuie sa stea fix la mijloc ( orizontal ) indiferent de temperatura exterioara.


--------------------
VW Golf 6 1.4 TSI 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan1888
post 18 May 2014, 15:15
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 18 May 14




vad ca acum sta aproape de a 5-a aproximativ orizontal , cand ajunge la a 5-a si da sa treaca putin peste deja porneste ventilatorul si scade iar sub a 5-a , sa inteleg ca asa e normal si ca atunci cand mi-a stat la a 3-a era problema cu termostatul probabil ramas deschis sau nu mai lucreaza la parametri ! multumesc


--------------------
Renault Clio clio 2005 1.4 8v
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bvandrei
post 19 May 2014, 07:30
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 149
Joined: 18 October 12




dupa ce se incalzeste motorul sta acul orizontal ..dar pana atunci :

Pornesti motorul ,mergi ,mergi si ajunge la jumate sau chiar putin peste (depinde la cat deschide termostatul),asta este circuitul mic,adica de la vas pana la termostat.Cand ajunge la temperatura care trebuie (89 sau 83 grade) deschide termostatul si se face circuitul mare,adica se combina cu antigelul din radiator....deci e normal ,dupa ce deschide termostatul sa scada putin pentru ca vine antigelul din radiator care e rece si mai scade temperatura..
Ca sa raspund la intrebarea ta,nu trebuie sa se ridice de la jumate peste 2 liniute,si asa daca ajunge la dupa peste jumate nu prea e bine doar daca este aglomeratie extrema,si caldura)

Cam asta e cirucitul...defapt asta este rolul unui termostat


Ca sa iti dai seama daca are ceva termostatul,unele cazuri:
-creste temperatura prea mult (peste jumate \cu 2 linii sau chiar mai mult) adica a ramas blocat termostatul pe inchis
-ori mergi foarte mult cu masina si nu ajunge la jumate(orizontal)
-verifici si radiatorul
-nu baga caldura
-de curiozitate verifica nivelul la antigel(la rece)..apoi dupa ce mergi mai mult uite-te la cald (dar sa nu completezi la cald sau sa deschizi capacul)
-fii atent dupa un drum lung,deci cald...si ridici capota daca fasaie pe la capac...asa verici sa nu fie blocat si sa faca presiune....dar nu cred!!


Succes!!

This post has been edited by bvandrei: 19 May 2014, 07:36


--------------------
Renault Clio/1.5dci 65cp 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandru89uk
post 19 Mar 2015, 10:50
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 2 March 15




Salut,eu nu inteleg la jumatate este orizontal?nu este vertical?


--------------------
renault megan 2004 - sb04cvz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 19 Mar 2015, 11:17
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 16 April 10
From: BC




depinde ce fel de ceasuri ai...


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v ||| Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jenkins
post 29 Nov 2015, 18:53
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 28 November 15




Aveti idee daca e normal sa imi stea acul de la temperatura asa , la drum in oras? Nu e prea jos?


20151129_140953.jpg ( Size: 2.85mb ) Number of downloads: 690


Si la drum lung:

20151129_094022.jpg ( Size: 2.7mb ) Number of downloads: 723



Mentionez ca inainte de schimbarea filtrelor si uleiului statea in oras la peste jumatate, iar in afara statea la cum sta in oras acuma.

Credeti ca are legatura?

This post has been edited by Jenkins: 29 Nov 2015, 18:54


--------------------
Renault Symbol 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 1 Dec 2015, 14:03
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Asta nu e diesel?


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Danilk
post 1 Dec 2015, 14:20
Post #9


Membru Symbolist


Group: Members
Posts: 60
Joined: 2 March 06




Am avut si eu o problema asemantoare si s-a rezolvat prin schimbarea termostatului.


--------------------
Renault Clio Symbol Fidji 1.4 8V 2007 - BH-XX-DST
MIO DIGIWALKER A 701
Traieste ca si cum ai muri maine. Invata ca si cum ai trai vesnic.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jenkins
post 1 Dec 2015, 14:52
Post #10


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 28 November 15




Nu e diesel. E 1.4 8v. Zilele astea vad ca a stat mai sus acul, adica mai normal. Oricum , o sa schimb si termostatul cand fac distributia, adica in curand.


--------------------
Renault Symbol 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 2 Dec 2015, 07:37
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Credeam ca e diesel, la mine cam pe acolo sta nici chiar asa dar aproximativ.
La benzina nu prea e normal si eu zic ca tot de la termostat este, cel mai probabil e blocat pe deschis asta inseamna ca se incalzeste mai greu si iti consuma si un pic mai mult.


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 2 Dec 2015, 07:45
Post #12


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




termostatul ... si la jenkins si la andutu
cu 100 ron s-a rezolvat si la mine si acum sta si acul ca lumea, am si eu caldurica


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp - cu nr absolut normal
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andutu
post 2 Dec 2015, 10:19
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 686
Joined: 27 September 10
From: Bucuresti




Nu stiu daca la mine e problema cu termostatul stiu ca dci se incalzeste mai greu mai ales daca tin si ventilatia pornita prin oras imi sta la jumate dar la drum lung imi sta sub cu o linie.Dar daca afara sunt -20 grade se duce un pic sub cele mentionate


--------------------
Renault Clio Symbol 1.5 dci 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jenkins
post 4 Dec 2015, 15:02
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 28 November 15




100 de ron? de origine?

caldura baga indiferent de cum sta acul..


--------------------
Renault Symbol 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jenkins
post 17 Dec 2015, 13:46
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 28 November 15




Am inlocuit termostatul. Acul a revenit la normal, insa la teste nu mai pornea eletroventilatorul asa ca am schimbat si senzorul de temperatura a lichidului de racire. Am mers 4 ore prin trafic , am traversat Bucurestiul de vreo 2 ori seara si nu am simtit ca pornea electroventilatorul. M-am dat jos si am ridicat capota exact cand era acul peste jumatate. Nimic. Am mers direct la Meridian si au pust testerul pe ea. La comanda s-a declansat electroventilatorul (testat pe ambele viteze). Apoi au turat-o sa vada la ce temperatura se declanseaza pornirea electroventilatorului si s-a constatat ca la 99 de grade, iar oprirea se face la 93 de grade. Din ce am inteles, normal ar fi 98 si 92 de grade.


Ca urmare nu au mai facut nimic la masina si m-am tirat acasa.

Happy ending. smile.gif

This post has been edited by Jenkins: 17 Dec 2015, 13:47


--------------------
Renault Symbol 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rs09
post 31 Dec 2015, 06:02
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 22 November 09




Doream sa intreb la voi la 1.4 8V dupa cat timp incepe sa bage caldura ? Eu de obicei pornesc masina stau 3 minute si dupa ce plec la drum dupa inca 7 minute baga caldura.


--------------------
renault symbol 1.4 8v 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jenkins
post 31 Dec 2015, 09:28
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 28 November 15




Eu o las 6-7 secunde si apoi plec usor. In 5-7 min de mers (nu de stat in trafic) acul ajunge la o liniuta sub jumate si baga o caldura calie ( daca pot sa zic asa tongue.gif).


--------------------
Renault Symbol 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rs09
post 31 Dec 2015, 22:04
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 22 November 09




Am facut astazi vreo 8 km a ajuns acul la maxim 5 linii exact can in poza ( nu este a mea dar putin mai sus aceea linie ) baga caldura de la linia 2 . Cum imi dau seama daca este termostatul defect exista vreun test. Ma gandesc ca daca ma duc la service primul lucru care o sa il zica " se schimba ".

Attached thumbnail(s)
Poze.jpg ( Size: 153.88k ) Number of downloads: 593


--------------------
renault symbol 1.4 8v 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 31 Dec 2015, 22:13
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 16 April 10
From: BC




cam acelasi lucru este la mine, deci nu stiu daca ar trebui sa-ti faci griji.
nu am avut probleme cu termostatul, dar din ce spui tu, asa functioneaza si la mine treaba si nu vad de ce ar fi ceva gresit

sa-ti faci griji in momentul in care nu mai ajunge acul la temperatura normala de functionare sau cand urca peste mijlocul gradatiei si sta prea mult acolo... cred ca astea sunt semne de probleme



--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v ||| Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ygi_17
post 31 Dec 2015, 23:28
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 328
Joined: 2 February 09




Cand am avut probeleme cu termostatul (a ramas blocat pe deschis) acul indicator de temperatura ajungea la max 2 liniute.

Am schimbat termostaul.

Daca ramane blocat pe inchis atunci acul indicator de temperatura urca la liniile rosii.


--------------------
Renault Clio II - Symbol 2003 / 8V 75 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rs09
post 1 Jan 2016, 20:29
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 426
Joined: 22 November 09




Multumesc pentru ajutor la primavara o sa vad daca e problema sau nu cu termostatu.
La multi ani.


--------------------
renault symbol 1.4 8v 2008
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
z_fdd bacau
post 1 Jan 2016, 20:55
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.244
Joined: 16 April 10
From: BC




la multi ani!

nu cred ca ai nicio problema daca in cele din urma ajunge la temperatura normala (mijlocul gradatiei) si sta acolo fara sa urce sau sa coboare foarte mult... dar cel mai bine e sa verifici ca sa fii impacat smile.gif


--------------------
Renault Symbol 2006 - 1.4 8v ||| Megane 2 - 2005 - 1.5dci 82 CP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jenkins
post 2 Feb 2016, 20:00
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 28 November 15




Revin cu un update: de cand s-a mai incalzit afara 8-9 grade, in trafic intens acul mi se ridica aproape de a doua liniuta dupa jumatate , moment in care porneste electroventilatorul si acul coboara imediat la un pic peste jumatate. Dupa ce am parcat acasa, am lasat-o pornita si acul se ridica f incet. Am pornit aerul conditionat si dupa 1 min acul s-a ridicat inca o liniuta si apoi a pornit din nou eletroventilatorul. Pozitia acului la care a pornit electroventilatorul in parcare era mai jos decat cand pornea in trafic.

La voi cum se comporta zilele astea in trafic intens? Ce este anormal la mine?

Termostatul, senzorul de apa si antigelul au fost schimbate recent. Antigelul a fost "inlocuit" doar 1L si jumatate + apa plata in reprezentatnta. Sa nu fie concentratia corecta la antigel? Sau sa fie vreo problema la garnitura de chiuloasa?

Tin minte ca inainte nu facea asa. Daca acum porneste eletroventilatorul asa de des, la vara cred ca o sa isi ia zborul.


--------------------
Renault Symbol 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 3 Feb 2016, 08:16
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Mai trebuie aerisita instalatia.


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 3 Feb 2016, 09:55
Post #25


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




[quote=Jenkins,2 Feb 2016, 21:00]
Revin cu un update: de cand s-a mai incalzit afara 8-9 grade, in trafic intens acul mi se ridica aproape de a doua liniuta dupa jumatate , moment in care porneste electroventilatorul si acul coboara imediat la un pic peste jumatate. Dupa ce am parcat acasa, am lasat-o pornita si acul se ridica f incet. Am pornit aerul conditionat si dupa 1 min acul s-a ridicat inca o liniuta si apoi a pornit din nou eletroventilatorul.

mie nu mi se pare ok ca in aceasta perioada sa creasca temperatura apei in asa masura incat sa ajunga sa pornesca electroventilatorul, mai ales daca lasati instalatia si dea caldura si in masina

in plus, stiu ca la pornirea ac-ului, temperatura apei trebuie sa inceapa direct sa coboare, in niciun caz sa urce intai


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp - cu nr absolut normal
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jenkins
post 4 Feb 2016, 12:38
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 67
Joined: 28 November 15




Am fost din nou la reprezentanta. Au descoperit mufa scoasa de la GVM care se leaga la treptele de viteza. Imi pornea mereu pe treapta a doua. Am verificat concentratia antigelului si era sub -50 de grade celsius. Am scos si diluat pana la -37 de grade.

Pana acuma, merge bine biggrin.gif

This post has been edited by Jenkins: 4 Feb 2016, 12:53


--------------------
Renault Symbol 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CipTal
post 4 Feb 2016, 12:45
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 540
Joined: 12 September 14




Ok. Bravo si multumim pt raspuns.


--------------------
Renault Clio Symbol 2007/1.5 dci 85 CP - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 29th April 2025 - 11:17
Dacia