Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pete ulei motor, 1.2 16V

crisolro
post 23 Feb 2016, 14:09
Post #1


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




salut,

Probabil nu e important si voi merge oricum la service reno (masina fiind in garantie) dar vreau si o opinie, sa-i zicem obiectiva icon_mrgreen.gif

este aceasta pata intinsa inspre spatele capacului de pe motor, clar la o imbinare de furtun cu ceva

ce e in zona aia? ce e tubul ala de trece ulei prin el? sau poate nu ar trebui sa treaca ... daca trebuie sa treaca ulei, atunci nu e panica, zic eu
nu e chiar asa grav cum pare in poza

multumesc


Attached thumbnail(s)
20160223_140055.jpg ( Size: 190.36k ) Number of downloads: 749
20160223_140059.jpg ( Size: 184.23k ) Number of downloads: 778
20160223_140106.jpg ( Size: 191.08k ) Number of downloads: 761
20160223_140109.jpg ( Size: 185.01k ) Number of downloads: 756


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusf23
post 23 Feb 2016, 19:13
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 20 September 14




La mine e mai rau, dar nu-i bai, dupa cum zice baiatu' de la reprezentanta, asa face toate.


--------------------
Renault Clio 2014, 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ssilviu
post 23 Feb 2016, 20:03
Post #3


F1 Man


Group: Members
Posts: 8.043
Joined: 11 June 04
From: Nicaieri




Niste vapori de ulei care ies din capacul culbutorilor si ajung in admisie. Nu e mare lucru, probabil doar vor pune un colier pe furtunul ala si aia e.


--------------------
Renault Megane 2 GPL 2006
Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC
Renault Clio 4.2 1.2 EDC
Dacia Dokker 1.6 SCE GPL
Dacia Logan 1.4 GPL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
t530
post 24 Feb 2016, 09:41
Post #4


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 18 July 15




Sunteti siguri ca acea pata este de ulei si nu este de Antigel ? Cum stati cu nivelul de antigel din borcan ?
Nu prea vad de ce ar umbla uleiul prin acele furtune pe sus....

This post has been edited by t530: 24 Feb 2016, 09:41


--------------------
Renault Clio 4 - 0.9 TCe - XX-XXX-XXX 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 24 Feb 2016, 10:40
Post #5


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




Asa pare - ulei
M-am gandit si la antigel dar luat pe dejt, nu pare antigel si nici in borcan nu se vad lipsuri + ca tre sa se duca o carca de antigel si sa faca ditamai pata acolo ca sa simti lipsa in borcan ... totusi! .. si pe acolo nu a zis nimeni ca trece ulei ci vapori de ulei care apoi probabil condenseaza si se scurg inapoi unde le este locul

deci daca stie careva exact ce e acolo, sa spuna acu sau ...

Multumesc

This post has been edited by crisolro: 24 Feb 2016, 10:41


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusf23
post 24 Feb 2016, 19:32
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 20 September 14




intr-adevar, mie mi-a scazut nivelul la antigel de ceva timp, e posibil sa fie si asta...


--------------------
Renault Clio 2014, 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 25 Feb 2016, 08:01
Post #7


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




mariusf23, ce sa caute antigelul atat de sus, tocmai acolo? antigelul s-a mai evaporat, e prin "calorifer", stai linistit - si nu inteleg de ce nu ai mers inca la reno cu masina pentru ca este in garantie inca, nu?
ca m-am gandit si eu o clipa la antigel, e adevarat dar ar fi ilogic sa circule antigelul prin acel loc care este (ca si nivel) peste vasul de expansiune
exact ce a spus ssilviu mi-a mai spus un mecanic ... eu doar presupuneam pana sa deschid topicul

si da, problema se va rezolva mai mult ca sigur cu un colier dar, masina fiind in garantie, nu vreau sa-l pun eu ... e prematur la cei 5000 km sa spun ca este si un epurator colmatat acolo dar nu este exclus sa fie unul care nu lucreaza 100% corect
voi merge la reno insa nici nu am avut timp si nici nu am vrut sa ajung acolo "nepregatit" si sa ma abureasca cei de acolo (in cazul in care vor incerca; poate nu)

nu prea e cusher dar asta e ... ori materiale proaste si se dilata, contracta diferit la caldura si presiune, imbinare imperfecta sau vreun mic defect de fabricare ... clar nu e grav (dar nici ok sa o lasi asa pe veci)

This post has been edited by crisolro: 25 Feb 2016, 08:05


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 26 Feb 2016, 08:18
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.464
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Și la mașina mea se întâmplă același „fenomen”...
Furtunul respectiv (există și la motoare mai vechi, în 8 supape) are rolul de a colecta vaporii de ulei din zona capacului culbutorilor și de a-i reintroduce, pentru recirculare, în admisia de aer. Scopul ar fi evitarea poluării atmosferei cu vapori de ulei...
Atunci când presiunea acestor vapori este prea mare (de exemplu datorită obiceiului mecanicilor din service de a pune ulei în motor la cantitatea maximă sau chiar peste), scapă pe la îmbinările furtunului respectiv și se întâmplă ceea ce se vede în pozele încărcate de crisolro.
Probabil că la service vor trata efectul (cum zicea ssilviu mai sus) și nu cauza.


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b76bgaarh
post 26 Feb 2016, 11:34
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 9.966
Joined: 5 October 06
From: Bucuresti




Colegul are mașină nouă, nu cred ca a umblat cineva la ulei.


--------------------
Renault Megane sedan 04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI
Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 26 Feb 2016, 11:41
Post #10


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




Multumesc

Masina are 5500 km si 6 luni, deci este cu uleiul in forma si cantitatea din fabricatie si da, pare a fi la maxim sau f putin peste nivelul maxim de pe joja - eu nu cred insa ca nivelul actual este chiar o cauza sau nu principala; sunt convins ca si daca ar fi la jumatate intre min si max sau spre min, tot asa s-ar comporta.
O mica cantitate de ulei in plus nu cred ca genereaza sub capacul culbutorilor o presiune cu mult mai mare mai mare.
Nu ma pricep, n-am pregatire tehnica ci este doar o parere. Poate mai degraba turatiile ridicate, coroborate cu materialul prea dur al furtunului care nu se muleaza bine pe cealalta piesa sa duca la asa ceva.

Oricum, multumesc pentru explicatii, am inteles ideea si voi avea grija ca la revizii sa nu se depaseasca nivelul maxim pe joja. Acesta este un sfat bun. Nici la dci nu-i las sa puna cat vor ei, pefer sa tin nivelul sub observatie personal si sa cmpletez daca e cazul.

Revin cu un post si dupa vizita la service.


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 26 Feb 2016, 14:50
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.464
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Ar fi bine să demontați capacul de la motor (capacul general, cel care include și filtrul de aer) și să vă uitați dacă nu e ulei împroșcat și pe acolo. Sau, dacă mergeți la service, insistați să se uite și acolo, nu doar să șteargă pata de ulei și să strângă furtunul cu pricina...


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 26 Feb 2016, 15:15
Post #12


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




am aruncat eu un ochi cat s-a putut pe langa, nu par a fi nereguli ... stiu de ce spuneti asta caci am urmarit problema similara a capacului culbutorilor la clio III tongue.gif
multumesc pentru sfat, ii pun sa se uite bine si acolo


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusf23
post 28 Feb 2016, 23:14
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 20 September 14




crisolro, am fost cu masina la reno si au zis ca e ceva normal la motoarele astea. ce sa mai zici?


--------------------
Renault Clio 2014, 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 1 Mar 2016, 09:37
Post #14


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




mda, nu ca nu ma steptam la asta ... macar un colier ceva din partea casei?


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mariusf23
post 1 Mar 2016, 21:50
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 53
Joined: 20 September 14




nimic, nimic. mi-au zis ca pot merge si asa, "nu se strica nimic".


--------------------
Renault Clio 2014, 1.2 16V
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 2 Mar 2016, 07:24
Post #16


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




ce urat!
asta e reno-ul eco care face tot ce-i sta in putinta ca masinile-i sa nu polueze radmasa.gif

ok, sa incercam (pe langa un colier) si o alta abordare ... cine se pricepe: e posibil ca un alt ulei (altul decat Elf) sa se comporte mai bine la temperaturi inalte si sa vaporizeze mai putin?


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 2 Mar 2016, 18:33
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.464
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Rămân la părerea mea: nu contează tipul uleiului în acest caz, ci cantitatea. La mașina mea a venit din fabrică cu ulei prea mult (peste nivelul maxim de pe jojă). La benzinarul de 1.4 l 8V, pe care l-am avut timp de 15 ani (7 ani pe Supernova și 8 ani pe Symbol) am pus întotdeauna ulei mai puțin, sub nivelul maxim de pe jojă, și nu mi s-a întâmplat așa ceva, deși sistemul de reciclare al vaporilor de ulei era similar.


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 3 Mar 2016, 08:18
Post #18


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




ok ... asta e usor de verificat: ne asiguram ca la prima revizie nu se pune ulei peste max, curatam locul si urmarim
am sa revin cu o concluzie legata de aceasta "solutie" dupa revizie, nu cred ca-mi bat capu sa le prezint problema pana atunci
nu ma deranjeaza in mod special dar nici nu mi se pare normal sa scuipe pe acolo si nici raspunsurile reno nu-s chiar "profesioniste"

This post has been edited by crisolro: 3 Mar 2016, 09:46


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baban sergiu
post 3 Mar 2016, 08:52
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 361
Joined: 22 March 07




nu stiu ce sa zic in legatura cu pata de ulei de acolo, decat: Am impresia ca acelas motor este si pe Clio 3 si pe Sandero.
Clio 3 cu motor de 1.2 am avut 7 ani si nu am avut nici un fel de pata de ulei. Iar in ce priveste raspunsurile de la service: Sunt niste incompetent majoritatea iar cei care stiu meserie sunt lenesi si nu isi bat capu!
- "lasa bre' ca merge si asa!"
- "asa face toate"

Ca si idee
: suna la "vocea clientului" si explicale care ii problema (o sa fie foarte draguti da nu o sa se streseze), zile ca ai vrut sa vinzi masina si nimeni nu vrea sa o cumpere ca le e frica ca sunt problem la motor din cauza uleiului si acuma masina nu valoreaza nici jumate.


--------------------
Rebault Megane IV EDC + Clio IV - YC07OCW 2007 - 2015
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catalin_macovei88
post 10 Mar 2016, 20:17
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 26 April 14




La revizia de 1 an a zis ca daca se extinde pata..sau ceva, sa merg la ei. Si atat. Si pata s-a extins, inca n-am fost. Legat de nivelul de ulei, e maxim.


--------------------
Renault Clio 4 2014 1.2 16v 75cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
citizen
post 17 Mar 2016, 18:03
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 3 June 15
From: Constanta




Ar trebui toate furtunele si furtunelele, conducte, coliere verificate. Eu am gasit ulei pe scut si abia in ultima sapt am gasit 2 pete foarte mici de ulei pe jos, in locul de parcare. Am aflat ulterior ca am sonda de presiune ulei sparta. Initial am crezut ca uleiul de pe scut a sarit de pe sosea (eu avand 4 clienti care au service-uri si altul cu piese SH pe unde umblu cu masina) si nu am dat mare importanta. Am zis ca o sa le cer celor de la service sa verifice, dar am tot amanat pana cand a devenit o problema destul de serioasa. Acum astept sa schimb sonda asta la noi la service.


--------------------
Renault Clio Expression Energy 1.5 dCi 2015
Tehnologia moderna pedepseste omul prost
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 26 May 2016, 13:44
Post #22


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




nu mai deschid alt topic ... se incadreaza tot la pete ulei dar de data asta in zona casetei de directie
Probleme sau vreo vaselina, urme de ulei de la montan care s-au intins se la caldura?

Attached thumbnail(s)
20160526_143604.jpg ( Size: 3.79mb ) Number of downloads: 293
20160526_143623.jpg ( Size: 3.39mb ) Number of downloads: 115


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Batrânul
post 27 May 2016, 06:22
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.464
Joined: 22 March 05
From: Bucuresti




Prima poză sugerează că ar putea fi vorba de colierul acelui burduf de protecție - poate trebuie strâns mai mult?


--------------------
Renault Clio IV 2015 / Life 1.2 16V
Ex Dacia 1300 (1975), Oltcit (1984), Dacia 1310 (1996), SuperNova (2001), R. Symbol (2007)
Cine nu are batrani sa-si cumpere... Astept oferte...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 27 May 2016, 06:48
Post #24


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




Posibil ... aat ar fi ok sau ar fi doar o solutie sa mascheze o alta problema? deseara merg la constatare la Serus.

As fi vrut si o parere impartiala, poate mai are cineva vreo idee?


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alexandru_man
post 27 May 2016, 22:29
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 16 September 14




Verifica conductele din zona respectiva e posibil sa fie lichid de servo sau de frana


--------------------
renault laguna 1 1999
Da cu Dacia-n perete pana pica un Renault din ea
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crisolro
post 1 Jun 2016, 07:39
Post #26


Posts: 1.435.866


Group: Members
Posts: 1.884
Joined: 9 November 07
From: Bucuresti




Petele din pozele atasate primului post s-au "rezolvat" prin inlocuirea acelui furtun (ma rog, vine impreuna cu altele doua infipte intr-un T etc) ... evident, pana vor aparea iar vaporiibin acelasi loc, dupa cum au recunoscut si cei de la service
Deci asa va muri masina, cu vaporii aia pe acolo ... colier e riscant de pus caci furtunul se strange pe un stut din plastic, deci riscati sa-l crapati

Pata unsuroasa de pe caseta (imbinarea cu coloana) - au ridicat din umeri, nu are ce problema sa fie pe acolo, cica nu are ce curge dintr-o caseta chioara ca la Dacie si o coloana cu directie asistata electric. Asta dupa ce au urcat-o pe elevator si s-au uitat cu lampa din toate unghiurile.
Ok, vedem ... in definitv, mai urmeaza 3 ani de garantie si nici nu poate afirma nimeni ca am fost rau intentionat si nu am anuntat din timp.

This post has been edited by crisolro: 1 Jun 2016, 07:40


--------------------
Renault Clio IV Life 2015, 1.2 16V/75 cp - cu nr absolut normal Ford Ecosport 2018, 1.0 125cp
Daca vreodata ai impresia ca nu mai exista nimeni caruia sa-i pese daca mai traiesti, incearca sa nu platesti cateva rate la banca.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd August 2025 - 22:24
Dacia