Forum RENO.RO

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

Pornire grea de vreo luna, de cand e mai frig

capcaunu
post 12 Oct 2015, 21:19
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Am o Laguna 2 v 2.0 16v din 2005.

De vreo luna masina porneste din ce in ce mai greu cand e rece. Asta iarna pornea intr-un sfert de secunda chiar si la minus 20 de grade. Acum face figuri si la 10 grade afara.

Am pus pe youtube clipul cu o pornire la rece: https://www.youtube.com/watch?v=TlEqqiFc8Sg

Pornirea din clip nu e cea mai grea pornire. Se intampla sa stea si cu 1 secunda mai mult decat in clipul asta.

Cand ia prima "scanteie", merge foarte imprastiat, parca in 1, 2, 3 pistoane. Se vede dupa turometru cum sare de la 400 - 800 de ture.

La ce sa ma uit prima data?

Masina are 120.000 km. Asta iarna avea 110.000 si pornea perfect in toiul iernii.
Ce s-ar fi putut duce in 10.000, astfel incat sa nu mai vrea sa porneasca usor la rece?




--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 12 Oct 2015, 21:31
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Curata senzorul de pe volanta ... pentru inceput !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
capcaunu
post 12 Oct 2015, 22:29
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Poate ai avut gura aurita cu volanta, dar ce am gasit acolo e un pic trist. Am putut sa ma uit de sus langa motor, cu lanterna, si vedeam ceva ce semana cu un cablu gros si pufos (ca un cablu de fier de calcat, cu toate firele scoase). Dupa ceva examinare mai atenta, mi se parea ca seamana cu un soarece, numai ca era puf alb. Apoi, in partea din spate a volantei am vazut un os subtirel si lung de vreo 7-8 centimetri. Puful ala era ce a mai ramas dintr-o pisica. Probabil s-a bagat la motor sa se incalzeasca, si a prins-o cureaua cand am pornit. Am reusit sa rup o bucata cu un carlig din fier, dar sigur mai sunt restul pe acolo. Totul era uscat. Probabil ca o fi cam o luna de cand pisica si-a gasit sfarsitul in cureaua de accesorii, si e posibil sa fi rupt vreun fir cand a fost prinsa acolo.

Senzorul de volanta e langa volanta?

This post has been edited by capcaunu: 12 Oct 2015, 23:12


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 13 Oct 2015, 06:49
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




images__3_.jpg ( Size: 5.91k ) Number of downloads: 360


Asta-i senzorul , si este pozitionat pe carcasa cutiei de viteze cam in zona asta :1111.JPG ( Size: 94.88k ) Number of downloads: 379


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
capcaunu
post 13 Oct 2015, 14:41
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Salut,

Am dat jos senzorul, l-am curatat cu spray pentru contacte, atat capatul senzorului cat si mufele. Nu era murdar aproape deloc, in afara de un strat subtire de praf. Nu avea pilitura de fier pe capatul ala, sau ce mai zic altii ca are.

L-am pus la loc (mai intai gresit dintr-un surub) - in sensul ca senzorul s-a deplasat mai sus cand am infiletat surubul, si nu mai pornea deloc masina. I-am dat vreo 2-3 contacte si nimic. Am desfacut suruburile si l-am pus din nou la loc, cum trebuie.

De data asta masina a pornit, dar exact la fel ca inainte - adica destul de greu, si a durat ceva pana sa se stabilizeze relanti-ul.

Presupunand ca senzorul nu e stricat din interior, inseamna ca nu asta e cauza.

Eu ma gandisem sa nu fie si filtrul de benzina infundat (nu stiu cand s-a schimbat ultima oara sau daca s-a schimbat vreodata) dar acum ii dadusem deja 2-3 chei cand aveam senzorul pus gresit, si ar fi trebuit sa ajunga suficienta benzina la motor, chiar si cu un filtru mai murdar, astfel incat sa o ia repede a 4-a oara cand i-am pus senzorul bine.

Am comandat un filtru de benzina nou oricum, si o sa ajunga maine. Sunt curios daca va fi vreo diferenta cu ala.

Ce altceva imi recomanzi?


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 13 Oct 2015, 16:44
Post #6


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Bujiile cand au fost schimbate ?


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
capcaunu
post 13 Oct 2015, 17:04
Post #7


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Nu stiu exact. Eu am masina de 20.000 km si nu le-am schimbat.


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 13 Oct 2015, 17:48
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




La un benzinar , cand ai pornirea grea , primele de verificat sunt : senzorul de pe volanta , bujiile , clapeta de acceleratie ( curatata ) .


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
capcaunu
post 14 Oct 2015, 19:53
Post #9


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Am scos bujiile si bobinele de inductie. Bujiile vechi aratau foarte bine (niciun defect din cele pe care le vezi in pozele cu bujii defecte) iar distanta o aveau de 0.9 mm, la fel ca si cele noi -masurat cu lera.

Am zis totusi sa le schimb cu unele noi, tot originale renault. Am curatat si bobinele de inductie cu spray de contact, inclusiv pe arcul din interior care calca pe bujii, si le-am lasat sa se usuce peste noapte.

Azi dimineata le-am instalat, si masina a pornit aproape perfect. Urmeaza sa mai vad cum e inca o pornire la rece, maine dimineata, si voi trage concluzii atunci.

This post has been edited by capcaunu: 14 Oct 2015, 20:02


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 15 Oct 2015, 12:11
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.884
Joined: 4 February 09




Si eu am aceeasi problema la un alt benzinar (nu la 2.0T), de cand a venit frigul porneste mai greu dar daca masina sta peste zi cateva ore porneste imediat. Bujiile sunt de cca 35000km dar sunt cu electrod de iridium, filtrul de benzina cred ca ar trebui schimbat; mi-a zis un mecanic sa improspatez benzina din rezervor (masina merge si pe GPL) si sa mai desfac busonul de benzina, poate este etans.
Ideea e ca face asa doar la prima pornire in zi (de peste noapte) iar daca o las si 12 ore porneste perfect dupe ce am pornit-o dimineata.
Cu Laguna nu am probleme...


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
capcaunu
post 15 Oct 2015, 13:44
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Si a mea tot pe GPL e. A doua zi dupa ce am schimbat bujiile a pornit tot aproape perfect, dimineata. Dupa maxim o jumatate de secunda o ia, si se stabilizeaza pe la 1100 de ture imediat dupa pornire. Totusi...ce e ciudat, dupa ce am schimbat bujiile si am curatat bobinele....are ceva probleme cu trecerea pe GPL. Aproape ca moare - ajunge la 400 rpm, iar inainte trecea pe gpl fara sa observ. Inainte = inainte sa schimb bujiile.

Si inca ceva, tot dupa ce am schimbat bujiile - relanti-ul de motor cald nu mai e la 800, ci se schimba din cand in cand intre 800 si 900.

O sa curat si clapeta de acceleratie probabil in weekend, si mai vad ce si cum atunci. Filtrul de benzina inca nu l-am schimbat. Il am cumparat, dar n-am avut vreme sa-l schimb.

This post has been edited by capcaunu: 15 Oct 2015, 13:45


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 15 Oct 2015, 15:46
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.884
Joined: 4 February 09




N-am curatat niciodata clapete de acceleratie (nu stiu daca e simplu sau trebuie scule pentru reinitializare) nici la Laguna nici la Suzuki (16 ani).
Apoi stau si ma intreb: a doua oara nu tot cu bujiile alea porneste si nu tot asa de murdara e clapeta?

This post has been edited by audiofilu': 15 Oct 2015, 16:39


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
capcaunu
post 16 Oct 2015, 16:16
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Daca as sti un mecanic BUN in care sa am incredere, nici nu mi-as bate capu. As plati cat face si l-as lasa pe om sa-si faca treaba. Dar din experienta mea de pana acum, majoritatea sunt amatori si bajbaitori. Decat sa-l platesc pe unu ca sa ajung sa schimb jumate din motor pana gasesc problema, mai bine il schimb eu singur.


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 16 Oct 2015, 17:14
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.884
Joined: 4 February 09




Nimeni nu are atata simt de raspundere pentru un bun anume ca proprietarul. Eu doar la chestiile complicate sau cand nu vreau sa ma fac precum porcul si sa ma spal 2 zile recurg la altii si cand se poate stau langa. Culmea e ca de multe ori tot eu gasesc solutia la o problema...

Referitor la pornire: azi am schimbat filtrul de benzina, avea cca 33000km si aproape 2 ani dar masina papa si GPL. Urmeaza sa verific si bujiile (Iridium) care au tot la fel si daca nici atunci nu porneste cum vreau ar mai fi de verificat si traseul de alimentare (sa nu se dezamorseze ca am gasit colierele de la filtru mancate de rugina, nu aveau nici un efect).

This post has been edited by audiofilu': 16 Oct 2015, 17:44


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
capcaunu
post 16 Oct 2015, 23:35
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Mie mi s-a rezolvat pornirea dupa ce am schimbat bujiile. Acum in schimb a aparut problema relanti-ului variabil 750 - 1000 rpm (cu motorul incalzit complet), si aproape ca da sa moara cateodata cand decelerez. Schimb si eu maine filtrul de benzina. Nu va avea efect asupra relanti-ului de motor cald pentru ca atunci merge pe GPL.


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 17 Oct 2015, 08:25
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.884
Joined: 4 February 09




Problema cu relantiul variabil o am si eu (dar nu pe Laguna, eu aici vorbesc de alta marca dar cu probleme similare). Pornesc dimineata, turatia sta pe la 1500, plec si la un semafor daca o las pe liber scade turatia la cca 600rpm si da senzatia ca s-ar opri (oricum, se aprinde check engine ca-i tratia prea mica). Daca mai merg putin si opresc motorul repornindu-l constat ca turatia este de minim 750-800. Eu mai am de verificat bujiile (pe Laguna le-am lasat 6 ani si 80000km, nu aratau tocmai ok dar masina pornea foarte bine).
Simptomele astea sunt si la functionarea exclusiva pe benzina dar nu in fiecare zi, nu stiu de ce anume mai depinde. Uneori sta frumos la 800 alteori trage sa moara.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
capcaunu
post 18 Oct 2015, 23:43
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Am schimbat filtrul de benzina - e sub masina, langa roata din spate stanga.

Aveam o banuiala ca pierde vacuum pe undeva, pentru ca se auzea un suierat pe undeva prin spatele motorului. Am testat prin metoda cu furtun cu gaz in timp ce merge motorul.
Am aflat ca pierdea vacuum pe la garnitura mica de la clapeta de acceleratie (cea care duce inspre galeria de admisie) si mai pierdea o gramada pe la fiecare din gurile de admisie. Ma mir cum de mai pornea, la cat aer tragea pe acolo.

Am curatat/degresat toate garniturile de la galeria de admisie si am dat cu putin silicon negru (gasket) pe ele, si la fel si pe garnitura de la clapeta de acceleratie.

Dupa vreo 3 ore de uscat am dat drumul la motor iar, si am testat iar cu furtunul cu gaz. De data asta era perfect sigilat peste tot, mai putin galeria de la pistonul 4, care tragea foarte foarte putin in comparatie cu inainte.

Relanti-ul e mult mai stabil, in schimb, dupa vreo 15 km de mers extraurban pe GPL mi-a aparut eroarea "Check Emissions".

Am pus modulul OBD si da eroarea P0130 - indica senzorul Lambda. Eu nu cred ca s-a stricat sonda lambda, ci eroarea a aparut pentru ca s-a schimbat amestecul de carburant, din moment ce nu mai trage aer aiurea pe la admisie.

Am sa comand toate garniturile maine, le schimb si daca nu dispare eroarea (probabil nu va disparea) ma duc la service-ul care mi-a instalat GPL-ul sa vad daca trebuie reglata din nou instalatia din cauza ca am reparat pierderile de vacuum.

19 Oct 2015, 12:30:
Azi dimineata am pus contactul, am sters eroarea cu tester-ul, apoi am pornit masina.
A pornit fara nici cea mai mica ezitare, si s-a stabilizat la vreo 1200 rpm (13 grade afara). Dupa 1 minut a scazut pe la 900, si dupa vreo 10 minute de mers, asteptam la semafor si relanti-ul se duce la 800 si ramane acolo. Variaza probabil ceva de genul 20 rotatii pe minut, din cand in cand.

Eroarea "Check Emissions" nu a mai aparut in bord. O fi fost de la schimbarea de amestec, sau o fi fost de la sprayurile de curatat cu care am curatat garniturile de admisie si galeria de admisie, sau poate si de la gazele emanate de siliconul gasket dupa ce s-a incins motorul. In orice caz, as zice ca problema e rezolvata smile.gif

Va multumesc pentru sprijin!

This post has been edited by capcaunu: 19 Oct 2015, 12:30


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 2 Nov 2015, 18:57
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.884
Joined: 4 February 09




Am verificat bujiile, am pus benzina proaspata dar pornirea este uneori mai sincopata. Masina a stat in fata curtii, perfect plan, si azi la -2 grade a pornit fara probleme. Alteori fiind in curte cu usoara panta (botul in jos) porneste sincopat. Stau si presupun ca e din traseul de alimentare cu benzina. Intreb un mecanic (fiind cu masina sa schimb ceva) si ma intreaba daca busonul de benzina face presiune. Adica in momentul in care desfaci busonul trebuie sa fasaie. Nu stiu daca e valabil si dupa 2-3 zile de stationare. Cum pot sa testez daca trage aer fals pe undeva sau pur si simplu daca se dezamorseaza pompa de benzina (ar fi asta o cauza?). Nu e vorba de Laguna dar cauzele pot fi similare.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 2 Nov 2015, 19:37
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Busonul pe unde se alimenteaza cu benzina ? De ce sa fasaie , doar nu face presiune in rezervor ?


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 2 Nov 2015, 20:01
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.884
Joined: 4 February 09




Pai daca mergi cu masina si scoti busonul de la benzina o se se auda fasait... Explicatia lui ma lasa oarecum nedumerit.


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
capcaunu
post 5 Nov 2015, 11:01
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 22
Joined: 23 April 15




Salutare, fasaitul de care vorbeam venea de la pierderea de vacuum (aer fals) de pe langa galeria de admisie (la laguna e din plastic negru, si e sub capacul gri pe care scrie 2.0 16v.

Cum testezi: Sunt mai multe metode de a testa, gen sa dai cu spray de carburator pe la galeria de admisie si sa asculti daca variaza relanti-ul, dar aia e cam periculos, pentru ca un lichid inflamabil pe un motor incins poate cauza un incendiu.

Cea mai sigura metoda este cu un furtun cu gaz. Fie de la butelie de aragaz, fie de la un arzator de-ala cu care se lipesc tevile de cupru. Bagi un furtun in capatul arzatorului/buteliei si dai drumu sa iasa gaz, nu foarte tare.

Motorul trebuie sa fie pornit, si plimbi furtunul ala incet pe langa galeria de admisie si pe langa clapeta de acceleratie. Daca ar trage aer pe undeva, in momentul in care tu pui gaz in zona respectiva, in loc sa traga aer va trage gaz, si motorul va da sa moara. In functie de cat de rau trage aer, s-ar putea chiar sa moara motorul.

Daca iei furtunul de gaz de acolo, pana la urma se stabilizeaza relanti-ul.

Daca te plimbi cu furtunul pe langa toata galeria de admisie si clapeta si nu se modifica deloc relanti-ul, inseamna ca nu trage aer deloc.


--------------------
Renaul Laguna II Ph2 2000cc 16V - 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boeru_laurentiu
post 5 Nov 2015, 15:24
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 1.244
Joined: 25 November 09
From: Focsani




Garniturile/o-ringurile de la galeria de admisie isi pierd in timp elasticitatea si nu mai etanseaza cum trebuie . Se schimba usor si nici nu costa o avere , deci... !


--------------------
renault latitude 2011, 173 cp , automată
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
audiofilu'
post 5 Nov 2015, 15:35
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.884
Joined: 4 February 09




Pai de ce dimineata o ia cu sincope dar dupa-amiaza e suficient sa-i arat cheia?


--------------------
Renault Laguna 2.0T 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topic Topic OptionsStart new topic

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th April 2025 - 01:36
Dacia